تویوتا کرولا یکی از محبوبترین خودروهای تاریخ محسوب میشود. این یک گزافهگویی نیست زیرا آمارهای فروش این خودرو در ۴۸ سال عمر آن بیانگر این نکته میباشند.
تاریخچه کرولا
کرولا که یک خودروی جمع و جور خانوادگی محسوب می شود برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شد.
در سال ۲۰۱۳ فروش کرولا از ۴۰ میلیون دستگاه گذشت و رکوردی جاودانه را خلق نمود. این فروش بالا را می توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگیهای فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه های گوناگون مرتبط دانست.
میزان فروش و محبوبیتی که کرولا در طول چهار دهه بدست آورد، حیرت انگیز است. پر فروشترین خودروی جهان، برای کسب این موفقیت، سالها تعادل بی نظیر خود را در امکانات، کیفیت، کارایی و قیمت حفظ نموده است.
در طول سالیان تولید، کرولا همراه با تغییرات تکنولوژی، طراحی و امکانات، به تدریج تغییر اندازه نیز داده و بزگتر از سابق شده است. این مزیت اکنون با فضای مناسب و جاداری خودرو خود را به رخ می کشد. مدل ۲۰۱۴ کرولا، اکنون در دوران بلوغ خود به سر می برد و یک خودروی با پشتوانه قوی و تکامل یافته محسوب می شود.
کرولا هیچ گاه ادعادی بی نقص بودن و کامل بودن نداشته است. حرکت آهسته و پیوسته تویوتا برای تکامل کرولا و دیگر محصولاتش، نه آنچنان بوده که مشتریان را در هر دوره با تغییراتی بی حساب، مغشوش سازد و نه آنقدر کم رمق که آزرده نماید و از رقبا جا بماند.
در حالی که هنوز مدلهای نسل شش و هفت کرولا در کشور ما در حال استفاده هستند، یازدهمین نسل آن با کد E170 در دو نسخه با طراحی جلو و عقب متفاوت در حال فروش است.
جدول مشخصات تویوتا کرولا ۲۰۱۴
دستهبندی | مشخصات و امکانات |
---|---|
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور | ۱.۶ و ۲.۰ لیتری VVT-i |
حداکثر قدرت | ۱۲۱ اسب بخار و ۱۴۳ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۱۸۷ |
جعبهدنده | ۶ سرعته دستی یا CVT (اتوماتیک متغیر پیوسته) |
مصرف سوخت ترکیبی | حدود ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
طول | ۴۶۲۰ میلیمتر |
عرض | ۱۷۷۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۴۶۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۷۰۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۲۵۰ کیلوگرم |
حجم صندوق عقب | ۴۷۰ لیتر |
سیستم تهویه مطبوع | دستی یا اتوماتیک (بسته به تیپ) |
نمایشگر لمسی | در تیپهای بالاتر |
دوربین دنده عقب | در برخی تیپها |
سیستم صوتی | ۶ بلندگو با قابلیت اتصال USB و AUX |
سیستم ورود بدون کلید | موجود در برخی نسخهها |
کروز کنترل | در تیپهای بالاتر |
کیسه هوا (Airbag) | جلو، جانبی و پردهای |
ترمز ABS و EBD | بله |
سیستم کنترل پایداری (ESC) | بله |
سانروف | در برخی تیپها |
طراحی کرولا ۲۰۱۴
مقایسه نسل جدید کرولا با نسل قبلی از یک حرکت حساب شده و هوشمندانه در موضوع طراحی، حکایت دارد. کرولا باید علاوه بر حفظ هویت خاص و منحصر به فرد خود، جدید، مدرن، همه پسند، زیبا و دلنشین باشد.سبک طراحی مدل مورد آزمایش که مخصوص خاورمیانه بود، متفاوت از مدلهای آمریکایی آن است. مدلهای وارداتی به ایران نیز توسط ایرتویا از همین نسخه می باشند. طراحی این مدل به مراتب زیباتر و مدرن تر از نمونه آمریکایی است که شکلی کلاسیک و محافظه کارانه دارد. طراحی متفاوت چراغها برگرفته از مدل آلتیس و با سبک ژاپنی، با تیغه های استیل جلوپنجره ادغام گردیده است. کشیدگی چراغها، برآمدگیهای گلگیر و خطوط بدنه در مجموع، علاوه بر پویایی ظاهری، بدنه را نیز بزرگتر نشان می دهند.
در انتهای بدنه، چراغهای عقب عادی تر و آشنا به نظر می رسند. در مجموع تویوتا به دنبال یک طراحی جذاب بوده که البته افراطی نباشد و بنابراین خیلی منحصر به فرد نیز به نظر نمی رسد. همین موضوع می تواند باعث شود که طیف بیشتری از افراد را به سوی خود جذب نماید.
راحتی
فضای داخلی با تریمی دو رنگ، بدور از هیجان و با نگرشی کلاسیک، طراحی شده است. فرمان و نشان دهنده های داشبورد حس خوبی را منتقل می کنند. با این وجود، کنسول با حجم ها و اشکال هندسی متفاوت، کمی بهم ریخته و نا منظم به نظر می آید. خوشبختانه کیفیت بالای مواد داخلی، آرامش بخش خاطر راننده خواهد بود. اولویت تویوتا در طراحی کابین، ارگونومی و دسترسی و کنترل راحت و کارایی بوده و زیبایی را در اولویت آخر قرار داده است.
فضای داخل کابین با افزایش فاصله بین دو محور جلو تا عقب به ۲.۷ متر، افزایش یافته و فضای پا و سر نیز خوب است. کمبودی در فضای بار ۴۷۰ لیتری هم مخصوصا با خواباندن صندلیهای عقب، احساس نمی شود. قرار دادن فضاهای مختلف و تعبیه جای لیوان و بطری و وسایل خرد دیگر نیز، به خوبی صورت گرفته است.
تجهیزات داخلی مدل تست شده شامل سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید هوشمند، آینه ها و پنجره های الکتریکی، صفحه نمایش ۳.۵ اینچی در میان کیلومتر شمار و صفحه نمایش ناوبری و سیستم تفریحی چند منظوره داشبورد، دکمه استارت-استاپ، کروز کنترل و سقف بازشو بود.
قوای محرکه تویوتا کرولا ۲۰۱۴
مدلهای خاورمیانه از دو پیشرانه ۱.۶ و ۲.۰ لیتری VVT-i بهره می برند. در حالیکه مدل پایه قدرت ۱۲۱ اسب بخار را تولید می کند، موتور دو لیتری ۱۴۳ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر در دور ۳۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. گیربکس مدلهای اتومات می تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار سرعته خودکار باشد. که در نمونه تست (و نمونه های وارداتی به ایران) از نوع چهار سرعته می باشد.
برخلاف انتظار ما، ترکیب پیشرانه دو لیتری و این گیربکس بسیار هماهنگ و خوب بود و دینامیک خوبی را به نمایش می گذاشت. به طور مثال این خودروی ۱۳۵۰ کیلویی ظرف ۹.۷ ثانیه از سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب می گیرد. در زمان کروز با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی ۳۰۰۰ دور بر دقیقه قرار می گیرد که قابل تحسین است. نهایت سرعت هم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.
میزان مصرف سوخت در حین آزمایش ۹ لیتر در صد کیلومتر بود. مصرف ترکیبی خودرو در شهر و جاده نیز ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که نسبت به رقبای کره ای در حد خوبی قرار می گیرد.
فرمان و تعلیق
سیستم تعلیق تقویت شده، کارآیی بالایی دارد. با وجود تایرهای ۲۰۵/۵۵ روی رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، تعادلی خوب و مناسب در حرکات بدنه دیده می شود. عملکرد ترمزها نیز خوب می باشد و توقف در یک مسیر مستقیم و بدون انحراف و با احساس مناسب پدال ها همراه است.
در عوض فرمان الکتریکی کمی بدون احساس و مبهم عمل می کند. در عوض چرم پیچیده شده دور فرمان، جذاب است.
ایمنی
نتایج تست های ایمنی این خودرو توسط EuroNCAP شامل پنج ستاره ایمنی می باشد و در تست موسسه IIHS شامل امتیاز خوب برای تست اورلپ، جلو، پهلو و استقامت سقف است. اما در تست جدید و بسیار سخت small-overlap که برخورد از ناحیه یک چهارم جلوی خودرو به مانع سخت است، امتیازی مرزی دریافت نموده است.
جمع بندی
در مجموع کرولای جدید را باید خودرویی کاملتر، ایمن تر، راحت تر و زیباتر از نسل پیشین آن دانست. گرچه ترجیح می دادیم که گیربکس CVT را در این مدل ببینیم یا گیربکسی با دنده های بیشتر و سروصدای کابین هم می توانست کمتر باشد و آپشن های بیشتری را هم شاهد باشیم، اما کرولا با همان ویژگی هایی که بدانها مشهور است، یعنی قابلیت اطمینان بالا، خوش نامی، تعادل در همه چیز و قیمت مناسب، همچنان انتخاب اول ما در این کلاس خواهد بود.
کرولا در ایران
از چندی پیش در ایران، شرکت ایرتویا به عنوان نمایندگی رسمی تویوتا، فروش کرولای جدید را در دو تیپ GLI و XLI آغاز نموده است. قیمت نقدی کرولا GLI از سوی ایرتویا ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان بدون در نظر گرفتن مالیات، اعلام شده است که در فروش اقساطی تا ۵۰ درصد شامل تسهیلات نیز خواهد بود. مدل XLI نیز با قیمت ۱۰۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان و همان میزان تسهیلات عرضه می شود.
سامان
۱۲ خرداد ۱۳۹۳فکر کنم واقعاً خودروى خوب و قابل قبولى باشه که وارد بازار شده، از نظر طراحى هیچ ضعفى نسبت به رقبا نداره و از نظر آپشن همردیف رقباست.
از نظر فنى هم خیلى بهتر از کیا سراتو، هیونداى النترا و هوندا سیویک است. قیمت تقریبى این خودرو الان در بازار بین 125 تا 130 میلیون تومان است.
مک میسل
۱۲ خرداد ۱۳۹۳بابا اینا که ماشین نیستن در برابر پراید پراید میخورتشون……ههههههه
(البته تو خواب اینو دیدم)
خاوری مزراتی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳طراحی بیرونیش مخصوصا از کنار و جلو از سه رقیب که سامان جان گفتن بهتر
کیفیت مواد بکار رفته هم به نسبت سه رقیب دیگر مخصوصا کیاوهیوندای بهتر است
طراحی داخلی از کیا و هوندا زیباتر اما همردیف الانتراست
به نظر من قابل اطمینان تر از هیوندای وکیا است و ایمنی خوبی هم دارد..بنظرم اشکال عمده این خودرو دینامیک رانندگی است که تویوتا بواسطه فروش بالای هر نسل ان چندان به دینامیک توجهی نمیکند.
بر خودروسازان سختکوش درود
فواد
۱۲ خرداد ۱۳۹۳سوارش شدم در یک کلام خارق العادست
توفیقی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳پرفروش ترین خودروی جهان…
واقعا شایستگی این جایگاه رو داره قیمت مناسب و کیفیت خوب
امیر
۱۲ خرداد ۱۳۹۳یادمه قیمت نسل قبلیش در اوایل عرضه اش تو ایران حدود 36 ملیون بود
آخه چه منطقی قبول میکنه ماشینی که حدود 3 سال پیش میتونستی با 36 ملیون بخری الان 120 ملیون پول بدی بخریش
sadegh
۱۲ خرداد ۱۳۹۳داش امیر، منطقِ بدبختی و فلک زدگیه ایرانی ها این وضع رو قبول میکنه، به خدا هر کشور دیگه ای بود تا الان با این وضع چنون توی دهن […] میزدن که حالش جا بیاد، اونوقت توی ایران هر چی گرونتر میشه، تقاضا هم میره بالا تر!!!!!
(البته میدونم، ما هم اعتراض کردیم، ولی مردمو مث گوسفند کشتن!! :( )
سعید از بوشهر
۱۲ خرداد ۱۳۹۳پول بسیار بی ارزش شده ، 3سال پیش میتونستی با 36 ملیون بخری قبول ولی شما به پول هایی که دست مردم هست نگاه کنید که 10 برابر 3 سال پیش شده
sadegh
۱۲ خرداد ۱۳۹۳سعید جون، کاش یکم از 10 برابر ها رو هم به ما نشون میدادی اولا که همچین چیزی نیست، بعدشم اگه اینجوری باشه، درامد 10 برابر شده ولی اجناس 1000 برابر شدن!
بابای من 46 سال سابقه کار داره، سال 89 برجی 500-700 درامد داشت، الان 800-1 میلیون، اونوقت قیمت اجناس همینجوری بالا رفت؟؟؟!
خاوری مزراتی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳صادق جون قربونت چرا با دل ما بازی میکنی؟/؟؟؟
واقعا عکس آل پاچینوی عزیز در شمایل پدرخوانده اه از نهادم برآورد!!
sadegh
۱۲ خرداد ۱۳۹۳چاکرم داش خاوری، راستش یه بار دیگه پدرخوانده رو دیدم، دلم برا آل پاچینو تنگ شد، برا همین دوباره زدم توو خط آل پاچینو
واقعا بازیگر عشقی و بزرگیه
خاوری مزراتی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳میگم منم برم دوباره ببینمش
دون چیچو: “هی مایکل ، تو داری به با یه کسایی معامله میکنی حیونن”
مایکل کورلئونه: “اسمش هایمن راسه دون چیچو…
دون چیچو: “با اون هایمن راس”
sadegh
۱۲ خرداد ۱۳۹۳وای، داداش، توی پارت سومش، اونجاش که دخترشو دم سالن تئاتر میکشن، دیدی آل چه چوری بازی میکنه؟؟؟! با اینکه بار دوم بود میدیدمش، خداییش اعصاب و روانمو ریخت بهم
شلبى
۱۲ خرداد ۱۳۹۳صادق جان عکسى که کذاشتى خیلى خوب ،
اقا سعید بولى که الان براى مردم میمونه و میتونن بس انداز کنن نسبت ب قبل خیلى کم تر شده
بول دست بول دارا بیشتر شده، فاصله طبقاتى خیلى بیشتر شده.
sadegh
۱۲ خرداد ۱۳۹۳قربونت شلبی جان، لطف داری عزیز
حسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۳دوستان به نظرتون کیا اپتیما شکیل و بهتر از این ماشین نیست قیمتش هم تقریبا یکی هست. چون من چند وقت می خواهم اپتیما بگیرم به نظرتون این بهتره یا اپتیما؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
اخه این در کلاس اپتیما نیست ، این در کلاس النترا است .
بسنگی به استفادت داره ، اگر فضای بیشتر و موتور قویتر بخواهی ، اپتیما .
همچنین طراحی و ….
اگر نه تویوتا . سیویک هم عالیه . تعلیق عقبش هم مستقله .
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳عزیزم این ماشین هم رده ی سراتو و الانتراست
به نظر من اپتیما نگیر ، حالا هر جور مایلی ولی اگه میخوای ماشینت بعد 100 هزار کیلومتر واست عین روز اولش بمونه و کم بسوزونه ، اپتیما نگیر
hamed
۱۲ خرداد ۱۳۹۳اپتیماداشتی که بعد از 100 هزار تا خراب شده
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳اپتیما نداشتم ، ولی اپتیما دیدم که بعد 70 تا 100 تا وقتی کار کرده ، اتاق ماشین سرویس شده و اتاق به صدا افتاده و کلا ماشین به […] رفته ، ماشین کره ای همینه عزیزم ، هرکی خریده بعد از چند سال پشیمون شده
mohsen
۱۲ خرداد ۱۳۹۳من نمیدونم چه تعصب خاصی بعضیها به خودروهای کره ای دارن.
من 206 مدل اخر سال 90 دارم(صفر خریدم) که میگن بیشتر قطعاتش چینیه تا الان ماشینم 107000 کیلومتر رفته ولی تا حالا یک ریالم خرجش نکردم.
دوستم ریو کره ای داره که حدود 150000 کیلومتر باهاش رانندگی داره تا الانم هیچ مشکلی نداشته.
بعد من نمیدونم چطوری اپتیما بعد از 70000 تا میپکه و به صدا در میاد؟
داماد باجناقم پارسال ازرا دست دو مدل 2010 گرفته که 130000 تا رفته هیچ صدایی هم داخل ماشین نمیاد.
منم قبول دارم که مثلا ماشینای ژاپنی کیفیتشون از کره ای بهتره ولی جوری میگید که ماشینای ژاپنی تا صد سال کار میدن بدون هیچ استهلاک و مشکلی و ماشینای کره ای حداکثر عمر مفیدشون 50000 کیلومتره.
واللاه ماشینای چینی هم بعد از 50000کیلومتر اتاقشون به صدا در نمیاد.
hamed
۱۲ خرداد ۱۳۹۳اپتیما نیوفیس 2014 خیلی سرتر از کرولاست من خودم اپتیما دارم کاملا راضی هستم یکی از رفیقهام تویوتا کمری گرفته چیز خاصی هم نداشت فقط برند معروفی داره. فعلا که کره ای ها دارن میزنند جلو از ژاینی ها
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳واقعا؟؟؟؟؟
آهان آره راست میگی ، توی پایین بودن کیفیت و کم بودن محبوبیت و پایین بودن فروش و بی اصالت بودن طراحی و مصرف بالا از ژاپن زدن بالا دیگه ، اونایی که میگن کره ای خوبه معلومه تاحالا سوار ژاپنی نشدند
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳در ضمن عزیزم اون اپتیما رو باید با کمری مقایسه کنی نه کرولا
اپتیما تو چی از کمری میخواد سر باشه؟؟؟؟؟؟
تو مصرف ؟؟؟؟ تو کیفیت ؟؟؟؟ تو قیافه ( یه نگاه به کمری 2015 بنداز پایین لینک واست میزارم )؟؟؟ تو اعتبار برند ؟؟؟ تو استهلاک ؟؟؟؟؟ تو خدمات پس از فروش ؟؟؟؟ تو فروش ؟؟؟؟؟؟؟؟ ههههه باز پای کره ای ها به پدال باز شد ، با آغوش گرم ازتون استقبال میکنم ، ژاپنی ها کره ای هارو چپ خودشون هم حساب نمیارند ، الآن رقابت ژاپن ، با امریکا و آلمانه ، نه با برند های بی اصالت کره ای
سام*
۱۳ خرداد ۱۳۹۳من خودم عاشق تویوتا هستم که دیگه همه بچه های پدال میدونند ولی خوب خرید ماشین سلیقه ای هم هست و شاید این دوستمون اینطوری دوست داشته که اپتیما بگیره کما اینکه تو خیابون هم خیلی اپتیما میبینیم.منظورم اینه که بیاییم به سلیقه همدیگه احترام بزاریم.طبیعی هست هرکسی هر ماشینی تو هر کلاسی داره اونو نسبت به هم رده های خودش بهتر میدونسته که خریده.سر این مسائل همدیگرو ناراحت نکنیم.
sami
۱۲ خرداد ۱۳۹۳جفت لاستیک تویوتا می ارزه به کل کیا و هیوندا
محمدرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۳عزیز دلم تو گوگل سرچ کن ببین قیمتشون یکیه ؟!؟!
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/271734356206449299.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1109033722361862934.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/697654140527350073.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1987830428858288881.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1256429429979776119.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/787793862535979185.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2903929191687135508.jpg
با اومدن کمری 2015 به ایران ، فروش اپتیما و سوناتا بشدت افت میکنند
داشبورد سوناتا 2015 و اپتیما که عین 405 میمونه ، مصرفشون هم که دیگه ماشالله
کمری و آکورد و نیسان آلتیما و فولوکس پاسات ، امکان نداره اجازه بدند که فروش این برند های بی اصالت کره ای بره بالا
زیگما
۱۲ خرداد ۱۳۹۳داداش مطمین هستی که کمری 2015 به ایران میاد؟
اگه بیاد که بازارو زیر و رو میکنه
من تا حالا فکر میکردم فقط توی امریکای شمالی مدل فیس لیفت کمری (2015) قراره فروخته بشه
volkswagen
۱۲ خرداد ۱۳۹۳دوست گلم بستگی به انتظاراتت از ماشین داره ولی اگه می خوای صد تومن خرج کنی حما یه ماشین شش سیلندر بگیر البته اگه بنزین برات مهم نیست .
من چند وقت پیش سوار توسان شش سیلندر شدم واقعا ماشین مثل پر کاه بود یه اشاره به پدال می کرد از زمین کنده می شد وقتی معکوس می کشید قشنگ احساس می کردی نوک ماشین می رفت بالا خلاصه سرتو درد نیارم اگه مصرف بنزین برات مهم نیست ماشین شش سیلندر بگیر اگه اپتیما هم می گیری شش سیلندر شو بگیر نمی دونم 2014 شش سیلندر داره یا نه . ولی شش سیلندر تو ایران عشقه لامصب
(پرچم بالاست)
مهدی ف
۱۲ خرداد ۱۳۹۳اره واقعامثل اینکه این مدل 2014از نظر تیپ وقیافه خوب از کار درامده نسبت به قیمت هم معرکست تویوتا بودنشم که دیگه سرجاش
sadegh
۱۲ خرداد ۱۳۹۳انصافا طراحیش قشنگه، به یه ماشین آسیایی و پخته میخوره، از رقباش هم به نظرم میتونه بهتر باشه ولی یه چیزی؛ 4 دنده کم نیس؟! آخه بازه ی دنده ها خیلی زیاد میشه و گاز خور ماشین بالا میره، ولی با این حال بازم خوب تونستن دور موتور(البته توی سرعت های بالا) و مصرف رو در حد نرمال نگه دارن، در کل تویوتا ماشین بد نمیزنه، کارش درسته
mersedes
۱۲ خرداد ۱۳۹۳بنظر من این ماشینهای ژاپنی بهتر از کره هستن خیلی سرترن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
نمیشه گفت در همه ی موارد . چون در مواردی از ژاپنی ها در بعضی مدلها
سر تر هستند ، نظر خریدار هم شرطه .
من که دوست ندارم سوار کره ایی بشم . ژاپنیرو بیشتر میپسندم .
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۳همه میگن کره ای آشغاله اما یواشکی میرن کره ای میخرن آمار وارقام وسایت باما وخیابونها که اینو میگه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
طراحیش نسبت به مدل امریکایی بهتره .
مشتری مداری تویوتا باید سر لوحه شرکت های بزرگ باشد ، چون واقعا خیلی
چیز میخواد ، میلیونی فراخوان بدی ، جریمه بپردازی و نگران وجهت نباشی .
افرین تویوتا . بعضی شرکت ها فقط ادعا دارند .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
بچه ها حتما اینو بخونید :
دین مردم ژاپن انسانیت است .
به گزارش خبر گذاری آلمان ، مردم ژاپن که بحران سیل ، سونامی و نشت
مواد رادیو اکتیو را پشت سر گذاشته اند ، بیش از 3.5 میلیارد ین ( 45
میلیارد دلار ) پول را که در مناطق سیل زده یافته اند به دولت
بازگردانده اند.
همچنین ۵۷۰۰ گاوصندوق پیدا شده پس از سیل که حاوی بیش از دو میلیارد ین
بوده، به دولت داده شده است.
سخنگوی پلیس ژاپن اعلام کرد مردم و داوطلبان همچنان کیف پولهای پیدا شده
را تحویل میدهند و تا کنون ۹۶ درصد مبالغ پیدا شده، به صاحبانشان
بازگردانده شده است.
اونوقت فکرشو بکنید خدا مردم مومن و مسلمان ما رو ببره بهشت، و این
کافران بی دین رو ببره جهنم!!!!!
در فرهنگ ژاپنی مفهومی به نام گناه وجود ندارد .
تنها مفهوم بازدارنده در اونجا،”شرمندگی” است.
واسه همینه که اگر کسی درست کارش و انجام نده ، پیش مردم شرمنده میشه،
حتی ممکنه که برای این شرمندگی نیز دست به خودکشی بزنه، چون دیگه چیزی
برای از دست دادن نداره…
بیدینان ژاپنی ، آزاده !
این در حالی است که ادعای حقوق بشر هم نمیکنه .
زیگما
۱۲ خرداد ۱۳۹۳خبرگزاری
نه خبر گذاری!!
پدال جیمیلم رو به جای ایمیلم وارد کردم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
مدام برای خودت میبری و میدوزی .
اون از کامنتهای پست قبلیت ، اون از ربط دادن همکاریه
ائودی در جنگ جهانیه دوم و ربط دادنش به فراخوان
ندادن جنرال موتورز و این هم از غلط دیکته ایی .
متأسفم برات .
mahdi
۱۲ خرداد ۱۳۹۳دورود میلاد جان
با کلمه به کلمه حرفات در مورد ژاپنی ها موافقم
[…]
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
mahdi
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود
و بازهم …….
به هر حال!!!!!!!!!!!!
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
mory
۱۲ خرداد ۱۳۹۳اگه مردم ما میدونستند که چه ظلمی داره بهشون میشه 100 سال واسه خودشون زار زار گریه می کردند.
ببخشید که بی ربط به موضوعه ولی وقتی این پستارو میبینم دیگه اعصاب واسم نمیمونه.
نسل 11ش اومده مایه دارای کشورمون دارن نسلای قبلی رو سوار میشن پزم میدن
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳چرا سلیقه ی من برعکس همتونه؟؟؟؟؟؟ :) من مدل آمریکاییش رو بیشتر دوست دارم ، رنگ سفید خیلی بهش میاد
ولی بچه ها بنظر من اگه کسی میخواد کرولا 2014 بگیره ، الآن نگیره ، چون تازه اومده تو بازار یه مقداری گرونه وگرنه تا 2 ماه دیگه 15 تومن ارزون تر میشه
من خیلی ازش خوشم اومد ، مخصوصا داشبوردش با رنگ کرم ، مدل GLI هم مانیتور داره و هم دوربین عقب
کرولا پر فروش ترین خودروی تاریخ
نرم و کم استهلاک
زیبا و جمع و جور
کم مصرف و با کیفیت
قاتل سراتو و الانترا
زیگما
۱۲ خرداد ۱۳۹۳منم نسخه امریکاییش رو میپسندم
در نسخه غیر امریکا، طراحیش از نظر من خیلی بده
در صورتی که نسخه امریکایی خیلی جسورانه و چابک هست قیافش(البته در نمای جلو)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
محمد جفتش قشنگه . سلیقه ایی هستش .
محمد میدونی چرا از این نسل نسخه ی امریکایی با جاهای دیگه تفاوت میکنه؟؟
زیگما
۱۲ خرداد ۱۳۹۳کرولای مخصوص امریکا و کانادا فضای داخلیش خیلی بهتره
روی مرکز فرمان هم حتی چرم کار شده و روی داشبرد هم همین طور ولی در این مدل اینطور نیست که البته طبیعی هست
فرق بازار پیشرفته با بازار جهان سوم همینه
بالاخره کرولاست و ایراد گرفتن ازش کار هر کسی نیست….پرفروش ترین خودروی دنیا برای سالیان دراز بوده و هست(فوکوس نیست)
fleetwood
۱۲ خرداد ۱۳۹۳زیگما تو که میتونی ایراد بگیری ای نویسنده مجله معتبر خودرویی ، ایراد بگیر ، متخصص ، کله گنده، نویسنده و …..
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳راستی بچه ها دقت کردین رنگ سفید چقدر به تویوتا میاد
لامصب مثل رخش رستم میشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
به نظر من بهترین رنگ هاش سفید و آلبالویی هستش .
مخصوصا اون مدلهایی که فلاپ داره و روی در های عقبش با رنگ طلایی نوشته :
اکسیلوسیو .
اونهایی که فلاپ دارن ، یک سر و گردن از مدل معمولیش بهترن .
حامد
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ظاهرش که عالیه من خیلی خوشم آمد.
از نظر کیفیت هم میشه روی تویوتا حساب کرد و خیالی آسوده داشت.
اما از نظر قیمت این ماشین رو باید یه آدم معمولی با درآمد متوسط بتواند به راحتی داشته باشه و اصلا لوکس به حساب نمی آد و خود تویوتا هم به عنوان یک ماشین همه پسند با فروش بالا بهش نگاه می کنه.اما متاسفانه در ایران باید به چشم یه ماشین لوکس بهش نگاه کرد…پ
زیگما
۱۲ خرداد ۱۳۹۳البته دوستان ایمنیش خیلی خوب نیست برای پرفروش ترین خودروی جهان و تویوتا! این همه سرمایه داشتند برای ساخت این ماشین، باید بیشتر روش کار میکردن.
علی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳موتورش خیلی ضعیفه mvm530.140hpداره موتور405tu5.110hp داره قیمتش هم ارزون تره .من اگه پولشو داشتم نمی خریدم
sadegh
۱۲ خرداد ۱۳۹۳علی جون، آخه همه چیز که موتور نیست، این ماشین، کیفیت قطعاتش به انداز 100 تا MVM می ارزه، گیریبکس این ماشین از مثالای تو خیلی بهتره، کارکرد این ماشین توی آینده تغییری نمیکنه، ولی اونا چی، بعد از 2 سال دیگه نمیشه سوارشون بشی، بعدشم، همین اسب بخاری که داری میگی باید ازش بهینه استفاده بشه، شما بگو MVM هزار اسب، وقتی نتونه کارایی ماشینو بهینه کنه به چه درد میخوره؟؟! این ماشین، پشتش شرکت تویوتاس، یعنی اگه مشکلی براش پیش بیاد بدون هیچ دردسری ماشینت رو سرویس میکنن، ولی 405 چی؟؟ داداشم، اصلا نباید اسم MVM و 405 امثال اینا رو کنار این ماشین بذاری
مرتضی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳دلیل تنفر من از تویوتا همین مدل کرولا بود!!!! شایدم کرونا :D تازه وارد ایران شده بود سال 72/3 بود دقیق یادم نیست واقعا فاجعه بود هنوز نظرم بر نگشته پرفروش بودنش طبیعیه عامه پسند و ارزون تر
محمدرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۳قبول نداری خیلی بهتر شده ؟
مرتضی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳طراحی ظاهریش تعییر اساسی کرده یه بوی خاصی تو اون مدلش بود و صدای داخل کابین خیلی پایین بود کولر خوب و مصرف معقول اما!!! موتور به شدت ضعیف و فانتزی بود!!! و صدای نسبتا کمش شاید دلیلش این بود!! کیفیت مونتاژ بسیار پایین بود و بی سلیقگی موج میزد برای مثال درو باز میکردی جای جوش قطعات در به طرز بسیار شلخته دیده میشد و جوش درشت داشت !!! اونایی که سوار شدن میدونند صندلیهاش از سنگ هم سفت تر و ناراحت تره!! اگه چهار نفر سوارش شن و سربالایی بیای و به زحمت میافته کولر باشه که کلا بدجور تو ذوقتون میخوره خدا شاهده وای میسته!!!! موتورش پر شلنگ و شلوغ بود! بر خلاف مدلهای المانی!! میدونم قابل مفایسه نیستند اما وقتی مرسدس 230 وی 124 گرفتیم فرق زمین تا اسمون رو اونجا درک کردم قبلش خیلی بنز سوار شده بودم اما سوار ماشین ژاپنی نشده بودم تمام دنیا جمع شن نمیتونند خاطره فرق وحشتناک زیاد بنز و تویوتا رو از ذهن من پاک کنند و واقعا نمیفهمین بنز چیه تا سوارش نشدید!!
مرتضی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳دوستان وقتی سوارش نشدین واسه چی مخالفت میکنین ؟؟؟ میگم فاجعه بود یا قبول کنین یا بهم ثابت کنین اون اشغالی که من سوار شدم مونتاژ چین بوده!!!!
ایرانی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳تست ایمنیشا دیدم… جالب نیست…*…ولی جنسیس 2015 و حتی قبلیش عجب استحکامی دارن… برین ببینین…* از هیوندای عجیب بود.. مثلا هیوندای توسانم زیاد خوب نبود…
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳عزیزم وزن و قیمت جنسیس با کرولا یکیه مگه؟؟؟؟؟؟؟ جنسیس رقیب لکسوس GS و بنز E و BMW سری 5 هستش ، که ایمنیش باید با این خودرو ها مقایسه شه
کرولا از لحاظ ایمنی باید با الانترا و سراتو و مزدا 3 و این کلاس خودرو ها مقایسه شه
ایرانی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳IIHS crash test
volkswagen
۱۲ خرداد ۱۳۹۳لامصبا ببین چکار کردن . از همه چیش خوشم اومد ولی قدرت موتورش یکم ضعیفه
فکر کنم النترا هنوز مونده تا به این برسه
(پرچم بالاست)
محمدرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۳دوستان همونطور که گفتم ما تا حدود یه ماه دیگه
یا نیسان سنترا فول یا کرولا و یا مزدا 3 2014 می خوایم بخریم
لطفا اونایی که واقعا سر در میارن نظر بدن
من خودم عشق ماشینم و از سوپرکار گرفته تا ماشین سدان معمولی می شناسم
ولی می خوام بدونم کدومش به صرفه تره تو ایران ؟
محمدرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ببخشید به جای مزدا 3 باید سراتو می نوشتم.
Metalhead
۱۲ خرداد ۱۳۹۳آقا به من اعتماد کن و یه کرولا 2014 بگیر ، من خودم تابستونا تو نمایشگاه داییم کار میکنم ، این کرولا لامصب کارکردش هم رو هوا میزنن ، ماشین سگ جون تر از تویوتا دیدی بیا بمن بگو جاییزه بگیر
زیگما
۱۲ خرداد ۱۳۹۳بسی شباهت بین عقب سنترا و کرولا دیده میشه!
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/toyota-corolla-altis-2014-03.jpg
و
http://www.nissanusa.com/content/dam/nissan/vehicles/2013/sentra/colors-photos/exterior-photos/006-large.jpg
خاوری مزراتی
۱۲ خرداد ۱۳۹۳زیگماجان بنظرم که خطوطشون گرچه بهم شبیهه اما دو طرح متفاوت درآوردن…البته باوجود مسئله تولیدانبوه فکرمیکنم دیگه شبیه بودن چندان اشکالی نداشته باشه… همه دارن بهم شبیه میشن جز بعضیا که خیلی وسواس دارن تو طراحی
میلاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۳“در زمان کروز با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی 3000 دور بر دقیقه قرار می گیرد”…با این قسمت مقاله خیلی حال کردم و باید به تست کننده و نویسنده خسته نباشید گفت که به این قضیه اشاره کرده..حالا تعدادی مقایسه از این زاویه:
گالانت GTi مدل 90 با گیربکس اتوماتیک(4 سرعته) و موتور 2000 وقتی روی 120 کروز می شه دور موتورش 2600-700 هست.
بی ام دابلیو 318i با گیربکس اتوماتیک 5 سرعته روی 120 دور موتورش روی 3000 هست.
نیسان مورانو مدل 2009 با گیربکس CVT وقتی دور موتورش 3000 هست سرعتش به 160 کیلومتر بر ساعت می رسه (درست مثل سوناتا YF که ازش متنفرم! )
پژو و سمند جماعت با موتور 1800 و گیربکس 5 دستی روی دور موتور 3000 حدودا 100 تا سرعت میره!(زانتیا هم اوضاعش بهتر نیست شاید بدترم باشه! )
ریو (که اوضاعش برای جاده بیش تر شبیه یک بحران هست) روی دور موتور 3600 فقط 100 تا سرعت می ره!(اینو از دوستم سوال کردم)
و اما شورولت کوروت Z51 با گیربکس 7 سرعته روی دور موتور 3000 ،210 تا سرعت می ره!!! (این مورد رو با محاسبه بهش رسیدم و نه تجربه)
خوب حالا که رسید به این جا پراید خودم که 131 هست رو هم بگم که روی 2600 دور 110 تا سرعت می ره.
همه ی سرعتا و دور موتورا مربوط به دنده ی نهایی هستند و با رینگ و
لاستیک استاندارد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
من با پیکان ، در دنده ی 4 در دور موتور 3000 دور ، 85 کیلومتر میرم .
نیما ناصری
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ای کاش مثل تست تصادف یک تست هم برای کارایی سیستم تعلیق و ستجش میزان لرزش وجود داشت تا مشخص می شد که ژاپنی ها در مقابل آمریکایی ها و بنز و بی ام دبلیو و رنو و تا حدودی پژو حرفی برای گفتن ندارند.
امین
۱۲ خرداد ۱۳۹۳از هر نظر عالیه. تویوتا توی طراحی کرولا گل کاشته. خیلی خوشم میاد ازش.
طراحیش حرف نداره. عاشقه اون سراشیبی روی بدنش هستم.
کلا ارتفاع بدنش افزایش پیدا کرده و همین شده که جذابیشتو بیشتر کنه.
داشبودرش هم که مثل همیشه. خوبه ولی کاشکی میشد یکمی داشبوردشو می خوابوند تا حس بهتری داشته باشه.
موتور و مشخصات فنیش هم مثل همیشه خوب و مناسبه.
e36
۱۲ خرداد ۱۳۹۳تویوتاس دیگه…
mohsen610
۱۲ خرداد ۱۳۹۳با سلام وتشکر خودروی خوبی هست ولی جای تاسف داره برای کشور ما که خودرویی که تو دنیا برای طبقه پایین ساخته میشه باید حاصل زحمت یک عمر ماهاهنوز هم کفایت خریدش نکنه!!!!اینا تو کشور ما ماشینن داداشم چندسال پیش صفر کرولا امارات12بود دو سال کارکردش خرید3500میگفت ماشین فقراست اونجا تاکسی هست خدا به داد ما برسه
سجاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۳خدایا چرا نباید این ماشین تو ایران 40 تومن باشه که ما با وام و قرض و قوله هم که شده یکیشو بخریم و چند روزی از زندگی لذت ببریم؟
خدایا دیگه قحطی جا بود که ما رو تو این سرزمین انداختی؟
NASSY
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ســـــــــــــــــجاد ایران بهشته , اما بهشتی که […] شده !!!
یه روز خوب هم میاد داداش!
مرتضی
۱۴ خرداد ۱۳۹۳کدوم ادم عاقلی کشورشو واسه اهن پاره زیر سوال میبره عجب دنیایی داری !!!!! چقدر کوچیک!!! ارزوهات یه ماشین 40 تومنیه و نه حتی 4 میلیاردی!!! که بگی اینجا کجاست که نتونیم یه ماشین 4 میلیاردی سوار شیم!! واقعا که!! احتمالا شما دهه هفتادی هستی!!
یه پسل باهوش
۱۲ خرداد ۱۳۹۳این اولین تویوتایی هست که از مدل های مشابه پر زرق برق بی کیفیت کره ای مثل هیوندا النترا و کیا سراتو
هم قشنگ تره و هم امکانات رفاهی بهتری داره
mahdi
۱۲ خرداد ۱۳۹۳درود
دوستان این ماشین بصورت دنده دستی هم تولید شده؟؟؟؟؟؟
بهتر بگم توی ایران بصورت دنده دستی هست؟؟؟؟؟
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
شاهین
۱۲ خرداد ۱۳۹۳تویوتا نهایتش لکسوسه (برترین خودروی دنیا) ولی کیا و هیوندا نهایتا خود بی مصرفشونه.