تویوتا اواخر ماه دسامبر به خبری که مدتها انتظارش را داشتیم اشاره کرد. مدل فعلی لندکروزر آخرینمدلی از شاسیبلند مشهور تویوتاست که در آمریکا عرضه خواهد شد. نسل بعدی این خودرو در آیندهای نزدیک معرفی میشود اما فعلاً مشخص نیست که لندکروزر جدید در آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا خیر. چیزی که میدانیم این است که دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی ۳۸۱ اسبی لندکروزر فعلی نخواهد بود و بجای آن یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو انجاموظیفه خواهد کرد.
واضح است که زمان خداحافظی آمریکاییها با لندکروزر ۸ سیلندر فرا رسیده است. احتمالاً به همین خاطر است که فروش لندکروزر در ماه پیش به بالاترین میزان در طول ۱۰ سال رسیده است. در واقع در ژانویه ۲۰۲۱ تعداد ۶۸۹ دستگاه از این شاسیبلند مشهور در آمریکا فروخته شده است.
شاید این رقم خیلی چشمگیر به نظر نرسد اما این آمار نشان دهنده رشد ۲۲۱ درصدی نسبت به فروش ژانویه ۲۰۲۰ است. دومین ماه پرفروش برای لندکروزر دسامبر ۲۰۲۰ با آمار فروش ۶۰۶ دستگاهی بوده است. تویوتا میگوید این تغییر در فروش لندکروزر مستقیماً به تصمیمش در خاتمه عرضه لندکروزر پس از مدل سال جاری ارتباط دارد.
در نظر داشته باشید که لندکروزر خودروی ارزانی نیست و قیمت پایه حدود ۸۶ هزار دلاری دارد. برادر لوکستر لندکروزر یعنی لکسس LX قیمت ۸۷ هزار دلاری داشته و آنهم در آینده روانه موزه خواهد شد تا با نسلی تازهنفس جایگزین شود.
این دو خودرو با استانداردهای کنونی سن بالایی دارند زیرا زمان رونمایی آنها به سال ۲۰۰۷ بازمیگردد و در طول این ۱۴ سال تنها بهروزرسانیهایی را تجربه کردهاند. با توجه به محبوبیت بالای شاسی بلندها در آمریکا اگر نسل بعدی لندکروزر وارد این بازار شود تعجب نخواهیم کرد.
چند روز پیش تصاویری جاسوسی از نسل جدید لندکروزر هم منتشر شده که بیشتر فضای داشبورد آن را نمایش میدهد.
تویوتا ماههای آینده از نسل جدید پیکاپ فول سایز توندرا رونمایی خواهد کرد. توندرای جدید به پلتفرمی مدرن مجهز شده و در آنهم خبری از پیشرانه ۸ سیلندر مشترک با لندکروزر نخواهد بود. انتظار میرود این پیکاپ جدید از پیشرانههای ۶ سیلندر جدید سود ببرد.
حسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ممکنه بعضی ها برای مجموعه خودروهای کلکسیونی شون بخرن
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۹لندکروزر دوست داشتنی ❤
حرف و حدیث در باب این خودرو زیاده ، چون محبوب قلب خیلی از جهانیان هست ، اما اونهایی که تویوتا دارند یا داشتند ، میدونند چرا تویوتا میخرند و چرا لندکروزر میخرند .
لندکروزر عشق من اتاق ۱۰۰ عشق عشق عشق
موتورهای تویوتا به معنای واقعی کلمه مرگ ندارند ، فقط به آب روغن بنزینش بِرِس و فقط سوار بشو بدون خاموش کردن و از سواری نرم و راحتشون لذت ببر .
Hadi
۲۰ بهمن ۱۳۹۹مردم آمریکا انگار چششون ترسیده…
تو این ماهای اخر دارن لندکروزر میخرن که تویوتا رو از این تصمیمش منصرف کنن…
وگرنه این افزایش فروش ناگهانی چیزی عادی نیست…
منم اگر پولشو داشتم صبر میکردم نسل جدیدش بیاد اونوقت میخواد…
زود تر بیا حضرت چشم انتظار زیاد داری……
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۹حسین جان
آمریکا که مثل عربستان یا ایران ونزوئلا کلمبیا نیست که بخواهند یک دفعه اقدام به خرید کنند جهت کلکسیونی شدن !
هنوز کادیلاک شورولت فورد های کمکار و صفر حدود ۳۰ سال خواب پیدا میشه در آمریکا ولی میبینیم که قیمتی بین ۲۰ تا نهایت ۴۰ هزار دلار دارند !
کلکسیونی برای خودروهای تولید محدود یا مثلاً کشوری مثل ایران و عربستان هست که لندکروزرها هرچی قدیمیتر بشوند ، گرونتر میشوند !
همین الانش لندکروزر اتاق ۸۰ یا ۱۰۰ ، از اتاق صفر ۲۰۰ یا گرونتر یا در یک محدوده هستند !
به لندکروزر اتاق ۸۰ میگویند لیلا علُوی
یا به اتاق ۱۰۰ میگویند مونیکا
تو کشور قطر ، حتی لندکروزرها را میبرند کویر و تصادف از روی هیجان میکنند چون خراب شدن تو کارشون نیست خسته میشوند و دنبال بهانه میگردند و دوبار صفرش را میخرند از بس که پولشان باارزش هست ، کُفران نعمت میکنند !!!
امیرحسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۹اخه این لندکروز چیه که بخوان کلکسیونیش کنن(البته من منظورم این نیست که لندکروز خودردی بدی هست نه اصلا به هیچ وجه اتفاقا خیلی هم خوبه چرا چون با وحود ۱۲ سال سن هنوزم بروش خوبی داره نه مثل رقیباش که هر ۶ سال تقریبا میان نسل جدید میدن که فروشش پایین نیاد)منظورم اینه که لندکروزر یه خودروی تولید محدود نیست یا با مشخصات فنی خاص یا این نسخه هایی که میخرند نسخه ای تولید محدود نیست ازش که بخوان کلکسیونیش کنن این یه خودروی عادی یا بهتره بگم یه نسخه ی عادیه
لندکروزر که مثل مرسدس ۶ چرخ یا مک لارن پی وان که نیست که بخوان کلکسیونیش کنن حداقل نسخه ی هرتیچ ادیشن رو کلکسیونی میکردن یه چیزی حالا میشه قبولش کرد ولی نسخه عادی نه
امیرحسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۹دوستان یه چیزی واسم خیلی عجیبه:
الآن ماشینایی که تو عمرشون موتور ۸ سیلندر نداشتند الآن دارند ۸ سیلندرشو میزنن مثل دیفندر رانگلر و رپتور یعنی از ۶ آمدند به ۸ در حالی که همه دارند از ۱۲ و ۱۰ و ۸ میان به۶ وحجمشون وتعداد سیلندراشون کم میشه وهمه توربو میزننددرحالی که فورد ۷.۳و۶.۸میزنه درحالی که خیلی وقت یعنی چندسالی میشه که موتورپرخوران زدندولی از تویوتا خیییلیییی عجیبه که بیاد حجمو و سیلندرو کم کنه از تویوتایی که خیلی مقاومت کرد نسبت به توربو وسوپرشارژ،الآن هم حجمو کم کرده هم سیلندرو و هم توربواستفاده کرده،تازه fjکروزرو هم که توقف زده،اگه بیاد که مطمئناًخیلیا اونوبه دیفندرو۹۰ و برانکو ترجیح میدن،از برقی سازی هم که عقب افتاده،ولی امیدوارم مثل تسلا که رو برقی سازی پافشاری کرد تویوتا هم تو هیدروژنی ها پافشاری کنه و فقط برقی نشه،یه چیز دیگه ای که هم عجیبه اینه که همه دارند نسخه پلاگین هیبرید یا هیبرید میزنن ولی تویوتا میخواد مستقیم بره سمت برقی ها،لااقل بروتوربو کن برو هیبرید و پلاگینشون کن همه مدلاتو،بعدش برو برقی کن
میگم تویوتا میخواد مستقیم از تفس طبیعی بره برقی(حالا هیبرید یا پلاگین شاید) و توربو نکنه؟چرا به این دلیل گفتم گه اگه قرار بود توربو کنه که پروژه توربو کردن لکسوسLC F رو لغو نمیکرد
امیرحسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۹این تویوتا چقدر عقب موندست اولا چرا اخه پشت آمپرش تنام دیجیتالی نیست نه اینکه نتوته نه نمیخواد بزنه
دوما این یه فیس لیفت سنگین هست ظاهرش خب چرا طراحی انقلابی نداشته امده تکاملی زده طراحیشو من به پلتفرمش کار ندارم چون خوده تویوتا حرفه ای ترینه چرا چون به تویوتا گفتند چرا پلتفرم لندکروزو عوض نمیکنی گفته این پلتفرم هم تو افرود و هم انرود خوبه و اگه ما از این بهتر میدا کردیم ۱۰۰درصد عوض میکردیم این پلتفرمش بینظیره.ولی خب طراحشیو کامل عوض میکرد میشه،میشه مثل رضوانی تانک که جیپه ولی کامل طراحیش فرق میکنه توهم همین کارو میکردی،امدی بعد از ۱۲ سال نسل عوض کردی و با همون پلتفرمی که نسل های قبلی استفاده میشد(البتل مشکل اینجا نیست چون این اتاق ومهندسیش بیشتره) که خودروسازای دیگه مینگین هر ۶ سال نسل عوض میکنن،حداقل یه طراحی انقلابی میکردی
مثل LX که این فیس لیفت اخریش با بهتره چون سال اول این نسلش خیلی شبیه به لندکروزره بخصوص این عقبش البته این فیس لیفت اخریه هم عقبش بی شباهت نیست ولی جلوش کامل فرق میکنه خب لااقل جلوشو مثل اینکه امدی لکسوسو زدی جلوی این نسل جدیدو هم میامدی مثل لکسوس انقلابی کراحی میکردی
?Ali Hossein?
۲۰ بهمن ۱۳۹۹من اگه پول داشتم یه دونه میخریدم
Reza.M
۲۰ بهمن ۱۳۹۹عکسای جاسوسیو که دیدم برا اولین بار داره خوشم میاد از لندکروز…فقط خدا کنه لاقل قیمتشو بیارن در حد برانکو یا اونم که نه در حد دیفندر…با قیمت فعلی واقعا نمیتونه رقابت کنه و هزینه هایی که صرف تحقیق و توصعش میشه رو برگردونه…دوست داشتم لندکروز هم مثل AMG مرسدس یا جنسیس هیوندای یه زیر مجموعه کاملا جدا باشه با هدف تولید خودرو های افرودی تو کلاس های مختلف….
SS
۲۰ بهمن ۱۳۹۹لندکروزر رقیب این دو مدل نیست
لندکروز و ال ایکس در آمریکا تقریبا یه قیمت هستن محصول لوکس تویوتا محسوب میشن و مشتری های خاص خودشون رو دارن
رقیب دیفندر در واقع لکسوس GX (پرادو) هست و در محدود قیمت برانکو هم 4رانر TRD حضور داره
امیرحسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۹سلام
خب اگه میشه لینکشوبدین تا ماهم بهره ببریم?
ツSAMURAIツ
۲۰ بهمن ۱۳۹۹دو تا احتمال داره
یا لندکروزر از سال 2022 وارد آمریکا میشه
یا اینکه فقط لکسوس LX تو آمریکا عرضه میشه
خیلی منتظرم ببینم مشخصات و ظاهر نسل جدید چه جوریه
ایران
۲۰ بهمن ۱۳۹۹کاش زودتر نسل جدید بیاد
Ramin
۲۰ بهمن ۱۳۹۹قیمت پرادو 2 در رو تو سایت باما زده 1.5 میلیارد
حدودا تو این رنج قیمت ….
حالا جالب اینجاس ماله 12 سال پیشه و 150 هزار کیلومتر کار کرده
یا همین لند کروز
یکی نوشته. ..
لند کروز فیس 2013 با 234 هزار کیلومتر کار کرد…. ?????
3 میلیارد……
اخه 2 میلیارد …. و 3 میلیارد…. اونم ماشین قدیمی و بی آپشن … تازه بالای 150 هزاااارررر کیلومتر کار کرد….
اخه من چی بگم….
به من 2.5 یا 2 میلیارد بدن میرم باهاش یه دونه آلفا رومئو یا یه دی اس 7
میگیرم اونم 0 کیلومتر …..
به خدا 1 میلیارد برایر بهتر از اینه….
خریدن لند کروز یا پرادو…. اونم دست دوم ( دست دوم . دست دوم ) اونم با قیما گزاف
پول دور ریختنه…..
من موندم لند کروز و پرادو آخه چی دارن که اینقدر گرونن ……
فقط برندشون تویوتاس…. که ارزش نداره….
یکی بگه لطفا این تویوتا چی داره….. ممنون میشم…
Hadi
۲۰ بهمن ۱۳۹۹تویوتا همون چیزی رو داره که شما چینی دوست و آپشن باز ها متوجه نمیشید
اصالت،کیفیت،دوام یا بهتر بگم سگ جون بودن،پرستیژ،قدرت….بازم بگم؟
رامین جان بهتر که شما خودت رو درگیر این مسائل نکنی بچسبی به چینیا و ماشین های پر آپشن دوست داشتنیت…
یا حق…
MOHAMMAD.n.r
۲۰ بهمن ۱۳۹۹دوام – سخت جونی – استهلاک پایین – هزینه نگداری مناسب – حفظ ارزش خودرو بعد از چند سال کارکرد – اپشن های کافی در کشور هایی غیر از ایران و کلی
همسایه ما یدونه پرادو ۲۰۰۶ داره و از صفر دست خودش بوده و تا الان ۴۰۰ و خورده ای هزار کیلیومتر راه رفته(شهر و جاده و افرود) فقط چند سال پیش در افرود برفی سنگین به ماشین فشار میاره و یکی از چرخ های عقب به صدا میوفته و چند روز بعد میره مکانیکی و با هزینه کم درستش میکنه. کل خرابی این ماشین بعد از اینهمه سال فقط همین بوده(تازه جوری خراب نشده که خودش نتونه برگرده و نیازی به خودروبر نداشته)
کسی که ماشین بی دردسر بخواد تویوتا میخره.
اگر پشت صحنه برنامه های گرند تور و تخت گاز را دیده باشید(وقتی برای ساخت برنامه به کشور های دیگه میرن) اکثر ماشین ها تویوتا هستند و تعداد کمی نیسان. چرا بزرگترین و پر بیننده ترین برنامه های ماشینی جهان تویوتا رو برای سفر انتخواب میکنن؟؟؟؟
Mazda3
۲۲ بهمن ۱۳۹۹تو یکی از برنامه ها جرمی هایلوکس جدید رو تست کر هایلوکس از کار افتااااااااد و خراب شد معلوم نیست چرا مانور میری رو تویوتا این مشکوکه شایدم مافیا در کار باشه یا واسه این کار پول میگیری نهایتش بگی هم هیچی نیست آدم باید خیلی ساده باشه که هر موضوعی رو به یه چیز عجیب غریب تبدیل کنه.
تویوتا سبک اقتصادی و اکونومی داره و کلی سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده تو این موضوع بعد شما میای میگی آی این 200 تا کارکرده سالمه خب بایدم همین باشه ولی این ملاک و معیاری برای تشخیص خوب بودن نیست شما و افرادی دیگه مثل 0098 به اشتباه برداشتی دیگه دارید که هیچ وقت ملاک نیست.
اگه موضوع برتری هم باشه خودروسازای آلمانی و حتی امریکایی ( نه همین خودروسازاش بلکه پتانسیل و توانایی و تکنولوژی امریکا) دست برتر رو دارن و ژاپن هیچ وقت به گرد پای آلمان و امریکا نمیتونه برسه
با این وجود بازم ژاپن و کره همیشه از تکنولوژی کشور های پیشرفته اروپا و امریکا استفاده کردن مثل نیسان جی تی ار که کلا خیلی قسمتای اون مثل گیربکس که امریکاییه و موتورش بر اساس موتور مسابقه ای نیسان در لمانز ساخته شده که اونم یه شرکت بریتانیایی طراحی کرده و حتی سیستم تعلیق و شاسی و پلتفرمش به کمک اونها طراحی شده یا مثلا همین لندکروز که کلا از اول بر اساس جیپ بوده در ادامه هم که سیستم هایی دیگه که بهش اضافه شد مثل سیستم کی دی اس اس و نوع تعلیق عقب و حتی موتورش و موتور تو جی زد که با کمک یاماها ساخت شده حتی داخل موتور مارک یاماها حک شده یاماها هم که به طورکامل با شرکت های تکنولوژی امریکایی و اروپایی زیادی همکاری میکنه اینها رو گفتم چون احساس کردم اظهار نظر های ساده و موضوعات پیش پا افتاده رو الکی گندش نکنید چون مهم نیست.
به نظرم هرکی به هرچی علاقه داره میتونه درمورد همون نظر بده و بگه دوست دارم ولی اگه بتش کنید اشتباه میکنید چون ملاک برتری چیزای دیگس و نمیشه اینهمه ادعا کرد چون خودش گیر میوفته.
درمورد خودروهای سفر برنامه تاپ گیر هم هرچند از لندروور هم استفاده میکنن ولی دلیلش اینه که یه خودروی اقتصادی که قطعات وتعمیرکارش تو کشورای افریقایی و دور افتاده هستش و واسه همین مقرون به صرفه بوده چرت برن سراغ چیزی دیگه واسه همین تر تویوتا رو انتخاب کردن وگرنه آفرودرهای دیگه هستن که از همه نظر بهتر از لندکروز هستن مثل مرسدس G 500 4×4² یا رم trx یا هامر که از همه نظر بهتر از لنکروز هستن و کلا تو کلاس بالاتری هم هستن و سایز بزرگتر و وزن بیشتری هم دارن و عملکرد خیلی بهتری هم دارن ولی اونها مثل ایرانی ها فکر نمیکنن چون میگن مثلا تویوتا کافیه و لازم نیست چیز بالاتری اینجا استفاده شه این به نظر درسته هم هست.
حسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۹همون پرادوی دویست هزار کار دو میلیاردی از زباله های صفر کیلومترچینی که هیچ مهندسی پشت ساختش وجود نداره و بعد صد هزار کارکرد باید بره اوراقی خیلی خیلی بهتره.
یه چین هست و یه موتور 1.5 لیتری میتسوبیشی دیگه این همه حرف و ادعا نداره
حسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۹شما با دو میلیارد آلفارومئو صفر نخر چون آلفا هم برند گرون و کم آپشنیه برو همون هاوال h9 که جلوش به زانو در اومدی بخر و هر روز در مقابلش سجده کن
Amir
۸ اسفند ۱۳۹۹معلومه که هیچ تجربه ای از ماشین داشتن نداشتی و تو کف ام وی ام باباتی و گرنه میفهمیدی خریدن پرادو پول دور ریختنه یا پلاستیک زباله های چینی
مرسدس فن
۲۰ بهمن ۱۳۹۹خداحافظ لندکروز دوست داشتنی
زیزیگولو
۲۰ بهمن ۱۳۹۹لندکروز با اینکه قیمتش خیلی بالاست و سنشم خیلی رفته بالا و با بدنه روی فریم که به شیوه ای قدیمی به حساب میاد تولید میشه ولی هنوزم مشتریای خاص خودشو دارده ….. این یه واقعیته که تو 60 سال گذشته لندکروزر شهرت افسانه ای پیدا کرده و استخون بندی محکمش باعث دوامو جلب اعتمادو توانایی عبور از دشوارترین مسیرای آفرودی رو بهش داده تا جایی که قابلیتاش تو دشتو دمن و مسیرای صعب العبور باعث شده تا هواداری زیادی بین آفرودر بازا و شهرنشینا و کشاورزای روستا نشینو شبه نظامیا و خیلی از اقشار دیگه داشته باشه
ایران
۲۰ بهمن ۱۳۹۹میدونیم رامین تیوتا چی داره دوام یکی تو دیوار بود ۵۰۰ هزارتا کار کرده بود هنوز هم تمیز بود شما که طرفدار چینیا هستی این حرفا تو گوشت نمیره میگی بی ام وی گرونه مرسدس گرونه تویوتا فلانه و ….. من بهت میگم ماشین چین غیر از آپشن هیچی نداره مثال هم برات میزنم یکی برام تعریف کرد یه ایکس ۳۳ صفر خریده تو شیش ماه اینقدر خرابی داشت زود فروختش امیدوارم از این به بعد بیشتر به نظرات هم احترام بزاریم با تشکر از پدال به خاطر مطالب عالی و بی نقصش
Ramin
۲۰ بهمن ۱۳۹۹اقای ایران…
منتاژ مدیران خودرو و ایرانخودرو و سایپا خرابه دیگه مشکل من نیست… .
ماشین های وارادتی چینی که همیشه اولش یه مقدار محدود وارد میکنن…
همونا به اندازه پرادوش کار میکنن…. ولی سایپا یا مدیران خودرو یا ایرانخودور از کیفیت و آپشن میزنن…. خب وقتی آپشن و کیفیت رو برمیدارن مشکل من نیست….
تا زمانی که نرید سوار چینی درست و حسابی ( اونایی که یا تو چین هسست یا همین بغل خودمون تو امارات ) هر وقت رفتید سوار شدید. به عیسی راست میگم. نظرتون عوض میشه
اصلا برید سایت های عربی در مورد خودرو های چینی ببیند مردمشون چی گفت…
و اینکه اون ایکس 33 احتمالا به اون دوستت انداخته بودن…..
البته زمان همه چیز را ثابت میکنه…
پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس ….
حسن
۲۰ بهمن ۱۳۹۹تویوتا میرااث دار علم بشره عزیزل براذر
یاس ی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹قیمتها کلا توی ایران غیر کارشناسانه و حبابیه. البته لندکروزر در آمریکا هم ماشین ارزونی نیست ولی اونقدر خودش را ثابت کرده که با همین قیمت هم خواهان زیادی داره.
تویوتا یعنی دوام. وقتی ماشینی بتونه با بنزین و روغن بی کیفیت مناطقی مثل آفریقا و کشورهای در حال جنگ مثل ساعت کار کنه و آخ نگه این میشه که وقتی میگن قرار هست تولیدش متوقف بشه مشتری برای خریدش صف میبنده، اونهم توی بازاری که دهها رقیب داره. کمتر برندی را میشه پیدا کرد که به سخت جونی تویوتا باشه.
ایران
۲۰ بهمن ۱۳۹۹آقا رامین من گفتم بهتره به نظره همدیگه احترام بزاریم ولی اینو باید قبول کنی چون ثابت شده تویوتا کم خرج ترین و سخت جون ترین ماشین های تاریخ رو ساخته میدونی سواری چینیا خوبه و آپشن های فراوانی دارند ولی باور کن این واقعیته هر شرکتی تو یه چیزی خوبه مثل ماشین های آمریکایی به قدرت موتور شهره هستند شما چینی دوست داری باشه ولی به نظر بقیه احترام بزار و به عاشقان برند های دیگه احترام بذار همین
Ali
۲۰ بهمن ۱۳۹۹امیدوارم این توربو جدید هم مثل تنفس طبیعی قبلی با دوام باشه
پیام
۳۰ بهمن ۱۳۹۹سلام بر شما
با – یک میلیارد و پانصد میلیون تومان – و با -دومیلیارد تومن -چه ماشین آفرودی (ترجیحا از خانواده تویوتا غیر از پرادو ) میشود خرید که ضمن قدرت موتور بالا و استهلاک کم ، خانوادگی هم باشد ؟؟؟
تویوتا فورچونر گزینه ی مناسبی ست یا لندکروزر اتاق صد ؟؟ و البته fj کروزر مدل پایین رنگ دار ؟؟
Amir
۸ اسفند ۱۳۹۹سلام آقا پیام
با این بودجه ای که گفتی ، بهترین چیزی که میتونی بخری ، یه لندکروز اتاق ۱۰۰ هست
fj ماشین خیلی خوب با توانایی آفرودی بسیار بالاست و طراحی و مهندسی ماشین اولویتش آفرودی بودن بوده ، اینو میشه از طراحی خشن خودش و داشبردش فهمید ، البته یه مشکلی که داره اینه که ماشین خانوادگی خوبی نیست و یکم استفاده ازش در کنار خانواده مشکله ، به غیر از این نقطه ضعف دیگه ای نمیشه ازش دید.
لندکروز اتاق ۱۰۰ شاید مقداری قدیمی به نظر بیاد اما اگه یه تمیزش رو گیر بیاری ، خیلی خوب میشه
بزرگ و جادار هست ، به علاوه اینکه توانایی آفرودش هم بسیار بالاست و اینکه بگم تویوتاس و خرابی حالا حالا ها تو مرامش نیست.