خودرویی که مشاهده میکنید نسل جدید تویوتا کراون و به عبارتی پانزدهمین نسل از این سدان بزرگ ژاپنی میباشد.
تویوتا میگوید کراون جدید اولین نسل از خودروهای ارتباطی این برند بوده و تمامی محصولات این شرکت در آینده با مدول ارتباطی داده عرضه خواهند شد. این سیستم بهصورت استاندارد سرویسهای ارتباطی کامل با تمرکز روی ایمنی، امنیت، راحتی و… را ارائه میکند.
نسل جدید تویوتا کراون که بر پایه پلتفرم TNGA ساخته شده دارای سیستم تعلیق چند اتصالی در جلو و عقب بوده و با سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است. این خودروی جدید قول داده که هندلینگ برجسته و پرفورمنس رانندگی پاسخگو را به لطف توسعه در نوربرگ رینگ عرضه کند.
آکیرا آکیاما مهندس ارشد توسعه کراون جدید میگوید:
من لذت دورانی را که اولین نسل کراون تولید شد به ارث بردم و خواستم دنیا ببیند که مغزها و بازوهای ژاپنی چگونه این خودرو را توسعه میدهند. همین حس بود که ما را به تولید این خودرو سوق داد. من احساس میکنم نسل جدید کراون خودرویی است که از هر جنبهای نفس را در سینه حبس میکند.
مشتریان ژاپنی با سه پیشرانه روبرو خواهند بود که نسخه اولی از نوع دیفرانسیل عقب ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو میباشد. این پیشرانه که قدرت ۲۴۱ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.
اما دو نمونه دیگری از نوع هیبریدی هستند. اولین نسخه دارای پیشرانه ۲.۵ لیتری دینامیک فورس بنزینی با قدرت کل ۲۲۲ اسبی بوده و میتوان آن را بهصورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک سفارش داد. نمونه دوم از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بنزینی ۲۹۴ اسبی و یک پیشرانه الکتریکی ۱۷۷ اسب بخاری استفاده میکند. قدرت کل این مجموعه برابر با ۳۵۴ اسب بخار بوده و این نسخه پرچمدار تنها بهصورت دیفرانسیل عقب در دسترس است.
کابین نیز با داشبورد تر و تمیز که دارای سیستم صفحهنمایش دوگانه جدید تویوتاست به شما خوشامد میگوید. یک صفحهنمایش ۸ اینچی بالای صفحهنمایش ۷ اینچی نشسته تا راننده دسترسی بهتری به هر دو داشته باشد. تمامی مدلها دارای سیستم انتخاب حالت رانندگی بوده و نسخههای RS دارای یک حالت سفارشی اضافی هستند که باعث میشود راننده مطابق سلیقه خود تنظیمات گوناگونی را اعمال کند.
نسل جدید تویوتا کراون همچنین بهصورت استاندارد از دومین نسل بسته ایمنی این خودروساز که شامل سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل دینامیک، دستیار ردیابی خطوط جاده، دستیار تشخیص علائم ترافیکی و… میباشد عرضه میشود.
shirko
۶ تیر ۱۳۹۷نمای جلوش ترکیبی از سوناتا و جنسیسه ، ولی در کل خوبه
سام
۶ تیر ۱۳۹۷دقیقا کدام قسمت از جلوی این ماشین شبیه جنسیس و سوناتای کره ایه؟!
shirko
۶ تیر ۱۳۹۷اگه یه کم از ماشین بلد باشی و یه نگاه کوچیک به سوناتا ی هیبرید کرده باشید متوجه می شید !!!!
سام
۶ تیر ۱۳۹۷shirko
مطئمن باش هم از تو بیشتر ماشین دیدم و هم بیشتر از ماشین سر درمیارم.من از تو یه سئوال کردم می تونی خیلی راحت و ریلکس جوابم رو بدی احتیاجی به عصبانیت و توهین نیست! …..هنوزم سئوالم رو درست جواب ندادی پرسیدم دقیقا کدوم قسمت جلوی این ماشین شبیه جنسیس و سوناتاست؟ یه چیز مسخره ای که الان مد شده اینه که بعضی ها هر ماشینی رو که دیدن میگن از هیوندای تقلید کرده اونهم بدون مدرک و سند و استدلال درست…
ایلیا
۶ تیر ۱۳۹۷یک ترول همه چی تمام!
shirko
۶ تیر ۱۳۹۷دوست عزیز سام ، در جواب شما می تونم بگم بنده دارای کارشناسی و مهندس مکانیک خودرو ، الانم در حال ادامه کارشناسی ارشد گرایش جامدات می باشم فک نکم به اندازه بنده اطلاعات در اختیار داشته باشید ، ولی به دقت جلو پنجره رو ببینید و بدون تعصب با سوناتا هیبرید مقایسش کنید ، چراغ جلو رو هم با جنسیس جی ۸۰
CNA
۶ تیر ۱۳۹۷اقای shirko
خدا وکیلی من رفتم مو به مو نگاش کردم
هیچ وجه مشترکی نداشتن
فقط وجه مشترکشون اینه هردو چهار تا چرخ دارن تمام.
Hamid...Audi
۶ تیر ۱۳۹۷مهندس مکانیک عزیز
اون زمینه ای که توش تحصیل کردی با هنر و نقاشی فرق داره.سعی کن راجب ویژگی های فنی نظر بدی نه طراحی !!!!
shirko
۶ تیر ۱۳۹۷اقای حمید ائودی ، اگه شما طرز تفکرتون اینه که طراحی خودرو فقط یه هنر و نقاشیه واقعا متاسفم برای اطلاعاتو اگاهی تون ، ولی اینم بگم مهندسی خودرو یه ترکیب از سیالات ، جامدات و طراحی و ….. می باشد خواهش می کنم اگه از چیزی سر در نمیارید نظر ندید چون بهتون می خندن !!!با تشکر از تمامی زحمتکشان و خوانندگان پدال
Hamid...Audi
۸ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز shirko
المان های طراحی خودرو صرفا نباید مغایر با مسائل مکانیکی باشن، یعنی علم مکانیک هیچ ربطی به شکل چراغ جلو یا جلو پنجره نداره و میشه اون شکل رو با مسائل آیرودینامیکی و … همگام کرد. این شباهتی که شما داری میگی اصالت این خودرو رو زیر سوال میبره که اولین نسلش قدمتی اندازه کل شرکت هیوندای داره و زیاد منطقی به نظر نمیرسه.
Mohsen
۶ تیر ۱۳۹۷اونایی که نسل قدیمی رو دیدن می دونن تغیراتش در حد یه فیس لیف سنگین بیشتر نیست
ولی ظاهرش تقریبا با کانسپتی که چند ماه پیش دادن یکیه
در کل خوبه
علی
۶ تیر ۱۳۹۷به نظر من خیلی خیلی شبیهه تویوتا کورونای ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۷ میمونه یکمی پیشرفته ترش . طراحی زیاد حرفه ایی نیست ولی قیمت عالی و آدمو وسوسه میکنه . در کل خوبه .درست میگم دوستان؟
با تچکر
Hossein.gh
۶ تیر ۱۳۹۷طراحیش دقیقا شبیه کمری ۲۰۰۶و۷ پیشرفتس.اگه دیده باشی!!
علی
۶ تیر ۱۳۹۷منم منظورم مثل شما بود یعنی ((( تویوتا کمری ۲۰۰۷ ))) ولی به اشتباه نوشتم (((تویوتا کورونا))) .
با تچکر
ایلیا
۶ تیر ۱۳۹۷به دلم موند یه ماشین معرفی بشه و ی عده نیان بگن شبیه فلان ماشینه، خودتون خجالت نمیکشید؟
سام
۶ تیر ۱۳۹۷آقایshirko
از کجا می دونی من اطلاعاتم از شما کمتره؟مگه شما علم غیب داری که اینطور سفت و محکم درباره دیگران حکم صادر می کنی؟ تازه به فرض که رشته مکانیک خونده باشی،دلیل نمی شه که توی قضیه ماشین علامه دهر باشی!…چیزی که من در جلوی این ماشین می بینیم همان ادامه سنت طراحی تویوتا در این ماشینه و نه چیز دیگه ای،اصلا تویوتا چه احتیاجی داره که از امثال کیا و هیوندای تقلید کنه.جالب اینجاست که مدیر طراحی کیا و هیوندای هم یک آلمانی به نام پیتر شرایره!!..
عطا
۶ تیر ۱۳۹۷والله من عکس هارو که باز کردم کیفیت به سر و صورتم پاچید ?
حسین
۲۳ مهر ۱۳۹۷ببخشید آقای مهندس مکانیک اگه بهتون بر نمی خوره!! اول برید نسل های قبل این ماشین رو ببینید بعد لطف کنید و نظرتون رو ارسال کنید. اگر شباهتی وجود داره صد درصد هیوندا ( که البته ید طولایی در کپی زدن از ماشینای دیگه داره) موجب این شباهت شده، نه تویوتا.
محمدرضا
۶ تیر ۱۳۹۷چقدر این ماشین قشنگه!من از طراحی های فعلی تویوتا و لکسوس خوشم نمیاد.این یکی خیلی زیباست و ژاپنی بودن هم تو چهرش موج میزنه.اگه تویوتا به جای بزرگ کردن و کج و کوله کردن جلو پنجره و استفاده ی الکی از خطوط تیز و اغراق آمیز،اینجوری ماشین هاش رو طراحی میکرد،حتی اگه کسل کننده ترین ماشین رو هم تولید میکرد من حداقل ترغیب میشدم که تجربش کنم
حمیدرضا
۶ تیر ۱۳۹۷تویوتا و تکنولوژی خیلی جالب شد
قبلا لکسوس رو برای آپشن می شناختن ولی الان خود تویوتا داره از اپشن استفاده می کنه درست مثل فولکس دلیل عمده این کار هم استفاده خودروهای کره ای از اپشن برای فروش بیشتر هست
حسین
۶ تیر ۱۳۹۷کدوم مدل ( با کدوم موتور) ، چهارچرخ است؟
VW
۶ تیر ۱۳۹۷طراحیش خیلی قشنگه
نمای جلوش رو خیلی دوست دارم
حسن
۶ تیر ۱۳۹۷طراحیش قشنگه ولی آرم جلوش تویوتا نیست؟؟!!
نکته دیگه اینکه طراحی محصولات مختلف تویوتا با هم فرق میکنه و برخلاف اکثر خودروسازان بزرگ و حتی متوسط که میشه بدون توجه به آرم فهمید مال کدوم شرکتند در مورد تویوتا اینطور نیست.
ولی در کل یکی از بزرگترین آرزوهای من داشتن یک خودوروی تویوتاست.
میلاد
۲۹ بهمن ۱۳۹۸تویوتا کراون در همون مدل های قدیمی هم ارم تویوتا روی جلو پنجره ندارند.و یه شکل تاج هست. چون کراون به معنی تاج میباشد و خودرو لوکس برند تویوتا هست
Mohamad
۶ تیر ۱۳۹۷ای کاش بجز ژاپن در بقیه کشورها هم عرضه میشد
زیبایی خارجی و داخلی چشمگیر و همچنین مهندسی فوق العاده ای داره.
مانی
۶ تیر ۱۳۹۷خخخخخ
پس تویوتا هم میتونه ماشینی طراحی کنه که زشت نباشه
اینا خودشون مریضن خوب بقیه رو هم زشت نسازین دیگه
فقط جولو پنجره ماشین زیاد خوب کار نشده،یعنی اغراق آمیزه
بقیه چیزاش عالیه
سام
۶ تیر ۱۳۹۷لطفا چند خودروی زشت تویوتا را نام ببرید؟
مهران
۲۸ آبان ۱۳۹۷سلام دوستان لطفا احترام همدیگر رو داشته باشیم ,اگر کمی اطلاعات از خوروسازی داشته باشیم اینو میدونیم که تویوتا کراون بود کره جنوبی نبود پس با این حساب اگر کپی برداری هم شده باشه از جانب کره ای ها هست نه ژاپن.همینجوریشم ماشینهای ژاپن پرفروشترین های دنیا هستن مثل کرولا و لنسر وغیره تعصبی ندارم ولی اعتقادی که به عملکرد ژاپنی ها دارم اینه که هروقت ایران به پای کره رسید .کره هم به ژاپن میرسه.تشکر
بهزاد
۲۱ شهریور ۱۳۹۸من که کلا با تویوتا حال میکنم الانم کروان هارتاپ مدل 8۷رو دارم ازش خیلی راضیم.
این که دیگه جاش
میلاد
۲۹ بهمن ۱۳۹۸کراون فقط مدل 2003
720s
۱۹ دی ۱۴۰۰واقعا ماشین قشنگی هست