علیرغم اینکه سدانهای میانسایز جای خود را به کراس اوورها دادهاند اما یک خودرو توانسته در سهماهه اول سال ۲۰۱۸ با افزایش فروش مواجه شود و آنهم سدانی نیست جز نسل جدید تویوتا کمری.
فروش کلی سدان های میدسایز در سهماهه اول سال ۲۰۱۸ با کاهش ۱۲.۷ درصدی در آمریکا به ۴۱۲۶۶۷ دستگاه رسیده است. تویوتا کمری در ژانویه فروش ۲۴۶۳۸ دستگاهی، در فوریه فروش ۳۰۸۶۵ دستگاهی، در ماه مارس فروش ۳۵۲۶۴ دستگاهی و نهایتاً در آوریل فروش ۲۹۸۴۸ دستگاهی را تجربه کرده است.
کمری به همراه سوبارو اوتبک که آن هم سدان نیست، تنها خودروهای میانسایزی هستند که در سهماهه اول سال ۲۰۱۸ افزایش فروش داشتهاند. فروش خودروهای آکورد، آلتیما و فیوژن با افت مواجه شده درحالیکه مالیبو تقریباً حالت باثبات خود را حفظ کرده است.
اما یکی از بدشانسترین خودروهای سهماهه اول سال ۲۰۱۸ کیا اپتیما است که افت فروش قابل توجه ۲۷ درصدی را نشان میدهد. پسرعموی اپتیما یعنی هیوندای سوناتا فیس لیفت نیز افت فروش ۳۷ درصدی داشته و تکمیل کننده بدترین عملکردها هم فولکسواگن پاسات با افت فروش ۴۷ درصدی است.
محمد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا حیف سدان ها ولی حداقل الان که دارن سدانها رو عملا بازنشسته میکنن حداقل شاسی بلندهای کوپه و اسپرت بیشتری بسازن که لذت رانندگی رو حفظ کنن مثل سدان ها
Mohamad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷حیف بود ماشین به این باحالی افزایش فروش نداشته باشه. بیینیم میتونه یه رکود بزنه
A.B
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷سوناتا که اصلا دلچسب نبود نسل جدیدش کمری هم اینقدر طراحیش خوب شد که اوپتیما دیگه چیزی برا بردن در برابرش نداشت
me84
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷.
تویوتا تواناییهاشو اینجوری به رخ میکشه. نه با 4 تا آپشن و بزک دوزک.
تو کشوری که رقابتی ترین بازار خودرویی دنیاست و تولید کننده التماس خریدار رو میکنه و خریدار هم با انواع و اقسام شرایط فروش و گارانتیهای جورواجور و هزار جور آمار و ارقام کیفیت و رضایتمندی و … دستش برای انتخاب کاملا بازه، میره سراغ محصولی که بهترین ارزش رو در برابر مبلغ پرداختی داشته باشه.
اینقدری که ماها از پشت مانیتور به آمار و ارقام این سایتها و موسسات توجه میکنیم، مردم آمریکا توجه نمیکنن و صاف میرن سراغ چیزی که میدونن ماهیتش چیه و نیازی به فکر کردن نداره.
خدایی ایول داره تویوتا
بنظر من رقیب تویوتا هیچ کدوم از برندهای ژاپنی و کره ای و آمریکایی و … نیستن. رقیب تویوتا درآینده ای نزدیک از چینه. چینیها خوب دارن میان جلو بخصوص تو برقیها که تکنولوژیشون خیلی ساده تره.
sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷میزان افت پاسات و مزدا یکم عجیبه.
تویوتا هم معلوم بود قراره با این نسلش گرد و خاک کنه.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷کمری سَمبل خودرویهای سدانِ اقتصادیه
همیشه از هر نظر جلوتر از رقیباش بوده ، چه فروش ، چه لذت سواری و….
Mohammadreza
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷کمری چه فاصله ای با خودرو دوم و سوم باز کرده!
واقعیت اینه که کراس اوور ها کلا نوع تکامل یافته تری از وسایل حمل و نقل هستن
تنها دلیلی که تا حالا کراس اورر ها پرفروشترین نبودن این بود که تکنولوژی لازم برا پایین اوردن مرکز ثقلشون وجود نداشت ولی الان که تکنولوژی پایین اوردن مرکز ثقل وجود داره دیگه سدان ها برتری نسبت به کراس اورر ها ندارن
دوستانی که میگن لذت رانندگی، اگه پشت یه کراس اوور مدل جدید بشن میبینن که چسبندگی لازم برای ایجاد هیجان در یک رانندگی عادی رو دارن ولی اگه هیجان بیشتر میخواین دیگه باید برید سراغ کوپه ها
من معتقدم که کراس اوور ها بیش از70 درصد بازار رو در دست میگرن و خودرو سازها هم مثل فورد یواش یواش سدان هاشونو حذف میکنن
مانی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی جدی
واقعا اینی که میگی رو میدونی؟
این تکنولوژی که مرکزِ ثقل رو میتونه پائین بیاره و قبلا وجود نداشت دقیقا چی هست؟
ممنون میشم یکی یکم توضیح بده
Saman
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷تویوتا =امپراطور خودروسازان :کیفیت ،قابلیت اطمینان باور نکردنی، استهلاک ناچیز، نرم و راحت و لذت بخش ،هندلینگ و خوش دست ،استقامت بسیار بالا و….واقعن تویوتا بی رقیبه :-)
سامان اذری
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷پادشاه قلبم کمری ??
مهران
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷تیوتا داره نتیجه طراحی های و عملرکرد فوق العادش رو میبینه
#ali.m#
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷این نسل کمری بینظیره .
همه چیز رو درکنار هم داره .پس تعجبی هم نداره که رتبه یک باقی بمونه چون بهترین انتخابه.
?کمری?
دانیال
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷چیزی که به نظرم میاد اینه که اپتیما و سوناتا نسل قبلی(سوناتا دو نسل قبل) در زمان خودشون خیلی از طراحی زمان خودشون جلوتر بودن، درحالی که کمری طراحیش رو به عقب کار کرد بود، اما الان طراحی اپتیما و سوناتا از زمان حال حاضر عقب تره و رقبا جلو افتادن. با توجه به طراحی زیبای کمری(چه نمای خارجی چه داخلی) و همچنین قدرت برند تویوتا، سوناتا و اپتیما له خواهند شد.