تویوتا مارک X GRMN پس از غیبتی تقریباً چهارساله، در نمایشگاه توکیوی امسال بازگشت غافلگیرکنندهای داشته است. این سدان اسپرت بر پایهٔ موفقیت سلف خود شکل گرفته که تولید آن محدود به تنها صد دستگاه بود. این نسخهٔ GRMN جدید که بر اساس مارک X مدل ۳۵۰ RDS ساخته شده، در بیرون از سپر جلوی تهاجمیتر با ورودیهای هوای بزرگتر، جلوپنجرهٔ باریک، تریم مشکی براق و رینگهای آلومینیومی فورجکاری شدهٔ ۱۹ اینچی BBS برخوردار است.
استایل اسپرت این خودرو به بخش عقبی آنهم کشیده شده و در اینجا نیز سپری با خروجیهای هوا و چهار سر اگزوز اسپرت دیده میشود که درون یک دیفیوزر زیبا جای گرفتهاند. دیگر ویژگیهای بیرونی قابلتوجه این سدان عملکرد بالا هم شامل اسپویلر عقب و سیستم ترمز ارتقاءیافته با کالیپرهایی با نشان GR میشود. خریداران همچنین میتوانند با پرداخت ۲۷۰ هزار ین (۲۴۹۰ دلار)، برای مارک X GRMN سقف فیبر کربنی تقویتشده با پلاستیک را هم سفارش دهند. به گفتهٔ تویوتا، این سقف ۲۲ کیلوگرم از ون خودرو کم کرده و با کاهش مرکز ثقل آن، به بهبود چابکی ماشین کمک میکند.
در داخل مارک X GRMN نیز خریداران با صندلیهای اسپرت منحصربهفرد و غربیلک فرمان چرمی با نشان GR مواجه خواهند بود. سایر ویژگیها برجستهٔ این قسمت نیز شامل تریم فیبر کربنی و مشکی پیانو و پدالهای آلیاژی میشود. در سینهٔ این سدان اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. برای انتقال این نیرو صرفاً یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخهای عقب ارسال میکند.
برای اینکه ارتقاءهای عملکردی مارک X GRMN تکمیل گردد، تویوتا سیستم تعلیق آنرا دوباره تنظیم و به کمکفنرهای تجدیدنظر شده مجهز کرده است. سازندهٔ ژاپنی همچنین سیستم کمکی الکتریکی فرمان مارک X را هم اصلاح کرده تا حساسیت و پاسخگویی آن افزایش پیدا کند. از تویوتا مارک X GRMN تنها ۳۵۰ دستگاه تولید خواهد شد که قیمت پایهٔ آنها از ۵.۱۳ میلیون ین معادل ۴۷ هزار دلار آغاز میشود.
sina
۳۰ دی ۱۳۹۷عالیه!
هایلوکس هم با رانندگی ناصر العطیه قهرمان رالی داکار شد.
یانکی
۳۰ دی ۱۳۹۷انصافا بیخوده
امیر
۳۰ دی ۱۳۹۷هرچقدر بیرونش قشنگه داخلش بیریخته
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۷به عنوان یک طلبه خودرو ژاپنی ، این طرح را کمی لوده و زشت میبینم ، تناسبی در خطوط شکسته با حجم بدنه نمیبینم و از روح آرامش بخش تویوتا به دوره .
اما از بُعد کیفیت و رانندگی حرفی برای گفتن نمیزاره و مثل همیشه تویوتا بهترینه
سام
۳۰ دی ۱۳۹۷واقعا طراحی این خودرو عالی و باشکوه است.یک ماشین به تمام معنا خاص و با کیفیت.
ADAK
۳۰ دی ۱۳۹۷الان این چیه ؟!!؟
تویوتا هم هر از گاهی انگار یه چیزیش میشه ها …
emad1990
۱ بهمن ۱۳۹۷تیغ زنی عصر جدید:یه زیر برند اسپرت ساز تاسیس کن و یه ماشین کامفورت رو با عناصر اسپرت باب میل بازار (که هیچ موقع عملکرد ماشین اسپرت رو نداره )تزیین کن و گرونتر بفروش
ایرادی وارد نیست چون تقاضا هست