اگر خودرویی ایمن و خانوادگی میخواهید که از قدرت و امکانات و کیفیت خوبی بهرهمند باشد، در حالی که قیمت مناسبی داشته باشد، قطعاً تویوتا آریون یکی از بهترین گزینههای موجود است. تولید این خودرو از سال ۲۰۰۶ در استرالیا آغاز شده و هم اکنون در کشورهای خاورمیانه و در استرالیا به فروش میرسد. نسل اول این خودرو تا ۲۰۱۱ به فروش رسید و نسل دوم آن از سال ۲۰۱۲ به بازارها آمده است. در واقع تویوتا آریون، همان کمری با قدرت و امکانات و ایمنی بالاتر است. نسل جدید این خودرو، توانست پنج ستارهی ایمنی از موسسه استاندارد ایمنی استرالیا را دریافت نماید.
در قلب این خودروی دیفرانسیل جلو، یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی با ۲۴ سوپاپ میتپد که قدرتی معادل ۲۶۸ اسب بخار را در دور ۶۲۰۰ برایتان به ارمغان میآورد و گشتاور آن در دور ۴۲۰۰ نیز به ۳۳۶ نیوتن بر متر میرسد. گیربکس این خودرو از نوع ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از حالت سکون تنها به ۷.۴ ثانیه زمان نیاز دارد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۲۸ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. مصرف این سدان سایز متوسط به صورت ترکیبی حدود ۹.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد و از این رو میتوان دریافت که سیاست کاهش مصرف سوخت شرکت تویوتا، بر روی آریون هم تأثیر یافته چرا که نسل قبل این خودرو حدود ۹.۹ لیتر به صورت ترکیبی سوخت مصرف میکرد. باک این خودرو هم حدود ۷۰ لیتر حجم دارد. ترمزهای جلوی این خودرو دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب دیسکی معمولی میباشند. طول این خودرو ۴۸۲۵ میلیمتر است که نسبت به نسل قبل تغییری نکرده، عرض این خودرو نیز همانند نسل قبل، ۱۸۲۰ میلیمتر است و ارتفاع این خودروی ۱۶۲۰ کیلوگرمی، حدوداً ۱۴۷۰ میلیمتر است که نسبت به نسل قبلی تغییری نیافته است. این خودرو در ۵ مدل در استرالیا به فروش میرسد که تنها ۲ مدل آن به کشورمان صادر میشود.مدل SE
آریون در مدل SE یا Special Edition چهرهی اسپرت تری را نسبت به مدل گرند دارا میباشد و عمده تغییرات آن بر روی جلوپنجره و سپرها و رینگهای خودرو میباشد و صندلیهای این مدل کمی نسبت به مدل گرند، کشیدهتر میباشند و حالت جوان پسندانه تری دارند.
مدل گرند
در این مدل، خودرو چهرهی پختهتری داشته و جلوپنجرهی آن از استیل ضدزنگ ساخته شده است و سپرهای آن حالت سادهتر و شکیلتری را به خود گرفتهاند. به طور کلی میتوان گفت که مدل گرند بیشتر برای خانوادهها و افراد میانسال در نظر گرفته شده است.
امکانات
این خودرو از امکاناتی نظیر سنسور باران، کروز کنترل، دوربین عقب، پرده برقی عقب، سانروف، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، سیستم شستوشوی چراغ، صندلیهای جلو برقی با گرمکن، ۷ ایربگ، بلوتوث فرمان، مموری صندلی راننده، چراغهای هالوژنی، سیستم ضد سرقت، رینگهای ۱۶ اینچی، صندلی چرمی و … به صورت استاندارد برخوردار است.
نویسنده: محمد جواد فردنو، علاقهمند به دنیای خودرو
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۳با سلام
دوستان فرق توربوشارژ با سوپرشارژ چیه؟
Dani
۲۸ خرداد ۱۳۹۳با وجود استادای بزرگ من شرمنده ام که میگم . . . اگرم اشتباه میگم دوستان اصلاح کنن
.
دوست عزیز توربو شارژر همون توربین هوای معروف هست که با تبدیل فشار گاز خروجی اگزوز به نیروی چرخشی و استفاده از اون برای ورود هوای پرفشارتر به سیلندر هست
سوپر شارژر مربوط به سوخت رسانی هست_ که اصطلاحا بهش (کورس پرخره)میگن(البته درست یادم نیست اصطلاحش چیبود)_ این سیستم با ذخیره سوخت و افزایش فشار مثه خازن عمل میکنه و توی جای کمتری سوخت بیشتر فشرده تر و و با قدرت احتراق بالاتری رو جا میده
بازم از استادای بزرگ عذر میخوام
انزو
۲۸ خرداد ۱۳۹۳http://www.shahrekhabar.com/picnews/1403067180535339
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
حرفشون کاملا درست بود به جز سوپرشارژر .
دنی جان اگر اون تعریفی که برای سوپرشارژر کردی پیداکردی برای
چیه ، به منم بگو .
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۸ خرداد ۱۳۹۳درود.
تا جایی که من میدونم این تعریف میتونه برای دوتا چیز باشه یکی برای سیستم کیپسه که روی موتورایی مس CRM250 یا لانزاو CROSS و امثالهم که البته بیشتر هم پرشی هستند استفاده میشه.
و بعدی هم که بعید میدونم میتونه پمپ شتاب در خودرو های مدل کاربراتوری باشه. نظرت خودت چیه؟
بازم اگه فهمیدی به ما هم بگو.
Dani
۲۹ خرداد ۱۳۹۳آخ آخ شرمنده
گفتم که اسم فنیش درس یادم نبود فک کردم اسم اینه که سوپر شارژره اسم اینو با تعریف اون مخلوط کردم
ببخشید یادم رفت گفته بودم که . . .
عذر میخوام دوستان درس میگن . . . سوپرشارژر با تسمست توربو با گاز خروجی
Dani
۲۹ خرداد ۱۳۹۳آخ آخ شرمنده
گفتم که اسم فنیش درس یادم نبود فک کردم اسم اینه که سوپر شارژره اسم اینو با تعریف اون مخلوط کردم
ببخشید یادم رفت گفته بودم که . . .
عذر میخوام دوستان درس میگن . . . سوپرشارژر با تسمست توربو با گاز خروجی
Dani
۲۹ خرداد ۱۳۹۳بازم معذرت
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲۹ خرداد ۱۳۹۳سر سلامت داداش.
بالاخره همه چیز را همگان دانند.
sadegh
۲۸ خرداد ۱۳۹۳در تایید حرفای دنی جان، مهدی جان در توربو شارژر دود موتور باعث کار کردن توربو میشه تا هوا رو به داخل موتور بکشه، ولی سوپر شارژر با تسمه کار میکنه، برا همینم هست که سوپر شارژر کمتر از توربو استفاده میشه چون کمی از زور موتور رو برای کار کرد خودش میگیره، ولی از طرفی، نسبت به توربو لَگ کمتری داره، چون بلافاصله بعد از روشن شدن موتور شروع به کار میکنه(البته الان دیگه خیلی از توربو ها هم لگ ندارن، چون حجمشون کوچیک شده و سریعا مخزن دودشون پر میشه و کار می افتن)
مک میسل
۲۸ خرداد ۱۳۹۳تو عکس 3 داخلشو نشون میده بعدا در پنجرش یه شهره معنی زیادی داره…………………
شهاب
۲۸ خرداد ۱۳۹۳توربو از گازهای خروجی موتور نیرو میگیره
سوپر شارژر از میل لنگ نیرو میگیره
کوتاه مختصر مفید :D
آریون همه چیش خوبه الا قیمتش. . .
Hooman
۲۸ خرداد ۱۳۹۳تویوتا واقعا میمیره یکم آپشن بزنه تنگ کیفیتش؟؟؟؟؟ یکم مث هیوندا آپشنکاری کنه دیگه کره ای ها اوت میشن…البته قیمت تویوتا همینجوری بدون آپشن کلی از هیوندای بیشتره…دیگه آپشن بزنه همون لکسوس گرون قیمت میشه…یکم متعادل کار کنه بهتره
Hamed 76
۷ شهریور ۱۳۹۳با سلام این از سیاست های تویوتاست چون اونقدر اعتبارش بالا هست که ماشیناشم به همین اعتبار قیمتشون بالا باشه اگر هم قرار باشه خودروی فول آپشن تولید کنه لکسوس مجلل رو میده بیرون
ROLLS R R ROYCE
۲۸ خرداد ۱۳۹۳سوپر شارژ رو معمولا رو ماشین های سوپر اسپرت مثل بنزS65 و رویز رویز و… میذارن و همچنین روی موتور
بعضی
از شاسی بلند های پرقدرت مثل بنزG65وپورشه ماکان نصب میکنن!!!!!
توربو شارژ هم روی ماشین های سوپر اسپرت نصب میشه مثل نیسان GTRنیسمو وهم روی سایر مدل های خودرو
قابل نصبه!!!!
(از دوستان باتجربه می خاهم اگر اشتباهی تو متن نم وجود داره برام اصلاح کنن!!!!)
شهاب
۲۸ خرداد ۱۳۹۳مورد استفاده ی این دو ، در موتور خودرو بر میگرده به طراحی موتور و مهندسی اون که طراح موتور بسته به قدرت و گشتاور و مصرف سوخت و طول عمر و نوع استفاده و… به کار میبرد.
در کل متغییره مثلا GM در کامارو ZL1 از سوپرشارژر برای رسیدن به قدرت مورد نظرش استفاده میکنه ولی نیسان ( تلفظش نییسان هست) GT-R از توئین توربو استفاده میکنه.
همه چی بر میگرده به مهندسی ساخت موتور. . .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
شما استادی . من جسارت میکنم ولی مرسدس بنز برای موتورهای کوچک
از سوپرشارژر استفاده میکنه و برای موتورهای قویتر از توربوشارژر .
اگر به کنار خودروهای مرسدس بنز توجه کنید نوشته ( بای توربو )
این خودش نشان دهنده ی استفاده از توربوشارژر است نه سوپر شارژر .
سوپرشارژر فقط برای موتورهای 2000 و 1800 استفاده میکنه .
اما باز بنز برای موتورهای 1600 سی سی از توربو استفاده میکنه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
من دیدگاهمو در جواب اقای رولزرویس گذاشتم .
اگر اطلاعات بیشتری خواستی بگو .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
اگر به پشت بنزهای 4 سیلندر توجه کنی نوشته : کمپرسور .
منظور همان سوپر شارژ است .
Ferya
۲۹ خرداد ۱۳۹۳رویز رویز ؟ :-D
دوباره شد داستان برنامه ی the cars :-)
Japan & Germany
۲۸ خرداد ۱۳۹۳چه گل پسریه این نویسنده :D ♥
sadegh
۲۸ خرداد ۱۳۹۳محمد، نمیدونستم تویی!
دستت درد نکنه، خیلی زیبا بود.
سجاد
۲۸ خرداد ۱۳۹۳آقا دست شما درد نکنه
” Respect “
Japan & Germany
۲۸ خرداد ۱۳۹۳نوکر داداشای گلم ♥
مک میسل
۲۸ خرداد ۱۳۹۳مدل اس ایش باحالتره و اسپرت تره مخصوصا عقبش
P.G
۲۸ خرداد ۱۳۹۳توربوشارژر و سوپرشارژر اساس کار هر دوشون فشرده سازى هواى ورودى به موتور هست و هر دو هم از یک کمپرسور از نوع گریز از مرکز(centrifugual compressor)استفاده میکنن که این نوع از کمپرسورها حداکثر در یک stage یا مرحله میتونن هوا رو دو تا سه برابر فشرده کنن،
در توربوشارژر این کمپرسور به وسیله ى یک توربین که با هواى خروجى از موتور یا همون اگزوز میچرخه به گردش درمیاد و در مسیر هواى خروجى موتور یک دریچه به نام waste gate وجود داره که با فشار روغن موتور باز و با فشار فنر بسته میشه و هواى اگزوز ورودى به توربین کمپرسور و در نتیجه سرعت گردش توربوشارژر رو تنظیم میکنه،طبیعتاً هرچه دور موتور بالاتر باشه فشار روغن بالاتره و این دریچه بیشتر باز میشه و هواى فشرده ترى وارد موتور میشه و در دورهاى موتور پایین این دریچه حتى کامل میتونه بسته باشه و توربوى شما از کار میوفته،
اما در سوپرشارژر این کمپرسور به وسیله ى چرخدنده یا تسمه متصله به میل لنگ و مستقیماً با میل لنگ میچرخه و مثل توربوشارژر در دور موتورهاى مختلف سرعت چرخشش فرق میکنه اما بر خلاف توربو دائما در حال چرخشه و از حرکت نمى ایسته،
مزیت هاى توربوشارژر نسبت به سوپر شارژر اینه که بخشى از قدرت موتور صرف چرخش کمپرسور نمیشه و فقط در دور موتورهاى بالا این سیستم به کمک موتور میاد،و مزیت سوپرشارژر اینه که در همه ى دور موتورها هواى فشرده رو براى موتور فراهم میکنه و یکى از مشکلاتى که داره احتمال overboost شدن موتور در بعضى شرایط و آسیب دیدن موتور هست،
کلاً استفاده از این دو سیستم بستگى به مورد استفاده خودرو داره اما به خاطر دلایل بالا استفاده از توربو رایج تره،
ارادت!
شهاب
۲۸ خرداد ۱۳۹۳سلام جناب P.G
در مورد محل قرارگیری waste gate کمی بیشتر توضیح میدید؟
قبل از توربین قرار میگیره یا بعد از کمپرسور؟
یا میتونه به هر دو صورت قرار بگیره؟
P.G
۲۸ خرداد ۱۳۹۳سلام شهاب جان،
البته سوال شما کمى ایراد داره،
کمپرسور و توربین فقط به وسیله ى یک میله یا همون شفت به هم متصل هستن و هواى ورودى به موتور از هر دوشون عبور نمیکنه،
هواى ورودى به توربوشارژر از مرکز کمپرسور وارد میشه و نیروى گریز از مرکز که به دلیل چرخش کمپرسور ایجاد میشه هوا رو به طرف محیط محفظه ى کمپرسور هُل میده و هوا در محیط محفظه کمپرسور تحت فشار قرار میگیره و بعد از محفظه کمپرسور خارج میشه و به سمت موتور میره،
در مورد توربین این موضوع برعکسه،دود خروجى از موتور از محیط محفظه توربین وارد میشه و پره هاى توربین رو به چرخش درمیاره و بعد به وسیله ى این پره ها به سمت مرکز توربین هدایت میشه و از مرکز توربین خارج میشه و به سمت اگزوز میره و در نتیجه چرخش توربین کمپرسور رو هم به چرخش درمیاره،
بنابرینwaste gate قبل از توربین و در مسیر دود ورودى به توربین یا همونexhaust manifold قرار داره و ربطى به کمپرسور نداره!
شهاب
۲۸ خرداد ۱۳۹۳سلام جناب P.G
ببخشید ک سوالو بد جور مطرح کردم!
منظور من این بود که waste gate میتونه قبل از ورود هوای فشرده به سیلندر قرار بگیره؟!
که ظاهرا میگید در مسیر دود خروجی موتور قرار میگیره.
چند سال پیش یه مقاله ای یه جا خوندم که این سوپاپ میتونه به هر دوصورت قرار بگیره حالا دقیق نمیدونم هر دو به صورت همزمان قرار میگیرن (در خروجی سیلندر قبل از توربین یاورودی سیلندر بعد از کمپرسور ) یا به صورت تکی هم میتونن باشند!؟
P.G
۲۸ خرداد ۱۳۹۳نه شهاب جان،کنترلى براى ورود هوا به سیلندر نداریم،
دلیل وجود waste gate به کار انداختن و کنترل سرعت توربوشارژر هست که براى این منظور میزان دود ورودى به توربین رو که چرخاننده ى توربوشارژر هست تنظیم میکنه،
یک سیستم ساده در عین حال کارآمد:)
شهاب
۲۹ خرداد ۱۳۹۳آقا ممنون از پاسختون
PAYDAR
۲۸ خرداد ۱۳۹۳سلطانه. واقعا خیلی از ماشین های کره ای سر داره. امیدوارم یه روزی تو ایران قدر ژاپنی هارو بدونن الان که هر جا میری کره ای بازارو تو دست گرفتن
amir-bmw
۲۸ خرداد ۱۳۹۳یه کلیپ دیدم ازش مامسیما رو نابود کرد :دی
ولی حتی مدل SEاش هم ب نظرم ظاهر جالبی نداره
یعنی اونقد اسپرت نیس
amin
۲۸ خرداد ۱۳۹۳کاری به کیفیت و قدرت و قیمت مناسبش ندارم اگه این ماشینو از نزدیک ببینین متوجه میشین که زشت ترین خودرو تولید شده از کمپانی های معتبر در سال 2014 هستش دلیل عدم استقبال ازش تو ایران نسبت به نسل قبلیش فقط همینه
آرش
۲۸ خرداد ۱۳۹۳yes.that’s right.it is truly ugly
Hamed 76
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام با معذرت من این حرف شما رو قبول ندارم چون خودم یه دونه آریون گرند 2011 دارم هر کی که ماشینمو دیده پسندیده حتی اونایی که خودشون ماشینای کره ای دارن و داشتن!
توفیقی
۲۸ خرداد ۱۳۹۳ماشین مردهای 40 ساله ای که هنوز دوست دختر دارن.
سجاد
۲۸ خرداد ۱۳۹۳توصیف جالبی بود جناب توفیقی
” Respect “
ROLLS R R ROYCE
۲۸ خرداد ۱۳۹۳با آزرا نمیشه مقایسه کردش!!!!!
ولی تویوتا کجا و آزرا کجا!!!!!
من طراحی داخلی و خارجی آزراگرنجور روبیشتر دوست دارم!!!!!
اما از موتور تویوتا هم نمیشه گذشت!!!!!!!!
آریون سر پیچ خیلی بهتر از آزراگرنجور عمل میکنه!!!!!
تنها عیب آزراسرپیچه!!!!!به نظر من آریون بی عیبه!!!!!
فقط نوع ظاهر بستگی به نوع سلیقه ی مشتری داره!!!!آریون هردو مدلش قشنگه اما آزراگرنجور جوان
پسند تره!!!!!
شهاب
۲۸ خرداد ۱۳۹۳سرمون گیج رفت از بس علامت تعجب دیدیم. :)
Hamed 76
۷ شهریور ۱۳۹۳آفرین الحق که تویوتا شناسی …
شاهین
۲۸ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
این مطلب،نوشته ی دوست خوبمون “محمد،فقط ژاپن” هستش.خیلی خوب بود داداش.دستت درد نکنه.
ارادتمندم
Japan & Germany
۲۸ خرداد ۱۳۹۳TNQ My Bro
شاهین
۲۸ خرداد ۱۳۹۳مخلصم داداش
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۸ خرداد ۱۳۹۳بسمه تعالی
عه! محمد دستت دردنکنه عالی بود.
Japan & Germany
۲۸ خرداد ۱۳۹۳عشقی باو
یه پسل باهوش
۲۸ خرداد ۱۳۹۳اریون لکسوس ترین تویوتا ست
Ali
۱۲ شهریور ۱۳۹۴هاااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
مهدی ف
۲۸ خرداد ۱۳۹۳خوب وقتی میتونی با210م فولشو بخری کی میره دنبال ازرا گرنجور فول 230میلیونی
mersedes
۲۸ خرداد ۱۳۹۳خوبه ولی این کامنتهای من چرا پاک می شن
سام
۲۸ خرداد ۱۳۹۳با سلام مجدد
این ماشین همه چیز اون خوبه به جز ظاهرش. احتمالا طراحش یک فرد تازه کار چینی بوده!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۸ خرداد ۱۳۹۳بسمه تعالی
ظاهرش ساده و بی عیبه.
من که دوسش دارم.
امید
۲۸ خرداد ۱۳۹۳خیلی خوبه با دیدن فضای داخل ماشین میشه کیفیت مواد به کار رفته رو فهمید که چقد خوبه و با این همه امکانات و ایمنی ولی من فکر کنم بشه با 36 هزار دلار بنز یا بی ام و هم خرید یا برندهای دیگه که سلیقه ای هست قدرت موتور و مصرفش خوبه و طراحیش
این لیست خودروهایی هست که میشه با 36هزار دلار صاحبش شد
بنز
C-Class Sedan
Starting at $35,800*
C250 Sport Sedan
$35,800
C250 Luxury Sedan
$36,250
C300 4MATIC Sport Sedan
$39,400
C300 4MATIC Luxury Sedan
$39,850
C350 Sport Sedan
$42,100
C63 AMG Sedan
$60,250
ائودی
A3
Starting at $29,900
A4
Starting at $33,800
مزدا
mazda 6
21.191 دلار
mazda 4 door
16.945 دلار
فورد
2014 FUSION
MSRP1 Range
$21,970 – $36,500
Model: Focus S Sedan
$16,810
Model: Focus SE Sedan
$18,125
Model: Focus Titanium Sedan
$23,075
بی ام و
320i Sedan
$32,750
قیمت سدان ها بود البته از نظر فنی و قدرت موتور و امکانات رفاهی با هم اختلافاتی دارن و بسیاری از خودروهای دیگه
بخاطر میلاد بنزشو بیشتر کردم
امید
۲۸ خرداد ۱۳۹۳رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی:
قیمت پراید تا ۴ میلیون تومان جای کاهش دار
خلاصه متن پایین:
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: اگر انضباط مالی به درستی پیاده شود، خودروهایی مانند پراید تا ۴ میلیون تومان جای کاهش قیمت دارد.
لی علیلو در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما گفت: نباید مسئول یا متولی قیمت گذاری تعیین کنیم زیرا اقتصاد جهان آن قدر پیشرفت کرده که بازار، رضایتمندی، کیفیت و در یک کلام رقابت تعیین کننده قیمت است و وظیفه شورای رقابت ایجاد و حفظ فضای رقابتی و رفع موانع انحصار است.
وی با تاکید بر اینکه انحصار، سم رقابت سالم است گفت: صنعت خودروسازی ایران انحصاری است.
علیلو با انتقاد از عملکرد شورای رقابت افزود: چرا این شورا انحصار شکنی نکرده است.
وی ادامه داد: وقتی دولت، سهامدار شرکت های خودروسازی از جمله ایران خودرو و سایپاست قطعا ابتدا به سود و زیان خود فکر می کند و سپس به رقابت می اندیشد.
علیلو تاکید کرد: برای رسیدن به قیمت گذاری با ثبات و واقعی باید عناصر اصلی قیمت گذاری برای خودرو اصلاح شود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون قیمت تمام شده برای خودرو در کارخانه واقعی نیست و شورای رقابت بر اساس قیمت هایی که خود خودروسازان برای قطعات اعلام می کنند، قیمت گذاری می کند.
علیلو در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس شورای اسلامی نظارت نمی کند گفت : وارد نظارت شدیم اما موارد نظارتی زیاد است و مجلس فرصت کافی ندارد.
وی افزود: بر اساس مطالعات، هزینه های مالی بهترین خودروسازها در جهان که بهترین انضباط مالی را دارد یک و نیم درصد و بدترین آن هم چهار و نیم درصد است اما هزینه های مالی خودروسازان در کشور ما ۱۳ تا ۱۵ درصد است.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی ادامه داد: هزینه های سربار استاندارد هم در دنیا ۷ تا ۸ درصد است اما در شرکت های خودروسازهای ما تا ۲۵ درصد است و خودروسازان این هزینه های اضافی را روی قیمت تمام شده اتومبیل می کشند.
علیلو افزود: اگر انضباط مالی به درستی پیاده شود، خودروهایی مانند پراید تا ۴ میلیون تومان و خودروهای گران قیمت ما شاید ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان جای کاهش قیمت دارد.
وی با اشاره تلویحی به وجود مافیا در بازار خودرو و لزوم مبارزه با آن گفت: عزم جدی مجلس این است که تحقیق و تفحص از خودروسازان به بایگانی نرود.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی افزود: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی ، مردم محوری است اما حدود ۳۵ سال است که در کشور ما دولت ها، این بنگاه اقتصادی خودروسازی را به بنگاه سیاسی تبدیل کرده اند.
علیلو با بیان اینکه در صنایع خودروسازی کشورمان به ازای هر۲ نفر نیروی کاری یک نفر نیروی ستادی داریم گفت: با این بهره وری ، قیمت ها کاهش نمی یابد.
وی تاکید کرد: دولت باید دست مالکیتی اش را از صنعت بردارد و نگاه حاکمیتی خود را حفظ کند و تا زمانی که این دست مالکیت را برندارد نمی تواند به درستی نظارت و ایفای نقش کند.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت باید عزم را جزم و در یک مدت زمان مشخص پایه صنعت را اصلاح کنند.
علیلو افزود: نمی گویم شورای رقابت وابسته به قوه ای است بلکه منظورم این است این شورا چرا در این سالها نیامده و اصل انحصار را از بین نبرده است؟ .
وی ادامه داد: وظیفه اصلی شورای رقابت، ایجاد ، حفظ رقابت و رفع انحصارهاست نه تعیین قیمت.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: پیشنهاد دادیم تعرفه های خودرو پایین بیاید تا رقابت با خودرو های خارجی انجام شود اما موافقت نکردند.
علیلو افزود: دولت در یک شرکت خودروسازی حدود ۳۶ تا ۳۷ درصد و در شرکت خودروسازی دیگر حدود ۲۶ تا ۲۷ درصد سهام مدیریتی دارد.
وی گفت: دولت باید صد در صد سهام خود را در شرکت های خودروسازی واگذار کند و شورای رقابت نیز باید برنامه ای برای از بین بردن انحصار داشته باشد .
امید
۲۸ خرداد ۱۳۹۳اینم نیسان
2014 Sentra® S
$15,990Starting
2014 Sentra® SL
$19,640
2015 Versa® Sedan S
$11,990Starting
2015 Versa® Sedan SL
$16,890
2015 Altima® 2.5
$22,300
2015 Altima® 3.5 SL
$31,950
2014 Maxima S
$31,290Starting
2014 Maxima SV
with Sport Package
$36,380
2014 Maxima SV
with Premium Package
$37,230Starting
هوندا
2014 Accord Sedan
$21,955 to $33,480
2014 Civic Natural Gas
$26,640 to $29,290
2014 Accord Hybrid
$29,155 to $34,905
2014 Civic Sedan
$18,390 to $24,240
2014 Accord Plug-In
$39,780
سوبارو
WRX 2015
Starting at
$26,295
Legacy 2015
Starting at
$21,695
Impreza 2014
Starting at
$17,895
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۸ خرداد ۱۳۹۳بسمه تعالی
بچه ها کسی میدونه منظور از “مموری صندلی راننده”چیه؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
بعضی ماشین ها برای صندلی های خودشون از 3 تا 8 تا حافظه دارند . شایدم
بیشتر یا کمتر .
فرض کن از اون ماشین 3نفر با قد و هیکل متفاوت استفاده میکنند .
برای اینکه هر کسی که میشینه پشت ماشین ، صندلی رو تغییر نده ، برای
صندلی حافظه گذاشتن . مثلا من قدم 190 هست . شما 160 . یکی هم 180 .
حالا هر کدام از ما حالت صندلی رو در یک حافظه ثبت میکنیم تا مدام صندلی
تغییر حالت نده .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳۱ خرداد ۱۳۹۳بسمه تعالی
مرسی.
سجاد
۲۸ خرداد ۱۳۹۳آریون رو از همون روز اول دوس داشتم ساده و بی حاشیه بعید میدونم کسی از
خریدش پشیمون بشه.
این زیگما چرا غیب شده؟ نکنه داوطلبانه رفته باشه با داعش بجنگه؟
اگه رفته باشه که دهن داعشی ها سرویسه!!!
” Respect “
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
اریون یکی از مدلهایی است که عاشقشم .
مخصوصا مدل : داداش کایکو .
حرف نداره .
نسل قبلی هم عالی بود .
محمد جان مطلبت خیلی خوب بود . امیدوارم که ادامه بدی .
Japan & Germany
۲۸ خرداد ۱۳۹۳فدایی داری میلاد ♡
Aidin
۲۸ خرداد ۱۳۹۳خداییش اینو دیدم خیلی خوشم اومد.از آریون های قبلی اصلا خوشم نمیومد.اما این خداییش هم طراحی خارجیش قشنگه و هم داخلیش.
بعد چند سال از یک تویتا بازم خوشم اومد.
sorena scirocco
۲۸ خرداد ۱۳۹۳بی خیال بابا انصافا آریون جدید نسبت به قبلیه حداقل در ظاهر خیلی خیلی خیلی پسرفت کرده،شما فقط به گرافیک چراغ های عقب،محل خارج شدن اگزز ها و اون زه مزخرف و بی معنی کلفت بالای پلاک نگاه کن،اصن هیچ توجیهی برای زیبا بودن نداره،من خودم تویوتا رو دوست دارم و یه 2 ماهی هم کمری داشتم اما طراحی برخی از مدل های تویوتا خیلی پسرفت کردن و ناپخته تر شدن،نمونه بارز همین اریون بعدش لندکروزر پرادو و کمری،(درمقابل پیشرفت یاریس و رو4 رو نمیشه نادیده گرفت)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ خرداد ۱۳۹۳درود . چراغای عقب نسل قبل عالی بود .
اما سورنا من اون مدل های سفارش عرب رو دوست دارم . اونهایی که
سپرهاش فرق داره .
عین داداش کایکو در میتی کمان میمونه .
همیشه اماده ی رزم .
ebi
۲۸ خرداد ۱۳۹۳pedal جان ممنون از اینکه بالاخره درمورد اریون مطلب گذاشتی
ماشین خیلی خوبیه قیمتشم نسبت به رقبا عالیه
طوفان
۲۸ خرداد ۱۳۹۳به نظر من مدل قبلیش شکیل تر و شیک تر بود.
احمدرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۳بعد از آلمان فقط تویوتا
رضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۳اگه یه تویوتای بهتر میخوای باید بری سراغ لکسس! وسلام
آرش
۲۸ خرداد ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی طراحیش جالب نیست
نیما
۲۹ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه..
من پشت این ماشین نشستم…البته اون مدل 2010 بود…
واقعا بی عیب…ترمز ها عالی…تعویض دنده به موقع و بی عیب…
فکر کنم مدل قبلیش تو ایران خیلی بیشتر فروش داشته تا مدل 2013 و 2014
خوش حال میشم نظر بقیه رو بشنوم
:)
مجید
۲۹ خرداد ۱۳۹۳تویوتا از سال 2010 به بعد دچار افول و ضعف طراحی شد. مدل های جدیدش اصلا دلنشین نیستند. ماشین فقط اروپا و آمریکا
Alpha
۲۹ خرداد ۱۳۹۳خیلی خوبه ولی جلوی ماکسیما 2014 و آکورد 3500 شانسی نداره
Archi KHAN
۳۰ خرداد ۱۳۹۳با سلام به دوستان
hero
۳۰ خرداد ۱۳۹۳دوستان سلام
اگه تویوتا بخواد این ماشینو یه ذره بهتر بسازه اونوقت میشه لکسس!
کیت اسپرتش هم واقعا زیباست
حمید
۳۰ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان بنده یک سوال داشتم ممنون میشم که جواب بدید و یا اگه میدونید پاسخش کجاست آدرس یا رفرنس بدید من مطالعه کنم.
چطور در عرصه بین الملل قیمت خودروهای آمریکایی با آسیایی ها رقابت میکنه
مثلا قیمت کامارو در حدود قیمت آزرا یا شایذم کمتر باشه. درصورتی که آمریکایی ها عمدتا در آمریکا و کانادا تولید میشن که هم مالیات اونجا بالاست و هم دستمزد کارگر. حتی توی مناطق آزاد کشورمون هم قیمت آمریکایی ها به راحتی با آسیایی ها رقابت میکنه. حتی استاندارد های تولید هم در آمریکا با جایی مثل کره اصلا قابل قیاس نیست
ممنون میشم اگه پاسخ بگید
سام
۳۱ خرداد ۱۳۹۳با سلام مجدد
حمید جان تا اون جایی که من می دونم چند عامل باعث شده که قیمت ماشین های آمریکایی با انواع آسیایی برابر باشه و از اروپایی ها خیلی پایین تر،اون عوامل عبارتند از:
1- دستمزدهای پایین تر در آمریکا نسبت به اروپا.
2- سطح بسیاری بالای استفاده از روبات در کارخانه های مونتاژ و اتوماسیون گسترده که نیاز به کارگر رو کاهش می ده.
3- استفاده از مواد ارزان قیمت تر در خودروهای آمریکایی نسبت به اروپایی ها.
4- تولید چند میلیونی خودرو که باعث می شه هزینه ها رو تعداد بیشتری از ماشین ها سرشکن بشه.مثلا اگر هزینه طراحی یک ماشین 200 میلیون دلار باشه و تولید اون 1 میلیون دستگاه رو هر ماشین 200 دلار اضافه می شه و اگر تولید اون 100 هزار دستگاه باشه رو هر کدوم 2000 دلار.پس می بینی که تعداد تولید خیلی مهمه.
5- قوانین کار توی آمریکا دست کارفرما رو برای اخراج راحت کارگر باز گذاشته ولی تو اروپا اخراج کارگرها خیلی سخت تره و پردردسر تر.
6-خیلی از ماشین های آمریکایی توی کشورهایی با دستمزد کمتر و قوانین کارگری راحت تر مثل مکزیک و کره مونتاژ می شن و مجددا یا به خود آمریکا و یا جاهای دیگه دنیا صادر می شن.مثلا چند سال پیش جنرال موتورز تمامی سهامی شرکت دوو کره جنوبی رو خرید و اسم اون رو به جی.ام دوو تغییر داد و خیلی از ماشین های شورولت اعم از اسپارک،آوئو،کروز رو تو اون جا مونتاژ می کنه اونهم با کیفیت خیلی خوب و تا اونجا که به خاطر دارم یکی مدتی کامارو رو هم علاوه بر آمریکا و کانادا توی این کارخانه کره ای مونتاژ می کرد.
7- پایین بودن میزان مالیاتهای خودرو در آمریکا نسبت به اروپا.
8- بالا بودن سرعت صدور مجوزها برای تاسیس یک کارخانه در آمریکا نسبت به اروپا.مثلا کار اداری که تو آمریکا یه روز وقت می گیره توی اروپا شاید یک ماه هم زمان ببره.
و در نهایت مدیریت تخصصی و علمی و نیز شایسته سالاری در انتصابات که این مورد از همه مهمتره.
حمید
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ممنون بابت پاسخت سام عزیز
دلایلی که میاری برای مقایسه اروپا با امریکا قابل توجیه هست اما با آسیا چطور
یجورایی دلایلت برای مقایسه مثلا هیوندای با جنرال موتورز شاید نتونه بنده رو توجیه کنه
amir amg
۲۷ تیر ۱۳۹۳سلام به تمامی دوستان من میخام ماشین بخرم وبین گرنجور و کادنزا و اریون موندم کدومو بخرم به نظرشما کدوم بهتره؟لطفا راهنمایی کنین
راستی درحد 200تومن پول دارم به نظر شما کدوم بهتره؟
فریبرز
۳ مرداد ۱۳۹۳بدون شک اریون از همشون بهتره ولی اگه کره ای میخوای کادنزا از گرانجور حداقل از لحاظ موتوری بهتره