تویوتا از یک فراخوان در سطح جهانی خبر داده که مدل راو فور شاسیبلند را تحتتأثیر قرار میدهد. دلیل این موضوع، عدماطمینان از کمربندهای ایمنی است و بیش از ۲ میلیون دستگاه وسیله نقلیه تولید شده در فاصله سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ درگیر آن میشوند. اگر بخواهیم دقیقتر به این آمار اشاره کنیم، این فراخوان در ایالات متحده، تعداد تقریبی ۱/۳ میلیون دستگاه، در اروپا ۶۲۵ هزار دستگاه و در چین ۴۳۴ هزار دستگاه از راو فورهای تولیدی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ و راو فور EVهای مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در بر میگیرد.
این خودروساز دریافته است که نوار پایینی کمربندی سرنشین عقب میتواند با بخش فلزی فریم بالشتک صندلی تماس پیدا کرده و پاره شود. اگر این اتفاق در هنگام یک برخورد از جلو رخ دهد، این کمربندها نمیتوانند به شکل مناسب، حرکات مسافرین را محدود کنند و بنابراین، خطر آسیبدیدگی را افزایش خواهند داد.
برای رسیدگی به این موضوع، تویوتا به مالکان خودروهایی که دارای چنین مشکلی هستند، یک ایمیل رسمی میفرستد و سپس یک پوشش رزین به قسمت فلزی بالشتک صندلی اضافه میکند. البته مطمئناً این تعمیر، هزینهای برای مالک خودرو در پی نخواهد داشت.
سهیل
۳ اسفند ۱۳۹۴دیگه به این ماشین های فوق باکیفیت هم نمیشه اطمینان کرد حداقل ادم وضعیتش با پراید روشنه میدونه هیچ اطمینانی بش نیس ازین ببعد دیگه حتی به تویوتا هم نمیشه اطمینان پیدا کرد????
David
۳ اسفند ۱۳۹۴دوستان پدالی ! سوالی واسم پیش اومده که چرا هیچوقت اخبار فراخوان برندهای آلمانی رو منتشر نمی کنید ؟!؟! فکر کنم برای تعصب کورکورانه ای که مردم ایران نسبت به برند های آلمانی دارن میترسید که فراخوان آلمانی ها رو منتشر کنید
sina
۳ اسفند ۱۳۹۴کی گفته همچین چیزی رو ؟ فکر کنم 10 روز پیش بود که فراخوان انواع مدل های بنز و ایودی و بی ام و فولکس تو همین پدال منتشر شده بود
David
۴ اسفند ۱۳۹۴بابا شما دیگه کی هستین ! همین چند وقت پیش بود ماشینای بنز به خاطر مشکل موتوری فراخوان دادن ! موتورشون میترکید محض اطلاع ! ب ام و هم به خاطر سیستم سوخت رسانی که اونم خطرناک تر از این حرفا بود ! بیاین برای یک بار هم که شده حقیقت رو قبول کنید و این تعصب مسخره ی قدیمی رو بذارید کنار. فعلا که تویوتا و لکسس دارن پادشاهی میکنن
كوروش
۴ اسفند ۱۳۹۴جدا پس اون موقع که ماشین های لکسوس بخاطر موکت کف شون!!!!! راننده های بدبخت رو میفرستادن اون دنیا یا وقتی که ترمز های فوق پیشرفته هوندا دیر عمل می کرد و نصف هوندا سوارای کره زمین رفتن واسه گارانتی پس چی بود
ژاپن پادشاه هست ولی تو تاکسی ها
ژاپن کجا ،،،،،نماد خودروسازی جهان المان کجا،،،،،،
Hami
۳ اسفند ۱۳۹۴با این کارشون نشون میدن که واسه برندشون و مشتری هاشون ارزش قائل میشن که به خاطر یه مشکل جزیی هم فراخوان میدن ، تولید کنندگان ما یاد بگیرن.
احسان آرسنالی
۳ اسفند ۱۳۹۴من که دقیقا نفهمیدم چی شد.
اون اصلا مشکل نیست که بخوان فراخوان بدن.
شایدم انتظارات من به عنوان یک ایرانی خیلی اومده پایین که این رو مشکل محسوب نمیکنم
Archi KHAN
۳ اسفند ۱۳۹۴حالا خوبه باز تاکاتا دسته گل به آب نداده …
:-)
amir
۳ اسفند ۱۳۹۴خخخخ حالا اگر یک برند کره ای بخاطر اشکال در ایمنی خودرو فراخوان داده بود همه ریخته بودن تو کامنت میگفتن آی کره ای لگنه ای بی کیفیته کره ای اشغاله هههههه
moein
۳ اسفند ۱۳۹۴همین کم بود که به حول قوه الهی جمشون جم شد
یاسین
۴ اسفند ۱۳۹۴آغایون!ببینید کی گفتم این حرفو!از فردا خودرو سازای داخلی به عمد میان یه قطعه رو نمیذارن!بعدش میان قیمتش رو موقع فروش ازت میگیرن!بعد تو دراز مدت ماشین رو تو خرج میندازه.پس مجبوری ببریش نمایندگی.حالا اگه نبردیش فراخوان میدن!اگه نرفتی جریمه پلیس اگه رفتی بابت نصب قطعه که بهت میگن تعویض قطعه هست میان به هزینه ای اضاف می گیرن!چرا!چون تنها خودروسازایی هستن خط مشی دوتاشون بازی با جون وخون وچپاول اموال خریدارشه!
احمد باقری
۴ اسفند ۱۳۹۴دیگه این فراخوانها به داستان روز تبدیل شدن.
ایمان
۴ اسفند ۱۳۹۴تکلیف اینایی که تو ایران راو4 دارن چی میشه؟؟؟؟؟