در خرید خودرو دو عامل همواره مهم بوده است، قیمت و قابلیت اطمینان. شرکت تویوتا از آغاز، سعی در ساخت خودروهایی مطمئن، بیدردسر، و با عمر مفید بالا داشته تا آسایش را برای رانندگان به ارمغان آورد. فاکتور سرعت نیز در این شرکت حائز اهمیت بوده است، همچنان که لکسوس را در کارنامه این شرکت خودروساز میبینم و هم اکنون شاهد خودروی تویوتا یاریس سدان ۲۰۱۴ هستیم.
به طور خلاصه میتوان گفت مزایای عمده تویوتا یاریس ظاهر یکتا، قدرت مضاعف، فضای بیشتر، و سیستم فرمان بهتر است در حالی که معایب آن را میتوان نبود جالیوانی جلو، بلوتوث و نامناسب بودن صندلی میانی عقب در نظر گرفت.
طراحی بدنه
این خودرو در ۵ تریم مختلف ارائه شده است که در آنها از دو نوع موتور ۱.۳ لیتری و ۱.۵ لیتری استفاده شده است. در مدل ۲۰۱۴ آن، شاهد تغییراتی در بدنه هستیم که ظاهری مدرن به آن بخشیده و از آن استقبال خوبی به عمل آمده است در حالی که جلوی این خودرو، همچون تمامی سدانهای جدید شرکت تویوتا از طراحی جدید برخوردار شده است.
این مدل جدید، ۱۱ سانتیمتر درازتر، ۱ سانتیمتر عریضتر، و ۱.۵ سانتیمتر بلندتر شده است که خودرو را باریکتر نشان میدهد. با این وجود یاریس سدان، یکی از زیباترین خودروهای جمع و جور شهری به نظر می رسد.
طراحی داخلی
داخل یاریس ۲۰۱۴ شامل تغییراتی چند بوده اما عملکرد و ظاهر سابق خود را حفظ کرده است. در داشبورد اکثر قسمتها از پلاستیک کار شده که خوب دیده میشود اما برخی اوقات بسیار روشن و نامناسب به نظر میرسد.
رانندگی با تویوتا یاریس سدان
رانندگی با این خودرو شما را به یاد رانندگی با یک خودروی اسپرت خواهد انداخت، موتور ۱.۵ لیتری آن در هیچ شرایطی کم نیاورده و شما هیچ وقت در استارت به مشکل برنخواهید خورد. یکی از ویژگیهای این خودرو فرمان الکترونیکی آن است که همراه با جعبهدنده اتوماتیک منجر به یک رانندگی بسیار راحت و با کیفیتی برای شما می شود.
اگر زیاد در بزرگراهها رانندگی میکنید، تویوتا یاریس بهترین گزینه نیست و شاید خودرویی با شش سیلندر، عملکرد بهتری داشته باشد. موتور ۱.۵ لیتری آن برای رانندگی شهری عالی است اما در سرعتهای بالا در بزرگراهها، مصرف سوخت آن آنچنان که باید، مناسب نیست. پس اگر به دنبال خودرویی برای مصارف شهری و با آسایش زیاد هستید ما به شما تویوتا یاریس سدان ۲۰۱۴ را پیشنهاد میکنیم.
سایر نکات قابل ذکر در این خودرو ترمزهای ایبیاس و کیسه هوا برای مسافرین جلو میباشد. همچنین دانستنی است که موتور توسط یک دکمه روشن میشود و شما میتوانید آیپاد خود را به آن متصل کنید.
موتور: ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی)
تعداد سوپاپ: ۱۶
تعداد سیلندر: ۴
جعبهدنده: ۴ سرعته
سیستم انتقال قدرت: موتور و دیفرانسیل هر دو جلو
توان: ۱۰۷ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دوربردقیقه
گشتاور: ۱۲۱ نیوتن بر متر (حداکثر) در دور موتور ۴۲۰۰ دوربردقیقه
وزن: ۱۵۰۰ کیلوگرم
ظرفیت باک بنزین: ۴۲ لیتر
صفر تا صد: ۱۱ ثانیه
ابعاد: ۴۴۱۰ * ۱۷۰۰ * ۱۴۷۵ میلیمتر
داوود
۷ تیر ۱۳۹۳یاریس صندوقدار ارزنده بود، با این طراحی جدیدش ارزنده تر هم شد
یک نکته ای هم هست که طول این خودرو اندازه 405 و سمند شده و به جمع و جوری سابق نیست. :)
خاوری مزراتی
۷ تیر ۱۳۹۳بله بلندتر شده و به نسبت رده ش خیلی جمع و جور نیست..صندلی عقبش جای مناسبی نداره ..تجهیزاتش کافی نیست… مصرفش در میانگین جادهو شهر خیلی خوب نیست
بااینحال طراحی خوبی داره..بیشتر در قسمت عقب و میانی طرح نسل قبل رو به روز کردن..در پوزه جلو هم به سیاق مدلهای جدید تویوتا مث کرولا خطوط تیز و زاویه دار شدن که بهمین خاطر ماشین اسپرت و جذاب به نظر میاد
همچنین به نظر میرسه کیفیت مواد استفاده شده در داخلش بالاتر از رقبا باشه گرچه بنظرم قسمت بالای داشبورد ارگونومی خوبی نداره..دور از دسترسه..در قبال 14000 دلار ماشین خوبی میگیریم
در کل نمره شو از 100 نمره 78 میدم
زیگما
۷ تیر ۱۳۹۳خاوری جان شما با این پول ترجیح میدی چه ماشینی بخری؟ با 14 هزار دلار؟
خاوری مزراتی
۷ تیر ۱۳۹۳من میگم خوبه..در ازای 14000دلار ماشین خوبیه…فک کنم بهترین باشه..ولی قطعا معایبی هم داره… باوجود کیفیت بالای داخل و خارج ماشین برخی ایرادات داره… مثلا اینکه داشبورد خوب طراحی نشده…دور از دسترسه…جای سرنشین در قسمت عقبش مناسب نیست و اندازه بدنه بلندتر از اندازه کلاس شده که بنظرم برای این رده خوب نیست
من کمی میذارم روش و یه مزدا3میگیرم
زیگماجان انتخاب شما وتحلیلت از این ماشین؟
زیگما
۷ تیر ۱۳۹۳من خوشم میاد ازش هرچند قیافش کمی اذیتم میکنه
انجینش در این کلاس کمی ضعیفه و البته پرمصرف
با نگاهی به دیگر خودرو های این کلاس مثل فورد فیستا سدان و نیسان ورسا سدان میتونید به حرفم پی ببرید.
در فیستا موتور قوی تر و کم مصرف تر 1 لیتری دیده میشه
در نیسان ورسا سدان قیمت باور نکردنی و خرج کمتر
در یاریس سدان کیفیت فضای داخلی و کیفیت رانندگی بالا قابل ملاحظه است
فکر کنم انتخابم در این کلاس اول یاریس باشه بعد نیسان ورسا بعد فیستا
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳پشتش شبیه نیسان تیاناست.ولی در کل خوبه!!!!!!!
Zonda R
۷ تیر ۱۳۹۳@.F
ببخشید بی ربطه ولی بخونیدش .
وجود نیترات در محصولات کشاورزی باعث بیماری هزاران نفر در هفته های اخیر در تهران شده و به دلیل نیترات بالا در سیب زمینی هستش که بعد از زمان کوتاهی از پوست کندن سیاه میشه.
مردمی که با خوردن سبزی جات و میوه جات سعی در سلامتی بیشتر دارند
نمیدونند که با مصرف اینها هر روز به گرفتن سرطان معده نزدیک تر میشن.
سرطان معده در ایران شایع ترین نوع سرطان است.
حالا انتظار دارید مقامات به فکر این باشن که بهتره مردم بجای پراید 4 دهه پیش یاریس سوار بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
jaguar
۷ تیر ۱۳۹۳تویوتا بعد از مدت ها داره به فرم ایده آل خودش توی طراحی برمیگرده
یعنی چیزی که تویوتا کم داشت تو این چند سال اخیر
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳یه ذره ابعادش بزرگتر شده نه؟
صادق
۷ تیر ۱۳۹۳قیمتش حدود 14000 دلاره، نسبت به قیمتی که داره، گزینه ی خیلی خوبیه.
امین
۷ تیر ۱۳۹۳اگه قیمتش حدود 60 70 میلیون بود دیگه کی میرفت سراغ ماشین های چینی؟
من نمیدونم چرا بین این همه شرکت خودروسازی اینا هم دست گذاشتن رو چینی ها؟ اصلا حالم بهم میخوره حتی اسمش رو هم بگم.
صادق
۷ تیر ۱۳۹۳امین جان، راحتی و جون من و تو برای مسئولین کمترین ارزش رو داره، یا بهتر بگم ارزشی نداره، دولت میاد میبینه مثلا 5 میلیون ماشین میخواد وارد کنه، میاد از بین ماشینای موجودی که میتونه وارد کنه، کدوم ماشین بیشترین حاشیه سود رو داره و همونو وارد میکنه
حالا شما میای پیش خودت میگی که فلان تویوتا یا هیوندای با فلان ماشین چینی قیمت وارداتیش 1 میلیون فرق داره، خب مسئله اینجاس که 1 میلیون به چشم نمیاد، ولی 5 میلیون ضرب در 1 میلیون ببین چقدر میشه؟؟!
اینجاس که دولت سود رو به من و شما ترجیح میده…!!
خاوری مزراتی
۷ تیر ۱۳۹۳صادق جون بهت اطمینان میدم اگه این حرفت اشتباه بود الان ما باید بهره وری بسیار بالاتری در اقتصاد دولتیمون داشتیم… متاسفانه دولت برای پول ملی ارزشی قائل نیست و اونو به باد میده..با واردات محصولات بی کیفیت و دسته چندم هم رفاه ملی میاد پایین هم بهره وری و رشداقتصادی هم خفه میشه
متاسفم
صادق
۷ تیر ۱۳۹۳دقیقا خاوری جان
اصن شما اگه میخوای توی یه زمینه ی دیگه غیر از صنعت خودرو، ضعف مدیریت اقتصاد کشور رو ببینی، یه نگاه به سود های بانکی بنداز، سود و بهره ی بانکی وقتی زیاد باشه نشون دهنده ی اقتصاد ضعیفِ!!
اگه سود کم بود، من و شما به جای اینکه به فکر خوابوندن پول توی بانک باشیم، به این فکر می افتادیم که اونو توی بازار و صنعت و… هزینه کنیم و در اون صورت اقتصاد کشور به جای یخ بستن و رکود، جنب و جوش پیدا میکرد و خیلی ها از اقشار از فشار مالی آزاد میشدن.
فقط حیف، حیف که نه بازاری هست و نه صنعتی! فقط دزدی میبینم اینجا!!!
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳یه جمله:درباره ی حرف امین جون و استاد خاوری.
اقتصاد ایران یکی از ضعیف ترین اقتصاد دنیاست
زیگما
۷ تیر ۱۳۹۳نویسنده
اکثر قسمت های داشبرد این خودرو به خصوص در قسمت های بالای داشبرد چرم دوزی شده! کجاش پلاستیکیه آخه؟
در این کلاس هیچ خودرویی داشبردش به این با کیفیتی نیست
تاکید میکنم هیچ خودرویی.
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳دقیقا میدونم اونی که تو هر کامنت بهم دیسلایک داده کیه.اون کسی نیست جز سپهبد کشور جی ام.زیگما خان…….
صادق
۷ تیر ۱۳۹۳در تایید حرفای زیزگما باید بگم حتی اگه به خود عکسهایی هم که گذاشتید دقت کنید، این قضیه معلومه که داشبورد با کیفیت بالایی (مونتاژ خیلی خوب) چرم دوزی شده
امین
۷ تیر ۱۳۹۳تویوتا روی یاریس گل کاشته.
اصلا دقت کردین نسل جدید محصولات تویوتا چقدر تو دل برو تر هستن؟
من هیچ ایرادی توی یاریس نمیبینم.
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳صادق جان زیزگما؟؟؟؟؟؟؟؟یا سپهبد—سر لشگر کشور جی ام.زیگما
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳چند وقت دیگه میشه ژنرال زیگما.باید بهش احترام نظامی بگذاریم
صادق
۸ تیر ۱۳۹۳:) :)
مک میسل جان، اشتباه لپی بود!!
ایشاا… که ژنرال خودش از سر تقصیراتم بگذره :) :)
امین
۷ تیر ۱۳۹۳از یاریس خیلی خوشم میاد بهترین گزینه خرید سدان برای ایرانه. کم مصرف، نرم و راحت و جمع و جور.
طراحیش که کاملا حس تویوتا رو داره بخصوص عقبش، چراغ هاش و جای پلاکش کاملا سبک تویوتاست. بهترین رنگش هم همین سفید هست.
Japan & Germany
۷ تیر ۱۳۹۳رنگ سفید به کدوم محصول تویوتا نمیاد؟؟؟؟ لامصب مثل رخش میمونه
امین
۷ تیر ۱۳۹۳توی دوبی هم عکس برداری بشه دیگه اخر تویوتا میشه. تویوتا توی دوبی جلوه خاصی به خودش میگیره.
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳بابام یه زمانی میخواست یاریس بخره که اون موقع27تومن بود….یه ذره پولش زیاد تر شد میخواست سوناتا2009 بگیره……یهو همه چی کشید بالا و همون37تومنی که قرار بود بده به سوناتا باید میداد پرشیا…………اونوقت سوناتا کجا.پرشیا کجا
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳افسوس………………………
Japan & Germany
۷ تیر ۱۳۹۳یه خودروی جمع و جور مناسب ، واسه خانوما بخصوص خیلی خوبه
یه پسل باهوش
۷ تیر ۱۳۹۳واقعا انتخاب عالی واسه یه خانواده کم جمعیت و و صد البته بدون شیطنت می تونه باشه
از اون جهت بدون شیطنت که فکر نکنم بشه باهاش چه از لحاظ ظاهری چه از لحاظ شتاب کارای خیلی زیادی کرد
ولی واقعا دوست داشتنیه
فقط ای کاش به سپر هاش این حس پر باد و عضلانی بودن رو نمی دادن
VAHID JINPACHI
۷ تیر ۱۳۹۳چی می خواهید بهتر از این …
کیفیت عالی
موتور قابل قبول و کم مصرف
و…
تویوتا عالیه…
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۷ تیر ۱۳۹۳سلام به همه.
عکس شماره ی 13 و 14 رو که دیدم فک کردم صندوق عقب تیباس :)
ali-gtr
۷ تیر ۱۳۹۳با اینکه خودم طرفدار ژاپنم با این قیمت بدرد نمیخوره ۱۰۰ تا بدی یاریس
ESI
۷ تیر ۱۳۹۳بهترین گزینه . فورد فیستا
زنده باد چین !!!!
۷ تیر ۱۳۹۳یه سوال داشتم اگه کسی میتونه راهنماییم کنه
با100 میلیون بهترین ماشینی که میشه خریدچیه؟منطقه ما کوهستانی یعنی ماشینی مثل مزدا3 فایده ای نداره
احمد
۷ تیر ۱۳۹۳تو این رنج بهترین ماشین همین تویوتا یاریس اگه سوار ی بخوای. تویوتا هایلوکس شاسی کوتاه هم خیلی عالیه هم بهت سواری میده وهم بدرد منطقه شما میخوره البته 2یا3 سال کار کردش میتونی با این قیمت بخری.اگه تو شهر ما بودی/اهواز/با100 تومن خیلی ماشینها میتونستی بخری اخه ما جز منطقه ازاد اروند شدیم. من با 100 تومن یه اودی A3خریدم و خیلی دوست داشتنه.
امین
۷ تیر ۱۳۹۳اهوازم منطقه ازاد شده ؟ از کی تا حالا
احمدرضا بی ام و
۸ تیر ۱۳۹۳منم اهوازیم
مک میسل
۷ تیر ۱۳۹۳اگر افرود میخوای جیلی شاسی بلند بگیر…ماشین خوبی درحد خودش.قشقایی هم میتونی بگیری با115 تومن..یکی از فامیلامون تو تبریز یدونه شورولت کامارو اس اس2012 رنگ البالویی گرفته…مشتاقم بعد ماه رمضون برم ماشینشو ببینم……..
Saeed
۷ تیر ۱۳۹۳باتمام احترامی که برای بقیه دیدگاهها قائلم ولی به نظر من طراحی داخلیش نسبت به قیمتش بی نظیره ولی طراحی بیرونیش افتضاحه آخه به نظر من خواستن عضلانی جلوه اش بدن که خیلی بد شده آخه با با این حجم موتور و چرخ های کوچکی که داره عضلانی جلوه دادانش زشته
امید
۷ تیر ۱۳۹۳خوشم اومد ماشین های ژاپنی خیلی کیفیت و عمر بالایی داره درود بر تویوتا
با یه موتور 1.5 لیتر 107 اسب قدرت داره
ادم میمونه چی بگه
امید
۷ تیر ۱۳۹۳من وقتی یه خودرو میخرم که خودم بتونم واردش کنم این شرکتهای وارد کننده در واقع پولها رو جمع میکنن و میرن با سرمایه شما خودرو وارد میکنن و ازتون چن برابر بیشتر از حد معمول هم سود میگیرن فقط یه کارت بازرگانی لازمه با یکم پول بقیش خدا بزرگه
ولی به هیچ عنوان یه گاری مونتاژی داخلی از این گاری سازای بی وجدان بی مصرف نمیخرم
امید
۷ تیر ۱۳۹۳تولید نخستین خودرو سراتو در ایران
اولین دستگاه خودرو سراتو مدل اتوماتیک در شرکت سایپا تولید شد.
مدیر پروژه خودرو سراتو در سایپا، افزود: شرکت کیاموتورز شریک تجاری قدیمی سایپا است و این دو مجموعه تاکنون چندین تجربه موفق همکاری داشته اند و ان شاء الله در آینده این همکاری ها گسترده تر خواهد شد .
بر اساس این گزارش خودرو سراتو به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودروهای حال حاضر در دنیا محسوب شده و در تیراژ بالایی در شرکت کیاموتورز تولید و در سراسر جهان به فروش رسیده است.
با کیفیت ترین در جهان!؟
دوستان عکسش خیلی جالبه طرف داره اسپند دود میکنه
http://www.donyayekhodro.com/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/
خاوری مزراتی
۸ تیر ۱۳۹۳مطمئنم به سرنوشت دیگر مدلهای مونتاژی در کشور دچار میشه..اینقد از کیفیتش میزنن تا تبدیل به یه پیت روغن به درد نخور میشه
احمد
۷ تیر ۱۳۹۳یه نگاهی به خودروهای المانی یا ایتالیایی بنداز اون وقت متوجه میشی .
hero
۷ تیر ۱۳۹۳خودم هاچبکش رو روندم خیلی تند و تیزه
حتی از مزدا 2 هم چابک تره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ تیر ۱۳۹۳درود .
طراحی داخلی و بیرونیش به نسبت نسل قبل خیلی خوب شده . داشبوردشم که چرم
شده و جای هیچ حرفی رو باقی نمیذاره . اما نمای بیرونیش به پختگیه مزدا و
هوندا نیست .
دوستان کسی میدونه در بین محصولات مزدا و هوندا کدام همرده ی یاریس هستند ؟؟
خاوری مزراتی
۷ تیر ۱۳۹۳فک کنم همینطور که یاریس پیش میره باید برا نسل بعد با مزدا6 و سوناتا رقابت کنه!!!!
amir.t.
۷ تیر ۱۳۹۳من عاشق تویوتا هستم و همیشه ازش طرفداری کردم و میکنم ولی متاسفانه تویوتا اصلا طراحی نداره برا بدنه خودرو و طراحی داشبورد ولی از لحاظ کارکرد خودرو تا 10 سال بدون عیب کار میکنه.این مطلب که تو پرانتزه برا ی دوست مینویسم.===(ولی هر چی باشه تویوتا مدل 2008 از مززززززززززدا 3 مدل 2008 بهتره.مزدا لگنه تصادفی اوراق)
کافر مقدس
۷ تیر ۱۳۹۳14هزار دلار اینجا میشه 150 تومن . . .
عجیب خیابون های تمیزی داره این امارات!
احمد
۷ تیر ۱۳۹۳سلام وخسته نباشید .وزن خودرو رو اشتباه زدید
احسان(احسان سابق)
۷ تیر ۱۳۹۳داخلش با اینکه ساده طراحی شده اما جذبم میکنه.اما کلا یاریس کم ارزشترین ماشین تویوتاس.اگر تعرفه واردات صفر بشه یکی از در دسترسترین ماشین های روز دنیا برای قشر متوسط ایران همینه
زیگما
۷ تیر ۱۳۹۳یاریس کم ارزشترین خودروی تویوتا نیست. برخی از خودرو های تویوتا که مخصوص بازار های امریکای جنوبی و هند و یا خود ژاپن است بسیار بسیار ارزان تر هستند!
parsa
۷ تیر ۱۳۹۳پدال جان متشکر بابت این مطلب یه لطفی بکن با هم رده های خودش(گروهB)مقایسه ای انجام بده
ali-gtr
۷ تیر ۱۳۹۳آقا ی سوال تخصصی رو بدنه رو آ چه موتور دف عقبی میشه گذاشت؟
زیگما
۷ تیر ۱۳۹۳منظورت اینه که میخوای موتور روآ رو به این خاطر که دیف عقبه با یه موتور قوی تر جایگزین کنی؟
رسول
۷ تیر ۱۳۹۳عقبش شبیه سایپا s300شده
Ehsan
۷ تیر ۱۳۹۳یکی از اقوام ما هیوندا اوانته داشت باهاش تصادف کرد ، دستش و پاش و گردنش اسیب دیده بود گفتم مگر ایربگ کار نکرد ، گفت چرا ولی صندلی شکست ، دوباره میخواست یک کره ای دیگه بخره که منصرفش کردیم و رفت یاریس خرید ماشین خوبیه
مجتبی(ساروی )
۷ تیر ۱۳۹۳من با این پول مزدا 3new میخرم اخه شما حساب کن موتور 2000cc, و قدرت147اسب بخار و زیبایی خیره کننده ی طراحی داخلی مزدا3به همراه 0تاصد 8-9ثانیه اسپرت بودن و…رو اصلا میشه بااین ماشین 1500سی سی107اسب بخاری مقایسه کرد ؟ایا کار خوبیست ؟خیر
من خودم عاشق تویوتام ولی خداییش بیایین واقع بین باشیم این ماشین شبیه پژو206sdنشده که صندوقش به بدنش نمیخوره ؟عشق است مزدا 3
ساسان.م
۸ تیر ۱۳۹۳انجینش خوب نیست اصلاً
درواقع افتضاحه
امین اریامن
۸ تیر ۱۳۹۳به نظرم نقطه قوتش طراحی جلوش هست هرچند داخلش هم خوبه اما چیزی که خیلی بده گشتاورش هست که خیلی پایینه.
کلا ماشین خوبیه اما ادم اگه یه مقدار پول بیشتری بذاره با انتخابهای بهتر و منطقی تری مواجه خواهد شد.
Shahin Crolla 2010
۹ تیر ۱۳۹۳سلام
این تویوتا که به عنوان یاریس 2014 اومد تو بازار در واقع مدتهاقبل تو تایلند بنام ویوس تولید وفروخته میشد نمی دونم چرا اسمشو گذاشتن یاریس !
یاریس 2008 تا 2012 صندوقدار هاچبک جزو ماشین های وارداتی تویوتا بود که ساخت ژاپن (صنع فی الیابان)بود،من مدل داشبورد وسط ژاپنیشو داشتم،با قدرت 87 اسب و موتور 1299 تمام ماشین غیر از باد لاستیک و بنزین و روغن کاسترول Gtx ژاپنی بود،ازش خیلی راضی بودم.اگه بازم ژاپن یه روز خودش یاریس تولید کنه بازم من مشتریشم.
سینا
۱۵ شهریور ۱۳۹۳تو مکه سوارش شدم حرف نداشت کولرش معرکه بود از لحاظ کیفیت خیلی از الانترا و سراتو سر تره فقط از لحاظ کابین کوچیکه حتی از 405 پرشیا سمند