از نسل جدید تویوتا لندکروزر تصاویر جاسوسی جدیدی منتشر شده که بدون هیچگونه استتاری، طراحی این اسیووی نمادین ژاپنی را نشان میدهند. در این تصاویر، چندین ردیف لندکروزر پشت حصارها دیده میشوند که این یعنی اینها نمونههای پیشتولید هستند. با توجه به این تصاویر، طراحی کلی لندکروزر جدید بسیار شبیه نسل کنونی به نظر میرسد اما اصلاحات قابلتوجهی را هم تجربه کرده است. در جلوی این خودرو یک دهانهٔ U شکل دیده میشود که از چراغهای جلو پایین آمده و از زیر جلوپنجره عبور میکند.
چراغهای جلو نیز حالا باریکتر شده و در طرفین جلوپنجرهٔ بزرگتری قرار گرفتهاند. در پروفیل جانبی خودرو، گلگیرهای برجسته و جعبهای شکلی دیده میشود و در پایین درها هم قسمتی برجسته به چشم میخورد. در این تصاویر، از عقب لندکروزر عکسی وجود ندارد اما در انتهای بدنه میتوان چراغ عقب باریکی را دید که تا روی گلگیر کشیده شده درحالیکه بخش پایینی پنجرهٔ انتهایی عقب هم به سمت بالا حرکت کرده است.
نقشههای فنی و تصاویری که از داخل لندکروزر جدید به بیرون درز کردهاند، از طراحی کابین این خودرو هم ایدهای کلی را نشان دادهاند. در اینجا یک نمایشگر نسبتاً بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای پانل میانی داشبورد قرار گرفته و کنترلهای سیستم تهویه هم زیر آن جای گرفتهاند. همچنین دکمههای عمودی در نزدیکی راننده نیز امکان تغییر حالات رانندگی را فراهم میکنند. در لندکروزر جدید سرعتسنج و دورسنج همچنان آنالوگ هستند اما یک نمایشگر دیجیتالی بزرگ بین آنها قرار گرفته است.
طبق گزارشها، نسل جدید لندکروزر فاصلهٔ محوری کشیدهتر اما اوورهنگهای کوتاهتری نسبت به نسل کنونی خواهد داشت. بااینحال، اسیووی نمادین تویوتا روی همان شاسی نسل کنونی ساخته شده که این، میزان تغییرات را محدود میکند. طبق اطلاعاتی که چندی پیش افشا شد، تویوتا برای لندکروزر جدید پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی لکسس LS500 را در نظر گرفته است که در نسخهٔ هیبریدی هم ارائه میشود. علاوه بر این، برای برخی بازارها هم یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توربودیزل تدارک دیده شده است.
بهروزرسانی: عکسهای واضحتری از لندکروزر جدید منتشر شده که به مطلب افزوده شده است.
زیزیگولو
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا لندکروزر ماشینی 4WD با سابقه حدود ۷۰ ساله و ماشینی سرسخت با قابلیت عبور از هر نوع جاده و آبو هوایی در سراسر هفت قاره که تو این مدت تونسته اعتماد میلیوها نفر رو تو سراسر جهان به خودش جلب کنه و شهرتی داره که به راحتی به دست نیومده و کمپانی تویوتا هم به راحتی قصد از دست دادن اونو نداره …….. میشه گفت راز موفقیت لندکروزر پشت ترکیب مواد استفاده شده تو اون و فرم خاص بدنه و قابلیتای متعدد و مغز متفکر مهندسای اون نهفته هستش
S
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا سکویا هارو ریختن تو لندکروزا?
زیزیگولو
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تا اونجایی که میدونم سکویا یه نوع درخت هستش ولی میشه بگی ربطش چیه!!؟؟ من که نفهمیدم!!!
امیررضا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش سکویا یکی از مدل های تویوتاست، یه غول بی شاخ و دم که آخرین نسلش سه تن وزن داشت با شتاب زیر ۷ ثانیه. واقعاً هرکول بود.
Muty
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰پشت اش خیلی پاترول نشده ؟!!
زیزیگولو
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آره امیررضا جان شما درست میگی منظور منم این بودش که این دوتا یعنی سکویا و لندکروز باهمدیگه متفاوتن و اومدم یه همچین مثالی زدم که مثلاً بگم این دوتا کپی همدیگه نیستن ولی مثل اینکه از طرز نوشتارم اشتباه برداشت شده??به هر حال انقدر ناشی نیستم که دیگه مدلای مختلف کمپانیای خودروسازی رو نشناسم ولی البته قبلاً هم همچین سوء تفاهمی پیش اومده که بچه ها از طرز نوشتارم اشتباه برداشت کردن ….. فکر کنم اشتباه از مَنه و باید درست منظورمو برسونم تا اینجوری سوء تفاهم نشه ????
MOHAMAD
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰منظور دوستمون اینه که خیلی از امکانات و چهره این ماشین مثل تویوتا سکویاست با کمی تغییر
دوست عزیز تویوتا سکویا یک نوع تویوتاسا شایدم میشه گفت بزرگترین محصول تویوتاست.
داریوش
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰شما گوگل کردی سکویا :)
بزن خودرو سکویا کامل برات میادش.!
مهدی
۲۰ آذر ۱۴۰۲آرزوم شده داشتن یک تویوتا لندکروز،،،،،،،،
محال اما اینم یه جورشه دیگه……
البته از لطف خداوند مهربون هیچ وقت نا امید نبودم نیستم.
NAVID۰۰۹۸
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰لَقَب دادن به خودروها در تمام نقاط جهان و کشورها انجام میگیره و خاص همان بازارها هست که مسخره کردن نداره !
اما نظر من اینه که نسل جدید بیشتر به فیسلیفت شبیه هست تا نسلی جدید !
البته باید هم چنین باشد ، خودروهایی همچون لندکروزر اصلاً نمیتوانند سنتشکنی کنند و بسیار حساسیت رویشان بالاست !
اما نسل جدید همانطور که پیداست ، بیشتر لوکس شده و باید منتظر ماند تا ورژنهای مختلفش ارائه شود !
اما طراحی داخلیش خیلی شیک و تمیز طراحی شده !
اصلاً لندکروزر را مگر میشود دوست نداشت !
Hadi
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی محشره و طراحی بشدت زیبایی داره ?
هنوزم همون شکل جعبه ای رو داره و جلو پنجره بزرگتر که ابهتش رو خیلی بیشتر کرده ?
فرم کلی ماشین هم شسته رفته تر شده و خیلی بهتر شده…
خیلی جالبه که ظاهرش اینقدر شبیه رندر های چند ماه پیششه…
کابینش هم لوکس تر و بروز تر شده و پشت امور های آنالوگ واسه این ماشین بهتره…
موتوراش هم خیلی بهتر شده ولی کاش V8 رو حفظ کنن ولی v6 تویین توربو و هیبرید هم خیلی خوبه بالاخره ب تنوعی باشه بهتره…
نسل جدید لکسس LX دیگه چی میشه ?…
خلاصه حضرت داره با توپ پر بر میگرده ?…
فقط مشکیش ???…
Amirreza
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا قبول ندارم چون اگه یه ماشین طراحی خوبی داره دلیل نمیشه تا ابد هیچ تغییری نکنه
ممد ژانگولر
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من با طراحی حضرت لندکروز حال حاضر خیلی خیلی بیشتر حال میکنم
شاید این جدیده تو قسمت طراحی داشبورد حرفی برای گفتن داشته باشه ولی بعید بدونم
همینی که هست جواب ۱۰ سال دیگرو میده
مزدا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کابینش واقعا جذاب شده.
تو ایران هم لندکروز 2010 رو فیس لیفت میکنن سوار میشن
خدا چرا سرنوشت بدبختی رو برا ما ایرانی ها نوشته
محمد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی فرقی بین ۲۰۱۰و ۲۰۱۸نیس عملا
Reza
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بیشتر شبیه چینی ها شده
MR.JD
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا من هم آمده بودم این را بگویم !
از این به بعد بگوییم ((( حضرت چینی )))
ALI
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰یه نکته هم که هست اینه که لندکروز تو کشورای دیگه بخاطر اقتصادی بودنش بیشتر استفاده میشه که اگه این رو در نظر نگیریم مثلا گزینه هایی با قیمت بالاتر یا تولید محدود یا خاص انتخاب هایی دیگه ای هستن که خیلی بهتر از لندکروز هستن مثل مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و هاموی که از هرنظر بهتر از لندکروز هستن بخصوص تو آفرود و حتی از نظر اندازه هم بزرگتر و سنگین تر هستن. اگه روشون سرمایه گذاری بشه از نظر اقتصادی هم میتونن برتر باشن.
امین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰حضرت نوینی در راه است
Farzad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بله دقیقا .
بعضی جاها خوندم و دیدم که میگن بابا نگین حضرت فلانه و اینا …
اما وقتی یک لقب از قدیم رو یک ماشین بمونه دیگه نمیشه کاریش کرد .
مثلا نیسان جونیور نسل سوم ( همین نیسان آبی خودمون ) که بهش میگیم نیسان گاوی !
چندتا مثال دیگه ؛ بنز w123 که بهش میگن دانشجویی یا E کلاس w124 که به بنز کپل معروفه یا S کلاس W140 که بهش میگن اتاق تانک ، از جورمثال ها خیلی زیاد هست .
لندکروز هم واقعا لقب حضرت برازندشه . هم بزرگیش رو نشون میده هم اعتبارش در جهان و هم نشونه احترام .
حضرت لندکروزر ?
ناشناس
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰یا گودزیلا
Farzad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آفرین .
یا پورشه ۹۱۱ : بیوه کننده !
porsche
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بیوه کننده ؟
Mad.z.Max
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰widow maker..
abdi_porsche fan
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بیوه کننده لقب 911 هست معنیشو یادم نیست ولی
REZA
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰توی ایران قطعآ لندکروز انتخابه اوله توی شاسی بلند ولی اونطرف اب قطعآ گزینه های بهتری هست که میتونه انتخاب اول باشه از GLS و رنجرور Gکلاس و اسکالاید و لینکلن و ارماندا اینفیتی جیپ چروکی ……توی این کلاس چقدر خوب زیاده کاشکی ما هم حق انتخاب داشتیم با قیمت قابل دسترس .ولی خوب لندکروز مثل یک الماسه که روش یه دستکش بوکس پوشیده باشی سلطان خیابان شیر بیابان
REVO
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰سبک لندکروز سواری کلا متفاوت از آلمانی و امریکایی سواریه… انتخاب کسی ک مدلهای قبل لند رو داشته باشه ۷۰-۸۰٪ بازم لندکروزره. همونطور ک انتخاب اول اکثر کشورهای حاشیه خلیج فارس با اون سطح درامدو قدرت انتخاب همیشه لندکروز پایه ثابت ماشینهایی ک دارند بوده.
برعکس نظر دوستان نظر شخصیه من اینکه دو ماشین لندکروز چه نوع اسیووی و چ نوع وانتهای سری لندکروز و چه هایلوکس اصلا ماشینهای کم مصرف و تویوتافرمی ک همه فک میکنن نیسن?
البته خیلی رابطه مستقیم داره با اون حالی ک این ماشینا بهت میدن و دوس داری ب ماشین فشار بیاری…اون حس اطمینانی ک باعث میشه توی سنگلاخ و جاده ناهموار تخته کنی…اون آدرنالینی ک باعث میشه حس کنی شدی راننده رالی داکارو از روی موانع رد بشی…اون وقتی ک توی جاده بدون نور بالا ماشین جلویی ناخوداگاه میره ب راست همش باعث میشه آمپر بنزینت جلوی چشمت بره پایین.
ی حسی همیشه باهاته ک من مگه چیکار کردم ک توی ی هفته دوبار باید برم پمپ بنزین!
بشخصه خودم رحم ب آهن نمیکنم ولی نمیدونم واقعا کسی ک جی کلاس داره دلش بیاد با ماشینش اینکارارو بکنه!
NAVID۰۰۹۸
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کاربر REVO
در ۱۳ خط آخر مقاله به عجب نکتهی خاصی اشاره کردی !
دقیقاً زدی تو خال ، لامصب لندکروزر یا هایلوکس یه جوریه که دوست داری کاتاف بزنی و باهاش بزنی به بیراهه و آمپر رو ببینی که مدام پائین میره و در اخر هم میگوییم ما که کاری نکردیم پس چرا اینقدر بزنین سوزونده ، چون این سبک رانندگی اینقدر عادی میشه که خود راننده هم نمیدونه چرا اما هروز یه کِرم ریزی باهاشون میاد !
کلاً شیطنت با این تویوتاها حال میده !
یا مثلاً سر هر پیچیدن یا وقتی چراغ سبز میشه در چهارراهها ، آدم دوست داره صدای جیغ لاستیکارو بلند کنه ، بخصوص در نمونههای دنده دستی !
تو تابستون که آفتاب گرمه ، فقط به سبک پیچیدن و سبکی قسمت عقب و هرزگردی لاستیکهای عقب توجه کنید که در اکثر مواقع هم خاص خود این خودرو هست و هم شیطنت راننده که جیگر آدم رو حال میاره ? .
REVO
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا یک ب یک کارایی ک گفتینو روتین انجام میدیم ?
خود لاستیکای فابریک ماشینو در عرض سه ماه کامل سر دوربرگردونها و پیچ ها ازبین بردم و مجبور ب تعویضشون شدم.
کات آف نگو سرترالین بگو…آدمو کامل سرحال میاره.
بنظرم توی این لول و قیمت تنها ماشینیهایی هسن ک میشه از ریال ب ریال پولی ک دادی کار بکشی و لذت ببری.
همونطور ک گفتم سبک خودشونو دارن و مقایسه لند با اسکالیدو جی کلاس فقط از نظر کسی منطقیه ک تجربش در حد نتگردیه!
ALI
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰والا تو ایران تا لندکروز بیشتر ندیدید شما اونی که نت گردی میکنه اتفاقا میگه لندکروز ولی در واقعیت بنز جی کلاس رم تی آر ایکس هامر فورد رپتور هاموی در سطح بالاتری هستن اینها مثال هایی هستن که از همه نظر بهتر از لندکروز هستن جایی که لندکروز کم میاره اینها راحت از پسش برمیان لندکروز هیچه دربرابرشون.
Amirreza
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تو ایران لندکروز هیچ رقیبی نداره ولی اونطرف خیلی رقابت جدیه
BMW
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان داخل خبر معرفی شاسی بلند جدید جیلی و ولوو در شانگهای تصاویر عقب این خودرو خیلی واضح نبود حالا این لینک رو نگاه کنید
https://www.motor1.com/news/502037/volvo-geely-unveils-flagship-suv/amp/
حتی این هم کپی از رو خودرو های دیگه هست اگه دقت کنین نمای عقب بسیار شبیه به آئودی Q8 است
کافر مقدس
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰به زودی نمونه MVM ش تولید و به ایران صادر میشه با موتور یک نیم
ATa
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰توسعه صرف هزینه می خواد که تنها شرکت های امریکایی توان تامین ش رو دارند! اینم از تویوتا رخ ماشین اسکی تمیز از cadilac escalade 2021… قابل توجه کسایی که این شرکت ها رو در قامت برقی ساز قلمداد می کردن. خیلی هنر بکنن چند سال دیگه(2023) بعد از عمومی شدن دانش انجین های الکتریکی و باطری های تسلا بتونن سهمی توو بازار داشته باشن چرا که بهبود تکنولوژی موجود با ایجاد و توسعه اش خیلی تفاوت داره.
کیان
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دوست عزیز بهت توصیه میکنم با تحقیقی صحبت کنی
لازمه بدونی تنها تامین کننده باتریهای تسلا شرکت ژاپنی پاناسونیک هستش !!!
مشکل اینجا هست شرکتها بطور چند ملیتی دارن درامدزایی میکنن و ما در جهان سوم صرفا دنبال این هستیم ک بگیم فلان و فلان بهترینن و …
طرفداری و … خوب هست و همه جا هم هست، تعصب کورکورانه و … ولی هیچ مزیتی نداره، تو همه بخش های اقتصادی این مورد جریان داره
سامسونگ برای اپل صفحه میسازه و جفتشون سود میکنن، بعد یه سری میزنن تو سر و کله هم ک …
ATa
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بلی تامین کننده هستند کلید واژه (((supplier))) مفهوم مشخصی داره! مشکلی هم نیست وقتی بزرگترین خودروسازشون مدیرعامل ش اعتقادی به الکتریکی شدن نداشت و ماهانه هشدار می داد طبیعی هست این موارد
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰Ataگرامی متاسفانه اکثریت همفکران شما جوری وارد مباحث شدید که عملا جایی برای علم نمیمونه و هیچ جوره نمیشه دیدگاه های اقتصادی و صنعتی و آمار و ارقام را با شماها در میان گذاشت.
مثلا هزینه توسعه و تحقیق یا R&D شرکت ها کاملا عیانه و سال گذشته این هزینه برای گروه GM حدود 6 میلیارد دلار بوده و برای تویوتا 11 میلیارد و اصلا جای بحثی نمیزاره و برداشت شما از نداشتن توان مالی قطعا توهمی بیش نیست.
مثلا دوستانتون اینجا صد تا کامنت راجب توسعه ی چیپ های اختصاصی تسلا و استخدام مهندسان به نام این صنعت توسط ماسک نوشتن و ما هم میگفتیم توهمه اما بعد از اون همه محمل بافی طرف میاد میگه تسلا به علت کمیابی چیپ های AMD تولیداتش دچار کمی مشکل شده!
چیپ ها اختصاصی چی شد!؟ یهو سر از AMD در آورد …
ATa
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اختصاصی یعنی چی؟! مثلا جیپ نباس از سیستم fox shock برای تعلیق استفاده نکنه؟ و بره از اول بسازه یا لاستیک های Pirelli و سیستم صوتی BOSS توسط برندهای اروپایی استفاده نشن؟ موضوع چیپ ها هم همینه خوبه هیمن الان (حذف پشت آمپرهای دیجیتال پژو ۳۰۸ به خاطر کمبود چیپ) تیترش و زد. چرخه تولید یعنی بدونی از بهترن ها کی و چه جوری استفاده کنی
(JONATHAN (TESLA
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰مشکل شما اینه هیچ وقت قدرت تحلیل اخبار و حرف هارو ندارید
مشکل کمبود چیپ ربطی به توسعه دهنده نداره و مشکل در خط تامین هست
زنجیره تامین یه بحث جدا هست
توسعه و طراحی بحث جدا
قدرت اصلی تسلا در توسعه و طراحی
و پیاده سازی روش های نوین در بخش تولید مونتاژ هست و هیچ ربطی به تامین کننده قطعات نداره
برای مثال تامین کننده های چیپ های بازار الکترونیک محدود به تعداد شرکت انگشت شمار هستش
در مقابل به تعداد زیادی توسعه دهنده و طراح داریم
البته انتظار نداریم اینارو درک کنید
چون در حد خوندن تیتر و مسخره کردن بلدید
که نمونش در خبر تصادف و اعتراض زن چینی مشاهده شده
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰صحبت از تحلیل نفرمایید که ما به جزء کپی پیست از شما چیزی ندیدیم ، دریغ از یک نمونه!
شما و المیراج صدها بار اومدید کامنت گذاشتید تسلا پردازنده های فلان شرکت که سال 2015 ازش خریداری میکرد عقب افتاده قلمداد میکنه و مشغول توسعه ی چیپ های اختصاصیش هست و حتی در نمونه های s جدید به کار میبره!
ما اومدیم گفتیم پردازنده ها همانی هست که در xbox استفاده شده که بعدا معلوم شد کی درست میگفت…
AMD سازنده نیست و طراحی میکنه و سازنده ها در تایوان و کره قرار دارند و دقیقا مشکل شما اینجاست که فکر میکنید فقط شما راجب تکنولوژی اطلاعات دارید و المیراج که یک پله جلوتر رفته و از پایین بودن سطح فنی در اینجا ابراز تاسف میخوره!
اگر قراره فضای دوستانه و علمی برقرار باشه به عنوان یک کوچکتر به شما اطمینان میدم هر لینکی و خبری که شماها مطالعه میکنید ده ها نفر دیگه هم اونهارو دیدن و خوندن و با این پیش فرض که فقط ما میدونیم وارد مباحث نشید و به قول المیراج نگید که لینک آموزشی فرستادیم!
اگر تسلا چیپ توسعه داده بود مثلا TSMC براش میساخت و لوگو خودشو میزد رو قطعات و نمیدونم چرا داریم راجب چیزهایی بحث میکنیم که اصلا جای بحث نداره.
porsche
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰لااقل واقعیه نه مثل اس پلاد و رودستر که الکین. حتی اگه *** هم باشه لااقل واقعییییه.
شاید برای کمبود آهن رودستر تولید نشد؟😂🤣😂😂🤣😂🤣🤣😂
(JONATHAN (TESLA
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خب مرد حسابی وقتی میگم هیچ تحلیلی از چیزی که میخونی نداری واسه همین
پردازنده ی amd برای سیستم اطلاعات سرگرمی هست این چه ربطی به چیپست HW 3 داره که با همکاری تیم کوک توسعه داده شده ؟
این چیپست برای سیستم FSD هست
که قرار سامسونگ تامینش کنه
چرا قیمه هارو …
ولی اینکه امثال شما و مهران ها
تمام تلاش خودتون میکنید
ذهنیت افراد سایت رو به سمت ( تسلا چندان آش دهن سوزی هم نیست ) ببرید
جالبه و جای تشکر داره
چون با زحمت شما ها هر روز موفقیت های تسلا و اهمیت کار این مجموعه بر همه آشکار میشه
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰حرفی نیست و پردازنده ی اتوپایلوت یا به عبارت بهتر کمک راننده نسل جدید تسلا توسط خودش طراحی شده و به صورت طبیعی در آسیا تولید میشه.
این پردازنده با تکنولوژی 14 نانومتر عمر رقابتش بسیار کمه و شرکت های دیگه دارن رو 5 نانومتر کار میکنند و به احتمال زیاد 3 نانومتری هم خیلی دور نیست.
اگر ما میاییم میگیم اینقدر بزرگنمایی نشه به خاطر همین تبلیغاته!
مثلا از معماری شرکت ARM استفاده میکنه و جای دیگه ساخته میشه بعد طرفدارنش میان ده بار اینو پرچم میکنن!
الان دو ساله تحلیل ما اینه اون چیزهایی که شما پرچم کردید در زمان مناسب به زیر کشیده میشه و تسلا نمیتونه در هجوم قدرت های خودروسازی به پیشتازی تکنولوژی ادامه بده و هنوز اول راهه.
Elmiraj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰استاد مشکل از خودته که نمیدونی درون هر خودروی تسلا بر خلاف تمامی خودروسازان دو چیپ مورد استفاده قرار میگیره که یکی برای پردازش اطلاعات و سرگرمی هست و یکی برای پردازش خودران…
تاکنون تسلا از سه چیپ برای پردازش اطلاعات و سرگرمی استفاده کرده که هر سه از کمپانی دوم خریداری شدن و لقب های MCU2 ، MCU1 و جدیدترین هم MCU3 را دارن که به ترتیب Nvidia tegra 3 و Intel atom E8000 و AMD Navi 23 هستن .
چیپ های خودران هم که از سال ۲۰۱۲ توسعه شون در جریان بوده سه تای اول آن که HW1 و HW2 و HW2.5 بودن با همکاری Nvidia توسعه یافتن و به جدیدترین و قدرتمند ترین چیپ خودران تسلا و جهان میرسیم که توان پردازش ۲۳۰۰ فریم و ۳۶ تریلیون محاسبه در ثانیه را داراست ، این چیپ که دو ساله در محصولات تسلا بکار گرفته میشه تماماً توسط مهندسین تسلا توسعه یافته و جهت اطلاع بگم که معماری ۷ نانومتری داره نه ۱۴ نانومتری…!!!
( جهت اطلاع هم بگم که همه چیپ سازان از معماری های دو شرکت ARM و Intel استفاده میکنند و این ربطی به طراحی و قدرت پردازشی چیپ نداره )
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آخرین سخت افزار مورد استفاده تسلا hw3 بوده و طبق آخرین داده ها 14 نانومتری هستش.
https://wccftech.com/teslas-in-house-soc-is-built-on-14nm-has-a-260mm%C2%B2-area-2100fps/
شاید نمونه ی بالاتر از hw3 اومده که خوب شما لینک میفرستی یا اگه نیست که طبق معمول داستان همیشگی شما!
Amirreza
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه باید بهتون بگم اینجا کانال علم و سرگرمی نیست که بخوایم درباره تلویزیون ۶۶۶۶۶۶۶ اینچی تسلا یا چیپای توش حرف بزنیم ، اینجا یه سایت ماشین بازیه که اینجور چیزا هیچ معنی ندارن ، اینجا ما درباره آپشنا حرف نمیزنیم چون اگه به آپشن بود چینی ها با فاصله بهترین خودروساز های دنیا بودن ، اینجا مهمترین چیز اصالته ، احساساته ، اگرم با این چیزا مشکلی دارین میتونین برین توی سایتایی مثل ز.و.م.ی.ت یا د.ی.ج.ی.ک.ا.ل.ا و در صفحه فناوری و موبایل و لپتاپ اونا نظرات خودتون رو بنویسید
Elmiraj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰HW3 اصلا لیتوگرافی ۱۴ سانتیمتری داره… مهم اینه که تنها چیپی هست که توان پشتیبانی از سطح ۵ را داره…
لطف کن بگو کدوم چیپی در صنعت خودرو به نصف قدرت پردازشی اش میرسه ؟
چیپی که طراحیش سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده…
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰پاناسونیک نه تنها تامین کننده هست بلکه کار develop هم انجام میده که با یه سرچ ساده میشه بهش رسید.
واسه بقیه کامنت بی محتوایی هم که ارسال کردی ارجاع میدم به پیشرانه الکتریکی یاماها که ضربه محکمی به تسلا فنا بود
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰این طرح جلوپنجره بزرگ و چراغ نازک هم اول روی سکویا اومد، این لندکروز هم واضحه که از سکویا الهام گرفته. همون طور که اسکالید همین کار رو انجام داده
hssn
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰حالا جدا از همه این بحثا چیزی که برام جالبه اینه که هرچی کامنتای امریکایی فناست لایک خورده و ژاپنی فنا برعکس
اصصصلا هم مشکوک نیست lol
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تو همه پستا همینه hssn عزیز
باید بهشون گفت آبو بریزن همونجا که میسوزه ??????????????
Elmiraj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی امروز اسکالید و دیگر محصولات جدید کادیلاک و شورولت از زبان طراحی کانسپت Escala پیروی میکنه که سال ۲۰۱۶ معرفی شد…
Sina10
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کاربر ATa که توی مطلب بررسی بازی تیم ملی کلمبیا با سوریه هم میاد از تسلا خرف میزنه!
اصلا لندکروزر چه ربطی به تسلا داره؟
hssn
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰رسالتشونه انگار
امیر
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا یه اسکی ریز از کادیلاک رفته که برای شرکت معظم تویوتا خوب نیست بیشتر شبیه فیس لیفت بدون خلاقیت خاصی
hssn
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰نظرت چیه اول بری طراحی سکویا رو ببینی؟ بعد تاریخ رونمایی سکویا و اسکالید رو؟ و بعد بفهمی که سکویا و لندکروز جفتشون از یه شرکتن؟ یا اینکه با یچیزی به اسم زبون طراحی اشنا بشی؟
چرا شما امریکایی فنا انقد متعصبید:/؟
Amir Machine
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰این لندکروزر کجاش شبیه سکویاس؟ فرم نرم چراغهای جلو و جلوپنجره ذوزنقهای سکویا هیچ شباهتی به لندکروزر نداره
اما در عوض چراغهای باریک و جلوپنجره بزرگ لندکروزر کاملاً اسکالید رو به یاد میاره، حتی تو پیجهای عربی و انگلیسی هم خیلیا به اسکالید اشاره کردن
بنظرم اونی که متعصبه شمایید
البته من نمیخوام بگم تویوتا کپی کرده چون اصلاً این وصلهها به تویوتا نمیچسبه ولی از طرف دیگه شماها برای اینکه از لندکروزر دفاع کنید میگید اسکالید از سکویا کپی کرده!!!
واقعا مسخرهس
hssn
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من منظورم بزرگی جلوپنجره و کوچیکی چراغاست داداش??
JANGI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰amir machine جان
شما بین آمریکایی فن ها مثل یه تیکه طلا بین کلی سنگ ریزه هستی
Aryan kia
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خدا وکیلی چجوری میگی شبیه اسکالید هست هیچ شباهتی نداره به جز طرح جعبه ای بدنه که خب از اول اینجوری بوده
R5$
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اسکی ریز یا بهمن سواری از کادیلاک رفته …
Mohamad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر بخاد هم قیمت اسکالید باشه.من اسکالید رو ترجیح میدم
REZA
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰لامصب اسکالید خیلیییییییی خوبه البته وقتی اسکالید با اون هیبت با اون تکنولوژی و با اون قدرت و با اون اپشنها باشه صد در صد اسکالید با احترام به لند کروز دوست داشتنی
Ali
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کاش توربو نبود
R@m!n
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بنظر با توجه به ابعاد و استایلش جدی جدی با یه فیس لیفت طرفیم تا نسل جدید.
مهدی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر من این ماشین توی لیست تموم خودرو های دنیا ، یکی از بهترین ماشین ها هست
این هم مثل 911 یک ماشین تاریخی و با تاریخ هست
Dayan5775
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰چندتا عکس از نمای عقبش دیدم،فاجعه شده،چراغ ها باریک تر شده که اصلا بهش نمیاد
اینم بیشتر فیس لیفت هست تا تغییر نسل،تغییر نسل یعنی اسکالید نسل جدید یا جی ال اس جدید و غیره
ایران
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰منم قبول دارم که بیشتر مثل فیس لیفته ولی کسی که از لندکروز متنفر و عاشق کره ای نمیشه چیز دیگه ای ازش شنید
Dayan5775
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اتفاقا توی طراحی،لندکروز یکی از ژاپنی های مورد علاقه منه چیزی هم که گفتم واقعیته،عقبش خراب شده و این انگار فیس لیفته
خودتو دیس نکن با جملات! خوبه خودت گفتی منم قبول دارم :))
حسن
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰یاشیرخیابان یاسلطان بیابان یالاکچری جهان دست من ودامان تو
یوسف
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعیت اینه که این ماشین طراحی جهانی نداره و کاملا مشخصه که واسه کشور های جهان سومی که همه چیزو بزرگ دوست دارن طراحی شده… مثل اعراب و ایران و پاکستان…
Farzad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰واسه جهان سومی ها ؟!
خوبه بدونی هایلوکس و لندکروزر ماشینایی هستن که ارتش آمریکا هم خریداری میکنه .
کامنت طولانی از حوصلم خارجه وگرنه باید یه کامنت ۲۰ خطی برات مینوشتم .
Dayan5775
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰احتمالا واس دکور خریدار میکنه چون ارتش کشوری که خودش خوراکش ساخت ماشین تو این کلاس هست صد سال از هایلوکس و لندکروز استفاده نمیکنه!!
porsche
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اره از تسلا اس پلاد استفاده میکنه
یوسف
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بله آقا فرزاد جهان سوم
خیلی راحت این اثبات میشه…. آمار فروش لندکروز رو توی آلمان فرانسه و انگلیس و… در بیار…. بعد با آمار فروش توی کشور های جهان سومی مقایسه کن…. بعد میفهمی..
MAHDI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا میدونی جهان سوم به چی میگن!!!!!!!
Farzad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰به ایران ، البته ایران جهان صد و نود و پنجم هستش .
یوسف
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آره جهان سوم جاییست که …..
یک کارخونه کلاه بردار میتونه با عوض کردن سپر و بزرگ کردن مانیتور خودرویی که 13 سال سن داره رو به عنوان خودروی نسل جدید بفروشه…. آره جانم
و مردم جهان سوم مردمی هستن که از این موضوع استقبال میکنن و اون ماشین رو میخرن…
درسته که اعراب پول دارن و پیشرفته شدن و به ظاهر جهان سومی نیستن اما تفکر و ذهنیت جهان سومی دارن… تمام…
Sina10
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کشور های حاشیه خلیج فارس میشه جهان سومی؟
اگه اونا جهان سومی هستن ، پس اروپا و آمریکا جهان هفتم هستن? ما هم جهان ۱۰ به توان ۳۴ هستیم?
اره از لحاظ فرهنگی خیلی بالا نیستن ولی از لحاظ قدرت انتخاب و ثروت از همه بالاترن
taha malek
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰جهان سومی بودن بخشیش به پول بخش عظمش فرهنگه
MOS
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰از این زاویه خوب به نظر میرسه
ببینیم LX و سکویا جدید چی میشن
AMIR / ARMI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰همین ؟؟
کابین قدیمی هم داره
یه فیس لیفت فقط من خود اسکلید رو بیشتر میپسندم تا کپی ازش
taha malek
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا خود اسکالیده
porsche
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰اصن پرایده شما آمریکایی فن ها راحت شدید؟
درسته یکم الهام گرفته اما نه در این حد که شما عزیزان میگید❤❤❤
Dayan5775
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰جلوش اسکالید عقبش جیپ چروکی
SRT
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰از لندکروزر بیشتر ازین انتظار نمی رفت
Angus_812
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا هم رفته تو خط خراب کردن
اون از سوپرا
اینم لندکروز
واقعا طراحیشو خراب کرده
اون ابهت نسل قبل کجا و این کجا
ولی نمیدونم با اینکه عشق ژاپنی دارم هیچ وقت از لندکروز خوشمنمیومد
بنظرم تویوتا زیادی و بیش از حد داره این ماشینو خراب میکنه
اسم لندکروز که میومد همه یاد ابهت و افرود میوفتادن
بنظرم تویوتا توجهش از برخی ماشینا برداشته شده و فکر سوده
لندکروز دیگه مثله اون نسلهای اولش نیست
فقط اسم لندکروز رو داره درونش خیلی ضعف داره
دوستان لطفا برید تاریخچه رو بخونید بعد لایک یا دیس بدین
فقط از تعصب کامنت نزارید
00BEHZAD00
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب واسه لنکروز چیکار کنیم
_ پلتفرم قبلی رو وردار کاغذ کاربن رو بزار رو اسکالید یه اسکی خوشکل برو واسه کابینم یکم مانیتور رو ببر بالا تر و فرمونو عوض کن
00BEHZAD00
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰جاپن کپی کار
نعمت اله آزموده
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰حقیقتش برام زیبا نیست هرچند زیبایی نسبیه اما چیزی که از کامنت ها دیدم اکثر عزیزان خوششون نیومد که این برای ماشینی مثل لندکروزر و شرکتی مثل تویوتا جالب نیست لیلی علوی رو بنده ترجیح میدم طراحیشو
mm.y@rlou
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰فیس لیفت یا نسل جدید مسئله اینه
Amirreza
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰الان این نسل جدیده ؟ یعنی نسل جدیدای قبل این سو تفاهم بودن
میثم
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰عاشقشم واقعا
به امید خدا یدونه هم من بتونم بخرم
Sina10
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰یه سوال مهم
چحوری کامنت شما یدونه لایک و دیسلایک گرفت
دو سه تا کامنت بالاتر شما بالای ۲۰ تا لایک و دیسلایک گرفت!!
یه زمانی اومدین وضع لایک و دیسلایک رو درست کردین ولی دوباره اینجوریش کردین
چرا اینقدر سیستم رای گیری و لایک دیسلایک سایت وضعش خرابه؟؟
یه فکر به حالش بکنید
میثم
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰منم چند روز پیش به این مورد اشاره کردم
طبیعی نیست
net
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰چراغ باریک عقب نسبت به چراغ مربعی نسل قبل قشنگتر شده.چراغ باریک جلو نسبت به نسل قبلی خوبه.جلوپنجره بزرگش بد هست
kastech
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب بالاخره بعد ۷۰ سال تویوتا سوتی رو داد، خدا کنه عقبش این شکلی نشه، چیه آخه این
بهنام
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰در ابتدای معرفی لندکروزر اتاق دویست بسیاری از کارشناسان انرا زیباترین اتاق لندکروزر در تاریخ میدونسنن و معتقد بودن تویوتا هرگز کدلی زیباتر از اننمیتواند تولید کند .ظاهرا درست میگفتن