روابط موفق همواره بر اساس درستی و اعتماد شکل میگیرند و تویوتا لندکروزر نیز توانسته است برای مدت ۶۰ سال خود جایگاه را به عنوان یک اتومبیل اسپرت-کاربردی در میان خیل عظیمی از کاربران تثبیت نماید.
به لطف ابزارهای سامانه چهار چرخ محرک که شامل یک ترانسفر-کیس دو سرعته و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود Torsen-type که ۶۰درصد از گشتاور پیشرانه را به سمت چرخ های عقب می فرستند و ۴۰ درصد دیگر را به سوی چرخهای جلو گسیل میدارد، تویوتا لندکروزر قادر است در هر شرایط آب و هوایی به مسیر خود ادامه دهد؛ در واقع اگر مسیری پیش روی این خودرو باشد پس مانعی برای ورود لندکروزر به آن وجود نخواهد داشت.
پیشرانه ۵.۷ لیتری V-8 که به عنوان قلب تپنده این خودرو انجام وظیفه می نماید، قادر است تا نیرویی معادل ۳۸۱ اسب بخار را تولید نماید. گشتاور حاصل از این پیشرانه در دور موتور ۲۲۰۰ معادله ۴۸۹ نیوتن متر بوده و در صورت افزایش دور پیشرانه تا 3600rpm، میزان گشتاور حاصل تا ۵۴۴ نیوتن متر نیز افزایش خواهد یافت. مدت زمان لازم برای این خودرو به جهت رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، معادل ۶.۸ ثانیه است؛ همچنین برای دستیافتن به سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به مدت زمان ۱۵.۱ ثانیه نیاز دارد. افزایش سرعت تویوتا لندکروزر از ۵۰ به ۸۰ کیلومتربرساعت، در طی ۳.۸ ثانیه صورت خواهد پذیرفت. این رقم برای عبور از بازه سرعتی ۸۰ تا ۱۱۲ کیلومتربرساعت معادل ۵ ثانیه خواهد بود.
میزان مصرف سوخت تویوتا لندکروزر در سطح شهر معادله ۱۸.۱ لیتربرصد کیلومتر بوده و این رقم برای رانندگی در بزرگراه با سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت برابر ۱۳.۱ واحد است.
ظرفیت مخزن سوخت تویوتا لندکروزر برابر ۹۳.۱ لیتر است که زمینه را برای مسافرتهای به نسبت طولانی با این خودرو فراهم می آورد.
آنهایی که تویوتا لندکروز را به مسیرهای نامتعارف میبرند، بایستی ممنون سیستم کمکی حرکت در سربالایی، میلههای تعادل قطع شونده به طور خودکار و بسیاری از صفحاتی که رادیاتور و بخش های زیرین خودرو را محافظت می نمایند، باشند.
در این خودرو به صورت استاندارد از لاستیکهای چهار فصل دانلوپ Grandtrek AT23 استفاده شده که علی رغم عدم برخورداری از آج کافی جهت گذشتن از مسیرهای صعب العبور، بر روی آسفالت چسبندگی کافی را برای لندکروزر ایجاد نموده و رکورد ۰.۷۴ جی را در این زمینه ثبت نموده است.
رانندگی در سطح شهر با تویوتا لندکروزر مستلزم رعایت نکات خاصی است. فرمان سبک آن باعث میشود تا راننده پیش از هرگونه تغییر جهت، مجبور به بررسی کامل مسیر پیش روی خود شود.
پدال ترمز حس نرمی و پفکی بودن را به راننده منتقل مینماید و بدنه آن مانند قایق روی دریا دچار تکانهای گوناگون است.
منبع: automobilemag
رضا
۵ فروردین ۱۳۹۷علی حضرت
ابهت خالص
این بزار جلوت فقط نگاه کن و عشق کن
datsun
۵ فروردین ۱۳۹۷حضرت همه فن حریف
T.H.M
۵ فروردین ۱۳۹۷این عشق رو جدیدا ماشین پلیس کردن تو ایران. چند روز پیش که شمال بودیم دو تا ازش دیدم. جدیدترین مدل لندکروز هم بودن. واقعا زیبا و با ابهت بودن. ولی با اینکه عاشق تویوتا و لندکروز هستم، برام عجیب و جای سواله که چرا یه شاسی بلند اونم یه شاسی بلند واقعی با این هیکل رو ماشین پلیس کردن. چه نیازی به شاسی بلند بودنش هست. ماشین پلیس باید فرز و چابک باشه نه یه آفرودر با این هیکل. به نظرم ماشین پلیس باید یه سدان قدرتمند باشه.
مظاهر
۳ اسفند ۱۳۹۷با سلام.درست میفرمایید.اما لندکروز مشکی یک ماشین پرابهت و خوفناک و جادار و محکمه،به همین دلیل در نیروهای ویژه پلیس خیلی استفاده میشه،و از سوی دیگر در پلیس راهور هم که ماموریت در جاده های برف گیر دارند استفاده میشه!
علی
۲۶ اسفند ۱۳۹۷احتمالا برای آفرود در جنگل های شمال بوده
امین
۱۱ فروردین ۱۳۹۸دوست عزیز بخاطر ابهت پلیس بیشتر بشه ماشین پلیس کردن داستان بنز الگانس پلیس یادته از پیکان ب بنز رسیدن ابهت زیاد شد
جنوب
۵ فروردین ۱۳۹۷سلام
جناب لندکروزر
خدافظ
حمید
۵ فروردین ۱۳۹۷ماشین خیلی خوبیه ولی دیگه خیلی وقته داره روی این پلت فرم و بدنه تولید میشه
تویوتا با تغییر ژن کمری تو سال 2007 نشون داده می تونه جهش طراحی داشته باشه
وقتشه برای سال 2020 منتظر نسل جدید لنکروز باشیم
Kian70
۵ فروردین ۱۳۹۷حضرت عشق
امیر
۵ فروردین ۱۳۹۷حضرت لندکروزر،سلطان آفرودرها…قسمت نشده پشت این ماشین بشینم ولی تو خیابون میبینمش حس خیلی خوبی پیدا می کنم،نیو فیسش هم که دیگه نگیم از وجناتش!
رضا
۵ فروردین ۱۳۹۷بهترین حالت اینه که مدلی مثل اوتلندر phev رو تولید کنه
Mohamad
۵ فروردین ۱۳۹۷باید عاشقانه، عاشق حضرت بود :)
بنظر من نیازی به بررسی نداره چون پیر مِیکده که میگن ایشونه :))
امیر
۵ فروردین ۱۳۹۷پدال به نظرم مقاله های ماسل کارهای عضلانی رو فرد دیگری رو برای اماده کردنشون بزارید شاید اقای دهقان وقت نداره یا به کار دیگری وقتشو اختصاص میده
از بچه های پدال مثلا اقای علی نوا که اطلات زیادی هم در زمینه خودرو های امریکایی دارن اگه میتونن داوطلب شن کع روند این سری مقالات رو تسریع ببخشند اکر هم امکانش باشه پدال ترتیبی بده تا مقالات دیگری مثل تاریخچه ماسل کارها برای سایر خودروها مثل تاریخچه مفصل سری سه و ام سه و…. داشته باشیم
خبر بررسی ام فایو هم توسط کار اند درایور رو اصلا قصد ندارید نو بر نامه کاریتون قرار بدین دیگه
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۳۹۷((جناب لندکروزر)) تیترش بدجور به دلم نشست.
جناب حضرت لندکروزر که بررسی نمیخواد عزیزِ دلم.
عشقم لندکروزر بررسی نکردشم قشنگه.
لندکروزر تویوتا از دیرباز عشق ایرانیان بوده و هست.
فکر نکونید جَوگیر شُدمو ، نَه ، دوستان اسم حضرت که میاد از خودم بیخود میشم .
کلاً تویوتا بَرندیه که در تمام دنیا تمام مدلها و کلاسهاشو چشم بسته میخرن.
Saied
۵ فروردین ۱۳۹۷هر کس به این ماشین بگه ضعیف. اصلا اطلاعات خودرویی نداره. دوام این ماشین به تنهایی اپشنی محسوب میشود که بیشتر ماشین هایی که بهتر از این هستند رو پشت سر میزاره.
samurai
۵ فروردین ۱۳۹۷نمیدونه چه مشکلی از ماشین بگیره از قایق و پفک و نرم و…. این ماشین اخرت ماشیناست هر کی پشت این ماشین بشینه ماشینای دیگه اسباب بازی میشه براش
ایمان
۶ فروردین ۱۳۹۷برای امثال ما که تو ایران زندگی میکنیم آخرت ماشینه وگرنه تو کشور آمریکا که این تست هم اونجا انجام شده و محدودیتی برای خرید ماشین ها ندارن همونطور که تو مقاله هم گفته شد انتخاب های بهتری وجود داره. این ماشین بیشتر در همین منطقه غرب آسیا طرفدار داره( اعراب،ایرانی ها و روس ها). تو کشوری مثل امریکا تویوتا لندکروزر به سختی فروش میره.
#ali.m#
۵ فروردین ۱۳۹۷لندکروزر ماشین بی نظیریه
میشه گفت هیچ رقیب قدری نداره .
یه ماشین همه کاره.
ماشینی با این اندازه جزو 3 افرودر برتر دنیاست .
سخت جونه و از نظر من طراحیش از همه رقباش بهتره .
واقعا نمیشه عاشقش نبود .
?تویوتا?
Fk
۵ فروردین ۱۳۹۷اگه این علی حضرته پس بقیه چی هستن !؟؟؟؟؟
BERSERK
۱۸ مرداد ۱۳۹۷بقیه مثلا سانتافه و سورنتو و اسپورتیج و هامر و اینچیزا؟
ایمان
۶ فروردین ۱۳۹۷اگر مسیری پیش روی این خودرو باشد پس مانعی برای ورود لندکروزر به آن وجود نخواهد داشت ….
در وصف این عشق ابدی همین یک خط کافیه ????
net
۶ فروردین ۱۳۹۷اگر دو ردیف صندلی داشت خیلی بهتر بود.چراغ جلو و جلو پنجرش جالب نیست.رینگش خیلی قشنگه
Mohamad
۶ فروردین ۱۳۹۷خب برو پرادو بخر
:::فرشاد:::
۶ فروردین ۱۳۹۷اگر واردات امثال پاترول، رنجرور، اسکالید، جی کلاس و. . . آزاد بود، بازم هی لقب حضرت میچسبوندین به لندکروز؟ به شخصه حس بدی از این حضرت گفتنها بهم دست میده، دلیلشم نمیدونم، شاید به دلیل بزرگنمایی بیش از حد لندکروز تو چشم ایرانیها. لندکروز ماشین خیلی خوبیه اما تا وقتی میدرخشه که رقباش تو میدون رقابت حاضر نباشن.
رضا
۶ فروردین ۱۳۹۷ببین اون حد از ابهت و کیفیت و لوکس بودن و و در کنارش افرود و به قیمت معقول رو هیچ کدوم اینایی که گفتی ندارن .نمیگم جی کلاس بده و چیزی که هست قیمتش فضاییه و کیفیتش هم خوبه ولی یقینا به پایه تویوتا نمیرسه و مثل لندکروز کم خرج نیست
اخه تو با اسکالید واقعا میتونی بری افرود؟ اصلا دیدی کسی بره؟ از لحاظ کیفیتی و دوام هم همین طور.رنجرور که هم گرونه ونه کیفیتش تو بلند مدت به لندکروز نمیرسه .و کلا ماشین هایه اروپایی باید بهشون برسی و خرج دارن .جیپ هم که فقط افرودش خوبه از بقیه لحاظا مثل لوکسی و رخ ماشین و کیفیت و..نمیرسه.پاترول هم یه چنتایی دیدم و اصلا رخ و جذابیت لندکروز رو نداشت و لی ماشین قابل احترامیه. لندروکزر ماشینیه که از همه لحاظا کامله و بی خود نیست تو سازمان ملل ازش استفاده میکنن.
همه اینا باعث میشه بهش بگن حضرت .حالا شما بدت میاد میتونی نگی.
T.H.M
۶ فروردین ۱۳۹۷اشتباه شما اینجاست که فکر میکنی فقط به خاطر هیکلش بهش میگن حضرت. نه جانم. به دلایل مختلف هستش که بعضیاش رو آقا رضا گفتن
:::فرشاد:::
۶ فروردین ۱۳۹۷چه خوشتون بیاد چه نیاد لندکروز بهترین نیست، صرفا کم خرجتره، تو هیچ بخش دیگهای رتبه اول نیست، کیفیت ساختش از پاترول، رنجرور، جی کلاس، اسکالید پایینتره، تو بحث آفرود در حد رنجرور و جی کلاس و خیلی اوقات پاترول نیست، تو بحث طراحی ظاهری با اینکه سلیقهایه، اما کمتر کسی میگه لندکروز زیباتر از بقیست، تو بحث قیمت گذاری بهترین نیست، تو بحث لوکسگرایی به هیچ وجه نمیتونه به رنجرور، چه اسپورتش که هم قیمت هستن، چه گرونتراش برسه، همچنین جی کلاس و اسکالید و نویگیتور هم لوکستر از لندکروز هستن، تویوتا باید با lx پا به میدون رقابت بذاره تو این بخش. از نظر قدرت فنی هم که واضحه صدرنشین نبوده و نیست.
رامـینـ
۶ فروردین ۱۳۹۷ای حضرتااا
کبریا را جز او نامی نیست
عالم ارشیا را
جز او راهی نیست
نباشد به جهان گرهگشایی
طلب مدد از او کن
چو به کار خویش مانی
که جز او به زخم دلها ننهد کسی دوایی.
مهرداد
۶ فروردین ۱۳۹۷از هر لحاظی تقریبا تکمیله به جز طراحی نسبتا قدیمی بدنه که حتما باید برای مدل جدیدتر تغیر اساسی کنه
Omid622
۶ فروردین ۱۳۹۷یادش بخیر سال ۸۹ لندکروزر رو میخریدی ۹۰ میلیون حالا همون لندکروزر ۹۰ میلیونی سال ۸۹ شده ۹۰۰ میلیون
سپیدرود
۶ فروردین ۱۳۹۷عشق
E 36
۶ فروردین ۱۳۹۷حضرت فوق العاده ها !!
حامد
۱۱ فروردین ۱۳۹۷حضرت کسالتآور شده.
Jalali590@yahoo.com
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷من بابام لندکروز 2016 داره خیلی عالیه
معین
۴ فروردین ۱۳۹۸به نظرتون پاترول با دوام تره یا لندکروز
شهرام
۱۳ فروردین ۱۳۹۸همیشه تویوتا مخصوصا” لند کروزر یک قدم از نیسان و دار و دسته اش جلوتره !
علی
۴ فروردین ۱۳۹۸زندگی بدون لندکروز خر است
شهرام ویسی ملکشاهی
۱۳ فروردین ۱۳۹۸با درود
با دقت بخوانید و بعد اگر کسی برتری شناخت داره پاسخ بده
سپاسگزارم
فرق تویوتا لند کروزر VXS با VXR چیست ؟
که هر دو موتورشان 5.7 لیتری میباشد
اگر VXS سوپرشارژر داره یا توربوشارژر
بفرمایید.
آریو
۱۳ تیر ۱۳۹۸سلام
واقعا ماشین جون دار و خاصیه.
سواریش عالیه و تو هر نوع مسیری هیچی حالیش نیست.
ولی واقعا خرج و مخارجش سنگینه.
5 تا لاستیک 39 تومن پولش شد.
به نسبت بقیه همکلاسیاش خیلی زبر و زرنگه ولی وای به روزی که بخواد سوار تو بشه!
عرق آدم درمیاد.
قبلا عرض کردم بازم میگم با تمام خوبیاش دقیقا نصف قیمت موجود در بازار ارزش داره.
متاسفانه تو ایران همه چیز خیلی بیشتر از ارزش واقعیش گرونتره.
این یابو هم روش….
گات
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳لند کروز و لکسوس ال ایکس ۵۷۰ لایک
نیسان پاترول و اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ دیسلایک