تویوتا

احتمال معرفی نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو در سال 2022

نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ پس از ۱۴ سال جایگزین سری ۲۰۰ قبلی شد؛ اما چه اتفاقی برای مدل اندکی کوچک‌تر لندکروزر پرادو رخ خواهد داد؟ علیرغم به‌روزرسانی بسیار صورت گرفته، سری ۱۵۰ فعلی خودرویی ۱۲ ساله بوده و بنابراین دیر یا زود نوبت به تعویض نسل این خودرو نیز خواهد رسید.

چهارمین نسل لندکروزر پرادو سری ۱۵۰ در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و از آن زمان تاکنون به‌روزرسانی‌های متنوعی را دریافت کرده و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ نیز فیس لیفت های سنگینی را تجربه نموده است. جدیدترین به‌روزرسانی این قدبلند ژاپنی نیز شامل بهبودهایی در بخش قوای محرکه و تجهیزات بوده و مدل سالگرد ۷۰ سالگی آن نیز در سال ۲۰۲۱ عرضه شده است.

با توجه به اینکه فاصله‌ای ۲ ساله میان معرفی سری ۱۵۰ و سری ۲۰۰ وجود داشته بنابراین منطقی است که انتظار معرفی نسل جدید پرادو سری ۲۵۰ را در سال ۲۰۲۳ داشته باشیم. برخی وب‌سایت‌ها خبر از عرضه این خودرو در تابستان سال ۲۰۲۳ داده‌اند اما برخی نیز می‌گویند این خودرو تابستان سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

به‌هرحال نسل جدید پرادو قطعاً ساختار بدنه روی فریم خود را حفظ خواهد کرد. استایل ظاهری این خودرو روندی تکاملی را طی کرده و برخی عناصر سری ۳۰۰ را قرض خواهد گرفت و از نظر ابعادی نیز مشابه نسل فعلی خواهد بود. انتظار می‌رود در داخل کابین پرادوی جدید نیز طراحی هفت‌نفره با متریال بهتر و تکنولوژی مدرن‌تر دیده شود.

محتمل‌ترین سناریو برای سری ۲۵۰ استفاده از فریم نردبانی سری ۳۰۰ با ابعاد کوچک‌تر است. به این ترتیب نسل جدید پرادو نه تنها می‌تواند سبک‌تر از نسل پیشین باشد بلکه از نظر هندلینگ جاده‌ای و کیفیت سواری نیز بهتر یافته و از اعتبار آفرودش نیز چیزی کم نشود. تریم های فول تر این خودرو نیز می‌توانند از تجهیزات مدرنی همچون سستم تعلیق دینامیک لندکروزر GR اسپورت استفاده کنند.

انتظار داریم زیر کاپوت این خودرو برای اولین بار از پیشرانه‌های هیبریدی ۲.۵ یا ۲.۷ لیتری مشابه راو ۴ و هایلندر استفاده شود. همان‌گونه که قبلاً گفته‌ایم، ظاهراً پیشرانه در حال توسعه پیشرانه دیزلی هیبریدی برای محصولات شاسی‌بلند و پیکاپ خود بوده و شاید از آن در پرادو هم استفاده کند.

گفته می‌شود در بخش پیشرانه‌های درون‌سوز نیز پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل فعلی حفظ شود. این پیشرانه اخیراً به‌روز شده و قدرت ۲۰۰ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند. مصرف سوخت ۷ لیتر در هر صد کیلومتر و آزاد کردن ۱۹۲ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر نیز از دیگر شاخصه‌های این پیشرانه است.

همچنین احتمال حذف این پیشرانه و جایگزین کردن آن با نمونه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربودیزل لندکروزر سری ۳۰۰ وجود دارد. این نیروگاه آهنین در لندکروزر قدرت ۳۰۴ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. پیشرانه یاد شده می‌تواند با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و مصرف سوخت و آلایندگی پایین‌تری داشته باشد.

احتمالاً در ماه‌های آتی اخبار بیشتری از نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود همین تغییرات در نسل جدید لکسس GX 460 نیز اعمال شود، خودرویی که نسخه ریبج شده از پرادو برای بازار آمریکای جنوبی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    خوش بحال عرب ها

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. TOYOTA

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      لندکوروز سری 300 دیزل 415 اسب بخار تولید میکنه نه 300 اسب بخار

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. بهنام

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (994 ديدگاه)

        دیزل 310 اسب بخار و 700 گشتاور
        بنزین 415 اسب بخار و 650 گشتاور

    2. Mr.x

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      کل دنیا دارن چه کار به عربا بیچاره داری😂
      امریکایی ها هم لکسوس دارن
      اروپایی ها پورشه کاین دارن
      اسیایی ها هم لندکروز دارن

  2. مسعود

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    وقتی محصولات تویوتا بخصوص خانواده لندکروز بازار های خاورمیانه ، افریقا،استرالیا،روسیه و امریکای لاتین تو دستشه و دو طرف راضی هستن (چه طراحی چه امکانات) حرف های ادمای ناراضی چه سود؟
    والا این بازار ها خیلی مهم تر از بازارهای امریکا و اروپا هستن 😂

    موافقم 8
    مخالفم 4
  3. حسن

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    در امریکا این ماشین با عنوان لکسوس GX عرضه میشه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. AMIR / ARMI

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اون رندر اول از زبان طراحی جیپ گرفته شده انگار
    شبیه گرند چروکی شده

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. datsun

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3955 ديدگاه)

      شما کلا هر ماشینی میبینی میگی شبیه فلان ماشین آمریکای

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. AMIR / ARMI

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        من رندر رو گفتم نه ماشینی رو
        آینه بغل ها دو رنگ بودن بدنه
        کاملا حس زبان طراحی جیپ رو میده
        تاکید میکنم رندر نه ماشین !
        الکی حساس نشو

        موافقم 4
        مخالفم 5
      2. SS

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (822 ديدگاه)

        بله به نظر من هم اولین رندر شبیه زبان طراحی گرند چروکی هست.
        البته لندکروزر هم کاملا شبیه نمای جلوی کادیلاک اسکلید شده بود.
        نمیدونم چرا دوستان در هر موضوعی تعصبی برخورد میکنن فقط سرچ کنید escalade vs land cruiser و عکس سایت اتواسپایز رو ببینید. این حرفا که این برند در حد اون نیست واقعا از کجا میاد؟ خود مدیرعامل تویوتا جرات نمیکنه چنین حرف هایی بزنه.

      3. Mr.x

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (722 ديدگاه)

        پروفشو نگا کن
        چه انتظاری داری😂

    2. حسین

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      جیپ در حدی نیست که تویوتا بخواد ازش کپی بزنه. بعد یک عمر نسل جدید گرند چروکی رو عرضه کرد اون هم با اون انجین مضحک!!!!

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. AMIR / ARMI

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اول آروم باش
        دوم اینکه من رندر گفتم
        سوم اینکه اصولاً لندکروز و دار و دوستاش
        کلا یه مهندسی از رو جیپ بودن
        فن چه برندی میگه بعد یه عمر
        گرند چروکی هر شش سال نسل عوض کرده
        عمر شاسی بلند های تویوتا چند ساله ؟
        چه مدت تویوتا فهمیده چیزی هست به اسم توربو ؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 7
    3. mos

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      مثل اینکه کامنت دیروزم خیلی بهت فشار آورده هنوز سر اون ناراحتی

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. A.....She only reminds Me of love.....A

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        فشار یعنی آمدن NSX که با سر شکسته رفت!😀

        موافقم 2
        مخالفم 1
  5. افشار

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (772 ديدگاه)

    ژاپنیها در فیس لیفت خیلی محتاط و دست به عصا حرکت میکنن و نباید فقط به چند تغییر کوچک و جزئی بسنده کنن چون در حال حاضر پرادو به یک فیس لیفت و خانه تکانی اساسی احتیاج داره

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. ehsan.fa

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      دوساعته اینجا میخونیم قراره نسل جدید بیاد شما داری از فیس لیفت صحبت میکنی

      1. افشار

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (772 ديدگاه)

        من هم میدونم قراره در آینده بیاد و فقط گفتم شرکت ژاپنی نباید فقط به چندتا تغیر جزئی بسنده کنه و باید یک خانه تکانی اساسی در مدل جدیدی که قراره در آینده معرفی بشه انجام بده

  6. بهنام

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    😍
    عاشقتم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    خیلی مسخرس اگه اولی باشه ، پرادو همیشه طراحیش متمایز از لندکروز بوده و کمی اسپورت تر بوده ولی این خود لندکروزه

  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    رندرش که وحشتناکه،باید دید دوباره چه آب‌دوغ خیاری میدن بیرون….

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. مهردادکمال

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    شبیه جیپ شده رندرش

  10. Afg

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (499 ديدگاه)

    سالانه دهها میلیون خودرو تولید میشه چطور ممکنه یکی شون کمی شبیه بهم نباشه

  11. امیر

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا عجب ادمهای مدل 2013توایران 200هزار دلار ولی 2022پرادونزدیک70هزار دلار چه تفاوت قیمتی با اون پول نقدی سه تا 2022میخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا