تویوتا

کمک شایان ب‌ام‌و به کاهش قیمت تویوتا سوپرا

مشتریان حتی فعلاً نمی‌توانند تویوتا سوپرای جدید را بخرند و البته قبلاً نیز به خاطر وجه اشتراکات زیادی که بین این خودروی ژاپنی و ب‌ام‌و Z4 آلمانی وجود داشته، بحث و جدل‌های فراوانی بین طرفداران این کوپه‌ی خاطره‌انگیز به وجود آمده است. البته تتسویا تادا مهندس ارشد تویوتا می‌گوید نسل جدید سوپرا بدون همکاری با ب‌ام‌و قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلاری نداشت.

او گفته است:

گران بودن زیاد از حد این خودرو هدف تولید محصول اسپورت تویوتا را زیر سؤال می‌برد. به همین دلیل است که از متریال خاصی همچون فیبر کربن استفاده نشده است.


تویوتا و ب‌ام‌و از همان مراحل اولیه‌ی پلتفرم مشترک سوپرا و Z4 همکاری گسترده را کلید زده و سپس طراحی مخصوص به خود را انجام دادند. مهندسان تویوتا قادر بوده‌اند سیستم تعلیق و فرمان سوپرا را به‌طور خاص و برای این خودرو تنظیم نمایند.

تادا درباره‌ی میزان همکاری دو شرکت می‌گوید:

بحث ما درباره‌ی کاهش هزینه‌ها نبوده است. سوپرا باید از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی استفاده می‌کرد و ب‌ام‌و هم یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خوب داشت.


توسعه‌ی یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی جدید از نظر تجاری تصمیم خوبی نبود زیرا تویوتا در حال سرمایه‌گذاری روی محصولات الکتریکی شده است. صرف زمان برای مهندسی پیشرانه هم باعث می‌شد عرضه‌ی سوپرا با تأخیر مواجه شود.


تویوتا از صدای پیشرانه به عنوان یکی از جنبه‌های دوست‌داشتنی و موردعلاقه‌ی نسل جدید سوپرا نام می‌برد. او می‌گوید:

این صدا نه تنها زمان گاز دادن جذاب است بلکه در زمان برداشتن پا از روی پدال گاز نیز هیجان‌انگیز نشان می‌دهد.

نسل جدید سوپرا از تابستان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. قیمت مدل پایه‌ی سوپرا از ۵۰۹۲۰ دلار آغاز می‌شود و به ۵۳۹۹۰ دلار می‌رسد. لیست آپشن های این خودرو نسبتاً کوتاه بوده و شامل مواردی همچون پکیج دستیار راننده ۱۱۹۵ دلاری و ناوبری سیستم صوتی JBL با قیمت ۲۴۶۰ دلار برای مدل پایه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سروش

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    در تمام کلوب های خودرویی بحث ها و انتقاد ها درباره سوپرا مثل بچه های پداله. درسته که جنبه تجاری و سود خیلی مهمه اما برای بزرگ ترین خودرو ساز جهان عرضه خودرو هایی در کلاس نیسان GTR و آکورا NSX ، کار سختی نمی تونست باشه. جنبه اعتبار و قدرت نمایی داره که تویوتا انجام نداد و کلاس و سگمنت سوپرا رو یه لِوِل پایین برد

    1. یانکی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      یه جا میان lfa میسازن که هنوزم دارن ضررهاشو میبینن.یه جا دم از سود نداشتن سوپرای واقعی میزنن.تویوتا ماشینات مقاومه درست کیفتش خوبه درست ولی تو کلاس اسپرتها جایگاهت در حد کیا هستش.تویوتا وجود نمیکنه وارد کلاس اسپرتها به تنهایی بشه علکی از سود و ضرر حرف میزنه.z4 پلاستیکی

  2. AMANTE

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    تویوتا یه ترکیبی از محصولاتش میزد عالی بود.
    پلتفورم از لکسوس LC یا RC بر میداشت.
    موتور از همون موتور 6 سیلندر 3.5 لیتر خودتون.
    تجربه ی ساخت از LFA الهام میگرفتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا