تویوتا سرانجام تصاویر و مشخصات هفتمین نسل از تویوتا کمری را معرفی نمود. شما پیش از این در همین سایت تصاویر مخفی این خودرو و دو تصویر رسمی از چراغهای جلو و عقب را دیده بودید. حالا می توانید مشخصات و تصاویر بیشتر را ملاحظه نمایید.
تویوتا کمری یکی از معروفترین سدانهای اندازه متوسط ژاپنی است که در نسل جدید خود تغییرات زیادی را بر خود نمی بیند. لااقل از نظر ظاهر چیز درخوری برای ارائه وجود ندارد. فرم کلی بدنه کاملا مشابه نسل پیشین است و شاید این نشانه کامل بودن نسل قبلی آن باشد.
تمرکز تویوتا بیشتر روی عملکرد و مخصوصا کاهش مصرف سوخت بوده است. مدلهای هیبریدی در شهر ۵.۵ لیتر و در جاده ۶ لیتر مصرف سوخت دارند. البته این میزان برای مدلهای LE و XLE متفاوت خواهد بود. نکته جالب شتاب ۷.۶ ثانیه ای برای مدلهای هیبرید است.
موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر آن ۱۷۸ اسب بخار قدرت دارد که ۹ اسب بخار افزایش داشته است. موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر نیز ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۶ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.
فضای داخل اتاق تویوتا کمری ۲۰۱۲ اندکی بزرگتر و طراحی داشبورد اندکی اسپرت تر شده است.
قیمتها نیز ثابت مانده اند و قیمت مدل پایه ۲۲۷۱۵ دلار اعلام شده و تنها مدل L دچار افزایش قیمت ۷۱۰دلاری شده است. مدلهای LE, SE, XLE و هیبرید هم شاهد کاهش قیمت ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ دلاری بوده اند. گرانترین مدل تویوتا کمری با موتور شش سیلندر تنها ۳۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است.
سروش
۴ شهریور ۱۳۹۰ای کاش خودرو ها تو ایران به قیمت واقعی بفروش میرسیدن
UnKnown
۵ شهریور ۱۳۹۰واقعا جای تعجب داره که تویوتا قیمت این مدل جدیدش رو زیاد نکرده !
البته ماشین توسط نمایندگی بیاد تو ایران احتمالا افزایش قیمت نسبت به نسل قبل داره که نسل قبل تویوتا کمری رو دستشون باد نکنه .
ظاهر خودرو زیاد تو عکسها واضح و مشخص نیست ولی احساس میکنم طراحان ژاپنی نسبت به نسل قبل همین خودرو یکم ضعف نشون دادن ، نسل قبلی خیلی خوشگل بود !!!
پ.ن : تو مطلب نوشته که حجم موتور 2500 سی سی هستش در صورتی که نسل قبلش 2400 سی سی بود . اشتباه تایپیه یا تویوتا حجم موتور رو 100 سی سی زیاد کرده ؟
امیر
۱۷ شهریور ۱۳۹۰به نظر منم مدل قبلیش شیک تر بود.این یه خورده کیا میزنه.از طراحی تویوتای معروف خبری نیست.
Ghafar
۱۱ مهر ۱۳۹۰به نظر من از نظر طراحی ضعیفه
هاوری
۲۳ آذر ۱۳۹۰به دولتمندان ایران عرض میشه که آیا به نظر شما و رییس جمهوری محترم این همه گرانی اتومبیل خارجی در کشور(بدلیل حمایتهای الکی دولت ازخودروسازی بی کیفیت داخلی و کسب درآمد دولت از این ناحیه)و بخور اجباری اتومبیلهای بی کیفیت و طراحی تکراری آزاردهنده ایرانخودرو و سایپاو… ظلم در حق ملت بزرگ ایران اسلامی نیست!
mohammad
۲۰ دی ۱۳۹۰به نظر من هر چقدر هم طراحی بدی داشته باشه بالاخره تویوتا کمری احتمال زیاد این هم مثل مدل قبل خوب از اب درمیاید
Zonda R
۱۷ اسفند ۱۳۹۲باز هم پرفروش ترینه
ronak
۲۰ دی ۱۳۹۰قیافش ضایس !!!!!!
نسل قبلیش خیلی خوشکلتر بود!
از تویوتا بعیده تقلید کنه اما مثل اینکه کمی به هوندا شباهت کرده!
من سوناتا رو ترجیح میدم اما حیف که بودجم به هیچ کدومشون نمیرسه اونم برای این مالیات الکی که بیخودی ماشینای خارجی رو گرون کردن تا محصولات بی کیفیت خودشون فروش بره.
(همایت از خودروساز داخلی دشمنی با مصرف کننده داخلی)(زندهباد تولید کننده مرگ بر مصرف کننده) به من یه وقت فحش ندید فقط سیاست کشورمون رو نوشتم
مهندس حمید حسن پور
۲۹ دی ۱۳۹۰طراحی ظاهری و داخلی کمری جدید یک پله نسبت به مدل قبلی اون افت کرده.این رو هم نمیشه نادیده گرفت که سطح انتظار کل مردم دنیا از کمری بالاتر رفته بود که با دیدن مدل جدید به یاس مبدل شد!اسم تویوتا بیانگر کیفیت بالاست و همین کافیه تا هر چند از رقبای کره ای از لحاظ آپشن و امکانات ضعیفتر باشد اما افتخارات بیشتری کسب کند! مثل نسل قبلی.
دكتر ميلاد امين
۴ بهمن ۱۳۹۰ماشین با حالیه ولی قیمتشو نمی دونم
garanjik hamed
۲۰ فروردین ۱۳۹۱ای کاش پدر منم از این فکر های قدیمی بیرون میومد و یکی میخرید.
سینا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱قیمت بدید مومنا!
شورش
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱با سلام
من فکر میکنم همین که از یه شرکت معروف وصاحب نظر عرضه شده شک نکنیم که خودروی تابی است
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۱سلام همگی باهم دعا کنید خدا بهم پول بده زودتر یکی ازاینا رو بخرم خیلی دوسش دارم
sunmartin
۱ خرداد ۱۳۹۱لطفا فورا احساساتی نشین اما تریم داخلی کیا حتی با مدل های سراتو و اسپورتیج خیلی زیباتر هست زیاد طراحیش چنگی بدل نمیزنه کیفیتش بالاست اما طراحیش افت کرده
قصری
۱۹ خرداد ۱۳۹۱سواری مدلهای قبلیش که عالیه. امکانات خوبی هم داشت. فقط حیف که یه مدلش برف پاک کنش سنسور نداشت.امیدوارم مدلهای دیگش وتونسل جدید برطرف شده باشه.قیافه وتیپ قبلی هم بهتر بود.
مجید
۹ مرداد ۱۳۹۱انشاالله قسمت ماهم میشه
كيارش
۱۸ مرداد ۱۳۹۱مدلهای قبلی کمری خیلی خیلی زیباتر از مدل 2012 اون هست البته داشبوردش قشنگ تر شده ولی ما از تویوتا انتظار طراحی بهتری رو داریم ولی خدائیش این ماشین از نظر کیفیت توی تمام ماشینهای هم رده خودش حرف اول رو میزنه و اصلا قابل مقایسه با ماشینها کره ای نیست
محمد
۱۹ مرداد ۱۳۹۱به صورت استاندارد 10 کیسه هوا داره. 100 سی سی افزایش حجم موتور استارد بدون کلید گریبکس 6 سرعته اتومات و کیفیت مثال زدنی در این کلاس. طراحیش محافظه کارانس و بعد از مدتی زیبا به نظر میاد. قیمتش از اکثر رقبا ژایین تره و بهترین هندلینگ رو داره و 8.4 جی نیروی جانبی رو تحمل میکنه و مصرف سوختش از کرولا هم کمتره. ماشین ایده آلیه
عطا
۱ شهریور ۱۳۹۱من فکر می کنم یه آدم خیلی خیلی ناشی اینو طراحی کرده. البته جز تعداد معدود همه ماشینهای تویوتا طراحیشون قشنگ نیست و تو دل برو نیستند در عوض از نظر فنی حرف ندارند. ژاپن و کره درست نقطه مقابل هم قرار می گیرند.
مریم
۵ شهریور ۱۳۹۱تویوتاکمری ماشین فوق العاده زیبایی هستش ولی هروقت اومدم که بخرم تیرم به سنگ خورده…توروخداقیمتهاروپایین بیارید…
امین
۳ مهر ۱۳۹۱4 ساله کمری دارم 150هزار تا کار کردم باهاش تازه صفر نبوده….هنوز جز روغن و لنت و…. چیزی عوض نکردم.با آزرا سوناتا قابل قیاس نیست.این مدل جدیدشم 110میلیون هستش دیروز تو نمایشگاه دیدم.
amir.t.
۲۴ آبان ۱۳۹۲مدل قبلیش خوشگل تره
محسن
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴از سوناتا وافعا سرتره، سوناتا تو سربالایی زور میزنه دقیقا.
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۶با این قیمت لیفان ۸۲۰ خیلی سرتر از کمری هستش