تویوتا

نقاط قوت و ضعف تویوتا راو 4 مدل 2018

کراس اوورهای کامپکت این روزها خریداران فراوانی داشته و یکی از خودروهایی که سابقه زیادی در این کلاس دارد تویوتا راو ۴ بوده که برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ معرفی شده است. راو ۴ از آن زمان تاکنون حضور پررنگ خود در کلاس خاصش را حفظ کرده است.

تویوتا راو 4
راو ۴ کنونی که در چهارمین نسل خود قرار دارد اخیراً عمل جراحی نسبتاً سنگینی را پشت سر گذاشته و ما در این نوشتار تلاش داشته‌ایم نقاط قوت و ضعف آن را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

تویوتا راو 4

  • نقاط قوت

تویوتا راو 4
نسخه هیبریدی: این مورد بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های راو ۴ نسبت به رقبا است. البته نیسان روگ را باید فاکتور گرفت زیرا آن نیز دارای نسخه هیبریدی است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری به همراه دو واحد الکتریکی خروجی ترکیب ۱۹۴ اسب بخاری را ارائه می‌کنند. مصرف سوخت این نسخه نسبت به برادران عادی خود کاملاً کم بوده و این موضوع را با خرید آن خواهید فهمید.

تویوتا راو 4

مصرف سوخت فوق‌العاده: حتی بدون خرید نسخه هیبریدی راو ۴ بازهم به مدل‌هایی خواهید رسید که در سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۹ لیتری داشته و برای خودرویی در این کلاس کاملاً خوب محسوب می‌شود.

تویوتا راو 4

فضای کابین کاملاً جادار: راو ۴ مزیت‌های فراوانی در فضاسازی کابین دارد. فضای پا و سر زیادی در جلو و عقب وجود داشته و صندلی‌های نیمکتی عقب که تا می‌شوند راحتی سرنشینان را افزایش خواهند داد. با تا کردن صندلی‌های عقب به فضای محفظه بار چشمگیری دست پیدا خواهید کرد.

تویوتا راو 4

سواری راحت و آرام: با اینکه راو ۴ به اندازه برخی از رقبای سرزنده‌تر خود سواری دینامیکی ندارد اما از نظر راحتی سواری می‌درخشد. سر و صدای سیستم به خوبی سرکوب شده و جاده‌های ناهموار اکثر اوقات نمی‌توانند تأثیر منفی بر کابین بگذارند.

تویوتا راو 4

ارزش فروش دوباره فوق‌العاده: هرچه باشد راو ۴ محصولی از تویوتا بوده بنابراین انتظار دارید که ارزش فروش دوباره این خودرو بالا باقی بماند.

  • نقاط ضعف

تویوتا راو 4
ظاهر نه چندان دل‌چسب: علیرغم داشتن تریم اسپورت که باعث جذابیت نسبی می‌شود، اکثریت تریم های راو ۴ ظاهری کاملاً خسته کننده و پیش‌بینی پذیر دارند. کابین نیز همین‌گونه بوده و حتی تریم های لوکس این خودرو دارای کابینی پلاستیکی با صندلی‌های چرمی غیر متقاعد کننده هستند.

تویوتا راو 4

گران شدن سریع: با معرفی تریم پلاتینیوم، بهای آغازین این خودرو در آمریکا بیشتر از ۳۶ هزار دلار شده است. بدین ترتیب راو ۴ فول وارد قلمروی کراس اوورهای لوکس کامپکت می‌شود. به این نسخه اگر سیستم چهار چرخ محرک سفارشی را اضافه کنید راو ۴ می‌تواند به سرعت گران‌تر از رقبای خود شود.

تویوتا راو 4

سواری کمی ناهنجار: با اینکه سر و صدای جاده به خوبی سرکوب شده اما تنظیمات سیستم تعلیق برای راو ۴ مخصوصاً در تریم SE می‌تواند کمی سفت باشد. یکی از نویسندگان خودرویی می‌گوید تویوتا در پیچ‌ها چابک احساس شده و سفت است. این سفتی برای هندلینگ فوق‌العاده است اما روی سواری نرم تأثیر منفی دارد و با توجه به اینکه راو ۴ خودرویی خانوادگی است شاید مشتریان سواری نرم‌تر را در سفرهای طولانی ترجیح دهند.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    بنظرم تنها نقطه ضعفش کابین ساده و بی روحش هست

    1. Saeed Boroomand

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      در تکمیل حرف هاتون ، هم فنر بندی بدی داره ، هم بیرونش بخصوص ساده و غیر شکیله، هم کیفیت مواد کابین پایینه.
      واسه ۲۴ هزار دلار، یکم بالا پایین تر میشه سی آر وی رو خرید که اگه تخفیف ها و خدمات پس از و قیمت دست دوم بهتر تویوتا نباشه کاملا ماشین بهتری هست.

    2. Raha

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      وقتی میشه کراس پر فروش دنیا از خوب بودنه شه دیگه اما ای کاش ایمنی top plus رو امسال از IIHS میگرفت که حسابی عالی تر میشد

  2. Yaser1986

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    و ما همچنان در حسرت خودرو با کیفیت و روز دنیا با قیمتهای جهانی

    1. Mehdi TuRbO

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2363 ديدگاه)

      همینو این کلی نقد کرده ک ماشین ضعیفیه نسبت به بقیه رقبای هم قیمت اون وقت اینجا ماشین پولداراس.

  3. armin

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    همین راو۴ تا چند ماه دیگه رویا میشه واسمون …

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. شاهين

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      الانشم رویاس با ۳۰۰ تومن

      1. امیر

        ۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        الان که من جواب تورو میدم همین راو4 هشتصد میلیونه (:

        1. مجید

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان شده یک میلیارد و دویست

      2. SUPHIX

        ۲۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        راوفور 2018 – الان که دارم اینو مینویسم شده بین 5 میلیارد و سیصد تا 5 میلیارد و هفتصد هزار تومن.
        خدا بده برکت

    2. عمر

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الان شده یک و پونصد -_- .

      1. حسن

        ۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        الان شده 2میلیارد!!

        1. حامد

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان آخرین نسخه داخل ایران ش 2و 750

        2. امیر

          ۱۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان شده ۳میلیارد و دویست

  4. Mohamad

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    اخه اینام شد نقطه ضعف!
    خدایی نتونستن ایراد بگیرن، بیخود نیست تو کلاس خودش پرفروشترینه

    1. امیرمحمد

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      الان ینی خشک بودن و کوبش سیستم تعلیق ایراد نیست؟دوست عزیز حتی مرسدس اس کلاسم که بررسیش میکنن یه سری ایراد هرچند کوچیک بهش وارد میکنن چه تعصبی دارید شما رفقای ژاپنی باز?

      1. Mohamad

        ۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        فروش و استقبال فوق العاده از این خودرو گواه توانایی و کم نقص بودنشه. پس تعصب معنایی نداره
        بعدشم شما مجددا قسمت پایانی رو بخون نگفته کاملا خشکه بلکه گفته میتونست نرم تر باشه و کمی سفته.
        پس قضیه زیاد حاد و قابل توجه نیست و ایراد آنچنانی به حساب نمیاد.

        1. Sajjad

          ۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          فروش پراید هم زیاده
          آیا دلیلی بر بی نقص بودن پرایده؟

        2. Mohamad

          ۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (812 ديدگاه)

          فکر میکردم نسل افرادی که مثال پراید رو برا هر وسیله ی دیگه ای میزنن خیلی وقته منقرض شده :))

        3. رضا

          ۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (87 ديدگاه)

          Sajad
          دوست عزیز همین که درکتو با مقایسه شرایط ایران با جهان نشون دادی کافیه
          مرد حسابی ایران رو که کلا انحصاره و مردم به ناچار فقط یک گزینه دارن اسم پراید میگیری با کله دنیا که تو اونجا رقابت آزاده و بعد می‌رن رافور میخرن مقایسه میکنی؟
          از دید تو کله دنیا حتما نفهمن که میخرنش؟

        4. Sajjad

          ۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          من فقط یه سوال پرسیدم
          دلیلی نداشت انقدر تند برخورد کنید

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    من تجربه سواری با این خودرو را در شهر و جاده تا ۱۰/۰۰۰ کیلومتر دارم
    شامل چند نکته هست:
    ۱_سواری . هندلینگ . خوش فرمانی((( احساس راندگی با یک خودروی در دست شهری کوچک مثل ۲۰۶ که واقعا یک مزیت بزرگ برای راندن با راو۴ هست که به قول معروف تو دست بودن ماشینو میرسونه)))نسبت به رقبای کره ای بسیار بالاتر و از آلمانیها پایینتر.
    ۲_ راو۴ های موجود در کشور آپشنای خاصی نداره ولی موارد اصلی را ((( رادار عقب وجلو وسیستم های مختلف ترمز و تریم رنگی پوشش داشبورد و صندلی))) دارد.
    ۳_موتور تنفس طبیعی کاملا بیدردسر و روان .بسیار پر شتاب . کم مصرف که حتی تا ۵.۸ در جاده با کروز کنترل رفتم در صورتی که خودرو کیا اوپتیما در شهر ۱۴ ودر جاده نهایت ۷.۵ موسوزوند.
    ۴_کیفیت رنگ بدنه و چرم به کار رفته در داشبورد و قطعات داشبوردی و قطعات پلاستیکی بسیار بالاتر و غیر قابل مقایسه با کره ایها و تقریبا کمتر از لکسوس .
    ۵_ مثل قالی کرمان روز به روز به قیمتش اضافه میشه و دیگر هم کم نمیشه (( شامل اکثر خودروها میباشد بطور مثال قیمت کمری۲۰۰۷ کلاس اتاق c را با آزرا ۲۰۰۷ کلاس اتاق E مقایسه کنید)) درکل همیشه در ایران قیمت مدلهای تویوتا یه کلاس بالاتر از کلاس اتاق رقیب میباشد.
    ۶_ارتفاع بالاتر از سانتافه و سورنتو و اوتلندر و کولئوس
    ۷_ ظاهر استخوانی و جدی و خشن مردانه بدنه
    ۸_ خیلیها این خودرو را همکلاس توسان و اسپرتیج میدانند در صورتی که سایز بدنه ببین توسان و سانتافه قرار میگیره
    ۹_ دلبری سانتافه و سورنتو رو نداره ولی هر چی بگذره بیشتر بهش علاقه مند میشی((با احترام به بانوان عزیز به طور مثال شما زن زیبا قرقرو دوست دارید یا زن معمولی خوش اخلاق))).
    ۱۰_ ازنظر قیمت در بازارهای حاشیه خلیج فارس بالاتر از سانتافه اوتلندر کولئوس میباشد و هم قیمت کیا سورنتو
    ۱۱_ شمارو شیفته خودش میکنه((( شامل بیشتر مدلهای تویوتا مثل پرادو کمری یاریس کرولا و..))) .
    ۱۲_ بوی عطر خاص اتاق که بیشتر خودروهای ژاپنی شامل اون هستند(( بوی ماکسیماهارو خیلی دوست داشتم حتی خودشو))
    در کل تو ایران هیچ خودرویی ارزش خرید از بنزو لکسوس نیسان تویوتا گرفته تا پژو و پراید ندارد اما هرچی که دِل و عقل و جیبتون میگه بخرید.

    1. datsun

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3951 ديدگاه)

      تویوتا ها تو ایران افت قیمت خیلی کمی دارن

  6. حسن

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    قیافه مدل فیس لیفتش که خیلی هم قشنگه در کل آرزوی داشتنش رو دارم

    1. امیر

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      انشاءالله نصیبتان بشه

  7. نجفی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من مدل 2018 سفارش امارات را تاره خریدم،متاسفانه وقتی میخای شتاب بگیری در حرکت اولیه وتخته گاز میکنی انگار وقتی میخاد بره دنده بالا فرمان از دست خارج میشه یک لحظه و ماشین به سمت راست میکشه،بردم نمایندگی مرکزی زوایای چرخ رو بررسی کردن گفتن ایرادی نداره،تکنسین نشست پشت فرمان همین حالت شد گفت نباید فرمان رو ول کنی که کلا بی ربط بود،سوار یه راوفور دیگه شدیم دقیقا همین حالت بود، کلا نمایندگی زیر بار نرفت و گفت ایراد کمپانی هست، تو خیابان یک نفر دیدم گفت که ایشون هم همین مشکل را داره و متاسفانه ضعف راوفور هست که در حالت سبقت بسیار خطرناک هست.

  8. احمد دارابى

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون ما خودمون راو ۴ داریم و به نظرم نسبت به رقیباش خیلی خیلى بهتره

  9. آريا رئيسى

    ۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راو ۴(کلا محصولات تویوتا) قابل مقایسه با بنز و بى ام و هستند و واقعا یک سر و گردن از این کره اى هاى پر آپشن بهترند و این نقاط ضعفى هم که گفتید کاملا نا مرتبط است

  10. ماني

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت عزیزان
    بنده توسان و سانتافه داشتم الان یک سالی هست نیسان تریل دارم مقایسه کردن نیسان و ماشین های کره ای کلا وقت تلف کردن هست
    در خصوص تریل باید بگم واقعا قدرت موتور عالی هست مثل یه أسب وحشی ، سواری نرم و راحت

  11. علی

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود دوست عزیز

    در حالت رانندگی اسپورت قرار بدهید احتمالا فرمان بهتر عمل بکند شاید در نوع حالت رانندگی باشد

    البته من 2017 صفر در آوردم تا الان چنین موردی نداشتم به نظر من راو4 فقط یک ضعف دارد و اونم فنر بندی عقبش هست که توی هر دست انداز کوچکی صدای بدی انگار به بدنه میخوره

    انتظاری که از لندکروز و تویوتا وانت داریم نباید از راو4 داشت راو4 را میشه یک ماشین چند منظوره و بینابینی محصولات تویوتا دانست در ضمن خستگی مسافرت با لندکروز و وانت دو کابین را اصلا ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا