تویوتافولکس واگن

فولکس‌واگن رسماً بزرگ‌ترین خودروساز سال ۲۰۱۶ دنیا شد

با بررسی و تجزیه‌وتحلیل آمار فروش گروه معظم فولکس‌واگن در ماه اکتبر سال گذشته، کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که این شرکت بتواند به پرفروش‌ترین خودروساز سال ۲۰۱۶ تبدیل گردد. حال با پایان سال ۲۰۱۶ و بررسی آمار فروش سالیانهٔ فولکس‌واگن مشخص شد که این پیش‌بینی اشتباه نبوده و این گروه خودروسازی آلمانی رسماً بزرگ‌ترین خودروساز سال ۲۰۱۶ شد؛ بنابراین فولکس‌واگن پس‌ازاینکه به مدت چهار سال متوالی از این لحاظ در پس تویوتا قرار داشت، سرانجام در سال گذشته تاج بزرگ‌ترین خودروساز دنیا را از این شرکت ژاپنی ربوده و بر سر خود نهاد.

vw-group

به گزارش Automotive News، گروه فولکس‌واگن موفق شده است در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۰.۳ میلیون دستگاه خودرو، کامیون و اتوبوس را به فروش برساند که ۳.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ اما گروه تویوتا که شامل برندهای لکسوس، دایهاتسو، سایون و هینو می‌شود، سال گذشته ۱۰.۲ میلیون دستگاه فروش داشته است که رشد تنها ۰.۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

toyota

با وجود رسوایی دیزل‌گیت اما بازار چین عاملی کلیدی در پیروزی فولکس‌واگن بر تویوتا بوده است به‌گونه‌ای که سازندهٔ آلمانی به لطف کاهش مالیات توانسته است به فروش بسیار بیشتری نسبت به تویوتا در بازار چین دست پیدا کند. غیرازاین، اظهارات رئیس‌جمهور جدید ایالات‌متحده، دونالد ترامپ نیز می‌تواند در فروش محلی تویوتا تأثیرگذار باشد.

volkswagen-phideon-2017-04

یک تحلیلگر و محقق بازار خودرو بنام «Ken Miyao» در این رابطه به Automotive News گفته است:

«ترامپ برای تویوتا خطر بزرگ‌تری نسبت به فولکس‌واگن محسوب می‌شود چراکه سازندهٔ آلمانی بازار کوچکی در ایالات‌متحده دارد اما تویوتا سرمایه‌گذاری تازه‌ای برای ساختهٔ یک کارخانه در مکزیک انجام داده است که حالا با تهدیدات و محدودیت‌هایی از سوی ترامپ مواجه شده است».

volkswagen-atlas-2018-1024-01

علاوه بر این، سال گذشته فروش تویوتا در بازار ایالات‌متحده کاهش یافته است که دلیل عمدهٔ آن تقاضای پایین برای پرفروش‌ترین محصولش در این کشور یعنی کمری بوده است. البته نسل جدید کمری ماه گذشته در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شد و برای فروش از تابستان امسال عرضه خواهد شد که به بازگرداندن شرایط قبلی تویوتا در بازار آمریکا کمک خواهد کرد.

toyota-camry-2018-02

یک تحلیلگر دیگر بنام «Sascha Gommel» نیز اضافه کرده است:

«فروش بازار ایالات‌متحده مشخص خواهد کرد که آیا فولکس‌واگن می‌تواند همچنان امسال هم به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا باقی بماند یا نه. اگر بازار چین و اروپا همچنان بدون رشد چندانی باقی بمانند و فروش بازار ایالات‌متحده هم کاهش پیدا کند، من انتظار دارم که فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۷ هم کماکان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا لقب گیرد چراکه تویوتا از کاهش فروش بازار ایالات‌متحده ضرر بیشتری خواهد کرد».

volkswagen-63

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    تبریک میگم به فولکس واگن .
    تبریک میگم به سخت کوشی و اعتماد به نفس آلمان ها
    تبریک به خودروسازی که جایگاه دوم رو شایسته ی خودش نمیدونه.

    تبریک به همه ی دوستان این سایت. نه فقط کسایی که ماشین آلمانی دوست دارند.
    تبریک ویژه به همه ی عزیزان.

    به جرات میگم مشکلی که برای فولکس واگن پیش اومد میتونست برای هر شرکت دیگه ای تیر خلاص باشه.
    اما فولکس واگن قوی تر از قبل شده.

    سربازی رو تصور کنید که هر چه تیر میخوره محکم تر و مصمم تر میشه.

    احسنت ??????✊✊✊✊✌✌✌✌??????????????????????????????

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Madjid

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      دیزل گیت از یک جهت دیگه هم برای فولکس واگن نعمت بود.
      باعث شد به فکر بازار چین باشه. فروش فولکس واگن در چین با شیب باور نکردنی هر سال داره افزایش پیدا میکنه. باعث شد روی بازار امریکا حساب باز نکنه.
      چینی ها هم از محصولات فولکس واگن و آئودی بسیار بسیار راضی هستند.

      آینده از آن شرکت های پرتلاشه.
      آینده از آن تویوتا، گروه فولکس واگن ، بنز ، BMW و رنو-نیسان ، هوندا ، مزدا و گروه هیوندای هست.

      1. سامان اذری

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        منم تبریک میگم به فولکس واگن بابت اول شدنش
        موفقیت فولکس واگن 2 علت داره
        یکیش زیرمجموعه هاش هستند
        که 10 تا زیر مجموعه داره در مقابل تویوتا که خودشه با لکسوس (سایون منحل شد اون یکی ها هم خودروساز به حساب نمیان)
        علت بعدی موفقیت فولکس واگن بازار چین بود
        چینی ها بخاطر اختلافاتی که قبلا با ژاپن داشتند و جدیدا بخاطر تصاحب چند جزیره بخاطر وجود نفت توسط ژاپن چینی ها بشدت از سیاست های ژاپن خشمگین شدند و حتی چندین خودرو تویوتا رو اتش کشیدند و یه جوری میشه گفت خودروسازهای ژاپنی رو تحریم کردند و این باعث شده بازار بسیار بزرگ چین دست فولکس واگن باشه
        درکل هم فولکس واگن هم تویوتا هم جنرال موتورز لیاقتشو داشتند که 3 خودرو ساز برتر جهان شدند
        ولی گه فروش تنها یک برند رو رو حساب کنی هیچ خودروسازی نمیتونه با تویوتا از نظر فروش رقابت کنه

        1. ASTON

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (213 ديدگاه)

          تبریک رو باید اول در خصوص نه تنها سرپا نگه داشتن بلکه به موفقیت رسوندن زیرمجموعه هاش گفت حالا این گروه باید برای هر برندی جداگونه تبلیغات وسیعی انجام بده و اعتبار اونها رو پیش مردم ثابت کنه وگرنه یه برند داشتن و فقط در مورد اونها تبلیغ کردن از کاری که فولکس واگن کرد راحت تره چون ملت برند ی رو که کیفیتش براشون تضمین شده هست رو که میبینن دیگه فکر نمیکنن فقط میخرن

          فکر میکنید مردم عادی میدونن که اشکودا زیر مجموعه فولکس هست و به خاطر ارزش برند فولکس میرن میخرن ؟ باور کنید خیلی از دوستان من به اصطلاح ماشین باز هستن و نمیدونن

          در جواب اون دوستانی که کنایه میزنن که زیر مجموعه هاش این افتخار رو براش کسب کردن چرا تویوتا برندی رو که خودش ساخته بود نتونست سرپا نگه داره ؟

          اما فولکس واگن برندهایی رو که به کیفیت بد به واسطه سیستم کمونیستی مشهور شده بودند رو نه تنها زنده نگهه داشت بلکه اونها رو جهانی کرد ؟

          به هر حال رقابتی وجود داره و این تاج هر چند صباحی به اونی که شایسته تره میرسه فولکس تویوتا جنرال موتورز و فورد همه عالی هستن

          اما فعلا این تاج بر سر فولکس واگن قرار داره

          تبریک به فولکس واگن قهرمانانه تلاش کردی

        2. Madjid

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          میدونی من چرا امسال از موفقیت فولکس اینقدر خوشحال شدم؟
          اصلا به خدا بحث تعصب و علاقه نیست. خوشحال شدم برای این که یک سری ها سال قبل کمر به نابودی فولکس بستن. میخواستن فولکس رو ورشکست کنن. چون تحمل دیدنش رو نداشتن. نمیخوام بگم فولکس واگن هیچ کار بدی نکرد. ولی نرم افزار های کاهش مصرف سوخت در شرایطی مشابه شرایط تست یعنی وقتی فرمون ها مستقیم قرار بگیرن روی خیلی از ماشین ها نصب شدن.

          در مورد همین تویوتا،رنو نیسان، میتسوبیشی ، خبرش همه جا درز کرد.
          خیلی از ادعاعای تسلا مشحص شد غیر واقعی بوده.

          اما این شرکت ها هیچ جریمه ای نشدن.
          جریمه ی همه ی دنیا رو از فولکس واگن بدبخت گرفتن تا ورشکشستش کنن.
          ولی فولکس خوب جوابشون رو داد.
          فولکس این 2-3 سال خیلی مظلوم شده. برای همین من طرفدارش شدم.

          شک نکن اکر همین اتفاق روزی واسه تویوتا بیافته من دعا میکنم سال بعدش تویوتا موفق ترین خودروساز جهان بشه.
          چون بی نهایت عاشق آدم ها و شرکت هایی هستم که تسلیم شرایط نمیشن و مصمم هستند. همین مطلب رو تو اولین کامنتم هم گفتم.
          الان هم تویوتا و فولکس برای من هیچ فرقی نمیکنن. هر 2 تا شون رو بینهایت دوست دارم.

        3. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .
          میتونم به جرأت بگم چندصد مطلب در باره تفاوت شرکت فولکس با تویوتا و … در فروم های متنوع بحث شد اما هنوز بعضی افراد عقاید کهنه و متعصبانه خودشون رو ول نکردن .
          افراد دوست دارن ، فراخوان های کیلویی . عدم رسیدن فروش لکسس در فروش و ارزش برند به همتایان و رقیبانش ، و ………………. را آنطور که میخوان تفسیر کنند .
          درود برخودروسازی که دو سال زودتر از هدف گذاریش ، با وجود مشکلات و جریمه های پیش آمده و ………. بر مسند بزرگترین خودروساز جهان تکیه زد .

        4. Madjid

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          درود بر میلاد عزیز.???

        5. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود بر شما

        6. mehran911

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (148 ديدگاه)

          خیلییی عزیزی میلاد جان خیییییلییییییی

        7. REZA ///AMG

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          نمیدونم چ تصور اشتباهیی در بین ملت هست که فکر میکنن چون تعداد برند زیاده پس فروشم کار راحتیه !!! نه خیر اصلا اینطوری نیست وگرنه هرشرکتی واسه خودش میومد 20-30 تا برند تاسیس میکرد یا ازین ورشکسته ها میخرید و میشد بزرگترین خودروساز دنیا
          عزیز من اون پولی که تویوتا میاد رو کلی مدل واسه برند خودش خرج میکنه فولکس واگن رو برند های متعدد خرج میکنه (که البته بیشتر این خرج مشترکه) و اتفاقا نگه داشتن چند تا برند کار سخت تریه شما مجبوری حداقل یک زبان طراحی جداگانه برای برند هات داشته باشی و این یعنی یک تیم طراحی جداگانه و یک یم مدیریت فروش برند جداگانه و بعضا دفاتر فروش جداگانه و بعضی وقتا تفاوت در سطح مدل ها منجر به خلق تکنولوژی و توسعه جدا از سایرین میشه و همه اینها یعنی هزینه بیشتری در دسترس داری پس تک برند بودن کار کم هزینه تریه (البته به صورت کلی) ولی چند برندی بودن هم مزایایی داره اونم اینکه میشه بازار هدفتو گسترده تر کنی … حالا هر شرکتی یه سیاستی انتخاب کرده به خودش ربط داره اینکه تویوتا تک برندیه بقیه مجبورش نکردن خودش انتخاب کرده اینم که فولکس واگن چندین برند داره بازم خودش انتخاب کرده و شرایطی که واسش پیش اومده فولکس رو مجبور به اتخاذ این سیاست کرده و در ضمن این برند ها از آسمون نیومدن بلکه فولکس واسه تک تکش زحمت کشیده (همون زحمتی که تویوتا برای تک برند خودش کشیده)
          حالام خوشبحال تویوتا که پر فروش ترین برندو داره (خب مثلا که چی؟) بزرگترین کارخانه تولید خودرو در دنیا هم متعل به هیوندای هست (خب بازم که چی؟) فروش برند فولکس واگن کمتره ولی در عوض همون پول با برندای دیگه به دست میاد

    2. peyman

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      بابا فولکس با این زیر مجموعه های که داره خود خودروسازی جهانه نه موفق ترین خودرو ساز

    3. us army

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      گل پسر حاله سربازه که ھرچى تیر میخوره بهتر میشه چطوره؟ بزار خودم بگم فرار کرده الان ھم تو کمپ میرزاست

      1. Madjid

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        رفیق سالم باشی.

  2. volvo fh

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    چون نفت ارزانتر شده,فروش پریوس هم کاهش یافته.
    خوشحال شدم فولکس رتبه اول فروش را بدست آورده

  3. پویان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (827 ديدگاه)

    بعد از 80 سال تاسیس توسط ادولف هیتلر .

  4. Amirhossein

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (55 ديدگاه)

    تبریک میگم. ولکس واگن حقش بود. خیلی زحمت کشید.

  5. MPH

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    .
    به حق خودش رسید این امپراطوری شایسته….
    .
    واقعا با این جو بسیار بد و از دست رفتن اعتماد که ناشی از دیزل گیت بود حتی فکر میکردم فولکس واگن از جایگاه دومین خودروساز بزرگ جهان هم تنزل کنه که فولکس بار دیگه خودشو اثبات کرد

    1. MPH

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      .
      بهترین خبری که میشد بشنوم:

      VW Takes Global Sales Crown From Toyota Despite Diesel Crisis

  6. علي

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    من هم به شخصه به طرفداران با ادب و بی ادعای خودروهای آلمانی از جمله ((( فولکس))) تبریک میگم . این شرکت به جایی که بشینه ی گوشه مثل بعضی از شرکتهای پر ادعای اینگیلیسی و بگه من (((همانم که رستم بود پهلوان))) و یکی پس از دیگری ورشکست شدن و حتی توسط فولکس خریداری شدن و نجات پیدا کردن، هر روز بهتر از دیروز تلاش کرد و به رتبه دست نیافتنی تویوتا که شرکتیه (((محبوب و دوست داشتنی))) دست پیدا کرد.ضمنا عواملی بزرگی هم مثل دیزل گیت تاثیری چندان بر روی هدف نهایی فولکس نداشت .
    با تچکر

    1. امیرحسین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (102 ديدگاه)

      شما هم دیگه شورشو در اوردی
      اینگلیسی ها ماشین بد بهت فروختن ؟
      هر کسی یه چیزایی واسش مهمه واسه یکی عملکرد ماشین و واسه یکی نهایت شخصی سازی و لوکس بودن
      همین فولکس اگه تفکر شما رو داشت نمیرفت بنتلی رو بخره چون پورشه بود

      1. Das Beste Oder Nichts

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        کامنت های علی خیلی جالبن ??? بذار بگه امیرحسین. من علی تچکر رو خیلی دوست دارم. این دشمنی و گیر دادن الکیش خیلی خنده داره به نظر من. راستی من هیچ کدوم از حرف هاش رو اصلا قبول ندارم ولی خیلی میخندم با کامنت هاش. سبک بیان جالبی داره.
        مرسی که هستی علی عزیز.

        1. امیرحسین

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (102 ديدگاه)

          منم ایشونو دوست دارم ولی تکرار یه موضوع خسته کننده میشه

    2. علي

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      من هم همتونو دوست دارم و لطف دارید. قشنگیه این دنیا به نظرات و سلیقه های مختلفشه. من خودم سلیقه های مختلف میبینم به وجد میام. من قصد توهین هیچوقت به کسی نداشتم و مطالبمو و نظراتمو در شرایط مودبانه بیان کردم . اگر به دقت نظرات منو بخونید و بدون تعصب تجزیه تحلیلش کنید خواهید دید حرفام همچین ((( پر بی راه هم نیست )))و (((کاملا منطقیه))) .
      ولی بازم میگم نظر و عقاید هر کسی در جایگاه خودش ارزشمنده.
      با تچکر

  7. فرشاد سجادیان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اطلس هم آرزوست. . .

  8. امیر

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    مهم اینه بدون احتساب کامیون واتوبوس کی شد
    به هرحال این باعث فراموشی فریبکاری این گروه نخواهد شد
    ولی در قابلیت اطمینان واعتماد مصرف کننده گروه تویوتا میدرخشه

    1. MPH

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      .
      وقتی حساب بشه واسه همشون حساب میشه دیگه، هینو هم واسه تویوتا حساب شده
      .
      ولی در قابلیت اطمینان،تکنولوژی و تنوع محصول امپراطوری فولکس واگن میدرخشد

      1. Mohamad

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (812 ديدگاه)

        خداوکیلی اون جمله ی دومت شوخی بود یا جدی گفتی؟!

        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (571 ديدگاه)

          اطلاعاتش ناقصه داداش. جدی نگیر زیاد

        2. MPH

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (431 ديدگاه)

          .
          فقط تویوتا شما که اطلاعاتت کامله بگو ما هم فیض ببریم

        3. Madjid

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ( فقط تویوتا و هوندا )

          رفیق راهی که خیلی از بچه ها رفتن رو تو دوباره نرو.

          باور کن واسه من مهم نیست. حتی یک ذره.

          ولی این حرفات فقط کاربران سایت رو چند قطبی میکنه که مدام میزنن تو سر و کله ی هم.

          مثل یک آدم بزرگ رفتار کن. کاری نکن جو سایت بیشتر از این متشنج بشه.
          سامان رو نگاه کن. از همه ی ژاپنی باز های این سایت ژاپنی باز تره. اما چقدر منطقی و درست حرف میزنه. هیچ وقت من ندیدم تو کامنت هاش بخواد بحث درست کنه.

          شما میای اینجا 2 کلام تیکه ی خنک میندازی ، یکی از بچه ها ‌ی این طرفی عصبی میشه یک بحثی راه میندازه یکی بهش جواب میده و میشه هزار و یک شب.

          این تیکه انداختن ها و رفتار های بچگانه در شان شما نیست.

  9. M

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (227 ديدگاه)

    توی خودروهای سواری به هیچ وجه حریف تویوتا نمیشه .

    1. MPH

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      .
      حریف تویوتا نمیشه؟؟؟؟؟؟
      پس 10.3 میلیون چی فروخته؟؟؟؟؟خودرو سواری نبوده اونا؟؟؟؟
      .
      حتما همشون بوگاتی و بنتلی بوده!!!!!!
      شایدمMan tgx!!!!!

    2. Madjid

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      توی اسپرت و سوپراسپرت و هایپراسپرت و کامیون و لوکس و فوق لوکس چطور M عزیز؟؟

      1. M

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (227 ديدگاه)

        یه سوال شما باشی حاضری بجای کمری پاسات بخری ؟ یا بجای پرادو یا راو4، تیگوان یا اطلس و … هر مدلی خودرویی از تویوتا رو با فولکس مقایسه کنی ( گلف رو فاکتور بگیریم ) تویوتا سره !

        1. M

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (227 ديدگاه)

          حالا هم یه جورایی هولدینگ فولکس با صدتا زیرمجموعه اتوبوس و کامیون و … ظاهرا صد هزار تا بیشتر فروخته … که اونم عددی نیس

      2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        پاسات، توارگ ، گلف، بیتل، جتا، تیگوان، اطلس و …
        اینا هر کدوم در کلاس خودشون کلی مریت و برتری دارند.

        مقایسه ی کمری و پاسات هم بمونه واسه وقتی که نسل جدیدشون بیاد.

  10. Mohamad

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    تبریک به مجموعه ی فولکس واگن بخاطر چند ده هزار فروش بیشتر
    ولی ای کاش میزان فروش بین برند فولکس واگن با برند تویوتا مقایسه میشد اونوقت ورق برمیگشت، بدجور با اختلاف چشمگیر هم برمیگشت!
    تویوتا به تنهایی با برند لوکسی که خودش بوجود آورد و اونو پرورش داد در کمترین زمان ممکن قله های کیفیت و اطمینان را فتح کرد و تن لوکس سازانی رو که یک قرن یا بیشتر سن و سال داشتند رو لرزوند .
    تویوتا تنهاترین شرکته که رو پای خودش به اینجا رسیده و همواره به همراه برند لوکسش یعنی لکسس در صدر با کیفیت ترین و بی نقصترین برند ها قرار داشته و همینطور در رده ی اول ارزشمندترین برند خودروسازی ایستاده
    بنظرم هنر اینجاست
    رکوردها اینجاست
    داخل تویوتا

    1. MPH

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      .
      ارزش جواب نداشت ولی گفتم بی جواب نمونه بهتره
      .
      1.((((تبریک به مجموعه ی فولکس واگن بخاطر چند ده هزار فروش بیشتر)))) فکر کردی هرساله که تویوتا پرفروشترین خودروساز جهان میشه،اختلاف فروشش چقدره؟؟؟؟؟؟حتما 1میلیون خودرو بیشتر از فولکس میفروخته!!!!!
      2.(((تویوتا به تنهایی با برند لوکسی که خودش بوجود آورد و اونو پرورش داد در کمترین زمان ممکن قله های کیفیت و اطمینان را فتح کرد و تن لوکس سازانی رو که یک قرن یا بیشتر سن و سال داشتند رو لرزوند))))
      محض اطلاعت میگم فروش تمام (هر3) لوکس ساز ژاپن رو فقط با آمار مرسدس مقایسه کن تا بفهمی آلمانی جماعت بیدی نیست که با این بادا(لکسوس) بلرزه
      3.((((تویوتا تنهاترین شرکته که رو پای خودش به اینجا رسیده))))
      ؟؟؟؟؟؟؟مگه بقیه شرکتا روی پای شما واستادن که تویوتا رو پای خودش واستاده؟؟؟؟؟؟؟
      4……..

      1. MPH

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        .
        راستی از هنر گفتی،هنر مدیریت و هماهنگی برندهای مختلف با ملیتهای متفاوته

      2. Mohamad

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (812 ديدگاه)

        طنز نوشتن اونم تو یه سایت حوزه ی خودرو!! کامنت قبلی شما ثابت کرد تو این کار مهارت بالقوه ای داری.
        ارزش جواب دادن نداشت چرا طومار نوشتی! گزینشی هم جواب دادی :))
        من وسط کامنتم گفتم بیاید میزان برند فروش فولکس واگن رو با برند تویوتا مقایسه کنیم. اونم نه فقط امسال بلکه هرسال
        شماها خودتون بیشتر از هرکسی میدونید بازار چین ( چینیا دشمن دیرینه ژاپنیا از جنگ جهانی دوم به اینور) شده پاشنه آشیل فروش فولکس واگن.
        مگه غیر از اینه؟! چرا تو بازار بشدت رقابتی تر و بی طرف آمریکا جیکش درنمیاد! انقد بازار چین براش خوبه که از کشور خودشم بیشتر میفروشه توش!
        همون بادی که اشاره فرمودید (لکسس) تو بازار آمریکا شده توفان و نسخه BMW و آئودی را پیچید و بیخ گوش مرسدس بنزی که گفتی زوزه میکشه و پرفروشترین مدل لوکس اون بازار هم RX بود. منبع بدم؟
        لکسس حتی به جمع 10 برند ارزشمند خودروسازی هم راه پیدا کرد.
        لکسس همونیه که صدر رده بندی برندها از نظر کیفیت و رضایتمندیه وایساده. منبع بدم؟
        همه ی اینا درست زمانی اتفاق میفته که لکسس 30 سالشم نشده!!
        اگه میخوای جواب بدی، جواب تک تک اینارو به طومارت اضافه کن هرچند بعید میدونم حرفی داشته باشی :))

        هنر مدیریت یعنی اینکه تو پرفروشترین خودروهای تاریخ دوتا اولیش تویوتا باشه.
        هنر یعنی همین تاسیس لکسس
        یعنی تو هر سگمنتی شگفتی خلق کنی و جاده و شهر و بیابون را پوشش بدی..
        حالا اگه بحث فروشه بیشتر خیلی برات مهمه و ژاپنی و آلمانیش کردی چطوره از دید کلانتر به قضیه بنگریم و مقایسه راه بندازیم :)) بنظرت سهم هر دو کشور چقدره تو فروش جهانی :))) اینجاست که فرق باد و بید را متوجه میشی
        ادامه نده داداش بیخیال:))

        1. MPH

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (431 ديدگاه)

          .
          فروش فولکس بیشتر بوده حالا تو چین فروخته یا آمریکا چه ربطی داره؟؟؟؟؟
          سالها فولکس روی بازار چین سرمایه گذاری کرده والان داره نتیجشو میبینه، فکر کردی خودروسازای دیگه دوست ندارن همچین بازار تشنه ای تو مشتشون باشه….
          .
          مرسدس تو خود ژاپنم از لکسوس بیشتر فروخت، بعدشم چرا فقط فروش بازار آمریکا رو نگا میکنی؟؟؟ فروش جهانی آئودی رو با لکسوس مقایسه کن نه فقط امریکا رو
          .
          فقط بند آخر کامنتتو عشقه، صددرصد ژاپن خیلی خیلی بیشتر از آلمان ماشین میفروشه ولی بهومن بگو هدف از ساخت خودرو چیه؟؟؟
          آیا نباید نهایتا ساخت خودرو به تولید پول و سرمایه تبدیل بشه؟؟؟؟
          حالا شما بگو سودحاصل از خودروسازی (و صنایع مرتبط با خودرو) ژاپن بیشتره یا آلمان؟؟؟؟؟فقط به فروش که نیست،نیت مهمه!!!!!!

        2. Madjid

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          هی میخوام هیچ چی نگم نمیشه.
          دوست عزیز شما داری بلاف میزنی.
          ____________________________________________
          اولا رابطه ی چین و ژاپن دقیقا مثل رابطه ی آلمان و امریکاست.
          بازار امریکا همه چیزش به نفع ژاپن هست تا به نفع آلمان.
          دشمنی مردم چین و امریکا با ژاپن و آلمان تقصیر اعمال ناشایست خود این کشور ها در جنگ جهانی هست.
          ____________________________________________
          لکسوس در واقع 100 درصد از دانش و مهندسی تویوتا استفاده میکنه. تویوتا در سال 1937 افتتاح شد. نکته ی جالبش اینه که فولکس واگن هم دقیقا سال 1937 افتتاح شده. تویوتا 70 سال قدمت داره. پس لکسوس هم داره تز 70 سال تحربه استفاده میکنه.

          اصل کار در افتتاح یک شرکت هم تجربه ی ساخت موتور و شاسی و … هست. حالا میخواستند داشبورد رو پلاستیک بذارن برای لکسوس چرم میذارن. 2 تا آپشن هم اضافه میکنند.
          ___________________________________________
          نحو بیان شما هم جالب توجهه. لکسوس داره پشت گوش بنز زوزه میکشه ؟!
          من ترجیح میدم بگم لکسوس امسال یعد از چند سال جایگاهش رو به مرسدس باخته و آئودی و BMW هم امسال با معرفی چندین مدل جدید عرصه رو بیش از این بر لکسوس تنگ خواهند کرد.

        3. Madjid

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          شما از افتخارات تویوتا گفتی ، درست هم گفتی ، منم از افتخارات فولکس میگم :
          – VW همون شرکتی هست که هایپرکار میسازه. بوگاتی ، اسطوره ی دنیای خودروسازی زیر مجموعه ی این شرکته.
          چیزی که تویوتا تا الان هیچ وقت نداشته.
          – VW یعنی لامبورگینی ، یعنی محبوب ترین سوپراسپرت تولیدی در بیش از 65 کشور جهان.
          – VW یعنی پورشه با 28/000 عنوان قهرمانی در تورنومنت های مختلف. قهرمانی منظورم رتبه ی 1 هست. چیزی که تویوتا حتی به یک دهمش هم نرسیده.
          پورشه که 12 سال در رده بندی های کیفی رتبه ی اول رو کسب میکنه.
          – VW یعنی آئودی. بزرگ ترین خودروساز لوکس بازار چین ، در عوض بازار امریکا که فروشش هر سال افت یا رشد در حد 5 دهم درصد داره ، بازارچین هر سال بالای 20 درصد رشد میکنه.
          – VW یعنی اشکودا. جایی که نخسـت وزیــر جمــهوری چــک برای استخدام هزاران نفر از جوانان کشورش در اشکودا و حقوق و خدمات ایده آل این شرکت از فولکس واگن تقدیر و تشکر کرد. فولکس واگن به فکر همه ی کشور های دنیا هست. نه فقط گنده کردن خودش.
          اشکودا یعنی احیای برندی که 120 سال سابقه داشت.
          – VW یعنی MAN، کامیون سازی با 258 سال سابقه ی تاسیس. موفقیت هایی داره که زیر مجموعه ی کامیون ساز تویوتا یعنی Hino هیچ وقت نداشته. خواستی بیشتر توضیح میدم
          – VW یعنی اسکانیا. سارنده ی کامیون برتر اروپا در چندین سال از جمله سال2016
          – VW یعنی بنتلی. برندی با 98 سال سابقه در بالاترین سطح لوکس سازی جهان که فقط رولزرویس رو همپای خودش میدونه.
          – VW ، پرفروش ترین خودروساز اروپا

        4. Madjid

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          به جرات میتونم بگم غیر از رده بندی های کیفیتی ، که الحق و الانصاف تویوتا عالی عمل میکنه، شما در هیچ زمینه ی دیگه ای حرفی در مقابل فولکس واگن نداری که بزنی.
          کیفیت هم باز میگم فقط در کار کردن بدون خرج نیست.
          کیفیت یعنی همه ی خصوصیات یک ماشین. از راحتی صندلی ، کیفیت سواری ، متریال داخلی ، پرستیژ برند ، سابقه ی برند و … .
          بحث آلمان و ژاپن نیست. وگرنه میتونم به راحتی ادعا کنم اگر بخوای کلی نگاه کنی کیفیت بنز خیلی بیشتر از تویوتاست. و از لکسوس هم بالاتر قرار میگیره.
          کیفیت فقط این نیست که برای ماشین پول خرج نکنی.

    2. محمد حسین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (489 ديدگاه)

      برند لوکس تویوتا تو خود ژاپن فروشش از برند آلمانی کمتره !!!!!!!!!!!
      شما سنگ کیو به سینه میزنی ؟

      1. MPH

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        .
        خب حقیقت تلخه دیگه
        فروش برندهای لوکس در ژاپن 2016
        1.ستاره پر افتخار67386
        2.تویوتای چرم کاری شده(لکسوس) 52150
        3.ب ام و50571
        4.آئودی28502
        .
        مطلبش تو پدال هست
        .
        فکرکنم ژاپن 2 برند لوکس دیگه هم داره؟؟؟؟؟شاید رفتن گل بچینن!!!!

        1. ارش

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          خخخخخخخه تویو تای چرم کاری شده.

    3. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود . تویوتا در کدام خودروساز برشکسته سرمایه گذاری کرد و اون برند رو به نقطه اوج رسوند؟
      تویوتا کدام برند مرده را زنده کرد ؟؟؟
      تویوتا 5 ماه پیش در اوج ، برند سایون رو منحل کرد . دقت کنید : نفروخت ، منحلش کرد . زمانی که هیچ سختی و فشاری نداشت . بهترین بازار دنیارا هم در اختیار داشت .
      بعضی ها هم هستن که برندهای ضرر ده رو نگه میدارن و نمیفروشن . حتی در اوج تنزلشون .
      تفاوت ها چه بسیار . اما درک این تفاوت ها چه اندک .

      1. MPH

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        .
        درود بر کاربر شماره یک پدال
        ای کاش بیشتر کامنت بذاری.حداقل اونایی که در مورد مرسدس هستن

        1. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود . سرم شلوغه دوست عزیز .
          فقط به دوستان اهل فن توصیه میکنم برن و مطلب و مقایسه های سایت های :
          AUTOGUIDE . MOTORTREND . MOTOR WEEK. CARANDDRIVE . رو ببینن و بخونن . مخصوصا رنکینگ کاراند درایو رو .
          مورد داشتیم پرفروش ترین محصول تویوتا از هیوندای آوانته در امریکا ضربه فنی شده .

      2. MPH

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        .
        آقا میلاد خیلی عزیزی،لطف کن هر وقت سرت خلوت میشه یه سر به سایت بزن و یه کامنت کوچولو بزار،همونم کافیه، بخصوص که قراره فرزند جدیدی به خانواده amg اضافه بشه…….

        1. Das Beste Oder Nichts

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          وقتی اخبار خودرویی مثل AMG-GT R رو میخونم همیشه یاد شما هستم. مسلما جای شما در صفحات هایپرکار بنز خیلی خالی خواهد بود. ایشالله اون زمان شما رو ببینیم.

  11. maserati

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اول فولکس دوم تویوتا سوم کی هست

  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    والا ما که نه میتونیم بخریم نه حتی از نزدیک ببینیم. با این وجود مبارک باشه.

  13. MPH

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    .
    کاشکی دکتر وینترکورن هنوز تو فولکس واگن بود
    خیلی زحمت کشید….

    1. mehran911

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      حاضرم قول بدم
      ماتیاس عملکرد بهتری خواهد داشت

  14. reza-a

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    به فولکس واگن تبریک میگم لایق این جایگاه هست

  15. داود

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    فولگس واگن لیاقتش همون بازار چینه .چون برای چینیا مثل خودروسازای ایرانی رسوایی دیزل گیت و کیفیت .و غیره ملاک نیست هرچی گیرشون بیاد میخورن و سوار میشن به خاطر همینه شهرهای چین مثل ایران جزء آلوده ترین شهرهای جهانن.اگر سایپا سیاست درست و حسابی داشته باشه میتونه بازار چین رو در دست بگیره از فولگس بزنه جلو .در دنیای خودرو ملاک فقط بازار آمریکا ست وبس .چین چه میدونه خودرو چیه.

    1. MPH

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      .
      😂😂😂😂😂

      حتما تمام آلودگی چین بخاطر فولکس واگنه!!!!!
      .
      غنای کامنتت از جایی که گفتی سایپا میتونه بازار چین رو در دست بگیره کاملا معلوم شد…..
      .
      خب بنده خدا اگه همین ایران یه سری تعرفه و غیره نداشت که خودروسازای چین بازار ایرانم از سایپا میگرفتن،چی میگی شما؟؟؟؟

    2. محمد حسین

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (489 ديدگاه)

      محض اطلاعت : برندهای همون آمریکایی که ملاک بازار دنیا می دونیش دارن تلاش می کنن برای دستیابی به بازاری که از نظر شما بی ارزشه !
      خب چه کاریه ؟ بمونن تو همون بازار با ارزش خودشون
      نکنه برندهای امریکایی هم لیاقتی بیش از بازار چین ندارن !؟

      1. Madjid

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        بازار چین بسیار مهم تر از بازار امریکاست.
        بازار امریکا هر سال داره رشد منفی یا در حد دهم درصد رو تجربه میکنه.
        بازار چین هر سال بالای 20 درصد رشد داره.
        محض اطلاعت سال 2015 و 2016 فروش مرسدس بنز با اختلاف بسیار زیادی بیشتر از تویوتا یوده، در کجا ؟ در خاک ژاپن

        ضمنا در بازار چین هم لکسوس بعد از بنز ، bmw و آئودی هست. با اختلاف بسیار زیااد.

        1. امیرحسین

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (102 ديدگاه)

          البته بازار امریکا هم الان چند ساله داره رشد میکنه ولی رشدش به اندازه چین نیست

        2. Madjid

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          منم همین رو گفتم گفتم امیرحسین عزیز
          رشد منفی و بعدش دهم درصدی رو به همین قصد به ترتیب گفتم.
          منظورم از رشد منفی بین سال های 2008 تا 2011 بود.
          رشد دهم درصدی هم این 4 سال اخیر که هر سال حدود 0.7 تا 0.5 درصد رشد داشته.

  16. hamidreza

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فولگس قورباغه ای اصلا برای بازار چین ساخته شده بود نمیدونم چرا یه سری سر از بازار ایران دراوردن.

  17. pooriya

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    Made in Germany ❤❤❤??????

  18. حمیدرضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فولکس مجموع تیم برنده هاست تمام برندهای زیر مجموعش اسامی بسیار جذابی هستن دوکاتی لامبورگینی ائودی اشکودا سه ات و …. همه فوق العادن تنها زیر گروهای فیات کرایسلرن که از نظر جذابیت به فولکس میرسن

  19. سیاوش

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    لطفا نظر بدین و دلیل خودتان را شرح دهید
    تویوتا کرولا ++
    فولکس جتا —
    این دو خودرو از این دو شرکت معظم اند و حدودا هم قیمت البته جتایکم سایزش بزرگه لطفا به بعد هم نظر بدین

  20. سیاوش

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    کمری +++
    فولکس پاسات —-

  21. سیاوش

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اما یه مساله متاسفانه در مورد خود خودروهای آلمانی در خود کشور آلمان انتفادات زیادی در جریان هست آونایی که آلمان هستند میدونن .خودر های امانی بسیار خرج تراش و هزینه های نگهداری بسیاری دارن مثل بی ام دبلیو پورشه و …البته به عقیده خودم در نتیجه سیاست مارکتینگ هست .

  22. سیاوش

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ضمنا بحث ها و جدل های دوستان برای من بسیار زیبا است و ضمن این که اذعان می کنم هردو شرکت در جهان لیاقت جایگاه خود را دارند و نظر هردو گروه برای من محترم و دیدگاهش درست است ولی من خودم بیشتر شرکت تویوتا را می پسندم

  23. بهزاد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    عجب بحثی شده!
    MPH عزیز فرمودن درآمد و سود حاصل صنعت خودرو آلمان بیشتر از ژاپنه که متاسفانه اشتباه میکنند!
    از حوصله خارجه که تک به تک اسم شرکت ها و درآمد و سودشون را ببریم و به طور خلاصه شرکت های تولیدی خودرو ژاپن در سال گذشته چیزی در حدود 600 میلیارد دلار درآمد داشتند و آلمانی ها 500 میلیارد ، البته به دلیل نوسانات ارزهای ین و یورو و دلار ممکنه این اعداد کمی متفاوت باشند.
    سود حاصل خودروسازان ژاپنی بیش از 30 میلیارد دلار بوده و آلمانی ها حدود 25 میلیارد و باز هم این اعداد به دلیل نوسان ارز ممکنه کم و زیاد شده باشند.
    صنایع دیگری هستند که با خودروسازان در ارتباطند که شامل قطعه سازان ، صنعت مواد ، رباتیک ، ادوات ساخت مثل cnc و … میشوند و اگر دوستان ناراحت نشوند در این صنایع هم ژاپنی ها به طور گسترده ای در اکثریت زمینه ها لیدر بوده و سهم عمده ای در این زمینه دارند که محاسبات تمام درآمدشون بسیار وقت گیره.

  24. بهزاد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    شرکت سایون به دلیل عدم استقبال و رونق بازارش توسط تویوتا حذف شد و فروش کلی در حدود 70 هزارتایی خللی در بازار تویوتا ایجاد نمیکرد و توجیحی برای ادامه کار این برند وجود نداشت.
    در بهترین حالت اگر ما هر سال 10 رقابت مهم موتوری که دارای قوانین و استاندارد مدون باشه را در نظر بگیریم و تصور کنیم هر رقابت میانگین 15 مرحله در سال برگزار بشه و تاریخچه ای 60 ساله پیش روی ما باشه در کل 9 هزار سکوی اولی داریم و خوب هر انسان عاقلی که دنبال کننده ی رقابت های موتوری هست میدونه هر برندی با توجه به تولیداتش در یکسری از مسابقات شرکت میکنه و شرکت پورشه نیز مثل سایرین در برخی رقابت های مهم حضور داره یا داشته و در خیلی از اونها اصلا وارد نشده و نمیدونم این 28000 هزار قهرمانی کجاها کسب شده و اگر دوستان عزیز اطلاعی از این توهم دارند اعلام کنند یا حداقل 200 تاشو بگن!
    اصلا این تعداد کاپ قهرمانی ساخته شده؟
    بنده این مطلبو چند ماه پیش در سایت پورشه دیدم و از اون روز تا به حال 20 هفته ای گذشته و احتمالا با محاسبات 28000 قهرمانی قبلی الان 172 قهرمانی دیگر اضافه شده و تا عید هم 48 قهرمانی دیگر در پیش داره!

    1. Mohamad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (812 ديدگاه)

      بهزاد جان شما اگه پاسخ آلمانی بازها رو کامل خونده باشی از جو زمین خارج میشن!
      فقط همین نیست بلکه به لکسس میگن تویوتا چرم گاوی!!!
      میگن تویوتا بجز بحث کیفی هیچ افتخار دیگه ای نداره!!!
      سود عملیاتی خودروسازی آلمان از ژاپن بیشتر!!!!
      هرجا به نفعشون باشه یه چیزی سرهم میکنن و هرجام به ضررشون باشه میپیچونن و جواب نمیدن
      حالا 28 هزار قهرمانی پورشه بماند!!!

      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        چرم کاری دوست گرامی.
        چرم گـاوی دیگه چیه؟؟؟!!!؟!???
        معلومه خودت پاسخ *** آلمانی باز *** ها رو نخوندی.

  25. فيصل.

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    بعضی کامنتها همانقدر ناعادلانه است اینجا که رقابت ۱۰برند فولکس با ۴برند تویوتا ناجوانمردانه،تازه کامیون سازهای با فروش در تمام دنیا مثل مان و اسکانیا در برابر کامیونت سازای هینو و دایهاتسو که عمدتا تو ژاپن و چند کشور عربی فروش دارن هم عادلانه نیس.
    مدیریت فولکس برای اداره ۱۰ برند درجه ۱ دنیا قابل ستایشه و معتقدم تویوتا نه توانایی مدیریتی و نه نیازی به اداره بیش از ۲ برند اصلیش رو داره فعلا، استراتژیهای هر شرکتی لزوما در راستای سودآوری بیشتر در گروه افزایش برندهایش با خرید شرکتهای ورشکسته نیست و الا شکی نیست تویوتا سرمایه بیشتری از فولکس برای خرید برندها داشته،
    شما ۲ برند پرفروش فولکس رو جمع بزن با ۲ برند تویوتا آمار فروش ومقایسه کن تا عادلانه بشه

    راجب سود و ارزش برندینگ هم برخی دوستان آلمانی اطلاعات غلط میدن. ارجاع میدم به سایت فوربس بعد خودشون حدیث مفصل بخونن از این مجمل و دفعه بعد که خواستن تویوتا و لکسس (تویوتای چرم دار بقول یکی از رفق) رو مسخره کنن بدون این نوع کامنتها در شان کسی که اطلاعات خودروییش از خوندن ۴تا سایت ترجمه شده است هم حتی نیست کاری ندارم که تاحالا هیچ از این برندها رو تست ازمایشی هم رانندگی نکرده
    http://www.forbes.com/powerful-brands/list/2/#tab:rank
    تویوتا (فقط تویوتا نه لکسس و بقیه زیرمجموعه ها)
    رتبه برند در سال ۲۰۱۶: ۶
    ارزش برند: ۴۲.۱ میلیارد دلار
    رشد : ۱۱٪‏
    درآمد برند: ۱۶۵.۱ میلیارد دلار
    هزینه تبلیغات: ۳.۶ میلیارد دلار
    ——-
    بی ام و
    رتبه: ۱۴
    ارزش برند:: ۲۸.۸ میلیارد دلار
    رشد: ۴٪‏
    درآمد برند: ۸۲.۸ میلیارد دلار
    ——
    مرسدس بنز
    رتبه: ۲۰
    ارزش برند: ۲۶ میلیارد دلار
    رشد: ۱۶٪‏
    درآمد: ۱۰۵.۸ میلیارد دلار
    —–
    هوندا:
    رتبه: ۲۳
    ارزش برند: ۲۵.۲
    رشد: ۸٪‏
    درآمد: ۱۰۷.۷ میلیارد دلار
    —-
    آئودی
    رتبه: ۳۶
    ارزش برند: ۱۴ میلیارد دلار
    رشد: ۴٪‏
    درآمد: ۵۸.۹ میلیارد دلار
    —–
    لکسس
    رتبه:۶۳
    ارزش برند: ۹ میلیارد دلار
    رشد: ۱۳٪‏
    درآمد: ۱۹.۵ میلیارد دلار
    —-
    پورشه
    رتبه: ۶۷٪‏
    ارزش برند: ۸.۳ میلیارد دلار
    رشد:۱۸٪‏
    درآمد: ۲۳.۹ میلیارد دلار
    —-
    فولکس واگن
    رتبه: ۷.۶
    ارزش برند: ۷.۶ میلیارد دلار
    رشد : -۵٪‏ (دلیل کاهش ارزش برند هم میدونید همه)
    درآمد: ۱۳۲.۱ میلیارد دلار
    درآمد برند تویوتا رو با فولکس مقایسه کنید .
    بعد که این لینک رو چک کرید سایت best selling car هم آمار ۲۰۱۶ اروپا رو ببینید لطفا. برند فولس رتبه اول ولی رشد منفی ۴دهم درصد داشته نسبت به ۲۰۱۵ ، یعنی از 3,641,012 شده 3,524,271در سال ۲۰۱۶
    رتبه ۲ رنو رشد ۱۲٪‏ داشته اما. تویوتا هم رشد ۷٪‏ فروش در اروپا

  26. رامکال

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    من هم هرچند دیر
    به همه دوستان تبریک میگم.
    این پیروزی شیرین و بزرگ رو.
    خواستن زمین بزننش ولی نتونستند.
    در ضمن پدال ازت خواهش میکنم با کسانی که اینجور مواقع با آیدی های جعلی و اسامی عجیب غریب پیداشون میشه برخورد کنی.
    کسانی که سوابقشون به 30/40 نظر نمیرسه و تاحالا غیب بودند ولی واسه اینجور خبرها مثل مور و ملخ میریزند تو.
    خیلی حرکت زشت و تابلویه .
    این رو هم یادآوری بکنم که چند ماه پیش که خبر اول شدن فولکس در (فکر کنم نیمسال اول میلادی) اومده بود رو پدال کار کرده بود عده ایی از عشاق تویوتا چنان (بدون اینکه کسی چیزی بهشون بگه) با تندی و تمسخر به این خبر واکنش نشون میدادند و اون رو انکار میکردند که آدم حیرون میموند.
    هی میگفتند که ممکنه توی اون دوماه آخر فلان بشه بمان بشه و……………..؟؟؟؟؟؟
    بعضی وقت ها آدمیزاد میمونه که چی باید بگه؟؟؟؟؟؟؟

  27. فيصل.

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    یه نکته دیگه یادم رفت عرض کنم خدمت عزیزان، این آمار منتشر شده بر اساس آمار سازمان OICA سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (ترجمه از خودم ) می باشد،
    ۱) گروه فولکس : ۱۰،۳۱۲،۴۰۰ دستگاه تولید کرده
    ۲) تویوتا: ۱۰،۲۱۳،۴۸۶ دستگاه تولید کرده
    ۳) جنرال موتورز: ۹،۵۷۴،۷۷۱ دستگاه تولید
    این سازمان هر ساله لقب بزرگترین خودروساز دنیا را به خودروسازی میده که بیشتر تعداد رو ساخته نه اینکه فروخته باشه به مصرف کننده نهایی.
    سال ۲۰۱۶ تویوتا اعلام کرده از تعداد ۱۰،۲۱۳،۴۸۶ دستگاه تولید شده تعداد ۱۰،۷۱۵،۰۰۰ دستگاه رو فروخته ولی ۲ خودروساز دیگه تعداد فروش به مصرف کننده رو اعلام نکردن هنوز
    اگه بخاطر داشته باشین سال ۲۰۱۵ هم لکسس ادعای فروش بی ام و رو زیر سوال برد و خواستار اعلام تعداد فروش دستگاهها در امریکا شد نه تعداد تولیدشون و تحویل به نمایندگیها که بعدها امار فروش بی ام و پایین اومد،
    آمار فروش برند هم ( بدون احتساب زیر مجموعه) در سایت focus2move
    http://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/
    در سال ۲۰۱۶ ازین قراره:
    ۱) تویوتا: 8.476.885 دستگاه، رشد سالانه ۸دهم درصد
    ۲) فولکس واگن: 6.535.093 دستگاه رشد سالانه ۱.۷٪‏
    بابت این اختلاف ۲ ملیون خودرو به تویوتا تبریک عرض میکنیم ، به فولکس هم بابت خرید آئودی و پورش تبریک میگم که تونست برسه به تویوتا

    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      دوستان به طور کامل بالا جوابت رو دادن.
      مخصوصا ASTON و RAZA /////AMG .
      نیازی نیست من چیزی بگم.

      اصلا فکر نمیکردم این صفحه اینقدر پرطرفدار بشه.

      از دیشب تا حالا 40 تا کامنت گذاشتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا