تویوتا

معرفی شاسی‌بلند تویوتا کراون 2022!

میتسوبیشی اکلیپس و فورد موستانگ تنها نام های مشهوری نیستند که روی شاسی بلندها بکار رفته‌اند زیرا نام مشهور تویوتا کراون هم ناگزیر روی یک خودروی قدبلند نقش بسته است. اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ بود که خبرهایی درباره تولید یک شاسی‌بلند با نام کراون منتشر شد و گفته شد این خودرو از طراحی مرسومی سود برده و بر پایه هایلندر شکل خواهد گرفت.

هم‌اینک تصاویر رسمی این خودرو توسط وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین منتشر شده است. هر خودروی جدیدی که در چین عرضه می‌شود باید فرایند هماهنگی با قوانین وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات این کشور را بگذراند و هر زمانی که این کار انجام شد تصاویر آن خودرو در وب‌سایت این وزارت منتشر می‌شود. این شاسی‌بلند جدید که در چین با نام کراون کلوگر شناخته می‌شود شباهت زیادی با هایلندر دارد.

تویوتا به‌صورت رسمی این خودرو را معرفی نکرده اما احتمال معرفی آن در نمایشگاه شانگهای وجود دارد. وزارت صنعت چین جدای از انتشار تصاویر کراون کلوگر برخی مشخصات آن را نیز منتشر کرده است. برای مثال این شاسی‌بلند طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۱۵/۱۹۳۰/۱۷۵۰ میلی‌متری دارد. به این ترتیب کراون طویل‌تر و قدبلندتر از هایلندر بازار اروپا بوده اما پهنای هر دو خودرو یکسان است. فاصله بین محوری ۲۸۵۰ میلی‌متری این شاسی‌بلند نیز با هایلندر برابر است.

نشان کراون در جلو تائید می‌کند این خودرو یک هایلندر عادی نیست هرچند استایل ظاهری هر دو خودرو شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد. چندین نسخه از این خودرو برای بازار چین در نظر گرفته شده که همگی دارای قوای محرکه هیبریدی و وزن خالص زیر ۲ تن هستند. این شاسی‌بلند از رینگ‌های ۱۸ اینچی سود برده و قوای محرکه هیبریدی ۲.۵ لیتری آن قدرت ۱۸۹ اسب بخاری دارد.

اگرچه شاسی‌بلند تویوتا کراون کمی شوکه کننده بوده اما در نظر داشته باشید که بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۱ تویوتا کراون پیکاپ هم تولید شده است. کراون علاوه بر نوع بدنه سدان در نسخه‌های کوپه و استیشن نیز عرضه شده است. شاید تولید کراون شاسی‌بلند با توجه به استقبال خریداران امری اجتناب‌ناپذیر بوده اما مطمئن هستیم برخی افراد از این کار انتقاد خواهند کرد.

احتمالاً طی روزهای آینده رونمایی رسمی این خودرو انجام خواهد شد و ما نیز همچون همیشه اخبار مربوط به آن را پوشش خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. MOS

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    اینکه همون هایلندره و فقط سپر جلو و لوگو رو عوض کردن
    کراون سدان خیلی خیلی بهتره

    موافقم 41
    1. RezaRs

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      کروان ماشین خیلی مهم و نمادینیه برای تویوتا

      موافقم 32
      مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      این نظر شخصی من هست :

      کراون نیاز به خودروهای مختلف نداره ، کراون را باید به عنوان نام خود کراون و سدانی مشابه سنچوری که مخصوص خاص ژاپن هست ، عرضه میکردند در بازارهای خاصی همچون خاورمیانه و آمریکا !

      اینکه بیان روی یه شاسی‌بلند مارک عوض کنند به همراه دیزاین خاص ، مسخره و خراب کردنه این نام دوست داشتنیه !

      خودروسازان ، گند قضیه را دارند در میاورند و اهمیت و هیبت نام و اسم خاص را به مسخره گرفته‌اند ، مثل بلیزر یا موستانگ مک و… !

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. MOS

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        تویوتا کراون رو تو آمریکا عرضه نکرد چون دیگه کسی آوالون نمی‌خرید

        موافقم 11
  2. net

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3417 ديدگاه)

    این مدل جلوپنجره ساده مشکی برای هر ماشینی قشنگه.جگوار هم همچین جلوپنجره ساده مشکی داره

    موافقم 9
    مخالفم 4
  3. بردیا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    جلوش لوگو کراونه !
    پشتش لوگو تویوتا !!

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. Ramin

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    جلوش خیلی شبیه رنجروور هست…. ?

    اون از هوندا hrv که شبیه uni k هست.
    اینم از تویوتا کراوان جدید که جلوش شبیه رنجروور هست.

    کی بود میگفت ژاپن کپی نمیکنه ؟؟ داریم ملاحظه میکنیم…

    موافقم 14
    مخالفم 31
    1. Aryan kia

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (573 ديدگاه)

      باز نظرات کارشناسانه دادی؟

      موافقم 22
      مخالفم 3
    2. mahan

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2309 ديدگاه)

      کجاش شبیه هست.از یک جای دیگه دردت گرفته دلیل نمیشه بزور شباهت بیاری جونه دل.

      موافقم 30
      مخالفم 3
      1. Ramin

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        امان از تعصب الکی.
        جلوش کپیه رنجرور هست. شما چشم تعصب رو بزار کنار. ببینم که کپی هست.

        مخصوصا جلو پنجرش.

        موافقم 3
        مخالفم 10
        1. mahan

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2309 ديدگاه)

          عشقم واقعا شباهتی نیست.حداقل شباهتی با رنجرور هایی که داشتم نداشت.اگه منظورت اسپرت هست که نه شبیه نیست.هرگردی گردو نیست.فدات بشم

          موافقم 7
          مخالفم 1
    3. ایران

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (340 ديدگاه)

      چینی که تمام صنعتشون با کپی شروع شده بدت از اروپایی ژاپنی ها میاد هر چی میخوای بگو روی کسی جز خودت تأثیر نداره

      موافقم 14
      مخالفم 1
  5. یوسف

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    واقعا چینی ها رو خر فرض کردن…..
    شعور هم خوب چیزیه که طراحان تویوتا ندارن….
    در آینده تویوتا یه ماشین می‌سازه با 20 تا سپر بعد 20 تا اسم میزاره روش…. بعد این 20 تا ماشین رو خیلی راحت میفروشه…..

    موافقم 6
    مخالفم 23
  6. مهدی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری با 189 اسب قدرت برای این ماشین خیلی کمه!

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. RezaRs

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    این یه کراون واقعی نیست اگه باشه که حیلی بده
    اگهتازه چینی هام یه استقبال خفن کنند و بخرند بدتر میشه یعنی دو دوتا م بلد نیستن

  8. mm.y@rlou

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    اشتهای بازار چین تمومی نداره

  9. mahan

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    کراون فقط سدانش خوبه و اسمش برازنده سدان فول سایزش هست نه کراس اور به عنوان فن ژاپنی دوست نداشتم کراون رو به صورت کراس اور ببینم.مخصوصا با شباهت زیاد نسبت به هایلندر

    موافقم 10
    1. REZA

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      اگر کراون رو میخواستن روی شاسی بلند اجرا کنن روی لندکروز یه مدل پیاده میکردم که ابهت مارک کراون حفظ بشه نه روی هایلندر

      1. RezaRs

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        اونم چی با اپشن بیشتر lx570 و حتی اگه انجن سنچوری میزدن یا یه انجن دیگه چون کروان بحثش با مثلا یه ماشینی مث کرولا فرق داره

    2. mahan

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2309 ديدگاه)

      رضاجان های عزیز کاملا باهاتون موافقم.یا حتی میتونستن از پلت فرم سکویا استفاده کنند و کاملا یه اس یو وی لوکس در ابعاد اس یو وی های لاکشری امریکایی می ساختند

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من یکی این قیافه جلو و سپرشو نمیتونم تحمل کنم،نه به کراون سدان با اون همه زیبایی نه به این شبیه اسباب بازی میمونه…
    خداکنه طرح اصلی نباشه…

    موافقم 3
    مخالفم 3
  11. Amirreza

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    دیگه خیلی مسخره میشه ، چون این دقیقا هایلندره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. میثم

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    فن تویوتا هستم اما متاسفم بابت این ماشین
    تصویر ایده آلی که من همیشه از کراون در ذهنم دارم یه سدان 4 درب کشیده با رنگ تیره بوده.
    تمام معادلات ذهنیمو بهم زد
    الان فقط دلخوش سنچوری هستم

  13. محمد مختاری آذر

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ببخشید الان این خودرو چینی هستش یا تویوتا؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. RezaRs

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      تویوتا برا بازار چین

      موافقم 1
      مخالفم 1
  14. زیزیگولو

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    طراحیش تکراریه …. ولی آیا این میتونه رقیب لکسوس باشه؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. سگ سرابی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (724 ديدگاه)

    کراون یکی از سدان های پرطرفدار تویوتا برای تیونینگ و وی آی پی شدن هست برای دریفت با پیشراته نسکار تویوتا هم تیونینگ شده
    تشکر بی پایان و خسته نباشید به آقا شاهین

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4699 ديدگاه)

      ارادتمندم

      موافقم 4
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا