اگرچه که مدلهای توندا و ۴ رانر تویوتا با پکیج TRD Pro نیز در دسترس هستند اما تویوتا تاکوما ۲۰۱۷ به لطف قطعات منحصربهفرد آفرود، خود را از این دسته جدا میکند. البته استفاده از این قطعات جثهی کوچک تاکوما را تحت تاثیر قرار نداده و این خودرو برای عبور از مسیرهای صعبالعبور و سخت ایده آل است.
خب بیایید ببینیم تویوتا تاکوما TRD Pro چه تفاوتهایی با نسخهی عادی این خودرو دارد.
- سیستم تعلیق منحصربهفرد
تاکوما از مجموعه شوکهای ۲.۵ اینچی Fox استفاده میکند. این امر باعث میشود شاهد سواری نسبتاً سفت در جاده و البته سیستم تعلیقی نرم باشیم که به خوبی از ناهمواریها رد میشود. فنرهای جدید و بالا بردن ارتفاع سیستم تعلیق به اندازهی ۱ اینچ باعث جذابتر شدن این خودرو شده است. بهتر از همه اینکه ظرفیت یدک کشی خودرو خیلی کاهش نیافته و با اندکی نزول به ۲۹۰۳ کیلوگرم رسیده است.
- ظاهر الهام گرفته از گذشته
تویوتا میداند که مدلهای مخصوصش باید ظاهری خاص داشته باشند و از این نظر تاکومای ما ناامیدکننده نیست. جلوپنجرهی خودرو با نوشتهی TOYOTA نیمنگاهی به گذشته داشته و نشانهای TRD Pro ظاهری خشن را به ارمغان آوردهاند. هود جدید روی کاپوت تکمیل کنندهی نمای جلو بوده اگرچه که کاربردی نیست.
در داخل کابین میتوان نشان TRD Pro را روی صندلیها و کفپوشها دید.
- چراغهای LED
به منظور بهبود گشتوگذار شبانه تیم تویوتا مجموعهای از چراغهای آفرود LED را در بخش جلویی تاکوما نصب کرده است. شاید کوچک به نظر برسند اما در شب عملکرد خوبی دارند.
- دستی است!
این روزها یافتن پیکاپ تراکی با گیربکس دستی کاری سخت و حتی یافتن مدلی مخصوص آفرود با این نوع گیربکس سختتر است؛ اما برای آنهایی که دنبال آفرودری دستی هستند تویوتا در اختیار شماست. تاکوما پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری خود را با گیربکس ۶ سرعته ی دستی یا اتوماتیک ارائه میکند.
- ویژگیهای تخصصی
اگرچه که این ویژگیها تنها منحصر به مدلهای TRD Pro نیستند اما تویوتا برخی ویژگیهای متفاوتی دارد که به آفرود کمک میکند. اگر گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنید شما سیستم کرال کنترل و MTS (حالت چند زمینی) را دریافت میکنید. سیستم MTS نرمافزار تعویض دنده، گاز، کنترل کشش را با توجه به نوع زمین تنظیم خواهد کرد اما چیزی که واقعاً خاص است سیستم کرال کنترل خواهد بود.
این سیستم به شما اجازه میدهد تا پدال گاز و ترمز را فراموش کرده و تنها روی فرمان تمرکز کنید. تاکوما به دقت کنترل اوضاع را در دست دارد.
در مدل مجهز به گیربکس دستی نمیتوان سیستمهای کرال کنترل و MTS را دید اما چیزی تقریباً مساوی و مفید برای آفرود را خواهید داشت: لغو استارت کلاچ. این امر به شما اجازه میدهد تا در دنده تاکوما را روشن کنید. این سیستم از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری کرده و برای زمانهایی که در زمینی گلی یا تپهای لغزنده گیر کردهاید فوقالعاده است.
sina
۱۴ دی ۱۳۹۵تنها تراکی که میتونه گام به گام با سری اف فورد رقابت کنه همینه !
built tough
۱۴ دی ۱۳۹۵تاکوما پیکاپ سایز متوسطه ، از صد کیلومتری فورد رپتور با موتور 3.5 لیتری اکوبوست رد نمیشه ( نه که تاکوما بد باشه منتها در کلاس رپتور نیست) نزدیک ترین رقیب رپتور رم Rabel TRX و رقیب تاکوما فورد رنجر M-Sport هست به نظر من که البته در آمریکا که تاکوما هست عرضه نمیشه
sina
۱۴ دی ۱۳۹۵مرسی از توضیحاتت رفیق :)
he
۱۵ دی ۱۳۹۵و برادر بزرگترش
تاندرا
فرشاد سجادیان
۱۴ دی ۱۳۹۵عالیه، تو آسیاییها قطعا انتخاب اولم همینه
faramarz
۱۴ دی ۱۳۹۵باریکلا تویوتا مثل همیشه عالی
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵تراک فقط امریکایی
بعدش ژاپنی.
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۵کمکی که گیربکس دستی و دنده کمکی تو آفرود میکنه خیلی مهمه که خب تویوتا هست دیگه هنوز ۴/۵ اف های سرپایی هست که میخوره همه ماشین های امروزی رو تو آفرود
erfan
۱۴ دی ۱۳۹۵تویو عشقه عشقققق
Reza
۱۴ دی ۱۳۹۵خب دوست عزیز تو پدال دستتون درد نکنه انقدر زحمت می کشید و مقاله های پر محتوا می نویسید لطفا حداقل قیمت تقریبی خودرو رو هم حتما اعلامم کنید
shahin
۱۴ دی ۱۳۹۵این ماشین انقدر با اباهت و خشنه که آدم دوس داره باهاش بره مهمونی :))
he
۱۵ دی ۱۳۹۵این بین هایلوکس و تاندرا هستش
آرش
۱۵ دی ۱۳۹۵توجه به جزییات تا کجا؟! اینه تفاوت یه برند بین المللی با چی…نگم بهتره!
“…لغو استارت کلاچ. این امر به شما اجازه میدهد تا در دنده تاکوما را روشن کنید. این سیستم از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری کرده و برای زمانهایی که در زمینی گلی یا تپهای لغزنده گیر کردهاید فوقالعاده است.”
فیصل
۱۵ دی ۱۳۹۵قیمتش حدود 41000 دلار. اتوماتش 43000 دلار
یاس ی
۱۵ دی ۱۳۹۵پسر عالیه این لعنتی، یبار از نزدیک دیدم کفم برید از هیبتش، حالا ببین سری اف فورد یا توندرا چی هستن، تکنولوژی که دیگه نگو.
تاکوما کنار لندکروزر استیشن پارک بود فکر میکردی لندکروزر چقدر کوچیکه.