بر اساس آخرین گزارشها،رقابت بین سه خودروساز معروف تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز بسیار جنجال برانگیز شده است.طبق آمار های ارائه شده، تویوتا باز هم مقام اول را به تصاحب خود در آورده است.
تویوتا در نیمه اول سال ۲۰۱۳ با فروش ۴ میلیون و ۹۱۱ هزار دستگاه خودرو اول، جنرال موتورز با فروش ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار دستگاه دوم و فولکس واگن با فروش ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه میباشند.البته میزان فروش جنرال موتورز در ماه های ۴،۵ و ۶ کمی از تویوتا بیشتر بوده است.
بدین ترتیب میتوان نتیجه گرفت که تویوتا در مقایسه با سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش فروش داشته است اما جنرال موتورز و فولکس واگن به ترتیب ۴ درصد و ۵.۵ درصد افزایش فروش را تجربه کردهاند.
یکی از دلایل افت فروش تویوتا، تاکید جدی دولت ژاپن بر روی خودروهای لوکس و جدیتر شدن این دولت بر این صنعت بوده است،با اینکه تویوتا در ژاپن فروش خوبی نداشته است اما در آمریکا سود خوبی به دست آورده است و همچنان طرفداران خاص خودش را دارد.شما چی فکر میکنید؟آیا کیفیت ساخت عالی، خدمات پس از فروش فوقالعاده و مقرون به صرفه بودن محصولات، میتواند تویوتا را همچنان در صدر نگه دارد؟
BARDIA
۶ مرداد ۱۳۹۲تویوتا فقط به عمر زیاد و کم اسطهلاکی معروف و زیاد به قیافه خوب و آپشن معروف گسست.
در کل من که زیاد دوسش ندارم!!!
فردید
۶ مرداد ۱۳۹۲تو
یو
تا
برندی یادآورِ سلامت
این که تا می توانی بران و نگران نباش
جایی تو را قال نمی گذارد
این که بی خیالِ پیشِ رو…
slr722
۱۰ شهریور ۱۳۹۲تویوتا = طراحی زشت…
امیر
۲۱ شهریور ۱۳۹۲هوندا و نیسان خیلی سر تر از تویوتاست .چون ماشینای تویوتا خیلی ارزان قیمته بخاطر همون فروشش زیاده .
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۶ مرداد ۱۳۹۲درود.امیدوارم که فولکس واگن با برنامه ریزی دقیق وحساب شده بتونه این دو خودروساز رو کنار بزنه.نظم و دقیق بودن المان ها بر هیچ انسانی در این کره ی خاکی پوشیده نیست.
V12
شهاب
۷ مرداد ۱۳۹۲فکر کنم شما باید به فرودگاه فرانکفورت یه سر بزنید تا بفهمید آلمان ها چقدر از دنیا عقب هستن.من آلمان بودم به خاطر کار.اصلا قابل مقایسه با انگلیس و امریکا نیست.
حمید
۷ مرداد ۱۳۹۲شهاب جان ، فقط فرودگاه نشان دهنده این نیست که یک کشور کجای دنیا ایستاده . اگر این استدلال شماست هم فرودگاه هیترو لندن و هم فرودگاه جان اف کندی نیویورک به مدرنی و پیشرفتگی فرودگاه کوآلالامپور و در آینده نزدیک فرودگاه دوبی نیستن . چه از نظر ظرفیتی و چه از نظر تکنولوژی ATC (کنترل ترافیک هوایی ) الان نتیجه بگیریم مالزی از آمریکا و اروپا جلوتره و بقیه از مالزی عقب هستن ؟ دلیلش اینه که مسلما فرودگاه های تازه تاسیس از زیبایی و فناوری بالاتری برخوردارند اما در فرودگاهی مثل فرانکفورت به علت حجم بالای ترافیک نمیشه فرودگاه چند ماه تعطیل شه تا ارتقاش بدن ، نظم کل آسمون آلمان و کشورهای اطراف به هم میریزه
feri 007
۷ مرداد ۱۳۹۲دقیقا شما درست میگی… ژرمن ها از صنعت خودرو سازیشون گرفته تا فوتبال بازی کردنشون با نظم و دقت انجام میشه… اصلا من یه چی میگم و شما یه چی میشنفی… تا خودت از نزدیک نبینی فایده نداره!!!
کیانوش
۷ مرداد ۱۳۹۲کشتی مارو فری از حرص تو هم شده یه صفر میرم آلمان بعد میام پای کامنتات مینویسم :((آلمان که بودیم…)) :D
کیانوش
۷ مرداد ۱۳۹۲اون شکلک ناراحتی اشتب شد :D:D:D
AMIN
۷ مرداد ۱۳۹۲واقعا آلمانها در کاراشون دقیق نوآور هستن و خصلت ژاپنی ها سختکوشی و پشتکارشونه ولی اینو بدون که تازه نسل جدید کرولا و کمری اومده بیرون و منتظر فروش بالای اونا باش که مجددا صندلی رتبه اولیو به کسی نمیده… اگه میشد تویوتا با هوندا شریک میشد دیگه امیدی واسه هیچ خودروسازی باقی نمیموند… در کل امیدوارم اونکه لایقشه اول بشه ولی فعلا که تویوتاست
امیر
۲۱ شهریور ۱۳۹۲اخه شما اومدین فولوکس رو با جنرال موتور یا تویوتا مقایسه میکنید .باز بگی بنزی یه چیزی …
فولوکس واگن ههههههههههه…
شهاب
۶ مرداد ۱۳۹۲فروش جنرال موتورز فقط 61 هزار دستگاه کمتر بوده که این جایگاه تویوتا رو به خطر انداخته. صنعت خودروسازی کلا یه صنعت عجیبیه .کسی از فردا هیچ خودروسازی خبر نداره.آینده یه کمپانی توی یه چشم به هم زدن تغییر میکنه.
به بازار اومدن شورلت سیلورادو و جی ام سی سیرا(پرفروشترین های بازار امریکا)و به بازار آمدن دو فیست لیفت بیوک و به بازار اومدن سدان جدید کادیلاک و آغاز فروش شورلت کروز دیزلی و تبلیغات سنگین روی مدل های ارزان قیمت شورلت و ایمپالای جدید ممکنه که 6 ماه دوم سال رو به نفع جنرال موتورز به پایان ببره.به این موضوع هم توجه کنید که اگر بی توجهی سیاست مدار های ژاپنی بر سر مناقشه جزایر نبود الان تویوتا میتونست به بازار چین راحت تر راه پیدا کنه.الان پر فروشش ترین برند خارجی در بازار چین جنرا موتورزه .
و مهم تر از همه رقابت اصلی در سال 2014 خواهد بود.تویوتا کرولا جدید به بازار میاد.تویوتا هایلندر جدید و توندرا و فیست لیفت فوررانر هم به بازار میاد و احتمالا نسل جدید تویوتا sequoia هم معرفی میشه.همه اینها باید با رشد جنرال موتورز در چین و هند و مجموعه بسیار قوی محصولات جدید(+شاسی بلند های بزرگ جنرال موتورز که سال 2014 میاد)و تبلیغات زیاد جی ام رقابت کنه.
از طرف دیگه تویوتا در خودرو های هیبریدی هم دیگه یکه تاز نیست.فروش فورد سی مکس از تویوتا پریوس بیشتر شده.جنرال موتورز هم داره روی یک مدل هیبریدی کار میکنه.در خودرو های کوچک قورد و فولکس واگن حملات سنگینی را بر مواضع تویوتا وارد کردن:)به هر حال اگه یه شرط بندی بود که در سال 2013 بزرگترین خودروساز چی میشد من روی تویوتا شرط میبستم و برای سال 2014 روی جنرال موتورز.
نيما
۷ مرداد ۱۳۹۲واقعا با تویوتا حال میکنم بخصوص جی تی ۸۶.
حسین
۱۴ مرداد ۱۳۹۲تویوتا زشت و خرکاره
عليرضا a
۷ مرداد ۱۳۹۲تویوتا.خودروسازی تکرار نشدنی….
احسان
۷ مرداد ۱۳۹۲….کیفیت ساخت عالی، خدمات پس از فروش فوقالعاده و مقرون به صرفه بودن محصولات……….
تمام اینایی که در مورد تویوتا گفتی کاملن درسته اما فولکس و جنرال موتورز هم بیکار ننشستن
شما فقط نگاهی به کادیلاک جنرال موتورز یا ائودی فولکس بندازید.روز به روز بهتر از قبل میشن
جنرال موتورز بعد از ورشکستی خودش رو از نو ساخته و داره روز به روز پیشرفت بیشتری میکنه
کلن هر شرکتی میخواد پیشرفت کنه و موفق بشه باید خودروسازای ایرانی هر کاری میکنن دقیقن برعکسش رو انجام بده.اینطور که معلومه جنرال موتور بهتر از ایرانیا درس گرفته
AMIR1992
۷ مرداد ۱۳۹۲خودرو فقط آلمان.
بگو خب.
رضا
۷ مرداد ۱۳۹۲تویوتا واقعا عالیه ولی من به شدت طرفدار خودروهای امریکایی ام…
امیدوارم جنرال موتورز بتونه به مقام اول دست پیدا کنه…
Dave
۷ مرداد ۱۳۹۲تویوتا به جز کم استهلاکی، مثل بعضی از همتایان آلمانیش به نوآوری هم معروفه
تویوتا افت فروش داشته، در مقابلش حتماً لکسوس افزایش فروش داشته
آخ امین چی گفتی، تویوتا با هوندا شریک بشه چه غولی میشه.
فکرشو بکن، تویوتا، هوندا، لکسوس، آکورا چه معجونی بشه.
خودمونیم، ژاپن واقعاً توی خودروسازی معرکست. خیلی برند خوب خوب و بزرگ ساخت ژاپنه
میتسوبیشی، هوندا، نیسان، تویوتا، مزدا، لکسوس، اینفینیتی، آکورا، سوزوکی، سوبارو و …
محمد
۷ مرداد ۱۳۹۲سلام . خودرو فقط تویوتا .
من دلیل دارم.
تویوتا ماشین هایی رو تولید میکنه که انقدر عالیین که همه ازشون تقلب میکنن مثلا ال ایکیس 570 رو از لندکروز برداشتن .
درسته که تویوتا کمری 2013 قیافه اش پایین اومده ولی در عوض کیفیتش بالا رفته . مثلا تویوتا آریون . پرادو . لندکروز . کمری . کرولا . اینا تکن
فرید
۹ مهر ۱۳۹۲محمد جان ال ایکس ۵۷۰ لکسوسه ها…لکسوس هم خودروی لوکس تویوتاستاااااا…اشتباه میکنی…بجای اینکه تویوتارو ببری بالا چرا لکسوسی که سردمدار تویوتاست رو میاری پایین برادر…
امیرحسین
۷ مرداد ۱۳۹۲عزیزان یه سوالی خیلی وقته ذهن من رو درگیر خودش کرده.می خواستم بدونم شلبی تیونر فورد موستانگه یا اینکه خودش یک برند خودروسازیه.چون الان سوپر اسپرت هم می زنه که اصلا ربطی به فورد نداره.تو سایت ویکیپدیا سرچ می کنم نمیاره فورد شلبی میاره شلبی موستانک.می خوام بدونم کلا شلبی کارش چیه؟تو اینترنت هم خیلی گشت زدما و به نتیجه ی مطلوبی نرسیدم.
هرکدوم از دوستان که اطلاعی دارید منت سر بنده بذارید و جواب من رو بدین
باتشکر…
احمد.ف
۷ مرداد ۱۳۹۲تا جایی که من میدونم هم دو کار رو انجام میده از ماشین های قدیمی که خودش ساخته شلبی کبرا رو میشه نام برد یا شلبی دیتونا که البته بر پایه یه ماشین دیگه ساخته شده. از مدل های جدیدش هم Tuauara و Ultimate Aero است که مدتی رکورددار سرعت بود. البته این مدل ها در واحد Shelby Super Cars (SCC تولید میشود اما تیونینگ هم از کارهای همیشگی اونها است.
حمید
۷ مرداد ۱۳۹۲http://en.wikipedia.org/wiki/Shelby_SuperCars
خط سوم متن رو بخونید :
no relationship to car designer Carroll Shelby
این کمپانی ارتباطی با آقای شلبی که طراح و تیونینگ کار فورد بود نداره . SCC مجزاست .
کیانوش
۷ مرداد ۱۳۹۲شرکت بین المللی کارول شلبی (NASDAQ : CSBI) در سال 2003 از شلبی آمریکایی تولید کننده خودرو با عملکرد سفارشی تاسیس شده است ، بنیانگذار و مالک، کارول شلبی، شرکت را عمومی کرد همچنین شرکت اقماری شلبی -اتوموبیل را ایجاد کرد که به کار تولید خودرو و قطعات آن می پرداخت.
در سال 2009 ، “اتومبیل شلبی” رسما به “شلبی آمریکایی” تغییر نام داد، بازگرداندن نام اصلی شرکت منجر به جشن سالگرد 45 سالگی از 427 کبرا و GT350 شد. شلبی – اتوموبیل دومین شرکتی است که مالکیت آن کاملا متعلق به شرکت کارول شلبی است که از کارول شلبی بین المللی که در لاس وگاس در جاده سریع السیر موتور کلارک کانتی در نوادا قرار گرفته، تشکیل یافته است.
شلبی آمریکایی در حال حاضر قطعات خودرو تولید می کند ، از جمله بلوک کوچک کبرا ، کبرای بلوک بزرگ ، شلبی GT350 و GT500 **** اسنیک. از سال 2005 ، شلبی آمریکایی هر سال مدل های جدید به بازار عرضه کرده است.
کارول شلبی بین المللی پیش تر با Texas-based Unique Performance کار می کرد تا اتومبیل های شلبی جدید برپایه ی موستانگ مثل GT350SR و GT500E بسازد. در تاریخ 1 نوامبر 2007 ، شعبه Unique Performance گروه پلیس فارمر به دلیل تناقضات VIN شورش برده شد و پس از آن اعلام ورشکستگی کرد، که به طور موثری به ادامه کار تولید و ارتباطات شلبی در منطقه ی Eleanor پایان داد .
شلبی آمریکا در سال 1962 توسط کارول شلبی برای ساخت و بازاریابی قطعات با کارایی بالا و تغییر اتومبیل برای افراد تاسیس شد. برخی از اتومبیل های تولید شده توسط آمریکا – شلبی، فورد موستانگ شلبیGT350 وشلبی GT500 بود. شلبی آمریکایی اسطوره ی شلبی کبرا که AC Ace با Ford-V8 بود را بوجود آورد.
این شرکت بسیار با مسابقه ، درگیر بود. با اتومبیل شلبی برنده شدن بسیاری از مسابقات در خط پایان در مسابقات بیست و چهار ساعته ی لمانز و پیروزی نخست امریکا در مسابقات قهرمانی سازندگان جهان ممکن بود. در سال 1966 ، شلبی در قهرمانی فورد در مسابقات سازندگان(World Manufacturer Championship) بسیار موثر واقع شد. همچنین همکاری شلبی آمریکایی با فورد موتور در سال 1966 قهرمانی مسابقات لمانز را برای فورد به ارمغان آورد.
در سال 2003 ، نام شرکت از “شلبی امریکائی” به “کارول شلبی بین المللی” تغییرنام یافت. و بین مردم علنی شد. در 15 دسامبر، 2009 ، در جشن سالگرد چهل و پنجم 427- کبرا وGT350 ،کارول شلبی بین المللی در مطبوعات اعلام کرد که ، اتومبیل شلبی به “شلبی آمریکایی” تغییر نام داده است.
حمید
۷ مرداد ۱۳۹۲درود بر شما ، ببینید تا آنجا که من میدونم ما دو تا شلبی داریم . اون شلبی که مربوط به فورد است نام آقایی است به نام کارول شلبی که سال گذشته فوت کرد . ایشون در سالهای 1958 و 1959 راننده مسابقات گرند پریکس بودند اهل تگزاس آمریکا . اوایل دهه شصت میلادی یک کمپانی خودروسازی انگلیسی که AC motor نام داشت دنبال موتور قدرتمندی واسه ماشینای اسپورت و ریسینگ خودش میگشت . نظر این راننده رو پرسیدند . ایشون موتور v8 که تولید فورد بود رو پیشنهاد کردند و جذب صنعت خودرو شدند . از آنجایی که راننده مسابقه بودند و میدونستن یه ماشین توی پیست دقیقا به چی نیاز داره ، تونستن توی این صنعت پیشرفت کنند . بعد از این همکاری فورد و AC ، ایشون جذب کمپانی فورد شدن و به ارتقا موستانگها پرداختند ، میشه گفت یه چیزی مثل amg در بنز توسط آقای شلبی در فورد انجام میشد. از ماندگارترین همکاریهای ایشون به غیر از موستانگ میشه به فورد جی تی و همکاری با دوج برای پروژه وایپر اشاره کرد .
حمید
۷ مرداد ۱۳۹۲اون یکی شلبی اصلا ربطی به کارول شلبی نداره . کمپانی هست به نام SSC: Shelby Supercars
. اواخر دهه نود تاسیس شده و سوپر ماشین تولید میکنه که از محصولاتش میشه به SCC Aero که با یه موتور v8 توربو دوقولو قدرتی معادل 1287 اسب بخار (بیشتر از بوگاتی ویرون) تولید میکنه اشاره کرد .
جلال
۷ مرداد ۱۳۹۲تویوتا یک شبه به اینجا نرسیده که یک شبه بخواد بره کنار
تویوتا بهترین وبزرگترین هست و خواهد ماند…………..
نخود آش
۷ مرداد ۱۳۹۲اگه میخواید دقت و برنامه ریزی ژاپنی ها رو ببینین و بفهمین چرا همیشه اول بوده اینو بخونین
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=163560
امین
۷ مرداد ۱۳۹۲فقط فقط فقط فقط تویوتا. کسی که تویوتا سوار بشه دیگه تا اخر عمرش فقط فقط تویوتا میخره. جایی توی جهان نیست که تویوتا افرود نتونسته باشه اونجا بره.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۷ مرداد ۱۳۹۲درود.اینجوری از تویوتا نگو.هیچ ماشینی رو دست مرسدس بنز G 65 AMG نمیاد.
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2013-g63_amg/1024×768/wallpaper_04.htm
V12
رامین
۷ مرداد ۱۳۹۲بیشک تویوتا تا چندین سال دیگه در صدر خودروسازی جهان خواهد ماند.
هیچگاه ارزش کیفیت جای خودشو به فاکتوری دیگر نخواهد داد.
امیرحسین
۷ مرداد ۱۳۹۲از تمامی دوستان متشکرم
امین
۷ مرداد ۱۳۹۲ربته یکه جهان بودن به تعداد فروش نیست که به کیفیته
اگه ایجوره که پراید تو ایران بیشترین فروش رو داره
“CAR JUST GERMAN”
amir sarraf
۷ مرداد ۱۳۹۲فقط تیوتا
سام*
۹ مرداد ۱۳۹۲جانم تویوتا.تو تکی
حامد
۱۰ مرداد ۱۳۹۲تویوتا یه مشت آهن پاره میده دست مشتری. بزن منفی رو ولی حقیقته
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۲فقط تویوتا. اصل کیفیت جهانی.باهاش یک عمر راحت باش وراحت زندگی کن….معرکه هست تویوتا………..
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۲اره حمید جان درست میگه لکسوس زیر مجموعه تویوتا هست…ای ول تویوتا
جلال
۱۰ مرداد ۱۳۹۲آیا تویوتا هنوز برترین خودروساز دنیاست؟
با اجزه بزرگترها بله!!!!!!!!!!!
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۲شهاب جان منم آلمان رفتم . شما برو فرودگاه دوسلدورف آلمان بفهم فرودگاه چیه
222
۴ دی ۱۳۹۲زمانی که المان پیشرفته ترین فرودگاه دنیا رو ساخت و بزرگترین شو . اقای که میگی فرودگاه فرانکفورت بده فکر کنم هنوز داشتی… درضمن کی میگه فرودگاه دوبی بهتره. بهترین فرودگاه دوبی فرودگاه رقم۳ یا همون شماره۳ که به انگشت فرودگاه فرانکفورت و هیترو نمیرسه . بنده یک بار هیترو لندن و چهار بار فرودگاه دوبی زیارت کردم خوبه عالیه اما نه در حد هیترو یا فرانکفورت
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۲حمید جان منظور من این بود که انقدر این ماشین موفق بوده که تصمیم گرفتن یکی مثله اونو بسازن.
حسن
۱۸ مرداد ۱۳۹۲سلام به همه.
کسایی که قصد خرید ماشین خارجی دارن حتما باید به تویوتا به عنوان یه گزینه عااااااااااااالیییییییی فکر کنن.من خودم 5 ساله از این برند ماشین دارم و داقعا معرکست.2سال کرولا و 3 ساله که rav4 دارم.تا حالا واسه خرابی نمایندگی نرفتم.استهلاکم که عمرا نداره و واقعا کم هزینست.بعد از 50000کیلومتر هنوز حتی لنت ترمزاش نصفه هم نشده.نرم و بی صدا و قوی و قابل اطمینان و از همه مهمتر ایمن.فقط واسه سلیقه بعضی ها یکم چهره و طراحیش سادست.اما در کنار این همه مزایا کاملا قابل چشم پوشیه.البته من طراحیشو واقعا دوست دارم.
ابراهیم
۲ مهر ۱۳۹۲عشق است تویوتا
كاظم
۱۱ آبان ۱۳۹۲زنده باد تویوتا
نوید
۱۲ آبان ۱۳۹۳فقط تویوتا
فقط آفرود
فقط لند کروز