تویوتا کمری ۲۰۱۵ هیبریدی، زیاد اسپرت و جذاب نیست ولی خب برای یک ماشین روزمره خیلی خوب است.
سال ۲۰۱۵ تویوتا برای همین یک مدل یعنی کمری، دست به کاری زد که خودروسازان ایرانی حتی یکپنجاهم آن را هم انجام ندادهاند. تویوتا برای ساخت مدل ۲۰۱۵ کمری ۲۰۰۰ قطعه جدید طراحی و تولید کرد. اول تعجب کردیم که چرا تویوتا هیچ تغییری در سیستم انتقال قدرت اعمال نکرده، ولی بعد به این نتیجه رسیدیم که خب اصلاً نیازی به این امر نبوده است. حداقل در مورد کمری SE هیبریدی که ما آزمایش کردیم اینطور بود. چون عملکرد نسبتاً بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشت که به ظاهر ماشین هم میآمد! با وجود استفاده از همان موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی، موتور الکتریکی و گیربکس CVT مدل سال ۲۰۱۳ کمری XLE، حتی با توجه به اضافه وزن آن، همچنان عملکرد بهتری را از خود ارائه میدهد. اعداد و ارقام به دست آمده از تست این خودرو شما را متحیر نمیکند ولی باز بهتر از هیچ چیز است!اجازه بدهید از شتاب صفر تا ۹۶ شروع کنیم. کمری قبلی ۷.۲ ثانیه زمان لازم داشت تا از حالت ایست کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. کمری ۲۰۱۵ هیبریدی، این زمان را به ۷.۱ کاهش داده است که تفاوت چندانی ندارد ولی میتوان گفت همین قدم کوچک در مسیر درست برداشته شده است و مهندسین تویوتا وقتشان را تلف نکردهاند. اما باید گفت که همانند نسل قبلی برای طی کردن مسیر ۴۰۰ متر، هنوز هم ۱۵.۵ ثانیه زمان لازم است.
وزن ۱۶۰۲ کیلویی این سدان باعث میشود تا در جادههای پر پیچ و تاب احساس امنیت بیشتری کنید ولی باید برای به حرکت در آوردن آن پایتان را بیشتر روی پدال گاز فشار دهید. به نظر میرسد پدال ترمز از دقت کافی برخوردار نباشد ولی اندازهگیریها حاکی از آناند که سیستم ترمز کمری هم پیشرفت کرده و اکنون با طی ۳۶ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به توقف کامل میرسد. یعنی ۲.۵ متر نسبت به مدل قبلی پیشرفت داشته است. معمولاً گفته میشود که استفاده از یک موتور بنزینی در کنار موتور الکتریکی باعث نرمتر شدن کارکرد موتور میشود. این مسئله را هنگامی درک خواهید کرد که پشت یک چراغ قرمز طولانی خودرو را خاموش کرده و بخواهید دوباره آن را روشن کنید. اگر روزی ۲ ساعت با این خودرو رانندگی کنید، دیگر لازم نیست در باشگاه بدنسازی ثبتنام کنید! فرمان این خودرو نسبت به دیگر اتومبیلها سفتتر بود و در حالت ایستا بایستی انرژی بیشتری صرف چرخاندن آن بکنید.
صدای باد و بیرون اتومبیل به داخل خودرو نشت نمیکند ولی در عوض صدای تکان خوردن بعضی قطعات داخلی اتاق هنگام رانندگی با سرعت زیاد طنینانداز خواهد شد! اما اصلاً چرا باید یک خریدار به سراغ کمری هیبریدی برود؟ خب معلوم است. صرفه اقتصادی و مصرف کم. مصرف سوخت تویوتا کمری در شهر ۳۶.۵ و در جاده ۳۴.۴ مایل به ازای هر گالن اندازهگیری شده است.
امیر مرادی
۴ خرداد ۱۳۹۴تویوتا هیبریدیشم خوبه…ژاپنیه دیگه
AHMADREZA
۵ خرداد ۱۳۹۴پدال عزیزاین یکی از ضعیف ترین مقالاتی بود که تو این چند وقت اخیر چاپ کرده بودی
چه از نظر محتوا و چه از نظر شیوه نگارش
اگه ترجمست میشه منبعش رو هم بذارید
ZIPPO
۵ خرداد ۱۳۹۴“” تویوتا کمری 2015 هیبریدی، زیاد اسپرت و جذاب نیست ولی خب برای یک ماشین روزمره خیلی خوب است. “”
نویسنده عزیز معلومه که کمری اسپرت نیست اونم مدل هیبریدش مگه مقاله درباره پورش پانامرا یا فراری هست که شما اینجوری نوشتید . کمری دقیقا یک ماشین بسیار عادی برای استفاده روزمره هست.
“””” اعداد و ارقام به دست آمده از تست این خودرو شما را متحیر نمیکند ولی باز بهتر از هیچ چیز است! “”””
شما از یک ماشین هیبرید شهری روزمره انتظار چه اعدادی رو دارید ضمن اینکه تمام ماشین های تو این کلاس ارقامشون نزدیک هم هست
“”””” باز بهتراز هیچ است “”””
این جمله که دیگه حرفی رو واسه گفتن نمیذاره
“””””پشتی صندلیهای عقب نیز بهراحتی خم میشوند و دیگر نیازی به کشتی گرفتن با آنها نیست و اگر با حوصله، پنج دقیقهای وقت برایش صرف کنید میتوانید بهراحتی آن را خم کنید.”””
این قسمت یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟
کلا این مقاله سر تاسر عیبو ایراده هم از نظر فنی و هم نگارشی
منبع ؟؟؟؟؟؟؟
از پدال هم به عنواب بهترین سایت خودرویی کشور انتظار دارم مقاله هایی رو رو سایت بذاره که حداقل اصول پایه توش رعایت شده باشه مثل اکثر مقاله های خوبی که میزارید و ما هم لذت میبریم
سردبیر
۵ خرداد ۱۳۹۴سلام. ممکن است کاستی هایی در ترجمه وجود داشته باشد. این هم منبع:
موتورترند
ممنون از دقت نظر شما
alireza. zhapon.
۵ خرداد ۱۳۹۴کمری اصلا جذاب نیست؟؟؟؟!!!!
اصلا اسپرت نیست؟!!؟!!!!
برادر من پورش که نیست!!!!
واقعا چه مقاله بدرد نخوری…..
افشین
۴ خرداد ۱۳۹۴وارد ایران نمیشه؟
ماشین های هیبریدی فکر کنم گمرکی نداشته باشه…
RETOLEX
۴ خرداد ۱۳۹۴ایرتویا همین کمری هیبرید رو وارد کرده قیمتش هم اندازه سانتافه فول هست
و همچنین لکسس ct هیبررید که اون هم وارد میشه و همین قیمت رو داره
مصطفی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴یکی از فامیلای ما یکی شو گرفته چند وقت پیشم پلاکش کرد
خیییییییییلی هم از کمری راضی بود
منم یه چرخی باهاش زدم نه صدا میداد و نه لرزش حس میکردی
دکتر داریوش
۴ خرداد ۱۳۹۴وارد شده.کلی هم پیش فروش شده،منتظرن تحویل بگیرن!
ولی به نظر میاد این نوع هیبریدیش بیشتر بخاطر مسایل زیست محیطی بازار امریکاست
بازده واقعی خیلی کمه! فرق زیادی نداره
حمید
۴ خرداد ۱۳۹۴از همه دوستانی که بودجه بین 140 تا 200 ملیون دارن خواهش میکنم کمری نخرید…ما هم اولش مردد بودیم که بین کمری و آکورد کدوم رو بخریم،الان که آکورد خریدیم و با کمری مقایسه میکنم واقعا از کمری خیلی خیلی خیلی بهتره مخصوصا مدل های قبل از فیس لیفت.این مدل هیبریدی جدید فیس لیفت هم که جدیدا وارد شده،داخلش همون مدل قبلیه فقط یکم فرق دارن.بازم میخوام ازتون آکورد بخرید به خدا از همه لحاظ از کمری بهتره فقط چون کمری زیادتره و نمایندگیش هم فعال تره قطعاتش راحت تر گیر میان فقط همین.
Zonda R
۴ خرداد ۱۳۹۴@.F
حمید عزیز
کلام شما متین
واقعا هیچکس منکره پرستیژ و خاص بودن اکورد نیست و البته کابین زیباتر نسبت به کمری
اما این خاص بودن معایبی هم داره
بازاره دست دوم ضعیف تر نسبت به کمری(البته الان با این شرایط بازار کلا خرید و فروش همه ماشینا ضعیفه) اما قطعات اکورد واقعا قیمتشون سربه فلک میزنه مثلا قیمت چراغای جلو 17 میلیونه
من پیشنهاد میکنم حتما بیمه بدنه بکنید
اکورد واقعا نیاز به تعریف نداره
ارمان
۴ خرداد ۱۳۹۴حمید تو نمایندگی رنو بودم یه بابایی میخواست رنو سفران بخره بهش گفتن اکورد بگیره نزدیک بود منو پرت کنن بیرون :دی
اما اکورد کزینه عالی هست اما تو کیفیت اونجوری هم نیست که با کمری خیلی بخواد فرق داشته باشه و تا زمانی که خدای نکرده تصادفی نکنی قطعه میخوای چیکار
Archi Khan
۴ خرداد ۱۳۹۴آکورد واقعا ماشین منحصر بفرد و با کلاسیه.
در مورد قطعات بدنه اش هم کسی که میخره بیمه بدنه اش میکنه
موتور و فنی اش هم که حرف نداره ه ه ه
آقا حمید درست میگه اگه کسی بخواد این قدر پول هزینه کنه ، حتما یکی از گزینه های عالی همین آکوردِ
جی تی ار
۴ خرداد ۱۳۹۴دوستمون کاملا درست میگن. قیمت کمری در ایران و خریدش با این قیمت اصلا معقولانه نیست. انتظار داشتیم این مدل هیبریدیش حداقل با قیمت برخی رقیباش مانند اپتیما که حدود 160 میلیونه وارد شه. اونوقت بود که خیلی خوب میشد اما الآن??….
؟؟؟///
۴ خرداد ۱۳۹۴سال 2015 تویوتا برای همین یک مدل یعنی کمری، دست به کاری زد که خودروسازان ایرانی حتی یکپنجاهم آن را هم انجام ندادهاند
زده که زده … حالا حتما باید ایرانُ تضعیف میکردی؟؟
میثم
۵ خرداد ۱۳۹۴ماشالله چیز سازای وطنی نیاز به تضعیف ندارن که … همینجوریشم نابووودن !! میفهمی ؟؟ نابوووود !!!
احمد باقری
۴ خرداد ۱۳۹۴ای کاش بیشتر روی ظاهر، قدرت و کابین کار می کرد، اما به هر حال، مصرف سوختش خیلی خوبه.
ارمان
۶ خرداد ۱۳۹۴احمد جان کار کردن به اون شکل که شما میگی اما دیگه کمری نیست اوالون نام داره
حمید
۴ خرداد ۱۳۹۴دوستان،همین تو ایام عید بود که چن تا از قطعات آکورد رو از نمایندگی هوندا تو دبی خریدم.گفتید بازار دست دوم،این رو بگم کسی که آکورد داره حداقل ماشینو 5-6 سال داره اونم به خاطر خرج خیلی کمیه که داره این رو هم بگم که کسی ماشین خوبی بگیره قطعاتش آنچنان اهمیتی نداره!البته این رو هم بگم ماشین تو شهریمون زانتیاست.از لحاظ کیفیتی هم بگم حاضرم قسم بخورم آکورد از کمری بهتره!باور نمیکنید برید یکبار پشتشون بشینید،دستگیره در های آکورد کروم هستش ولی کمری پلاستیکه،خیلی از غربیلک های فرمون کمری پلاستیکی اما غربیلک فرمون آکورد چرم طبیعی هستش که تو بنز استفاده میشه(چرم دباغی نشده و صاف)،چراغ های عقب اکوردLED هستش اما چراغ های عقب کمری لامپ حبابی و هیدروژنه چراغ های جلوی کمری هم نوردهیه خیلی ضعیفی داره مخصوصا شب.این رو هم بگم قبل از اینکه هوندا بخریم همونطوری که بالا هم گفتم میخواستیم اول کمری بخریم واسه همین رفتیم نمایندگی تویوتا، مهندسی که اونجا سفارشات رو قبول میکرد با ما آشنا بود خودش گفت :((کمری نخرید!من رو نسل قبل کمری خیلی تعصب داشتم ولی کمری های جدید رو نخرید!)) این عینه حرفش بود.وقتی تو ایام عید امسال بعد چند سال رفتم امارات، قبلش همش فکر میکردم عربها فقط بنز و ماشینهای مجلل سوارن اما بیش تر 50 درصدشون هوندا(آکورد) با نیسان (پاترول) داشتن!!
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۴نمای جلوش قشنگه ولی نمای عقبش…… خیلی زشت و غمگینه
T/O-REZA
۴ خرداد ۱۳۹۴نفهمیدم هیبری چیست ؟؟
من که مقیم قطر هستم 3 نوع کامری داریم
GL
GLX
SE
hamid reza
۵ خرداد ۱۳۹۴کمری بررسی کرد یا یراید 111؟ :|
مایکل جکسون تریلر
۵ خرداد ۱۳۹۴آقا حمیدرضا اون لوگو آواتارت رو عشقه . من خیلی خیلی بهش علاقه دارم .
hamid reza
۵ خرداد ۱۳۹۴خیلی ممنون مایکل عزیز :)
پس شما هم به چلنجر علاقه مند هستین اونم از نوع سوپر بی ;)
alireza. zhapon.
۵ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز، کمری هایی که شما فرمودید ساخت استرالیا هست که تو ایرانم بیشتر از اونا هست ولی جدیدن xl و xle هم وارد شده که سفارش آمریکا هستش و کلا ظاهرش فرق می کنه.
علیرضا
۵ خرداد ۱۳۹۴به نظر من که خریدش توی ایران اصلا و ابدا به صرفه نیست. کسی که این همه پول میده دیگه چند هزار تومن پول بنزین واسش اهمیتی نداره. اما ماشینای هیبریدی دردسرای زیادی دارن. گذشته از اینکه که قطعات و تعمیرکارشون توی ایران وجود نداره، هزینه های نگهداری بالایی هم دارن. شما حساب کنین که یه باتری معمولی ماشین که باید هر 3-4 سال عوض بشه حداقل 200 تومن قیمتشه. اونوقت باتری های فوق پیشرفته و پر حجم ماشینای هیبریدی اگه نیاز به تعویض پیدا کنن حتما باید به اندازه یه پراید خرجش کنین.
فرهاد
۲۱ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز در مورد تویوتا داریم صحبت می کنیم، پیکان نیست که هر سال بخواد باطریش عوض بشه ، باطری موتور هیبریدی کمری توسط خود شرکت تویوتا نه ایرتویا ، 15 سال گارانتی شده که به هیچ وجه نیاز به تعویض نداره ، کلا سیستمش با باطری های معمولی ماشین فرق داره، در ضمن حرف رو هوا نمی زنم.2 ماهه کمری هیبرید سوار میشم
محسن
۲۱ دی ۱۳۹۴دوست عزیز
باطری های ماشین های معمولی از نوع سربی اسیدی و باطری های ماشین های هیبریدی از نوع نیکل کادمیم هستند که نیاز به نگه داری ندارند و عمرشون تا ده برابر باطری های سربی اسیدی می باشد.
کافر مقدس
۵ خرداد ۱۳۹۴ماشالا دوستانی ایرانی مقیم قطر و دبی و … این روزا زیاد رویت میشند در پدال
خدا نصیب همه کنه از این کشوری که خودش جهنم سیاره دیگری ست فرار کنیم و به قبله گاه عالم GM برسیم:P
امیرحسین
۵ خرداد ۱۳۹۴سلام دوستان
من نیسان تیانا دارم و خواهرم هوندا آکورد و پسر عموم تویوتا کمری. با هرسه خیلی رانندگی کردم باور بفرمایید از لحاظ لذت رانندگی، شتاب ، قدرت، صدا، کیفیت و راحتی تیانا از بقیه برتره بعدش آکورد. ولی کمری هم از سوناتا و اپتیما برتره
SAEED
۵ خرداد ۱۳۹۴باسلام , برتری نیسان تیانا از نظر فنی کاملأ مشهوده چون موتور 6 سیلندر V شکل داره ولی از لحاظ امکانات در سطحی به مراتب پایین تری قرار داره (نسبت به آکورد و کمری ) نقطه ضعف ومحدویت اصلی هم کمبودقطعات و قطع مونتاژ تیانا ست که در صورت تولید این ضعف ها رو نداشت .
AlirezaF12
۵ خرداد ۱۳۹۴مگه درستش هایبرید نیست؟ چرا هیبریدی مینویسید؟؟؟
حامد
۸ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز شما در منزل میگید دارید ” تلویژن “نگاه می کنید؟!!
درکل ما در زبان فارسی کلمات رو با گویش فرانسوی بیان میکنیم
علي رضا
۵ خرداد ۱۳۹۴طراحیش عالی شده…من اینو تو نمایشگاه ماشین اصفهان دیدم..ماشین عالی هست..
رهگذر
۵ خرداد ۱۳۹۴عجیبه از به چندشی داشبوردهای تویوتا نیست کمی بهتر شده البته کمی که خوب پیشرفت کم در تویوتا باز خیلیه! چون اصولا تو کار فروشه و راضی نگه داشتن امریکاییها
امیرحسین
۶ خرداد ۱۳۹۴جناب سعید،
تیانا پاناروما، تهویه ی صندلی جلو، سیستمصوتی بوز به همراه چنجر،تنظیم اتوماتیک چراغ های جلو و روشن کن پیچ ها و اتومن صندلی کمک راننده رو داره که حتی آکورد تیپ 4 نداره اینا رو. فقط دوربین و سنسور نداره. در ضمن کیفیت چرم داخلیش از آکورد بالاتره. (طبیعتاً از بقیه)
امیرحسین
۶ خرداد ۱۳۹۴به نظر من زیر 200 میلیون بهترین گزینه همین کمری هیبریده…
Ahmad..F12
۶ خرداد ۱۳۹۴آقای شیدایی ممنون
درسته از طویوطا کلاً خوشم نمیاد (فقط از جنبه طراحی گفتم)
ولی خب ترجمه ام هم طوری بود که خدایی دلم براش سوخت، دیگه انقدرا هم ضعیف نیست :D
reza
۶ خرداد ۱۳۹۴بنظر نمیاد که فرمون تویوتا کمری 2015 در حدی سفت باشد که نیاز به بدنسازی رو در راننده اش رفع کنه!
این جمله بیشتر برای پیکان قابل تامل است :-S
احمد
۱۸ تیر ۱۳۹۴تویوتا کمری هیبرید واقعا ماشین خوبیه از نظرقدرت دارای 200اسب بخار ازنظر شتاب دارای 0تا100 هفت ثانیه ومصرف سوخت 6لیتر در100کیلومتر ازنظرنرمی وتعلیق که عالیه من خودم کمری 2011دارم می خوام بفروشم وکمری هیبرید بگیرم از اکورد هم خیلی قشنگتره
ارش
۳۱ تیر ۱۳۹۴سلام و خسته نباشید دوستان
تویوتا برند اول جهان ازلحاظ فروش و کیفیت در سال 2014 هستش.
لطفا شکمی درباره تویوتا بحث نکنید.( فرمان سفت = بدنسازی !!!!!)
تویوتا شرکت بزرگی هستش که با این حرفها زیر سوال نمیره
سروش
۲۵ شهریور ۱۳۹۴از رنج 100میلیون تا 200 میلیون بهترین ماشینه.مثل لکسوس is250 کار میکنه.
مصرف 6 لیتر در صد کیلومتر
شتاب 0 تا 100 7.2 ثانیه
200 اسب بخار قدرت
کیفیت بسیار بالا
اصطحلاک پایین
تو رنج 250 میلیون به پایین ماشینی پیدا نمی کنید که شتابش هفت باشه و سدان خانوادگی هم باشه.
مهرداد
۱ مهر ۱۳۹۴با سلام من تعمیرگاه دارم داخل کیش تنها ماشینی که واقعا جواب داده فقط محصولات تویوتاست شرکتهای مثل بنز بی ام پورش فقط برای 2سال جواب میدن .محصولات هوندا عالیه ولی لوازماشون قیمتش فضایی .از لحاظ فنی بهتون بگم تویوتا لولهای ابش تماما از جنس استیل و بسیار مقاوم در برابر پوسیدگی و شرجی است .بخاطر اینه موتورش به راحتی خراب نمیشه .برخلاف شرکتهای کره ای همشون پلاستیک یا فلز .حرفه اخر ماشین فقط فقط فقط متسیومشی وسلام.
کوروش
۲ مهر ۱۳۹۴باسلام
من تویوتا2014 فروختم و کلی رفتم رفتم سراغ ماشین به هر کسی مراجعه کردم گفتن فقط تویوتا .دوستم بی ام و X3مدل 2014 دارن که با 6 هزار کارکرد یاتاقان زده بود .البته ماشین کره ای هم دارم و هنوز این ماشینها از آزمون سربلند بیرون نیومدن.از مشخصات کمری هایبرید خوشم امد چون قبلا هوندا اینسایت هایبرید تست کرده بودم مصرفش عالی بود .تصمیم گرفتم و کمری هایبرید خریدم.دوست عزیزی که سنگ هوندا به سینه میزنه این ماشین قطعاتش سرسام اوره و کمیاب . .اگر پولشم داشته باشید بازم نمیصرفه اینقدر ادم تاوان بده.
برای دو ایربگ و دوتا کمربند مزدا 3 بنده ده میلیون هزینه کردم دو سال پیش.تصادف تو ایران یک امر عادی نیست بلکه حتمی است.
هرچند از تویوتا خسته شده بودم ولی ماشینهای دیگه گول زنگه و فقط دلبری میکنن ولی تنها ماشینی که تنهاتون نمیزاره فقط تویوتا.
mjc
۲۹ مهر ۱۳۹۴طراحی بیرونش خیلی شبیه لکسوس شده مجموعاً خوبه من به شخصه میپسندم ولی ای کاش طراحی داخلشم دگر گون میشد اونوقت کاملاً بی رقیب بود البته آکورد هم ماشین خوبیه تو ایران استقبال زیادی نشد ولی توی آمریکا وکشورهای عربی خوب استقبال شده و پرفروش
فرهاد
۱۷ آذر ۱۳۹۴سلام،کسی که این مقاله رو نوشته احتمالا یا تویوتا سوار نشده یا به جای تویوتا کمری هیبریدی پاترول آفرود تست کرده! تعصب ندارم ولی دوستانی که ایراد فنی میگیرن، سلیقه بحثش جداس ،پاسخگوی ایرادات فنی هستم. من نزدیک به 2ماهه این ماشینو دارم، ماشین ساخت آمریکاست به سفارش کانادا . کیفیت داخل و خارج ماشین فقط میتونه با لکسوس های لوکس مقایسه بشه و ماشین های دیگه طبیعتا کیفیت پایین تری دارن، تو مقاله از سفتی فرمون گفته شده بود،شاید نویسنده پاترول سوار بوده،فرمون به قدری نرمه که حتی یه بچه 3_4 ساله هم میتونه در حالت ایستاده کامل بچرخونه ، سفتی فرمون مورد خنده داریه واسه تویوتا. مورد جالب بعدی صدای تکان خوردن برخی قطعات داخل اتاق بود! اگه سرنشین های ماشین ساکت باشن هیچ صدایی! تاکید میکنم هیچ صدایی از ماشین شنیده نمیشه درها و شیشه ها با حالتی وکیوم مانند بسته میشن که ورود صدا رو به حداقل ممکن رسونده.در پایان متن نویسنده ذکر کرده بود که خودروی اسپرتی نیست ! کدوم یکی از تولیدات تویوتا حالتی اسپرت داشته تا الان ؟ کرولا،آریون، قدیمی تر کریسیدا، کارینا،کرونا؟ پس انتظار اسپرت بودن چیز خنده داریه ولی با موتور و گیربکس فوق العاده ای که داره به هیچ وجه از هم رده های اسپرت خودش کم نمیاره! اوپتیما،سوناتا،مزدا3جدید و قدیمی،تیانا، توی شتاب و کورس کاملا عقب میمونن و کمری پا به پای ماکسیما راه میره کدوم سدان خانوادگی این قدرت رو داره؟کدوم سدان زیر8ثانیه صفر تا صد میزنه . اینا تجربه شخصی خودمه و همونجوری که خیلی از دوستان اشاره کردن تو محدوده قیمت زیر 250 میلیون با کیفیت ترین سدان خانوادگی موجود در بازاره. اگه سوالی هم در ارتباط با این ماشین هست در خدمتم
farzad8787
۲۸ آذر ۱۳۹۴با سلام،
پدرم دو سه هفته ای میشه مدل 2015 رو خریده، منم تو این مدت تونستم یه سفر باهاش تا شمال برم از جاده هراز. قبل از خرید در مورد شتاب این مدل شک داشتم ، چون قبل از این ماکسیما و بنز E350(مونتاژ ستاره ایران) رو سوار شده بودم که هر دوتاشون شتاب خیلی خوبی داشتن، بنابراین برای انتخاب یک خودروی هیبریدی کمی مردد بودیم! خلاصه بعد از مقایسه با سایر مدل ها و در نظر گرفتن این رنج قیمتی این مدل رو انتخاب کردیم. بعد از خرید تو محل تعویض پلاک چند باری سوار شدم که شتابش به نظرم خیلی خوب بود ولی بازم برای یک مسافرت با سرنشین و بار شک داشتم! خلاصه تو سفر به شمال حسابی تونستم این ماشین رو بررسی کنم که تجربه خودم رو میگم. پنج نفر سرنشین و صندوق عقب پر باعث شد تا با خیال راحت بشه قابلیت های کمری هیبرید رو امتحان کنم. شتاب بسیار خوب باعث تعجب من شد که به نظرم از خودروهایی که گفتم هیچ چیزی کم نداشت. سواری بسیار نرم و هندلینگ بسیار خوب سفر راحتی رو در پی داشت. صندوق این مدل بدلیل قرارگیری باتری سیستم هیبرید کمی کوچکتر از سایر مدل های کمری است ولی زیاد آزار دهنده و کوچک نیست. فرمان ماشین علیرغم این مقاله بسیار بسیار نرم بود و سر وصدایی هم از داخل ماشین شنیده نشد!! کیفیت مواد بکار رفته بسیار عالیه و شاید نه در حد لکسس ولی بسیار بالاتر از کمری های سفارش عمان و عربستان بود که این هم بدلیل ساخت آمریکا بودن ماشین هست. ترمز های کمری خوب بود ولی برای توقف کامل باید کمی بیش از حد بهش فشار بیاری یا برای من در مقام مقایسه با سایر خودروها اینطور بود. سیستم صوتی بسیار خوب JBL رو البته تو مدل XLE داره. فضای سرنشین های عقب هم بسیار وسیع هست و من خودم با قد 180 در عقب بسیار راحت بودم و فضای جلوی پام بسیار زیاد بود. موتور برقی هم با موتور بنزینی خیلی خوب کوپل میشد و کلا اصلا زمان تغییر موتور از بنزینی به برقی رو متوجه نمیشید. زمانی هم که موتور رو حالت برقی هست کلا هیچ صدایی از ماشین در نمیاد. من تست که کردم تا سرعت 70 کیلومتر هم با موتور برقی کار میکرد و بیشتر از اون میرفت رو موتور بنزینی، البته به شرط اینکه شتاب گیری سریع نداشته باشین. میتونید رو مانیتور ماشین نحوه قدرت گیری و میزان شارژ باتری برقی رو ببینید. زمانی هم که نیاز به شتاب گیری بسیار سریع داشته باشین ماشین از هر دو موتور بطور همزمان قدرت میگیره که تو اون حالت از تمام 200 اسب بخار استفاده میشه. در کل این مدل کمری از چیزی که انتظار داشتم بسیار فراتر بود و باعث رضایت خودم و پدرم شد. امیدوارم این مطلب که حاصل تجربه ی یک سفر از خودم بود برای دوستان مفید باشه…
محمد
۶ دی ۱۳۹۴ببخشید با شتاب 7.1 بازم هیجانش کمه مگه اسپرت یا ماسل کاره جانم
محسن
۱۰ دی ۱۳۹۴سلام ممنون از جناب فرزاد که تجربیاتشون را در اختیار ما قرار دادند متاسفانه مقاله بالا بسیار ناقص وغلط انداز هست
علي
۵ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان
میخواستم بدونم شارژر بی سیم تویوتا کمری هیبرید از چه گوشی هایی پشتیبانی میکنه ؟ ( ایفون ۶ ؟) و چگونه ازش استفاده کنم ؟
لطفا راهنمایی کنید
با تشکر
فرهاد
۱۳ بهمن ۱۳۹۴شارژر وایرلس گوشی هایی رو پشتیبانی میکنه که خودشون امکان شارژ بیسیم رو داشته باشن. سامسونگ گلکسی 6 ، 6پلاس،نوت،ولی آیفون رو پشتیبانی نمیکنه