تویوتا با ۵ کمپانی چینی به نام های گروه خودروی پکن، فاو، سینوهایتک، دانگ فنگ موتور و گروه گوانگژو در زمینه توسعه قوای محرکه سلول سوختی برای خودروهای تجاری همکاری خواهد کرد.
۶۵ درصد سهام شرکت شکل گرفته بین این خودروسازان به تویوتا تعلق خواهد داشت. این شرکت مرکز تحقیق و توسعه سیستم سلول سوختی نام خواهد داشت و سرمایهگذاری اولیه ۵ میلیون ینی باعث شروع به کارش خواهد شد.
درحالیکه اکثر خودروسازان معتقدند خودروهای الکتریکی آیندهی این صنعت را تشکیل میدهند اما تویوتا حداقل در کوتاهمدت به توسعه جدی خودروهای هیدروژنی اقدام خواهد کرد.
اتونیوز میگوید این ۶ شرکت به دنبال توسعه سیستمهای سلول سوختی کمهزینه خواهند بود، سیستمهایی که میخواهند عملکرد، مصرف سوخت و دوام خودروها را بهبود بخشند. چین میخواهد پیشروی معرفی گسترده خودروهای هیدروژنی به دنیا باشند. وان گنگ که به اصطلاح پدر جنبش خودروهای الکتریکی چین است اظهار داشته این کشور میخواهد همان روش استفاده از خودروهای الکتریکی را در خودروهای هیدروژنی نیز بکار گیرد. دولت میخواهد ۱ میلیون خودروی هیدروژنی طی ۱۰ سال در جادهها تردد کنند و به همین خاطر میلیونها یوان برای تحقیق و توسعه قوای محرکه سلول سوختی اختصاص داده و یارانههایی نیز در نظر گرفته است.
تویوتا در بیانیه منتشر شده گفته است:
بازار خودروهای سلول سوختی به ویژه برای مدلهای تجاری در حال رشد قابلتوجهی است. FCRD شرکتی است که جایگاه مهمی در استراتژی سلول سوختی جهانی تویوتا دارد. هیچ بازار خودروی دیگری با چنین سرعت گسترشی وجود ندارد و ما مطمئن هستیم که با همکاری شرکا میتوانیم به سهم مناسبی از خودروهای سلول سوختی در چین دست یابیم.
مدیر تویوتا نیز میافزاید:
همانگونه که قبلاً گفتهام، یافتن شرکا برای شروع الکتریکی سازی خودروها مهم بوده و با همکاری شرکتها میتوان تأثیر زیادی روی بازار خودروهای تجاری چین گذاشت. من مطمئن هستم که ما خواهیم توانست پایهگذار گسترش استفاده از خودروهای سلول سوختی در چین باشیم.
MASIHA
۲۲ خرداد ۱۳۹۹این چینیام فک کنم هر نفر از حدود 1.7 میلیارد نفر جمعیتش یکی دو تا کمپانی خودرو سازی برای خودش تاسیس کرده:///
ایوب
۲۲ خرداد ۱۳۹۹مشکل اصلی تکنولوژی سلول سوختی هیدروژن هستش، نه تولیدش بلکه ذخیره سازی و تبدیلش به شکل قابل استفاده.
چرا که برای تبدیل به مایع در دمای اتاق باید برسه به زیر 253- درجه و اگرم به شکل گاز بخواد ذخیره شه مخازن غول پیکری میخواد، بگذریم از اینکه در صورت انفجارم فاجعه به بار میاد. ولی در کل سلول سوختی سبکتره، برد بیشتر و دردسر و زمان کمتر برای شارژ میخواد و مزایای زیادی داره
وحید
۲۲ خرداد ۱۳۹۹نه، اتفاقا در صورت انفجار هیچ اتفاق قابل توجهی براش نمیوفته! اتفاقا اینم جزو یکی از ویژگی هاش هست که در صورت خرابی، اون چیزی که شما تصور میکنید، اصلا رخ نمیده…
تکنولوژی سلول سوختی متفاوت از سایر تکنولوژی های هیدروژنی مرسوم هست
ایوب
۲۲ خرداد ۱۳۹۹منظورم مخازن نگهداری بود وگرنه خود پیل سوختی خیلی ایمن هستش.
Hamidreza
۲۲ خرداد ۱۳۹۹استفاده از هیدروژن بعنوان سوخت اصلا صرفه اقتصادی نداره
جوری که به یک دهم (شایدم کمتر) میشه به جاش از سوخت های دیگه استفاده کرد
هر چند هیدروزن کمترین آلودگی رو داره ولی واسه خودرو های معمولی و تولید انبوه اصلا اصلا مناسب نیس
از اونجایی که هیدروژن به ازای هر گرم سوخت چند برابر بنزین و … انرژی تولید میکنه میشه بعنوان سوخت خودرو هایی که برای پیست یا زدن رکورد ساخته میشن استفاده کرد
هیبرید خیلی چیز بهتریه از این چیزا
جدیدا هم که خیلی رو الکتریکی ها مانور میدن و بنده حس میکنم ماشینای الکتریکی خیلی بهتر باشن
مثلا
اگه گمرک نبود و وضع خوب بود
تنها پیشنهادی که برای خرید ماشین به پدرم میکردم تسلا بود
چرا؟!
چون نیازش با تسلا برطرف میشه نه ماشین بنزینی!
شتاب عالی داره
تازه تکنولوژی خودران
ایده ماسک از ایده گیتس شاید بهتر باشه!
عصر جدیدی شروع شده
و ما مردم ایران (حداقل 90 درصد بچه های حاضر تو سایت)
از خودرو های درون سوز 8 سیلندر هیچ لذتی نبردیم! 10 و 12 سیلندر که بماند!
هیچ!
چون با یک بار شارژ بیش از 400 ک م میره
هزینه های زیادی نداره و تکنولوژی های بسیاری داره!
از وقتی اون خواب رو دیدم حس بهتری نسبت به الکتریکی ها دارم
بهراد
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ماشین برقی فعلا نمیاد، یعنی نمیزارن که بیاد!هر چند الان هیچ سواری وارد نمیشه.
اگه بیاد بیشترین ضررش به در آمد بنزینی میرسه و دوستان تنبل خودرو ساز باید دو تا الکتریکی بسازن بعدش با تعرفه 150% شاید بشه جیلی الکتریکی و الانترا الکتریکی سوار بشی.پولدارا هم سوار نیسان لیف و تویوتا پریوس میشن و تسلا رو خوابشم نمیتونی ببینی.
تازه اونم کلی دنگ و فنگ میزارن که از برق منزل نباید شارژ بشه و تو جایگاه های شارژ دولتی به تعرفه و کارت سهمیه بندی میتونی شارژش کنی.
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۹اتفاقا از نظر پاک بودن خودرو هیدروژنی واقعا عالی خودروهای برقی هم آلودگی خاص خودش داره مگر اینکه برقی که تولید میشه از انرژی پاک باشه مثل باد و غیره و باتری هم که برای خودرو برقی هست اونم آلودگی داره در مورد بنزینی هم که مشخص همه چیز فک نکنم تا بیست سال آینده خودرو بنزینی بجز موزه و البته کشور ایران بشه پیدا کرد
meysam
۲۲ خرداد ۱۳۹۹بنظر من در حالت ایده آل باتری و هیدروژن، باتری خیلی بهتره. منظورم از ایده آل اینه که مشکلات هر دو سیستم برطرف شده باشن. باتریها به اندازه کافی کوچک و ارزان شده باشن و مدت شارژ و پیمایش اونها هم عالی باشه و هیدروژن هم همینطور. در این حالت خیلی راحت تره که شب ماشینتو بزنی به شارژ و تو 5 دقیقه شارژ بشه تا اینکه مجبور باشی بری جایگاه مخزن هیدروژن رو پر کنی
نامجو
۲۲ خرداد ۱۳۹۹با اینکه چند جایگاه سوخت هیدروژنی در کالیفرنیا و چین و ژاپن و چند کشور دیگه وجود داره ولی واقعیت این هست که خودروهای هیدروژنی تا عملیاتی شدن به صورت واقعی خیلی فاصله دارن که طبق گفته کمیسیون انرژی کالیفرنیا چند علت مهم داره:
بازده ضعیف سلول های هیدروژنی فعلی که فقط 38 درصده در برابر خودروهای الکتریکی با 80 درصد بازده باطری
هزینه بسیار بالای تولید سلول های سوختی هیدروژنی و البته توسعه زیرساخت های جایگاههای هیدروژنی
ناامن بودن مخازن سوخت در خودرو و هزینه بالای تعویض این مخازن
البته cnet در مقاله ای گفته قیمت سوخت هیدروژنی تا 5 سال دیگه در حد بنزین پایین میاد اما هنوز چالش های خیلی زیادی در برابر این تکنولوژی وجود داره.
Mohammadreza
۲۲ خرداد ۱۳۹۹تا جایی که من میدونم خودروهای هیدروژنی بیشترین بازده رو دارن.وبازده شون از خودرو های برقی هم بیشتره.
Hadi
۲۲ خرداد ۱۳۹۹کل دنیا دارن پیشرفت میکنند…
ولی ما…
هی خدا…