تویوتا در سالهای دور خودروهای اسپرت نسبتاً زیادی در سبد محصولات خود داشت اما رفتهرفته تولید این محصولات بدون معرفی جایگزین خاتمه یافت تا طی سالهای اخیر تویوتا هیچ خودروی اسپرتی در بین ساختههای خود نداشته باشد؛ اما در اولین تلاش برای تغییر این رویه، غول ژاپنی در سال ۲۰۱۲ یک خودروی اسپرت کامپکت دیفرانسیل عقب جدید را با نام GT86 معرفی کرد که با همکاری سوبارو توسعه پیدا کرده بود. سپس مشخص شد که تویوتا در حال کار بر روی ساخت نسل جدید مدل سوپرا خود است که این خودرو هم با همکاری بامو در حال توسعه قرار دارد و بهزودی شاهد بازگشت سوپرا پس از چندین سال غیبت خواهیم بود.
اما حالا گزارشات جدیدی نشان میدهند که این شرکت ژاپنی قصد بازگرداندن یکی دیگر از خودروهای اسپرت تاریخ خود یعنی مدل MR2 را دارد تا محصولات اسپرت خود را به سه مدل برساند. این بخشی از طرح تویوتا مبنی بر حضور قدرتمند در بخش خودروهای اسپرت. این خبر را رئیس تیم مسابقهای WRC تویوتا آقای «Tetsuya Tada» اعلام کرده است. وی گفته است که MR2 جدید بهعنوان عضو تازهای از نسل جدید خودروهای اسپرت تویوتا به GT86 و سوپرا جدید خواهد پیوست تا طی چند سال آینده خودروهای اسپرت تویوتا به سه مدل برسند.
آقای تادا ادامه داده است که با این کار سه برادر اسپرت در سبد محصولات تویوتا وجود خواهد داشت که بازگشتی به پیشینهٔ خودروهای اسپرت این شرکت محسوب میشود. خودروهایی که شامل مدلهای سلیکا، سوپرا و MR2 در دههٔ ۸۰ و ۹۰ میلادی میشدند. تویوتا میگوید که امیدوار است بتواند این سه خودرو را هرچه زودتر در کنار هم تولید کند. MR2 یک کوپهٔ اسپرت سبکوزن موتور وسط بود که در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد و طی سه نسل تا سال ۲۰۰۷ به تولید رسید. البته نسل سوم این ماشین که در سال ۱۹۹۹ معرفی شد فقط بهصورت رودستر تولید گردید.
حال تویوتا قصد دارد در نسل جدید MR2 روح اصلی آنرا حفظ نموده و همچنان آنرا بهعنوان یک رودستر بسیار سبکوزن با بسیاری از امضاءها و نشانههای قبل به بازار عرضه کند؛ بنابراین MR2 جدید درست مثل آخرین نسل خود، تا حد ممکن سبک و ساده خواهد بود. این اسپرت جدید همانند مزدا MX-5 یک رودستر جمعوجور دیفرانسیل عقب خواهد بود اما با پیشرانهای که مثل سابق در میانهٔ نصب شده و نیروی خود را توسط یک گیربکس دستی به چرخهای عقب انتقال میدهد. همچنین گزارشاتی نشان میدهند که ممکن است در این خودرو هم مثل نسل جدید سوپرا از نوعی از تکنولوژی هیبریدی استفاده گردد که احتمالاً از خودروی مسابقهای لمانز LMP1 تویوتا گرفته خواهد شد. بااینحال موتور وسط بودن MR2 به نظر قطعی میرسد.
فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه در دست نیست اما گفته میشود که ممکن است طرح نهایی نسل جدید MR2 شبیه کانسپت S-FR باشد که در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ رونمایی شد درحالیکه اندازهٔ کلی آن نیز مشابه مزدا MX-5 خواهد بود. بااینحال هنوز تویوتا رسماً این پروژه را تأیید نکرده است اما تادا میگوید که این شرکت علاقهٔ زیادی به بازگرداندن MR2 داشته و بدین منظور سخت در حال کار است. در صورت تأیید، انتظار میرود بتوانیم این خودرو را طی یک یا دو سال آینده ببینیم.
سامان
۲۵ اسفند ۱۳۹۵Mr2 مدل 1989 تا 1999لامصب خیلی خوشگله
NOBLE
۲۵ اسفند ۱۳۹۵مخصوصا با چراغ های مخفیش
یادش بخیر اولین ماشین چراغ مخفی که دیدم و از اونجا عاشق این مدل چراغ ها شدم همین MR2 بود.
Saman
۲۵ اسفند ۱۳۹۵نسل سوم mr2 کاملن کپی از پورش باکستر بودش :-\
#ali.m#
۲۵ اسفند ۱۳۹۵نمیشه گفت کپی ولی خب شبیهن.
https://www.google.com/search?q=%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87+%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%B1+2000&client=ms-android-sonymobile&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjNhpW8_9jSAhWD3SwKHe70AXUQ_AUIBygB&biw=360&bih=512#tbm=isch&q=%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87+%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%B1+1999&*&imgrc=KFXT87Bd0u2YFM:
حمیدرضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۵واقعا نیاز هست تویوتا به خودروهای اسپرت برگرده تو ژاپنی ها نیسان و هوندا داشتن بی رقیب جلو میرفتن
ونوم اف ۵
۲۶ اسفند ۱۳۹۵نسل اولش جون میده برا تقویت و شرکت تومسابقات خیابونی