مقایسه تصویری تویوتا C-HR با مزدا CX-3، هوندا HR-V و نیسان جوک
۳۰ آذر ۱۳۹۵
۱۷ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
تویوتا با تأخیر زیادی به جمع کراساوورهای بسیار کوچک و بهاصطلاح سابکامپکت (Subcompact) پیوست، اما در عوض دست پر آمد. همانطور که میدانید این سگمنت محبوبیت روزافزونی داشته و میتواند سود زیادی عاید خودروسازان کند. در این نوشتار به مقایسه تصویری C-HR جوان و چندی از رقبای اصلیاش یعنی نیسان جوک، مزدا CX-3 و هوندا HR-V میپردازیم و تصاویرشان را مورد بررسی قرار میدهیم. با ما همراه باشید.
بخش جلویی C-HR مشابه کرولا، کَمری، راو۴ و دیگر همخانوادههایش بوده و به همین جهت تازگی خارقالعادهای ندارد. بین چراغهای بزرگ و زاویهدار جلوپنجرهای کوچک و باریک قرار گرفته و هردو از عقب تا نزدیک به انتهای گلگیر کشیده شدهاند. مجموعه دماغه در کل قابلقبول و زیباست و از حس و حال عجیب موجود در جوک با آن چراغهای دایرهای زیر سپر و DRL بالای سپر فاصله زیادی دارد.
نمای جانبی بسیار جذاب است. تویوتا به طرز هوشمندانهای از سبک کوپه استفاده کرده تا این قسمت را از تمامی مدلهای موجود در کلاس خود متمایز سازد. شیب شیشه عقب در مقایسه با هرسه رقیب بیشتر بوده و دو اسپویلر در بالا و پایین آن وجود دارد. خطوط روی گلگیرها و زیر پنجرهها نیز کاملاً برجستهتر و گیراتر از بقیه هستند.
به عقب که میرسیم اول از همه چراغها با شمایل بومرنگی خود جلب توجه میکنند. همانند قسمت جلو، قوس چراغ تا روی گلگیر ادامه یافته و نمای مدرن و چشمگیری به وجود آورده است. طراحی سپر عضلانی و رو به بالا بوده و با ظرافت هوشمندانهای پف گلگیرها را تکمیل میکند. وقتی به سایر رقبا نگاه میکنیم، قسمت پشتی C-HR از همه شلوغتر و اغراقآمیزتر مینماید، البته نه در حدی که بهعنوان یک ویژگی منفی از آن یاد شود.
با ورود به کابین فضایی سادهتر از حد انتظار را خواهید دید. طرح کلی اتاق در مقایسه با ظاهر خودرو معمولیتر بوده و در درجه اول روی راحتی استفاده تأکید دارد. ادامه خط اصلی روی دربها تا کنسول مرکزی و دور صفحهنمایش هارمونی زیبایی را پدید آورده است. به نظر میرسد کیفیت موارد بکار رفته نهتنها پایینتر از رقبا نیست بلکه در بعضی موارد بالاتر از آنها قرار میگیرد. پنل تجهیزات و دربها و کنسول مرکزی نیز تا جای ممکن خلاصه و مفید طراحی شدهاند و از این نظر شباهت زیادی به همگروهیهای خود دارد.
تویوتا C-HR در بحث ظاهری و باطنی یک پله بالاتر از سایر کراساوورهای سابکامپکت میایستد، اما این تمام ماجرا نیست و باید دید در بررسیها و آزمایشهای فنی و رانندگی چه میکند. علاوه بر سه خودروی پیشگفته، جیپ رِنِگِید (Renegade)، فیات 500X، شورولت تراکس و فورد اِکواِسپورت نیز در این سگمنت حضور دارند و این قطعاً کار را برای تازهکار ژاپنی سختتر خواهد کرد.
در نوشتارهای بعدی پدال مقایسههای فنی این خودرو با همترازهایش را خواهید خواند. [polldaddy poll=9613098] منبع: motortrend
همه عالی. خدا پولش رو نصیب کنه. یه چیزی میگم شاید خنده دار باشه ولی من حس میکنم تویوتا در طراحی هاش دنبال اینه که ماشینش شبیه یه سگ وفادار آماده جان فشانی دیده بشه. منتهی بقیه شرکت ها فقط همون شیک بودن و جذابیت رو ملاک طراحی قرار میدن
هوندا طراحیش و استایل بدنش نسبت به بقیه بیشتر به اس یو ویها شبا هت داره در حالی که بقیه در واقع ظاهر هاچ بک بودنشونوفریاد میزنن تویوتا تو قیافش خیلی اغراق شده جوک هم که زشته مزدا هم دماغش درازه به کل بدنه نمیاد
من به چشم خریداری که نگاه میکنم بین تویوتا و مزدا گیر میکنم.با اینکه اینجا مزدا رو انتخاب میکنم اما میدونم در مقام خرید واقعا انتخاب سخت تره.هوندا و نیسان هم خوبن ولی سلیقه من نیستن
نیسان جوک توربو 190 اسبی در کلاس خود بی رقیبه… من تجربه رانندگی با مزدا، تویوتا و نیسان جوک را داشته ام. واقعا نیسان جوک قدرتمنده. شتاب و هندلینگ این ماشین در کلاس و قیمت خود کاملا شگفت انگیزه. نیسان جوک قابلیت تیونینگ موتور تا 800 اسب !!!! را دارد… میتوانید نیسان جوک 800 اسبی را در اینترنت پیدا کنید. بوگاتی ویرون و فراری 599 را قورت میده!!!!! از لحاظ طراحی، ورژن نیسمو و جوک R این ماشین را هم ببینید. این ماشین از عجایب صنعت خودروسازی ست. در ضمن این ماشین در حرکت روی دو چرخ رکورد گینس را داراست.
amir
۳۰ آذر ۱۳۹۵مزدا CX-3
riofarina
۳۰ آذر ۱۳۹۵طراحی جلو مزدا
طراحی بغل و عقب تویوتا
طراحی داخل نیسان البته تویوتا زیباتره ولی نیسان هیجانی تره.
ولی در مجموع من شخصا مزدا رو دوست دارم
سامان اذری
۳۰ آذر ۱۳۹۵نظر منم دقیقا با نتیجه نظر سنجی یکیه
به ترتیب
اول تویوتا بعد مزدا و هوندا اخر نیسان
امیرحسین (Lion26)
۳۰ آذر ۱۳۹۵نمای بیرونی جلو: مزدا
نمای بیرونی کنار: تویوتا
نمای بیرونی پشت: مزدا (حس می کنم دید بهتری داره ولی برای تویوتا هم قشنگ و خاص)
داخل اتاق: تویوتا
البته این نظر منه و در کل تویوتا رو انتخاب می کنم.
Just France and Japan.
فيصل
۳۰ آذر ۱۳۹۵نظر من مث نتیجه نظرات هست ولی دلم نمیاد جوک رو چهارم بذارم. تویوتا اول ، هر ۳ تای دیگه دوم
هادی
۳۰ آذر ۱۳۹۵همه عالی. خدا پولش رو نصیب کنه.
یه چیزی میگم شاید خنده دار باشه ولی من حس میکنم تویوتا در طراحی هاش دنبال اینه که ماشینش شبیه یه سگ وفادار آماده جان فشانی دیده بشه. منتهی بقیه شرکت ها فقط همون شیک بودن و جذابیت رو ملاک طراحی قرار میدن
MPH
۳۰ آذر ۱۳۹۵یا مزدا یا هوندا
بیشتر مزدا
اسم هوندا برام خیلی باارزشتر از مزداس
ولی مزدا خیلی قشنگه….
h112
۱ دی ۱۳۹۵تو عکس کلا تویوتا خوب بود…تا ببینیم از نزدیک کدوم بهتره
سید مهران میرابوالقاسمی
۱ دی ۱۳۹۵جذابیت و سادگی و شیکی که مزدا داره هیچ کدوم نداره پس انتخاب بی چون وچرا من مزدا.
یاسین
۱ دی ۱۳۹۵من مزدا رو میپسندم چون در عین سادگی خیلی زیباس
سیدامین فاخر
۱ دی ۱۳۹۵هوندا طراحیش و استایل بدنش نسبت به بقیه بیشتر به اس یو ویها شبا هت داره در حالی که بقیه در واقع ظاهر هاچ بک بودنشونوفریاد میزنن تویوتا تو قیافش خیلی اغراق شده جوک هم که زشته مزدا هم دماغش درازه به کل بدنه نمیاد
shahin
۱ دی ۱۳۹۵من به چشم خریداری که نگاه میکنم بین تویوتا و مزدا گیر میکنم.با اینکه اینجا مزدا رو انتخاب میکنم اما میدونم در مقام خرید واقعا انتخاب سخت تره.هوندا و نیسان هم خوبن ولی سلیقه من نیستن
pony car
۱ دی ۱۳۹۵تویوتا
مزدا
هوندا
نیسان
100tar
۱۶ دی ۱۳۹۵از هر زاویه ای که نگاه میکنم به جز تیوتا نمیتونم انتخاب کنم.
اول تیوتا C-HR
.
.
.
.
آخر هم جوک بقیه هم بین این دوتا هستن.
سید احمد تقوی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶تویوتا بهتره
حمید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶نیسان جوک توربو 190 اسبی در کلاس خود بی رقیبه… من تجربه رانندگی با مزدا، تویوتا و نیسان جوک را داشته ام. واقعا نیسان جوک قدرتمنده. شتاب و هندلینگ این ماشین در کلاس و قیمت خود کاملا شگفت انگیزه. نیسان جوک قابلیت تیونینگ موتور تا 800 اسب !!!! را دارد… میتوانید نیسان جوک 800 اسبی را در اینترنت پیدا کنید. بوگاتی ویرون و فراری 599 را قورت میده!!!!! از لحاظ طراحی، ورژن نیسمو و جوک R این ماشین را هم ببینید. این ماشین از عجایب صنعت خودروسازی ست. در ضمن این ماشین در حرکت روی دو چرخ رکورد گینس را داراست.
شهروز
۷ مرداد ۱۳۹۶قبلا مزدا منو تحت تاثیر قرار داده بود ولی تویوتا رو دستش بلند شده”بهر حال جفتشون خوبن.