تویوتا

معرفی تویوتا کرولا کراس برای بازار ایالات‌متحده

بخش کراس‌اوورهای کامپکت روزبه‌روز پررونق‌تر می‌شود و به همین دلیل تویوتا با آوردن کرولا کراس به بازار ایالات‌متحده می‌خواهد سهم خود را از این سگمنت محبوب افزایش دهد. این خودرو که در خانوادهٔ کراس‌اوورهای تویوتا بین مدل‌های C-HR و رافور قرار می‌گیرد، از جلوپنجرهٔ برجسته با چراغ‌های LED در طرفین آن، روکش‌های پلاستیکی بدنه، چراغ‌های عقب باریک و سپر عقب پلاستیکی برخوردار است.

کرولا کراس به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های ۱۷ اینچی فولادی قرار می‌گیرد اما تیپ بالا ردهٔ XLE به رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی مجهز می‌شود و درب صندوق بار برقی هم برای آن قابل سفارش است. این کراس‌اوور جدید ژاپنی ۴,۴۶۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۴۶ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۴۰ میلی‌متر است.

این کراس‌اوور کامپکت در داخل دنباله‌روی کرولا سدان بوده و از غربیلک فرمان سه پره، تریم فلزی و نمایشگر ایستادهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار است. تیپ پایهٔ کرولا کراس چندان مجهز نیست و لیست تجهیزات آن صرفاً به مواردی مثل نمایشگر ۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی، تهویه مطبوع و نمایشگر ۴.۲ اینچی در صفحه آمپر محدود می‌شود اما در تیپ میانی LE موارد بیشتری مثل غربیلک فرمان چرمی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، کنترل تهویهٔ اتوماتیک و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۸ اینچی ارائه می‌شود.

کسانی که تجهیزات بیشتری می‌خواهند هم می‌توانند سراغ تیپ بالا ردهٔ XLE با گرم‌کن صندلی‌های جلو و تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلی راننده، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی بروند. کرولا کراس همچنین به‌صورت استاندارد از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ای مثل کروز کنترل راداری، سیستم پیش از برخورد و دستیار دنبال کنندهٔ خطوط برخوردار است درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر سیستم پایش نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، دستیار پارک و ترمز خودکار هم به این موارد اضافه می‌شود.

زیر کاپوت کرولا کراس یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل است که برای بهبود شتاب گیری، از دنده یک فیزیکی برخوردار است. مهم‌ترین ویژگی فنی کرولا کراس اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن است زیرا به گفتهٔ تویوتا، فقدان این سیستم در C-HR روی فروش آن تأثیر منفی گذاشته است.

سامانهٔ چهارچرخ محرک کرولا کراس در صورت لزوم می‌تواند تا ۵۰ درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال کند و همچنین درصورتی‌که نیازی به آن نباشد می‌تواند کاملاً غیرفعال شود. این کار کمک می‌کند تا مصرف سوخت ترکیبی خودرو به ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر برسد که تنها ۰.۵ لیتر بیشتر از نسخهٔ محرک جلو است. کرولا کراس که روی پلت‌فرم TNGA-C ساخته شده است، ظرفیت بکسل حداکثر ۶۸۰ کیلوگرم را دارد.

تویوتا هنوز قیمت کرولا کراس را برای بازار ایالات‌متحده اعلام نکرده اما گفته است که فروش آن تا پایان امسال در این کشور آغاز خواهد شد. این شرکت همچنین وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ دیگری از این کراس‌اوور کامپکت را هم داده است که احتمالاً هیبریدی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    یک تویوتا مناسب برای شهر طراحی زیبا
    من یکی که از سبد محصولات تویوتا خوشم میاد مخصوصا اون هیبریدی های درجه یک که میزنه آدم وقتی به مهندسی ای هیبرید ها نگاه میکنه متوجه قضیه می شود

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. آوان

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (75 ديدگاه)

      ابعادش نزدیک به کدوم خودروی موجود در ایران هست؟
      کرولا خودش سدان نسبتا کوچکیه ولی این شاسی بلند به نظرم از chr بزرگتره و نزدیک به راوفوره؟!

      1. Roham

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        از اسپورتیجKM یه خرده بزرگتره

  2. افشین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کرولا کراس چیه اونم نداریم :(

    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      راستی داش چقدر شبیه مزدا شده شاسی شم همون راو 4 هست که خوبه ولی تویوتا چقدر کراس میزنهههههههههه

  3. MOHAMMAD.n.r

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    پدال بی زحمت درباره امار فروش جهانی سال ۲۰۲۰ یه مقاله بزن.
    ده خودرو پر فروش سال ۲۰۲۰ در دنیا به ترتیب:
    1- تویوتا کرولا
    2- تویوتا راوفور
    3- فورد سری F
    4- هوندا CRV
    5- هوندا سیویک
    6- نیسان سنترا
    7- شورلت سیلورادو
    8- داج رم
    9- فولکس واگن تیگوان
    10- تویوتا کمری

    1. محمدرضا

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      آقا محمد.
      آمار فروش هر برند رو هم اگه میشه بفرمایین

      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        سال ۲۰۲۰ :
        1- گروه تویوتا
        2- گروه فولکس
        بقیشون رو درست یادم نیست😅

        سال ۲۰۲۱ تا الان:
        ۱- تویوتا
        ۲- گروه فولکس واگن
        ۳- رنو نیسان میتسوبیشی
        ۴- استلانتیس (پژو سیتروئن و فیات کرایسلر)
        ۵- هیوندای کیا
        ۶- جنرال موتور
        ۷- فورد
        ۸- هوندا
        ۹- مرسدس
        ۱۰- ب ام و
        اینا امار فروش گروه های خودروسازی بودن، امار فروش برند ها خیلی تفاوت داره. برای مثال فروش برند هوندا از برند نیسان و برند هیوندا خیلی بیشتره ولی چون نیسان داخل گروه رنو نیسان میتسوبیشی هست و امار اون دو تا هم بهش اضافه شده جایگاه بالاتری نسبت به هوندا داره. هیوندا هم امار کیا بهش اضافه شده و رفته بالا.
        در کل امار فروش برند ها دقیق تر از امار گروه های خودروسازی هست ولی الان نمیدونم رتبه بندی فروش برند ها چجوریه😅

        1. Erfan

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (241 ديدگاه)

          البته در سال 2020 بعد از ولکس واگن و تویوتا می‌رسیم به گروه مرسدس بنز دایملر AG

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. Shahpoor

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (320 ديدگاه)

      حضور ۶ ماشین ژاپنی از ۱۰ تای برتر پرفروش جهانی، نشان میده اغلب مردم به دنبال ماشین بادوام و بی آزار و اذیت هستند ، ژاپنی ها انصافا خوبن، با هر سلیقه ای تولید دارن از سوپراسپرت گودزیلا گرفته تا انواع آف رودرها ، سدانهای اقتصادی و ونهای باکیفیت

      1. Erfan

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (241 ديدگاه)

        البته قیمت مناسب تر هم بی تاثیر نیست.

    3. RezaRs

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      لعنت به دنیایی که رافور که انقدر بدم میاد ازش از کمری بیشتر فروخته 😑
      کراس اور هارو نمی تونم درک کنم
      خدایی کمری ماشین باحالتریه

    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      عشق است پیکاپ های آمریکایی 😎
      دمت گرم آقا محمد ممنون 🙏

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    تویوتا با رصد بازارای جهانی متوجه تغییر سلیقه مشتریا شده و سعی داره با افزایش تعداد مد‌لای شاسی‌ بلند سهم بیشتری از بازارو در اختیار خودش بگیره ……. اگر یه نگاهی به محصولات جدید این کمپانی بندازیم میبینیم که اکثرشون به کلاس شاسی‌ بلند‌ا تعلق دارن

  5. BenzSLR

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه ولی دنده یکش رو فیزیکی گذاشتن هم خوبه برای C_HR هم باید چهار چرخ محرک سفارشی داشته باشه.

  6. Amirreza

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    خدایی من نمیفهمم چرا تویوتا بعضی ماشیناشو کراس کرده ، شاید بشه خریدشون ولی من احساس خوبی نمیکنم وقتی که ماشینم نسخه شاسی بلند یه سدان دیگه باشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. AHMET 2002

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      انتخاب یه اسم جدید معمولا کار ساده ای نیست
      چه کاریه وقتی یه اسم جا افتاده و اتفاقا خوش نامم هست بیان و رو یه ماشین دیگه نذارنش؟

      1. Amirreza

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        خو یه جوریه ، مثلا احساس میکنم ماشینم بی اصالته ، شایدم من اینجوریم

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. mahan

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      البته امیررضا جان شرکت های دیگه هم می کنند مثلا x3,x4 از ژلت فرم سری 3 استفاده کردند که با رانندگی کردنشون برخی از خصوصیات سری 3 رو هم به ارث بردند و هندلینگشون مثل سری 3 بی نظیره یا x5وx6 که از سری 5 استفاده کردند و سواری و هندلینگ و حس وحالی مشابه رو هدیه میده و همچنین برخی خودرو های دیگه هم هستند.

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقا Amirreza جان
      کاملاً با شما موافقم و قبلاًها هم بیان کردم چه دلیلی داره یه سدان با هندلینگ و سواری بهتر و آیرودینامیک بهتر را ول کرد و یک سواری با فرم نامتعارف به اسم کِراس گرفت !

      وقتی نه ارتفاع خاصی نسبت به سدان‌ها داره ، چه دلیلی هست خرید چنین خودروهایی به جز فضای کمی بیشتر در داخل که اون هم زیاد به چشم نمی‌آید !

      نه فقط تویوتا ، بلکه تمام برندها !

      اگر خواستید تست سواری این خودرو را ببینید ، خانوم بهنوش در دوبی تستش کردند و تمام مزایا و معایبش را بیان کردن !

      به شخصه یا کراس‌اووری همچون crv ، روگ یا rav4 میگیرم یا مستقیم میرم سروقت سدان‌ها همچون کرولا و کمری و دلیلی نمیبینم بین این دو کلاس انتخابی دیگر را !

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Amirreza

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        من حتی از crv و راوفور هم خوشم نمیاد ، به نظرم یا ماشین باید واقعا شاسی بلند باشه یعنی حداقلش تلوراید و پرادو یا باید سدان باشه

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          درست میفرمائید
          اما جاده‌ها و خیایان‌ها و دست‌اندازها امروز کاری کرده‌اند که دل صاحب سدان را ریش میکند !

          من هم سدان را دوست دارم ، اما هر بار که کَفِش میگرفت به زمین و سپر عقب جلو را داغون میکرد و روی مُخ میرفت ، کلاً از سدان زده شدم با این لذت بالایی نسبت به دیگر کلاس‌ها دارد !
          SUV هم به درد شهر نمیخورد و استرس نمالیدن و جای پارک کلافه‌کنندست مگر برای سفر و ماجراجویی که بینظیره !

          کراس‌اوور تلفیقی هست بین سدان و suv ، اما وضعیت و موقعیت کراس را درک نمیکنم که چه مزیتی جزء برچسب و فلاپ زشت گلگیر دارد و تازه هندلینگ هم خراب میکند و زشت !!!

          مثل تویوتا chr که عملاً فقط به درد دو نفر میخورد که جلو بنشینند و جز ظاهر زیبا هیچ کاربردی در هیچ زمینه‌ای ندارد !

        2. Amirreza

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          باهاتون موافقم آقا نوید

  7. Amirreza

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    این میشه رقیب توسان و اسپورتیج و asx و cx 5 و crv و اسکیپ و …… هست درسته؟

    1. mahan

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اره.همچنین نیسان قشقایی و هوندا hr-v و تیگوان و وشورلت تیرکس و جیپ رنگید

  8. AHMET 2002

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    یکم مزدایی نشده جلوش؟
    عقبش هم که تا حدود خوبی به راو۴ متعهد بوده

    1. mahan

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      فرقش با مزدا اینه که جلوپنجرهش سروته نصب شده!
      اون نیم دایره تو مزدا کمانه به سمت بالا هست اینجا پایین

      1. AHMET 2002

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        🤚🏻👍🏻😁

  9. Ali

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    خیلی خوبه

  10. mahan

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خیلی خوبه اینکه میگن تویوتا یک اشپزخونه قوی داره یعنی همین بسته به همه نوع سلیقه ها خودرو درست میکنه.البته تو این کلاس من chr رو بیشتر میپسندم هرچند شرایط پشت نشستن این بهتره و فضای سر بهتری داره.تنها گله ای که میشه کرد البته ایراد نیست خیلی ها هم همین طورند اینکه زیادی از پلاستیک توی بخش زیرین خدورو استفاده کردن که برای یک کراس اور شهر چنین چیزی زیاد نیاز نیست

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آخه ماهان جان
      CHR ، نه درست حسابی گاز میخوره و راه میره !
      نه فضای داخلی خوبی داره ، به خصوص سرنشینان عقب که گویی زندانی شده‌اند !

      CHR فقط یه ( ر ) داره !

      قیمتشم که ماشالاه ، بنازم ، مفته ، مفت 😂 !

      1. mahan

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اره نوید جان بیشتر دو نفره هست و زنانه هست نشستم رولش سرعتش هم چندان تعریفی ندارد به قیافش نمیاد این قدر کند باشع،😂😂پشتشم پیروی از سیستم برده داری تویوتا هستش.احتمالا اینم از لحاظ حرکتی همونه فقط فضای پشت بهتری داره.وای خب پاخور سی اچ از قهوه ای خیلی خوبه امتحانشو پس داده😉😉😉

        1. mahan

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          برای داخل شهر و مخصوصا تو ترافیک فرشته بد نیس

  11. میثم

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    این پلاستیکها خوبیی که دارن اینه که از قسمتهای آسیب پذیر بدنه خیلی خوب حفاظت میکنه
    من که بودنشونو خیلی دوست دارم.
    البته تو بعضی ماشینا طراحیشون جالب نیست
    اما رو این کرولا کراس خیلی خوب نشسته بخصوص با اون رنگ سفید

  12. میثم

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    اگه ایران آزاد بود من مدل هیبریدی اینو برمیداشتم با همین رنگ سفید و تودوزی قهوه ای روشن
    یدونه سوزوکی جیمنی هم برمیداشتم. اونم خیلی دوسش دارم

  13. حسین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کیفیت و زیبایی خیره کننده کابین . همون که تویوتا مختصص شده تو این کار

  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که جز یه راو۴ بزک شده چیزی نمی‌بینم😐
    یکم به طراحیش بیشتر دقت میکردن بد نبود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا