تویوتا آوالون هرگز خودرویی جوان پسند نبوده و جالب است بدانید که متوسط سن خریداران مدل قبلی این خودرو برابر ۶۴ سال بوده است. در همین راستا تویوتا سعی داشته تا با ایجاد تغییراتی در استایل، افزودن برخی تکنولوژیهای مدرن و استفاده از یک پلتفرم جدید، مشتریان جوانتر را نیز به صف خریداران آوالون اضافه نماید.
جلو پنجره یکپارچه که دو نیمه بالا و پایین نمای روبروی خودرو را به هم متصل نموده، علاوه بر بزرگ بودن، ظاهری خاص بر چهره آوالون پدید آورده که شاید مورد پسند همگان نباشد.
سبک و سیاق طراحی سایر عناصر خارجی تشکیل دهنده بدنه، جذاب، تهاجمی و شیک است.
به واسطه کوتاه شدن ارتفاع سواری آوالون جدید نسبت به مدل قبلی، پایداری آن افزایش یافته و رینگهای ۱۹ اینچی به ویژه در نسخه تورینگ، ظاهر تند و تیزتری را برای آوالون در پی داشته است.
در بخش عقب نیز طرح سنتی چراغها کنار گذاشته شده و در عوض هر دو انتهای چراغهای عقب به وسیله رفلکتور یک تکه به همدیگر متصل شده است.
تحولات تنها منحصر به ظاهر بیرونی آوالون نبوده و به داخل کابین نیز سرایت نموده است. صندلیهای برترین نسخه آوالون یعنی تریم اسپرتتورینگ به وسیله چرم نرم و باکیفیت روکش شده است. ضمنا چرم طبیعی به صورت سفارشی قابل ارائه خواهد بود.
صفحه نمایشگر مرکزی ۹ اینچی که در بخش بالایی داشبورد قد برافراشته است، از نقطه نظر کارکرد تقریبا بی عیب و نقص به نظر میرسد. گرافیک زیبا و واضح، پاسخگویی مناسب و دقت کافی به همراه دکمههای تعبیه شده در اطراف آن، از جمله عواملی هستند که کار با این صفحه نمایشگر را خوشایند و دلپذیر نمودهاند.
نسخههای لیمیتد، XLE و XSE از تعلیق عقب مالتی لینک بهره میبرند. اما گرانترین نسخه یعنی مدل تورینگ، برای اولین بار به تعلیق متغیر تطبیقپذیر (AVS) مجهز شده که هندلینگ بسیار خوبی را برای آن به دنبال داشته است .
سیستم مذکور به وسیله برخی حسگرهای G پیشرفته و ECU هوشمند، به بررسی سطح مسیر پرداخته و دامنه وسیعی از نیروهای دامپینگ پیوسته را برحسب نوع حالت رانندگی فراهم میآورد. تورینگ تنها مدل آوالون است که به حالت رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس مجهز خواهد بود. حرکت گهوارهای (بادی رول) نیز در حین عبور از پیچها به ندرت قابل مشاهده است.
چرخش غربیلک فرمان تا حدی سنگین احساس میشود اما از دقت مناسبی برخوردار است. در مسیر مستقیم، عیوب سطح جاده به خوبی توسط سیستم تعلیق جذب میشود و آرامش کافی را برای سرنشینان به ارمغان میآورد.
نیروبخش تویوتا آوالون مورد بررسی یک پیشرانه V-6 به حجم ۳.۵ لیتر است که گیربکس اتوماتیک را به عنوان شریک زندگی و کار خود برگزیده است.
توان خروجی پیشرانه مذکور برابر ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن معادل ۳۶۲ نیوتنمتر است. این آمار در مقایسه با مدل قبلی بیانگر افزایش ۳۳ واحدی در توان خروجی و ۲۶ واحدی در مبحث گشتاور پیشرانه است. با یک چنین قدرتی کشیدن آوالون ۱۶۷۸ کیلوگرمی برای پیشرانه کاری آسان به نظر میرسد.
در عبور از پیچ، علاوه بر سفتی مناسب سیستم تعلیق و چابکی شایسته غربیلک فرمان، به نظر میرسد که گیربکس همواره آماده تحویل مقدار درست و دقیقی از توان پیشرانه به چرخهاست.
میزان مصرف سوخت پیشرانه V-6 در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با ۱۰.۷ و ۷.۳ و ۹ لیتربر۱۰۰ کیلومتر است.
لازم به ذکر است که در مدل هیبریدی یک گیربکس CVT وظیفه انتقال نیرو را برعهده دارد.
تویوتا آوالون از تجهیزات ایمنی نظیر: هشدار پیش از برخورد، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل دینامیک، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی فرمان و نور بالای خودکار بهره میبرد.
ضمنا بهای نسخه XSE، لیمیتد و تورینگ نیز در بازه ۳۸,۰۰۰ تا ۴۲,۲۰۰ دلار جای خواهد گرفت.
در پایان، اگر نمای روبروی تغییریافته آوالون از نظر شما مشکلی ندارد، میتوان گفت که آوالون از هر نظر یک محصول ارتقا یافته و مناسب است.
این خودرو دارای جنبههای اسپرت بوده و در عین حال سواری آرامشبخشی ارائه میدهد و به تکنولوژیهای مدرن نیز مجهز شده است. با وجود آنکه مدلهای قبلی نتوانستند توجه قشر جوان را به خود جلب کنند اما آوالون ۲۰۱۹ قطعا بیشتر مورد توجه مشتریان جوان قرار خواهد گرفت.
منبع: motor1
amir
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷جلو پنجره آخه اینقدر بزرگ!؟
علي كيوج
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا عالی شده،مخصوصا عقب و داخلش
GHOST RIDER
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷این اگه از جلو تصادف کنی که دیگه بد بخت میشی کی می خواد سپر جلو اینو تعمیر کنه
EVO3
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا همین موضوع مد نظر منم هست. با کوچکترین ضربه از جلو اجزای ریز جلو پنجه آسیب می بینند و باید عوض شه که اجتناب ناپذیر هم هست
Mohamad
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷داخلش واقعا خیلی خاصه
کاش این کابین رو در لکسس ها هم استفاده کنه
امیرمحمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷یعنی کیفیت کابین این خودرو حتی از رو عکس هم قابل لمسه
آراز
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی با ابهته ای کاش نمونه هیبریدیش وارد کشور بشه .طراحی داخلیش از خارجیش بهتره و اقعا لوکس و زیباست داخل آوالون هرچند به طراحی بیرونیش هم نمیشه زیاد ایرادی گرفت، بهرحال یه سدان بزرگ خانوادگیه .کیفیت تویوتا هم که نیاز به توضیح نداره.
emad1990
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ایرتویا چرا اینو نمیاره؟!!!
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷منم میخواستم همینو بگم!
مخصوصا نسخه هیبریدی!
مهران
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷چون فقط تو آمریکا تولید میشه و با توجه به قانون نانوشته کشور متاسفانه امکان وارداتش مهیا نیست.
حسن
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷همه چیزش عالیه فقط از جلو پنجرش خوشم نیومد.زیادی بزرگه اگر بخش های جانبیش رو حذف کنن بهتره.
Stern des südens
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷همه چی عالی فقط جلو پنجره یه ذره بزرگ و نامتناسبه
Khosrow
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷بعدازسالها یه ماشین زیبا ازتویوتا دیدیم ..
ایمان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷به غیر از جلو پنجره بزرگی که زیاد بهش نمیاد در بقیه موارد خوب کار کرده و ماشین قابل قبولیه
جلو پنجره ماشین آبی رنگ زیباتر از ماشین قرمز رنگ هست
قدرت و گشتاور خوبی هم داره ؛ ای کاش شتاب و سرعت رو هم اعلام میکردن ؛ رقیب نیسان ماکسیمایِ جدید هست
Fk
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷الان ژاپنی بازا میان میگن نه
جلوش عالیه
ی حرف جالبم داشت این مطلب
سن خریدارانش اینو میشه تعمیم داد ب همه ماشینا
عموما میگن بیمر هزینهاش استهلاکش زیاده
اینو بعنوان ضعف بیمر عنوان میکنن
ولی نمیگن اونایی که بیمر سوار میشن عشق گاز دادن سرعت و لذت بردن از سواری ماشین ب چالش کشیدن توانایی های خودرو لذت میبرن
ولی بنز سوارا عاشق پرستیژ هستن
میگن بنز سواریم رفتار رانندگیشون مؤقرانه و سنگین اهل لایی بازی جیغ لاستیک نیستن البته هر وقت لازم بدونن از همه توان خودروشون استفاده میکنن
خودروهای اسیایی کم استهلاک هستن
چون دارندگان این خودرو ها صرفا برای استفاده روزمره از این خودرو ها استفاده میکنن
اهل رانندگی ریسکی ریس نیستن
در نهایت میخوام ب این برسم شکل استفاده ما از ی خودرو یکی از پارامترهای بسیار مهمی هستش تو هزینهای خودرو
این باور غلطیه که فلان ماشین کم خرجه
فلان ماشین پر خرج
مارادونا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷استفاده از خداکثر توان انجین موجب استهلاک بیشتر المانیاست ربطی به نوع استفاده نداره موتور المانی تو سلو هم منفعله چون در امادگی کامله .یعنی حداکثر واکنش را نسبت به پدال گاز دارن پس زود مستهلک میشن.
این یه زمانی یه حربه بود برا مبارزه و ایجاد تبلیغات سوء علیه بقیه ی خودروسازا مثلا نوا 6 سلند 115 اسب 13 لیتر مصرف . اینا ب ام و 518 زدن 4 سیلند 90 اسب 12 لیتر مصرف ملت هم عقلشون به چشمشونه گفتن 4 سیلند کم مصرفتره اما ب ام و طاعون بود پر فشار میرفتی تا 14 یا 15 هم میسوزوند زودم داغون وشد یاتاقانی تلنگ دررفته.
ژاپنی را زشته تو عملکرد با المانی مقایسه میکنی شما با ش سنگ بکش اخ نمیگه
ماشینی که با گاز خوردن از هم بپاشه بدرد شما با پرستیژا میخوره ایضا لای جرز دیوار
توهم المانی . المانیه موقرررررر
Fk
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷حتما همینطور هست که شما میفرمایید
sina
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷من جلوش رو دوس ند ارم ولی کلا ماشین رو دوست دارم.
میانگین سنی هم جدا از کسل کننده بودن نسل قبلش که تا حدی میشه گفت درست هست کلا اقبال جوانان به سدان های فول سایز کم هست و این مربوط به همه خودروسازها هست. صمن اینکه با این پول میشه ماشین های هیجان انگیز تری خرید لذا این ماشین واقعا ماشین خانواده هست بنظرم.
هزینه تعمیر و نگهداری بالا قطعا نقطه صعف به حساب میاد ولی خب اینکه یه کمپانی بتونه کیفیت هایی ارائه بده که این نقطه صعف بره تو حاشیه ارزشمند هست.
به هر حال هر کسی معیاری داری برای خرید خودرو مثلا برای من واقعا هزینه و زمان صرف شده برای تعمیر و نگهداری خودرو مهم ترین نکته هستش.
Mohammadreza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷شاهین جان کجاست که بگه فقط یه ایرانی میتونه تویوتا و BMW رو مقایسه کنه
دوست عزیز رقیب تویوتا فولکسه
رقیب بنز و بی ام و لکسوس و لکسوس استهلاک و هزینه نگهداریش کمتره
در ضمن در رابطه با جوون و جیغ لاستیک و تخنه گازو … جالبه بدونی هزینه نگهداری و استهلاک پورشه از بنز و بی ام و کمتره
Fk
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷شما از کجا ب این نتیجه رسیدی دوست گرامی !!؟؟؟؟
هر سه خودرو رو داشتی چن سال سواری گرفتی ؟؟؟؟
یا از روی نشریات نت اینو میگی !؟؟؟
منکر توانایی های پورش نیستم چون تا همین چن سال پیش موتوراش هوا خنک بودن
این خودش نشون دهنده دوام وکیفیت سازنده هستش
ولی اینکه شما فرمودید بهتر بود با دلیل و مدرک باشه
Mohammadreza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست عزیز راستش حوصله ندارم ولی همیشه در لیست استهلاک و قابلیت اطمینان که توسط کانسومر ریپورتز و جی دی پاور و … منتشر میشن لکسوس و پورشه اول و دوم ان
خودت یکم وقت بذاری لیست هارو نگا کنی متوجه میشی
Reza
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷کابینش یه طوری نیس؟
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷هنوز متن رو نخوندم .
بعد از این کامنت کامل با عشق میخونم? .
گفتم که بگم نخونده عاشقشم شدیداً .
فقط یه گارد گردن کلفت باید برای سپر جلو بزارم تا عشقم خَش بر نداره ?
رامتین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷فوق العاده هست. یه پلاک بزرگ هم روی جلوپنجره بیاد، اون وسعت باز بودن جلوپنجره کاهش و زیباتر میشه. عقب عالی. کابین عالی. موتو هیبریدی 4سیلندر هم میتونه به ایران بیاد.
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷جای مدل ۱۲ سیلندر خالیه!
اونم تنفس طبیعی!
Mohammadreza
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷میزان مصرف سوخت پیشرانه V-6 در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با 10.7 و 7.3 و 9 لیتربر100 کیلومتر است.
جالبه مصرف سوخت این موتور با بیش از 300 اسب بخار قدرت با موتور 90 اسبی پژو های تو ایران برابره تازه این ماشین حدودو دوبرابر پژو هم وزن داره
ولی بجاش ما موشک نقطه زن داریم
فقط میشه تاسف خورد
مانی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷یعنی میگی ژاپنیها از مسئولین نظام ما بیشتر میفهمن؟؟؟
حسین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷انشاءالله شما میری تو صنعت و میفهمی پیشرفته بودن در یک صنعت الزاما مساوی با پیشرفته بودن در همه صنایع نیست!
خودرو که مافیا داره! بقیه بماند…
Fk
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷نه عزیز دل برادر
پیشرفت صنعتی اقتصادی نظامی در ی راستا قرار داره
ربطی ب مافیا هم نداره
اینکه شما صدبرابر معمول خرج کنی برای ساخت اسمش اون چیزی نیست که شما تو فکرته
کما اینکه همونم ثابت شده در کار نیست
مانی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷چه ماشین خوبی چه طراحی داخلی قشنگی
ماشالا به تویوتا فقط نمیدونم چرا اصرار دارن
بیرونش اینقدر زشت باشه(منظورم جولوشه)
BMW
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷باز بنظر من طراحیش تو رده خودش خوبه شخصا نه از جلو پنجره لکسوس بدم اومده نه این مدل از تویوتا نمیدونم دوستان با چه حساسیتی به این موضوع نگاه میکنن!….
فقط تنها انتقادم به چراغهای جلوی قرمز رنگست ای کاش تویوتا این نوع دی لایت که مشخصه آئودی و لامبوست رو استفاده نمیکرد.
Mehdi
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷تصور کنین آدم پول کافی داشته باشه. بعد بگن از بین آوالون و ماکسیما و کادنزا یکی رو انتخاب کن?