تویوتا با معرفی نسل جدید کراساوور ونزا، یک نام مرده را زنده کرده است. این ماشین در زمان رونق بازار کراساوورها وارد بازار میشود زیرا تویوتا هم مثل دیگر خودروسازان دنیا تمرکز بیشتری روی این بخش محبوب کرده است. هرچند تویوتا هنوز مشخصات کامل ونزا را اعلام نکرده اما با همین اطلاعات فعلی هم میتوانیم آنرا با رقبای اصلی خود در بازار آمریکای شمالی مقایسه کنیم.
قوای محرکه
پیشرانه | قدرت | گشتاور | گیربکس | مصرف سوخت | |
تویوتا ونزا | ۲.۵ لیتری I4 هیبریدی | ۲۱۹ اسب بخار | ؟ | CVT | ۵.۹ لیتر ترکیبی |
شورلت بلیزر | ۳.۶ لیتری V6 | ۳۰۸ اسب بخار | ۳۶۶ نیوتن متر | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
فورد اج | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲۵۰ اسب بخار | ۳۷۳ نیوتن متر | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
هوندا پاسپورت | ۳.۵ لیتری V6 | ۲۸۰ اسب بخار | ۳۵۵ نیوتن متر | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
هیوندای سانتافه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲۳۵ اسب بخار | ۳۵۲ نیوتن متر | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
کیا سورنتو | ۳.۳ لیتری V6 | ۲۹۰ اسب بخار | ۳۴۱ نیوتن متر | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
نیسان مورانو | ۳.۵ لیتری V6 | ۲۶۰ اسب بخار | ۳۲۵ نیوتن متر | CVT | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
فولکس اطلساسپرت | ۳.۶ لیتری VR6 | ۲۷۶ اسب بخار | ۳۶۰ نیوتن متر | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
تعدادی از کراساوورهای میان سایز بازار آمریکا با دو یا چند پیشرانه عرضه میشوند که ما در این مقایسه بهجز فورد اج، در دیگر خودروها قویترین موتور را در نظر گرفتهایم. ونزا اما صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی ارائه میشود که ۲۱۹ اسب بخار قدرت دارد. این یعنی کراساوور میان سایز تویوتا از همهٔ رقبا ضعیفتر است اما این شرکت مصرف سوخت ونزا را ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده که رقمی چشمگیر و نقطهٔ قوت بزرگی برای آن خواهد بود خصوصاً با توجه به اینکه در این کلاس مصرف سوختی در حدود ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر عادی است. ونزا همچنین بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است که البته از نوع الکتریکی است و از دو موتور الکتریکی برای نیرو دادن به چرخهای عقب استفاده میکند.
داخل
حجم صندوق بار | نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی | |
تویوتا ونزا | ۱۰۲۸ لیتر | ۸ یا ۱۲.۳ اینچی |
شورلت بلیزر | ۸۶۴ لیتر | ۸ اینچی |
فورد اج | ۱۱۱۰ لیتر | ۸ اینچی |
هوندا پاسپورت | ۱۱۶۶ لیتر | ۸ اینچی |
هیوندای سانتافه | ۱۰۱۶ لیتر | ۷ یا ۸ اینچی |
کیا سورنتو | ۱۰۷۶ لیتر | ۷ یا ۸ اینچی |
نیسان مورانو | ۹۱۰ لیتر | ۸ اینچی |
فولکس اطلساسپرت | ۱۱۴۱ لیتر | ۸ اینچی |
تنها مشخصهای که فعلاً تویوتا در مورد داخل ونزا منتشر کرده فضای بار ۱۰۲۸ لیتری پشت صندلیهای عقب آن است. هرچند این رقم بهترین این کلاس نیست اما ظرفیتی رقابتی محسوب میشود. ونزا همچنین بهصورت استاندارد با یک نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عرضه میشود که اندازهٔ مشترکی بین تقریباً همهٔ کراساوورهای این کلاس است؛ اما برگ برندهٔ کراساوور تویوتا یک صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی است که بهصورت استاندارد در تیپ لیمیتد و بهصورت سفارشی در تیپ XLE ارائه میشود. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تویوتا از آمازون الکسا هم پشتیبانی میکند که این ویژگی در هیچکدام از رقبا وجود ندارد. ونزا تابستان امسال در ایالاتمتحده عرضه میشود اما تویوتا حرفی در مورد قیمت آن نزده تا بفهمیم از این لحاظ در مقایسه با رقبا چگونه است.
امیر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مصرف سوختت تو حلقم در بلات بخور تو سر هر چی لگن ساز تو که بازار روفیدی رفت
msn
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحی داخلی و خارجی پخته و دلنشینی داره . میزان مصرف سوخت هم (هر چند با پیشرانه هیبریدی) اما در مقایسه با رقبا یجورایی شاهکار به حساب میاد. تو این کلاس اطلس و بلیزر و سورنتو رو هم خودروهای دوست داشتنی هستند . رقبا قوی هستند اما تویوتا نشون داده تو هر کلاسی که ورود میکنه عرصه رو بر رقبا تنگ میکنه.
ممد ژانگولر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹تو این لیست بالا نظر من
اول: فولکس اطلس اسپرت
دوم: شورولت بلیزر
سوم : کیا سورنتو
الباقی هم بریز رو هم
یک چهارلیتری و فندک تمام ?
وحید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹واااااوووو
این انگار از یه سیاره دیگه اومده !!!!!!!!
آخه چطورییییی کمتر از 6 لیتر مصرف سوخت برا این گنده بک؟؟؟
وقتی اینو در مقابل رقبا میگذاری، انگار بقیه حدود 10 سال پیش تولید شدن و تا حالا هیچ تغییری نکردن!!!
شاهکار که میگن یعنی این O o O
واقعا دست مریزا باید گفت… فکر میکردم تویوتا فقط ونزا رو برای پُرکردن یه جای خالی بین محصولاتش ساخته اما واقعااا انگار اندازه 2 نسل با رقباش فاصله داره
Sajjad
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹(((آخه چطورییییی کمتر از 6 لیتر مصرف سوخت برا این گنده بک؟؟؟)))
خب هیبریدیه انتظار داری صدی 10 بسوزونه؟!
Zonda R
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چه سگمنتی…
چه رقبایی…
چقدر این سگمنت جذابه….
با دلم یه بلیزر قرمز با رینگ مشکی انتخاب میکنم
مورانو با این حال که برتی چند سال پیش هست واقعا طراحی بروزی داره
تویوتا هم انتخاب عقلمه به دلیل بروز بودن ژاپنیا همه فن حریفن تو گرمای شرجی 50 درجه و سرمای 20 درجه زیر صفر میشه سوارشون شی و لذت ببری
کوشا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مطمئنا اگر مثلا در آمریکا زندگی می کردم و پول کافی برای خرید خودرو ها از کلاس مختلف رو داشتم خرید یک تویوتا اولویتی بعد از خرید یک خودروی اروپایی برای من داشت. اما به نظرم تویوتا با این ماشین یک رنسانس و انقلاب در این کلاس ایجاد کرد و استاندارد های مورد نظر خودش رو به این کلاس تحمیل کرد و به زودی بقیه ی کمپانی ها هم به تکاپو می افتن که جواب این حرکت تویوتا را بدهند. به نظرم تویوتا داره مزد پافشاری روی سیستم هیبریدی خودش رو می گیره همونطوری که تسلا ده دوازده سال روی ماشین های تمام الکتریکی گستاخی کرد و حالا بهترین ها را میسازه…
ارش
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹همه رقبا سطح بالا و طراحی شیکی دارن ولی به لحاظ سابقه به تویوتا ونزا علاقه زیادی دارم .
بهنام
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹حتی ساکن خارج مثلا کانادا باشم بازم تویوتا برمیدارم.
خدا توفیق داد یه بار سوار تویوتا rav4 شدم و ۱۰۰ کیلومتری باهاش رانندگی کردم. خیلیا میگن گیربکسش ایراد داره شتاب نمیگیره. اما رو کنسول حالت رانندگی اسپرت داره رو اون بزنین شتابش عالی میشه. خودم تو اتوبان کرج سبقتای خوبی گرفتم و از نظر شتاب اصلا کم نیاوردم. شاید بعضیا میگن شتاب نداره این دکمه رو نمیزنن.
زمان سربازی از این تویوتا جنگی ها زیر پام بود میرفتیم تغذیه یگان رو میاوردیم. گواهینامه رو قبل سربازی بگیرین . رانندگی بهتر از سربازیه. یادمه زمان ما ۹۹ درصد سربازا گواهینامه نداشتن و من و ۲تای دیگه چون دانشجو بودیم گرفته بودیم. یه بار همون تویوتا ۵۰۰ کیلومتر رو تا یه شهر دیگه رفتم. خستگی اصلا معنا نداشت. نمیدونم چطور ساخته بودنش بدنمون کوفت نمیارد خسته نمیشدیم. اما پشت پراید بشینی ده کیلومتر بری خسته میشی.
ADAK
۵ خرداد ۱۳۹۹خاطراتت متین داداش
اما اون خسته نشدن بخش زیادیش برمی گرده به قوه و قدرت جوونی
meysam
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹با این جثه 5.9 لیتر خیلی خوبه. واقعا دمش گرم.
مطمئنا بخاطر هیبرید بودنش هزینه های نگهداری کمی هم داره.
باتریهاشم که تویوتا 10 سال گارانتی میکنه.
طراحی و امکاناتشم که خیلی خوبه.
دیگه چی میخوایی؟
suan chwan
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹من بلیزرو به همشون ترجیح میدم
Farzad
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹هوندا پاسپورت ? شورلت بلیزر ?
رامین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹من فقط تو کف اینم که تو بلاد کفر چقد حق انتخاب داری. من باشم یا تویوتا یا فولکس
Mohammad
۱ خرداد ۱۳۹۹عشقه بلیزر
سینا BMW
۱ خرداد ۱۳۹۹هیوندای واقعا این نسل سانتافه رو خراب کردن.
قطعا تویوتا!!!
mehran (fox)
۱ خرداد ۱۳۹۹فولکس اطلس اسپورت با اون طراحی قلدر و امریکایی پسندش….
محمدرضا
۱ خرداد ۱۳۹۹یک سوالی داشتم و اگر هم بشه یک پستی در موردش بدین
بعضی شرکت ها مثل همین تویوتا تو یک کلاس خودروی زیادی دارن انگار
راو4، پرادو، هایلندر، فورچونر و… جدیدا هم این
چجوری میشه؟
وحید
۲۹ آبان ۱۴۰۳سلام دوستان یه راهنمایی کنید.بین تویوتا ونزا هیبرید و تویوتا کمری ۲/۵ هیبرید کدوم بهتر هستش و توی بازار قیمت بیشتری رو دارن؟