جیم لنتز مدیرعامل تویوتای آمریکای شمالی سال پیش گفته بود این خودروساز نگاه جامعی به تمامی کلاسهای خودرویی داشته تا از حضور پرثمر در کلاسهای سودده مطمئن شود.
نتیجهی این بررسیها فعلاً مشخص نشده اما باور بر این است که تویوتا در حال برنامهریزی برای حذف برخی از مدلهای کمفروش خود بوده است؛ و امروز به نظر میرسد لندکروزر میتواند یکی از قربانیان این برنامهها حداقل در بازار آمریکا باشد.
هنوز چیزی بهصورت رسمی تائید نشده اما جانی لیبرمن که یکی از مشهورترین نویسندگان خودرویی میباشد در پستی اینستاگرامی اعلام کرده لندکروزر پس از مدل سال ۲۰۲۲ دیگر در آمریکا عرضه نخواهد شد. رسانهها با تویوتا برای کسب اطلاعات بیشتر دراینباره تماس گرفته و پاسخ گرفتهاند: “لندکروزر نمادی جهانی است که نشان دهندهی اعتبار تویوتا برای قابلیت اطمینان، دوام و توانایی است. اگرچه ما دربارهی محصولات آتی اظهارنظر نمیکنیم اما میتوانیم تائید کنیم که فعلاً تصمیمی مبنی بر توقف فروش لندکروزر در آمریکا اتخاذ نشده است.”
بیانیهی تویوتا به نظر نشان میدهد که لندکروزر به این زودیها جایی نخواهد رفت اما احتمالاً آیندهی این خودرو در هالهای از ابهام قرار دارد. البته درک این موضوع که چرا تویوتا بخواهد این خودرو را در آمریکا نفروشد سخت نیست.
آنچه که باعث پیچیدگی بیشتر اوضاع میشود لکسس LX 570 با قیمت پایه ی ۸۶۳۸۰ دلاری است. اگرچه این خودرو مشابه لندکروزر است اما لکسس فروش ۴۷۵۳ دستگاهی در سال پیش داشته است.
با توجه به اورلپ موجود بین این دو خودرو به نظر میرسد موفقترین آنها زنده خواهد ماند. در این مورد لکسس LX است که آیندهی روشنی دارد زیرا لیبرمن میگوید مدل بازطراحی شدهی ۲۰۲۳ حتی در صورت عدم عرضهی لندکروزر وارد بازار آمریکا خواهد شد.
(ali (chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۸هر اومدنی یه رفتنی داره
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۸یه بار دیگه هم گفتم
تو ایران توی این رنج قیمتی، تعداد لندکروزها از هر ماشین خارجی بیشتره
تو خیابونا رو نگاه کنید متوجه میشید
.
ایرانیا علاقه خاصی به لندکروز دارن یا به قول بعضی عشاق لندکروز، “حضرت”
.
ولی تو یه بازار رقابتی مثل آمریکا، مثلا دوج دورانگو ۲۲ برابر!!! بیشتر از لندکروز میفروشه!!!
و آمار فروش لندکروز با وجود بازارهای شاسی بلند پسند، رو به کاهشه
.
بهتره تویوتا یه فکر اساسی واسه لندکروز در بازارهای رقابتی تر کنه
حیف لندکروزه با طراحی سال ۲۰۰۶ در سال ۲۰۲۰
بهزاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۸جسارت نباشه قیاس مصادره به مطلوب زدید و در نظر بگیرید مثلا میشه اینطور گفت تویوتا هایلندر حدود 4 برابر دورانگو یا تویوتا فوررانر بیش از دو برابر دورانگو فروخته و بعد شما یا سایر دوستان میای مثلا میگی فلان وانت به این میزان بیشتر فروخته و الی آخر!
موفقیت یک شرکت فاکتورهای زیادی داره و نمیشه با یک مدل کم فروش گفت کل شرکت دچار افوله!
شورولت کروز فروشش کم نیست اما سوددهی نداره یا فورد فیستا و…
اگر تویوتا هزینه توسعه ی مثلا هایلندر را به سمت لندکروز میبرد تا فروشش زیاد بشه سرنوشتش میشد کرایسلر!
تفاوت اینجاها مشخص میشه.
مزدا
۳۱ مرداد ۱۳۹۸اقا محمد تو ایران ده تا خودرو نام ببر ک تو کلاس لندکروز باشن؟.درست ایرانی ها به حضرت علاقه دارن ولی تو این کلاس انتخاب دیگه جز لندکروز نیست چون ورود بهترین برندهای امریکایی و ژاپنی و…. ممنوع هست .
اگه امریکای ها با اون قیمت خوبشون تو این کلاس تو ایران بودن قطعا شرایط فرق میکرد
مزدا
۳۱ مرداد ۱۳۹۸لندکروز خوراک خاورمیانه هست .تو امریکا با وجود رقیب های سرسخت نمیتونه خودشو بکشه بالا
Sd
۳۱ مرداد ۱۳۹۸هراومدنی هم موندگاری داره مثل سدان
یانکی
۳۱ مرداد ۱۳۹۸1.تویوتا باید صندلیهای ردیف سوم رو اصلاح کنه تا موقع جمع شدن تو کف ماشین قرار بگیرن و فضا اشغال نکنه2.بروز رسانی موتور یا استفاده از وی6 لکسوز با 450 اسب بخار که تو lc500 موجوده.3.صندلی کاپیتانی.
نیما
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ماشین های امریکایی تو سدان ضعف دارند
تویوتا در سدان در بازار امریکا خیلی موفقه به اضافه خودروی راو فور در بقیه زمینه ها محصولات امریکایی بسیار پرفروش تر هستند و در کشور خودشون حرف اول میزنند
البته در ماشین های لوکس هم ماشین های المانی حضور بهتری دارند
مهدی
۳۱ مرداد ۱۳۹۸اینجور هم که شما میگید نیست شورولت کروز و خیلی از محصولات فرود بیشتر بازار در اختیار دارن البته با ورود کراس اوور ها سدان صرفه اقتصادی کمتری دارن
نیما
۳۱ مرداد ۱۳۹۸در کل میگم دوست عزیز وگرنه حرف شما درسته ولی کمی در سدان باید بیشتر کار کنن
آران
۳۱ مرداد ۱۳۹۸لندکروزر، لعنتی دوس داشتنی
Mohammadreza
۳۱ مرداد ۱۳۹۸من لندکروزر های مدل سالد۲۰۰۰-۲۰۰۲رو هنوزم واقعا دوست دارم.طراحی ساده و دلنشین دارن که هیچوقت زشت و از مدافتاده نمیشه
me84
۳۱ مرداد ۱۳۹۸.
بیشتر مشکلش همونطور که اشاره شده قیمتش است که من فکر میکنم تویوتا سود عجیب غریبی رو این ماشین داره میخوره چون از 2007 تا حالا تو پلتفرم و فنی تغییرات در حد بهبود نسخه قبل بوده و تغییرات بنیادی و اساسی نداشته.
Abbas
۳۱ مرداد ۱۳۹۸وقتی داری یه ماشین قدیمی رو با این قیمت میندازی اونم در مقابل گردن کلفتای آمریکایی و بروز توقع داری فروشم داشته باشی؟؟؟
Elmiraj
۳۱ مرداد ۱۳۹۸جالبیش اینه که دو تایی روی هم ۷۹۸۸ دستگاه در طول یک سال در بازار SUV پرست آمریکا فروختن….!!!!
.
خب همون طور که خودروسازان آمریکایی به بازار مینی ون های عجیب ژاپن وارد نشدن شما هم بهتر بود به میان این همه SUV گردن کلفت نمی اومدین……
Mohamad
۳۱ مرداد ۱۳۹۸نظرت در مورد فورانر و هایلندر چیه؟؟
افشین رستگار
۳۱ مرداد ۱۳۹۸من الان خودم تو عراق زندگی میکنم در مقایسه با ایران تعداد زیادی لندکروز موجود هست وبیشتر همه New face هست تعجب اینجاس که چرا با اینکه کشوری که ثبات امنیتی بالایی نداره ولی تعداد رقابت خودرو متنوع اعم از لند کروز تیوتا دوج چاژر وغیره بسیار بالاست واقعا چرا؟؟