تویوتا یاریس هاچبک را از هر جنبهای که بنگریم خودروی شایستهای است چه به لحاظ زیبایی و چه به لحاظ کارکرد؛ اما آنچه این خودرو را از دیگر همتایانش، متمایز میسازد بهای بسیار بالای آن است. گرچه این مدل در بیشتر نقاط گیتی خودرویی معمولی به شمار آمده و خرید آن برای عامه مردم میسر است ولی در کشورمان با قیمتی بیش از یکصد و ده میلیون تومان عرضه میشود که بهایی سرسامآور برای خودرویی چنین کوچک است.
نگارش مطلب درباره خودروهای ارزانقیمت، هرگز امر سادهای نیست، زیرا در این خودروها، چیز زیادی برای نوشتن یافت نمیشود. این دسته از خودروها بهسختی حرکت میکنند، از فقدان تجهیزات متعدد رفاهی و ایمنی رنج میبرند و درنهایت اینکه بیشتر آنها خواستنی و خوشایند عامه هم نیستند. بااینوجود، ممکن است که نسخه کاملاً جدید تویوتا یاریس بتواند بهعنوان نخستین برند ژاپنی، پرانتزی را در این بین باز نموده و این پیشفرض را به پرسش گیرد. نمای ظاهری این خودرو، در قیاس با زمانی که در آن به سر میبریم، از زرق و برق فراوانی برخوردار است، تا آن حد که میتواند برای برخی از بازارهای هدف که خصلتاً محافظهکار هستند، تکاندهنده هم باشد و این موضوعی است که از زبان برخی از منتقدان و مخالفان این روند به کرات شنیده شده است. بیگمان، از شش ماه پیش تاکنون، هزاران دستگاه از نمونه سفید رنگ این خودرو در پیرامون ما پرسه میزدند که بی اعتناء از کنارشان رد شدیم، ولی در عوض، نسخه فول نارنجیرنگی که در اختیارمان قرار دارد را دوست داشته و میپسندیم. این نسخه از رینگهای آلومینیمی ۱۵ اینچی بهره میبرد. در داخل، داشبورد این خودرو بهطور مستقیم از نسخه سدان آن نمونهبرداری شده است. در سمت راست و بخش پایینی داشبورد، محلی مشاهده میشود که به ظاهر با چرم دوخته شده که البته ساختگی بوده (دوخت آن واقعی هم نیست) و در اصل با پلاستیک سخت قالبریزی شده است، حتی استراحتگاه دست و نیز پانل دربها هم از پلاستیکهای سخت ساخته شدهاند، درنهایت نیز وجود یک پوشش سست و بیدوام که در صندوق عقب آن جای گرفته، این پروسه ارزانسازی را تکمیل میکند. تا هنگامی که هیچ یک از تجهیزات داخل اتاق اعم از کلیدها، دکمهها، فرمان و… را لمس نکنید از چشمانداز کابین لذت خواهید برد، بهخصوص از گیجهایی (اندازهگیرهایی) که از شباهت اندکی با سنگهای قیمتی برخوردارند و از رنگ نارنجی آتشینی هم بهره میبرند. کابین این خودرو، چه در بخش جلو و در چه عقب آن بسیار جادار است، صندلیهای آن نیز تقویت شده و از راحتی مناسبی برخوردارند، اما استراحتگاه دست در میانه صندلیهای جلوی آن موجود نیست. صندوق عقب این خودرو در قیاس با خودروهای موجود در این کلاس، از گنجایش مناسبی سود برده و صندلیهای پشتی آن نیز از قابلیت تاشدن برخوردارند. یک نگهدارنده فنجان در داشبورد آن نصب شده و یکی دیگر از این نوع هم در بخش عقب آن جای گرفته است. همچنین در محفظههای کناری پانل دربها نیز میتوان یک بطری آب را بهراحتی جای داد. بالاترین تیپ این خودرو، از تجهیزات نسبتاً مناسب و درخوری بهره میبرد، که شامل مواردی همچون سیستم ورود بدون کلید، شیشهها و آینههای برقی، دو ایربگ و نیز تهویه مطبوع دستی (با کارکردی بالاتر از حد متوسط)، میگردد. همچنین یک سیستم صوتی رضایتبخش نیز در آن وجود دارد که از قابلیت پخش CD و MP3 برخوردار بوده و از پورتهای USB و AUX نیز بهره میبرد. با همه اینها، این خودرو برخلاف همتایش نیسان سانی، از وجود تجهیزاتی همچون کانالهای تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، بیبهره است و یا از صفحه نمایشگر لمسی که در هوندا سیتی یافت میشود، برخوردار نیست. حتی تجهیزاتی چون اتصالات بلوتوث و سنسورهای پارک هم در آن وجود ندارد، مگر اینکه برای دستیابی به آنها به نمونههایی متوسل شوید که توسط فروشنده، این تجهیزات بر روی آنها نصب شده باشد. توضیح: نصب تجهیزات اضافی توسط فروشندگان محلی در امارات امری مرسوم و شایع است و این عمل اسباب دردسر فراوانی را برای مصرفکنندگان ایرانی فراهم آورده است، زیرا در بسیاری از مواقع، تجهیزات نصب شده فاقد استانداردهای کارخانه مادر بوده و از کیفیت بسیار نازلی برخوردارند و حتی گاهی به کارکرد عادی خودرو نیز لطمه وارد میکنند. تنها خودروی یاریسی که پیش از این راندهایم، نسخه سست و بیحال ۱.۳ لیتری آن بود و به همین سبب نیز چندان مایل نیستیم که درباره آن بیندیشیم. اما نسخه ۱.۵ لیتری آن بیش از پیش مورد توجهمان قرار گرفت. این پیشرانه قادر است توانی معادل ۱۰۷ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۴۱ نیوتنمتر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه را برای این خودرو به ارمغان بیاورد. در عین حال ما توانستیم شتاب صفر تا صدی معادل ۱۲.۴ ثانیه را با آن تجربه کنیم که کماکان کند است ولی در مجموع، عملکرد متوسط آن در سطح شهر توانسته است رضایت ما را به خود جلب کند. جعبهدنده ۴ سرعته خودکار آن گرچه ابتدایی به نظر میرسد اما نسبتاً پاسخگوست و نکته جالب هم اینجاست که در تمامی اوقات، موتور در نقطه جوش خود قرار داشت و سرعت میانگین خودرو هم ۱۲۰ کیلومتر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه بود. تویوتا یاریس هاچبک، یک خودروی کارآمد برای رفت و آمد روزانه است و مصرف سوخت آن هم در هنگام تست بهطور میانگین ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مسافت بود. علاوه بر این، خودروی مذکور از هدایت راحت و آسانی نیز برخوردار است و سواری نرمی را در بیشتر سطوح جاده به راننده پیشکش میکند؛ همچنین سایز و اندازه کوچکش این امکان را برای آن فراهم میکند که در لابهلای شکافها و روزنههای موجود در ترافیکهای شهری بهراحتی خود را جای دهد و به اصطلاح گلیم خود را از آب بیرون بکشد! رانندگی با این خودرو در بزرگراهها به هیچوجه حالت شناور بودن را به راننده القاء نمیکند و اصوات ناشی از باد- موتور- جاده تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در بیشتر مواقع، در سطح متوسطی شنیده میشود اما در سرعتهای بالاتر این صداها بهوضوح افزایش مییابد. دید راننده و تسلط آن به محیط پیرامونش، در سطح مناسبی قرار دارد و عمل پارک با آن، حتی در نبود سنسورهای عقب نیز بهراحتی صورت میپذیرد. رانندگی با این خودرو حتی میتواند سرگرمکننده نیز باشد، به شرط آنکه بتوانند بر تأخیر جزئی دریچه گاز که در سرعتهای پایین روی میدهد، غلبه کنید. با آنکه فرمان آن سبک به نظر میرسد ولی از دقت نسبتاً خوبی برخوردار است و بازخورد مناسبی را هم نسبت به فرامین راننده از خود نشان میدهد. نوسانات بدنه در این خودرو به آسانی کنترل میشوند و ترمز ABS و مکملهای آن نیز عملکرد مناسب و درخوری را از خود ارائه میدهند. این خودرو تااندازهای سریع، چسبندگی خود را به جاده از دست میدهد ولی بااینوجود، پدیده کم فرمانی (UNDERSTEER) چندانی در آن مشاهده نمیشود. با اینکه، خودروی مذکور به لحاظ ماهیت وجودی کیلومترها دورتر از رقیبی همچون خودروی مینی است؛ ولی ازسوی دیگر، در سرعتهای معقول و در جادههای متلاطم ایمنتر و چابکتر از آن ظاهر میشود. آیا ما یاریس هاچبک را به لیست توصیهها و سفارشهایمان اضافه میکنیم؟ خوب، نبود برخی از تجهیزات بدیهی و نیز فقدان بعضی از آپشن های کلیدی، آن را خارج از این لیست قرار میدهد. ولی آیا ما هنوز هم این خودرو را به خریداران تازهوارد و نیز آنهایی که در رفت و آمد مکرر هستند و در عین حال آپشن هایی همچون بلوتوث را موضوع مهمی نمیدانند توصیه میکنیم؟ در یک جمله باید گفت، این خودرو با احتساب بهایی که برای آن پرداخت میشود، بسیار خوب و مناسب است و حتی در حال حاضر، قدری هویت و کاراکتر را نیز داراست. نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»
خودرویی ارزان جهت خرید و نگهداری (البته در امارت!)
فضای خوب کابین
سواری و هندلینگ مناسب و درخور
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»
مواد به کار رفته در داخل کابین آن کمی ارزانقیمت هستند
نبود برخی از تجهیزات پایهای
کندی خودرو
مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۴۹۷ سیسی
توان: ۱۰۷ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۱ نیوتنمتر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۱۲.۴ ثانیه (در برخی منابع ۱۱.۹ ثانیه ذکر شده است)
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۸۰ کیلومتر هم ذکر شده است)
مصرف ترکیبی: ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
نوع جعبهدنده: ۴ دنده اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو: مکفرسون
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسهای
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۱۱۵ /۱۷۰۰/۱۴۷۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۵۰۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۰۶۰ کیلوگرم
گنجایش صندوق عقب: ۳۲۶ لیتر
ظرفیت باک: ۴۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15
ایمنی
۲ ایربگ ایمنی (راننده و سرنشین جلو)
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BAS
برخی از تجهیزات این خودرو
سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB + AUX
6 عدد بلندگو
آینههای جانبی راهنمادار با قابلیت تاشو برقی
فرمان و سر دنده از جنس چرم
سنسور پارک جلو و عقب
فرمان برقی با قابلیت تنظیم
فرمان سه پره یوروتن + سیلور
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
چراغهای مه شکن جلو و عقب
تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
برفپاککن تناوبی قابل تنظیم
و….
قیمت
قیمت در ایران: ۱۱۰ میلیون تومان (بازار آزاد)
قیمت در امارات: ۵۴,۹۰۰ الی ۵۷,۵۰۰ درهم (نسخه ۱.۵ لیتری)
ALL CARS
۹ مرداد ۱۳۹۴بسیار عالی اما قیمتی نجومی
سپاس از سام کاویانی
ارش
۹ مرداد ۱۳۹۴چرا نظر من ثبت نمیشه؟
سام
۹ مرداد ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز(ALL CARS )، لطف داری شما
میثم
۹ مرداد ۱۳۹۴قیمت در ایران 100 میلیون
قیمت در ایران 500 میلیون
قیمت در ایران 1 میلیارد
قیمت در ایران…..
قیمت در ایران….
خسته شدیم :(
ALiHidden
۹ مرداد ۱۳۹۴به نظرم باید جای پخشش با کولرش عوض شه!
DAIMLER
۹ مرداد ۱۳۹۴it sucks
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۴تویوتا یه ماشین زشت مث این داره
یه غول به نام لندکروز داره
وانت و تراک های چون هایلوکس و تورنادو و تاکوما داره
سدان هایی مث کمری اوالون و اریون داره
تویوتا ابر تکنولوژی به نام میرای داره
تویوتا چیزی به نام لکسس داره
لکسس غولیهایی به نام های lx و gx داره
لکسس خودروی لوکسی به نام ls داره
سدانی مث es و gs داره
لکسس nx و rx رو داره
تویوتا کیفیت بینظیر داره
اسطوره ای به نام اف جی کروز داره
ژاپن تویوتا و لکسس رو داره
ژاپن هوندا و اکورا رو داره
ژاپن نیسان و اینفینیتی رو داره
ژاپن مزدا رو داره
ژاپن سوبارو رو داره( برترین سدان های دو دیفرانسیل
ژاپن اسطوره ای به نام داتسون داره.
ابر ماشینهایی به نام lfa و gtr داره
اکورد و سیویک و cr_ v و کمری پرفروش رو داره
ژاپن ماکسیما رو داره
ژاپن اسطوره هایی به نام گالانت و لنسر داره ( اوولوشن)
زاپن وانت پرقدرت توندراداره که هواپیمای غول پیکر ناسای امریکارو باخودش میکشه
زاپن هایلوکس داره که تودنیا محشربه پاکرده جزانگشت شمارماشینایی که توقطب استارت خورداره…
زاپن سبزترین وارزشمندترین وباکیفیت ترین خودوهاروداره…
ژاپن یعنی اینا و خیلی چیزای دیگه که کره وخیلی برندهای خودرو سازی دیگه به زور باهاش رقابت میکنن ..خیلیها تو خواب هم بهشون نمیرسه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۹ مرداد ۱۳۹۴الان محمد جان مقصود شما چی بود که کامنت آقای Retolex رو تکرار کردی؟
در چند پست قبلی پدال ایشون چنین کامنتی گذاشته بودن!!!
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۴چون اول حرف حساب کتاب نداره دوم عاشق ماشینای زاپنی ام…باهیچی قابل مقایسه نیستن..محشرن محشر..عند کیفیت وتکنولوزی هستن والبته ماشینای اروپایی هم
شایان
۹ مرداد ۱۳۹۴پول بی ارزش ایران 110 میلیون واسه این دادن واقعا که…
امیرحسین
۹ مرداد ۱۳۹۴در هیچ کجا دنیا طبقه متوسط مثل ایران بخت برگشته نیست.زیر 120 میلیون عملاً هیچ ماشین خانوادگی ارزشمندی وجود نداره هیچ،برای جوانان طبقه متوسط هم هیچ ماشین ارزون و ارزشمندی پیدا نمیشه
یاریس ماشین جوانان و زوج های جوون هست.با کدوم منطق 110 میلیون؟؟
میدونم رویا پردازی هست ولی امیدوارم ایرانخودرو برای یکبار هم شده فکری به حال جوانان بکنه و “رنو کلیو” رو با قیمت 80 تومن دست ما بده.البته رنو کلیو توربوشارژر 120 اسب نه 80 اسبی
محمد20
۱۰ مرداد ۱۳۹۴میخوام نباشه IKCO
milad
۹ مرداد ۱۳۹۴میراژ رو به این ترجیح میدم … قیمت بسیار کمتر ، حجم موتور کمتر اما شتاب برابر با این ، مصرف ۴ لیتری
عباس
۹ مرداد ۱۳۹۴هم چین میگه از یک خودرو ارزان قیمت نباید انتظاری داشت،که ما همه بنز سواریم(نکه تازگی ها بنز اومده ایران قرارداد ببنده)!!110 میلیون چه خبره!فکر کنم به پول ما تو امارات 60 میلیون باشه!این باید جایگزین 206 بشه!خیلی بدبختیم تو امارات این خودرو ارزون قیمته!ما خوابشم نمیبینیم
ارش
۹ مرداد ۱۳۹۴تو سفر رییس جمهور روحانی به یکی از شهرها یک پیرمرد 70و 80ساله امد جلوش و جلوی همه مردم گفت وقتی امام خمینی قیام کرد ما زاغه نشین ها باهاش هم صدا شدیم و قیام کردیم نه اشراف ها .حالا این از وضع بیمه درمانی این از زندگی ما این از …!به نظرم سیاست داخلی انقلاب درست انجام نشد وگرنه این همه فساد و اختلاس و ربا و رانت و… تو جامعه اسلامی جای تعجبه.به قول رهبر کلید حل مشکلات ما تو وین و لوزان و … نیست پس تا وقتی که مدیریت اینه وضع خودرو سازی هم همینه الکی خودتونو دل خوش خودرو سازان خارجی نکنید که با امدنشون تحولی ایجاد میشه!چون دولت باهوشتر از اوناست که بخواد دوتا خودرو ساز دولتی ور شکست بشن
نوید جهرمی
۹ مرداد ۱۳۹۴فورد فیستا و مزدا 2 رو ترجیح میدم.
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۴اقای کاویانی واقعا خسته نشدی …..
فکر کنم این سومین باری است که یاریس را تست می کنی هرچی بدو بی راه است به این ماشین وکمپانی تویوتا می گی چه یاریس چه تویوتا کرولا.
این ماشین باید بارقیب خودش اکسنت وریو مقایسه بشه که از هر جفتشون کیفیت سواری بالاتری داره .
شما اگه اپشن می خواهی یا از کمپانی معظم تویوتا خوشت نمیاد راهکارش خیلی راحته .شما خواستی ماشین بخری تویوتا نخر…..خب…….خودتم اذیت نکن.
سام
۹ مرداد ۱۳۹۴بنده ماهها پیش تنها در مورد نمونه سدان این خودرو مطلب نوشتم، نمی دانم عدد سه را از کجا بدست آوردید؟! در ثانی در کجای این متن به این خودرو بد و بیراه گفته شده است؟! خوشحال می شوم آن را به من نشان دهید. ثالثا اگر این متن را به دقت خوانده باشید می بینید که این یک متن خارجی است و نویسنده اصلی آن یک شخص اماراتی بوده و بنده تنها برگردان آن را انجام داده ام.
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۴هر ماشینی یک قیمت دلاری داره که همه جا ثابته واین ماشین در سایتtoyota پانزده هزاردلار در فول ترین مدل قیمت داره.
که باتوجه به تعرفه وهزینه شماره گذاری ومالیات و…مانند سایر خودرو های وارداتی با توجه به ظوابط درست یا غلط ایران قیمت می خوره واین قیمت گذاری فقط مختص یاریس نیست.
تمام خودرو های وارداتی در ایران قیمت بالایی دارند.ازجمله یاریس.
واین ماشین نسبت به رقباش عالیه .
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۴چه جالب که این شخص اماراتی درمورد قیمت این ماشین در ایران وشرایط ایران خودرو هم نظر داده .این اماراتی ها عجب ادمای با دغدغه ای هستند!!!!!!!!!!!!!
وجالب تر از اون این تیکه کامنت شماست:
(ثالثا اگر این متن را به دقت خوانده باشید می بینید که این یک متن خارجی است و نویسنده اصلی آن یک شخص اماراتی بوده و بنده تنها برگردان آن را انجام داده ام.)
برادر من می دونم شما زحمت کشیدید واین متن را ترجمه کردید واز صمیم قلب از شما به خاطر تمام متن هایتان که در این سایت قرار دادید در مورد تمام موضوع ها وخودرو ها که سبب افزایش اگاهی می شود تشکر می کنم .وبه شخصه خیلی از مطالبطان برای من جذاب بوده است.
ولی درمورد قیمت گذاری که شما به متن افزودیدکه کاملا درسته .قیمت این خودرو بالاست .
ولی حرف من این است قیمت همه خودرو های وارداتی بالا است ولی خریدار اگر بخواهد خودرو هاچبک کوچک شهری بگیره با حدود همین رنج قیمتا تو ایران سروکار داره وباید بین رقباش تصمیم گیری کنه .
که این خودرو بین رقباش کیفیت بالاتری داره.
سام
۹ مرداد ۱۳۹۴ای کاش از اول می گفتیدید که منظورتان قیمت این خودروست زیرا صحبت از بدگویی شده بود،در حالی که در جای جای این متن بر شایستگی های این خودرو مهر تأیید زده شد. بگذریم!
فرمایش شما تا حدی درست است، عوارض گمرکی و مالیات ها قیمت هر خودرویی ولو کوچک را به عرش رسانده و دست مصرف کننده ایرانی را از آنها کوتاه نموده است ولی با این حال، باز هم می بینیم که در همین بازار آشفته، برخی از رقبای تویوتا یاریس (هاچ بک) با بهای پایین تری نسبت به آن عرضه می شوند که در ذیل توجه شما را به چند نمونه از آن جلب می کنم.
هیوندای I20 با پیشرانه 1.6 لیتری (88/4 میلیون تومان قیمت ثبت نامی)
ام جی 3 با پیشرانه 1.5 لیتری (در حدود 75 الی 80 میلیون تومان)
البته دو خودروی ذیل از لحاظ عملکرد در حد و اندازه های تویوتا یاریس نیستند ولی به لحاظ فرم بدنه ای که دارا هستند کماکان توسط برخی از افراد با یاریس مقایسه می شوند. از جمله:
میتسوبیشی میراژ با پیشرانه 1.2 لیتری ( بهای نمونه ثبت نامی در حدود 67/8 میلیون تومان)
کیا پیکانتو با پیشرانه 1.25 لیتری ( بهای نمونه ثبت نامی در حدود 74/2 میلیون تومان)
تویوتا یاریس هاچ بک خودرویی درخور و مناسبی است ولی بیشتر مصرف کنندگان ایرانی طبق عادات و گرایشاتی که دارند ترجیح می دهند که با این مبلغ خودرویی بزرگتری را خریداری نمایند و همین مسئله است که بازار آن را سخت محدود نموده است.
Archi KHAN
۹ مرداد ۱۳۹۴به نظرتون کسی که بخواد 120-110 پول بده ، آلفا میتو بخره بهتر نیس ؟!!
سراتو
النترا
سیویک
فلوئنس
حتی کرولا
اینا چی … ؟؟!!!!
بابا همین رنو که همه میگن بده ، از موتور1600 ال نود 107 اسب میکشه ، اونوقت تویوتا با اووون همه کب کب و دب دب از موتور 1500 107 اسب !
به نظرتون اختلافش خیییلیه ؟؟!!!!
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۴مهم نظر هیچکس نیست .مهم اینه که این ماشین نسبت به رقیباش در امریکا بالاترین فروش راداره .ودر ایتالیا محبوب ترین خودروی کوچک شهری است.
وبالاترین کیفیت در سگمنت خودش از نظر سایت جی دی پاور.
خیلی ها می گن تویوتا زشته اپشن نداره و……توصیه بنده به تمام این عزیزان این است که شما خواستی ماشین بخری تویوتا نخر .ماشین خارجی که انحصاری نیست تا دلت بخواد رغیب کره ای وچینی داره.
Archi KHAN
۹ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز لطفا منبع حرفتون :
بالاترین فروش بین رقباش در امریکا و محبوب ترین خودروی کوچک شهری ایتالیا را بفرمایید.
Armin
۹ مرداد ۱۳۹۴بنده خودم طرفدار ژاپنم اما وقتی کیا سراتو باشه ۱۱۰ تومن خیلی بیشتر به این میارزه ، درسته تویوتاس ژاپنیه با کیفیته اما قیمت احمقانه ای داره ،،، چون هیچ کجای دنیا به این قیمت نیس واقعا توهین به مردمه
افشین
۹ مرداد ۱۳۹۴ماشین خوبیه اما اصلا ارزش خرید رو با این قیمت نداره…یکم بیشتر بذاری بری کرولا بگیری بهتره ….پشتش هم من زیاد دوست ندارم اما خب سلیقه ایه
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۴کاملا بانظرتون موافقم.
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۴اینهمه به تویوتا گفتید قیمت های نجومی داره درایران .ولی در کشور های دیگه ارزونه مثلا امارات.
خب پس بقیه برند های خودرو سازی توایران ارزونن وفقط تویوتا گرونه؟
یه بار شد بگین چرا مرسدس c200 2015 که بهای 33000 دلار داره.درحال حاظر 540 میلیون تومان قیمت داره تازه موتورش زیر 2500 cc است وتعرفه مانند بقیه خودرو های زیر 2500 cc داره .
ورقیبش لکسس is با بهای دلاری تقریبا مشابه در فول ترین مدلش240میلیون قیمت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(درضمن تویوتا یاریس هاچبک حدود 15000 دلار باهزینه حمل ونقل در بازار خلیج فارس قیمت داره.وبهای ان باتوجه به تعرفه ها در نمایندگی ایرتویا 108 میلیون تومان است.)
منتظر جوابتون هستم جناب اقای کاویانی.
باتشکر.
Armin
۹ مرداد ۱۳۹۴تمام رقبای این مثل پیکانتو میراژو مزدا۲ بین ۶۰ تا ۷۰ تومن قیمت دارن پس این گرونه ،،، اگه بنزی که گفتین از رقیباش نزدیک دو برابر تو ایران گرونتر بود حرفتون درسته
سام
۹ مرداد ۱۳۹۴محمد عزیز، اتفاقا به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. این را خدمتتان عرض کنم که همین چندی پیش،مطلبی از طرف اینجانب در مورد مرسدس کلاس C جدید انتشار یافت و در آن از بهای بالای این خودرو سخت انتقاد شده بود،می توانید همین حالا به آن مراجعه کنید.
datsun
۹ مرداد ۱۳۹۴بسیار عالی طراحیش خوبه کابینش واقعا زیباست
دانیال
۹ مرداد ۱۳۹۴یاد اون زمان افتادم که با 10 ملیون 206 موتور فرانسه سوار میشدیم …حالا باید یه مایشن تو همون کلاس با کمی امکانات بالاتر 150 ملیون بگریم 206 هم که یه زمان یه ماشین عالی واسه قشر ما بود شده یه ماشین بی کیفیت واسه قشر خوب جامعه ….تویوتا عالیه اما این مدلش طراحی داخلیش با کمترین امکانات و وسایل سرگرمی.. باید ببینیم تو بازار ازش چه استقبالی میشه
AHMADREZA
۱۰ مرداد ۱۳۹۴خوشمان آمد
فرشید
۱۰ مرداد ۱۳۹۴تو بارسلون بیل بردهای تبلیغاتی نصب بود که هیبرید همین ماشینو با 60 قسط 150 یورویی میشد خرید که ماهانه با پول ایران با یورو 3700 تومن میشه تقریبا ماهانه پونصد و پنجاه و پنج هزار تومن ، واقعا اگه این نوع پرداخت و قیمت پیش بیاد کسی میره پراید بخره الان اگه شما برید از یه بانکی تو ایران پونزده میلیون تومن شصت ماهه وام بگیری که قسط ماهانه میشه حداقل( با بهترین نرخ سود 21 درصد ) چهارصد و ده هزار تومن باید یه ده میلیون بذاری روش تا بتونی حداقل یه تیبای گلاب به روتون بخریم
me84
۱۰ مرداد ۱۳۹۴تو ایران که هیچ، حتی اونور آب هم که قیمتها عادلانه است، این ماشین با این توصیفی که ازش شده، زیاد چیز جالبی نیست. رقیبهای زیادی داره تو قیمت خودش. اگه آرم تویوتا رو بردارین انگار یه ماشین چینیه. بخصوص رنگ نارنجیش. از تویوتا بعیده این طراحی. واقعا پسرفته. مزدا 2 کجا و این کجا.
از آقای کاویانی هم ممنونم بابت ترجمه این مطلب. عاشق قلم زیبای شما هستم. ارادتمندیم
سام
۱۰ مرداد ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
بنده هم ارادتمندم.
احمدرضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۴قیمتش توی ایران به شدت غیرمنطقیه. با این پول میشه رنو کپچر خرید. حتی برخی چینی ها مثل ام جی 350 به این خودرو نسبت به مبلغ پرداختی ارجحیت دارند. آخه چه خبره ؟! 110 میلیون بدی برای یک هاچ بک اونم با کمترین آپشن و یک موتور ضعیف ؟! این خودرو توی بازه 80 تا 90 میلیون باشه ارزش فکر کردن برای خرید داره بیشتر از این واقعاً ارزش خرید نداره.
fluid
۱۰ مرداد ۱۳۹۴به نظر من این قیمتی که تو ایران عرضه میشه بازم یه سیاست از طرف دولت
چون اگه بیاد زیر 90 عرضه بشه بازار ماشین های داخلی و البته بازار خودرو های کشور دوست (چین) رو خراب میکنه !!!
مثلا این 60 بدن فکر کنم یه تنه ایران خودرو تعطیل کنه!
ARASH
۱۰ مرداد ۱۳۹۴در بیشتر نقاط دنیا، سیاستهای جاری دولتها بر این منوال قرار دارد که از فروش و ورود خودروهای کوچک و نیز کممصرف، با انواع و اقسام وامها و معافیتهای مالیاتی و گمرکی…. حمایت کنند، زیرا با انجام این کار هم از مصرف بیرویه بنزین جلوگیری شده و هم از شدت آلودگی هوا کاسته میشود ولی در کشور ما، به دلایلی چند، که مهمترین آن وجود غولهای انحصاری و غیرپاسخگوی خودروسازی است، این مسئله، علیرغم فواید فراوانی که به همراه دارد، همواره نادیده گرفته شده است. زیرا ورود هر خودروی مرغوب، مدرن، کممصرف و نیز ارزانی، حیات این مؤسسات زیان ده را که وبال گردن دولت و ملت هستند، به مخاطره میافکند و خواب آنها را سخت آشفته میسازد. بگذریم!نویسنده بزار دستت ببوسم با ایجاش بیشتر حال کردم عاشق کنایهات
سام
۱۰ مرداد ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم آرش عزیز،از بابت این همه لطف و محبتی که نسبت به بنده دارید از شما بسیار سپاسگزارم.
ARASH
۱۱ مرداد ۱۳۹۴سام عزیز سالهای متوالی زندگی من صرف نوشتن و کار و مشاوره در ضمینه خودرو بوده تجربیات بسیاری کسب کرده و همواره میکنم… لذت فراوانی برایم دارد فعالیت در ضمینه خودرو سام عزیز در سال 91 بنده به اجبار به علت مریضی پدر و نیاز مراجعه لحظه ای به پزشک به اصرار مادر یک 405 صفر خریدم با اینکه میدانستم اشتباه کردم ولی خوب نیاز داشتم سام به شرفم قسم خودرو 1 ساعت بعد از تحویل دچار نقص در قسمت گیربکس شد و هم انجا ماند روز بعد سیم کشی سوخت و پدرم به علت وحشتی که کرده بود دچار لرزش شدید دست شد سام تا به حال اینگونه کمرم نشکسته بود گر چه خانواده ام میدانست ولی شرمسار بودم سام من نه کینه دارم نه چیزی فقط کیفیت حق این مردم نیست رک بگن نیست ما سوار خر میشویم..در ضمن دلم بد جو گرفته یکی با من درددل کنه میخوام هر چی ایرانخودرو سرم آورده بگم 09376709258
سام
۱۱ مرداد ۱۳۹۴با سلام
آرش عزیز،واقعا و از ته دل متأثر شدم و برای پدر بزرگوارتان شفای عاجل را آرزومندم.بنده چند سالی در یکی از این مجموعه ها شاغل و از نزدیک نحوه ساخت خودرو را شاهد و ناظر بودم و متأسفانه هر ساله هم افراد نالایق تری عهده دار امور شدند که آدمی ناخودآگاه با خودش می گفت : دریغ از پارسال! مدیرانی که حواس شان به همه چیز معطوف بود به جز خودرو.
ناشناس
۳۰ خرداد ۱۳۹۶زمینه آقای نویسنده البته از زحمتی که میکشین کمال قدر دانی را داریم
ARASH
۱۲ مرداد ۱۳۹۴سام عزیز ممنون بابت همدردی و شرمسار بابت کامنتهای غیر مرتبط با مطلبتان بنده از نوشتها ی شما بویی به مشامم رسید بویی که درد کشیدها خوب میفهمند درد کشیدهای خودرو سام آرزوی بزرگ زندگی من خنده مردم کشورم است و میدانم مردم کشورم عاشق خودرو و سفر هستند و هر چه خودرو بهتر و با کیفیتتر مردم شادتر هستند این را دیده و میگویم در کل سام جگر ما سوخته باز ما دهه 60 تیها خاطرات خودرویی بهتری داریم دلم برای نسل جدید میسوزه پراید وانت آریسان!
امین
۱۰ مرداد ۱۳۹۴تویوتا برند خوبی هست و مسلما ماشینهای با کیفیتی هم تولید میکنه که مصرف کنندگان خودش رو راضی نگه میداره ولی شخصا اگر این پول رو داشتم میرفتم یه مقدار افزایش پول ام جی 6 میگرفتم . شاید از نظر کیفیت به پای تویوتا نرسه ولی طبق گفته مصرف کنندگان ماشین خوب و بادوامیه.
رضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۴رقبای خیلی بهتری هم هست که میشه به این ترجیح داد
برهوت
۱۱ مرداد ۱۳۹۴سلام. اگه یهو چشمامونو بازکنیم و ببینیم ای وای هنوز تو سال 88یا 89هستیم، واقعا چکارمی کنیم؟ اگه یه مقدارپول داشته باشیم، میریم فورا ماشین می خریم یا این که فکرفردا رو می کنیم و با کارکردن درست و اصولی اونوقت قدرت انتخاب همه چیزو داریم؟،من که ازسالهای 54 که شانزده سالم بود و فهمیدم باید کارکرد و بااقتصاد روز جلورفت، تاحالا اینو فهمیدم که هیچوقت دیرنیست، نمیدونم حالایی ها چرا فکرمی کنن دیرشده؟تابوده همین بوده عزیزانم، فقط باید چشمامونو بازکنیم و درست کارکنیم، نبایدانتظارداشته باشیم یکساله ره 20ساله رو رفته باشیم، همین که بشینیم و زانوی غم بغل بگیریم، عقب میفتیم. کاروتلاش و صبر ، اونوقت می بینی که بطورمعقول به چیزهایی می رسی. الآن که هزارماشاا…همه میخوان بهترین ماشین و بهترین خونه و بهترین ویلا و بهترین دفترکار دربهترین نقطه شهرداشته باشند و صدالبته بهترین زن و زندگی، این که چرا اندازه گلیم مونو نمی شناسیم دیگه باید ازخودمون بپرسیم. قناعت به معنای خساست نیست، بلکه به معنای درست خرج کردن و اسراف نکردن است.
Archi KHAN
۱۴ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز من منظور شما را از :
” اگه یهو چشمامونو بازکنیم و ببینیم ای وای هنوز تو سال 88یا 89هستیم، واقعا چکارمی کنیم؟ ”
درست متوجه نشدم ؟؟؟!!! ( بازم تاکید میکنم ، من متوجه نشدم شاید دوستان جان مطلب را گرفتن)
و سوالم از شما به عنوان یه فرد دنیا دیده (متولد 1348- طبق فرمایش خودتون) اینه که :
به نظر شما برای هر فرد اندازه گلیم خاصی در نظام آفرینش هستی معین شده ؟!
یعنی هر نوزادی که بدنیا میاد از همون بدو تولد ، اندازه ی گلیم اش مشخصه ؟؟!
امین
۱۵ مرداد ۱۳۹۴من از تویوتا خوشم نمیاد……ولی اکثرا میگم موتورش قدرتش کمه….
مگه فقط موتوره ماشینه….
بگو گیربوکسش توپه….
بگو قطعات مثل خر کار میکنه…..
بگو کولرش 10000 تا خراب نمیشه……
حالا موتورش قدرتش کمه ولی بابا قطعاتش انقدر دیر خراب میشه که خودت خسته میشی
چون کار ژاپنه….
باور کن لاستیکش کم کم 10 سال کار میده
حمید ع
۳ شهریور ۱۳۹۴ممنون آقای کاویانی از قلم فصیح و با ارزشتان.
محمد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵با این قیمت من بودم لنسر یا مزدا ۳ میگرفتم. اگه هاچبک میخواستم میراژ یا مزدا ۲. تمام.