تویوتا

بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

حدود پنج سال پیش که تویوتا اوالون با کاست پلیر استاندارد خود، وارد بازار شد، چیزی بیشتر از یک کمری قدیمی با رنگ و لعاب جدید و صندلی‌های راحت به‌نظر می‌رسید. سواری با اوالون، بسیار راحت‌تر بود و ورود و خروج به خودرو آسان‌تر انجام می‌شد. تغییر دنده‌ها در اولون، آسان‌ترین کار ممکن بود. با این‌حال، تویوتا اوالون در سال‌های گذشته، همچنان نظاره‌گر پیشرفت رو به جلوی اتومبیل‌های دیگر بوده و در مدل ۲۰۱۳ خود، تغییر قابل‌توجهی به خود ندیده است.

2013 Toyota Avalon
۲۰۱۳ Toyota Avalon

از لحاظ طراحی بدنه، تویوتا اوالون ۲۰۱۳، شبیه به طراحی کوپه‌های اسپورتی شده است. نسبت به مدل قبلی، طول خودرو، ۶/۱ سانتیمتر و عرض خودور ۱/۵ سانتیمتر کوچکتر شده‌ و فاصله سقف خودرو تا کف جاده حدود یک اینچ کوتاه‌تر شده است. اگر جلوبندی کت‌‌فیش قبلی اوالون را که از کرایسلر سبرینگ سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ گرفته شده بود، به خاطر داشته باشید، حتماً تصدیق خواهید کرد که شکل ظاهری کنونی اوالون، بهترین چهره اوالون در عمر طول و دراز خود بوده است. در واقع طراحی زیبای آن، می‌تواند رقابتی هیجان‌انگیز با دیگر سدان‌های بزرگ مانند بیوک لکراس، شورولت ایمپالا، هیوندای ازرا، کیا کادنزا و لکسوس ES350 داشته باشد.

آوالون در کنار رقبا، آزرا و ماکسیما
آوالون در کنار رقبا، آزرا و ماکسیما

داخل کابین، با وجود شیب در سقف اوالون، فضای کافی برای سر پیش‌بینی شده است. در طراحی داخلی جدید، ۴/۳ سانتیمتر از فضای پاها در عقب کاسته شده است. این فضای پاهای کمتر، در واقع، قربانی فضای بیشتر برای حمل وسایل شده است. فضای حمل وسایل در اوالون ۲۰۱۳، ۰/۰۴۵ مترمکعب افزایش یافته که تقریباً به همین مقدار از جای وسایل گلف در بیوک لکراس بزرگتر است. با وجود این کاهش فضا، طراحی داخلی اوالون به صورتی است که از مدلی مانند لکسس LS نیز جادار تر به نظر می‌رسد.

2013 Toyota Avalon limited interior
۲۰۱۳ Toyota Avalon limited interior

بخش جلوی کابین نیز با طراحی فوق‌العاده شبیه به لکسس، راحت و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلوی چرمی با تکیه‌گاه‌های کناری، برای سفرهای طولانی‌مدت، بسیار مفید خواهند بود. طراحی داشبورد، کاملاً ساده و مرتب انجام گرفته و حتی نگهدارنده قهوه نیز در پوشش چرم فاکس پیچیده شده است. علاوه بر صفحه نمایش لمسی وسط برای کنترل صدا و سیستم راهبری، یک مونیتور کوچکتر و غیرلمسی برای نمایش وضعیت سیستم کنترل هوا استفاده شده است. در این مونیتور کوچکتر، کنترل‌های خازنی برای کارهای دیگر در سیستم صوتی، HVAC و برنامه های کابردی و تغییر دنده اوالون، در دسترس قرار می‌گیرد. یک دکمه apps نیز می‌تواند برای وصل شدن بلوتوثی به سیستم‌هایی مانند پاندورا، بینگ، آی‌هرت‌رادیو، کنترل قیمت سوخت و سیستم راهبری بر اساس گوشی‌های هوشمند، به کار بیاید. اگر بسته تکنولوژی را در هنگام خرید انتخاب کنید، حتی می‌توانید یک شارژر برای گوشی خود به همراه داشته باشید.

2013 Toyota Avalon XLE
۲۰۱۳ Toyota Avalon XLE

برای هواداران اوالون، موتور آرام و متین و در عین‌حال، با واکنش سریع ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار، چیز ناآشنایی نیست. این نوع موتور سال‌هاست که در اوالون استفاده می‌شود. در سیستم گیربکس شش‌دنده اتوماتیک با شیفت دستی دنده‌ها در گشتاورهای معین، یکپارچگی خاصی، قابل‌مشاهده است. داخل کابین صدایی از موتور و تغییرات دور موتور مشخص نیست. در واقع، مانند لکسس، همه چیز در داخل کابین، آرام و بی‌صداست.

سه حالت رانندگی برای اوالون در دسترس قرار گرفته: اکو، نرمال و اسپورت. در حالت اکو، واکنش پدال گاز آهسته‌تر است و همچنین شیفت به دنده بالاتر، با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. در مقابل، در حالت اسپورت، پدال گاز واکنش بیشتری داشته و سرعت تعویض دنده‌ها آهسته‌تر است و به همین نسبت واکنش فرمان خودرو بیشتر می شود. سیستم فرکان اوالون از نوع الکتریکی است که نسبت آن متغیر است و در کل، نسبت به مدل سال قبل از عملکردی سریعتر برخوردار است. همچنین، میله ضدّ چرخش در عقب، کنترل فرمان را بهتر کرده و لغزش بدنه در پیچ را کاهش داده است. این سیستم در کنار تایرهای ۲۲۵/۴۵-۱۸، چسبندگی بسیار خوبی را برای اوالون ۲۰۱۳ به ارمغان آورده و دیگر خبری از آن خودروی متزلزل روی جاده نیست. نیروی وارد در سر پیچ در اوالون ۲۰۱۳ برابر ۰.۸۲ g است که اندکی بهتر از مدل سال قبل است. لاتیک‌های بزرگتر، در بهبود وضعیت ترمز نیز مؤثر بوده‌اند و مسافت توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۳/۶۵ متر، نسبت به مدل سال قبل کاهش یافته است. قیمت پایه اوالون از ۳۲ هزار دلار شروع می‌شود. در عین حال این مدل به تجهیزات زیادی مانند مونیتور لمسی برای سیستم راهبری و صدا، استارت بدون کلید، سرویس دیتای ان‌تیون، رادیوی دیجیتال و ماهواره‌ای، دوربین عقب و سیستم مونیتورینگ نقطه کور و نمای عقب، مجهز است. مدل ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلاری که برای تست این مدل مورد استفاده قرار گرفته، از لوازم اضافه دیگری مانند سیستم صوتی ۱۱ اسپیکر JBL، چراغ بالاهای HID، برف‌پاک‌کن‌‌های حساس به باران، گرم‌کن صندلی‌های عقب وجلو و نمایشگر رنگی سیستم کنترل دما، بهره می‌برد. همچنین، می توان ۱۷۵۰ دلار دیگر برای بسته تکنولوژی شامل لوازمی چون کنترل دینامیک رانندگی، سیستم پیش‌‌برخورد و شارژر گوشی، خرج کرد. از آپشن‌های دیگر اوالون، می‌توان به پوشش کف خودرو و محل وسایل ۲۲۵ دلاری و جعبه کمک‌های اولیه ۲۹ دلاری اشاره کرد. در واقع، برای تویوتا اوالون، وضعیت از نوار کاست به پخش آهنگ‌ از طریق بلوتوث، ارتقا یافته که قدم بسیار مهمی است. با طراحی‌های اندک، ولی زیبایی که برای سدان انجام گرفته، و کمی هم بهبود شاسی و استفاده با برنامه از تکنولوژی‌های جدید، این خودروی سطح بالا از تویوتا، در مجموع، گامی هر چند کوچک، به سمت جلو برداشته است.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت پایه: ۳۱۷۸۵ دلار ( قیمت مدل تست: ۴۲۴۴۹ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتوری.
  • گنجایش: ۳۴۵۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۳۶/۲ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: شش دنده اتوماتیک با قابلیت پدال شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۳۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۳/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۵ ثانیه با سرعت ۱۵۷/۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۲ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۲۵ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۲۵ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱۲ دیدگاه‌ها

  1. mds

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    آزرا از همه بهترو خوشگلتره عاشقشم :-)

    1. امین

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (430 ديدگاه)

      ای خدا ازرا از این بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (خیلی ببخشید) شما ها از کجا میاین؟ ما با کی شدیم 75 میلیون.
      .
      .
      من تپش قلبم از این زیبایی سادگی و راحتی دو برابر شده. اووقت میگین ازرا بهتره؟ رقیب اصلی این ماکسیما هست. که بازهم تویوتا اوالون خیلی بهتر از ماکسیما هست.
      .
      .
      هیچی کم نداره. بهترینه.
      طراحی بدنه = 20
      طراحی داخل کابین = 20
      راحتی و جاداری = 20
      کیفیت = 20
      مشخصات فنی = 18
      مصرف سوخت = 18
      ایزولگی = 20
      ایرودینامیکی = 20
      قیمت = 20 20
      برند = 20
      خدمات پس از فروش = 20
      .
      .
      پس دیگه چی میخواین شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ توقع نداشتم کسی اینجوری مقایسه کنه.
      .
      .
      تویوتا عاشقتم…

      1. امین

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (430 ديدگاه)

        من نمیدونم شما چجوری روتون میشه ازرا رو با اوالون مقایسه میکنین. جنسیس بود توی امکانات و اپشن های متنوع یه چیزی.
        بعدشم گرنجور رو با اوریون مقایسه میکنن نه اوالون.

        1. reza

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          با کلمات بازی نکن دوست عزیز آزرا هم رقیب آوالون هست همینطور که در عکس بالا هم میبینید قابل مقایسه هستن

        2. امین

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (430 ديدگاه)

          پداااااااااااااااااال نظر من کجا رفت ؟ چطور نظرای من رو پاک میکنین ولی نظرای این زیگما رو نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          واقعا که پداااااال !!!!!!!!

      2. زیگما

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        برادر گرامی:
        خدمات پس از فروش کیا بهترین هست.چون هیچ خودروساز معمولی(لاکچری نه)10 سااااااال وارانتی نداره.هیییییچ خودروسازی.
        برند تویوتا در میان تفکر مردم کم ارزشه.چون همه آشغالاشو تو همه کشور ها میفروشه.
        قیمت 20؟اپتیما رو با کمری مقایسه کن.اپتیما چقدر زیباتره.چقدر باحال تره.کدوم انسان احمقی بین این دو تا کمری رو انتخاب میکنه؟کمری هیچی نداره ولی قیمتش زیاده.آدمی مثل شما که تعصب چشمتو کور کرده فقط ممکنه کمری رو انتخاب کنی.
        آیرودینامیک؟ایزولگی؟اصلا میتونی تلفظش کنی؟
        کیفیت رو بار ها و بار ها گفتم.طبق کیفیت سنجی جی دی پاور تویوتا در رده 6 هست!!!!5 خودروساز بزرگ دنیا بهتر از تویوتا هستند.کیفیت تویوتا افسانه ای نیست.اینو باید همه بدونن.
        طراحیش هم که دیگه همه موافق هستن چقدر ضعیف و مزخرف و حال بهم زنه.اه اه اه
        در ضمن.اگه دو کلوم سواد داشتی میدونستی رقیب اصلیش ماکسیما نیست.بلکه شورلت ایمپالا یا کادنزای بازار امریکا هست.

        1. فرهاد

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (375 ديدگاه)

          پس مردم کل جهان بی سوادن دیگه
          چون آمار فروش کمری خیلی بالاتر از اپتیماست
          و فقط شما با سواد

        2. زیگما

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          برادر تازه کار.
          کیا هم اگه مثل تویوتا رو هر ماشینش 2000 دلار تخفیف میداد(فلسفه این تخفیف دادن ها هم خودش یه بحثه)فروشش از کمری بیشتر میشد!!!اپتیما هم اگه مثل کمری تو سودان جنوبی و تانزانیا و سومالی فروخته میشد فروشش بالاتر میشد.برادر ما تازه کار نیستیم . با این حرفا نمیشه تویوتا رو جمع کرد….

        3. فرهاد

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (375 ديدگاه)

          و در آخر چرا در این لینک فقط دو ماشین از کره یکی کیا و دیگری هیوندا جزو کاندید ها هستند ولی از ژاپن 9 تا ماشین هست
          که تویوتا به تنهایی 3 ماشین در این لیست داره و لکسوس هم یکی در این لیست هست
          همه چیز گویا ی اختلاف فاحش تویوتا با هیوندا و کیا هست.
          (همچنین ژاپن و کره)

        4. امین

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (430 ديدگاه)

          باهوش خان که اینقدر ادعا سواد داری. من هیچی بهت نمیگم چون …
          اون موقع که شما داشتین … من سوار تویوتا میشدم .
          برند تویوتا پیش ادمای باهوشی مثل شما کم ارزشه .
          شما اینقدر باهوشی که میتونی ایزولگی و ایرودینامیکی رو هم تلفظ کنی . جای تعجب داره
          .
          .
          پدال جای افرادی که 1 سال هم به این سایت سر نمیزنن و اینقدر ادعای با سوادی و باهوشیشون میشه نیست.
          ما ایرانی ها فقط ادعا داریم ولی میزان سوادمون فقط در حد خوندنو نوشتنه .
          اگر یکم توی این سایت ( اینجا که هیچی بقیه فروم ها و سایت های جامع فنی خودرو) میگشتی میفهمیدی ایزولگی چیه
          اگر از بچه های قدیمی سایت پدال مثل اقا میلاد یا slr جان میپرسیدی میفهمیدی که من تا حالا اینجوری با کسی بحث نکردم و هر بحثی هم که میون من و افراد دیگه بوجود اومده خودم با شعور داشتن و… تمومش کردم.
          .
          گرنجور توی کلاس سدان خانوادگی لوکس بزرگ هست درست مثل اوریون ولی جنسیس یا اوالون توی کلاس سدان مجلل قرار دارن. ( باسواد جان منم خب گفتم گرنجور توی کلاس اوالون نیست اونوقت میگی بی سوادی و کادنزا رقیب اصلی این هست ؟ خودت هم که حرف من رو میزنی!!!!! بد نیست یکم توجه کنی ! البته بازهم جای تعجب داره که تحصیل کرده هایی مثل شما دچار همچین مشکلی بشن .)
          .
          هیچ وقت درمورد کسی که نمیشناسیش و فقط چند تا از نظرات اون رو خوندی قضاوت نکن و … داشته باشو اینقدر بی سواد بی سواد نکن چون داری شخصیت خودتو نشون میدی …

        5. فرهاد

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (375 ديدگاه)

          من تازه کار شما حرفه ای
          کیا هم اگه عرضه داره همین کارو کنه
          اگه کیا تویوتا رو هر ماشین 2000 دلار تخفیف میده(نمیدونم این حرفارو از کجا میارید کیا رو هر ماشینش 3000 دلار تخفیف بده
          آقای به شدت حرفه ای!!!!! با این بهونه ها از اعتبار تویوتا کم نمیشه
          شما هم نمیخواد نگران جمع کردن تویوتا باشین برین کل کرَرو جمع کنین

        6. زیگما

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          برادر تازه کار.یه خودروساز وقتی خودرو هاش فروش نمیره تخفیف میده.1000 2000 3000 دلار.هرچقدر بتونه.وقتی یه خریدار میخواد یه سدان بخره براش حالا فرق آنچنانی نداره کمری باشه یا آکورد یا سوناتا یا اپتیما.مثل ما عقده ای نیست.فصدش فقط خریدن یه ماشینه.میبینه کدومش قسط بندیش بهتره.کدومش تخفیف میده.میره سراغ همون.لذا این تخفیف دادن یه کاریه برای افزایش فروش.الن هم کمری چندین هزار دلار داره تخفیف میده.علت فروش بالاش هم همینه.ولی این موضوع نمیتونه ادامه پیدا کنه.

        7. mahdi

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (206 ديدگاه)

          اقای باسواد کهنه کار تو نظر سنجی جی دی پاور 2013 تویوتا رده چهارم بعد از لکسوس پورشه و لینکلن اون هم بین 32 برند حالا فرض که رتبه 6 داره ایااین رتبه پایینیه بین این همه خودرو ساز تازه تو بخش سدان کمری رتبه اولو کسب کرده تو همون جی دی پاور امارهای تخیلی میدی لابد همه هم باید باور کنن وبگن به به چه چه بعدشم مثل… کیف میکنی و احساس خود برتر بینی بهت دست میده

        8. محمد ر

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          امین خان شما که فقط از روی تعصب نظر میدی کاملا واضحه شما از پراید بهتر سوار نشدی.طراحی کمری کجا طراحی اپتیما کجا.چرا در مورد هر چیزی که نمی دونی نظر میدی؟دقیقا الان مملکت ما هم دست افراد امثال شما افتاده که وضع مملکت اینجوریه.

      3. SAEED

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        اصلاً تویوتا کجا و هیوندای کجا!!!تجربه و کیفیت تویوتا خیلی بالاست!!!!

        1. SAEED

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          سلام.
          ماشینای شاسی بلند هیوندای مثل ix55 ی شاسی اومدی مثل بقیه شاسی بلندا نداره!!برید از زیر نگاه کنید مثل سواری میمونه!!حتی با رقیب هموطن خودش (کیا) از لحاظ شاسی بلنداش قابل مقایسه نیست!!ولی نباید گفت هیوندای برند بدیه!!!همین جنسیسش ی هیولاست!!!!!!

        2. SAEED

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          سلام.
          بچه ها لکسوس زیرمجموعه تویوتاست!بی انصافیه اگه تو نظر دادنامون درمورد تویوتا اینو نادیده بگیریم!!!!

      4. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود بر امین جان.

        رو شدن نداره.

        چند ماهه پیش مجله ماشین مقایسه همین 3 تا ماشین رو چاپ کرده

        بود.تا جایی که یادمه ازرا اول شده بود.من خودم یکی از کوبنده

        های کره هستم.ولی چون شما نوشتی که مقایسه ی ازرا با اوالون

        اشتباهه بهت گفتم.

        اتفاقا یکی از ایراد هایی که به اوالون گرفته بود صندلی های

        بیش از حد سفت بود.

        طری که باسن انسان اذیت میشد.

        ((( ایران و المان )))

        1. mds

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (219 ديدگاه)

          چرا کوبنده ی کره هستی؟ چه هیزم تری بهت فروختن چون بازار ایران و جهان رو گرفتن حسودیت میشه

    2. Kurosh

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      آقا متن بسیار کامل وجامعی بود…
      لذت بردم، پدال جون دمت گرم..

    3. احسان 16

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (131 ديدگاه)

      مصرف سوخت و ببین تورو خدا

  2. زیگما

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    نفرت انگیزه.هیچتناسبیبین عقب و جلو وجود نداره.وقتی خودرو های تویوتا رو میبینم احساس پوچی میکنم :D واقعا متنفرم ازش.

  3. alireza

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    ظاهرش بد نیست. کیفیت هم که تویوتا. میمونه داشتنش که ما نمیتونیم داشته باشیم.

  4. AMIN

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ازرا از این بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟
    دوستان مثل اینکه اصن مقالات نشزیه های معتبر جهان رو نمی خونن…..
    اوالون در چندین مقایسه ی بزرگ همه ی رقبا خودش رو شکست داده….
    ایمپالا و لکسس ESحریف این ماشین نشدن بعد میاد میگه ازرا!!!!
    ازرا از لحاظ سیستم تعلیق و سواری و هندلینگ در اون مقایسه ها اخر شد..
    موتور ترند و اتو گاید و کار اند درایو هر سه تاشون اوالون را اول میدونن.

    1. داوود

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (130 ديدگاه)

      مثل اینکه این آقا سیگما اطلاعاتشون خیلی زیاده!
      باید اوشون بررسی کنند
      مشکل مملکت ما دقیقاً همین بچه های جو زده امثال سیگما و مسیح و … هستند! بزرگ هم که بشن باز توی اجتماع و هزار جای دیگه تعصب و […] میخوان به رخ بکشن
      امثالشونم تو این مملکت مشالا خیلی زیاد هست

      1. امین

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (430 ديدگاه)

        حرف دلمو زدی…

      2. محمد ر

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        اقای عزیز درستش زیگما هست نه سیگما اول برو خوندن را یاد بگیر بعد بیا نظر بده

    2. فرهاد

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      داداش خودتو ناراحت نکن
      این جا هر کی حرف حق میزنه دیسلایک بارون میشه
      مقایسه ی آزرا با آوالون خنده داره

  5. VAHID JINPACHI

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (845 ديدگاه)

    هر وقت نگاش می کنم احساس خوبی به من میده..

    چشم حسود کور…..

    زنده باد تویوتا.

    1. زیگما

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      وحید نمیدونم چرا وقتی به جلوی این خودرو و برآمدگی روی کامپوتش نگاه میکنم یاد خانوم های باردار میوفتم!شما هم همین جورید؟

      پشتش هم که الی ماشالله.از پشت کسی ندونه فکر میکنه شاسی بلنده!!از بس که پشتش بالاست!!ماشین لوکس و نیمه لوکس اگه پشتش بالا بشاه هیجان و سلطنتی بودنشو از دست میده.برای تویوتا متاسفم

      1. امین

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (430 ديدگاه)

        زیگمای با سواد اینا همش اصول طراحیه. همیشه باید صدوق عقب و چراغ های عقب بالاتر از نمای جلو باشن تا جلوه بهتری به ماشین بده و برعکس چراغ های جلو و در کاپوت و گلگیر ها باید پایین تر از نمای عقب ماشین باشه که همه این ها باعث میشه هم ماشین زیبا تر میشه و ایرودینامیکی بهتری داشته باشه .
        شما نمیخواد واسه تویوتا متاسف باشی چون همچین کارخونه هایی مثل بنز تا 20 سال اینده خودشون طراحی دارن.
        برای ادمای با سوادی مثل شما متاسفم .

        1. زیگما

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          برادر با سواد.کدوم خودروی مطرحی در دنیا پشتش اینقدر بلنده؟چرا با کلمات بازی میکنی؟سمند رو دیدی چقدر پشتش بالاست؟این نشانه ضعفه در طراحی پلتفورم و سیستم تعلیقه.برو یه بار عکس فانتوم یا گوست رو ببین.پشت خودرو رو به پایین هست.و زیبایی در این هست.سعی نکن منو خر کنی برادر

        2. محمد ر

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          میشه شما بفرمایید در کدام اصول طراحی این حرف را زدند

  6. amirali

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تویوتا واقعا ماشینای عالی از هر نظر میسازه ابهتشم صد برار از این ماشینای کره ای بیشتره

  7. فرید

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چرا ایران نیومده تاحالا؟

  8. SAEED

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    داشبوردش خییییییییلی شیک و دلنشینه!!!!از بیرونم جلو و عقبش نازه!!
    موتورشم برا ی ماشین خانوادگی مثل این خوبه!اسب بخارش با اسب بخار اپیروس یکیه!!البته تویوتا موتوراشو واقعاً مقاوم و زنده میزنه!ژاپنه دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. farzad

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هر کی یه نظری داره.به نظر من ازرا خیلی سر تر هست.الان انثدر شرکت های ماشین سازی پیشرفت کرده که بین هیوندا و تو تویوتا فرقی نیست.الان هیوندا ماشین سنتیال(ایکاس)2014 رو زده که گور پدر هر چی تویوتا هست.از لحاظ کوپه هم که جنیسیس یه سر و گردن از تویوتا gt کوپه شاخ تره.الان gt یکسالی میشه که اومده ایران چند بار تو خیابون دیدید؟چون به درد نمیخوره با اون موتورش!

    1. فرهاد

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      موتور 2000 GT86 که 200 اسب بدون توربو داره به درد نمیخوره!!!!خخخخخخخ
      شما نمیخواد فروشش تو ایرانو ببینی برو فروشش تو جهانو ببین که این قدر خوب بوده که تویوتا تصمیم به ساخت مدل کروک و سدانش هم کرده
      در مورد مقایسش با جنسیس کوپه هم اختلاف 50 میلیونی در نمونه صفر داره میگه که این دو تا ماشین در دو کلاس متفاوت قرار دارن

      در مورد سنتینیال هم شما با کدوم تویوتا مقایسش کردین حتماً کمری.خخخخخخ
      این ماشینو با لکسوز LS مقایسش کن البته بهت پیشنهاد میکنم این کارو نکنی چون خود هیوندا هم ترجیح میده این کارو نکنه.(-:

    2. mds

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (219 ديدگاه)

      دمت گرم فرزاد کاملا باهات موافقم

      سنتنیال 2014 که هر چی بگم کم گفتم ماشین نیست سفینَست 2014 از نزدیک دیدم

    3. فرهاد

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      برو ایت لینکو ببین ماشین های هیوندا رو بشمار ماشین های تویوتا/لکسوس هم بشمار
      می بینی که هنوز خیلی فرق هست (:
      http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2014-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7/

    4. محمد ر

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      نظر شما کاملا درسته

    5. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.

      بله هرکی یک نظری داره.

      ولی شماییکه میایی تویوتا رو با سنتنیال مقایسه میکنی خیلی نظرت

      کارشناسانست؟؟؟؟

      سنتنیال باید با لکسوس مقایسه بشه نه اوالون.شما برو اول کلاس ها و رقیب

      هارو یاد بگیر بعد بیا اینجا نظر بده.

      ((( ایران و المان )))

  10. farzad

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    راستی اوالون یه ذره هم شبیه اپتیما هست!اصلا اسم ازرا کجا اوالون کجا!میگی ازرا طرف حال میکنه.با کسی دعواتون شد نیاز نیست فحش بدید بگید برو بابا اوالون سوار!

    1. فرهاد

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      مثلاً این جا انجمن تخصصیه.خخخخخخ
      این قدر نظرات کارشناسانه نده آدم خندش میگیره
      در ضمن این اگه شبیه اپتیماست پس کیا از تویوتا کپی کرده چون این ماشین با نسل قبلش فرق زیادی نکردها از نظر ظاهری

      1. زیگما

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        تغییر زیاد نکرههههههههههههههههه؟؟؟تو روز روشن دروغ میگی؟این خودرو بعد از اپتیما رونمایی شد و با نسل قبلیش خیلی فرق داره.
        ببین اگه کیا هر چقدر هم بد باشه در طراحی دیگه از تویوتا کپی برداری نمیکنه!!تویوتا بهتره یه فکری به حال خودرو های حال بهم زنش بکنه

    2. زیگما

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      ال ای دی های جلوی آزرا میارزه به کل آوالون.اه اه
      این تویوتای سودجو داره از سال 2002 پرادو رو تولید میکنه.هی یه چراغش رو مثل ایران خودرو عوض میکنه و به عنوان خودروی جدید میده به بازار.
      کیفیتش هم که پایینه. چقدددددددر فراخوان میده.نسبت تولید به فراخوانش از هر خودروسازی در دنیا بالاتره.هه هه هه
      راستی لکسوس و(به عنوان زیر مجموعه تویوتا) بیشترین کاهش فروش رو در میان خودروساز های بازار اروپا داشته!!!!!تاکید میکنم بیشترین کاهش !!(البته لکسوس خودرو های با حالی هم داره…)تویوتا هم چند درصدی فروشش کاهش یافته!!!
      این در حالیه که هیوندای و کیا رشد داشتند در فروش.هه هه هه.رشدادشتند.امیدوارم معنی رشد و کاهش فروش رو بلد باشید

      1. امین

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (430 ديدگاه)

        تو که میدونی به کجا رسیدی؟
        تو هم بهتره یه فکری به حال افکار نفرت بر انگیزت بکنی

        You hate toyta but i dont hate hyundai I HATE ZIGMA

        1. زیگما

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          بحثو عوض نکن.با جملات زیبا و مهربانانه نمیتونی چیزی رو عوض کنی.
          You hate toyta but i dont hate hyundai I HATE ZIGMA
          چند سالته عمو؟

        2. امین

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (430 ديدگاه)

          شعور داشته باش و درست حرف بزن. از مدیریت محترم سایت پدال میخوام یه فکری به حال نظرات زیگما بکنن.
          بهتره این بحثو تموم کنیم.

        3. زیگما

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          من به کسی بی احترامی نکردم.رفتار بچگانتو بهت یادآورد شدم

        4. محمد ر

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          دوست عزیز امین جان اینجا سایت تخصصی کودکستان نیست که مثل بچه ها رفتار میکنی

  11. آرمین 66

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (177 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد ok

  12. زیگما

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    مردم عزیز.
    تعصب نداشته باشید.دوران تویوتا تموم شده.میدونم دردناکه.میدونم سخته.ولی واقعیته.باید قبولش کرد.یا امروز.یا فردا .بالاخره قبول میکنید
    راستی فراخوان جدید تویوتا اعلام نشد؟هه هه هه هه

  13. km

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (675 ديدگاه)

    واقعا عالیه همه چیش. از طراحیش بگیر تا مصرف سوخت و قیمت و کیفیت. اگه اینجا هم وارد میشد هم قیمت آزرا و کادنزا بود که فروشش هم میتونست عالی باشه. تویوتا و ژاپن همیشه سرتر از کره ای های بی اصالت بودن…

  14. بهزاد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2560 ديدگاه)

    درود.
    تمامی ساختارش موجب آرامش میشه از طراحی بیرونی و درونی بگیرید تا مشخصات فنی و واقعا رو این ماشین خوب کار شده.
    دوست گرامی نظر شما محترم ولی ای کاش کمی چاشنی دانش بهش اضافه بشه نه تعصب. لوکسترین سدان ساخته ی تویوتا برای خارج از ژاپن همین آوالون هست که قیمت پایش کمتر از نصف ایکاس هست و قیاس کور کورانه!
    کجا gt یک ساله وارد ایران شده؟ اگر ساکن تهران باشید حتما افزون شدن gt و کمری جدید و rav رو در خیابانها شاهد خواهید بود و نظر خریداران هم شنیدنیه کافی 2 دقیقه پای صحبتشون بشینید البته فکر نکنم قانع بشید چون حرف تحلیلگران رو زیر سوال میبرید چه رسد به مصرف کننده ی ایرانی!
    نویسنده ی گرامی که برخی گفته های مقاله شیطنت آمیزه مدل قبلی رو بررسی کنید ببنید میزان تغییرات چقدر بوده و فقط تغییر از نوار کاست به بلوتوث رو معیار نتیجه ی مقاله قرار ندید!

  15. زیگما

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    یه نگاهی هم به رشد فروش هیوندای و کیا و رشد فروش تویوتا بکنید خوب درک میکنید پسرفت تویوتارو!
    من از تویوتا متنفرم.

    1. mds

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (219 ديدگاه)

      زیگما :-D حرفات کاملا درسته اما کو گوش شنوا

  16. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    باکلاسه و واقعا که ماشین خانوادس.کلا از لحاظ ظاهر ازرا جذابتره اما تو این کلاس اوالون برندس.اول بخاطر تویوتا بودنش دوم تو این کلاس ماشین بیشتر باید باکلاس باشه تا جوون پسند اما با طراحی داخلش زیاد حال نمیکنم بخصوص داشبوردش که کمی بی سلیقه طراحی شده.در کل تو این کلاس شولت ایمپالای نسل جدید رو بیشتر از همه دوست دارم.
    نمیدونم شما هم متوجه شدید یا فقط من حس می کنم که الان خودروسازای بزرگ دنیا مثل بنز و بی ام و تویوتا یا فورد با اینکه ماشینای جدیدشون خیلی خوب طراحی شده اما خلاقیتشون در طراحی ماشینا کم شده.مثلا نسل جدید ماشینای بنز با اینکه خیلی خوب طراحی شده اما ظاهر جلو و عقب همه ماشیناش مثل هم طراحی شده مثلن چراغا و جلو پنجره تمام ماشینای بنز مثل هم هست.
    یا اینکه همین تویوتا رو در نظر بگیرید.چقدر تفاوت بین ظاهر اوالون و کمری و کورولا جدید هست؟ماشینای فورد و هیوندای و کیا و هوندا هم همینطور هستن

    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.

      احسان جان اون تشابهی که شما گفتی زبان طراحی محسوب میشه.یا به نوعی میشه

      گفت مشخصه.

      هیوندای و کیا و بنز نداره.

      ((( ایران و المان )))

  17. رامتین

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    تاسف باید خورد برای کساییکه صنعت کره را با ژاپن مقایسه میکنند.
    مردم ما خیلی ظاهربین هستند. ضمنا 3 خودروساز برتر دنیا تویوتا-بنز و BMW هستند. شماییکه تویوتا را بیخود میدونید شغلتون چیه؟ هیات علمی دانشگاه تهران هستید یا صبح تا شب میچرخید!

  18. محسن.د

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    باوجود اریون، چرا تویوتا آوالون هم تولید میکنه؟!

    1. امین

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (430 ديدگاه)

      محسن جان اوالون سر تر و لوکس تر از اوریون هست که برای رقابت با ماشینای کلاس سدان مجلل ساخته شده تقریبا مثل تفاوت بین ‌ES و LS هست.

      1. زیگما

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        نخیر برادر اشتباه نگو
        سلیقه مردم آمریکای شمالی(امریکا و کانادا) با سلیقه آسیا و اروپا و بقیه دنیا متفاوته.و ز انجایی که بازار امریکا و کانادا بازار بزرگیه خودروساز ها حاضر هستن برای این دو کشور خودرو هایی مطابق با سلیقه آن ها بسازن.به جای آریون آوالون.به جای لند کروز چون سلیقه مردم آمریکای شمالی(امریکا و کانادا)با سلیقه آسیایی ها و اروپایی ها از زمین تا آسمون .
        متفاوت هست
        نه تنها به جای آریون آوالون تولید میشه بلکه تویوتا toyota sequoia (البته لندکروز هم در امریکای شمالی عرضه میشه ولی فروشش خیللی کمه)یا مثلا کرولی بازار امریکا با کرولای بقیه دنیا متفاوته.یا مثلا تویوتا ونزا در امریکا تولید میشه و فقط در امرریکا و کانادا و روسیه بفروش میره.یا مثلا هوندا اودیسه مخصوص امریکا از زمین تا اسمون با اودیسه بقیه دنیا فرق داره.یا مثلا بی ام و ایکس 5 فقط در امریکا ساخته میشه و بازار هدفش امریکاس(هرچند در بقیه دنیا هم ساخته میشه).یا مثلا شورلت تاهو و وانت های امریکایی مخصوص امریکای شمالی عرضه میشن و بغیر از خاورمیانه جای دیگه بفروش نمیرسن.بنز جی ال کلاس هم در امریکا ساختته میشه و بازار هدفش امریکا هست.(هرچند در بقیه دنیا بفروش میرسه).فورد تاروس همین طور.این بازار اینقدر بزرگه که خودروساز ها حاضر به همه کاری برای سهم بیشتر از اون هستن

      2. محسن.د

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        ممنون.حالا چرا آوالون وارد ایران نمیشه؟ هرکی میدونه جواب بده لطفا

        1. زیگما

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          toyota sequoia در امریکا ساخته میشه .به منطقه آزاد ارس هم اومده.آوالون هم میاد.همون جور که ماکسیما اومد.ایمپالا 2014 هم اومده!!

  19. شهاب

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    این آقای ژیگما کارش اینه ک جو سایتو بهم بریزه , خواهشا مدیر سایت یه تدبیری بیاندیش!

    1. زیگما

      ۱۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      چون نمیتونی باهام بحث کنی ، چون با دلیل حرف میزنم ، چون تک تک حرفام با دلیله؟چون واقعیت مغایر افکارتونه؟ژ یگما کیه؟ز یگما هستم

      1. شهاب

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        با عرض معذرت , حرفات هیچ کدوم بار علمی نداره , فقط میای اینجا نظرای چرت میدی و چند نفرو درگیر خودت کنی , از ماشینم هیچی بارت نیس , در کل از رو تعصبات ک نمیدونم عقده هست یا هر چی میای نظر میدی ,
        و بحث کردن با تو هم به هیجا نمیرسه چون افکارت پریشونه

        1. زیگما

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          .مگه من رو چیزی تعصب دارم؟هه هه

        2. شهاب

          ۱۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          تو با خودتم درگیری
          اول یه مشورت با خودت بکن بعد بیا کل کل کن
          عاشق دل باخته ی آزرا

        3. زیگما

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          اگه قبل از اینکه درباره من قضاوت کنی 4 تا نظرمو خونده بودی اینقدر با جرات نمیگفتی عاشق آزرا!! د آخه هیچی نه از من و نه از خودرو میدونی میای درباره همه چیز هم نظر میدی.حیرتا شگفتا

        4. شهاب

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          نظرات ارزش خوندن نداشتن !
          اینجا یه سایت ماشینه و ما هم میایم اینجا متنای خودرویی بخونیم و اطلاعاتمونو با هم شر کنیم یه چیزی به علم مون افزوده بشه جایه خاله زنک بازی و چرت و پرت گفتن نیس

          همین کم مونده تو به ما بگی هیچی از ماشین نمیدونیم ….

        5. زیگما

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          یاز قضاوت کردی :)

        6. شهاب

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          نه شوخی کردم! :)

      2. فرهاد

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (375 ديدگاه)

        منظورت از با دلیل حرف زدن توهمات ذهنته دیگه!!!!

    2. محمد ر

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      همه جای کشور همینگونه است وقتی نمیتونند به کسی برسند سعی میکنند او را پایین بکشند

      1. شهاب

        ۲۰ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        آقا شما رسیدی؟ در حال رسیدنی؟ کی میرسی؟

        1. محمد ر

          ۲۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          اقا شهاب شما با من مشکلی داری؟

          پدال این چه وعضشه؟

          ااین نظرات که هیچ ربطی به موضوع نداره را برای چی پاک نمیکنی؟

  20. zondar

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    جنگ قشنگی راه انداختین بینه خودتون.ولی خوشحالم که حداقل همتون عاشق خودرو هستید .

  21. مجتبی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    با 1 نگاه اجمالی و ساده،میشه فهمید که تویوتا خیلی بزرگتر و کهنه کار تر از خودرو سازی هایی مثل هیوندای و کیا هستش!!!
    اگه 1 نگاه هم به آمار بندازید،در سال 2012 تویوتا جزء 50 شرکت بزرگ جهان قرار نداشت،ولی تو سال 2013 میاد تو جایگاه13 هم قرار میگیره.خوب این خودش خبر از فروش زیاد و رضایت مشتریاش میده.
    اگه بیایم کیا و هیوندای و تویوتا رو مقایسه کنیم،میبینیم تویوتا در زمینه تغییرات فنی و مهندسی عملکرد خیلی عالی داشته(مثلا معرفی خودروی خودگردان در تاریخ 4 ژاویه 2013)
    از طرفی هم،از نظر خیلی از مجلات معتبر،تویوتا در زمینه در آمد و فروش و رضایتمندی جزء3تای اول شرکت های خودروسازیه.
    اما از لحاظ ظاهری،باید قبول کرد که تویوتا کمی عقب مونده و دلیل این موضوع رو میشه بخاطر این بیان کرد که چشم‌اندا زتویوتا برای سال 2013 تصویر جدیدی برای تویوتا در آینده ترسیم می‌کنه: خلق خودروها و جامعه خودرو محور که در اون افراد می‌تونند با سهولت و ایمنی رانندگی کنن. برای رسیدن به این مقصد، باید موازنه‌ای بین کمینه کردن و بیشینه کردن وجود داشته باشه.
    کمینه کردن، چشم‌انداز و فلسفه تلاش‌های تویوتاست:در به حداقل رسوندن جنبه‌های منفی خودرو مثل تاثیرات مخرب زیست محیطی، ترافیکی و تصادفات. بیشینه کردن، فلسفه و چشم انداز تویوتاست:در بیشتر کردن جنبه‌های مثبت خودرو، مثل راحتی، سرگرمی، مشعوف ساختن و مهیج کردن. تشدید موثر این دو رویکرد، حرکت پایداری رو در پی داره.
    درحالی که هیوندای و کیا،فقط دارن رو ظاهر ماشیناشون کار میکنن،تویوتا داره برای نسل بعدی ماشین(خودروهای بدون راننده و…)طراحی و برنامه ریزی میکنه؛هرچند امروزه هم تو هیچ زمینه ای عقب نمونده وبعد فولکس واگن،دومین شرکت بزرگ خودرو سازی در سال2013 بوده.
    امید وارم مطلبم مثمرثمر بوده باشه.

    1. زیگما

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      غیب میگی برادر؟معلومه کهنه کار تره
      سال 2013 تموم نشده بعد چجوری تو آمار فروش گرفتی؟؟اگر در نظر بگیریم این آمار مربوط به ابتدای سال تا الان هست باز هم آمارت اشتباهه.تویوتا اوله هنوز.دوم جی ام سوم فولکس.

    2. امین

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (430 ديدگاه)

      ممنون مجتبی جان مطلب موثری بود.

    3. محمد ر

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      مگه هر کی کهنه کار تره بهتره مثلا در زمینه موبایل چون نوکیا قدیمی تره از اپل بهتره؟
      می شه شما بگی این امار را از کجا اوردی ما هم بریم ببینیم چجوریه؟

  22. sobi

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    زیگما جان شما برو ماشین بازیتو کن عزیزم اینا واقعیه !
    بعدشم هر وقت 2 تا اشغال کره ای ها تونستن ماشینی با کیفیته تویوتا و …. بزنن بعد بیا اینجا حرف بزن !

  23. علی...

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا ماشین خوبی هست ولی نه نسبت به قیمتش واقعا در قبال قیمتش هیچ امکاناتی نداره !!! نمیدونم چرا شرکت تویوتا روی ماشین های خودش اپشن های کمی قرار میده شاید به دلیل این باشه که فروش لکسوس کم نشه

    در مجموع از وانت های تویوتا راضی هستم چون سالها باهاشون کار کردم ولی از سواری تویوتا نه چون واقعا به قیمتشون نمی ارزن

    شما یک مقایسه بکنید قیمت پاجیرو 2010 و پرادو 2010 رو و امکانات و قدرت رو واقعا پاجیرو همه جوره سر تره ولی قیمتش خیلی کمتر هست !!!

    قیمت تنها مشکل تویوتا هست ولی الان کیا و هیوندای واقعا نسبت به قیمت خوب اپشن دارن در ضمن کیفیت هم دارن

  24. Sina.fb

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    ببینید دوستان این زیگما ی ما تو چند هفته ی اخیر سعی می کرد نظر هاش رو از روی تعصب نگه .من نمیدونم چرا با زیگما کنار نمیاین زیگما همیشه نظر منطقی میده. زیگما تعصب نداره فقط قبلا ها به کره تعصب داشت ولی الان نداره.
    واینو هم بگم با زیگما در نیفتید چون اگه باهاش در بیفتید به ضرر خودتون تموم میشه زیگما همیشه نظراتش رو از رو دلیل می نویسه.دیگه بس کنید،آهای اونایی که به زیگما باختید تمووووووم کنیییییییید.

    1. شهاب

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (266 ديدگاه)

      برا تعصبی ک میگی نداره بهتر چشاتو یکم باز کنی یه نگاه به آواتارش بندازی بعد بیای نظر بدی!

      اینجا یه سایت ماشینه و ما هم میایم اینجا متنای خودرویی بخونیم و اطلاعاتمونو با هم شر کنیم یه چیزی به علم مون افزوده بشه جایه خاله زنک بازی و چرت و پرت گفتن نیس ,

      و همین کامنت هم خیلی دلیل و منظور توش بوداگه یکم دقت کنی …..

    2. فرهاد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      کاسه ی داغ تر از آش (:

  25. skazi 68

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    همچین دعوا میکنن اینگار پرایده

  26. ali reza

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    زیگما یی که کره رو از آلمان و ژاپن جلوتر می دونه معلومه که چی توی کله شه….
    پر از کینه و تنفر….

    خوشحالم که عظمت تویوتا تونست آدم بی منطقی مثل زیگما رو اینقدر قاطی کنه

  27. سعید

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    زیگما!!! خیر نبینی …. قطعا هم خیر نمی بینی

    این همه چرت و پرت و تنفر نشونه شه

    1. محمد ر

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      مگه خیر دیدن و خیر ندیدن کسی ربطی به نظراشون داره؟چرا جک میگی؟
      کاملا واضحه تو جوش اوردی داری اینجوری میکنی وگر نه مثل ادم نظرتو میگفتی نظر طرف مقابل را هم گوش می کردی بعد سبک سنگسن مس کردی.
      عزیز من اینکه راهش نیست بیای هر چی از دهنت در اومد بدون دلیل و منطق بگی و بری.
      یک ذره به کاراتون فکر کنین این چه وعضی تو این سایت درست کردین؟هر کس چیزی مخالف عقایدش شنید میاد دعوا راه میندازه.از بنده خدا نمیترسین از خدا بترسین.

  28. یاشار

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    شک نکنید…
    لاشه ی تویوتا می ارزه به 100 تا هیوندای و کیای سوسول

    دوستی می گفت :

    کیا موهاوی 8 سیلندر : 199 میلیون
    تویوتا لندکروز 8 سیلندر: 460 میلیون!!!!

    این یعنی یکی از فرق های تویوتای بزرگ و کیای زود از رده خارج شو

    1. زیگما

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      موهاوی محصول ایتدای کار هیوندای و کیا بود.منتظر نسل جدید موهاوی باش!!

      1. فرهاد

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (375 ديدگاه)

        تو رو خدا اینجوری نگو کارخونه ی تویوتا میلرزه

  29. زیگما

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    یه مطلب دیگه.چرا پرفروش ترین خودروی تویوتا اینقدر نا امنه؟چرا کرولا 2014 ضعیف ترین امتیاز ممکن رو در تصادف آورده؟آیا تویوتا ناتوان بود در امن کردن این خودرو؟نخیر برادر من.تویوتا میتونست ولی نکرد.چرااااا؟چون بدنبال سوده.چون برای جون خریدار هاش ارزشی در نظر نمیگیره.و برای من مثل ایران خودرو میمونه
    و بذارین یه پیش بینی بکنم.دهه از دهه 90 تا ورشکستگی خودروساز های امریکا خودروساز های امریکایی هم همین روال رو پیش گرفتن.ارزان سازی خودرو.کم کار کردن رو خودرو ها و دریافت سود بیشتر.و این در نهایت منجر به ورشکستگیشون شد.هرچند الان آدم شدن.خیلی هم خوب کار میکنن.تویوتا هم همین طوره.اگه بخواد اینجوری ادامه بده.اگه کیفیتش همین جوری کم بشه.اگه پرفروش خودرو هاش امنیت نداشته باشن.اگه فراخوان هاش ادامه پیدا کنه.اگه طراحی هاش باز هم ضعیف باشه.مطمئن باش سرنوشتش مثل جی ام میشه.این روند در مورد خودرو های بریتانیایی هم طی شد.همشون کیفیت هاشون اومد پایین.به خاطر سود اوری همه کاری کردن.نتیجش هم دیدن.تویوتا از نظر من داره به این سمت پیش میره.
    شاید این جمعه بیاید ، شاااااید(منظورم فراخوان تویوتا هست!! :D )

    1. فرهاد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      تو که میگفتی تویوتا 2000 دلار تخفیف میده رو هر ماشین پس چه جوری دنبال سوده؟؟؟؟
      تو خودت نمیدونی با خودت چند چندی حالا هی کامنت چرت بده
      در مورد کرولا هم تویوتا طبق استاندارد تست تصادف قبلی این ماشینو ساخت که تا کرولا رونمایی شد استاندارد تست تصادف هم عوض شد(برخورد 1/3 ماشین با دیوار)برای همین امتیازش کم شد.

      1. امین

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (430 ديدگاه)

        ایول فرهاد جان واقعا خندیدم:-D

    2. VAHID JINPACHI

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (845 ديدگاه)

      اقایون تو رو خدا دیگه جواب این زیگما رو ندید..

      اقا زیگما. این قدر بنشین و این نظرات {..} بگو تا زیر اون جات علف سبز بشه…

      با حرف و نظرات شما، نه تویوتا ضرر می کنه و نه ورشکست میشه…!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا