زندگی شاسی بلندها با قرار دادن یک سقف سخت روی محفظه بار پیکاپ ها شروع شد. خودروهایی بزرگ و زمخت اما کاربردی! منظور ما دهه ۷۰ میلادی است؛ اما با گذشت زمان این کلاس خودرویی فوقالعاده رشد کرده و هماکنون خودروهایی با ابعاد و اجزای گوناگون ساخته میشود. هماکنون شاسی بلندها را میتوان محبوبترین خودروهای روی کره زمین دانست.
- استایل و طراحی
تویوتا و نیسان محصولات خود برای مدل سال ۲۰۱۸ را خیلی تغییر ندادهاند اما یک سال پیش از آن شاهد بهروزرسانیهای مهمی بودهایم. از جمله این تغییرات میتوان به ایجاد اصلاحاتی در پیشرانهها، سیستمهای الکترونیکی و سیستمهای کمکراننده اشاره کرد. تغییرات اعمال شده در بدنه و ظاهر خودروها خیلی زیاد نبوده چراکه طراحی شاسیبلند سه جعبهای مرسوم نیازی به تغییر زیاد نداشته و جوهرهی آن را کاربردی بودن تشکیل میدهد.
- کابین
از جمله وجوه اشتراک این دو شاسیبلند میتوان به ظرفیت کابین تا ۸ نفر اشاره کرد. سه ردیف صندلی وجود دارد که دو ردیف آخری در کف خودرو جمع میشود تا فضای بار بیشتری ایجاد گردد. هایلندر و پث فایندر بهصورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک عرضه میشوند و از تجهیزات مناسبی هم برخوردار هستند.
متریال، عناصر، دوخت و طرح رنگی بکار رفته در کابین هر دو خودرو خوب و مناسب است. البته نباید با دیدن کابین هیجانانگیز شوید اما تمرکز تویوتا و نیسان روی فضاسازی خوب بوده است.
- تکنولوژی
تویوتا هایلندر از سیستمهای کمکرانندهای همچون پایش کور و هشدار ترافیک پشتی سود میبرد. یکی از ویژگیهای خوب بکار رفته در این خودرو بررسی محیطی با فشار یک دکمه است که دید دوربینها را روی صفحهنمایش نشان میدهد و شما همهچیز را میتوانید پیش از دور زدن ببینید. تجهیزات ایمنی استاندارد تمامی نسخههای هایلندر عبارتاند از سیستم پیشگیری از برخورد، تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار، کروز کنترل دینامیک راداری، ۸ کیسه هوا، دوربین دندهعقب و پایش فشار باد لاستیکها.
نیسان هم به جدیدترین نسخه پث فایندر تجهیزاتی همچون تشخیص اشیای متحرک و پایش محیطی را اضافه کرده است. هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی هم از دیگر ویژگیهای شاسیبلند پث فایندر میباشند. یک صفحهنمایش کمکراننده پیشرفته هم در پشت آمپرها قرار گرفته که هشدارهای مربوط را به اطلاع راننده میرساند. تمامی مدلهای پث فایندر بهصورت استاندارد از پایش باد لاستیکها، کیسههای هوای دومرحلهای، کنترل دینامیک و کشش، کروز کنترل هوشمند و توزیع هوشمند نیروی ترمز سود میبرند.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو از تزریق مستقیم سود برده و با گیربکس ایکس ترونیک CVT همکاری میکند. این گیربکس تعویضهای بسیار طبیعی را نشان میدهد. شاسی نیز از سیستم تعلیق بازنگری شده با فنرهای سفتتر در جلو و عقب برخوردار است. تمامی این تغییرات باعث ایجاد دینامیک سواری بهتری شدهاند.
- سواری و رانندگی
اولین و مهمترین نکته اینکه هایلندر و پث فایندر شاسی بلندهای بسیار ساکتی هستند. این امر نشان دهندهی کیفیت خوب ایزوله صدای پیشرانه و گیربکس است؛ اما از نظر پرفورمنس جادهای و خط مستقیم این هایلندر است که به خاطر کمک هیبریدی سریعتر بوده اما خب پث فایندر هم خیلی کند نیست. هر دو خودرو پایدار و خونسرد عمل کرده و در سرعتگیرها و پیچها تکانهای بسیار کمی در بدنه دارند.
- قضاوت نهایی
این شاسی بلندها از تمامی سیستمهای ایمنی و الکترونیکی برای راحتی سفرهای جادهای سود میبرند. در این کلاس خودرویی خریداران به دنبال راحتی و تجهیزات زیاد هستند. البته برای برخی افراد قیمت خودرو یک فاکتور مهم است اما همهچیز نیست. شاید هم برخی افراد به ظرفیت یدک کشی اهمیت دهند و برای برخی نیز مصرف سوخت اهمیت دارد. از نظر ظاهری تفاوتهای بین دو خودرو خیلی چشمگیر نیست هرچند ما طراحی تویوتا را ترجیح میدهیم. در نهایت این سلیقه خریدار است که تعیین میکند کدام خودرو را انتخاب کند. هر خودرو سعی کرده به روش خود خریداران را راضی نگه دارد و البته تفاوتهای زیادی هم با یکدیگر ندارند.
نیسان پث فایندر | تویوتا هایلندر هیبرید | مدل |
۲۸۴ | ۳۰۶ | قدرت (اسب بخار) |
ایکس ترونیک CVT | ECVT | گیربکس |
۲۷۲۱ | ۱۵۸۷ | ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) |
۹.۲/۱۲.۳/۱۰.۹ | ۸.۷/۸.۱/۸.۴ | مصرف سوخت (شهری، بزرگراهی، ترکیبی) |
۴۲۵۷۰ | ۴۵۱۶۰ | قیمت (دلار) |
منبع: autoguide
Solid Snake
۲۳ آبان ۱۳۹۷بنظرم هایلندر باحال تره
Amir
۲۳ آبان ۱۳۹۷هایلندر یکی از بهترین SUV های خانوادگی دنیاست فکر می کنم جایی خوندم در استرالیا پرفروش ترین SUV بازاره.نیسان پث فایندر هم بسیار عالیه اما گرد پیری توی کابینش نشسته و نیاز به فیس لیفت داره.در کل هر دو عالی ان ولی من تویوتا رو بیشتر دوست دارم.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آبان ۱۳۹۷مسلماً هر دو عالی و از دو برند معتبر هستند ، اما تویوتا چه ظاهری بدنه و داخلی بهتر کار کرده و تو دل برو تره.
datsun
۲۳ آبان ۱۳۹۷هر دو فوق العاده ان
نمیدوم چرا یکی یه اشتباهی رو تکرار میکنه بقیه هم پشت سرش همون رو تکرار میکنن این ماشین رو باور کنید خوده مدیر عامل نیسان هم پت فایندر تلفظ میکنه ویکی پدیا پت فایندر تلفظ میکنه تبلیغات نیسان پت فایندر تلفظ میکنه حتی نسل های قدیم این ماشین تو ایرانه پت فایندر تلفظ میکردن بعد تو بعضی مجلات حالا پث فایندر چرا ،چون تو بعضی کشورها به خاطر لهجشون پث فایندر تلفظ میشه .
me84
۲۳ آبان ۱۳۹۷.
بنظرم هوندا پایلوت و سوبارو اسنت گزینه های جالبتری هستن نسبت به این دوتا.
سوبارو اسنت پشت زانوی صندلی رانندش مثل سگمنت لوکس بصورت برقی تنطیم میشه.
مزدا cx9 هم با اون طراحی داخلی و خارجیش آدمو داغون میکنه.
اما چه میشه کرد که هایلندر یکی از قابل اطمینان ترینهای این سگمنته
علی
۲۳ آبان ۱۳۹۷انصافا هایلندر خیلی قشنگ تره خیلیییی