پنجشنبه ۲۸ آبان ماه به دعوت شرکت ایرتویا نمایندگی محصولات تویوتا و لکسس در ایران برای شرکت در کارگاه آموزشی هیبرید به شرکت مراجعه نمودیم. بخش نخست برنامه شامل کلاسی آموزشی برای آشنایی خبرنگاران حوزهٔ خودرو با تکنولوژی هیبریدی مورد استفاده توسط محصولات تویوتا و لکسس بود. قسمت خوب این برنامه وجود دو دستگاه از خودروهای هیبریدی تویوتا، پریوس و کمری هیبرید داخل کلاس بود که امکان بررسی نزدیک خودروها نیز برای خبرنگاران فراهم شده بود. این نخستین مواجههٔ نگارنده با این دو خودروی هیبریدی مشهور بود. مربی دوره نیز اطلاعات کاملی راجع خودروهای هیبرید تویوتا در اختیارمان قرار داد.
کمپانی معظم تویوتا بزرگترین تولیدکنندهٔ خودروهای هیبریدی در جهان است و همچنین نخستین خودروسازی است که تولید خودروهای هیبرید را بهصورت انبوه انجام داده است. تا سال ۲۰۱۲ این کمپانی چهار میلیون خودروی هیبریدی بفروش رسانده بود و هماکنون که در اواخر سال ۲۰۱۵ قرار داریم و هجده سال از معرفی اولین خودروی تولید انبوه هیبرید یعنی پریوس میگذرد این کمپانی ۸ میلیون مدل هیبریدی را در سراسر جهان بفروش رسانده است.
مدلهای هیبرید تویوتا که برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته شدهاند کمری و پریوس و از برند لکسس نیز مدل CT200h و NX300h است که البته فعلاً تنها دو مدل کمری و CT200h در خیابانها حضور دارند. پس از بررسی خودروها به نمایشگاه تویوتا و لکسس رفته تا با محصولات ایرتویا از نزدیک آشنا شویم. از شرکت ایرتویا و جناب آقای مختاریان بابت تدارک این برنامه تشکر نماییم.
تویوتا هایلوکس
این مدل که از طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان برخوردار است سابقهٔ بسیار خوبی در کشورمان دارد و هماکنون شرکت ایرتویا همزمان با بازار جهانی اقدام معرفی نسل هشتم این مدل کرده است. طراحی نسلهای قبلی هایلوکس همواره محافظهکارانه و ساده بوده است اما نسل جدید از زبان طراحی Sharp که در طراحی نسل جدید کرولا نیز استفاده شده بهره برده است. البته به باور نگارنده هایلوکس برای فروش خوب به ظاهر و یا آپشن نیاز ندارد چراکه اسلحه اصلی هایلوکس در زیر پوستهٔ آن نهفته است و آن اسلحه قطعاً قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت فوقالعادهٔ این خودرو است.
این کراساوور کوچک با طراحی رادیکال و فوقالعاده جذاب خود بیش از هر خودروی دیگری در شوروم ایرتویا خودنمایی میکرد. NX پاسخ کوبندهٔ تویوتا به بنز GLA و BMW X3 است، هرچند میتواند رقیبی قدرتمند برای BMW X4 نیز باشد، البته بهتر است منتظر واکنش بازار به این محصول باشیم و ببینیم موفق میشود و یا نه. مثل سایر محصولات لکسس جلوپنجرهٔ دوکیشکل نقطهٔ بارز این لکسس نیز هست. البته در مدل F Sport جلوپنجره طراحی اسپرت تر و خشنتری دارد. NX از نظر امکانات نیز با لیست بلند بالایی به میدان آمده است. گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، پد لمسی، سیستم هشدار نقطه کور، رادار، گرمکن فرمان، شارژر بیسیم تلفن همراه، درب صندوق برقی، نمایشگر سربالا، اتوهلد، صندلیهای عقب تا شونده بهصورت برقی، سانروف برقی و … اما در بحث فنی NX با موتور دو لیتری توربو از سری AR تویوتا عرضه میشود. این موتور دو لیتری با تزریق مستقیم سوخت توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که گشتاور این موتور از گشتاور موتور ۳.۵ لیتری تویوتا آریون بیشتر است. این گشتاور در دور ۱۶۵۰ دور بر دقیقه به دست میآید که نشاندهندهٔ به حداقل رسیدن تأخیر در سیستم توربو شارژر است. مصرف ترکیبی این خودرو ۷.۹ لیتر در صد کیلومتر است. گیربکس نیز شش سرعتهٔ اتوماتیک است که در مدل اسپرت شیفترهای پشت فرمان نیز موجود است. بزرگترین نقطه ضعف NX نسبت به رقبای آلمانی سابقهٔ بیشتر و توانایی حرکتی بهتر آنها و نقطهٔ قوت آن به آلمانیها طراحی خاص و البته کیفیت ساخت برتر لکسس است. ایرتویا بهزودی مدل NX300h را هم عرضه خواهد کرد.
تویوتا پریوس پرفروشترین خودروی هیبریدی جهان است که قرار است با کسب مجوزهای لازم بهزودی در ایران هم عرضه شود. موتور بنزینی پریوس با کرولا مشابه است و مجموع قدرتی که سیستم هیبرید این خودرو تولید میکند ۱۳۴ اسب بخار است. پریوس از موسسهٔ EuroNCAP پنج ستارهٔ ایمنی دریافت کرده است. پریوس در سال ۲۰۰۹ عنوان خودروی سال ژاپن را از آن خود کرد. این خودروی هیبریدی در هنگام حرکت تقریباً هیچ صدایی تولید نمیکند. در طراحی خارجی آن نیز بیش از هر چیز برای دستیابی به آئرودینامیک بهتر تلاش شده است. پریوس از فضای داخلی زیبا و متفاوتی هم برخوردار است و کنسول با شیب ملایمی به سمت عقب میرود که در زیر آن نیز فضایی خالی قرار دارد؛ فضای داخلی پریوس بسیار بزرگ است و هیچ ناراحتیای برای سرنشینان وجود نخواهد داشت هرچند شاید فرمان پلاستیکی کمی توی ذوق بزند اما امیدوارم که در صورت عرضه با فرمان چرمی جایگزین شود. در کل پریوس آپشن های زیادی ندارد و صندلیها هم پارچهای بوده و از گرمکن یا سردکن در آنها خبری نیست، سانروف هم وجود ندارد ولی شاید دلیل نداشتن سانروف طراحی خاص سقف پریوس است که به دلیل ملاحظات آئرودینامیکی انحنای خاصی دارد. آمپرها بجای جلوی راننده در وسط قرار دارند و طراحی آنها بهصورت سهبعدی و به زیبایی انجام شده. صفحه نمایش در کنسول هم اطلاعاتی از نحوهٔ انتقال قدرت و یا بازیافت انرژی را بهصورت گرافیکی نشان میدهد. مصرف سوخت ترکیبی پریوس تنها ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. باتریهای هر دو خودروی کمری و پریوس از نوع نیکل-هیدرید فلز است و عمر تقریبی ۱۵ سال برای آنها تعریف شده است.
کمری هیبرید
کمری هیبرید دیگر محصول هیبرید تویوتا در ایران است که با بدنهٔ جدید خود عرضه میشود. در این نسل نسبت به نسل قبلی طراحی بسیار پختهتر و زیباتری را بخصوص در نمای عقب شاهد هستیم. طراحی داخلی هم زیباست و امکانات مناسبی در کلاس خود دارد. آمپرهای کمری هیبرید به رنگ آبی بوده و بجای دورشمار موتور از یک نشانگر مصرف انرژی استفاده شده است. در کنسول وسط کلیدی قرار دارد که با فعال کردن آن خودرو بهصورت تمام برقی حرکت خواهد کرد.
لکسس IS250
این مدل که در کلاس بامو سری سه و بنز کلاس سی قرار دارد با موتوری ۶ سیلندر وی شکل به حجم ۲.۵ لیتر برای ایران در نظر گرفته شده است. این موتور از سری GR تویوتا بوده و باید بزرگترین مزیت این خودرو به رقبای آلمانیاش را همین موتور برشمرد. برخلاف بنز و بامو لکسس بجای رفتن به سمت پیشرانههای پرخوران از پیشرانهٔ تنفس طبیعی با حجم بیشتر در این خودرو استفاده کرده است که به معنای استهلاک و هزینهٔ پایینتر و دوام بالاتر است.
این خودرو موفقترین محصول تویوتا در سگمنت B است و از فروش بالایی بخصوص در قارهٔ آسیا برخوردار است. هماکنون آخرین نسل که نسل سوم است در بازار ایران موجود میباشد. یاریس با موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر عرضه میشود و به گیربکس اتوماتیک هم مجهز است. نکتهٔ مثبت نسل جدید فضای داخلی بسیار جادار آن است بهطوری که چهار سرنشین بزرگسال بهراحتی در آن جای میگیرند و مشکلی نخواهند داشت. نکتهٔ مثبت دیگر کیفیت بسیار بالای متریال داخلی است که یاریس را یک سر و گردن از رقبایش بالاتر نشان میدهد. طراحی پشت آمپرها نیز به رنگ نارنجی و جذاب است و در کل کابین خودرو از طراحی مدرنی سود میبرد. یاریس هاچبک از نظر مجموعهٔ موتور و گیربکس، از نظر کیفیت ساخت و فضای داخلی جادار در بازار ایران از تمامی رقبای خود در وضعیت بهتری قرار دارد (پیشنهاد میکنیم تست این خودرو را که در شمارهٔ ۳۸۸ مجله ماشین چاپ شده است نیز مطالعه بفرمایید.)
ویکی پدیا
نیوزویک
پدال
ایندیپندنت
ایرتویا
سیامک
۶ آذر ۱۳۹۴این سری جدید ماشین های تویوتا رو باید از نزدیک دید تا قضاوت کرد در موردشون
من خودم NX رو که توی توی عکس های میدیدم خیلی به نظرم عالی نیومد.
ولی توی یه نمایشگاه که دیدم واقعا جذاب بود.
الان هم همین حس رو نسبت به هایلوکس جدید دارم.
AliZeus
۶ آذر ۱۳۹۴طراحی های لکسوس سال به سال داره بهتر و جذاب تر میشه..بر عکس طراحی های ماشین های تویوتا که اگه نگیم سال به سال بدتر میشه، حداقل باید گفت داره درجا میزنه و ناامید کنندس..بنظرم تویوتا باید دو سه تا از طراح های لکسوس بفرست اونور واسه طراحی تویوتاها :)
سامان اذری
۶ آذر ۱۳۹۴اقای AliZeus
تو که میگی طراهی های تویوتا درجا میزنه و پسرفت میکنه تو کمری جدید و هایلوکس یه عیب واسه من پیدا کن
بگو
کجاش بده
کمری جدید خداییش حرف نداره
سیامک
۶ آذر ۱۳۹۴البته من با حرفت کاملا موافق نیستم
به نظرم تویوتا هم در کل پیشرفت داشته توی طراحی ظاهری ولی خب با یه شیب خیلی ملایم
به نظرم هم میتونن خیلی تغییرات بزرگتری توی طاحیشون اعمال کنن
ولی فکر میکنم که طراحیشون یه ارتباط ای با فروششون داره ک من فرمولشو به شخصه نمیدونم؟؟
Hitler
۶ آذر ۱۳۹۴دوستان یک سوال برای من پیش اومده
هایلوکس طبق اعلام کارخونه و گزارش رسمیش تو پدال بالای چراغ هاش دی لایت داره (حالت ابرویی مانند)
ولی من هرچقد تو باما نگا میکنم و الان هم که میبینم اون ابرویی وجود نداره،میشه بگین ماجراش چیه؟
sina
۶ آذر ۱۳۹۴داداش از نظر ما از اینجا هم عالی میاد چه برسه اونجا
shahab
۷ آذر ۱۳۹۴هایلوکس رو تا سوار نَشــی نمیتونی قدرتش رو درک کنی. تویوتا تمام توانش رو گذاشته خودرویی سگ جان طراحی و تولید کنه
کمیل
۶ آذر ۱۳۹۴آدم اگر تصمیم هم گرفته باشه چی بخره، بره تو نمایشگاه تویوتا گل گیجه میگیره چی بخره بیاد بیرون :D تنوع محصول لامصب در حد لالیگاست…
amir
۶ آذر ۱۳۹۴شما به سایت گلوبال تویوتا بروید میبینید که نه نامی از ایران است نه ایرتویا یعنی ایرتویا فقط وارد کننده بزرگ است نه نمایندگی تویوتا
هیچ جای دنیا ماشین بدون گارانتی فروخته نمیشه این که ایرتویا به خاطر نمایندگی داره پول بیشتر میگیره خنده دار نیست.دورو زمونه ای شده که هر….داره از این مردم سواستفاده میکنه.
یک بار هم به ایرتویا زنگ زدم و این موضوع رو مطرح کردم ولی از جواب دادن تفرع رفتن.
kevin7360
۶ آذر ۱۳۹۴ایرتویا اصلا نمایندگی نیست فقط وارد کنندست تازه ماشین هایبرید تعرفش 4% او نوقت ایرتویا خیلی گرونتر میفروشه چون میدونه اگه مثلا کمری هایبرید در بیاد 110 میلیون اونوقت کی پول میده به کرولا یا مدل تمام بنزینی کمری حتی یه جایی خوندم تهدید کرده بود در صورتی که ماشین تویوتا هایبرید غیر شرکتی وارد بشه ما به هیچ عنوان بهش خدمات نمیدیم میخواد ملت بترسن یه وقتی کسی از خودش ارزونتر نفروشه. بسوزه پدر رانت خوار و انحصار طلب
پویا
۶ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز پیشنهاد میکنم برو سواد وارد کردن خودرو ت رو بیشتر کن یا حداقل کمی از واردات خودرو سررشته پیدا کن بعد اضهار نظر کن
sahratabat
۶ آذر ۱۳۹۴مگه پلاک ماشین با حجم بالای ۲.۵ لیتر ممنوع نبود پس هایلوکس با حجم ۲.۷ چجوری وارد شده؟
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ آذر ۱۳۹۴این محدودیت فقط برای خودرو های سواریه.
هایلوکس خودروی کاری ـه و توی دسته utility قرار میگیره مثل بقیه کشنده ها و کامیون ها.
sina
۶ آذر ۱۳۹۴ایول داداش
KING 918
۶ آذر ۱۳۹۴چقدر قشنگن مخصوصا اون nx2oot خیلی خوب بود
ولی لکسس IS 2016 ادمو یاده lfa میندازه خصوصا داشبردش …………………
ali ayat
۶ آذر ۱۳۹۴این مدل آی اس لکسوس از رده خارج شده جایگزینش آی اس دویست توربو اومده چرا اینو هنوز وارد میکنن لامصب ایران با بقیه جاهای دنیا فرق داره
امین
۶ آذر ۱۳۹۴من که تا 30 سال آینده هم نمیتونم بخرمش چه فرقی برام داره؟
امین
۶ آذر ۱۳۹۴خب این شرکتهای بی انصاف خیلی دارند مدلهای هیبرید رو گرون میدن
کمری هیبرید بدون عوارض و گمرکه پس حداکثر 100 میلیون می ارزه
بعدم فکرشو بکن یه جایی تصادف کنی و ماشین از کار بیفته اگه وسط بیابون باشی اصلا کسی میتونه یه پیچ از اینا باز کنه؟؟
همه چیز رو باید سنجید
به نظرم الان خرید هیبرید محض غلطه
البته دور از جون بچه پولدارها
Archi KHAN
۸ آذر ۱۳۹۴امین جان
نیس همین ماشین های غیر هیبریدی مون براش خیلی مکانیک باتخصص عالی هست ؟!!!!!!!
یه پراید را باید به ده تا مکانیک نشون بدی تا شاید یکی شون عیبش را تشخیص بده !
بازم تاکید میکنم ، شااااید
امین
۶ آذر ۱۳۹۴با اجازه پدال
پیش بینی شما از آینده خودروی هیبریدی در ایران با همین شرایط قیمتی و خدماتی
موفق +++++
نا موفق – – – –
سامان اذری
۶ آذر ۱۳۹۴اگه خدمات پس از فروش و تعمیرکار ماهر زیاد باشه
و اگه از برندهای معتبر مثل همین تویوتا (نه ماشینهای چینی ) وارد بشه چرا که نه ؟؟؟
خیلی هم خوبه
امین
۶ آذر ۱۳۹۴خب فلسفه اتومبیل هیبریدی هوای پاک و مصرف سوخت کمتره که قیمت سوخت خیلی کشورها بالاست
حالا با این تفاسیر اگه من 180 میلیون داشته باشم چرا باید برم مدل هیبریدی کم مصرف رو انتخاب کنم ؟؟!!
میرم یه مدل پرفرمنس میخورم پول بنزینشم میدم
نوید جهرمی
۸ آذر ۱۳۹۴کشورای دیگه برای ماشین مالیات دارن. علاوه بر معاف شدن از مالیات دولت سوبسیت هم ب خودروهای هایبریدی میده. و زیرساخت های لازم هم باید باشه.
ما هیچ کدومش رو نداریم. حتی تعرفه 4% واردات هایبریدی ها هم کمکی ب کاهش قیمتشون نداشته و واردکننده ها با هر قیمتی ک دلشون میخواد میفروشن.
پس اگر ب همین منوال پیش بریم قطعاً با ناموفق . مگه تغییرات بنیادینی انجام بشه ک خریدنشون بصرفه.
محمدرضا777
۶ آذر ۱۳۹۴امین جان توصیه میکنم یکم راجع به خودرو های هایبریدی مطالعه کن مخصوصا تکنولوژی تویوتا…در ضمن اولا که دوره این چیزا گذشته مگه آدم چند بار در سال از بیابون عبور میکنه 2 الان تو هر شهری خدمات تویوتا هست و موتور هایبریدی با بنزینی تفاوتی نداره فقط دوتا ژنراتور و باطری بیشتر داره..3 فلسفه ماشین هایبریدی علاوه بر اونایی که گفتی شتاب و قدرت بالاتر هم هست مثلا کمری هایبریدی 200 اسب ولی بنزینی حدود 175 اسب بخار قدرت داره
ارمان
۶ آذر ۱۳۹۴لکسوس nx اصلا فضای پای صندلی عقبش با x3 قابل مقایسه نیست خیلی کم جا داره و قیمتش هم اصصصلا منصفانه نیست
پژمان
۶ آذر ۱۳۹۴ماشین های تویوتا با کیفیت ولی نمیدونم چرا قیافه هاشون انقد عقب افتادس :|
ماشین چینیا از اینا خوشگل ترن بخدا
luis
۶ آذر ۱۳۹۴گزارش بسیار جذاب و زیبا بود
چند نکته اینکه:
در گزارش قبلی پدال سیستم هیبریدی تویوتا و تفاوتش با دیگر سیستم ها و الگو برداری دیگر کمپانی های بزرگ از این سیستم گفته شد که بسیار جذاب بود ولی خیلی از دوستان کم لطفی کردن و همش از طراحی نظر میدن الان دارم دلیل فروش بسیار بالای خودرو های کره ای در ایرانو متوجه میشم گویا از دید هموطنان ما ماشین یعنی چراغ جلو چراغ عقب چهار تا در و چهار تا رینگ و دیگر هیییییچ
ما ایرانیا خیلی به مد علاقه داریم الانم متعصفانه مد شده که هر کی از راه میرسه یه چای نخورده میگه طراحی تویوتا افتضاحه پس من نمیدونم کی بود که به کمری 2007 وقتی اولین بار وارد کشور شد لقب سفینه داد؟؟؟؟؟
الان عیب طراحی کمری 2016 چیه؟؟؟
هایلوکس با اون داشبرد زیبا و اون چراغ های جلو متهاجم و جنگنده چه عیبی در طراحی داره؟؟؟؟؟
کلا ملت پشت سر رو هستیم و هیچ گاه پیشرو نبودیم فقط یکی یه جمله ای بگه بقیه به دنبالش شعار بدن.
فقط به گراف فروش خودروهای هیبریدی نگاه کنید بعد بیاین یکم راجع به اون گراف هم اظهار فضل کنید مشالا همه داوینچی میشن تا مقاله تویوتا میبینن.
خوبه تو یوتا مث بعضیییی خودرو ساز ها یه کارتون رب گوجه اصالت بزاره تو صندوق عقبش و 100 سال یه چراغ و جلو پنجره بده دست مشتری؟؟؟؟
محمد
۶ آذر ۱۳۹۴اقا خدایش رو چه حسابی این یه تیکه رانوشتی در مورد یاریس:(نکته مثبت دیگر کیفیت بسیار بالای متریال داخلی است که یاریس را یک سر و گردن از رقبایش بالاتر نشان میدهد)
من خودم سوار این ماشن شدم داشبرد و رودریاش کاملا از پلاستیک خشک ساخته شده ودر یکی از سایت های خارجی این ماشین را در مقابل اکسنت مقایسه رده بود و در مورد یاریس میگفت :using high cheep material.
وخنده دارترین قسمت این ماشین قیمت گذاریش توایرانه :جلبه کیا سراتو با ارزش دلاری 18000 دلار قیمتش 112 میلیونه (تحویل 30 روزه) اونوقت یاریس ساخت تایلند low اپشن با ارزش دلاری 14000 دلار قیمتش 114 میلیون !!!!!!!!!!!
من خودم طرفدار تویوتا هستم ولی قیمت یاریس به کنار تورقیباش هم کیفت مناسبی نداره.
این هم که میگن یاریس قطعاتش ژاپنی ودر تایلند مونتاژ شده چرت محضه چون من شخصا در نمایندگی تهران پارس ایرتویا همین جایی که این گزارش گرفته شده .یاریس را بررسی کردم .روی کمر بند صندلیهاش وسیندر ترمز – باطری-رادیاتور -ecu-نوشته بود made in tailand.وبقیه قطعات هم اکثرا ساخت تایلند هسنند.
درضمن فنر بنییاریس مخصوصا هچبکش خیلی خیلی خشکه.
mohsen
۶ آذر ۱۳۹۴نه تنها ایرتویا نمایندگی رسمی محصولات تویوتا در ایران نیست بلکه اطلس خودرو و اسان موتور هم نمایندگی رسمی محصولات کیا و هیوندای در ایران نیستن.
چون کمپانیهای خارجی بسیار مشتری مدار هستن و در مورد دادن نمایندگی رسمی در سایر کشورها بسیار دقیق و سخت گیر هستن.
منتها این شرکتها عوام فریبی میکنن و خودشان را نمایندگی رسمی این کمپانیها میدانن.
شما ببینید مثلا تویوتا-کیا-هیوندای و ….که فراخوان میدن ایا این شرکتهای عوام فریب هم در ایران این کار را انجام میدن؟
کلاه برداری در شکل حرفه ای و عوام فریبانه.
احمد
۶ آذر ۱۳۹۴اقای ریاحی بسیار ممنون
خیلی گزارش جالب و مفیدی بود
اون جریان جنگ که به نام تویوتا هم ازش نام برده میشه جالب بود
سلطان ای بی اس
۶ آذر ۱۳۹۴با سلام در پاسخ به دوستمون که گفته بود چرا هایلوکس دی لایت داخل چراغ نداره طبق تحقیقی که من کردم مدل های مخصوص اروپا واسترالیا چراغها عدسی داره ودی لایت ابروویی داره ولی مدل خاورمیانه فاقد اونها هست.
احمد باقری
۷ آذر ۱۳۹۴در کل، تویوتا شرکت بسیار بسیار خوبی هست و هر چند طراحیهاش خیلی زود به زود عوض نمیشه، ولی همیشه در استحکام و ایمنی، پیشرفت داشته.
فقط ژاپن
۷ آذر ۱۳۹۴دوستان سلام، از بس در مورد تویوتا گفتم دیگه تکرار مکرراته، فقط یک جمله، آدمی که تصمیم به خرید خودرو داری به جیبت نگاه کن اگر آن قدری بود که یکی از مدل های خودروسازان ژاپنی با این ترتیب، تویوتا، هوندا، مزدا، نیسان، سوبارو ، میتسوبیشی ، سوزوکی را داشتی دیگر هرگز شک نکن، محصولی از مردمانی چشم بادامی میخری که شاید به خاطر حالت چشمشان دیدشان محدود باشد، ولی تو بدان آنها میدان دیدی فراتر از کره ی زمین دارند، و از خودروسازان وطنیه تو هزاران برابر به تو دلسوزترند، واگر تو هم خونشان هم نباشی که نیستی برای آنها با سامورایی های هم وطنشان فرقی نداری به تو همان محصولی را میدهند که به سایر نقاط جهان، این ها ژاپنی اند، مردمان از سرزمین آفتاب، سخت کوش ، پیشگام در تکنولوژی، انسانهایی درست، و لطیف…….
دانیال
۷ آذر ۱۳۹۴نه به اونی که چند وقت پیش کمری رو اینقدر تخریب کردین نه به این تعریف!!!!!!
نورالله
۷ آذر ۱۳۹۴درود دوستان
بنظرم یک بحث خیلی مهم در مورد خرید خودروهای خارجی بحث لوازم و خدمات پس از فروش است، یکی از دوستانم وارد کننده لوازم هیوندای هست کا بمن گفت همه لوازم را از چین وارد میکنیم که مشابه کره هستند و خواب مشخص هست که مصرف کننده بخطر اجبار میخره و یک ماه بعد دنبال همان قطعه میگرده، شوهر خالم نگهبان نمایندگی هیوندا در خیابان امام خمینی اصفهان بود خودش بمن گفت صاحب نمایندگی برای کلاشی و پول درآوردن الکی میگه طرح زمستانی بزاریم بعد که مشتری میاد چندتا عیب الکی هم رو ماشین میزارن تا جیب خلق را خالی کنند،
نوید
۷ آذر ۱۳۹۴از کرولا 2016 خبری نیست،کسی میدونه چرا؟
ایرتویا حداقل هر ماشین رو داره 10 تومن گرون میده متاسفانه.همین چند روز اخیر دوباره 6 تومن هایلوکس رو گرون کرد،تو لیست جدید 175 تومنه
حمید
۷ آذر ۱۳۹۴به نظرم این گزارش بیشتر شبیه تبلیغات بود. هایلوکس جدید نسبت به فیس لیفت مدل قدیمی جهش خوبی نداشته. قیافش حداقل تو عکس چنگی به دل نمیزنه خصوصا او قطعه کرومی خیلی بزرگ دور چراغ مه شکن واقعا بیخوده. داشبوردشم اونجوری که شما گفتی خوب نیست.چراغای عقب یاریسم یه جوری زیادی زمخته
محمد
۷ آذر ۱۳۹۴اقا می خوام یک چیزی بگم همگی بخندیم :می دونستیدید اون ماسماسک ضایع که باید از نزدیک ببینید تا بفهمید من چی میگم جلوی صفحه کیلومتر یاریس چیه ؟ بلوتوثشه که به صورت غیر فابریک ایرتویا روش بسته انقدر ضایعه که هرچی بگم کم گفتم .
ولی خدایش ماشین 2015 باقیمت 114 میلیون دوتا ایربگ داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
ابشناش از 206 کمتره چون همون اپشن های 206 را داره ولی 206 گیربکسش تیپ ترونیک داره ولی یاریس 2015 وکرولا این راهم ندارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این هم که نمایندگی میگه ماشین های تویوتا کلا کم اپشنن ولی یک عمر ماشینن چرت محضه چون تویوتا کرولا ساخت استرالیا وامریکا امکاناتش از از هیوندا سونوتا هم بیشتره وگیربکسش هفت سرعته cvt هر اپشنی را هم که تو مخیله انسان می گنجه داره ولی کرولا ویاریسیه که ایرتویا میاره ساخت به ترتیب تایوان-تایلند که low اپشنن وبه عنوان مدل فول میندازه به مردم .
درضمن کرولا های ساخت تایوان فنر بندیشون از نوع میله پیچشی وموج گیره که بر روی این ماشین باعث شده بسیار سواریش خشک بشه این موضوع را از هرکی تویوتا کرولا جدید داره می تونید بپرسید درضمن تو سایت دنده 6 هم بررسی شده.
ولی کرولا های ساخت امریکا واسترالیا فنر بندیشون از نوع مالتی لینکه که بسیار پیشرفته ونرمه.و دارای 6 ایربگ از هشت نقطه اند.
Archi KHAN
۸ آذر ۱۳۹۴ایرتویا با این همه گران فروشی و دزدی آپشن و ….
اصلا نماینده رسمی تویوتا هست ؟؟
پس چرا تو سایت تویوتا تو لیست نماینده هاشون نیس ؟ تویوتا اصلا تو ایران نماینده ای نداره ….
عاغا جان بس کنین تو را خدا
hossein
۱۸ آذر ۱۳۹۴برام خیلی عجیبه که ورود اتوموبیل های بالای 2500cc ممنوعه! پس چه شکلی Hilux که حجم موتورش 2700cc هست ورودش آزاده؟
میثم
۷ شهریور ۱۳۹۵تویوتا دیگه تویوتای سابق نیست