تویوتا

سرمایه‌گذاری سنگین تویوتا روی راو 4 جدید

با ظاهر برجسته و پلتفرم کاملاً جدید TNGA که در خودروهایی همچون پریوس نیز بکار رفته، تویوتا راو ۴ برای مدل سال ۲۰۱۹ کاملاً نونوار شده است. این خودرو همین چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شده اما تویوتا قبلاً قمار بزرگی روی یکی از محبوب‌ترین محصولات خود کرده است. این خودروساز ژاپنی در چند سال آینده بیش از ۱ میلیارد دلار را صرف افزایش تولید این خودرو خواهد کرد.


بنا به گزارش اتوموتیونیوز، تویوتا مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار در تأسیسات کانادای خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد. راو ۴ جدید در این کارخانه‌ها تولید می‌شوند. حدود ۲۵۷ میلیون دلار از این میزان سرمایه‌گذاری از طرف دولت تأمین می‌شود تا بیش از ۴۵۰ شغل جدید ایجاد گردد.


بخش اعظم این سرمایه‌گذاری صرف توسعه راو ۴ هیبریدی جدید خواهد شد. برای اولین بار تولید این خودرو از ژاپن به اونتاریوی کانادا منتقل خواهد شد. همین کارخانه از سال ۲۰۰۸ تاکنون نیز مشغول تولید نسخه‌های استاندارد راو ۴ است. سرمایه‌گذاری چشمگیر تویوتا نه تنها شامل توسعه راو ۴ هیبریدی است بلکه باعث ارتقای اتوماسیون مخصوصاً در بخش رنگ و پلاستیک خواهد شد.

احتمال عرضه نسخه کاملاً الکتریکی از راو ۴ نیز در آینده وجود دارد. آخرین بار در سال ۲۰۱۵ بود که مدل الکتریکی این شاسی‌بلند محبوب عرضه شد. شایان ذکر است مدل بنزینی این خودرو تا زمستان سال جاری عرضه نخواهد شد و اندکی بعدتر در سال ۲۰۱۹ مدل هیبریدی وارد بازار خواهد شد. هنوز مشخص نیست که راو ۴ در زمان عرضه چه قیمتی خواهد داشت اما اندکی پیش از عرضه به بازار شاهد انتشار جزئیات بیشتر این کراس اوور خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا خوشگله. امتحانش رو هم تو تمام نسلها پس داده.
    در یک کلام عالیه.

    1. سامان اذری

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      بنا به گزارش اتوموتیونیوز، تویوتا مبلغ 1.1 میلیون دلار در تأسیسات کانادای خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد

      .
      .
      مبلغ 1.1 میلیارد دلار صحیح میباشد

  2. CNA

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (235 ديدگاه)

    منم بودم سرمایه گذاری سنگین میکردم
    اخه هم زیباس هم کارامد همه چی عالی
    امیدوارم سوار شیم نه فقط سوار شیم بخریم
    بگم بهتره

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    این ماشین بینظیره .
    لذت بالای رانندگی به همراه هندلینگ عالی و کیفیت بالا به همراه استهلاک کم و ظاهر خشن دوست داشتنی .
    هرچی روش سرمایه گذاری بشه ، بازم کمشه .

    1. Pooriya:::BMW:::GERMANY

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (584 ديدگاه)

      داداش شما باهاش رانندگی کردی که میگی لذت رانندگی هندلینگ عالی؟؟!!!
      این ماشین هنوز وارد بازار جهانی هم نشده چطوری میگی لذت رانندگی هندلینگ عالی؟؟؟
      این القابی که شما میگی لقب ب ام و هست نه یه تویوتا ۲۰ هزار دلاری!
      یه لحظه فکر کردم داری در مورد ب ام و ایکس فایو یا پورش کاین صحبت میکنی بعد که دیدم داری در مورد راو ۴ حرف میزنی فهمیدم هیچی از ماشین حالیت نیست
      تویوتا فقط کم استهلاک و با کیفیته همین تمام شهرت و افتخارشم روی کم استهلاک بودنشه نه لذت رانندگی و هندلیگ عالی!!!!

      1. رضا

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (87 ديدگاه)

        در مقایسه با خودروهای هم رده خودش هم هندلینگش عالیه هم لذت رانندگیش رو داره و لش و کند نیست. همه اینایی که گفتم ماله نسل قبلش صدق میکنه.ماله این نسل هم با توجه به کاهش وزن و افزایش قدرت موتور قاعدتا صدق میکنه.تاکید میکنم هم رده و هم قیمت.
        حرف شما مثل این میمونه یکی بیاد بگه کمری سواری نرمی داره بعد یکی دیگه بیاد بگه نه .نرمیش به اس کلاس نمیرسه. اصلا حرفت با منطق جور در نمیاد . با توجه به میزان پول پرداختیش از بقیه رقباش سرتره. آمار فروش هم این موضوع رو تایید میکنه

      2. Mohammadreza

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (870 ديدگاه)

        پوریا جان تویوتا در پلت فرم جدیدش روی لذت رانندگی تمرکز کرده اینو تاحالا هرمجله که پلت فرم TNGA رو تست کرده میگه.
        به امید روزی که دوستان(حداقل اونایی که ادعاشون میشه خیلی حالیشونه) تویوتا و بی ام دبلیو رو باهم مقایسه نکنن
        دوست عزیز اگه میبینی ایشون میگه لذت رانندگی در مقایسه با هم رده های خودش هست وگرنه همینBMW که شما میگی هم از لحاظ هندلینگ و لذت رانندگی در مقابل امثال پورشه و فراری هیچی برای گفتن نداره

      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        مدل۲۰۱۷ سفارش عمان سواری ۶ماهه داشتم بینظیر بود .
        بنظر شما نسل جدیدش بهتر شده یا بدتر .
        از تویوتا حرف میزنیم نه یه شرکتی که باید ۵سال از روی تولیدش بگذره تا بفهمیم خوب بوده یا بد .
        مُسلماً بهتر از قبلی شده .
        تویوتا دیر به دیر نسل عوض میکنه ، ولی درست و حسابی عوض میکنه
        کلام زیبایی(( حالیت نیست)).
        شما بزرگواری کنید .
        ببخشید اُستاد اگر ناراحت شدین.

    2. محمدرضا

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (89 ديدگاه)

      “لذت رانندگی” ، گیربکس CVT.خودت یکی رو انتخاب کن

  4. یاس ی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    خوشبختانه طراحی داخلیش بر خلاف نسل قبلیش زیبا شده، نسل قبلی ش داشبوردش خیلی ساده بود، البته از نظر من.

  5. سید

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    خودروی زیباییه ولی باید دید دربرابر هوندا crvچه میکنه…?

  6. مرتضی2

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    طراحی داخلی و همچنین طراحی قسمت عقب خیلی بهتر و زبیا تر از نسل قبلی شده ولی طراحی نمای کناری و جلویی ماشین خوب نشده و چشم نواز نیس??

  7. علی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ” حدود 257 میلیون دلار از این میزان سرمایه‌گذاری از طرف دولت تأمین می‌شود تا بیش از 450 شغل جدید ایجاد گردد.”
    اینجا هم دولت میخواد فقط با بیانیه و شعار اشتغال ایجاد کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا