پس از انتظاری طولانی سرانجام تویوتا رسماً نسل جدید سوپرا را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ معرفی کرد. سوپرا یکی از نمادینترین نامها در صنعت خودروسازی است و بنابراین این کوپهٔ جدید که نام بزرگ سوپرا را یدک میکشد کار بسیار سختی پیش رو دارد. نسل جدید این ماشین در ظاهر کاملاً با نسل قبلی خود متفاوت است و برخلاف خودروهای نمادینی مثل پورشه ۹۱۱ یا شورلت کامارو هیچ شباهاتی با اسلاف خود ندارد اما در زیر کاپوت شباهتهای زیادی با نسل چهارم وجود دارد است.
درهرحال قصد داریم در ادامهٔ این مطلب نسلهای چهارم و پنجم این کوپهٔ افسانهای ژاپنی را باهم مقایسه کنیم.
بیرون
اگر نام سوپرا را در نظر نگیریم، نمیتوان تشخیص داد که این دو ماشین نسلهای قدیم و جدید یک خودرو هستند. نسل پنجم سوپرا در طراحی بیرونی بیشتر از کانسپت FT-1 الهام گرفته نه هیچکدام از المانهای کلاسیک نسلهای قبلی خود. در نمای جلویی این کوپهٔ جدید دماغهای بسیار تهاجمی به چشم میخورد که شباهت زیادی به کانسپت FT-1 دارد. تنها تفاوت عمدهٔ سوپرا با کانسپت مذکور وجود یک ورودی هوای اضافه درست زیر لوگوی تویوتا است اما چراغهای جلو کاملاً مشابه FT-1 هستند و در اینجا هم همان دیفیوزر فیبر کربنی جلو و سقف دو حبابی نسخهٔ کانسپت دیده میشود. سوپرا در بخش عقبی هم همین استراتژی را دنبال کرده است یعنی بجای الهام گرفتن از نسل چهارم خود تقریباً تمامی عناصر را از کانسپت FT-1 گرفته است؛ بنابراین در نمای عقبی نسل پنجم سوپرا دقیقاً مثل FT-1 همان اسپویلر منقار اردکی، چراغهای LED تیز و چراغ ترمز در میانهٔ دیفیوزر دیده میشود؛ بنابراین نسل پنجم سوپرا در این نما هم کاملاً با نسل چهارم خود متفاوت به نظر میرسد.
داخل
برخلاف نسل چهارم، کابین نسل پنجم سوپرا بسیار ساده و معمولی است. شاید با نگاهی دقیقتر بتوان شباهتهایی جزئی مثل راننده محور بودن را بین دو نسل مشاهده کرد اما درمجموع کابین نسل جدید سوپرا بهاندازهٔ نسل چهارم جذاب و چشمگیر نیست. ناامیدکنندهترین ویژگی داخلی نسل پنجم سوپرا صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive بامو است که به نظر میرسد بهطور مستقیم از بامو i8 گرفته شده باشد. حتی تویوتا تلاشی برای کمرنگ کردن نمای تبلت مانند این نمایشگر یا کنترلکنندهٔ دوار iDrive آن نکرده است. صفحه آمپر دیجیتالی خودرو اما بهخوبی طراحی شده و به ویژگیهای عملکردی تویوتا مجهز شده است. در قسمتهای مختلف کابین نیز چرم مشکیرنگ و قطعات فیبر کربنی زیادی بکار رفته است که نمای سطح بالایی به کابین خودرو بخشیده است. صندلیهای سوپرا که با الهام از خودروهای مسابقهای شکل گرفتهاند نیز نمای فوقالعادهای دارند اما قضاوت نهایی را باید به زمان نشستن روی آنها موکول کرد.
عملکرد
هرچند این دو نسل در داخل و خارج کاملاً باهم متفاوت هستند اما زیر کاپوت میتوان شباهتهای تعجبآوری را پیدا کرد. تویوتا برای نسل چهارم سوپرا یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر را در نظر گرفته بود که در سه نسخهٔ تنفس طبیعی، توربو و توئین توربو ارائه میشد. این موتور در نسخهٔ تنفس طبیعی تنها ۲۲۰ اسب بخار قدرت داشت اما این عدد در نسخهٔ توئین توربو به ۳۳۰ اسب بخار میرسد. نیروی هر سه نسخهٔ این پیشرانه نیز توسط گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال پیدا میکرد. سوپرا نسل چهار با پیشرانهٔ توئین توربو ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید و میتوانست به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای سال ۱۹۹۳ اعداد واقعاً قابلتوجهی هستند.
حال پس از نزدیک به بیست سال، نسل پنجم سوپرا هم مثل گذشته به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو مجهز شده با این تفاوت که این موتور از بامو گرفته شده است. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن صرفاً توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و متأسفانه خبری از گیربکس دستی نیست؛ بنابراین نسل پنجم سوپرا تنها ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسخهٔ توئین توربوی نسل چهارم دارد اما این نسل ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که اختلاف قابلتوجهی با قبل را نشان میدهد. ولی برخلاف نسل قبلی، حداکثر سرعت نسل جدید سوپرا بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
مشخصات فنی
سوپرا نسل چهار | سوپرا نسل پنج | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 | ۳ لیتری I6 |
تنفس | توئین توربو | توربو |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه | ۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴.۵۲ متر | ۴.۳۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۰ متر | ۲.۴۷ متر |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۵۲۰ کیلوگرم |
منبع: Motor1
Just bentley continental
۶ بهمن ۱۳۹۷این همه سال گذشت تویوتا کلا ۱۰ اسب ماشینشو قوی تر کرد واقعا چرا تویوتا چرا سوپرا رو داغون کردی این افسانه رو تموم کردی سوپرا رقیب خونین r34 بود نه z.
..::Majidio Lamborghini::..
۶ بهمن ۱۳۹۷الان شرایط بازار با دهه ی 90 و 80 خیلی فرق کرده
حاشیه ی سود کمی که برند های غیرلوکس مثل تویوتا بر روی محصولاتشون دارند ، جبران کننده ی هزینه ی بالای تحقیق و توسعه ای که برای ماشین های پرفورمنس انجام میشه نیست. بنابراین بهتره این ماشین ها با یک برند لوکس عرضه بشن تا درامد بسیار بیشتری از فروششون عاید شرکت بشه.
برای درک بهتر این موضوع توجه کنید از سال 2007 که نسل فعلی GT-R تا الان داره به طور مرتب تولید میشه ماشین هایی مثل 911 ، R8 ، دو بار تغییر نسل عمده داشتن و ماشین هایی مثل گالاردو و 458 و MP4 که در سال 2007 با GT-R دست به یقه بودن حالا به تاریخ پیوستن و نسل های جدیدشون GT-R رو زیر پا لِه می کنن
چون تولید GT-R با برند نیسان با این قیمت و با این شرایط برای نیسان سودآوری و بازگشت سرمایه ی مورد نظر رو فراهم نمیکنه و نمیشه پا به پای رقبا توسعش داد.
دیگه باید فراموش کنید روزایی رو که Lancer EVO با مورسیه لاگو شاخ به شاخ میشد ، در حالی که یک پنجمش قیمت داشت.
چون دیگه تولید اینجور ماشین هایی به صرفه نیست. گر با یک برند لوکس و پول در آر !
تویوتا داره به شدت روی توسعه ی بخش اسپورت لکسوس کار میکنه. چند روز پیش هم دیدیم که RC-F track pack رو معرفی کرد. مسیری که سوپرا و RX-7 و لنسر EVO در دهه ی 90 طی می کردند در ادامه توسط محصولات رده بالای لکسوس و اینفینیتی از سر گرفته خواهد شد.
تنها ماشین پرفورمنسی بالایی که از یک برند غیرلوکس هنوز به روند متعادل پیشرفتش ادامه میده شورلت کوروت هست که دلیل این موضوع هم اشتراک قطعات فراوان کوروت با ماشین هایی مثل کامارو و حتی شورلت سیلواردوئه و همچنین گستردگی خط تولید جنرال موتورز و سرمایه ی عظیم این گروه. برای مثال موتور های اسمال بلاک سری LS در کوروت ، جمس یوکان ، شورلت سیلواردو ، کادیلاک اسکالید و کامارو استفاده میشن
Sina
۶ بهمن ۱۳۹۷تویوتا جای استفاده از موتور پر استحلاک ب ام و باید از شش سیلندر های خودش با اضاف کردن توربو استفاده میکرد
این ماشین بخاطر قاطی شدن با ب ام و دیگه قابلیت اعتماد ماشینای دیگه تویوتا رو نداره
..::Majidio Lamborghini::..
۶ بهمن ۱۳۹۷در مورد عصطحلاک کاملا درست فرمودید. مشخصه سال ها در حوزه ی خودرو تجربه اندوزی و علم آموزی کردید. این حجم از نکته بینی و اِشراف به یک موضوع در تاریخ این سایت سابقه نداشته.
نسل جدید سوپرا رو فقط باید کسایی بخرن که یا خودشون تعمیرکار باشن یا خونه زندگیشون بغل یک تعمیرگاه باشه ! شرط میبندم هر روز یک خرابی جدید خواهد داشت
hosseinbimmer
۶ بهمن ۱۳۹۷۴تا غلط املایی تو یه کلمه ??
..::Majidio Lamborghini::..
۶ بهمن ۱۳۹۷اگر از کاربران نسبتاً جدید پدال هستید احتمالا از قضیه ی استهلاک BMW و داستان هایی که ما با دوستان در این سایت داشتیم اطلاعی ندارید.
“عصطحلاک” رو به یاد یکی از اون دوستان قدیمی اینطوری نوشتم.
کنایه های کامنت منو اگه متوجه نشدید بهتره کلاً بیخیالش بشید
M
۶ بهمن ۱۳۹۷دوستان عزیز و گرامی مهندسین و تکنسین های نام آشنا
هر وقت تونستین استهلاک رو درست بنویسین و از عباراتی همچون عصطحلاک استفاده نکردین در مورد انجینای بی ام دابلیو صحبت کنید
البته من حرف مجیدو شاید یه پوز خند به کامنت سینا میدونم
چون مجید از این در افشانی ها نمیکنه
ببخشید سینا جان بی ام و شما سر 10 هزار تا یاتاقان زده ک اینجوری میگین ؟
یا مثلا تویوتا با سایپا همکاری کرده که میگین قابل اطمینان نیست
والا تا جایی که من یادمه بی ام دابلیو همین امسال جزء 10 خودروساز مورد اطمینان بود
بعد بزرگوار شما انجینای رولز رویثو دیدی؟ انجین بیمره به نظرت رولز رویث موتورش پر استهلاکه ؟ یه سر به بازارای اینترنتی بزن و ببین که با وجود اون همه اشرافیت رولز رویث
مورد اطمینان ترن بخش و سال ترین بخش موتورشه
شما X2 رو با رقبایی مثل رنو مقایسه کن رنو با 1.8 لیتر حجم موتور و بیمر با 3 لیتر تقریبا قدرت یکسانی بیرون کشیدن و جالبه بدونی مصرف سوخت رنو بالاتره
پس مگه بی ام دابلیو مرض داره حجمو بالا میبره ؟ به خاطر همون عصطحلاکه که به موتور فشار کمتری بیاد بعد یه نفر میاد فکر میکنه صلاح تویوتا رو بهتر از مهندسین و تکنسین هاش میدونه
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷اشگال از انجینBMW میگیری!!!!
اونم شرکتی که غیرممکنه هرسال یک یاچندنماینده از موتورهاش به عنوان بهترین انجین سال شناخته میشن.شرکتی که اگه 10سال هم کنار به ایسته خودروسازان دیگه برای کسب جوایزبهترین شدن بهش نمیرسن اونقدر اختلاف داره با جایگاه حتی دوم.
شرکتی که خیلی از منتقدین صنعت خودرو اونو بهترین انجین سازتاریخ میدونن. البته تعدادی هم فراری رو درکنارbmw بهترین میدونن.
فکر کنم غول بزرگ صنعت خودروسازی تویوتا به اندازه شما نمیدونسته که اومده باBMW همکاری کرده.
بایدعرض کنم BMW وتویوتا دوضلع از مثلث ابر خودروسازان دنیاهستن که ضلع سوم هم مرسدس بنز هستش
Mohammadreza
۶ بهمن ۱۳۹۷ضلع سوم فورده
..::Majidio Lamborghini::..
۶ بهمن ۱۳۹۷مربعش کنید تا سر ضلع هاش دعوا پیش نیاد
Mآsكvيch
۶ بهمن ۱۳۹۷از انجین بی ام دبلیو ایراد میگیری؟! جالبه
سوپرای جدید واقعا شکست خورده هست اینو میتونی تو کامنت های پیج های موتور ترند و غیره هم ببینی،همه انتظار یه پیشرفت عالی رو داشتن
NAVID۰۰۹۸
۶ بهمن ۱۳۹۷سوپرا نیومده ، سنگ محکم خودش را کوبونده تو صورت منتقدال با فروش اولین سوپرا به قیمت ۲،۱ میلیون دلار .
حالا یه اِدِه عشق کره ای پَرست که زوال کره ایهارو به چشم میبینند ولی نمیتوانند قبول کنند ، دارند برای این خودرویی که هنوز نیومده ، تِز پروفسوری تجویز میکنند .
داداش ، شما خوش باش به همون جنسیس کم فروش که فقط جایزه های پوشالیش رو به رُخ میکشی ، اما در عمل و فروش مشخصه که کی برندست و دستش بالا .
چه جنگی شود .
M
۶ بهمن ۱۳۹۷مجید جان اگه به اینا باشه میگن باشه اگرم قراره چهار ضلعی باشه مستطیل باشه بعد اون شرکتای مورد علاقشون رو میزارن دو تا ضلع بزرگه
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷دوستان دومین رقابت بین M5 ومرسدسAMG GT چهار در هم در پیست برگزار شد.
رقابت اول
جایگاه اول= زمانM5کامپتیشن 1:34.39
جایگاه دوم=زمان AMG GT چهار در 1:34.45
رقابت دوم که خودروهای دیگه هم بودن
جایگاه اول= AMG GTچهاردر 1:32.59
جایگاه دوم= M5 کامپتیشن 1:33.93
جایگاه سوم=M5 معمولی 1:34.36
جایگاه چهارم=E63S مرسدس 1:35.90
جایگاه پنجم= پورشه پانامراتوربو اس 1:36.95
جایگاه ششم=CTS V کادیلاک 1:37.12
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷البته زمان خودروهای دیگه هم هست.ولی من زمان خودروهای این کلاس رو تقریبا سعی کردم بنویسم.مثلا
911 GT3 زمانش 1:31.05
AMG GTR زمانش 1:31.09
نیسانGTR زمانش 1:32.81
M4CS زمانش 1:34.63
M3CS زمانش. 1:35.10
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷اینم بگم که رقابت اول که نوشتم در یک پیست بوده ورقابت دوم که نوشتم در یه پیست دیگه ای بوده.دو پیست متفاوت
..::Majidio Lamborghini::..
۶ بهمن ۱۳۹۷یک چند وقتی در خدمتتون نبودم و چه اخبار مهمی بود که از دست دادمشون.
به نظرم مهم ترین ماشینی که در این مدت رونمایی شد همین سوپرای دوست داشتنی بود
در هر زمینه ای این ماشین پیشرفت چشمگیری رو نسبت به نسل قبل نشون میده و در همین مدت کوتاه تبدیل شده به آرزوی بزرگ من.
911 و 570S و ZR1 خوبن ، اما این سوپراست که عاشقانش رو حسرت به دل نمیذاره و با قیمت مناسب و هزینه ی نگهداری پایین و پتانسیل تیونینگ بالا به راحتی قابل دسترسه.
ظاهرش مسلما جهش بزرگی رو تجربه کرده و به خوبی حس مدرنیته رو با اصالت و زیبایی ترکیب کرده.من که طراحیشو خیلی دوست دارم?
از نظر ابعاد ؛ طولش کاهش 10 سانتی متری نسبت به نسل قبل داشته اما با افزایش پهنای بدنه به خوبی فضای کابین رو حفظ کرده و هندلینگ رو افزایش داده.
از 50 کیلو کاهش وزن هم نمیشه گذشت
بهبود چشمگیری در بحث شتاب داشته که بدون شک بخش مهمیش به خاطر وجود گیربکس بسیار چالاک و قدرتمندشه و همخوانی بالایی که با موتور داره. ZF 8HP گیربکس بی نظیریه که وریانت های مختلفش در ماشین هایی مثل لامبورگینی اوروس و رولزرویس فنتوم هم استفاده میشن
Amir Machine
۶ بهمن ۱۳۹۷مجید (امیر) جان حضورت تو این سایت برای من که خوشحالکنندهس، کلاً گفتگو باهات لذتبخشه
در مورد سوپرا اما بنظر من اون چیزی نیست که از نام بزرگ سوپرا انتظار میرفت، خیلی از سایتهای خارجی هم انتقادات زیادی بهش وارد کردن و اون رو ناامیدکننده دونستن
الان پلتفرم، موتور، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و حتی تا حدودی طراحی داخلی سوپرا همون باموس، البته نمیگم بامو بده، بههیچعنوان، حرف من اینه که این ماشین دیگه یه سوپرای اصیل نیست، این یه Z4 با پوستۀ تویوتاس و این برای نام بزرگ و افسانهای سوپرا اصلاً خوب نیست، تویوتا میتونست این ماشین رو با هر اسم دیگهای بجز سوپرا ارائه کنه، مشکلی نبود ولی اسم سوپرا رو یه جورایی خراب کرده بنظر من.
نظر سایت Motor1 در مورد سوپرا:
پس از 12 سال انتظار نهایتاً سوپرا معرفی شده اما این به معنای واقعی کلمه یک Z4 کمقدرتتر، بدون گیربکس دستی، با ویژگیهای مکانیکی بامو و با کابین بامو است. سوپرا ممکن است خودروی خوبی باشد اما نهتنها طرفداران اصلی تویوتا بلکه بسیاری از علاقهمندان به خودرو را ناامید کرده است.
..::Majidio Lamborghini::..
۶ بهمن ۱۳۹۷عزیز دلی امیر جان. ما هم به عشق امثال شماست که اینجائیم.
همین نظر شما رو من در مورد نسل جدید بلیزر هم داشتم. اما چند وقت پیش به این نتیجه رسیدم واقعاً تولید بعضی ماشین ها الان اصلا به صرفه نیست.
یه ماشین تو بررسی یک مجله میشه با کیفیت ترین و بهترین. یه مجله ی دیگه اونو یک ماشین بی کیفیت و پر استهلاک معرفی میکنه. پس زیاد به حرف رسانه ها و مجلات هم نمیشه توجه کرد. مجلات برای فروش بیشتر تمایل زیادی به اخبار جنجالی دارن ،
شک ندارم سوپرا فروش خیلی خوبی خواهد داشت
اگر تویوتا میخواست خصوصیاتی که کاربران پدال انتظار دارند رو در نسل جدید سوپرا پیاده کنه بهتر بود همون مدل ۲۰۰۳ رو دوباره تولید میکرد که مشخصه مثل سال های آخر عرضهش ، هیچ مشتری ای نداشت
NAVID۰۰۹۸
۶ بهمن ۱۳۹۷به نظر من یک مشکل داره ، و اون هم اینه که گلگیر و کاپوت با هم اِدغام شدن و مثل پورشه ماکان شده ، که در تصادفات کوچک ، مکافات درست میکنه برای کاپوت و راننده ..
اما کسی به این نکته جالب ، توجه نکرده که چراغها رو موازی با خط گلگیر طراحی کردن که بجز آیرودینامیک بهتر ، باعث خشونت و چشم نوازی بیشتر در طراحی میشه ، دقیقا مثل bmw 630 مدل سال ۲۰۰۷ ، دست رَنج گریس بنگل فَقید که هنوزم به بیشتر طراحیهای اَخیر bmw تَرجیهش میدم .
تجربه ثابت کرده ، خودروهای تویوتا مثل ترشی سیر میمونند ، روز به روز بیشتر جا میوفتن ، تا جایی که دیگه نمیتونی اَزَش دِل بِکَنی .
مشکل موتور خودروهای آلمانی ، بخصوص bmw اینه که بسیار دقیق و با مهندسی بالا ساخته میشن که نیاز به نگهداری بیشتری داره که سبب میشه هزینه نگهداری بالاتر بره ، ولی شاید تویوتا اصلاحاتی انجام داده روی این موتور تا انتظارات مردم از تویوتا از چشم نیوفته .
باید بزاریم بیاد در بازار ، تا ببینیم چیکارست .
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷احسنت.به این میگن نقدسالم وبدور از تعصب.خیلی خوشم اومدن چون حقیقت بود. نه اینکه ضدیت باشه یااغراق
سامان اذری
۶ بهمن ۱۳۹۷من به عنوان یک ژاپنی باز بسیار با تعصب منکر خوب بودن سوپرا جدید نیستم ولی به عنوان یک ژاپنی باز و تویوتا باز دوس نداشتم که این ماشین اسمش سوپرا باشه
چون اسم سوپرا خیلی بزرگه
25 سال پیش سوپرا یه شاهکار مهندسی ژاپنی محسوب میشد ولی الان نه
درسته ساخت یه ماشین با تولید محدود خیلی هزینه بر هست
ولی تویوتا هم شرکت کوچیک و فقیری نیس سوپرا نماد تویوتا هست دقیقا مثل 911 پورشه
امیدوارم در اینده فیس لیفت بده و یکم رو نمای جلوش کار کنه و برا موتورش هم یکم خروجی موتور 3.5 لیتری لکسوس LS 500 رو ببره بالا
در حد 450 اسب بخار و 660 نیوتن متر گشتاور
اون موقع شتابش نزدیک 3 ثانیه میشه.
و اون.موقع میشه بهش گفت سوپرای واقعی
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷وقتی از اسم سوپرا استفاده میشه ذهن ناخداگاه اون رو از نظر توانایی های حرکتی هم رده محصولات میانرده فراری و لامبو و میدونه و رقیب نیسان جی تا ار و هوندا… ولی وقتی میاد تو بازار و در عمل میشه رقیب و زد و باکستر و ۳۷۰ مشخصا طرفدار ناامید میشه بلاخره این ماشین رو قراره طرفدار بخره نه مریخیها! یا باید از یه نام دیگه استفاده میکردن یا از نظر دینامیکی و پرفورمنس در حد رقبای سنتی خودش باشه… این ماشین از همین الان شکست خوردست نه فقط به خاطر ضعیف بودنش بلکه هویتش هم مشکل داره
Mohammadreza
۶ بهمن ۱۳۹۷نکته ای که میتونه برای طرفدار های تویوتا دلگرمی باشه اینه که تویوتا در نسخه های داغ تر(و احتمالا تولید محدود) سوپرا از موتور توسعه یافته توسط گازو ریسینگ استفاده کنه
وقدرت رو تا حدود 450 یا بیشتر بالا ببره
چیزی که مشخصه تویوتا سوپرا رو طوری طراحی کرده که جا برای معرفی فیس لیفت و نسخه های داغتر هموار باشه
Saman
۶ بهمن ۱۳۹۷چقدر نمای داشبرد تویوتا سوپرای نسل گذشته زیبا و هیجان انگیز بوده. در عوض طراحی خارجی نسل جدید حرف نداره. فقط اگه از پیشرانه های عالی لکسس استفاده بشه تا کیفیت و قابلیت اطمینان بینظیر تویوتا در این مدل سوپرا هم لحاظ بشه عالی میشه.
Achtung
۶ بهمن ۱۳۹۷بجز ظاهرش بهترین تویوتای تاریخه .
emad1990
۷ بهمن ۱۳۹۷حیف اسم سوپرا که روی این ماشینه
سوپرا نسل قبل با فراری مقایسه میشد اما این چی!!!
عرفان
۱۹ بهمن ۱۳۹۷این ماشین خیلی قشنگ و زیباست، ولی مسئله اینه که خیلی از ویژگی هایی که سوپرای قدیمی داشت رو نداره، موتور سوپرای قدیمی 2jz بود( که معرف حضور همه ی دوستان ماشینباز هست) این موتور قابلیت تیونینگ بسیار بسیار بالایی داره به طوری که به راحتی میشه ازش 1000 اسب بخار بیرون کشید!!! البته من اطلاعی از قدرت تیونینگ سوپرای نسل جدید ندارم و نمی دونم تا چه حد ظرفیت تیونینگ داره
مورد بعدی داخل کابین این ماشینه، اصلا نمیگم زشته، بلکه بنظر من بسیار زیباست ولی دسته دنده بشدت شبیه مدل های بی ام و هست و این برای ماشینی مثل سوپرا که تداعی کننده ی یکی از ماشین های نمادین تویوتاست خوب نیست، اگر به داخل کابین نسل قبل نگاه کنید میبینید که در نوع خودش واقعا خاص بوده برای اون زمان، و کمتر ماشینی رو میتونید پیدا کنید که کابینی به این شکل داشته باشه در حالی که کابین سوپرای جدید مثل سایر ماشین های امروزی هست و نمی تونی بگی در نوع خودش خاصه…
سوپرا در اواخر زمان تولیدش در گذشته طرفدارانش بشدت کم شده بود و شاید به همین دلیل هم بود که تولیدش متوقف شد ولی با گذشت زمان بیشتر و بیشتر شناخته شد و باعث شد مردم ارزش واقعی این ماشین اسطوره ای رو بهتر درک کنن، شاید این موضوع برای نسل کنکونی سوپرا هم صادق باشه و نیاز به زمان داشته باشه تا ما بتونیم ارزش واقعی این ماشین رو درک کنیم…ولی این که سوپرای جدید شباهت های زیادی به بی ام و داره به ظاهر چیز خوبی نیست…
ممد
۴ خرداد ۱۴۰۲آویزونا بعد از دیدن نظرات گفت نسل بعدی سوپا یعنی نسل ۶ قراره تویئن ۲ توربو و موتور خود تویوتا باشه که گفته ۱۰ سیلندر و پیشرانه ی ۵ لیتری یعنی بعدی نسل قدیمی رو زنده نگه میداره
ELYA
۲۹ شهریور ۱۴۰۲من به عنوان یک Jdm باز تازه کار نباید زیاد در این مبحث صحبت کنم چون نه تنها چیز زیادی از بازار خبر ندارم اطلاعات محدودی هم از مکانیکی ماشین دارم،درواقع باید بگم تا وقتی اسم سوپرا میاد همه اون رو به لقب ماشین در ژاپن میشناسن(قاتل سوپراسپرت ها) اما در حقیقت باید بگم ماشین های jdm رو باید فقط یک دسته از افراد سوار بشن اون دسته از افراد که دیوانه وار عاشق ماشینن،شما وقتی سوار یه ماشین ژاپنی می شید نمای پر ابهت یک آمریکایی رو ندارید ،بی نقصی یک آلمانی رو ندارید،سرعت یک ایتالیایی رو ندارید،در حد یک انگلیسی لوکس نیستید و هرگز مثل یک سوئدی هیجان انگیز نیستید بلکه یک ماشین با قابلیت تیون به شدت بالا دارید اکثر کسایی رو میبینیم که از Jdm ها خوششون میاد به این دلیل که سریع هستن باید بگم هرگز اینجوری نبوده و نیست بلکه همچی از موتور تا شاستی ها عوض شده فقط و فقط باید حس خوب رو احساس کنید باید باهاش هم خون بشید،راجب نا امنی ماشین های BMW هم باید بگم اصلا اینجوری نیست من خودم یک BMW M4 CS دارم و هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ آرامش باید بگم جزو ده ماشین ها برتری هست که سوار شدم توی عمرم درسته اسم سوپرا یه اسم بزرگه ولی شرکت BMW ده برابر این ماشین اسم بزرگی داره الان باید مشکل و دغدغه ما ماشین باز ها برقی شدن ماشین ها باشه چون بالاخره داریم به پایان ماشین بازی میرسیم و قراره توی ماشین هایی بشینیم که با یک دکمه میشه کنترل رو از راننده گرفت