اگرچه آمریکاییها اولین بار در ماه ژانویه و نمایشگاه خودروی دیترویت شاهد رونمایی از تویوتا کمری ۲۰۱۸ بودند اما این خودروساز ژاپنی تنها پیشنمایشی از کمری جدید بازار ژاپن داشته و البته به تازگی پکیجهای TRD و Modellista را برای این خودرو معرفی کرده است.
تا این لحظه گفته میشود که پکیجهای بصری یاد شده تنها در بازار ژاپن در دسترس خواهند بود اما انتظار میرود بازارهای جهانی نیز تویوتا کمری TRD را در آیندهای نزدیک دریافت کنند.
از نظر بصری، مدل TRD دارای نمای جلوی اصلاح شدهای است که در آن بخش بالایی جلوپنجره کمری متفاوت بوده و سپر جلوی متمایزی نیز وجود دارد که دارای چراغهای روز روشن افقی میباشد. همچنین با توجه به تصاویر منتشر شده میتوانیم رکابهای جانبی و رینگهای جدیدی را ببینیم.
اما پکیج Modellista راضیکنندهتر از تریم TRD بوده و سپر جلو، رکابهای جانبی و رینگهای جدیدی را به مدل استاندارد اضافه کرده است.
گفته شده تویوتا کمری ۲۰۱۸ در بازار ژاپن تنها بهصورت هیبریدی عرضه خواهد شد و پیشرانهی بنزینی ۲.۵ لیتری به همراه واحد الکتریکی کوچک نیروبخش آن خواهند بود. این قوای محرکه به یک گیربکس CVT متصل خواهد بود؛ اما مشتریان آمریکایی علاوه بر این نسخه هیبریدی میتوانند از بین مدلهای ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری یکی را انتخاب کنند.
لامبورگینی
۴ خرداد ۱۳۹۶.
خیلی قشنگه. 10 سال میشه همچین تویوتای قشنگی ندیده بودم. فکر کنم این نسل کمری فروش خوبی رو نصیب تویوتا کنه.
#ali.m#
۴ خرداد ۱۳۹۶مگه نسل های قبلی فروش کمی رو نصیبش میکرد
لامبورگینی
۴ خرداد ۱۳۹۶برای شرکت بزرگی مثل تویوتا که در بالاترین سطح رقابت میکنه ، ” خوب” یعنی پیشرفت و توسعه و” بد ” یعنی درجا زدن . فروش خوب یعنی بیشتر از پارسال
قرار نیست فروش امسال کمری مثل پارسال باشه ، بلکه باید بیشتر از پارسال باشه.
کمری 2016 در امریکا 388,618 دستگاه فروش داشت در حالی که در 2015 و 2014 آمار فروش به ترتیب 429,355 و 428,606 بودند.
امیدوارم امسال کمری 400,000 تا رو رد کنه. این یعنی فروش “خوبی” داشته باشه.
فقط تویوتا و هوندا
۴ خرداد ۱۳۹۶کاهش فروش کمری تو آمریکا به خاطر گرایش مردم به سمت کراس اوورهاس. چون نه نه تنها کمری بلکه اکثر سدان ها کاهش فروش داشتن. البته طبق گفته ی خود تویوتا سدان ها باید چیز جدیدی ارائه کنن که روند رشد کراس اوورها رو متوقف کنن. همون چیزی که تویوتا گفته تو این نسل کمری وجود داره و فروششو بیشتر میکنه. ولی اون چیز ظاهر نیس.
در مورد ظاهر این ماشین هم به نظرم یکی از زیباترین میدسایزهای غیر لوکس خواهد بود.
asa
۴ خرداد ۱۳۹۶این نسل کمری رو استرالیایی ها طراحی کردن یا بازم کار دستان آمریکایی ها بوده؟
لامبورگینی
۵ خرداد ۱۳۹۶(تویوتا و هوندا)
درست میگی.
منظور من همین بود
ظاهر به نظر من بسیار مهمه.
sina
۴ خرداد ۱۳۹۶امروز صبح داشتم تو سایت تویوتای امریکا نگاش میکردم اتفاقا :) فک کنم یه ماشین داره جایگاه سیویک رو در راس علایق من به خطر میندازه!
راستی CHR تو امریکا بر خلاف جاهای دیگه با موتور دو لیتری 143 اسب بخاری کرولا عرضه میشه طبق سایتشون.
یاسین
۴ خرداد ۱۳۹۶اره سینا من اینو همون موقع که اوایل تویوتا ازش رونمایی کرد دیدم یه سفارش امریکاش هست که موتور دو لیتری داره یا دو دف حیف که اون مدلش ایران نمیاد وقتی لیست ثبت سفارش رو دیدم گه 1.8 هیبریدش توش هست با تک دف و 1.2 توربو هست با تک دف و دو دف با این ست های پیشرانشی تو ایران خیلی موفق نمیشه
sina
۴ خرداد ۱۳۹۶اتفاقا وقتی داشتم میخوندمش یاد شما افتادم یاسین جان
واقعا یه موتور دولیتری تنفس طبیعی با چهارچرخ متحرک رو همچین ماشینی عالیییییییی میشه!!
یاسین من تا جالا تجربه رانندگی با این کلاس ماشین رو نداشتم. بنظر شما از نظر تعادل و نرم بودن در حد یه سدان کامپک هست این تویوتا؟
یاسین
۴ خرداد ۱۳۹۶دقیقا موتور دو لیتری با دو دف میشه ASX که به نظرم برای ایران منطقی ترین حالت پیشرانشیه ببین حالا من CHR که هنوز دستم نیومده بدونم تویوتا چه کرده ولی با توجه به تجربم از جوک و ASX و البته کپچر که تعریف اروپایی شاسی این سگمنته و کلا اطلاعاتی که از این کلاس ماشین دارم اینجوری برات میگم از نظر تعادل اونایی که دو دف هستن مسلما بهتر عمل میکنن بخصوص تو رانندگی اسپرت درسته سیستم کنترل کشش بحث ایمنی تعادل رو تامین میکنه اما تو این سگمنت اونایی که دو دف دارن مسلما تو رانندگی اسپرت یا مثلا رانندگی تو جاده های پر پیچ و خم حس کنترل بهتری به راننده میدن اونایی که تک دفن مسلما ایمنی تعادل رو دارن ولی راننده ممکنه جرات نکنه با سرعت زیادی بپیچه برای همینه معمولا تک دفا از نظر قدرتی ماشین معمولین مثل جوک پلاتونیوم یا همین CHR هیبرید واقعا برای رانندگی اسپرت طراحی نشدن
از نظر راحتی روسطح هموار تفاوت محسوسی ندارن وقتی میری تو محیطهای ناهموار چون کراس اوره دیگه فنر بندیش فضای بازی بیشتری داره راحتتره و خب بخاطر ارتفاع بیشتر از سطح زمین راننده حس مطمئن تری داره به نسبت یه سدان
sina
۴ خرداد ۱۳۹۶ممنون رفیق
سامان اذری
۴ خرداد ۱۳۹۶این مدل واقعا عالیه
خدایی بیشتر از قیمت خودش نشون میده
به احتمال زیاد هم سهم بزرگی از بازار سدان های میان سایز رو مال خود میکنه
از سوناتایی که همزمان با این رونمایی شد خیلی زیبا تره
احتمالا امسال تویوتا پرفروشترین خودروساز جهان.میشه
فيصل
۴ خرداد ۱۳۹۶چراغ جلوش بی نظیره. داخلش هم جوری طراحی کرده که دیگه کسی نمیتونه بگه ماشین بیروح و پیرمردیه
یاسین
۴ خرداد ۱۳۹۶یعنی کارمندان ایرتویا در زمینه بازاریابی سدان های تویوتا کلا رفتن سینما پاپ کورن بزنن کرولا 2016 که یکساله تو دنیا اومده اینا درگیر پریوسن بابا اونم بیار شاید یکی بخواد بخره در زمینه کمری هم که دیگه هیچی نگم یه دور خوب بود نسل 2008 رو که میاورد بعد از اون هیبرید های 2013 رو اورد اونم به تعداد مرغهای مرغداری برادران میرفندرسکی به جز اکبر بعدم که ممنوع امریکایی شد انقدر خلاقیت نداشت بره سفارش یه جای دیگه رو بیاره
حالا هم بشینیم امن یجیب بخونیم از سینما برگردن بگن نه دیگه خداییش کمری 2018 رو بیاریم
رامتین
۴ خرداد ۱۳۹۶این مدلها آیا به ایران میاد؟؟ من که فکر نمیکنم. اما یه سئوال مهم:
آیا کمری هنوز به دو موتور قبلیش روی کمری اصرار میکنه؟ یعنی موتور 4 سیلندر 2500 سی سی 180 اسبی و یا 6 سیلندر 3500سی سی 280 اسبی. نسخه 6 سیلندر که به ایران بنا بر قوانین نمیاد. نسخه 4 سیلندر هم بنظرم کنده. چرا نسخه 2 لیتری توربو تولید نشد؟! قرار بود روی کمری بیاد. یعنی همون موتوری که در همه محصولات لکسوس (همه) قرار داره (مثه IS200- NX- GS200- RX200 و… که همه حدود 240 اسب توان دارند)
sina
۴ خرداد ۱۳۹۶رامیتن جان
من شنیدم قانون منع ورود خودروهای بالای 2500 سی سی برداشته شده.
راجب موتور هم تویوتا داره نهایت تلاشش رو در محصولاتش بکار میگیره تا بی دردسر بودن رو به ارمغان بیاره که موفق هم بوده انصافا تا امروز و عدم استفاده از موتورهای توربو روی محصولاتش هم به همین دلیله.
البت منم بدم نمیاد تو هر کلاسی بالاترین تیپش رو اختصاص بده به موتور توربوی قوی تا با لذت رانندگی هم توامان بشه. البت در اون صورت هم ممکنه مشتری های لکسوس هم کلاسش کم بشن. در مجموع اگه دنبال خودروهای تیز و کم خرج هستی هوندا کمپانی بهتریه.
رامتین
۵ خرداد ۱۳۹۶والا هوندا که یه لول بالاتر از تویوتاس. جالبه هوندا آکورد که مثه کمری دو موتور 4 سیندر 2.5 لیتری و 6سیلندر 3.5 لیتری داشت در سال 2018 به موتورهای توربو تغییر پیدا میکنه. یعنی موتورهای 1.5 لیتری توربو 200اسبی بجای 2.5لیتری تنفس طبیعی میاد که 180 اسب بود. و 2لیتری توربو 280 اسبی بجای 3.5لیتری تنفس طبیعی که همین قدرت را داشت. اما هوندا نمایندگیش واقعا در ایران خوبه که این سرمایه گذاری را کنیم؟ گلرنگ اصلا فعالیتش چجوریه!!
امیر
۵ خرداد ۱۳۹۶بسیار زیبا شده…..یه کمری2007 را شش سال داشتم .دلم براش تنگ شده..حیف که نمیتونم اینو بخرم
Mohamad
۵ خرداد ۱۳۹۶چقدر نمای جلوش خشن و با ابهت طراحی شده
تویوتا طراحی خارجی و داخلی ماشینو از اون مظلومی و ریتم محافظه کارانه خارج کرده.
شاید چشم انداز تویوتا واسه این مدل فروش 500 هزارتایی در سال باشه!