پیش از آنکه بگویید کارشناسان تویوتا آوالون و فولکسواگن را رقیب مستقیم خود نمیدانند کافی است از خود بپرسید آیا این دو خودرو واقعاً تفاوتهای زیادی باهم دارند؟!
ابعاد آنها به نوعی مشابه بوده و قیمت پایه هر دو نیز تقریباً برابر است. همچنین هر دو از استایلی دینامیک سود برده و در کل محصولاتی نزدیک به لوکسها محسوب میشوند که دلیل آن کیفیت ساخت بالا و کابینهایی مجهز است.
آرتئون از آوریل سال پیش وارد بازار آمریکا شده درحالیکه پنجمین نسل آوالون از می ۲۰۱۸ در این کشور عرضه میشود؛ اما با این وجود هنوز هم نمیدانیم که چرا فروش آوالون بیش از ۱۰ برابر بهتر از آرتئون است. شاید خریداران آوالون حتی نمیدانند که پرچمدار فولکسواگن در بازار آمریکا حضور دارد.
برخی افراد آرتئون را یک سدان چهار درب فول سایز میدانند و برخی دیگر نیز از آن به عنوان فست بکی چهار درب نام میبرند هرچند همهی ما میدانیم که خودروسازان دوست دارند از روشهای خاص بازاریابی برای محصولات خود استفاده کنند.
بازهم میگوییم اینها واژههای بازاریابی خاص خودروسازان هستند و آرتئون را نیز میتوان خودرویی خانوادگی دانست که دلیلش ابعاد کلی و شکل بدنه کاربردیاش میباشد. این خودرو همچنین از صندلی عقب عادی استفاده میکند و بنابراین ۵ نفر میتوانند داخل کابین بنشینند؛ و بله آوالون هم تونل گیربکس استانداردی داشته و بنابراین صندلی وسط در عقب خیلی راحت نخواهد بود.
بیایید نگاهی به ابعاد این دو خودرو داشته باشیم. پنجمین نسل تویوتا آوالون طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۸۰/۱۸۵۰/۱۴۴۰ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۷۰ میلیمتر است. آرتئون هم طول/عرض/ارتفاع ۴۸۶۴/۱۸۶۹/۱۴۴۸ میلیمتری داشته و فاصله بین محوریاش به ۲۸۴۲ میلیمتر میرسد.
بنابراین آرتئون پهنتر و قدبلندتر بوده و فاصله بین محوری آن ۲.۵ سانتیمتر کمتر از رقیب میباشد. تفاوت طول دو خودرو به حدی نیست که باعث ایجاد تفاوتهای ساختاری شود.
نوبت به قیمت و مشخصات میرسد. در یکطرف آوالون XLE قرار میگیرد که قیمت ۳۵۷۸۵ دلاری دارد. آرتئون SE نیز با قیمت پایه ۳۵۹۹۵ دلاری عرضه میشود.
در آوالون بهصورت استاندارد شاهد تجهیزاتی همچون صفحهنمایش ۹ اینچی، اپل کارپلی، چراغهای جلو و عقب LED، رینگهای ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، دوربین دندهعقب، کروز کنترل راداری، استارت دکمهای، چهار پورت UDB، بسته ایمنی تویوتا، پایش نقاط کور، ترمز ترافیک و… خواهید بود.
نیروبخش این خودرو هم پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متر است. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیهای میشود.
خب بیایید نگاهی به تجهیزات و مشخصات آرتئون بیندازیم. این خودرو بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۸ اینچی، چراغهای جلو و عقب LED، جلوپنجره کرومی، شیشههای بدون فریم، صندلیهای چرمی و گرم شونده، صندلیهای جلوی برقی با تنظیم در ۱۲ جهت، استارت دکمهای، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، دوربین دندهعقب، برفپاککنهای حساس به باران، صفحهنمایش ۸ اینچی، دو پورت USB، اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه میشود.
فولکسواگن از نظر تجهیزات ایمنی هم کم نگذاشته است بهگونهای که هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار ترافیک پشتی و… نیز بهصورت استاندارد وجود دارند.
آرتئون نیروی خود را از پیشرانه ۲ لیتری توربو که قدرت ۲۶۸ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد میگیرد. این خودرو به مدد گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک شتاب ۶.۳ ثانیهای را ثبت میکند.
اگرچه همیشه میتوان گفت آوالون بهصورت هیبریدی عرضه میشود و آرتئون از این ویژگی بیبهره است اما اگر با دقت نگاه کنید خواهید دید که شباهتهای دو خودرو بیشتر از تفاوتهای آنهاست.
فولکسواگن با اتخاذ تصمیمی هوشمندانه آرتئون را به عنوان محصولی نسبتاً لوکس بازاریابی کرد. در واقع اگر هماکنون به وبسایت این برند مراجعه کرده و روی آرتئون کلیک کنید آن را با عنوان “سدان اسپورت و پریمیوم” مشاهده خواهید کرد.
بنابراین اگر شما خریدار تویوتا آوالون بوده و مشتاقید ببینید که آیا فولکسواگن جایگزینی برای شما دارد یا خیر پس بهتر است نگاهی به آرتئون بیندازید. واژهی “پریمیوم” شاید روی تصمیم شما تأثیرگذار باشد و اگر روی هزینههای نگهداری حساس باشید این موضوع اهمیت زیادی خواهد داشت. سپس به واژه سدان اسپورت میرسید، هرچند آرتئون نه اسپورت است و نه یک سدان سنتی. در واقع این واژه به نوعی شبیه ب ام و سری ۴ گرن کوپه میباشد.
در واقعیت آرتئون جایگزینی بسیار خوب برای تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما و دیگر سدان های ۴ درب فول سایز است؛ اما آیا این به معنی گزینهای بهتر است؟ انتخاب با شماست…
[polldaddy poll=10550553]
pooriya.bmw.germany
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹بدون شک فولکس واگن آرتئون
اصالت فولکس واگن و پیشینه پر افتخار فولکس واگن
با هیچچیزی قابل مقایسه نیست
فولکس واگن یه خودروساز حرفه ای هست
با خرید محصولات فولکس واگن یه حس خوبی به ادم دست میده اونم اینه که پشت فرمون ماشینی نشستی که ساخت ابر خودروساز دنیا هست و هر چی ماشین خاص تو دنیا هست ساخت فولکس واگنه بوگاتی پورشه لامبورگینی بنتلی….
Me
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اینایی که گفتی هیچکدوم معیار خرید یک خودرو نیست
تنها برتری ارتئون طراحی جدیدترشه
pooriya.bmw.germany
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹یه سوال طراح آوالون کی بوده؟؟
با کدوم منطقی به این نتیجه رسیده که همچین جلو پنجره ای واسه این ماشین طراحی کنه؟؟
مگه موتور این ماشین به چه اندازه حجم هوا احتیاج داره که کلا سپر جلو ماشین ورداشته جاش این جلو پنجره مضحک و مسخره گذاشته؟؟
بعد با چه منطقی در سال ۲۰۲۰ روی یه ماشین دیفرانسیل جلو موتور شش سیلندر گذاشته؟؟
یعنی این به اصطلاح مهندسین تویوتا نمیدونن که ماشین دیفرانسیل جلو توازن وزنی جلو و عقب خودرو به هم میخوره و با یه موتور شش سیلندر وزن قسمت جلوی ماشین از قسمت عقب ماشین بیشتر میشه و خودرو دچار بیش فرمانی در پیچ ها میشه؟؟
نمونه اش در ماشین های آسیایی دیفرانسیل جلو دهه قبل شاهد بودیم ماکسیما نسل چهارم موجود در کشور
هیوندای آزرا کیا اپیروس و کادنزا تویوتا اریون و لکسوس ای اس هر کسی که ذره ای از رانندگی و خودرو حالیش باشه میدونه که خودروهای شش سیلندر دیفرانسیل جلو تعادل و فرمان پذیری خوبی ندارند و در رانندگی پر پیچ خم و پر فشار خودرو دچار واماندگی میشه
چرا هیچ کدوم از برندهای آلمانی شش سیلندر دیفرانسیل جلو نساختند؟؟ چون با اصول مهندسی تناقض داره
Amir Machine
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹«چرا هیچ کدوم از برندهای آلمانی شش سیلندر دیفرانسیل جلو نساختند؟؟ چون با اصول مهندسی تناقض داره»
نسل قبلی فولکسواگن پاسات (نسخۀ مخصوص بازار آمریکا) با موتور 3.6 لیتری شش سیلندر و دیفرانسیل جلو عرضه میشد
نسل قبلی نسخۀ اروپایی پاسات هم با موتور 3.2 لیتری شش سیلندر و دیفرانسیل جلو عرضه میشد
سدان پرچمدار فولکسواگن فیتون نسخۀ 3.2 لیتری شش سیلندر دیفرانسیل جلو داشت
نسل قبلی آئودی A4 و A6 هردو موتور 3 لیتری شش سیلندر دیزلی داشتن با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
مثالهای دیگهای هم خواستی دارم
سیاوش
۱ خرداد ۱۳۹۹نخیر برای اینکه اروپا بنزین گرون هست و هیچ کی سراغ خودرو 6 سیلندر پر حجم و پر مصرفف نمیره حجم موتور عمده خودرو ها زیر 1.5 لیتره دوست عزیز
datsun
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹آوالون پنج نسل تولید شده آرتئون کلا یه نسل بیشتر تولید نشد دقیقا از کدوم اصالت صحبت میکنید.
pooriya.bmw.germany
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اصالت روی نسل یک مدل میسنجند؟؟!!!!??
datsun
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اصالت فولکس و تویوتا هم به یک اندازس کمپانی ژاپنی هم هستن که از فولکس خیلی قدیمی ترن زیر برندها رو هم فولکس خریده تاریخچه جدا برا خودشون دارن.
pooriya.bmw.germany
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹هر برندی که فولکس واگن خریداری کرده با حمایت مالی و پشتیبانی فنی مهندسی کمپانی مادر یعنی فولکس واگن به جایگاه فعلی رسیده اند
فقط دوست دارم در مستند بوگاتی ویرون رو ببینید که متوجه بشی طراحی و تولید موتور شانزده سیلندر بوگاتی چه چالش بزرگ مهندسی هست بعد برند های ژاپنی شما سی چهل سال پیش مثل الان چینی ها کپی کاری بیش نبودند و بیشتر همین مثلا خودرو سازان ژاپنی با حمایت های فنی مهندسی کمپانی های آمریکایی خودروساز شدند نمونه اش مزدا که زیر مجموعه فورد بود و همین تویوتا شما که افجی چهل که مثلا جد لندکروزر هست از جیپ کپی کردند پس ژاپن حرف از اصالت نزنه ژاپن تنها افتخار ش فقط روی کم استهلاک بودنه شه و بس و وگرنه هیچ افتخار دیگه ای نداره
تویوتا سوپرا با شراکت که چه عرض کنم نسخه ریبج زد فور هست نیسان جی تی آر که با مشارکت بخش آلپاین رنو ساخته شده چی داره ژاپن؟؟؟
جالبه همه ژاپنی بازا ادعا شون روی فروش برندهای ژاپنی در آمریکا هست
و از هر آمریکایی بپرسی دلیلت واسه خرید ماشین ژاپنی چیه فقط و فقط چون هزینه سرویس و نگه داریش پایینی داره انتخاب کردند نه هیچ چیز دیگه
MOHAMAD.n.r
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹اگر به اینجور چیز ها بخواین بگین مشارکت و… و gtr و امثال اون رو ساخته و پرداخته غیر از ژاپن بدونید باید بگم توربو های ب ام و رو هم میتسو میسازه پس میشه استدلال کرد ب ام و هیچی نیست و میتسو عالیه و…؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برند های مختلف با هم همکاری میکنند تا محصول بهتری رو تولید کنند مثلا ترمز رو از المان میگیرند و توربو رو از ژاپن.
اصلا امار فروش امریکا رو بیخیال.
بقیه کشور ها چی ؟؟؟ از مالاوی و گینه بیساءو تا کشور های پیشرفته ای مثل همون امریکا.
مهردادكمال
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹موافقم
datsun
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹آلپاین هیچ نقشی تو ساخت gtr نداشت
منبع لطفا؟
ممد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹همه ی موتور های رنو رو نیسان می سازه چی میگی
Behrouz. anzali
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹بله درسته کاملا. هر دو این کمپانیها ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شدن . فولکس واگن بدستور هیتلر تاسیس شد. چون در اون سالها ماشینها اینقدر گرون بودن که هر کسی نمیتونست از عهده بر بیاد . میخواستن ماشینی توسط این کمپانی ساخته بشه که عموم مردم ازش استفاده کنن . و فکر کنم حزب کارگری المان نازی این کارو کرد.
فرزاد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹نیسان جی تی ار و نسخه پروجکت بلک s موتورهاشون توسط تیم فرمول 1 رنو ساخته و طراحی شده
MOHAMAD.n.r
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹خوب اگر رنو موتور رو طراحی کرده و ساخته پس چرا خودش توی هیچ محصولی ازشون استفاده نکرد؟؟؟؟
همین الان موتور های رنو اکثرا توسط نیسان طراحی میشوند نمونشون در ایران: تلیسمان و کولیوس.
یعنی طراحی یک بدنه برای رنو اینقدر کار سختی بود که موتور رو طراحی کنه و بسازه ولی اون رو دو دستی تقدیم نیسان کنه و خودش هم از موتور استفاده نکنه؟؟؟
نیسان هم چلاق بوده که رنو براش موتور طراحی کنه.
کیان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز ضرفا جهت اطلاعتون عرض میکنم هم فولکس و هم تویوتا سال 1937 تاسیس شدند !!!
تفاوت عمده ای ک فولکس با بی ام و ، تویوتا ، بنز داره اینه که فولکس زیر برندهایی داره ک خودشون به شدت قوی و صاحب سبک هستن، یعنی زیر برندها رو برند مادر تاثیر گذار هستن تا برند مادر رو زیر برنداش !!! تاثیرات پورشه و آئودی و میشه به وضوح دید، نمونش صفحه کیلومتر مجازی آئودی که از آئودی روی بنتلی، لامبورگینی هم رفته !!! بوگاتی هم ک قضیش خیلی مفصل هست، یه شرکت با موسس ایتالیایی، که بخاطر جنگ بعد میفته تو خاک فرانسه و حالا هم صاحبش فولکس هست !!!
و برای نسبت اصالت مقایسه آرتئون اولین نسلش هست و آوالون چندمین نسلش (فکر کنم 4ام یا 5ام).
فروش اوالون 3 ماه اول 2019 : 6,619 دستگاه 3 ماه اول 2020 : 4,080 دستگاه
فروش آرتئون 3 ماه اول 2019 : 0 دستگاه 3 ماه اول 2020 : 788 دستگاه
(فروش آمریکا)
(به دور از تعصب قضاوت کنیم.)
حسین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹به خاطر حرفه ای بودنش همچین محصول شکست خورده ای ساخت. به خاطر حرفه ای بودنش فاجعه دیزل گیت به بار آورد. بخوام مقابله به مثل کنم میگم فولکس حقیر تر از اونیه که بخواد با تویوتا قیاس بشه. اصالت؟ در مقایسه با تویوتایی که محصولاتش بیش از چهل ساله پر فروش ترین محصولات دنیا هستن نباید حرف از اصالت زد با هیوندای طرف نیستی. فولکس حرفه ای هست تویوتا غیرحرفه ای؟ ?
مهندسای تویوتا نمیفهمن، اون آمریکایی هایی هم که ده برابر بیشتر خریدن نمیفهمن. پوریا بی ام و میفهمه!!!!! من اگه این اعتماد به نفس رو داشتم تا الان به کهکشان های همسایه سفر کرده بودم.
البته از این حرفای بی پایه و اساس و مضحک زیاد میفرمایید مثل چند هفته قبل که گل فرمایش کردی و گفتی تویوتا به لطف بی ام و روی پا وایستاده!!!! تویوتایی که فروش یک سالش از ده سال بی ام و بیشتره!! غافل از اینکه اگر تویوتا نبود یحتمل بی ام و نه بلد بود ماشین هیبریدی بسازه نه تکنولوژی هیدروژنی داشت.
پ. ن: جواب بعضی عزیزان رو باید این مدلی داد.
ممد ژانگولر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹نظر من فولکس آرتئون ، از همه نظر
بعید بدونم کسی بین این دوتا ، آوالون انتخاب کنه مگر اینکه چیز شاخی مصرف کرده باشه
datsun
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹(نمیدانیم که چرا فروش آوالون بیش از 10 برابر بهتر از آرتئون است. شاید خریداران آوالون حتی نمیدانند که پرچمدار فولکسواگن در بازار آمریکا حضور دارد.)
Car lover
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹تو اینجور کلاسا نباید به برندی غیر از تویوتا برتری بدیم
مهم ترین نکته تو این سگمنت دسترسیه
شبکه نمایندگیه تویوتا حتی اگه اوالون ضعیف تر باشه این ضعفو میپوشونه
شما تصور کن تو الاسکا داری زندگی میکنی و فولکس نمایندگی مستقیم فرضا نداره تو شهر شما و برای خرید فولکس باید تا انکوریج که مثلا ۵۰۰ کیلومتر دورتره از شهر شما بری تا یه فولکس بخری
اگه فرضا مک لارن بخای بخری شاید این مسافتو طی کنی اما برای یه ماشین ۴۰ ۵۰ هزار دلاری نه
اما تو شهر شما دوتا نمایندگی مستقیم تویوتا هست
این جور مسایل تویوتا دست برترو داره و هم فروششو بالاتر میبره و هم تبلیغه خودش یجور
pooriya.bmw.germany
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹پراید هم پر فروشه دلیل برتری هست؟؟
یعنی معیار شما از خودروی برتر میزان فروش هست؟؟؟
شما فولکس واگن پاسات مدل ۲۰۱۸ موجود در کشور سوار شدی؟؟
فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸ سوار شدی؟ هر وقت سوار تیگوان شدی و بعد ش بلا فاصله رفتی سوار تویوتا روفور شدی تفاوت زمین تا اسمان بین این دو متوجه میشی شما چهارتا خط روی مجله و سایت خوندی ولی ما که کارمون نمایشگاه هست و هرروز این ماشین ها سوار میشیم و می رونیم متوجه تفاوتشان میشیم حق هم داری چون مطمئن هستم اینا رو از نزدیک ندیدی
چند وقت پیش بنده خدایی اومد نمایشگاه ما دنبال روفور بود من بهش تیگوان پیشنهاد دادم گفت این ماشین نمیشناسم ولی روفورو دوستان آشنایان گفتن خوبه من با یکی از دوستان که تیگوان داشت و قبل تیگوان روفور و سورنتو داشت تماس گرفتم که تیگوان. شو بیاره و اون بنده خدا که خریدار روفور بود سوار تیگوان شد و با هاش یه دوری زد
بنده خدا دیگه نمیشد راضی ش کنی ار تیگوان بیاد پایین و گیر داده بود که همون تیگوان دوستمون رو بخره ??
خلاصه جونم هر وقت خواستی یه ماشین انتخاب کنی سعی کن با چنتا از هم رده هاش و رقیباش تست کن بعد تعصب بگیر
من نه این آوالون سوار شدم و نه این ارتئون
ولی کمری مدل ۲۰۱۶ سوار شدم
و فولکس واگن پاسات هم امتحان کردم می تونم به جرات بگم کمری مقابل پاسات اصلا ماشین حساب نمیشه
روفور هوندا سی آر وی اصلأ قابل مقایسه با فولکس واگن تیگوان نیست دوست خوبم بدون تعصب میگم
واقعاً فولکس ماشین های برتری نسبت به تویوتا و هوندا میسازد
توی ژاپنی ها من واقعا برند مزدا از مابقی ژاپنیها جدا میدونم چون مزدا هم ماشین هاشو بر اساس منطق و مهندسی شده میسازه
MOHAMAD.n.r
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹فروش جهانی راو۴ و کمری چقدر بیشتر از پاسات و تیگوان هست؟؟
همین پاسات و تیگوان رو بردار بیار شهر های جنوبی ببینم بیشتر از یکی دو سال دوام میاره یا نه.
بنزینی که شما تهران دارید رو ما میتونیم بخوریم?? ولی تشریف بیارید اینجا بنزین بهتون میدن که رنگشو ببینید وحشت میکنید و توی ایرانی ها هم بریزید به ناک میوفتند.
روغن و… هم مثل بنزین.
همسایه ما پاسات صفر داشت تا عید خوب بود ولی بعدش نابود شد و تا پنجشنبه هفته قبل جلوی تعمیر گاه بود هر روز از جلوش رد میشدم و میدیدمش ولی هنوز اون بنده خدا رو از نزدیک ندیدم که ازش بپرسم مشکل ماشینش چی بوده ولی از عصر پنجشنبه ماشین جلو خونش پارک هست.
اگر هم مایل بودید ادرس یا شماره تلفن میدم که فکر نکنید دارم الکی روی هوا حرف میزنم.
المانی ها از نظر سواری عالی هستند ولی استهلاک و حساسیت بالایی دارند. که به درد ایران و خاور میانه و کشور های دارای شرایط سخت نمیخورند
MOHAMAD.n.r
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹منظورم از پاسات صفر این هست که ماشین از صفر دست طرف بوده و تک برگ هست
OMID
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹روفور چیه:/
Mohammadreza
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ارتئون زیباتره
اوالون قویتر و مطمئن تره
سدان های فول سایز اقتصادی سالهاست که در حال تحقیق و توسعه و رقابت تنگاتنگ بودن بنابراین محصولات این کلاس همه به بلوغ و تکامل خوبی رسیدنو اختلافشون کمه.
سید علیرضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹فولکس واگن خیلی بهتره
VIPER
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹وولکس واگن طراحی اتو کشیده تری داره ولی خب از نمایه بغل که بش نگاه میکنم حس میکنم محور جلو ده سانت به سمت جلو میرفت وفاصله محوریش بیشتر میشد تا در نتیجه کاپوت بلند تری میداشت
آوالان در کل ترکیب قشنگتری داره
و انتخاب من اوالان هست یکی از دلایلش موتور 3.5لیتری تنفس طبیعیش هست و البت کم استهلاک بودن تویوتا
مهردادكمال
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چقد خوبن این دوتا حیف که خجوم کراس اور ها و اس یو وی ها بازار رو مسموم کرده…
واقعا جذابن
meysam
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹آرتئون المانهای جذاب بیشتری در طراحیش داره ولی طراحی آوالون هم طوریه که بنظر من از آرتئون بزرگتر و کشیده تر نشون میده.
من آوالون رو انتخاب کردم.
.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹جلو پنجره ی تویوتا به شدت توی ذوق میزنه
Aran Milan
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظر من افراد جوونتر آرتئون رو انتخاب میکنن منم آرتئونو بهتر میدونم و جلو پنجره آوالون انگار ناتموم مونده
MjM
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹از نظر ظاهری ک فولکس دوتا سرو گردن بالاتره!
جلوی آوالون انگار دهنش گشاده جلوپنجرشم تیکه پایینشو بریدن وصل شده ب قسمت پایین رو سپر!
ولی خب از نظر فنی و برند تویوتاست!
60 آرتئون 40 آوالون!
فرشاد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹آرتئون خیلی زیباتره
از نظر دوام و کم استهلاکی هم این دوتا زیاد فرقی با هم ندارن
مسعود
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹من به آرتئون رای دادم ولی اگه در واقعیت در بازار رقابتی میخواستم یکیو وردارم بدون شک آوالون رو میخریدم.
MAHDI
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹از نظر طراحی فولکسواگن آرتیون به شدت جذاب تره. حسی به آدم میده که در سطح بالاتری قرار داره.رانندگی هیجان انگیزتری داره
در مقابل تویوتا سواری آرام تری داره و مناسب خانواده هاست.کابین تویوتا هم که واقعا جذابه.
فقط در مورد جلوپنجره اش نه بخاطر طراحی بلکه طراحی شبکه ای که داره و بخاطر رنگ سیاهی که داره فکرش رو که میکنم وقتی گرد و خاک بگیره بدون شک خیلی از زیبایی ماشین کم میکنه.
درهرصورت هرکدوم جذابیت و نقاط مثبت خودشون رو دارن و جزو بهترین های بازار هستن.
MAHDI
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحی فولکسواگن آرتئون خیلی شیک و باوقاره!!!!
طراحی تویوتا آوالون حس ماشین خانواده بودن رو داره!!!!
Sina
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹توربو و توربو عامل بدبختی و پرخرج و استهلاک شدن آلمانی هاست
من واقعا آرتئون رو بیشتر دوست دارم شیک تره و زیبا تر و خوش ساخت تره طراحی منطقی ترو پخته تری داره اما تنفس طبیعی بودن و کم استهلاک بودن اوالون رو به همه اینها ترجیحمیدم
چونکه فاصله زیبایی این دوتا و امکاناتشون خیلی با هم کمه
اما فاصله استهلاک و کم دردسر بودنشون خیلیه
بنابرین جوری هست که بشه روی یه کوچولو کمبود های امکانات و زیبایی تویوتا چشم پوشی کرد و عوضش از دوامش لذت برد
Saman
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹آوالون کار کرده رو به آرتئون صفر ترجیح میدم هیچ خودروئی با تویوتا قابل قیاس نیست تویوتا یعنی امپراطور. قیاس قابلیت اطمینان یک فولکس یا آئودی با قابلیت اطمینان بینظیر تویوتا به خودی خود خنده آور هست و البته بازار فروش هم واکنش مناسبی نشان داده…
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹مطمئناً انتخاب سختیه و آرتئون زیباست ولی آوالون یک تویوتا با عمری ناتمامه و همچنین نرمتر .
اما بشخصه در این کلاس با ماکسیما بیشتر حال میکنم .
مجتبی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹از نظر قشنگی باید از نزدیک ببینی، توی عکس تا حدودی میشه فهمید، رنگ نقره ای نسبت به قرمز ریزه کاری بیشتری رو نشون میده و تو عکس قشنگتر میشه، ولی فروش یکی از مهمترین معیارهای برتری خودرو هست. هوش جمعی خیلی قوی هست از طرفی وقتی می خوای پول بدیدی رو معیارهای مهمتری برای خرید تمرکز می کنی
حسین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹آفرین! به نظرم به صورت مختصر بهترین نظرو دادی : هوش جمعی. بهترین ملاک خرید هر چیزی تجربه ی مالکانه که تویوتا از این نظر تو هر کلاسی تو دنیا تکه و به همین خاطرم هست که از موتورهای تنفس طبیعی دل نمکینه و بی محابا سمت تمام الکتریکی نمیره.
(Saeed(peugeot
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹بعضی از دوستان فکر میکنن برندی که جلوی فولکس هست ، یه برند معمولی و متوسط جهانیه …..
آخه دوست عزیز شمایی که آریون و مهندسی تویوتا و نیسان و زیر سوال میبری ، چه فکری کردی نمیدونم
منم چهره آرتئون و بیشتر میپسندم ….. ولی خوب انتخابم تویوتا هست ، چون فروشش ۱۰ برابر تو امریکا بوده ….. سال به سال تقلب آلایندگی نداشته باشه ….و مثل آرتئون از فروش ضعیف رنج نمیبره …..و از همه مهم تر استهلاک توربو و نداره …..
آرتئون جلو پژو ۵۰۸ هم کم آورد، همین پدال سال قبل مطلب شو منتشر کرد ….. این که تویوتاست
دانیال روشنی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹بدون شک آوالون
تنفس طبیعی
ظاهر زیباتر از نظر من
کابین زیباتر
کم خرج تر
…
حسین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹بی علت نیست که آوالون پر فروش تره. بالاخره مهندسی و دانش برتر تویوتا خودش رو در این زمینه ها نشون میده. اونجا کسی به ظاهر مثلا اتوکشیده نگاه نمی کنه. حالا اومده یه ماشینی ساخته که قیافش شبیه قورباغه نیست و یکم بزک کرده ولی باطن توییییوتا کجا و فولکس کجا! تو بازار رقابتی آمریکا که رقابتی ترین بازار هست در تمام سگمنت ها تویوتا پر فروش تره اون هم با وجود قیمت گرون تر. هیچ موفقیتی بی دلیل نیست.
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹من به شخصه خودرو های آلمانی رو از لحاظ طراحی بیشتر میپسندم مخصوصا سدان هاش ولی یادمون نره که ماشینای ژاپنی کیفیت ساخت بالایی داره یه نمونه بارزش تویوتا هستش
Farzad
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹آرتئون رو انتخاب کردم خیلی شیک و مجلسیه ، با کابین و جلو پنجره آوالون حال نمیکنم ، خیلی میتونه بهتر باشه !
امیر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹هیچ کدوم سلطان ماکسیما فقط
اوالون پیرمردیه
ارتئون جوون پسند تر
تویوتا با دوامتر کم اصطحلاک تر قابل اعتماد تر
ارتیون جذابتر
ولی اگر شرایط خریدشون و خدماتشون برابر باشه من ارتئون رو انتخاب میکنم
pooriya.bmw.germany
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹اولین خودرو هیبریدی دنیا برای فروش در جزیره آملیا واقع در سواحل ایالت فلوریدا به حراج گذاشته خواهد شد. این خودرو آرمسترانگ فایتون نام دارد و در سال ۱۸۹۶ از سوی مهندسی خوش ذوق با نام هری دی ساخته شده که در نوع خود بینظیر است. شاید اینطور به نظر میرسیده است که تویوتا پریوس Toyota Prius بهعنوان اولین خودرو هیبریدی دنیا بهصورت انبوه تولید شده است؛
تکنولوژی هیبرید محصول تویوتا نیست تویوتا فقط اونو تجاری سازی کرد
MOHAMAD.n.r
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹همون تجاری سازی هم عرضه میخواست و میخواد که تویوتا داشت و داره.
الان هم ماشین پرنده میسازند ولی هنوز کسی نتونسته اون رو تجاری سازی کنه و در اختیار عموم قرار بده چون کلی مشکل داره و… .
الان کلی چیز های عجیب و غریب میسازند ولی کلی عیب و ایراد دارند که نمی توانند تجاری سازی شوند.
اصل این هست که یک محصول بی نقص باشد و البته قابل استفاده.
تویوتا نقص های تکنولوژی هیبرید رو برطرف کرد در اختیار عموم قرار داد.
فرشید
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹خدایا دلت اومد اینجا اسیرم کنی نتونم یه آرتئون بخرم؟ حداقل کمک کن مهاجرت کنم. نذار حسرت به دل بمیرم :[
فرشاد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ارتئون اگه بدون توربو بود صد در صد از اوالون بهتر میبود
رامتین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹انتخاب من بیشک آرتئون. البته نه بخاطر اینکه فن vw هستما :)
car lover
۶ مرداد ۱۴۰۳انتخابم تویوتا