در تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۴ کاملاً بر جنبه کاربردی و چندمنظوره بودن خودرو برای جابجایی خانواده به جاهای مختلف تمرکز شده است. این کراساور شاسیبلند فضای بسیار خوب و مناسبی را در اختیار خانوادههای کمجمعیت قرار میدهد. راو ۴ در سال گذشته یک تجدیدنظر کلی در طراحی خود تجربه کرده است. در ادامه، راو ۴ لیمیتد AWD مدل ۲۰۱۴ با قیمت ۲۹ هزار ۷۲۰ دلار بررسی شده است. این خودروی تست با پکیج راهبری (۷۸۵ دلار) و پکیج تکنولوژی (۷۲۵ دلار) همراه بوده است.
تازههای مدل ۲۰۱۴برای مدل سال ۲۰۱۴، راو ۴ صاحب یک پکیج تکنولوژی جدید برای مدل لیمیتد شده است و در آن امکاناتی مانند مانیتورینگ نقطه کور، هشدار ترافیک پشتسر، هشدار عبور از خط جاده و سیستم کنترل نور بالای خودکار ارائه شده است. از دیگر جنبهها، راو ۴ مدل ۲۰۱۴ بدون تغییر باقی مانده است. راو ۴ لیمیتد تعداد زیادی امکانات اضافه کرده که زندگی را در این کراساور کوچک بسیار آسانتر میکند. مدل لیمیتد از صندلی راننده طرح سافتکس (Softex) استفاده میکند که میتوان آن را در ۸ جهت مختلف تنظیم کرد. بهعلاوه، امکاناتی چون گرمکن صندلیهای جلو، دوربین نمای عقب، تنظیم چهار جهته صندلی مسافر جلو، پوشش چرمی فرمان و دسته دنده، دکمه فشاری استارت، درب عقب خودکار و چرخهای ۱۸ اینچی آلومینیومی در این تریم از راو ۴ به چشم میخورند.
وقتی وارد راو ۴ میشوید، کاملاً بهینهسازیهای تویوتا برای نسل جدید از این مدل را درک خواهید کرد. یک پوشش چرمی برای تمام داشبورد اضافه شده که مرز بین پلاستیک و چرم را به خوبی مشخص میکند و به نوعی حس لوکس بودن کابین را بیشتر منتقل میکند. همانطور که در مورد صندلی راننده نیز اشاره شد، مدل لیمیتد از سافتکس که جایگزینی برای چرم است برای پوشش صندلیها استفاده کرده تا حالتی اسپرتیتر برای آنها ایجاد کند و در همین حال، باز هم حال و هوای لوکستری برای کابین راو ۴ ایجاد کند. سیستم فرمان مدل لیمیتد مورب و تلسکوپی است و هر رانندهای میتواند در پشت آن احساس راحتی کند و بهترین نوع قرارگیری خود را در پشت فرمان پیدا کند. همچنین باید به دکمه فشاری استارت اشاره کنیم که کمکم تمام خودروهای جدید به آن مجهز خواهند شد. با این کار زندگی بسیار راحتتر خواهد شد. در عقب، صندلیهای ردیف دوم راحتی مناسبی دارند و فضای پای زیادی به اندازه ۹۴۵ میلیمتر برای آنها تدارک دیده شده است. اگر دنبال صندلی ردیف سوم میگردید، بهتر است به سراغ یک مدل دیگر بروید؛ چون تویوتا این گزینه را از راو ۴ کنار گذاشته است.
تویوتا راو ۴ برای کاربردی بودن طراحی شده و نسل جدید این خودرو نیز بیش از مدلهای قبلی، فضای حمل ابزار و وسایل را در اختیار قرار میدهد. وقتی صندلیهای عقب بالا باشند، فضا به اندازه ۵ سانتیمتر نسبت به مدل قبلی برای جاگیری وسایل بیشتر خواهد بود (۹۷۵ در برابر ۹۲۵ میلیمتر). در همین حال، اگر صندلیهای ردیف دوم جمع شوند، با افزایش یک سانتیمتری نسبت به این حالت در مدل قبلی، راو ۴ با ۱۸۴۶ میلیمتر، تبدیل به دارنده بیشترین فضای حمل وسایل در کلاس خود میشود. راو ۴ وسیلهٔ نقلیهای ایدهآل برای کسانی است که برای زمینه کاری خود، اغلب احتیاج دارند بخشی از محصولات را با خود جابجا کنند. درب عقب جدید از طرف بالا باز میشود و همچنین تویوتا یک لاستیک زاپاس در عقب برای آن درنظر گرفته است. وقتی صندلیهای عقب جمع شوند و یا به طور کلی خارج شوند، فضای زیادی برای حمل وسایل در دسترس قرار میگیرد. راو ۴ سقف بلندتر دارد و همین باعث میشود که بتوان لوازم بلندتری را در آن جا داد. برای آنهایی که به دنبال خودرویی برای مسافرت و تفریح هستند، این کراساور کوچک میتواند تجهیزات زیادی را با خود حمل کند. همچنین ریلهای سقفی، راو ۴ را تبدیل به خودرویی مناسب برای حمل دوچرخههای کوهستان، اسنوبرد یا کانوهای کوچک میکند.
راو ۴ مدل ۲۰۱۴ در جاده، خودرویی آرام و دارای هندلینگ خوب بهمانند یک شاسیبلند کوچک است. البته این خودرو مثل برخی از رقبا (مزدا Cx-5) شرایط اسپرتی را برای رانندگی فراهم نمیکند. در همین حال سیستم تعلیق چهار چرخ مستقل آن یک سواری آرام و راحت را ایجاد میکند. راو ۴ هنوز هم از همان موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با تنفس طبیعی برای پیشرانه استفاده میکند. راو ۴ با این پیشرانه، قدرتی به اندازه ۱۷۶ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۲۳۳/۲ نیوتنمتر دارد. البته تویوتا دیگر موتور قدرتمندتر V6 را به عنوان یک آپشن برای این مدل ارائه نمیکند. مصرف سوخت راو ۴ بهتر شده و مطابق تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، این خودرو (AWD) در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۰/۷ لیتر و در جاده ۸/۱ لیتر سوخت مصرف میکند. موتور ۲/۵ لیتری با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است. خوشبختانه تویوتا بالاخره گیربکس ۶ دنده قبلی را ارتقا داده است. سیستم ۶ سرعته اتوماتیک از ۲ دنده آخر به عنوان افزاینده سرعت میللنگ (Overdrive) استفاده میکند تا مصرف سوخت نیز بهینه شود. شتاب راو ۴ در شهر مناسب به نظر میرسد، ولی در جاده اندکی کُند است؛ شاید به این دلیل که در دنده اول و دوم بازنگری شده تا مصرف سوخت در شهر بهبود یابد.
سیستم AWD در راو ۴ برای استفاده در خارج از جاده طراحی نشده، ولی در عین حال، در بسیاری از شرایط رانندگی عملکرد مناسبی از خود نشان میدهد. این سیستم دارای کنترل گشتاور دینامیک که به شکلی مناسب گشتاور انتقالی به چرخهای جلو و عقب را مدیریت میکند. وقتی چرخهای جلو شروع به لغزش کنند، سیستم به صورت اتوماتیک گشتاور انتقالی به چرخهای عقب را به میزان ۵۰ درصد افزایش میدهد.
در مجموع باید گفت که تویوتا راو ۴ لیمیتد AWD مدل ۲۰۱۴ یک کراساور کوچک و راحت است. نقطه قوت این وسیله نقلیه در فضای کاربردی و توانایی آن در حمل وسایل است. راو ۴ کاربردهای زیادی دارد، خودرویی راحت است و برای یک خانواده کمجمعیت گزینه بسیار مناسبی است. برای کسانی که در اقلیمهای سرد زندگی میکنند، سیستم AWD در راو ۴ میتواند با شرایط مختلف آبوهوایی مقابله کند. اگر هم شرایط لوکس بیشتری بخواهید، تریم لیمیتد میتواند برای شما راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد.
F.A
۵ دی ۱۳۹۳در مقایسه بین خودرو های کره ای و ژاپنی؛ کسانی که از خودرو های ژاپنی استفاده می کنند، مردم به نگاه دیگری(نگاه مثبت) به آنها توجه می کنند. در واقع آنها را باکلاس تصور می کنند!!! آیا واقعیت جامعه غیر از این است؟
F.A
۵ دی ۱۳۹۳اگر قصد خرید suv را دارید و بین راو4 و اوتلندر مردد هستید، ابتدا هر دو خودرو را از نزدیک ببینید و پشت فرمان آنها بنشینید و سپس یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنید. اوتلندر به چند دلیل گزینۀ بهتری برای خرید است. 1-مهمترین دلیل اینه که اوتلندر حدود 40 میلیون از راو4 ارزان تره 2-فضای داخل و صندوق عقب اوتلندر به وضوح از راو4 بزرگتره 3-داشبورت راو4 شلوغ و کوچیکه اما داشبورت اوتلندر آرام و باکیفیت و بزرگتره 4-وقتی پشت فرمان اوتلندر میشینی، احساس خوبی به شما دست میده 5-آفرود و هندلیک اوتلندر از راو4 بهتره(مطابق نظر کارشناسان خودرو در اینترنت) ضمناً تا زمانی که دو خودرو را از نزدیک لمس نکنید موارد مذکور قابل درک نیست
ارمین
۱۹ بهمن ۱۳۹۳کاملا با حرفتون موافقم ولی ظاهرrav4 خیلی قشنگ تره ولی از نظر داخلی کاملا درسته به زیبایی اوتلندر نمیرسه اوتلندر 6 سیلندره و 7نفره و مصرف سوختش کم تر از راو4 هستش
محسن
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اوتلندر شش سیلندره؟
بهزاد محمدخاني
۲۹ بهمن ۱۳۹۳دوستان اوتلندری که مجوز واردات پیدا کرده ۴سیلندر ۲۴۰۰سی سی موتور لنسر هست.اگر همان موتور استاندارد ۳۰۰۰سی سی نصب بود عالی میشد اما با اون موتوری که الان ایران میاد خیلی ضعیف تر از روفور می باشد.اما می دانید که با این بنزین ما و با توجه به ای سی یو اوتلندر حدود ۵۰اسب از قدرت موتور افت پیدا میکند که نیازمند توجه جدی هست!!!!!
باقر
۹ فروردین ۱۳۹۴سلام .من ی روفور 2014 دارم از همه لحاظ ماشین خوبی هست ولی به نظر من ضعف این ماشین حجم صندوق عقبش هست چون من پایه کالسکه بچه وکریر رو که میزارم دیگه تعطیله.مورد بعدی که از شانس بد من بود اینکه از یک ماه بعداز خرید ماشین حد فاصل پشت کیلومتر تا گلگیر سمت راننده صدای تیک تیکی میاد که معلوم نیست از سقفه.داشبورته.گلگیر .که واقعا منو از این ماشین دلسر دکرده وصداش توموخه .حتی ایر تویا مرکزی هم نتونست تشخیص بده .اکه کسی بتونه منو راهنمایی کنه ممنون میشم.
ميثم
۲۳ فروردین ۱۳۹۴اقا منم دقیقا همین مشکل شما رو دارم من احساس میکردم از سر کمک جلوه اما دقیقا از نزدیک ستون شما حلش کردی
بهمن
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
من می خواهم یک ماشین شاسی بلند بخرم ولی بین راو فور واوتلندر مردد هستم لطفا شما راهنمایی کنید .ممنون
بهمن
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
دوستان من میخواهم یه ماشین بگیرم وبین اوتلندر وراو فور موندم لطفا راهنمایی کنید .
علیرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام به دوستان
من می خواهم یک شاسی بلند شهری بخریم ولی بین راوفور 2014 و سانتافه جدید بد جوری گیر کردم … دوستانی که تجربه رانندگی با این دو خورد را دارند اگر نکات مثبت و منفی هر دو خودرو را بیان کنند بسیار ممون می شوم
مراد
۱۲ تیر ۱۳۹۴دیروز به نیت خرید یک اوتلندر فول مشکى تو کرم ۷ نفره مراجعه داشتم که البته قسمت نشد. این خودرو هندلینگ خیلى خوبى داره و ارتفاع نشستن اون نسبت به لکسوس و ساتافه و ای ایکس ۵۵ پایین تر و خوشایند تره. دستانداز ها را نرم رد میکنه. البته این مورد رینگ پیرللی ۱۹ انداخته بود و کمى داخل گلگیر تو دور زدنهاى تیز گیر میکرد و کلا اوکى به نظر میرسید. ماشین ۲۵۰۰ ک م کارکرد داشت و به قیمت ۱۶۸ میداد مه به نظرم نسبت به راو۴ مناسبتره. هرچند فروش میتسو بیشی کلا ضعیفتر از تویوتا هست و از لحاظ تجربه و تخصص و هم به تویوتا و نیسان و مزدا نمیرسه. خنده داریش این بود که ایینه بغل ها برقی نبودن و صندلى شاگرد هم دستی بود و کانال کولر به عقب نداشت ولى ساب و صدا و نرمی ماشین خوب بود ولى کاملا جای ۶ سیلندر ۳۰۰۰ سی سی خالى بود. به هر حال هنوز در ذهن من به عنوان گزینه فعال هست و شاید ۲۰۱۶ بیاد که زیبا تر هم شده بخرم
آریا
۳۱ شهریور ۱۳۹۴سلام فولش ۵ نفره هستش با عرض پوزش البته.
سواری واقعا در حد قیمتش عالی.
آفرودشم واقعا من رو متعجب کرد.
Hossein
۱۳ خرداد ۱۳۹۶تویوتا . تویوتاست اگه میتسوبیشی و هیوندا ماشین خوبی بود العان جای تویوتا بودن من یه راوفور دارم قبلا وix55داشتم تو آفرود و کیفیت مواد اصلا به گرد پا تویوتا نمیرسید
سینا سرابی
۲۱ آبان ۱۳۹۷اگر تویوتا Rav4ماشین قابل قبولی نبود که اصطحلاک پایین و سواری راحتش مزید بر علته،،،هیچوقت به عنوان تاکسی ازش استفاده نمیکردن،مطمأن باشید دوستان…