تویوتا اوایل امسال شرکت سازندهی خودروهای میکرو یعنی دایهاتسو را خرید و حالا این دو شرکت در اندیشهی همکاری برای ساخت خودروهای کامپکت جدید برای بازارهای نوظهور هستند.
یک شرکت داخلی جدید برای تثبیت فرایندها و همچنین معرفی خودروهای بهتر و رقابتی ایجاد خواهد شد. این خودروهای بر پایهی روشهای ساخت کمهزینه و باکیفیت دایهاتسو روانهی بازار خواهند شد.
تویوتا پیش از این حضور پررنگی در بازارهای نوظهور منطقهی آسیا پاسیفیک داشته و اغلب خودروهای خود را در مقیاس بسیار کوچکی در مناطق محلی میساخته است. تویوتا تجارب ارزندهی خود را برای تولید محصولات جدید با دایهاتسو به اشتراک خواهد گذاشت.
دایهاتسو همیشه برنامههای کیفیتی خوبی داشته و ساختههای این شرکت حتی اگر مواد بکار رفته کیفیتی در حد رقبا نداشتهاند خوشساخت بودهاند.
دایهاستو در ایالاتمتحده به خاطر مینی شاسی بلندهایی که در اوایل دههی ۹۰ میلادی در این بازار عرضه میکرد شناخته شده است. این شرکت موفقیتی نسبی در اروپا به ویژه بریتانیا داشته اما کاهش فروش دایهاتسو را مجبور کرد تا فروش محصولات خود را متوقف کند؛ اما در خانه یعنی ژاپن این شرکت با خودروهای کوچک Kei همچون هاچبک میرا، تراک Hijet و کانورتیبل Copen شناخته میشود.
اگرچه در اعلامیهی رسمی شرکت به وضوح اشارهای به موضوع نشده اما به نظر نمیرسد که برندی مستقل ایجاد شود. بجای آن خودروهای شرکت تازه با برند تویوتا و شاید دایهاتسو تولید خواهند شد.
فرشاد سجادیان
۲۸ آذر ۱۳۹۵عاشق اینجور ماشینها هستم؛ هیچی تو شهرهای شلوغ لذتبخشتر از داشتن یه کوچولوی همه جا رو نیست.
فیصل
۲۸ آذر ۱۳۹۵اگه ازینا بیاد تهران اونوقت بجای 5 لاین ماشین که همیشه تو اتوبان 3 لاینه کنار هم وایمیستن ، 10 لاین ازین ماشینا کنار هم وایمیستن و ترافیک بیشتر میشه. 20 سال آموزش و تلاش بی وقفه لازمه تا اصول رانندگی صحیح جا بیفته تو این کشور
احمد باقری
۲۸ آذر ۱۳۹۵ببینیم به چه نتایج خوبی میرسن.
یوسف
۲۸ آذر ۱۳۹۵دایهاتسو شرکت جالبیه، یه مدت ازش خبری نبود ولی ظاهرا میخواد با قدرت برگرده،
تو شرق آسیا و آمریکای لاتین محبوبه ولی زیاد با سلیقه ایرانیا جور نیست مخصوصا اینکه برای یه پیک نیک کوچیک کل خونه رو بار ماشین میکنن.
ASA
۲۸ آذر ۱۳۹۵به درد بعضی خانواده های ایرانی نمیخوره
چون اکثرا تعدادشان زیاده، درشت هیکل هستن