در تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۴ کاملاً بر جنبه کاربردی و چندمنظوره بودن خودرو برای جابجایی خانواده به جاهای مختلف تمرکز شده است. این کراساور شاسیبلند فضای بسیار خوب و مناسبی را در اختیار خانوادههای کمجمعیت قرار میدهد. راو ۴ در سال گذشته یک تجدیدنظر کلی در طراحی خود تجربه کرده است. در ادامه، راو ۴ لیمیتد AWD مدل ۲۰۱۴ با قیمت ۲۹ هزار ۷۲۰ دلار بررسی شده است. این خودروی تست با پکیج راهبری (۷۸۵ دلار) و پکیج تکنولوژی (۷۲۵ دلار) همراه بوده است.
تازههای مدل ۲۰۱۴برای مدل سال ۲۰۱۴، راو ۴ صاحب یک پکیج تکنولوژی جدید برای مدل لیمیتد شده است و در آن امکاناتی مانند مانیتورینگ نقطه کور، هشدار ترافیک پشتسر، هشدار عبور از خط جاده و سیستم کنترل نور بالای خودکار ارائه شده است. از دیگر جنبهها، راو ۴ مدل ۲۰۱۴ بدون تغییر باقی مانده است. راو ۴ لیمیتد تعداد زیادی امکانات اضافه کرده که زندگی را در این کراساور کوچک بسیار آسانتر میکند. مدل لیمیتد از صندلی راننده طرح سافتکس (Softex) استفاده میکند که میتوان آن را در ۸ جهت مختلف تنظیم کرد. بهعلاوه، امکاناتی چون گرمکن صندلیهای جلو، دوربین نمای عقب، تنظیم چهار جهته صندلی مسافر جلو، پوشش چرمی فرمان و دسته دنده، دکمه فشاری استارت، درب عقب خودکار و چرخهای ۱۸ اینچی آلومینیومی در این تریم از راو ۴ به چشم میخورند.
وقتی وارد راو ۴ میشوید، کاملاً بهینهسازیهای تویوتا برای نسل جدید از این مدل را درک خواهید کرد. یک پوشش چرمی برای تمام داشبورد اضافه شده که مرز بین پلاستیک و چرم را به خوبی مشخص میکند و به نوعی حس لوکس بودن کابین را بیشتر منتقل میکند. همانطور که در مورد صندلی راننده نیز اشاره شد، مدل لیمیتد از سافتکس که جایگزینی برای چرم است برای پوشش صندلیها استفاده کرده تا حالتی اسپرتیتر برای آنها ایجاد کند و در همین حال، باز هم حال و هوای لوکستری برای کابین راو ۴ ایجاد کند. سیستم فرمان مدل لیمیتد مورب و تلسکوپی است و هر رانندهای میتواند در پشت آن احساس راحتی کند و بهترین نوع قرارگیری خود را در پشت فرمان پیدا کند. همچنین باید به دکمه فشاری استارت اشاره کنیم که کمکم تمام خودروهای جدید به آن مجهز خواهند شد. با این کار زندگی بسیار راحتتر خواهد شد. در عقب، صندلیهای ردیف دوم راحتی مناسبی دارند و فضای پای زیادی به اندازه ۹۴۵ میلیمتر برای آنها تدارک دیده شده است. اگر دنبال صندلی ردیف سوم میگردید، بهتر است به سراغ یک مدل دیگر بروید؛ چون تویوتا این گزینه را از راو ۴ کنار گذاشته است.
تویوتا راو ۴ برای کاربردی بودن طراحی شده و نسل جدید این خودرو نیز بیش از مدلهای قبلی، فضای حمل ابزار و وسایل را در اختیار قرار میدهد. وقتی صندلیهای عقب بالا باشند، فضا به اندازه ۵ سانتیمتر نسبت به مدل قبلی برای جاگیری وسایل بیشتر خواهد بود (۹۷۵ در برابر ۹۲۵ میلیمتر). در همین حال، اگر صندلیهای ردیف دوم جمع شوند، با افزایش یک سانتیمتری نسبت به این حالت در مدل قبلی، راو ۴ با ۱۸۴۶ میلیمتر، تبدیل به دارنده بیشترین فضای حمل وسایل در کلاس خود میشود. راو ۴ وسیلهٔ نقلیهای ایدهآل برای کسانی است که برای زمینه کاری خود، اغلب احتیاج دارند بخشی از محصولات را با خود جابجا کنند. درب عقب جدید از طرف بالا باز میشود و همچنین تویوتا یک لاستیک زاپاس در عقب برای آن درنظر گرفته است. وقتی صندلیهای عقب جمع شوند و یا به طور کلی خارج شوند، فضای زیادی برای حمل وسایل در دسترس قرار میگیرد. راو ۴ سقف بلندتر دارد و همین باعث میشود که بتوان لوازم بلندتری را در آن جا داد. برای آنهایی که به دنبال خودرویی برای مسافرت و تفریح هستند، این کراساور کوچک میتواند تجهیزات زیادی را با خود حمل کند. همچنین ریلهای سقفی، راو ۴ را تبدیل به خودرویی مناسب برای حمل دوچرخههای کوهستان، اسنوبرد یا کانوهای کوچک میکند.
راو ۴ مدل ۲۰۱۴ در جاده، خودرویی آرام و دارای هندلینگ خوب بهمانند یک شاسیبلند کوچک است. البته این خودرو مثل برخی از رقبا (مزدا Cx-5) شرایط اسپرتی را برای رانندگی فراهم نمیکند. در همین حال سیستم تعلیق چهار چرخ مستقل آن یک سواری آرام و راحت را ایجاد میکند. راو ۴ هنوز هم از همان موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با تنفس طبیعی برای پیشرانه استفاده میکند. راو ۴ با این پیشرانه، قدرتی به اندازه ۱۷۶ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۲۳۳/۲ نیوتنمتر دارد. البته تویوتا دیگر موتور قدرتمندتر V6 را به عنوان یک آپشن برای این مدل ارائه نمیکند. مصرف سوخت راو ۴ بهتر شده و مطابق تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، این خودرو (AWD) در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۰/۷ لیتر و در جاده ۸/۱ لیتر سوخت مصرف میکند. موتور ۲/۵ لیتری با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است. خوشبختانه تویوتا بالاخره گیربکس ۶ دنده قبلی را ارتقا داده است. سیستم ۶ سرعته اتوماتیک از ۲ دنده آخر به عنوان افزاینده سرعت میللنگ (Overdrive) استفاده میکند تا مصرف سوخت نیز بهینه شود. شتاب راو ۴ در شهر مناسب به نظر میرسد، ولی در جاده اندکی کُند است؛ شاید به این دلیل که در دنده اول و دوم بازنگری شده تا مصرف سوخت در شهر بهبود یابد.
سیستم AWD در راو ۴ برای استفاده در خارج از جاده طراحی نشده، ولی در عین حال، در بسیاری از شرایط رانندگی عملکرد مناسبی از خود نشان میدهد. این سیستم دارای کنترل گشتاور دینامیک که به شکلی مناسب گشتاور انتقالی به چرخهای جلو و عقب را مدیریت میکند. وقتی چرخهای جلو شروع به لغزش کنند، سیستم به صورت اتوماتیک گشتاور انتقالی به چرخهای عقب را به میزان ۵۰ درصد افزایش میدهد.
در مجموع باید گفت که تویوتا راو ۴ لیمیتد AWD مدل ۲۰۱۴ یک کراساور کوچک و راحت است. نقطه قوت این وسیله نقلیه در فضای کاربردی و توانایی آن در حمل وسایل است. راو ۴ کاربردهای زیادی دارد، خودرویی راحت است و برای یک خانواده کمجمعیت گزینه بسیار مناسبی است. برای کسانی که در اقلیمهای سرد زندگی میکنند، سیستم AWD در راو ۴ میتواند با شرایط مختلف آبوهوایی مقابله کند. اگر هم شرایط لوکس بیشتری بخواهید، تریم لیمیتد میتواند برای شما راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد.
huayra
۷ شهریور ۱۳۹۳یادش بخیر تو بچگی اسباب بازیشو داشتم و اون موقعا عادت ب خراب کردنشون داشتم الآن خیللللللللللللللی بابت خراب کردن راو 4 ناراحتم ولی الآن ی ایمپرزا سولبرگ و شلبی جی تی 500 و ویرون و هامر دارم…
matin
۷ شهریور ۱۳۹۳منم یه پاژرو 1992 قرمز داشتم دو در هنوزم نمیدونم چطوری سقفش رو کندم فلزی بودا!!!!!!!!!!!!!!
huayra
۷ شهریور ۱۳۹۳من با گوشت کوب این کارها رو میکردم.یادش بخیر… چه دوران رویایی بود.برامون یه اسباب بازی راو 4 میخریدن با بیلچه میرفتیم تو باغچه سراشیبی درست کنیم ک یه مسابقه ی آفرد برگزار کنیم ولی الآن دیگه اون تفریحا از بین رفته و جاشو داده به آیپد و اندروید و اینجور کوفت و زهر ماریا…
میثم "سوبارو"
۸ شهریور ۱۳۹۳رفته بودم نمایندگی مرکزی تویوتا تو خیابون شریعتی. سوار تمام مدلای تویوتا شدم. لکسوس IS 350 و رنو سافران هم بودند. داخل رنو بطور عجیب غریبی بوی مواد پلاستیکی میداد و طراحی داشبوردش هم خوب نبود ولی صندلیهاش خیلی راحت بود. لکسوس هم فوق العاده بود. کرولا و کمری و یاریس هاچبک و سدان هم سوار شدم. یاریس بر خلاف بیرونش که خیلی کوچیکه، داخلش خیلی جاداره، اصلا نباید از رو ظاهرش در موردش نظر داد. خیلی باحاله. کمری و کرولا هم که خیلی خوب بودند. اما از کمری بهتر، هوندا آکورد بود. آکورد در مقابل کمری مثلا ماشینای آمریکایی میمونه. داخلش خییییلی بهتر و زیباتر و اسپرت تر از کمری بود. اما….
فقط و فقط راو4. واقعا خیلی خیلی خوش دست بود. دیدت به اطراف و جلو عالی و به عقب یه کم محدود البته اصلا اذیت نمیکنه. شایدم به نظر من اینطوری اومد چون من تا حالا سوار ماشینای حالت استیشن نشدم و به صندوقدار عادت دارم. ولی واقعا عالیه. شاید باور نکنین ولی از راو4 حتی از لکسوسه هم بیشتر خوشم اومد. داخلش هم خیییلللی قشنگتر از اونیه که تو عکس میبینین. حس سواریش اصلا با بقیه قابل مقایسه نیست. البته من از ماشینای کراس اوور و شاسی بلند بیشتر از سواری خوشم میاد. بهتون توصیه میکنم اگه تا حالا سوار نشدین برین تست کنین. بازدید برای همه آزاده.
فرهاد
۷ شهریور ۱۳۹۳طراحی قشنگی داره .
اما انصافا داخل ماشین خیلی طراحی دلنشینی داره , البته وقتی هم سوار میشی به نظر من راحت تر از suv دیگه تویوتا هست . البته در قیاس با اون اصلا قابلیت آفرود نداره . در کل FJ کروز تویوتا به حدی نازه که هر مدل دیگه ای هم بزنه تویوتا تو این کلاس باز FJ نمیشه . حتی طراحیه داخلشم مثل ماشین جنگیاس خیلی خاصش کرده .
Sadjad97
۷ شهریور ۱۳۹۳قیمت این کجا و قیمت FJ کجا…
امــیــر
۷ شهریور ۱۳۹۳و Mitsubishi ASX هم رقیبی جدّی برای Rav4 است.
matin
۸ شهریور ۱۳۹۳نمونه های فول آپشن این ماشین ها حدود 45 میلیون باهم فرق دارند و مطمئنا رو 4 بهتره البته این رو هم بگم که اصلا موتور 2 لیتری ASX رو دسته کم نگیرید و به راحتی می تونه با اسپورتیج و توسان رقابت کنه چون گیربکس بهتر و بدنه آیرودینامیک تری داره همچنین برگ برنده این ماشین وزنشه که 200 کیلو از توسان و اسپورتیج و 250 کیلو از رو 4 سبکتره همچنین با وجود اینکه شاسی بلنده از سوناتا و اپتیما 100 کیلو سبکتره و شتابش رو که توسط گروه خودرو بانک گرفته شده بود (در تهران) برابر اپتیما 2400 بود و مطمئن باشید که حتی اسپورتیج و توسان نمی تونند بهش برسند اگر رو 4 هم از ASX سریعتر باشه اختلافشون اندکه و کاملا ماشین سریعیه با و جود موتور 2 لیتریش و اصلا دسته کم نگیریدیش
رضا
۱۶ مهر ۱۳۹۳اینو هم نباید فراموش کرد که ارتفاع ASX خیلی پایینه و اصلا تفاوتی با سمند نداره.این قضیه توانایی های خارج از جاده اون رو زیر سودال میبره به عنوان یه شاسی بلند جمع و جور زیادی جمع و جوره؟!
matin
۷ شهریور ۱۳۹۳تو خیابونا دیدمش انصافا خیلی خوشگلتر از کره ای هاست
Ahmad..F12
۱۱ شهریور ۱۳۹۳با اصالته ولی من عقب اینو میبینم یاد خودروهای چینی میفتم
این چه چراغاییه آخه
لاکی استریک
۷ شهریور ۱۳۹۳قیمتش تو ایران خیلی زده بالا واقعا از دسترس خارج شده اگه فولش ۱۷۰ میلیون بود بیشترین فروش رو تو شاسی بلندها رو به دست میاورد
توفیقی
۷ شهریور ۱۳۹۳ماشین معمولی و مناسب برای تازه مهندس ها
huayra
۷ شهریور ۱۳۹۳و البته اسمشونو نیاریم زاده ها و یا شایدم بابا پولدارا
حسین احمدی
۷ شهریور ۱۳۹۳لاستیک یدکیش می ارزه به یه توسان واسپورتیج
matin
۸ شهریور ۱۳۹۳حالا که بحث کیفیت ماشین های ژاپنی است خوبه مقایسه ای بین لنسر 1.8 و ام جی 6 رو بخونید
اگر برید سایت باما می بینید بالای 90% لنسر هایی که برای فروش گذاشتن صفر کیلومتر هستند و کسانی که خودرو صفر کیلومتر رو برای فروش می گذارن می خواهند از طریق فروش ماشین سود کنند واین یعنی لنسر صاحب های خود رو راضی نگه می داره که اقدام به فروش لنسر کارکرده نکردند در حالیکه ام جی 6 هایی که برای فروش گذاشتن بالای 50% کارکرده هستند و این نشان می ده پس از مدتی ام جی 6 نمی تواند صاحب خود را راضی نگه دارند و آنرا می فروشند و اینجاست که کیفیت و اصالت ماشین های ژاپنی خود رو نشان می دهد امیدوارم قانع شده باشید که چرا ماشین های ژاپنی خریدن بهتر است حتی اگر نسبت به قیمت آپشن های کم تر و موتور های ضعیف تری داشته باشند در ضمن الان تمام خودروساز ها قیمت رقابتی روی ماشین هاشون می گذارند و مثل خودرو ساز های ما نیستند و ژاپنی ها هم مطمئنا دلیلی دارند که قیمت ماشین هاشون بالاتره و اون هم کیفیت قطعات و مونتاژشون در ژاپنه
امیدوارم که تونسته باشم شما رو راهنمایی کنم
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳منظورت چرخ زاپاسه دیگه؟؟؟؟
MoahmmadTSR
۷ شهریور ۱۳۹۳از طراحیش خوشم نمیاد…
مصطفی
۷ شهریور ۱۳۹۳عالی مثل همهی محصولات تویوتا.
پرهام
۷ شهریور ۱۳۹۳این ماشین های تویوتا وقتی وارد ایران می شن چرا اینقدر گرون می شن؟
در حالیکه در آمریکا و غیره اختلاف قیمت کمی با کره ای ها یا حتی ژاپنی هایی مثل میتسوبیشی دارن
مثلا مدل فول آپشن راو4 در آمریکا فقط 700 دلار با توسان فول آپشن اختلاف قیمت داره
matin
۷ شهریور ۱۳۹۳اگه اشتباه نکنم مستقیم وارد نمی شه میره امارات اونا سودشون رو می کشن روش می دن ایران
datsun
۷ شهریور ۱۳۹۳داخلیش حرف نداره
ahmad
۷ شهریور ۱۳۹۳ایران. جمله ای که همیشه باعث غرور من میشد و حالا باعث …آخه به کدوم جرم باید از حق طبیعیمون حق انتخاب بی نصیب باشیم
محمد 7
۷ شهریور ۱۳۹۳هحمد جان ما تازه چند روزه منطقه آزاد شدیم, کم کم دارم این چیزیو که میگی درک میکنم.
الان با صد ملیون که پول یه مگانه پلاک ایرانه, میتونی یه لیست از ماشینا رو ردیف کنی, مثل موستانگ و گرنجور و جنسیس کوپه و …..
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۸ شهریور ۱۳۹۳پدال اون سه نقطه قضیش چیه
رفتی تو کار فیلتر؟
احمدرضا
۷ شهریور ۱۳۹۳خوبه زیبا و کا ر بردی ولی داخلش عالیه
محمدرضا
۷ شهریور ۱۳۹۳پس تویوتا کی میخواد یه ماشین خوشگل بزنه…مخصوصا داخل ماشیناش اقتضاحه…تو ژاپنیا فقط تویوتا انقدر زشته وگرنه مزدا لکسوس هوندا خیلی خوشگلن خدایی مخصوصا مزدا که داخل ماشیناس فوق العادس.میتسوبیشی هم طراحی های زشتی داره.
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳لکسس همون تویوتا است
تویوتا بعضی ماشیناشو با اسم لکسس وارد بازار می کنه
سام
۷ شهریور ۱۳۹۳شما درست میگی و من فقط این نکته رو اضافه کنم که تویوتا از سال 1989 میلادی ماشین های لوکسش رو به اسم لکسوس به بازارهای دنیا عرضه می کنه،قبل از اون هم هوندا در سال 1986 میلادی ماشین های لو کسش رو با نام آکورا به بازارهای جهانی عرضه کرد.
محمدرضا
۸ شهریور ۱۳۹۳لکسوس داره از تویوتا جدا میشه و یه برند جداگونه میشه :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ شهریور ۱۳۹۳درود . محمد جان داخل ماشین که قشنگه . البته نظر شما هم قابل احترامه .
شاید رنگش به دلت ننشسته .
محمد ، عشق ژاپن
۸ شهریور ۱۳۹۳بچه ها میدونم بی ربطه ولی میخواستم نظرتون رو در مورد هیوندای سنتنیال بدونم ، پدرم تصمیم گرفته یه سنتنیال 2013 بخره ، سوارش که شدم واقعا باورم نمیشد هیوندای همچین ماشینی زده ، خواستم نظر دوستانی که تجربه ی داشتن این سدان رو داشتند رو در موردش بدونم
سام
۸ شهریور ۱۳۹۳محمد جان! من خودم تا به حال یک بار هم سنتیال سوار نشدم چه برسه که بخرمش! ولی مجله car and driver این ماشینو تست کرده و اونو اینطور توصیف کرده که در ذیل برات پست می کنم.
” سنتیال در واقع یک جنسیس بزرگتر و مرفه تر است . سنتیال 385 اسب بخاری اولین هیوندای است که در کلوپ 50 هزار دلاری ها پا گذاشته است. خودرویی که قرار است فضای بزرگ و لوکس S کلاس مرسدس را با قیمت یک E کلاس عرضه کند. البته سنتیال به طور کامل در این امر موفق نبوده است.
نکات مثبت سنتیال از نظر مجله : اتاق بزرگ وراحت، مجموعه ای از امکانات و تجهیزات استاندارد متناسب با قیمت، و موتور 8 سیلندر پرقدرت و آرام
نکات منفی سنتیال از نظر مجله : استیل و فرم ناآشنا، نرمی بیش از حد فنرها و در نتیجه آسیب رساندن به هندلینگ، کمبود پرستیژ مورد نیاز
احمدرضا
۸ شهریور ۱۳۹۳محمد چقدره؟
mj
۸ شهریور ۱۳۹۳با این بودجه حیفه سراغ کره ای بری
یه بنز یا بی ام دبلیو بردارین هم کیفیت رو احساس می کنید هم کلاس کاریش بیشتر نباشه کمتر نیست. از لحاظ لاکچری بودن هم آرم جلو بنز و بی ام دبلیو خودش اندازه 10-20 تا اپشن کره ای می ارزه
محمد ، عشق ژاپن
۸ شهریور ۱۳۹۳سنتنیالی که پدرم قصد خریدش رو داره بردم کارواش ، یارو کارواشیه میگفت این ماشین چیه؟؟؟ توش از بنز هم بهتره ، خوبیه سنتنیال اینه که خاصه و انصافا با بقیه هیوندای ها فرق داشت تا سوار نشید معنی این حرفمو نمیفهمید ، تنها مشکلش مصرف سوختشه ، کاری نمیشه کرد مصرفش بیاد پایین؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ شهریور ۱۳۹۳درود . از طرف من یدونه میزدی تو دهن اون یارو .
بهش میگفتی تو چه میدونی گربه کجا تخم میکنه .
پدال حرف بدی نیست یک ضرب المثل قدیمیه .
مجتبی(ساروی)
۸ شهریور ۱۳۹۳به تظر من هم داخلش خیلی خوشگله
محمدرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۳خدایی فقط جلوش قشنگه پشتش که اضلا یه جوریه داخلش هم انگار سوار خاور شدی…خب سلیقه ها متفاوته دیگه :) من اگه پولشو داشتم بی ام و سری 3 دست دوم میگرفتم فک کنم 320i دست دوم با قیمت این گیر بیاد.
خاوری
۷ شهریور ۱۳۹۳ولا این راوفور تو محصولات تویوتا خیلی دلنشینه..البته نظر بنده س… بنظرم طراحیای تویوتا به دلیل دامنه بازار و محصولات خیلی خیلی گسترده بگیر نگیر داره..مثلا کمری جدید نمیگیره…ولی آوالون میگیره..لندکروز میگیره ولی پرادو نمیگیره… کرولا میگیره ولی یاریس نمیگیره..اینا البته نظر بنده س نسبت به طراحی تویوتا
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳تو این قیمت بهتر از این پیدا نمی شه
امکاناتش باور نکردنی
خیلی به درد افرود نمی خوره پس بهتره تک دیفرانسیل تیپ 3 رو بخرین
سام
۷ شهریور ۱۳۹۳با سلام مجدد
قیمت پایه این ماشین به صورت تک دیفرانسیل تو امارات 79/900 درهم و قیمت دو دیفرانسیل فولش 120/000 درهمه.
نکات مثبت این ماشین از نظر سایت drivearabia : ظاهر خوب، فضای مناسب، هندلینگ و سواری خوب
نکات منفی این ماشین از نظر سایت drivearabia : استفاده زیاد از پلاستیک خشک،قدرت کم، و گرانی مدل 4*4 دو دیفرانسیل
sky
۷ شهریور ۱۳۹۳ماشینه خیلی خوبیه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ شهریور ۱۳۹۳درود .
من راو4 رو خیلی دوست دارم . اما به شرطی که دو دیفرانسیل باشه . عقب
ماشین هم میتونست بهتر باشه . ولی خداییش نسبت به نسل قبلی یک تغییر مشتی
کرده . قبلی افتضاح بود .
سام
۷ شهریور ۱۳۹۳با سلام
در مورد طراحی نسل قبل کاملا باهات موافقم.
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۳تویوتا….با کیفیت…هزینه نگهداری پایین…کارآمد… قیمت مناسب
فقط یکم طراحیشو بهتر کنه حرف نداره
حمید
۷ شهریور ۱۳۹۳میلاد جان با قضیه تعصبی برخورد نکن.من دو روز پیش نمایندگی تویوتا بودم خود مهندس راهنما که اشنامون بود به ما گفت اگه سانتافه بگیرید بهتره چون موتور راو 4 همون موتور کمریه یعنی بدون 1 درصد تغییر که روی ماشین سنگینتر و بلند تری نصب شده که واقعا تنبله. ظاهرش در نمای جلوش واقعا زشته یعنی این نظر اکثریت ادم هاست که اون رو از نزدیک دیدن.اپشن هاش هم کمتر از سانتافست اتاقش هم خیلی کوچیکتره بیشتر قطعات هم از چرم مصنوعیه پس اگه به ماشین فشار انچنانی وارد نمیکنید همین سانتافه راحت راحت واستون کار میکنه
مصطفي
۸ شهریور ۱۳۹۳حمید عزیز! به نظرمن اشتباه فرمودند! راو ۴ موتورش ۲۵۰۰ هست و سانتافه ۲۴۰۰! و اینکه سانتافه حدود ۲۰۰ کیلو از راو۴ وزنش بیشتره! پس اگه قرار باشه ماشینی کم بیاره اون سانتافه هستش! و اینکه وزن کمری و راو ۴ مثل همه! ۱ تن و ۵۰۰ ، ۶۰۰ هستن جفتشون
رضا
۱۶ مهر ۱۳۹۳کمری جدید تو سایت ایر تویا هم هست 2500 سیسی هست.قبلیاش 2400 بودن.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ شهریور ۱۳۹۳درود . این دوماشین اصلا در کلاس هم نیستند ولی متاسفانه در ایران هم
قیمتند . بعدش اونوقت من و تعصب بر محصولات ژاپنی ؟؟؟؟؟
من نظر شخصیمو گفتم . از سانتافه خوشم نمیاد . اما خداییش زیباست .
فرهاد
۷ شهریور ۱۳۹۳جلوش زشته!!!!!باز عقبشو میگفتی یه چیزی
کیفیت داخلشو صد در صد از کره ای ها بالاتره
موتورشم مثل همه ی کراس اوور هاست دیگه مثلاً سانتافه خیلی موتور قوی ای داره؟؟؟
mohsen
۸ شهریور ۱۳۹۳الان فولش تو ایران 210 تومنه که حدود 60 میلیون تومن از توسان و اسپورتیج گرونتره.
60 تومن حدودا میشه 20000 دلاراگه به کمپانیه هیوندای-کیا بگی که به اندازه 20000 دلار بیشتر روی توسان و اسپورتیج سرمایه گذاری کنند(از لحاظ کیفیت و تجهیزات وایمنی)
به نظر شما اونوقت چه ماشینینی میتونن در اختیار مشتری قرار بدن؟؟
ایا اونوقت بازم راوفور سرتره؟
خواهشا بدون تعصب جواب بدید.
vahid jinpachi
۸ شهریور ۱۳۹۳حمید عزیز همین موتور کمری که رو راو 4 هست 0_100 رو توو 9.3 می ره ولی سانتافه صفر تا صد رو توو 12 ثانیه پر می کنه. باز هم می گی تنبله.
از نظر امکانات هم اگه راو فول بگیری چیزی از سانتافه فول کم نداره. از نظر کیفیت هم که همه می دونن که تویوتا راو 4 از سانتافه با کیفیت تره. از نظر بادوامی هم که تویوتا چیزی کم نذاشته.سانتافه هم ماشین بادوامی است. :-) نمی گم سانتافه ماشین بدیه اتفاقا ماشین بسیار بسیار زیبا و نازیه سانتافه رو هم دوست دارم ولی تویوتا ( ژاپن) یه چیز دیگه ست. باز هم میگم به ماشین کرهای توهین نکنید چون اقای نعمت بخش می گه ( درسته که تیبا و… ظاهر ندارن ولی از ماشین های کره ای بهترن و یا بادوام ترند. ;-) ن. بخشه دیگه ( دزده)
حمید
۸ شهریور ۱۳۹۳چی الکی شلوغ کردین موتور سانتافه خیلی از لحاظ کشش از راو 4 بهتره بعد کی گفته 9.3 ثانیه مگه هرچی شرکت سازنده میگه رو باید باور کنین بعد اون شتاب کمری باتوجه به ابعاد و وزنش 9.3 ثانیست واسه همین واسه راو 4 ضعیفه.اگر از مدل های کره ای درست استفاده کنین هیچیش نمیشه .هرکی غیر از این میگه بیخود میگه
vahid jinpachi
۸ شهریور ۱۳۹۳یعنی کمپانی دروغ می گه اجب …فقط شما راست می گه ..
تویوتا مثل سایپا و ایرانخودرو نیست که حرف مفت بزنه ..
همه می گن 0-100 تویوتا راو 9.3 هست حالا هم به فرض موتور کمری باشه ..هر چی باشه سانتافه از راو تنبل تره …
پس نگو تویوتا راو 4 تنبله …گلم.
9.3 هست مدرک دارم..
امین
۱۲ مهر ۱۳۹۳مدل فول Rav4 2014رو دارم و شتابگیری کردم…حدودای 9 بود…ماشین راحتیه و البته باید بگم بخاطر رینگ18 که داره تو دست اندازها کوبش داره
رضا
۱۷ مهر ۱۳۹۳یکی تو بوشهر یه وولستر رو 170 تا گازونده بود به روغن ریزی اوفتاد بعد با 5 ملیون خرج رفع شد و سریع فروختش.کیفیت تویوتا رو میتونی تو آفتاب جزیره کیش ببینی تویوتاهای 5 سال پیش همون شکل روز اولشونن ولی هیوندا و کیاها انگار وا رفتن ،حالت بد میشه به مدل پاییناش اونجا نگا کنی.هنوز کار داره تا ماشین کره ای مثل ژاپنی بشه.همون جور که ژاپنی آلمانی نمیشه.
mj
۸ شهریور ۱۳۹۳داداش از کی اختلاف قیمت ماشین وارداتی رو با تومن می سنجن؟
اینجا ایرانه هرکی هرچی زورش برسه میفروشه حساب کتابی که نیست
هیوندای 10 سال دیگه شاید از کیفیت به پای تویوتا فعلی برسه
اختلاف قیمتشم به دلار خیلی ناچیز هست ولی اختلاف کیفیتش خیلی زیاد
حمید
۸ شهریور ۱۳۹۳گلم شما که از مهندس شرکت ایرتویا که بیشتر نمیدونی که.شتاب به عوامل جوی و فاصله از سطح دریا و…بستگی داره این ماشین رو برو از نزدیک ببین من چند روز پیش دیدم واقعا افتضاح و زشته اتفاقا یکی از همکارامون هم داره خودش هم میگه فوقالعاده لشه
vahid jinpachi
۸ شهریور ۱۳۹۳حمید عزیز ….
اتفاقا رفیق بنده هم یه سانتافه داره می گه ماشین فوق العاده لشیه ..
یه ذره مطالعه کن حمید جان بعدا نظر بده …
این همه سایت هست برو مطالعه کن ..
این حرف شما نهایت خامی شما رو نشون می ده ….حمید عزیز.
مجتبی(ساروی)
۸ شهریور ۱۳۹۳برادر تو ایران گرونه نخوندی نظر بچه هارو که گفت اختلافش باتوسان تو امریکا 700دلاره ما بدبختیم 8برابر میخریم تویوتا چبکار کنه
حمید
۹ شهریور ۱۳۹۳حرف مطالعه باشه من از همه تو پدال بیشتر مطالعه کردم گلم…و خدارو شکر بیشتر ماشین هارو هم تا جایی که تونستم تست کردم.اتفاقا شما خامی که هرچی تو سایت و مقالات میخونی رو باور میکنی من با مدرک بهت میگم ماشین لشیه برو مجله صفر تا صد نسخه اردیبهشتش رو بخون اگه ماشینم سوار نشدی نشو
vahid jinpachi
۹ شهریور ۱۳۹۳حیف پدال نظرم رو پاک کرد …
اون موقعی که من توو پدال بودم شما {…؟؟؟!!!!}
بعد می گی بیشتر مطالعه کردم .خخخخخخخخخخخخ هه هه هه هه هه
بیشتر مطالعه کن بعد بگو تویوتا راو 4 لشه ….
هر وقت بیشتر مطالعه کردی بعدا کامنت بذار…
حمید
۹ شهریور ۱۳۹۳اتفاقا منم یه چی نوشتم پدال پاک کردومثل شما همه جا زیاده اقا وحید که فقط اطلاعاتشون به 4تا مقاله ختم بشه و تو عمرشون یک بار هم ماشین رو از نزدیک ندیدن.من پس فردا از یکی از رفیقام که نمایشگاه دارن سانتافه میخریم خیلی ماشین عالیه هرکی بگه نه شکر خورده!!!! من به شخصا از حدود 20 نفر که ماشینشون سانتافست سوال کردم همه به طور جمع گفتن ماشین فوق العادست
وحید
۸ شهریور ۱۳۹۳این دوستایی که دارن مقایسه میکنن مطمینن سوار یکی از این ماشینا نشدن . اول سوار تویوتا راو4 شید بعد بگید تنبله بقول دوستمون لاستیک زاپاسش میارزه حتی به سانتافه
vahid jinpachi
۹ شهریور ۱۳۹۳بنده شاید اطلاعاتم به 4 تا مقاله ختم بشه ولی شما اطلاعاتت به 1 مقاله ختم میشه بنده از هر کسی که تویوتا راو داره پرسیدم همه می گن فوق العادست. شما تا حالا سوار ( ا) رو هم نشدی و یا از نزدیک ندیدی ( من گفتم سانتافه ماشین بدیه اتفاقا ماشین بسیار بسیار خوبیه ولی هیچ وقت به پای راو نمی رسه هم از نظر کیفیت و هم از نظر قدرت و هم از 0_100. بازم گفتم بیشتر مطالعه کن بعدا کامنت بذار اقایی که سوار همه ی ماشین ها شدی؟؟؟!!!! گلم
vahid jinpachi
۹ شهریور ۱۳۹۳از نظر تعداد منفی هات معلومه که کی راست می گه :-P :-P
Farid Davoodi
۸ شهریور ۱۳۹۳درود.البته با تمام نظرات کارشناسی باز هم سلیقه خریدار در خرید یک اتومبیل حرف اول رو میزنه. ولی من هم موافقم که تا از یک اتومبیل استفاده نکنید نظر دادن در موردش کمی سخته.چیزی که در مورد تولید کنندگان هر محصولی در دنیا باید مد نظر داشت تجربه آون ها در ساخت هست.که امری بسیار مهم قلمداد میشه.من هر وقت سوار اتومبیل های کره ای میشم ابتدا زرق و برق آنها من رو میگیره ولی به مرور حتی اگر ایرادی هم پیدا نکنم حس می کنم یه جای کار ایراد داره.در مورد اتومبیل های ژاپنی بر عکس.ابتدا فکر می کنم چرا اینقدر ساده ولی به مرور می فهمم زیبایی در همین سادگی نهفته هستش.بعلاوه که واقعا در مهندسی خیلی جلوتر از کره ای ها هستند.البته ژاپنی ها هم در چند سال اخیر خوب توانسته اند به زرق و برق تولیداتش برسن و ناگفته نمونه کره ای ها هم خوب توانستند به لحاظ فنی مهندسی پیشرفت کنند.باز هم معتقدم سلیقه خریدار ملاکه و به همین دلیل اتومبیل های مختلفی تولید میشن.وگرنه کلا در دنیا یک مدل خودرو تولید میشد و همه استفاده میکردن
Farid Davoodi
۸ شهریور ۱۳۹۳حالا یک سوال دارم.البته شاید این به دلیل شغلم باشه ولی خوب می خوام بدون آیا نظر شما رو هم جلب کرده یا نه؟ به نظرم راو 4 طراحی استاندارد و خوبی داره.ولی یک چیز در طراحی این اتومبیل و اتومبیل های دیگه من رو اذیت میکنه و آون هم نحوه قرار گیری اگزوز هستش.اصولا من دوست ندارم وقتی از پشت یا جوانب یا جلو به یک اتومبیل نگاه میکنی چیزی از زیر معلوم باشه.مثلا بعضی از اتومبیل ها مخصوصا شاسی بلندها زاپاس یا جای زاپاسشون کمی تو ذوق میزنه.البته این کاملا سلیقه ای هست.نظر دوستان چیه؟ تو این زمینه احساس می کنم آلمانی ها عملکرد بهتری نسبت به ژاپنی ها دارند و کره ای ها هم در طراحی های جدید همینطور نسبت به ژاپنی ها.نظر بدید لطفا.آیا این یک وسواس شخصیه؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ شهریور ۱۳۹۳درود . حرف شما کاملا درسته . اصلا وسواس نیست .
این مساله در مورد لکسس RX هم صدق میکنه .
کلا اکثر ژاپنی ها سپر عقب و کوتاه میگیرن . مزدا 323 یادته ؟؟؟
رسول
۸ شهریور ۱۳۹۳اصلا قیافه نداره
مهدی اسد زاده
۸ شهریور ۱۳۹۳تویوتا راو همه چیزاش خوبه الا طراحیش
ضعف همیشگی تویوتا
امید
۹ شهریور ۱۳۹۳خودرو خوب و باکیفیتی به نظر میرسه برای یه خانواده متوسط خیلی خوبه
امین
۱۲ مهر ۱۳۹۳این خودرو دوتا ایراد عمده داره:
1- به خاطر رینگ 18 که تو مدل 2014 انداختند کوبش بیشتری نسبت به مدل 2013(رینگ17)داره
2- سپر عقب خودرو خیلی پایین هست و این باعث میشه تو تصادفات درب عقب خودرو آسیب شدیدی ببینه که من چندباری که مراجعه کردم ایرتویا اکثر خودروهای تصادفی از عقب همین مشکل رو داشتند.
3- متاسفانه به دلیل تحریمها آپشنهایی که روی مدل لیمیتد اروپا هست رو نداره: مانیتورینگ نقطه کور، هشدار ترافیک پشتسر، هشدار عبور از خط جاده و سیستم کنترل نور بالای خودکار و گرمکن صندلی
ماشینهایی هم که دارند فابریک شرکت تویوتا نیستند و اکثرا تو کشورهای عربی اضافه میشند!!
6 ماهی میشه که این خودرو رو خریداری کردم و به نظرم خودرو راحتیه.درسته که از نظر آپشن مثل ماشینهای کره ای نیست و آپشنهای متنوع کمتری داره ولی اونایی رو داره که به درد بخور و کاربردی هست.
ali h
۱۳ مهر ۱۳۹۳سلام من بین سانتافه و rav4 موندم میشه کمک کنید
سعید
۲۹ آبان ۱۳۹۳تویوتا هم بادوام تره وهم برند با اصالتیه.
bitel
۳ دی ۱۳۹۳از نظر شتاب قطعا از سانتافه سریعتره
شايان
۱۰ فروردین ۱۳۹۶تویوتا راو 4بهتره