تویوتا قویترین نسل کرولا را روانهی بازار اروپا کرده است. این خودرو در سه فرم بدنه و با چند نوع قوای محرکه عرضه میشود.
تویوتای اروپا اخیراً گالری وسیعی از تصاویر این خودرو را منتشر کرده است. بنا به گفتهی این خودروساز، طراحان در خلق هر نسخه از کرولا آزادی عمل زیادی داشتهاند تا به این ترتیب خودرویی متمایز و شخصی ایجاد گردد. به نظر میرسد این موضوع رخ داده و مخصوصاً کرولا سدان کاملاً برجسته نشان میدهد. این نسخه از نمای جلوی متفاوت سود میبرد.
نسل جدید کرولا که بر پایهی پلتفرم TNGA GA-C بنا شده به لطف سیستم تعلیق چند اتصالی استاندارد، مرکز ثقل پایینتر و استحکام پیچشی بیشتر ساختار خود دینامیک رانندگی بسیار بهتری خواهد داشت. این خودرو همچنین از طیف وسیع سیستمهای ایمنی بهرهمند میباشد.
تنها یک پیشرانهی مشترک برای تمامی فرمهای بدنه وجود دارد که از نوع ۱.۸ لیتری هیبریدی خود شارژ میباشد. این پیشرانهی بنزینی قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور واحد الکتریکی نیز به ترتیب برابر با ۷۲ اسب بخار و ۱۶۳ نیوتون متر میباشد. تویوتا میگوید این مجموعه روی راندمان بالا تمرکز داشته و در رانندگیهای روزمره تا ۵۰ درصد را از نیروی الکتریسیته استفاده میکند.
پیشرانهی یاد شده که نسبت به نسخهی قبلی موجود در آوریس بهروز شده در هر صد کیلومتر تنها ۳.۳ لیتر سوخت مصرف میکند و آلایندگی آن نیز ۷۶ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر میباشد. البته این مصرف برای نسخههای هاچبک و تورینگ بوده و مصرف نسخهی سدان برابر با ۳.۴ لیتر و آلایندگی آن نیز ۷۷ گرم گزارش شده است. این قوای محرکه دارای مجموعه باتری لیتیوم-یون در نسخههای هاچبک و تورینگ و نیکل-فلز هیدرید جدید در نسخه سدان خواهد بود.
از نظر پرفورمنس باید گفت مدلهای ۱.۸ لیتری هیبریدی میتوانند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۹، ۱۱.۱ و ۱۱ ثانیهای در مدلهای هاچبک، تورینگ اسپورت و سدان داشته باشند. حداکثر سرعت آنها نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت میباشد.
مشتریانی که خواهان پرفورمنس بالا و البته مصرف سوخت مناسب هستند میتوانند نسخهی ۲ لیتری هیبریدی خود شارژ را سفارش دهند که تنها مختص مدلهای هاچبک و تورینگ اسپورت است. این پیشرانه قدرت ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۱۹۰ نیوتون متری داشته و واحد الکتریکی نیز ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
این مجموعه به یک گیربکس ۶ سرعته شیفت ماتیک متصل شده و دارای حالت رانندگی اسپورت نیز میباشد. نسخههای هاچبک و تورینگ اسپورت تنها در ۷.۹ و ۸.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسند و حداکثر سرعت آنها نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت. البته حداکثر سرعت خودروها در حالت الکتریکی به ۱۱۵ کیلومتر در ساعت محدود میشود.
نهایتاً به کرولا سدان میرسیم که با پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در دسترس بوده و قدرت ۱۳۲ اسبی و گشتاور ۱۵۹ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی یا مولتی درایو S CVT همراه میشود. کرولا سدان با گیربکس دستی شتاب ۹.۷ ثانیهای و سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
مصرف سوخت متوسط این پیشرانه هم ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. البته مدلهای مجهز به گیربکس CVT در عرض ۱۰.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسند و حداکثر سرعت آنها نیز ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این نسخهها هم ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.
me84
۶ اسفند ۱۳۹۷.
این نسلش عالیه.
3.3 لیتر مصرف میکنه.
یه هوندا 125 مدل 88 داشتم کاربراتش اگه تنظیم بود صدی 2 لیتر میسوزوند.
H
۶ اسفند ۱۳۹۷اون رنگ مشکیش واقعا شیکه
سامان اذری
۶ اسفند ۱۳۹۷http://uupload.ir/files/gavq_img-20190225-wa0000.jpg
این عکس رو دوستم از سیاتل دیروز از نمایندگی تویوتا فرستاده
میگفت از نزدیک خیلی بهتر از عکسهاشه
رامتین
۷ اسفند ۱۳۹۷کرولا دو نسخه هاچبک و سدان داره. جالبه دو ورژن از سدانش موجوده که یکی برای بازار اروپاست و دیگری آمریکا و سایر. بنظر من چراغهای جلوی بازار اروپا که پیوسته هست، قشنگتره.
Afg
۲۰ بهمن ۱۴۰۰عالی