تویوتا

آفرود با نسل جدید تویوتا لندکروزر 2022

تویوتا کانالی مخصوص نسل جدید لندکروزر ۳۰۰ در یوتیوب افتتاح کرده است. متأسفانه این کانال فقط به زبان ژاپنی محتوای خود را منتشر می‌کند اما با این وجود تماشای برخی از محتواهای آن کاملاً ارزش دارد. به تازگی تست‌های آفرود متنوعی از این قدبلند دوست‌داشتنی در دسترس طرفداران قرار گرفته و آن‌گونه که مشخص شده، پلتفرم جدید لندکروزر باعث شده این خودرو در عبور از مسیرهای سرسخت چابکی بیشتری داشته و از نظر تکنولوژی نیز بهبودهای قابل‌توجهی پیدا کند.

اگرچه پریدن از رمپ و مانور در شن و ماسه خیلی بازگو کننده توانایی‌های واقعی لندکروزر نیست اما در این ویدئو می‌توانیم عملکرد مدل پرچم‌دار GR اسپورت در مسیرهای صعب‌العبور را تماشا کنیم. این نسخه از لندکروزر بیشترین تمرکز را روی آفرود دارد چراکه تنها مدلی است که از سیستم تعلیق دینامیک جنبشی با کنترل الکترونیکی E-KDSS سود می‌برد. این خودرو همچنین دارای قفل‌های دیفرانسیل الکترونیکی در جلو و عقب بوده و سیستم تعلیق تطبیقی آن نیز ارتقا یافته است.

غوطه‌وری در آب‌های عمیق و عبور از روی صخره‌ها کار راحتی برای نسل جدید لندکروزر بوده و تماشای تلاش زیاد این خودروی فریم نردبانی در عبور از مسیرهایی که برخی شاسی بلندهای مطرح در آن چالش خواهند داشت جذاب است. نسل جدید تویوتا لندکروزر درست همانند مرسدس G کلاس که همچون همیشه یک آفرودر قلدر بوده و درعین‌حال از ویژگی‌های لوکس سود می‌برد محصولی رضایت‌بخش بوده و فرمول موفقیت‌آمیز قبلی را خیلی تغییر نداده است.

باید گفت نسل جدید لندکروزر ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی بوده و استحکام فریم آن ۲۰ درصد افزایش یافته و مرکز ثقل نیز اندکی پایین‌تر آمده است. ۶ حالت رانندگی مختلف نیز وجود داشته و مانیتور چند سطحی نیز از ۴ دوربین تشکیل شده و همه‌چیز در اطراف خودرو را به راننده نشان می‌دهد.

تویوتا جدای از عرضه نسل جدید LC300 اقدام به ارتقای LC70 در سال ۲۰۲۲ خواهد کرد. سری ۷۰ مشهور از ویژگی‌های ایمنی بیشتر سود خواهد برد. ژاپنی‌ها همچنین قطعات مدل کلاسیک سری ۴۰ از جمله پیشرانه و اگزوز را نیز دوباره تولید خواهند کرد. بخش لوکس تویوتا یعنی لکسس نیز کارهای نهایی روی نسل جدید LX را انجام می‌دهد و انتظار می‌رود این خودرو هم اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده رونمایی شود.

LC300 یک استارت عالی برای تویوتا در برآورده ساختن تقاضای زیاد مشتریان است. گفته می‌شود لیست انتظار برای این خودرو به یک سال رسیده است. لندکروزر جدید وارد آمریکا نخواهد شد و احتمالاً در اروپا هم به تعداد محدود دیده خواهد شد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (298 ديدگاه)

    واقعاً اون کسی که این کلیپ رو ساخته چ توقعی از لندکروز داشته
    این مسیر هارو با پراید هم میشه روند
    یعنی طرف یه مسیر شیب دار که ناهمواری شدید داشته باشه پیدا نکرد
    تو ماسه داشته با یه شعاع حرکتی بدون تغییر جهت فرمان دور می زد
    چ فکری کرد چ چیزی زد بود؟

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. افشار

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (765 ديدگاه)

      در ویدئو قسمت دوم راننده لندکروز فقط داره دور خودش تاب میخوره و فقط گرد و خاک بلند میکنه !!!! لندکروز این همه توانایی های آفرودی داره !!!! راننده باید توانایی های آفرودیش را در مسیرهای ناهموار آزمایش میکرد و نشان میداد وگرنه با هر خودرویی میشه اینجوری دور خودت تاب بخوری !!!

    2. Iman99

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      کلیپ فقط کلیپ های مرسدس G class 4×4² و هامر که احتمالا هم خودتون دیدین با همون که رنگ بدنه سبز داره طوری میره تو کوه و سنگ ها و رودخونه انگار جاده سنگلاخ واسش مثل جاده آسفالته یعنی این مرسدس جی کلاس و هامر این مسیر ها رو طوری میرفته که اصلا لندکروز نمیتونست بره و اگرم میرفت نابود میشد واسه همینه هیچوقت یه همچین کلیپی که واسه مرسدس جی کلاس و هامر ساختن واسه لندکروز نمیسازن.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Reza Waffen SS

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    تو کلیپ اول حالت DAC CRAWEL دقیقا چیکار میکنه کسی متوجه شد؟

    1. mos

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      DAC مخفف Downhill Assist Control هستش و کاربردش پایین اومدن از شیب
      وقتی فعال بشه خودش بدون دخالت راننده سرعت پایین اومدن از شیب رو تنظیم میکنه

      1. Reza Waffen SS

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5344 ديدگاه)

        سپاس 🙏🙏🙏

      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2727 ديدگاه)

        جک اس ۵ هم داشت ، یادمه چقد با این آپشن برای بقیه فامیلا کلاس میزاشتم 😂

  3. محمد

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (222 ديدگاه)

    تو پست قبلی اشاره کردم. برای سنجش واقعی افرود لندکروز کانال suv battle رو دنبال کنید. تو قسمت اول که توسط نمایندگی برگزار میشه یک شو بیشتر نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    زبان ژاپنی از انگلیسی سختره ؟

    1. porsche

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (746 ديدگاه)

      هزار برابر

    2. Iman99

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      زبان چینی از هردو خیلی سخت تره

    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      میدونی چند تا کلمه الفبا دارن؟؟ وحشتناکه یادگیریش!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        هرزبانی رو که کسی از زمان نوزادی با اون بزرگ میشه یعنی زبان مادری هرچی باشه راحت یاد گرفته میشه ولی بجای یه زبان مثل زبان چینی اگه یه زبانه برنامه نویسی یادبگیری خوبه و برای زبان گفتاری هم همون زبان انگلیسی

  5. امیر

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    این مسیر رو با داغون ترین ماشین و تعلیق دنیا میشه رفت. این یک
    دوم اینکه : این ماشین کجاش نسخه GR ؟ بجز اون ویدئو که الکی هم بود. فقط برای
    نشون دادن سیستم تعلیق بود.
    سوم اینکه : اگر این واقعا آفرود خوبی داره چرا توی مسیر های واقعی تست نمی کنید ؟
    نسل جدید رو دوست دارم بخصوص نسخه GR ولی واقعا این ویدئو مسخره بود.

    1. datsun

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      ویدئو های آفرود سنگین هم موجوده جست‌وجو کنید.

      1. Iman99

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        تو همون آفرود سنگین هم لندکروز هیچی نیست ویدئو هاش رو دیدیم اصلا به پای رقبای سطح بالاتر خودش نمیرسه چون مرسدس جی کلاس و هامر و فورد در سطح خیلی بالاتری هستن و آفرود خیلی بهتری دارن و تو همه زمینه ها و همه پارامتر ها و فاکتور ها بهتر هستن کلا مرسدس جی کلاس و هامر و فورد از همه نظر بهتر هستن.

  6. میثم

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    💞💯💞
    👍👍👍👍👍
    👏👏👏👏👏

  7. امیرحسین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب احمدزاده.
    یادمه یکی از دوستان فرمودند که حتی کراس اوورهای کره ای آفرودشون از لندکروز بهتره(البته گفتند خودروهای کره ای که خب اکثرشون شاسی بلند نیستتد و کراس اوور هستند.)

    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2727 ديدگاه)

      دارن تصور میکنم یه روزی بیان بگن : رقابت سخت آفرود کدام غول آفرودر بهتریست ، هیوندای کونا vs تویوتا سکویا ، بعد با همین مسخره بازیا که زانتیا جت رو تو مسابقه میبره یا سلطان پارسو قهرمان آفرود نشون میدن ، اینا هم همچین کاری بکنن و بعدش بنویسن ، باخت سهمگین و کاملا قابل پیشبینی سکویا از کونا

    2. محمد

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      شما می تونید به روال مرسوم جامعه ای که در آن زندگی میکنیم حرف بقیه رو در جهت اعتبار دادن به کلام خودت تغییر بدی.
      در پستی من گفتم در ویدیو هایی که منتشر شده افرود بعضی از محصولات کیا از تویوتا بهتر بوده. اصلا اسمی از لندکروز نیاوردم. چیزی که من دیدم برای رافور، هایلندر و هایلوکس بود که رفرنس هم دادم. حالا شما و دوست دیگر هی بیایید و بگید فلانی بهمان گفت و مثلا ما درست میگیم.
      من خودم طرفدار تویوتا هستم اما پیشرفت بقیه رو نمیشه با تعصب انکار کرد. (رسم دیگه جامعه ما)

  8. دانیال

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (598 ديدگاه)

    کلیپها رو میشه همزمان پلِی کرد

  9. امیرحسین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    سلام.
    بله جناب @مرسدس بنز….امیررضا…:در همین پستای قبلی ماله لندکروز بود که یکی از دوستان در پدال فرمودند.تنها کشورایی خودروهاشون قابل مقایسه با آفرودرهای ژاپنی هست یکی آمریکاست یکی آلمان که اونم فکر کنم فقط جی کلاس از آلمان باشه.دیگه هیچ کشور دیگه ای نیست اگر روسیه رو حساب نکنیم که آفرودرهای عجیبی میسازه.

    1. Iman99

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      آلمان و امریکا و روسیه خودشون آفرودر هایی دارن که آفرودر های ژاپنی هیچن دربرابرشون و اصلا ژاپنی ها نمیتون در اون حد باشن و ژاپنی ها پایین تر هستن یعنی در سطح پایینتری از اونا هستن
      شما تصور کاملی از آفرودر ها احتمالا ندارید اگه داشتید متوجه میشدید که ژاپن در سطح پایینی هست نسبت به اونا
      تو اس یو وی ها اولا که تویوتا لندکروز از اولش که کلا جیپ بوده یعنی چی یعنی ژاپن آفرودر اختصاصی به نام خودش نداره هرچی داشته از امریکا بوده که همونم به پای خود امریکایی ها نمیرسه تو همه چیزای دیگه هم همینطوره
      ولی از اون طرف تو اروپا و امریکا سالها قبل تر از این و قبل از هر کسی خودشون بهترین آفرودر ها رو مثل جیپ و یونیماگ رو اختراع کردن و ساختن ولی ژاپنی ها مثل چینی های الان نگاه میکردن و همون رو کپی میکردند.
      الانشم هم بازم ژاپن تقریبا هیچی نداره چهار تا اس یو وی میدل سایز و فول سایزه که همونم هیچه دربرابر بزرگان اروپایی و امریکایی
      از اون طرف اروپا و امریکا تازه برتری خودشون رو نشون میدن از همین اس یو وی های فول سایز گرفته مثل مرسدس جی کلاس و هامر و فورد که از همه نظر بهتر از لندکروز هستن چون از هر لحاظ اینها بررسی شدن منابعش هم هست سیستم های کنترلی آفرود و سیستم تعلیق و زاویه ورود و خوروج و شیب قابل عبود و همه موارد دیگه مرسدس جی کلاس و هامر و فورد بهتر هستن.
      تاز تا اینجا ما اس یو وی های فول سایزی رو داشتیم که بهتر از لندکروز هستن و هرکدوم اصیل تر و ریشه دار تر از لندکروز هم هستن حالا این رو هم بهش اضافه کن که خود همین مرسدس جی کلاس و هامر و فورد که بهترین آفرودر های فول سایز هستن فقط جایگزین های در سگمنت بالاتر از خودشون که از ریشه خودشون هستن میتونن بهتر از خودشون باشن یعنی مرسدس یونیماگ و جایگزین هامر و جایگزین هاموی و فورد های در سگمنت بالاتر و آفرودر های روسی که خودشون طبف وسیعی دارن و تعداد زیادی آفرودر های تخصصی که در کارهای تخصصی مثل ارتش و امداد و نجات و کار های صنعتی استفاده میشن که نتیجه اون میشه اینکه آسیا ۴ تا شاسی بلند قدیمی با کارایی پایین داره که هیچن در برابر بزرگان اروپایی و امریکایی
      پس تا اینجا روشن شد که مرسدس جی کلاس و هامر و فورد از همه نظر بهتر از لندکروز هستن و اتفاقا آفرودر های ژاپنی نمیتونن اصلا رقابت کنن با آفرودر های برتر و سطح بالاتری مثل آفرودر های اروپایی و امریکایی
      درنتیجه یعنی مرسدس جی کلاس و هامر و فورد از همه نظر بهتر هستن و در سطح بالاتری هستن. باشد تا رستگار شوید

  10. پیمان

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوالی داشتم. خواهش میکنم به کسی برنخوره.

    ما دقیقا چند سال از دنیا عقبیم ؟

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      به من برخورد😐

  11. Mohammadreza

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (870 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود
    سپاس از آقای احمد زاده
    لذت بردیم 👌

  12. مهدی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    عالییییییی
    پرتغالیییی

  13. samurai

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (601 ديدگاه)

    الان میاد میگه فلان ماشین چند میل بزرگتره پس بهتره :))
    فلان ماشین سنگینتره پس بهتره :))
    فلان ماشین 6 تا چرخ داره پس بهتره :))
    …….. :)))
    داشتن این ماشین لیاقت میخواد
    میگه با پرایدم میشه رفت افرود :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    دیگه چیزی به اسم ای کیو نمونده که امیدی به اینا داشت :))

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. mos

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      😂😂😂😂👌

    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2727 ديدگاه)

      اگه منظورت از ۶ چرخ جی واگنه که اصلا حرفت منطقی نیست

    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      نکشیمون سامورایی پرایدم اینارو راحت می‌ره اونوقت آی کیو میخواد دیدن این فیلمای تبلیغاتی!!😂😂😂

  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    بیشتر تیزر تبلیغاتی بود تا تست آفرود!

  15. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    قشنگ مشخصه تبلیغاتی و کاملا هدفش برای بازاریابیه،یه مقدار دور خودش چرخیده و از دوتپه بالا رفته انگار که کره ماه رو باهاش گشتن!🤣🤣🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا