تویوتا

کانسپت تویوتا هایلوکس Tonka، تحقق رویای کودکی!

تویوتا و تولیدکننده‌ی آمریکایی تراک های اسباب‌بازی تونکا Tonka با همکاری یکدیگر خودرویی تولید کرده‌اند که به عنوان “آرزوی فول سایز اسباب‌بازی رؤیایی برای بزرگ‌سالان” توصیف شده است. کانسپت تویوتا هایلوکس تونکا یک تراک گیرا با توانایی بالا در عبور از صخره‌ها است که شهرت و اعتبار رشک‌برانگیز سختی و دوام را با یکدیگر ترکیب کرده است.

toyota-hilux-tonka-concept
همان‌گونه که از نام خودرو برمی‌آید، این خودرو بر پایه‌ی هایلوکس، پیکاپ شکست‌ناپذیر برند ژاپنی، بنا شده و برای گرامی داشت عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال پیش استرالیا ساخته شده است. این کانسپت توسط تیم استرالیای تویوتا طراحی، تولید و تست شده است.

toyota-hilux-tonka-concept-05
زیر پوشش مشکی-زرد خود شاهد مدل سطح بالای هایلوکس SR5 هستیم که از پیشرانه‌ی توربودیزل ۲.۸ لیتری استفاده می‌کند. این خودرو نیروی تولیدی را به تمامی چرخ‌های ۳۵ اینچی می‌فرستد. فاصله‌ی کف خودرو از سطح زمین ۱۵۰ میلی‌متر افزایش یافته و خودرو حالا روی اکسل‌های بلندقدتر و سیستم تعلیق هوی دیوتی نشسته است.

toyota-hilux-tonka-concept-01

ظاهر آفرودی خودرو با استفاده از میله‌ی جلویی جدید و کاپوتی با پوست و ورودی‌های هوای فیبر کربنی تقویت شده است. چراغ‌های LED در روی میله و سقف دید فوق‌العاده‌ای را در شب فراهم می‌کنند. در بخش عقب شاهد درب پوشیده از فیبر کربنی هستیم که به‌صورت یکپارچه با اسپویلر و دو ورودی برای بهبود جریان هوا درآمده است.

toyota-hilux-tonka-concept-08

با این کانسپت، تویوتای استرالیا فروش بیش از ۹۲۰ هزار دستگاه از هایلوکس از سال ۱۹۶۸ تاکنون را جشن می‌گیرد. همچنین هایلوکس اولین خودروی غیر سواری است که در این کشور پرفروش‌ترین شده است. در سراسر دنیا بیش از ۱۶ میلیون دستگاه از هایلوکس به فروش رسیده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من یکبار اومدم با رافور رو تپه های شنی اف رود کنم
    تو ذوغم خورد شاید هم من ناشئ بودم
    ولی فکر کنم با این خوب بشه اف رود رفت

    1. یاسین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      راو 4 یه کراس اور سگمنت D اصلا طراحی نشده که بتونه از پس افرود بر باید به اونصورت خیلی از مردم به اشتباه فکر میکنن ماشینهایی مثل راو 4 ایکستریل یا کولئوس یا سانتفاقه یعنی کراس اور سگمنت D ماشین افرودن ولی اصلا اینطوری نیست حالا کولئوس و ایکس تریل و اوتلندر و راو 4 بخاطر ارتفاع از سطح زمین خوبی که دارن اگه راننده افرود خوبی باشی شاید بتونی در حد افرودهای خیلی معمولی روشون حساب کنی والا کره ای ها که همون ارتفاع ازسطح زمینم ندارن
      چند وقت پیش چهار پنج تا گروه خبری خودرویی کولئوس رو بردن صحرا تا ببینن سطح توانایی هاش چجوره تو این قضیه که خب د عمل تکلیف ایکس تریل رو هم روشن میکنه چون این دوتا ماشین در اصل یکین از نظر فنی
      کلا تونسته بود تا یه حدی از پس رمل های معمولی بر بیاد ولی دیگه رمل ها یکم ناجور میشدن کم میاورد و خب موضوع مهم تایراس تایرای AT عملا نمیتونن تو افرود خیلی کاری بکنن این کراس اورا هم بصورت استاندارد لاستیک AT دارن

      1. سینا

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        دیجیاتو

      2. حميد

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        می خواستم بفروشم
        گفتم. حیفه افرود نرم
        چرا حالا دعوا میکنید

    2. reza

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      به یه آدم که اصلا افرود باز نباشه آگه بهش لنکروزر هم بدی نمی تونه تپه نوردی کنه.
      تو اینستاگرام برو افرود همون رافور رو ببین. کلیپ های سه چرخ کردنش رو ببین.
      همین سانتافه و سورنتو تو سر بالایی ها کم میارن . هر چی باشه تو شاسی بلند های بازار بهترین انتخاب از هر نظر همین رافوره

      1. Madjid

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        من نسل جدید توسان رو خیلی میپسندم .

        مزیت های توسان نسبت به RAV-4 از نظر من : ( با احترام به تویوتا ، با کیفیت ترین و درستکار ترین خودروساز جهان) ، قیمت پایه ی ارزون تر و رتبه ی 3 پله بالتر نسبت به Rav-4 در امتیاز بندی کار اند درایور ، قیافه ی بسیار بسیار بسیار بسیار زیباتر و موتور کم مصرف تره.
        قدرت و گشتاورش هم واسه شهر و جاده کاملا کافی و مناسبه.

      2. مجتبی

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز اونا موارد خاصه،چی میگی،اینجا اینستاگرام نیست که هرچی میخوای کامنت میکنی.یه نگاه به موضوع بنداز بعد اگه دیدی میتونی نظر کارشناسی بدی حرفاتو تایپ کن.

    3. Madjid

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      شاسی بلندی مثل RAV4 واسه آفرود به هیچ عنوان ساخته نشده ، آخه از یک کراس اوور کامپکت چه انتظاری داری ؟!؟!؟ ?

      مردم فکر میکنن دیگه چون تویوتاست هر کاری اراده کنی باید واست انجام بده?

      Rav4 هم کلاس کیا اسپورتیج هست ، موتور تقریبا هم حجم ، قدرت و گشتاور مساوی ، ولی کسی از اسپورتیج انتظار آفرود نداره ، ولی از نظر بعضی ها چون تویوتا ، لندکروزر و هایلوکس میسازه پس RAV4 هم باید از پس هر تپه و کوه و صخره ای بربیاد!!!! ?

  2. عام پوری

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کار خیلی شاااخی نکردن…

  3. ASA

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    عجب سیستم تعلیقی!
    دوتا عکس آخر

  4. شهاب شورلت

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    واقعا تویوتا یعنی تعبیر فوق العادگی
    تا یه ماه پیش ازش خیلی خوشم نمیومد چون به دیزاین نه چندان جذابش (البته نظرم برگشته)یا عدد و ارقام مربوط به اسب بخار و ..وایناش که روی کاغذ پایین بودند(البته نظرم عوض شده) نگاه میکردم

    تو این یه ماه گذشته دو بار با ماشیناش افرود رفتیم
    (highloux2014____landcruise1992)
    سخت ترین مسیر را حیلی خوب میرفتن خیلی هم راحت و نرم بودند

    خیلی خوشم اومد ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا