تویوتاهوندا

بر بازار خودروهای سواری آمریکا هوندا سلطه بیشتری دارد یا تویوتا؟

کاملاً واضح است که آمریکایی‌ها به برندهای ژاپنی علاقه دارند. بله مطمئناً بسیاری از مردم این کشور ترجیح می‌دهند پشت فرمان پیکاپ‌های آمریکایی بنشینند یا ماسل کارهای شورلت، فورد و دوج را خریداری کنند اما اگر به آمار و ارقام نگاه کنیم، تویوتا و هوندا در سگمنت‌های سواری و سنتی‌تر کاملاً سلطه دارند؛ بنابراین، بیشتر افرادی که در آمریکا به دنبال یک سدان کامپکت یا میان سایز و همین‌طور یک کراس‌اوور کامپکت هستند، خودرویی با نشان ژاپنی انتخاب می‌کنند. البته در کلاس‌های سدان‌ها و کراس‌اوورهای فول سایز هم دوج چارجر و فورد اکسپلورر پادشاهی می‌کنند ولی ما در این مطلب قصد داریم صرفاً به خودروهای ژاپنی بپردازیم که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در آمریکا فروش داشته و بر کلاس خود سلطه دارند.

مطلب را با کوچک‌ترها یعنی آمار فروش خودروهای کامپکت تا پایان سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۰ آغاز می‌کنیم. در این کلاس هوندا سیویک و تویوتا کرولا صدرنشین هستند و دیگر خودروها حتی به آن‌ها نزدیک هم نیستند. البته سال ۲۰۲۰ سالی بسیار چالش‌برانگیز بود و به همین دلیل فروش هردوی این سدان‌های ژاپنی کاهش یافته اما بااین‌حال هنوز هم بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه فروش داشته‌اند.

هوندا سیویک

قیمت پایه: ۲۱,۰۵۰ دلار

سیویک درواقع دومین خودروی پرفروش در کلاس خود است اما این کامپکت ژاپنی در هردو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ توانست در بازار آمریکا از خودروی شماره یک دنیا یعنی تویوتا کرولا پیشی بگیرد. سیویک در نُه ماه نخست سال گذشته ۲۰۰,۹۴۱ دستگاه فروش داشته درحالی‌که این رقم در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۵ هزار دستگاه بود. سیویک هم‌اکنون در سه نسخهٔ هاچ‌بک، سدان و کوپه به بازار عرضه می‌شود و کمی بیشتر از کرولا تنوع دارد. این ماشین همچنین تهاجمی‌تر از تویوتا است اما جدیدترین نسل کرولا هم قطعاً شیک‌تر از نسل‌های قبلی است.

تویوتا کرولا

قیمت پایه: ۱۹,۹۲۵ دلار

هرچند کرولا فقط به‌صورت سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه می‌شود اما نسخهٔ هیبریدی را هم ارائه می‌کند. در نُه ماه نخست سال گذشته، ۱۶۶,۲۱۳ دستگاه از این ماشین در آمریکا فروخته شده که کاهش قابل‌توجهی را نسبت به فروش ۲۳۴ هزار دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. بااین‌حال کرولا همچنان اوضاع خوبی دارد زیرا کماکان پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود در سراسر جهان است و در آمار فروش جهانی حتی فولکس‌واگن گلف را هم پشت سر گذاشته است. البته بااین‌وجود به نظر می‌رسد در حال حاضر بیشتر آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند بجای کرولا، سیویک بخرند.

سگمنت بعدی، سدان‌های میان سایز است که علیرغم محبوبیت کراس‌اوورها در چند سال اخیر، بسیاری از این سدان‌ها هنوز در ایالات‌متحده فروش خوبی دارند.

تویوتا کمری

قیمت پایه: ۲۴,۹۷۰ دلار

وقتی از سدان‌های میان سایز صحبت می‌شود، تویوتا کمری پادشاهی می‌کند. این سدان خوش‌نام ژاپنی که با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، ۳.۵ لیتری V6 و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود، در نُه ماه نخست سال گذشته در آمریکا ۲۰۴,۹۴۵ دستگاه فروش داشته که نسبت به فروش ۲۵۸ هزار دستگاهی سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. بااین‌حال، این آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ آمریکایی‌ها بیشتر کمری خریده‌اند تا سیویک. هرچند مقایسه دو سگمنت مختلف چندان عادلانه نیست اما موفقیت جدیدترین نسل کمری غیرقابل‌انکار است تا جایی که تویوتا حتی آن‌را بجای اونسیس به بازار اروپا هم آورده است.

هوندا آکورد

قیمت پایه: ۲۴,۷۷۰ دلار

آکورد با فروش ۱۴۵,۲۹۱ دستگاه در نُه ماه نخست سال ۲۰۲۰، پس از کمری دومین خودروی پرفروش کلاس خود محسوب می‌شود. این فروش در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰۴ هزار دستگاه بوده است. آکورد را در بازار می‌توان با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری توربو و گیربکس‌های CVT و ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک خریداری کرد. به‌طورکلی، هرچند ممکن است طراحی بیرونی آکورد در مقایسه با استایل اسپرت کمری کمی بحث‌برانگیز باشد اما این سدان ژاپنی همچنان خودرویی بسیار کاربردی، مجهز و خوش‌ساخت است.

سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت، بخش دیگری است که تحت سلطهٔ این دو برند ژاپنی قرار دارد آن‌هم با وجود رقبای قدرتمندی مثل شورلت اکوئناکس، نیسان روگ و سوبارو فورستر که این کلاس را بسیار رقابتی کرده‌اند.

تویوتا رافور

قیمت پایه: ۲۶,۰۵۰ دلار

رافور با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی و همین‌طور نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی (پرایم) به بازار عرضه می‌شود. تویوتا طی نُه ماه نخست سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۰۲,۵۷۴ دستگاه از این کراس‌اوور کامپکت به فروش رسانده که رقمی فوق‌العاده بوده و تقریباً دو برابر فروش پیکاپ تاکوما یا جی‌ام‌سی سی‌یرا است. با وجود شیوع بیماری کرونا، فروش رافور در آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۹ تنها ۷ درصد کاهش یافته که این نشان می‌دهد این کراس‌اوور کامپکت چقدر خودروی موفقی است.

هوندا CR-V

قیمت پایه: ۲۵,۳۵۰ دلار

هوندا CR-V که با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو و یک نمونهٔ هیبریدی قابل خریداری است، در نُه ماه اول سال گذشته ۲۳۷,۳۳۴ دستگاه فروش داشته که کاهش زیادی را نسبت به فروش ۲۸۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. در اوایل سال جاری، هوندا ویدئوهایی را منتشر کرد که ادعا می‌کرد CR-V خرید بهتری نسبت به رقبایی مثل رافور، نیسان روگ و سوبارو فورستر است. در مقایسه با تویوتا، هوندا اشاره می‌کرد که CR-V در داخل فضای بیشتری برای بار و سرنشینان دارد اما درواقع این تفاوت بسیار ناچیز است.

با توجه به تمام مواردی که در اینجا بیان شد، در این سه سگمنت، کدام سدان کامپکت، سدان میان سایز و کراس‌اوور کامپکت را انتخاب می‌کنید؟ هوندا یا تویوتا؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    مردمان امریکا هر ماشینی دوست داشته باشند در دنیا به راحتی میتوانند بخرند چون ثروتمند هستند

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      چون ثروتمند هستند مهم نیست ، بهتره بگیم چون ((( آ ز ا د ))) هستی ، چیزی که اصلاً توی سیپیوی ما ایرانی‌ها کار نشده و همیشه دنبال یه قَیِم یا مُنجی میگردیم !

      انتخاب من در این سه کلاس به ترتیب :
      سیویک
      کمری
      راو۴

      موافقم 15
      مخالفم 7
      1. ADAK

        ۱۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        سیویک
        کمری
        crv

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. کیان

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      در این حد هم ک شما میگی ازادی ندارن
      مثلا نمیتونن خودروهایی ک جایزه زیاد میبرن و اتیش میگیرن و زیاد بخرن
      پس ازادیهاشون محدودیت هم داره
      البته مال کم عقلیشون هم میتونه باشه ک ماشینی ک هم اتیش میگیره هم جایزه میگیره و نمیخرن

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        ???
        درسته کیان جان
        زدی تو خال ?
        از این مَنظر ، متوجه‌هشون نشده بودم !

        موافقم 8
        مخالفم 11
      2. سلمان

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (161 ديدگاه)

        پدال کره ای و ژاپنی رو مقایسه نکرده ها !!! دوتا ژاپنی رو باهم مقایسه کرده !!! خودکشی نکنین یه وقت ??? اول با دقت بخونین بعد نظر بدین

        موافقم 2
        مخالفم 8
      3. ADAK

        ۱۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        اتفاقا اونقدر آزادی دارن که حتی میتونن سمند دوگانه سوز هم بخوان سفارش بدن و داشته باشن!!!
        خوبه لودگی کناز گذاشته بشه تو بعضی مسایل!!!
        انقدر خوده مردم جک ساختن و لودگی کردن که قبح اش حتی برای مسئولین هم ریخته شده و توی چشم مردم راست راست نگاه میکنن و لیچار بار مردم میکنن

  2. $Ãbţìň$

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    هوندا CR-Vچقدر شبیه به تویوتا RAV4بوده! خیلی به هم نزدیکن توی طراحی جلو

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. challenger

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      اره طراحی متشابهی دارن تقریبا

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. حسین

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    سیویک ، آکورد، راو فور

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. Ali

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    صد در صد تویوتا
    بخاطر اینکه تویوتا تنفس طبیعی هست بر خلاف هوندا که با اون دو تا موتور توربو نابود کرد اکورد و سی ار وی رو
    توربو ها پر استهلاک هستن و اصلا به این ماشین های بی در دسر نمیخورن

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      این لیست 6 تا از بهترین و کار درست ترین ژاپنی ها رو تو خودش جا داده…
      تک تک شون رو قبول دارم و تو انتخابشون شک نمیکنم(اگه پولشو داشتم)
      اونایی که میگفتن بازار آمریکا دست جنسیس و کره ای هاست کجان؟
      بیاید آمار و ارقام رو ببینید…
      انتخاب من بین این 6 تا:
      سیویک
      کمری
      رافورر

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        Hadi داداش
        یکی از همونایی که میگن بازار آمریکا دست جنسیس و کره‌ای‌هاست ، همینجاست !
        پروفسور ( م / ژ )?

        بقیشونم وقتی باد نسیم میوَزَد می‌آیند و زمانی هم که هوا ابری میشه میروند !

        موافقم 5
        مخالفم 3
      2. سلمان

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (161 ديدگاه)

        خبرش رو دو روز پیش پدال گذاشت : “بازار قدرتمند هیوندای در آمریکا” چطور اونجا پیداتون نبود ؟؟??

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          اونجا پیدامون بود
          شما تحریف میکنید ، نمیبینید !

          البته نوشته ( بود ) بازار قدرتمند ، ننوشته فروش قدرتمند !

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. سلمان

          ۱۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (161 ديدگاه)

          بازار یعنی محل فروش و داد و ستد پس اگر یک کالا فروش قدرتمندی داشته باشه یعنی بازار قدرتمندی داشته و بالعکس اگر بازار قدرمندی داشته باشه یعنی فروش قدرتمندی داره پس این دو مترادف هم هستن خوش تیپ

          موافقم 0
          مخالفم 6
        3. MOHAMMAD.n.r

          ۱۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          *بازار یعنی محل فروش و داد و ستد*
          کتاب سوم دبستان

  5. ممد ژانگولر

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    دوستان یک سوال
    اگر گفتین بیشترین فروش محصولات تویوتا در ایران متعلق به کدام استان یا شهر هست؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      حدس میزنم یزد و اصفهان باشه! ( به نسبت جمعیت و درامد)

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        فقط میدونم بیشترین استقبال از تویوتا را نسبت به جمعیت استان‌ها ، شیراز و شهرکرد دارند .

        البته یه مسئله‌ای که هست و دلم نیومد که نگم ، اینه که اگر میشه ، ترول‌های اعظم یه لطفی کنند و از صفحه به صفحه‌ی این مقاله عکس بگیرند تا مدام برایشان یادآوری نکنیم وقتی میگیم ژاپنی و بازار آمریکا و فروش ، یعنی چی ?!

        موافقم 5
        مخالفم 10
        1. سلمان

          ۱۶ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (161 ديدگاه)

          از صفحه انتخاب جنسیس G70 به عنوان خودروی سال 2019 موتورترند عکس گرفتی ؟؟؟ از صفحه انتخاب تلوراید به عنوان خودروی سال 2020 عکس گرفتی ؟؟ از صفحه بازار قدرتمند هیوندای در آمریکا عکس گرفتی ؟؟؟ عجب اعتماد به سقفی هستی هااا???? دانشمند این فقط دوتا ژاپنی رو باهم مقایسه کرده و نیامده دوتا ژاپنی و کره ای رو مقایسه کنه که تو داری خود زنی میکنی ??

          موافقم 5
          مخالفم 5
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      احتمالا تهران.
      چون جمعیت بیشتری داره.

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. ممد ژانگولر

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      متاسفانه همتون اشتباه گفتین
      جواب:
      زاهدان نبش کشور دوست و برادر پاکستان

      بی نهایت به تویوتا علاقه دارن

      فکر کنم نوید تویوتا اکونومی داره بهتر بدونه که بعدشم میفروشن به پاکستانیا تسبیح از آیینه وسطش آویزون میکنن شروع به مسافر کشی میکنن

      موافقم 8
      مخالفم 2
  6. حسین

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    مصرف سوخت کمری 4 سیلندر کمتره یا 6سیلندر هیبرید؟
    ( البته اگر مدل 6سیلندر ، نوع هیبرید هم داشته باشه؟)

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      ۶ سیلندر هیبرید وجود نداره.
      ولی اگر بخوایم فرضی بگیم، در شهر ۶ سیلندر هیبرید کمتره و در جاده ۴ سیلندر.

      موافقم 6
      مخالفم 2
  7. AMG///

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    آمار فروش در آمریکا?
    https://www.caranddriver.com/news/g32006077/best-selling-cars-2020/
    منبع caranddriver
    آمار فروش در کانادا?
    https://www.autotrader.ca/newsfeatures/20200123/top-10-best-selling-cars-in-canada-in-2019/
    منبع autotrader.ca

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. میثم

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من انتخابم در هر 3 مورد تویوتاست
    ولی میدونم سیویک هیجان انگیزتر از کرولاست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. میثم

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    تویوتا 15.45% تو این سه کلاس بیشتر از هوندا فروش داشته

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. challenger

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    استهلاک پایین، کیفیت بالا، مصرف کم سوخت، تکنولوژی بالا در تولید خودرو، تکیه خودروساز ژاپنی بر واحدهای بزرگ تحقیق و توسعه، و همچنین ارائه مدل های بهینه تولید و کاهش هزینه های جانبی و در نتیجه قیمت مناسب محصولات این خودروساز از جمله مهمترین مولفه های موفقیت تویوتا در میان دیگر خودروسازان محسوب می شود.

    از سوی دیگر خدمات پس از فروش و دسترسی مناسب به قطعات یدکی مورد نیاز خودروهای تویوتا نیز توانسته است مشتریان این شرکت را بیش از پیش به خرید مدل های مختلف این شرکت ترغیب کند.

    به ترتیب مدل های تویوتا کمری و تویوتا کرولا و تویوتا رو4 پر فروش ترین مدل های تویوتا در آمریکا در سال 2015 بوده اند ا الان ببین چیه از اون موقع تا الان پرفروش ترین بودن

    https://www.motorbiscuit.com/what-is-toyotas-best-selling-model/. اینم یه لینک درمورد فروش کرولا و رافور

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. challenger

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      حرف من نیست که این همه دیس دادین حرف یه سایت دیگس اوردم اینجا نوشتم
      معلومه تویوتا خیلی طرف دار نداره منم به شخصه لکسوس زیر مجموعه اش رو از تویوتا بهتر می دونم

      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        داداش این دیس ها کار همونی هست که همه میدونن.
        همونی عکس شلبی میزاره و یکی دوماهه سایت رو به گند کشیده.
        پدال نمیشه از طریق ای پی شناسایی کنید کنید این افراد رو؟؟؟ اکانت رو بن کنید و تمام.اکانت هایی که ای پی نزدیک و مشابه دارند منظورم هست.
        چند وقت پیش یک دوره خارج از کشور به صورت انلاین برداشتم بعد الان رفتم امتیازت و نمره ها رو نگاه کنم در قسمت اکانت تمام ای پی هایی که وارد شدن و نمره منو نگاه کردن با ساعت و… دقیق مشخص بود.پشمام ریخته بود

  11. سلمان

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (161 ديدگاه)

    خودروهای بسیار زیادی در سراسر جهان تولید میشن در بین اونها تعدادیشون بسیار زشت و بی خاصیت هستن و طراحی های درستی ندارن و لقب زشت ترین و بی خاصیت ترین رو یدک میکشن و جالبه که هر سال هم همون طراحی های تکراری زشت و بدترکیب رو ادامه میدن و در مورد کیفیت پروپاگاندا تبلیغات دروغین راه میندازن ???? بله درست حدس زدین دوستان عزیز منظورم خودروهای زشت و بی خاصیت و بی کیفیت ژاپنی هست ?? همیشه برای مشتریهای خودرو “زیبایی” مهمه اما با این حال وقتی به زیبایی و پیوند اون با صنعتاتومبیل می‌رسیم در مورد ژاپنی های بی خاصیت وضع کمی فرق میکنه برای این که از بس بی روح و زشت و بی خاصیت و بی کیفیت هستن

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      کارت از یخ هم گذشته اشکان? آخه مگه مجبوری طرفداری گاری سازهای کره ای رو کنی که بعد اینجوری به عجز و لابه بیفتی عزیز?????

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      جالبه بدونی همین بی خاصیت ها و زشت ها چند برابر بعضی ها میفروشن.
      چشمات زشت میبینه گل من🤣🤣🤣
      لااقل عکس پروفایلت رو هیوندا بزار 🤣🤣

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        جالبه بدونید بعضی ها با ثبت پروفایل تقلبی دوباره افتادن به جون لایک و دیس ها!!!!
        از زمانی که این نظر رو گذاشتم تا زمانی که جواب اقای کوروش رو دادم و صفحه رفرش شد بعضی ها دو تا دو تا لایک خوردن و طرف مقابل دیس!!!!!
        همه میدونید کیه.
        من نگم بهتره…

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. سلمان

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (161 ديدگاه)

        پس دلیل شوت شدن لندکروز از بازار آمریکا چی بود ؟؟؟ حتمن به دلیل خوشکل بودن و فروش بالاش بود ???? جوابت فقط یه جمله هست : **بازار قدرتمند هیوندای در آمریکا** این جمله رو روزی چند بار با خودت تکرار تا مثل جدول ضرب حفظت بشه عزیزم

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          فروش قدرت مند هیوندا. مثل بچه ها که فقط یک حرف رو تکرار میکنن.
          صبر کن امار فروش بیاد… فروش قدرت مند مشخص میشه.

        2. MOHAMMAD.n.r

          ۱۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          اینم فروش قدرتمند ????هیوندا در امریکا:
          ۳ ماهه اول ۲۰۲۰ (امار کلی هم چند وقت دیگه میاد)
          منبع: خودروبانک
          ۱-فورد سری F 589,034
          ۲-شورلت سیلورادو۴۱۴,۶۵۰
          ۳-پیکاپ رم۴۰۲,۴۱۰
          ۴-تویوتا راوفور۳۰۲,۵۷۴
          ۵-هوندا CR-V 237,334
          ۶-تویوتا کمری۲۰۴,۹۴۵
          ۷-هوندا سیویک۲۰۰,۹۴۱
          ۸-شورلت اکونیکس۱۹۱,۷۲۷
          ۹-جی ام سی Sierra 174,645
          ۱۰-نیسان روگ (ایکس تریل)۱۶۷,۴۰۱
          ۱۱-تویوتا کرولا۱۶۶,۲۱۴
          ۱۲-تویوتا تاکوما۱۶۳,۶۱۸
          ۱۳-فورد اکسپلورر۱۶۰,۲۰۹
          ۱۴-جیپ گرند چروکی۱۵۲,۸۵۶
          ۱۵-جیپ رانگلر۱۵۰,۲۰۲
          ۱۶-هوندا آکورد۱۴۵,۲۹۱
          ۱۷-تویوتا هایلندر۱۴۱,۳۰۱
          ۱۸-سوبارو فارستر۱۳۴,۰۸۲
          ۱۹-فورد اسکیپ۱۳۱,۷۵۳
          ۲۰-نیسان آلتیما۹۷,۰۸۲
          ۲۱-فورد فیوژن۹۰,۶۶۴
          ۲۲-هیوندای النترا۷۵,۱۰۳
          ۲۳-شورلت مالیبو۷۳,۳۹۹
          ۲۴-نیسان سنترا۶۹,۸۷۳
          ۲۵-کیا فورت (سراتو)۶۲,۹۱۱

  12. کوروش

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    تصور نمی کنین که برند ژاپنی “نیسان” و به خصوص خودروی محبوب و پرفروش آن در ایالت متحده آمریکا ، مدل روگ (ایکس تریل) در این بررسی خالی می باشد ؟

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      نیسان روگ امسال خیلی خوب نفروخت. چون نسل قدیم بود.
      نسل جدید برای امسال اومده و خوب میفروشه…

      موافقم 4
      مخالفم 1
  13. شورلت

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    آقا سلمان چرا حرفات با هم نمیخونن وقتی کیفیت یه ماشین دیگه رو غیر از کره ای ها میبینی باز میای یه چیز دیگه مثل قیافه ماشین ها رو وسط میکشی تا بگی کره ای ها بهتر از هر ماشینی توی جهان هستند

    1. سلمان

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (161 ديدگاه)

      مانند شخصیت دیوی کلاه قرمزی برعکس گفتی !!! برای این که در حال حاضر سال ها هست که هر دو خودروساز کره ای در تمام زمینه ها به بلوغ رسیدن و طراحی خارجی جذاب و کابین زیبا و امکانات فراوان و از همه مهم تر رشد چشمگیر کیفیت مکرر داشتن و کیفیت بالا رو از همان روزهای اول شروع به کار شرکتهاشون سرلوحه خودشون قرار دادن و کیا و هیوندای با برداشتن گامهای بزرگ تصمیم گرفتن کیفیت محصولات خودشون رو به حدی برسونن که به سختی بشه از اونها ایرادی گرفت درست برعکس برندهای بی روح و تکراری و بی کیفیت ژاپنی و حالا کیفیت خودروهای کره ای در حدی هست که به راحتی میتونن با انواع آلمانی و آمریکایی و انگلیسی و خیلیهای دیگه مقایسه بشن اما درست برعکس خودورهای بی روح و بی کیفیت ژاپنی که فقط طرح های تکراری گذشته رو میارن روی خط تولید و به کیفیت و زیبایی توجهی نمیکنن و در شرایطی هستن که باورهای نادرست و غلط رو با پروپاگاندا و تبلیغات دروغین و پوشالی در ذهن مردم فرو کردن و کیفیت پایین و زشتی و بی روحی و ضعف محصولات بنجلشان رو پشت این تبلیغات پوشالی مخفی کردن

      موافقم 1
      مخالفم 4
  14. شورلت

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    من همین یه کامنتو گذاشتم دیگه هم کامنت نمیذارم هر جوری هم جوابمو میدی برام مهم نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. Mazda3

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    تو این سگمنت هرچی ماشین ساده تر و کم دردسر تر باشه فروش بیشتری داره که بیشتر مردم هم دنبال همین قضیه هستن و دنبال عملکرد و تکنولوژی نیستن تو ایران هم همینطوره که البته این به معنی بهتر بودن نیست چون اگه مقایسه بشه از خودروسازای دیگه محصولات خیلی بهتری هم هستن ولی فروش کمتری دارن ( کره ای رو نمیگم ) این مشخص میکنه که درصد بیشتری از مردم دنبال محصولات اقتصادی هستن بخصوص تو این سگمنت.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. mohamad

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (812 ديدگاه)

      اگه کم دردسر بودن مزیت باشه و عامل فروش اینهاست ، پس به همون اندازه پر دردسر بودن ضعف اساسیه که البته هم هست
      پرفورمنس و عملکرد هم بنا به نیاز طیف هدف بازار در محصول که برای اونها روانه میشه قرار میگیره.
      اگر فرمول و رمز فروش اینها به همین سادگی در حد چند خط کامنت از سمت جنابعالیه پس تاحالا برندهای محبوبتون که زده بودن رو دست اینها! تویوتا یا هوندا یا هر برند موفق دیگه ای در هر زمینه ای فلسفه و سیستم مدیریتی منحصر بفرد خودشون رو دارند و این کلی گویی ها و بازی با کلمات و تناقض گویی به نوعی ابراز تنفره و تو بازار رقابتی و بی رحم جایی نداره و متاسفانه فاقد اهمیت و بار علمیه.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Mazda3

        ۱۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        به همین سادگی نیست …
        شما که صحبت از بازار میکنی خود این حرف بار علمی نداره.
        توانایی شرکت ها هیچوقت با بازار و فروش و مشخص نمیشه با تحقیق و توسعه و توانایی هاشون تو این زمینه میشه.
        خودت میگی هر شرکت فلسفه خودش داره بعد میایی فروش سگمت اقتصادی خودروسازی که کارش اینه رو با اونای دیگه که شرایط برابر ندارن مقایسه میکنی.
        اگه به مقایسه باشه شرایط و فلسفه تولید و مشخصات و قوانین باید یکسان باشه که مگر تو جایی مثل فرمولا وان پیداشه که هوندا در حد رنو هم نبود حتی دوام خوبی هم نداشت انواع مشکلات پاور یونیت و موتور سوزوندن و حتی مشکلات نرم افزاری موتور.
        قبل از اصلاح توربو ها و پاور یونیت تو چند فصل قبل که به کمک بخش موتور جت هوندا انجام شد که کلا موتور داغونی بود بعد از اونم در حد موتور فراری دوفصل قبل هم نبود ( همچنین از تقلب فراری تو سیستم سوخت رسانی و پاشش سوخت فاکتور میگیریم یعنی موتور فراری بدون تقلب) تو این حالت دیگه پول هم جواب نمیده فقط فکر و تکنولوژی که میتونه بهشون کمک کنه.
        اینجا سنگ محک مشخص میشه نه بازار.
        مقایسه یعنی این اینجا بود که مرسدس زد رو دست همه و برتری خودش رو دیکته کرد. و این نوع برتری ملاکه نه اینکه تعداد خودروهای فروخته شده رو بشماری بعد بگی این خوبه. هرچند برای تویوتا و هوندا احترام قائل هستم و خودم قبلا تویوتا داشتم و صرفا این مطلب واسه روشن شدن شما بود که واقعیت رو بدونی و تعصب رو بزاری کنار.

        1. mohamad

          ۱۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (812 ديدگاه)

          تنها چیزی که برای من روشن شد اینه که جنابعالی شیفته برندهای دیگه اید و تعصب خودتون رو تعمیم میدید.
          صنعت خودرو یک صنعت استراتژیک برای کشورهای صاحب این عرصه محسوب میشه و قطعا تولید و فروش بالا و حفظ اون جایگاه به اندازه کافی چالش برانگیز هست.
          ما در مورد گوشی موبایل یا برند پوشاک و اینچور چیزها که حرف نمیزنیم دوست عزیز ، در یک اقتصاد ازاد و رقابتی این صنعت از تحقیق و توسعه تا طراحی و تولید و زنجیره تامین تا سیستم بازاریابی و فروش تا حمل و نقل محصول پر از چالش و ریسک های اجتناب ناپذیره بعد بیایم به راحتی بگیم فروش بالا به معنای فلان نیست!!!! چطور مرسدس بنز تو بازار لوکس امریکا فروشش اول شد همنوعان شما جشن میگیرن اما برای تویوتا این داستان به حدی عادی شده که با اون جمله ی معروف و محبوبتون یعنی (فروش بالا به معنای بهتر بودن نیست!!!) نفرت پراکنی میکنید.مگر اینکه برندهای محبوب شما محض رضای خدا ماشین تولید کنند و به شما هم چندتا مجانی میدن!

        2. Mazda3

          ۱۷ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          از کی شما جای من تصمیم گرفتین که طرفدار چی باشم بحث محبوبیت و تعصب رو شما پیش کشیدی الانشم خودتون اهل این حرفا هستید من همه برند ها رو دوست دارم و نگاه متعصبانه به هیچ کدومشون ندارم ازقبل همه چیز واسه من مشخص بوده که این حرف رو میزنم.
          هدف من فقط جوابی بوده به حرف های متعصبانه امثال شما که از هرچیزی بت نسازید و به دیگران توهین نکنید یا مسخره نکنید دیگه اسم نمیارم که نماد اظهار انزجار توهین و شعار کیه تو سایت معروفه همه میشناسن همین مونده شعار مرگ فلان خودروساز و دورود بر فلان برند سربده و آروم نگیگگیره. به نفع خودتونه که از هرچیزی که خوشتون میاد درمورد همون نظر منطقی بدید تا این بحثا پیش نیاد.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  16. samurai

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (598 ديدگاه)

    داغونای کره شمالی جنوبی پیداشون نیس همون تو روسیه تحریم شده فقط فروش داره

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. سلمان

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (161 ديدگاه)

      بله به همین دلیل تلوراید به عنوان خودروی سال 2020 انتخاب شد و مردم اروپا و آمریکا و کاندا هم مشنگ الدوله هستن که هیوندای و کیا میخرن ???

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        امار فروش بزار تا ما هم ببینیم.
        نه اون حرف تکراری فروش پر قدرت هیوندا در امریکا.
        دیروز امار فروش برات فرستادم هنوز از رو نرفتی؟؟؟؟؟
        اینم فروش پر قدرت هیوندا در امریکا??:
        ۳ ماهه اول ۲۰۲۰ (امار کلی هم چند وقت دیگه میاد)
        منبع: خودروبانک
        ۱-فورد سری F 589,034
        ۲-شورلت سیلورادو۴۱۴,۶۵۰
        ۳-پیکاپ رم۴۰۲,۴۱۰
        ۴-تویوتا راوفور۳۰۲,۵۷۴
        ۵-هوندا CR-V 237,334
        ۶-تویوتا کمری۲۰۴,۹۴۵
        ۷-هوندا سیویک۲۰۰,۹۴۱
        ۸-شورلت اکونیکس۱۹۱,۷۲۷
        ۹-جی ام سی Sierra 174,645
        ۱۰-نیسان روگ (ایکس تریل)۱۶۷,۴۰۱
        ۱۱-تویوتا کرولا۱۶۶,۲۱۴
        ۱۲-تویوتا تاکوما۱۶۳,۶۱۸
        ۱۳-فورد اکسپلورر۱۶۰,۲۰۹
        ۱۴-جیپ گرند چروکی۱۵۲,۸۵۶
        ۱۵-جیپ رانگلر۱۵۰,۲۰۲
        ۱۶-هوندا آکورد۱۴۵,۲۹۱
        ۱۷-تویوتا هایلندر۱۴۱,۳۰۱
        ۱۸-سوبارو فارستر۱۳۴,۰۸۲
        ۱۹-فورد اسکیپ۱۳۱,۷۵۳
        ۲۰-نیسان آلتیما۹۷,۰۸۲
        ۲۱-فورد فیوژن۹۰,۶۶۴
        ۲۲-هیوندای النترا۷۵,۱۰۳
        ۲۳-شورلت مالیبو۷۳,۳۹۹
        ۲۴-نیسان سنترا۶۹,۸۷۳
        ۲۵-کیا فورت (سراتو)۶۲,۹۱۱

  17. E39

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    در 2 دهه اخیر ماشین های هوندا طراحی بهتری داشته و لذت رانندگی بالاتری داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا