تویوتا سدان کوچکی را در سبد محصولات خود دارد که در بازارهای آسیای جنوب شرقی با نام Vios عرضه میشود. این خودرو در کشورمان هم توسط ایرتویا با نام تویوتا یاریس سدان عرضه میگردد. حال پس از رونمایی جنجالی از نسل هشتم کمری در نمایشگاه دیترویت، سازندهٔ ژاپنی سدان جدید دیگری را معرفی کرده است. این خودرو نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ یاریس سدان یا همان Vios است که در مالزی و تایلند پردهبرداری شده و بهوضوح برخی از ویژگیهای طراحی نسل جدید کمری را قرض گرفته است.
هرچند ویوس تنها در کشورهای آسیایی عرضه میشود اما برای سال ۲۰۱۷ ارتقاء کاملاً جامعی را تجربه کرده است بهگونهای خصوصاً قسمت جلویی آن بهطور کامل تغییر یافته است. در این بخش جلوپنجرهٔ مشکیرنگ جدید، چراغهای جلوی جدید، چراغهای روشنایی در روز LED عمودی و مجموعهای از پروژکتورها و سپر جلوی جدید بکار رفته است. بدین ترتیب ویوس با این تغییرات تا حد زیادی شبیه به نسل جدید کمری شده است.
البته همانند اکثر فیسلیفتها، در بخش عقبی ویوس شاهد تغییرات بسیار کمتری هستیم بهگونهای که تنها به ایجاد تغییراتی جزئی در چراغهای عقب و گرافیک داخلی آنها، زه روی جا پلاک عقب و سپر عقب بسنده شده است. در زیر کاپوت تمامی مدلهای این بچه کمری، یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری با ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که نیروی آن از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
ویوس یا یاریس سدان جدید همچنین به مجموعهای از فناوریهای ایمنی جدید مجهز شده است. این تجهیزات عبارتاند از ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی و سیستم کنترل پایداری. علاوه بر این، یاریس سدان بهصورت استاندارد به دو ایربگ مجهز شده است. در داخل کابین نیز خریداران از یک صفحهنمایش لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت اتصال گوشیهای هوشمند، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان و تهویهٔ اتوماتیک لذت خواهند برد.
با توجه به گزارشات، ویوس یا یاریس سدان احتمالاً در آیندهای نهچندان دور به سبد محصولات تویوتا در هند نیز اضافه خواهد شد.
Parker
۷ بهمن ۱۳۹۵عجب ماشین مشتی هست ?
عالی ⏫??
فقط تویوتا و هوندا
۷ بهمن ۱۳۹۵به نظر من خیلی خوبه. این طور که معلومه تویوتا یه زبان طراحی واحدی رو داره برای محصولاتش در نظر میگیره. ای کاش همه ی مردم ما میتونستن همچین ماشینیو سوار شن. این ماشین برای قشر ضعیف جامعه درست شده تو دنیا. در حالیکه تو ایران برای قشر متوسط به بالا. قیمتش حدود 120 میلیون خواهد بود. چند وقت پیش تو یه سایتی ارزش خودروها رو تو ایران و کشورهای دیگه از لحاظ قیمتی بررسی کرده بود. یه مثالی هم زده بود که مثلاً ارزش تویوتا یاریس تو دنیا از نظر قیمت معادل ارزش پراید یا تیبا تو ایرانه. یعنی قیمت تویوتا یاریس تو ایران باید حدود 25 میلیون باشه. الان تو ایران حداقل ماشین و ارزونترین ماشین پرایده و اکثر مردم ما حداقل یه پراید میتونن داشته باشن. درحالیکه باید حداقل یاریس داشته باشن. خدایی بدجوری داره ظلم میشه به مردم ما. آخه من نمیدونم وقتی عرضه ماشین درست و حسابی زدن نداریم، مجبوریم این همه سرمایه گذاری کنیم تو این بخش. بابا مسئولین ، توروخدا دست بردارین از این صنعت. آقا بلد نیستیم ماشین بزنیم. کیو باید ببینیم. پدر مردمو در اوردین تو این همه سال. ول کنین مردمو بذارین ماشین خوب دنیا رو سوار شن.
maha
۸ بهمن ۱۳۹۵تویوتا هیچ زبان مشخصی تو طراحی نداره، حالا ببین سری بعد چی تحویلمون میده. تویوتا طراح نداره.
علی
۷ بهمن ۱۳۹۵از خودروهای سگمنت B اصلا خوشم نمیاد کیا ریو و هیوندای اکسنت و حتی i20 در این سگمنت قرار میگیرن. خودروهایی بدون هیجان و با قیمت 15هزار دلار در مدلهای فول آپشن. هر چند برای خانواده های 2 یا 3 نفره میتونه ماشینهای خوبی باشه اما سدانهای خانوادگی نیمه لوکس رو که در سگمنت D قرار میگیرن ترجیح میدم.
Mehdi
۷ بهمن ۱۳۹۵به نظر من نیسان سنترای فیس لیفت ازین خوشگلتره
amin
۷ بهمن ۱۳۹۵این هم طراحی عالی شبیه به کمری دارد و از همه مهمتر اینکه یک تویوتا است ،
واقعا از محصولات تویوتا خوشم میاد
maha
۸ بهمن ۱۳۹۵تویوتا یکی از با کیفیت ترین و زشت ترین خودروها تو دنیاست.
Amir
۷ بهمن ۱۳۹۵ببخشید اینو اینجا مطرح میکنم اما نمی تونستم صبر کنم . میخواستم پست هایی رو درباره برخی ماشین های تقریبا تازه وارد مثل cla45- cla200- boxster s و … روی سایت بگذارید. ممنون
ایمان
۷ بهمن ۱۳۹۵از بین برندهای ژاپنی فقط از طراحی های مزدا خوشم میاد.
اصلا مزدا یه چیز دیگه هست و از تویوتا خیلی سرتره.
بعد از مزدا هم نیسان و اینفینیتی عالی هستن.
amin
۷ بهمن ۱۳۹۵کلا ژاپنی ها عالی هستند،همشون
رهگذر
۷ بهمن ۱۳۹۵یاریس یکی از کم خرج ترین، بی دردسرترین و کم مصرف ترین محصولات تویوتاست…
ساسان.م
۷ بهمن ۱۳۹۵تویوتا کم کم داره یه فکری به حال طراحی ماشیناش میکنه
خوشمان آمد
maha
۸ بهمن ۱۳۹۵افتضاحه. هر سال یه چیزی به ذهنشون میرسه امتحان میکنن ببینن خوب میشه یا نه.
سیاوش
۷ بهمن ۱۳۹۵بابا اه این چه طراحیه دیگه توتوتا !!!!!؟؟؟؟؟یاریس بی صندوق 2015 بهترین طراحی بود زده چشمو چالشو دراورده که. حالم خراب شد .!
maha
۸ بهمن ۱۳۹۵یه سال دماغ میذاره، یه سال سیبیل میذاره، یه سال ……. واقعا گیج میزنه تویوتا