نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ پس از ۱۴ سال جایگزین سری ۲۰۰ قبلی شد؛ اما چه اتفاقی برای مدل اندکی کوچکتر لندکروزر پرادو رخ خواهد داد؟ علیرغم بهروزرسانی بسیار صورت گرفته، سری ۱۵۰ فعلی خودرویی ۱۲ ساله بوده و بنابراین دیر یا زود نوبت به تعویض نسل این خودرو نیز خواهد رسید.
چهارمین نسل لندکروزر پرادو سری ۱۵۰ در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و از آن زمان تاکنون بهروزرسانیهای متنوعی را دریافت کرده و در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ نیز فیس لیفت های سنگینی را تجربه نموده است. جدیدترین بهروزرسانی این قدبلند ژاپنی نیز شامل بهبودهایی در بخش قوای محرکه و تجهیزات بوده و مدل سالگرد ۷۰ سالگی آن نیز در سال ۲۰۲۱ عرضه شده است.
با توجه به اینکه فاصلهای ۲ ساله میان معرفی سری ۱۵۰ و سری ۲۰۰ وجود داشته بنابراین منطقی است که انتظار معرفی نسل جدید پرادو سری ۲۵۰ را در سال ۲۰۲۳ داشته باشیم. برخی وبسایتها خبر از عرضه این خودرو در تابستان سال ۲۰۲۳ دادهاند اما برخی نیز میگویند این خودرو تابستان سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.
بههرحال نسل جدید پرادو قطعاً ساختار بدنه روی فریم خود را حفظ خواهد کرد. استایل ظاهری این خودرو روندی تکاملی را طی کرده و برخی عناصر سری ۳۰۰ را قرض خواهد گرفت و از نظر ابعادی نیز مشابه نسل فعلی خواهد بود. انتظار میرود در داخل کابین پرادوی جدید نیز طراحی هفتنفره با متریال بهتر و تکنولوژی مدرنتر دیده شود.
محتملترین سناریو برای سری ۲۵۰ استفاده از فریم نردبانی سری ۳۰۰ با ابعاد کوچکتر است. به این ترتیب نسل جدید پرادو نه تنها میتواند سبکتر از نسل پیشین باشد بلکه از نظر هندلینگ جادهای و کیفیت سواری نیز بهتر یافته و از اعتبار آفرودش نیز چیزی کم نشود. تریم های فول تر این خودرو نیز میتوانند از تجهیزات مدرنی همچون سستم تعلیق دینامیک لندکروزر GR اسپورت استفاده کنند.
انتظار داریم زیر کاپوت این خودرو برای اولین بار از پیشرانههای هیبریدی ۲.۵ یا ۲.۷ لیتری مشابه راو ۴ و هایلندر استفاده شود. همانگونه که قبلاً گفتهایم، ظاهراً پیشرانه در حال توسعه پیشرانه دیزلی هیبریدی برای محصولات شاسیبلند و پیکاپ خود بوده و شاید از آن در پرادو هم استفاده کند.
گفته میشود در بخش پیشرانههای درونسوز نیز پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل فعلی حفظ شود. این پیشرانه اخیراً بهروز شده و قدرت ۲۰۰ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند. مصرف سوخت ۷ لیتر در هر صد کیلومتر و آزاد کردن ۱۹۲ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر نیز از دیگر شاخصههای این پیشرانه است.
همچنین احتمال حذف این پیشرانه و جایگزین کردن آن با نمونه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربودیزل لندکروزر سری ۳۰۰ وجود دارد. این نیروگاه آهنین در لندکروزر قدرت ۳۰۴ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید میکند. پیشرانه یاد شده میتواند با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و مصرف سوخت و آلایندگی پایینتری داشته باشد.
احتمالاً در ماههای آتی اخبار بیشتری از نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو منتشر خواهد شد. انتظار میرود همین تغییرات در نسل جدید لکسس GX 460 نیز اعمال شود، خودرویی که نسخه ریبج شده از پرادو برای بازار آمریکای جنوبی است.
Reza Waffen SS
۲۵ مرداد ۱۴۰۰خوش بحال عرب ها
TOYOTA
۲۵ مرداد ۱۴۰۰لندکوروز سری 300 دیزل 415 اسب بخار تولید میکنه نه 300 اسب بخار
بهنام
۲۵ مرداد ۱۴۰۰دیزل 310 اسب بخار و 700 گشتاور
بنزین 415 اسب بخار و 650 گشتاور
Mr.x
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کل دنیا دارن چه کار به عربا بیچاره داری😂
امریکایی ها هم لکسوس دارن
اروپایی ها پورشه کاین دارن
اسیایی ها هم لندکروز دارن
مسعود
۲۵ مرداد ۱۴۰۰وقتی محصولات تویوتا بخصوص خانواده لندکروز بازار های خاورمیانه ، افریقا،استرالیا،روسیه و امریکای لاتین تو دستشه و دو طرف راضی هستن (چه طراحی چه امکانات) حرف های ادمای ناراضی چه سود؟
والا این بازار ها خیلی مهم تر از بازارهای امریکا و اروپا هستن 😂
حسن
۲۵ مرداد ۱۴۰۰در امریکا این ماشین با عنوان لکسوس GX عرضه میشه.
AMIR / ARMI
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اون رندر اول از زبان طراحی جیپ گرفته شده انگار
شبیه گرند چروکی شده
datsun
۲۵ مرداد ۱۴۰۰شما کلا هر ماشینی میبینی میگی شبیه فلان ماشین آمریکای
AMIR / ARMI
۲۵ مرداد ۱۴۰۰من رندر رو گفتم نه ماشینی رو
آینه بغل ها دو رنگ بودن بدنه
کاملا حس زبان طراحی جیپ رو میده
تاکید میکنم رندر نه ماشین !
الکی حساس نشو
SS
۲۶ مرداد ۱۴۰۰بله به نظر من هم اولین رندر شبیه زبان طراحی گرند چروکی هست.
البته لندکروزر هم کاملا شبیه نمای جلوی کادیلاک اسکلید شده بود.
نمیدونم چرا دوستان در هر موضوعی تعصبی برخورد میکنن فقط سرچ کنید escalade vs land cruiser و عکس سایت اتواسپایز رو ببینید. این حرفا که این برند در حد اون نیست واقعا از کجا میاد؟ خود مدیرعامل تویوتا جرات نمیکنه چنین حرف هایی بزنه.
Mr.x
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پروفشو نگا کن
چه انتظاری داری😂
حسین
۲۵ مرداد ۱۴۰۰جیپ در حدی نیست که تویوتا بخواد ازش کپی بزنه. بعد یک عمر نسل جدید گرند چروکی رو عرضه کرد اون هم با اون انجین مضحک!!!!
AMIR / ARMI
۲۵ مرداد ۱۴۰۰اول آروم باش
دوم اینکه من رندر گفتم
سوم اینکه اصولاً لندکروز و دار و دوستاش
کلا یه مهندسی از رو جیپ بودن
فن چه برندی میگه بعد یه عمر
گرند چروکی هر شش سال نسل عوض کرده
عمر شاسی بلند های تویوتا چند ساله ؟
چه مدت تویوتا فهمیده چیزی هست به اسم توربو ؟؟
mos
۲۵ مرداد ۱۴۰۰مثل اینکه کامنت دیروزم خیلی بهت فشار آورده هنوز سر اون ناراحتی
A.....She only reminds Me of love.....A
۲۵ مرداد ۱۴۰۰فشار یعنی آمدن NSX که با سر شکسته رفت!😀
افشار
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ژاپنیها در فیس لیفت خیلی محتاط و دست به عصا حرکت میکنن و نباید فقط به چند تغییر کوچک و جزئی بسنده کنن چون در حال حاضر پرادو به یک فیس لیفت و خانه تکانی اساسی احتیاج داره
ehsan.fa
۲۵ مرداد ۱۴۰۰دوساعته اینجا میخونیم قراره نسل جدید بیاد شما داری از فیس لیفت صحبت میکنی
افشار
۲۵ مرداد ۱۴۰۰من هم میدونم قراره در آینده بیاد و فقط گفتم شرکت ژاپنی نباید فقط به چندتا تغیر جزئی بسنده کنه و باید یک خانه تکانی اساسی در مدل جدیدی که قراره در آینده معرفی بشه انجام بده
بهنام
۲۵ مرداد ۱۴۰۰😍
عاشقتم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ مرداد ۱۴۰۰خیلی مسخرس اگه اولی باشه ، پرادو همیشه طراحیش متمایز از لندکروز بوده و کمی اسپورت تر بوده ولی این خود لندکروزه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مرداد ۱۴۰۰رندرش که وحشتناکه،باید دید دوباره چه آبدوغ خیاری میدن بیرون….
مهردادکمال
۲۷ مرداد ۱۴۰۰شبیه جیپ شده رندرش
Afg
۸ دی ۱۴۰۰سالانه دهها میلیون خودرو تولید میشه چطور ممکنه یکی شون کمی شبیه بهم نباشه
امیر
۲۵ دی ۱۴۰۰بخدا عجب ادمهای مدل 2013توایران 200هزار دلار ولی 2022پرادونزدیک70هزار دلار چه تفاوت قیمتی با اون پول نقدی سه تا 2022میخری