تویوتا کرولا یکی از محبوبترین خودروهای تاریخ محسوب میشود. این یک گزافهگویی نیست زیرا آمارهای فروش این خودرو در ۴۸ سال عمر آن بیانگر این نکته میباشند.
تاریخچه کرولا
کرولا که یک خودروی جمع و جور خانوادگی محسوب می شود برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شد.
در سال ۲۰۱۳ فروش کرولا از ۴۰ میلیون دستگاه گذشت و رکوردی جاودانه را خلق نمود. این فروش بالا را می توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگیهای فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه های گوناگون مرتبط دانست.
میزان فروش و محبوبیتی که کرولا در طول چهار دهه بدست آورد، حیرت انگیز است. پر فروشترین خودروی جهان، برای کسب این موفقیت، سالها تعادل بی نظیر خود را در امکانات، کیفیت، کارایی و قیمت حفظ نموده است.
در طول سالیان تولید، کرولا همراه با تغییرات تکنولوژی، طراحی و امکانات، به تدریج تغییر اندازه نیز داده و بزگتر از سابق شده است. این مزیت اکنون با فضای مناسب و جاداری خودرو خود را به رخ می کشد. مدل ۲۰۱۴ کرولا، اکنون در دوران بلوغ خود به سر می برد و یک خودروی با پشتوانه قوی و تکامل یافته محسوب می شود.
کرولا هیچ گاه ادعادی بی نقص بودن و کامل بودن نداشته است. حرکت آهسته و پیوسته تویوتا برای تکامل کرولا و دیگر محصولاتش، نه آنچنان بوده که مشتریان را در هر دوره با تغییراتی بی حساب، مغشوش سازد و نه آنقدر کم رمق که آزرده نماید و از رقبا جا بماند.
در حالی که هنوز مدلهای نسل شش و هفت کرولا در کشور ما در حال استفاده هستند، یازدهمین نسل آن با کد E170 در دو نسخه با طراحی جلو و عقب متفاوت در حال فروش است.
جدول مشخصات تویوتا کرولا ۲۰۱۴
دستهبندی | مشخصات و امکانات |
---|---|
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور | ۱.۶ و ۲.۰ لیتری VVT-i |
حداکثر قدرت | ۱۲۱ اسب بخار و ۱۴۳ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۱۸۷ |
جعبهدنده | ۶ سرعته دستی یا CVT (اتوماتیک متغیر پیوسته) |
مصرف سوخت ترکیبی | حدود ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
طول | ۴۶۲۰ میلیمتر |
عرض | ۱۷۷۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۴۶۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۷۰۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۲۵۰ کیلوگرم |
حجم صندوق عقب | ۴۷۰ لیتر |
سیستم تهویه مطبوع | دستی یا اتوماتیک (بسته به تیپ) |
نمایشگر لمسی | در تیپهای بالاتر |
دوربین دنده عقب | در برخی تیپها |
سیستم صوتی | ۶ بلندگو با قابلیت اتصال USB و AUX |
سیستم ورود بدون کلید | موجود در برخی نسخهها |
کروز کنترل | در تیپهای بالاتر |
کیسه هوا (Airbag) | جلو، جانبی و پردهای |
ترمز ABS و EBD | بله |
سیستم کنترل پایداری (ESC) | بله |
سانروف | در برخی تیپها |
طراحی کرولا ۲۰۱۴
مقایسه نسل جدید کرولا با نسل قبلی از یک حرکت حساب شده و هوشمندانه در موضوع طراحی، حکایت دارد. کرولا باید علاوه بر حفظ هویت خاص و منحصر به فرد خود، جدید، مدرن، همه پسند، زیبا و دلنشین باشد.سبک طراحی مدل مورد آزمایش که مخصوص خاورمیانه بود، متفاوت از مدلهای آمریکایی آن است. مدلهای وارداتی به ایران نیز توسط ایرتویا از همین نسخه می باشند. طراحی این مدل به مراتب زیباتر و مدرن تر از نمونه آمریکایی است که شکلی کلاسیک و محافظه کارانه دارد. طراحی متفاوت چراغها برگرفته از مدل آلتیس و با سبک ژاپنی، با تیغه های استیل جلوپنجره ادغام گردیده است. کشیدگی چراغها، برآمدگیهای گلگیر و خطوط بدنه در مجموع، علاوه بر پویایی ظاهری، بدنه را نیز بزرگتر نشان می دهند.
در انتهای بدنه، چراغهای عقب عادی تر و آشنا به نظر می رسند. در مجموع تویوتا به دنبال یک طراحی جذاب بوده که البته افراطی نباشد و بنابراین خیلی منحصر به فرد نیز به نظر نمی رسد. همین موضوع می تواند باعث شود که طیف بیشتری از افراد را به سوی خود جذب نماید.
راحتی
فضای داخلی با تریمی دو رنگ، بدور از هیجان و با نگرشی کلاسیک، طراحی شده است. فرمان و نشان دهنده های داشبورد حس خوبی را منتقل می کنند. با این وجود، کنسول با حجم ها و اشکال هندسی متفاوت، کمی بهم ریخته و نا منظم به نظر می آید. خوشبختانه کیفیت بالای مواد داخلی، آرامش بخش خاطر راننده خواهد بود. اولویت تویوتا در طراحی کابین، ارگونومی و دسترسی و کنترل راحت و کارایی بوده و زیبایی را در اولویت آخر قرار داده است.
فضای داخل کابین با افزایش فاصله بین دو محور جلو تا عقب به ۲.۷ متر، افزایش یافته و فضای پا و سر نیز خوب است. کمبودی در فضای بار ۴۷۰ لیتری هم مخصوصا با خواباندن صندلیهای عقب، احساس نمی شود. قرار دادن فضاهای مختلف و تعبیه جای لیوان و بطری و وسایل خرد دیگر نیز، به خوبی صورت گرفته است.
تجهیزات داخلی مدل تست شده شامل سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید هوشمند، آینه ها و پنجره های الکتریکی، صفحه نمایش ۳.۵ اینچی در میان کیلومتر شمار و صفحه نمایش ناوبری و سیستم تفریحی چند منظوره داشبورد، دکمه استارت-استاپ، کروز کنترل و سقف بازشو بود.
قوای محرکه تویوتا کرولا ۲۰۱۴
مدلهای خاورمیانه از دو پیشرانه ۱.۶ و ۲.۰ لیتری VVT-i بهره می برند. در حالیکه مدل پایه قدرت ۱۲۱ اسب بخار را تولید می کند، موتور دو لیتری ۱۴۳ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر در دور ۳۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. گیربکس مدلهای اتومات می تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار سرعته خودکار باشد. که در نمونه تست (و نمونه های وارداتی به ایران) از نوع چهار سرعته می باشد.
برخلاف انتظار ما، ترکیب پیشرانه دو لیتری و این گیربکس بسیار هماهنگ و خوب بود و دینامیک خوبی را به نمایش می گذاشت. به طور مثال این خودروی ۱۳۵۰ کیلویی ظرف ۹.۷ ثانیه از سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب می گیرد. در زمان کروز با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی ۳۰۰۰ دور بر دقیقه قرار می گیرد که قابل تحسین است. نهایت سرعت هم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.
میزان مصرف سوخت در حین آزمایش ۹ لیتر در صد کیلومتر بود. مصرف ترکیبی خودرو در شهر و جاده نیز ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که نسبت به رقبای کره ای در حد خوبی قرار می گیرد.
فرمان و تعلیق
سیستم تعلیق تقویت شده، کارآیی بالایی دارد. با وجود تایرهای ۲۰۵/۵۵ روی رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، تعادلی خوب و مناسب در حرکات بدنه دیده می شود. عملکرد ترمزها نیز خوب می باشد و توقف در یک مسیر مستقیم و بدون انحراف و با احساس مناسب پدال ها همراه است.
در عوض فرمان الکتریکی کمی بدون احساس و مبهم عمل می کند. در عوض چرم پیچیده شده دور فرمان، جذاب است.
ایمنی
نتایج تست های ایمنی این خودرو توسط EuroNCAP شامل پنج ستاره ایمنی می باشد و در تست موسسه IIHS شامل امتیاز خوب برای تست اورلپ، جلو، پهلو و استقامت سقف است. اما در تست جدید و بسیار سخت small-overlap که برخورد از ناحیه یک چهارم جلوی خودرو به مانع سخت است، امتیازی مرزی دریافت نموده است.
جمع بندی
در مجموع کرولای جدید را باید خودرویی کاملتر، ایمن تر، راحت تر و زیباتر از نسل پیشین آن دانست. گرچه ترجیح می دادیم که گیربکس CVT را در این مدل ببینیم یا گیربکسی با دنده های بیشتر و سروصدای کابین هم می توانست کمتر باشد و آپشن های بیشتری را هم شاهد باشیم، اما کرولا با همان ویژگی هایی که بدانها مشهور است، یعنی قابلیت اطمینان بالا، خوش نامی، تعادل در همه چیز و قیمت مناسب، همچنان انتخاب اول ما در این کلاس خواهد بود.
کرولا در ایران
از چندی پیش در ایران، شرکت ایرتویا به عنوان نمایندگی رسمی تویوتا، فروش کرولای جدید را در دو تیپ GLI و XLI آغاز نموده است. قیمت نقدی کرولا GLI از سوی ایرتویا ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان بدون در نظر گرفتن مالیات، اعلام شده است که در فروش اقساطی تا ۵۰ درصد شامل تسهیلات نیز خواهد بود. مدل XLI نیز با قیمت ۱۰۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان و همان میزان تسهیلات عرضه می شود.
امید
۱۲ خرداد ۱۳۹۳همه چیزش خوبه مصرف و ایمنی و راحتی و قیمتش
hamid3x
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ولی مصرفش که نسبت به مزدا 3 جدید بیشتره!
انزو
۱۲ خرداد ۱۳۹۳از تویوتا تو مصرف سوخت بیشتر توقع داشتم.اون تست جدیده هم من کلی ماشین تو یوتیوب دیدم لامصب ماشین رو عین کاغذ مچاله میکنه!!!
Metalhead
۱۳ خرداد ۱۳۹۳http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/2014-corolla-s-premium/
کرولا سری S ، ته ماشین
تیر خلاص رو زد
داوود
۱۲ خرداد ۱۳۹۳دیروز یک اتفاقی افتاده بود که بخیر گذشت. ماشین های آتش نشانی اومده بودن یه جا
یکی از ماشین های تدارکاتشون، تویوتا احتمالاً کرولا چندین نسل پیش بود.
یه مقایسه با خودروهای هم سن خودش و خودروی صفر داخلی انجام بدید، میبینید تویوتا واقعاً گوهریه واسه خودش
یه پسل باهوش
۱۲ خرداد ۱۳۹۳الان تو این شرایط اگه کسی با قطعات دسته دوم تویوتا ها و دوو های های دهه نود میلادی مشکل نداشته باشه
از پراید 20 میلیونی خیلی به صرفه تره
احسان(احسان سابق)
۱۲ خرداد ۱۳۹۳سادگی طراحی و بدون زرق و برقش چشم ادم رو میگیره
امین
۱۲ خرداد ۱۳۹۳واسه تویوتا خوشحالم. محصولات جدیدش بین رقبا از همه جهات بهتر هستن و مطمءنا فروششون بیشتر و بیشتر خواهد شد.
راوفور با توسان و اسپورتیج
اوالون در برابر کادنزا و جنسیس یا گرنجور و ماکسیما
کمری در برابر سوناتا و اپتیما
کرولا با سراتو و النترا و مزدا 3
یاریس
هایلندر با سانتافه
کرولا 2014 طراحی جدید ولی پخته جا افتاده ای داره که در عین سادگی زیبایی هم داره برعکس رقباش که طراحی خسته کننده ای دارن.
رضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۳من که مزدا 3 رو بهش ترجیح میدم
این شبیه کره ای ها شده
h112
۱۳ خرداد ۱۳۹۳میزان فروش خودرو در آمریکا ماه گذشته (آپریل)
تویوتاکرولا با 106 هزار دستگاه هفتمین خودرو پرفروش،،تویوتا کمری با 132 هزار دستگاه چهارمین خودرو پرفروش،هیوندایی النترا رقیب کرولا با 73 هزار دستگاه چهاردهمین خودرو پر فروش بود.
YaShaR
۱۳ خرداد ۱۳۹۳تویوتا همیشه طراحی های محافظه کارانه ای داشته مخصوصا تو کرولا انگار فکر میکنه مشتریاش بالای 40 سالن! ولی ایندفعه یکم هیجان رو در طراحی بیرونی چاشنی کار کرده ولی در طراحی داخلی بازم چنگی بدل نمیزنه، کره ایها مخصوصا هیوندای طراحی داخلی خیلی بهتری داره ولی برند تویوتا هم برابره با تضمین کیفیت و استحکام!
ROLLS R R ROYCE
۱۳ خرداد ۱۳۹۳137میلیون تومان سفارشی.
با مانیتور و سانروف.
در جاده های صاف210کیلومتر میره!!!!!(با سرنشین و بار)
سربالایی به زور170کیلومتر میره!!!!!!(با سرنشین و بار)
240کیلومتر در سرپایینی میره!!!!!!(با سرنشین و بار)
خودم
۱۳ خرداد ۱۳۹۳دقت کردین شرکت تویوتا اکثر نمای جلو خودرو به هم شبیه هستند.
مثلا:تویوتا کرولا از جلو شبیه نمای جلو تویوتا راو هستش.یا لکسوس شاسی بلند RX350 از جلو شبیه تمام خودروهای سواری لکسوس هستش.
اما تویوتاست دیگه کارش درسته.
Just 323
۱۳ خرداد ۱۳۹۳این شد ماشین… دمشون گرم
رامتین
۱۳ خرداد ۱۳۹۳هر چند کرولا اتومبیل کیفیت بالایی داشته باشه ولی 143 واقعا قدرت کمیه.
الان ولوستر قدرت 138 داره و میزان فروشش در ایران بد نبوده. بزودی ولوستر توربو با قدرت 200 وارد ایران میشه. ببینید میزان فروشش بسیار بیشتر خواهد شد و به پرفروشترین ماشین هیوندا تبدیل میشه…
دقیقا هفته گذشته پیش خودم میگفتم واقعا علیرغم کیفیت بینظیره لکسوس is250 چرا اینقدر این اتومبیل کنده و شتاب 9 ثانیه ای با قدرت 204 داره و از اون بدتر 13 لیتر بنزین در شهر میسوزونه؟ اما همین 3 روز پیش، لکسوس اعلام کرد موتور جدید لکسوس is با حجم 2 لیتر و قدرت 237 البته با توربو و مصرف 9 تولید میشه. در حال حاضر دنیا روی موتورهای کم مصرف و البته پربازده تکیه میکنه وگرنه پراید هم اگه بجای 1300 سی سی، به 800 سی سی تبدیل بشه مصرفش زیر 4 لیتر میاد، اما سرعت و توانش در حد … میشه.
saeids
۱۳ خرداد ۱۳۹۳بخار و همه چیز تویوتا و لکسوس از واقعی هم واقعی تره
143 اسب بخار تویوتا واقعا از 170 بخار کره ای ها سرتره.
کیفیت فوق العاده تویوتا که بماند
مرتضی
۱۳ خرداد ۱۳۹۳اینو خوب گفتی من قبول دارم چون به چشم دیدم
shahin Crolla 2010
۱۳ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت همه تویوتا دوستها
به این نکته دقت کنید کرولایی که شما در موردش بحث میکنید کرولای اصل ژاپن هست یا کرولای منتاژ تایوان،من یاریس 2008 ژاپنی صندوق دار داشتم وخیلی ازش راضی بودم فروختم که کرولای 2013 یا 2014 صفر بخرم، چون اولا یک کلاس بالاتر بود،ثانیااز نظر هزینه قطعات وزمان سرویس های دوروه ای مثل فیلتر های هوا وروغن وروغن های گیربکس وموتورو حتی لنت ترمز و صافی سوخت مشابه وهم قیمت یاریس بود و در واقع یاریس برای من یک ماشین کم استهلاک پر هزینه نسبت به کرولا بود،هواخر پارسال تصممیم فروش یاریسمو گرفتم وعلیرغم تصورم که بد فروش بره باولین مشتری یاریس عزیرم فروش رفت،وقتی رفتم کرولا بخرم متوجه شدم از نیمه دوم 2010 که اتاق شیک تر شده بود ،کرولا دیگه ساخت ژاپن نیست و تایوانی هست،خیلی خورد تو ذوقم،از اینرو با همسرم تصمیم گرفتیم ژاپنی فروختیم وباید ژاپنی بخریم به همین خاطر یه کرولای 2010 فول Gliتاریخ برج 5 سال 2010 که سری آخر بود سفید،در حد صفر 30هزار کار کرد خریدم،در یک کلام از نظر منتاژ موتور و رنگ بدنه وصدای موتور، با مدل های تایوانی، با اینکه فقط در ظاهر،یک سپر وچراغ عقب فرق میکنه، قابل مقایسه نیست،این تنها حرف من نیست و سرویس کارای نمایندگی تویوتا هم اگه آشنا باشید زیر لب میگن (توی در ماشین ،سمت راننده ،روی پلاک، مدل،سال وکشور سازنده نوشته شده)از نظرلذت و آرامش ،امنیت دررانندگی،قدرت موتور،سیستم تعلیق،فرمون دهی،دید رانندگی کیفیت قطعات داخلی و رنگ بدنه ودوام آنها ،خدمتون بگم که ماشین مردونه ای هست و تقریبا افت نداره ومصرف سوخت هم 6-5.5 در جاده 7.5-6.5 در شهر بابنزین مرقوب (یک لیتر از یاریس بیشتر) در مورد خریدش شک نکنید البته فقط مدل ژاپنی اصل نه منتاژ تایوان که در این صورت کره ای ها از تایوانی هابدون شک سرترند،این موضوع رو شما در تویوتا هایلوکس قدیمیتر ژاپنی و مدلهای جدید تایوانی می تونید درک کنید.
نکته دیگه اینکه کسایی که تویوتا میخرند در واقع سلیقشون با کسایی که کره ای یا چینی سوارند فرق میکنه مثل اونهایی که کفش caterpillar یا clarks یا Merrell می پوشند دوام و راحتی رو فدای قیافه وظاهر نمیکنند وnike یا adidas چینی بخرند که یه فصل بیشتر کار نکنه و زود از ریخت بیوفته و به برند تویوتای خودشون رو تنها وقتی عوضش میکنند که بنزبتونند بخرند.
حمید
۲۷ خرداد ۱۳۹۳سلام. دوستان اینقد برند زده نباشید
سراتو و مزدا و حتی ام جی انگلیسی منتاژ چینه اما کارشناسا انگلیسی و تحت لیسانس انگلیسه برا نیرو کار ارزون چین تولید میشه
قیمتش از کرولا کمتره و با دنیایی اپشن و تجهیزات و با موتور های قوی تر ، حتی ام جی توربو شارژ داره ، هر سه از کرولا خوشگلتر و کاملترن و اپشن قدرت بیشتره بخدا کرولا فقط پول برند میدیم وگرنا ۹۰ بیشتر نمی ارزه ، کسای که ماشینو برا یکی یا دو سال یا حتی سه سال میخوان این سه تا ماشین هیچ خرجی ندارن ، نظر من بود چون کلا فقط داریم پول برند تویوتا میدیم وگرنا یکم تحقیق کنید
shahin Crolla 2010
۱۳ خرداد ۱۳۹۳ببخشید که غلط املائی زیاد داشتم،بنزین مرغوب باید باشه نه مثل بنزینهای ما مرقوب !
arman kakavand
۱۳ خرداد ۱۳۹۳من با نظر شما در مورد مونتاژ تایوانیا مخالفم چون تمام خط های تولید زیر نظر مهندسین تویوتاست و فقط به علت پایین تر بودن هزینه های تولید(دستمزد کارگر و….) در کشور های دیگه مثل تایوان تایلند استرالیا تولید میشن
arman kakavand
۱۴ خرداد ۱۳۹۳ما خودمون یه کمری ۲۰۱۱ مونتاژ استرالیا با یه کمری ۲۰۰۹ ترخیص ۲۰۱۱ مونتاژ ژاپن داشتیم که هیچ فرقی با هم نداشتن چه از نظر فنی (شتاب قدرت) چه از نظر مونتاژ قطعات و کیفیت مواد استفاده شده تنها فرقشون امکانات بود که استرالیا فول تر بود شک نکن که در موردکرولا هم همینطوره
احمدرضا بی ام و
۱۴ خرداد ۱۳۹۳چقدر نازه
MPS
۱۴ خرداد ۱۳۹۳از نظر کیفیت و سواری عالیه.تریم این ماشین بیشتر خانوادگی.مزدا3جدید یه کامپکت با طراحی اسپرت.هیج کدوم از ماشینهای هم ردش تو شتاب حریف گیربکس شیفت ترونیک اسپرتش نمیشن.سوناتا رو راحت باهاش میگیرم.
مهران
۱۴ خرداد ۱۳۹۳به نظر من نسبت به خودرو کره ای بهتر تو سری کانسپت ماشین مورد قبولی این سر ی متفاوت شده نسبت به مدل قبلی مزدا 3جدید برای جاده ما مناسب نیست این ماشین هندلینگ و نرمی بهتری داره با توجه به فاق لاستیک مناسب نسبت به ماشین های هم ساله خودشه تو ایران بهتر جواب میده
shahin Crolla 2010
۱۴ خرداد ۱۳۹۳دوست عزیزمن کاملا درست هست که مهندسین تویوتا روی خط تولید تویوتا نظارت دارند،از آنجا که مشتری های تویوتا هنوز روی تویوتاشون تعصب دارند ،ولی اکثر ایرانی ها نمی دونند که تویوتای کرولای تایوانی و و یاریس تایلند سوارند یامیخواهند بخرندو چه فرقی بین موتور وقطعات می تونه باشه، وچرا کرولاهای ژاپنی نسل قبل قیمتش هنوز بالاست.
مثلا فیلتر هوای اصلی ژاپن کرولا یا یاریس 90 هزار تومنه با کیفیت عالی حتی 40-30 هزارکیلومتر کارمیکنه،ولی پاکستانی یا تالندیش40-35 تومن هست و نمایندگی به عنوان جنس اصلی می بنده وهر 10 هزار کیلومترتعویض میکنه در مورد لنت هم همینطور نمایندگی میگه اصلی تویوتا 240 تومن (کسی نمی دونه تایوانییه و کدوم مارک تویوتاست)در صورتی که اصلی ژاپنی 320 تومن سبز رنگ با مارک TOYOTA GENUINE ADVICS وقیمتش 100 دلار هست وتا 40 هزارکیلومتر بیشتر کار میکنه ،بعضی از این تجهیزات وقتی تو تایلند یا تایوان بسته میشه دیگه اصلی ژاپنی که مشتری تصورش هست نیست ،شاید بخندید ولی من چون خودم جنس اصلی تویوتام رو از بازار تهیه میکنم و در نمایندگی ایرتویا تعویض می کنم این اطلاعات رو پیدا کردم .شما میتونید در کاپوت کرولای 2013 تایوانی رو با 2010 ژاپنی بالا بزنید و با هم مقایسه کنید،جنس پلاستیک واتصالات،نوار پیچیها و چسب تیوپ هایی که استفاده کردن رو ملاحضه کنید تفاوت صنع فی الیابان رو متوجه خواهید شد،البته نمی خوام از خرید کرولای 2014 منصرف بشید فقط خواستم مطلع باشید چون اطلاع رسانی نمیشه پر فروشترین خودرو جهان ساخت تایوان شده نه ژاپن.پیروز باشید
arman kakavand
۱۴ خرداد ۱۳۹۳من بازم مخالفم چون خودم کمری رو داشتم و از یک نفر حرفای شمارو شنیدم و دو تا ماشینمو مقایسه کردم هیچ فرقی ندارن وقتی تویوتا رو خط تولید نظارت داشته باشه به این معنی هستش که تمام قطعات با تمام خطوط تولید دیگه یکی هستن مثل ال۹۰ نیست که تولید ایران خودرو با پارس خودرو تو کیفیت فرق کنن شرکتی به بزرگی تویوتا هیچگاه اعتبار خودشو با همچین کارایی پایین نمیاره و فقط برای پایین آوردن هزینه هایی مثل حقوق کارگر قیمت برق گاز و….. خطوط تولید رو در کشور های مختلف راه اندازی میکند
فرهاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۳حرف های آقا آرمان کاملاً تایید میشه.
در کیفیت هیچ فرقی ندارن.
زدن خط تولید در کشور های دیگر فقط به دلیل ارزان تر بودن نیروی انسانی و افزایش تولید و کاهش هزینه های صادرات هستش.
arman kakavand
۱۴ خرداد ۱۳۹۳از شما اقای فرهاد تشکر میکنم که حرفمو تایید کردید
hero
۱۴ خرداد ۱۳۹۳کرولا تو مسیر درستی قرار گرفته
امیدوارم کمری هم مثل کرولا به اوج برگرده
از صمیم قلب برای تویوتا و دیگر سامورایی ها آرزوی موفقیت میکنم
محمد
۱۶ خرداد ۱۳۹۳تویوتا…..عشق به توان10
علیرضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۳مزدا از تویوتا جلو زد رفت
ُShahin
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ولی Corolla s از نظر ظاهر یه چیز دیگه ایه
کاش اونم میومد ایران
حیف…!
محمد حسین
۲۰ خرداد ۱۳۹۳نیسان سنترا بهتره
a.d
۹ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان.من تقریبا 6ماه یبار ماشین عوض میکنم.چیکار کنم ،عشق ماشینم.الان کرولا 2014 صفر ایرتویا خریدم.خدا میدونه که بدون منظور یا تعصب حرف میزنم.کمک فنرهاش فوق العاده نرم و بی صداست.گیرباکس 4دندش واقعا قدیمیه و نسبت به کره ای های 6دنده پرمصرفتر و کندتره.کیفیت مونتاژش افتضاحه.صفره ولی تو خیابونای تهران صندلیهاش صدا میده و اتاقش پراز سروصداست.آخرین باره که دیگه تویوتا میخرم.بد پشیمون شدم.انتظاراتم یه چیز نرم و بیصدا و کم مصرف و بی آپشن بود که فقط آخری درست بود
مهدی
۱۶ آبان ۱۳۹۳سلام
احتمالا به فابریکی خودرو دست زدید
مثلا روکش صندلی رو عوض کردید یا اینکه سنسور روی سپر کار گذاشتید که باعث تولید صدا توی ماشین شده
مهدي
۹ تیر ۱۳۹۴سلام منم همین حسو داشتم سر و صدا زیادی داره مخصوصا سمت محور جلو تو خیابونای ناهموار نشونم دادن گفتن مشکلی نداره به درد جاده خیلی نمی خوره معکوس ۴ به ۳ زیاد می کشه تو سرعت بالا اتاق کلاس سی هست و نیازهای شمارو بیشتر به عنوان یه ماشین شهری براورده می کنه نسبت به النترا به طرز محسوسی خشک تره
محمدحسین
۱۳ مرداد ۱۳۹۳تویوتا مشکاش با سقف پاناروما چیه؟ تنها چیزیه که تو خودروهای این ماشین کمه!
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۳اگر سایت تویوتا رو چک کنیدhttp://www.toyota-global.com/select_region/ میبینید که این مدل فقط سفارش خاورمیانه است و در هیچ کشور دیگری عرضه نمیگردد.متاسفانه این مدل ضعیترین موتور و گیربکس(از لحاظ راندمان) موجود در بین تممام مدلهای کرولا دارد.ولازم به ذکر است ابن مدل با مدل پرفروش جهانی تفاوت هایی دارد وآن مدل امکانات بسیار زیادتری نسبت به مدل خاورمیانه دارند نظیر گیربکس 6سرعته cvtو…
محمد
۲۶ شهریور ۱۳۹۳فوق العادست صد در صد میخرمش
کوروش
۳۰ شهریور ۱۳۹۳من بین النترا سراتو و کرولا مونده بودم و با اینکه طراحی ماشینهای کره ای بسیار زیباست اما به خاطر کیفیت کرولا رو انتخاب کردم درطراحی جدید این ماشین واقعا ترکیبی از طرحهای کلاسیک و مدرن رو می بینید . واقعا ماشین خوبیه شک نداشته باشید .
مهدی
۱۲ آبان ۱۳۹۳سلام خدمت همه دوستان
بنده به تازگی یه کرولا 2015 خریدم .
خودرو نرم و راحتیه فرهان پذیری خوبی داره – شتابش قابل قبوله – صدای موتور داخل اتاق نیست و در کل رانندگی لذت بخشی رو باهاش تجربه میکنید
صندوق عقب جاداری داره – همچنین به دلیل افزایش فضای خالی جلوی صندلی عقب خوردوی مناسب خانوادگی و مناسب برای مسافرتهای چند نفره هست
ولی در کنار همه این محاسن چند تا عیب داره که شاید با کمی خرج کردن بشه درستشون کرد :
اول که حتی در مدل فول سنسور و دوربین عقب وجود نداره که با توجه به اینکه ارتفاع صندوق عقب بالاست اگه تصمیم به خرید دارید می بایست به قیمت خودرو یه دوربین و مانیتور هم که فابریکش به قیمت یک و نیم میلیون هست اضافه کنید .
دوم داشبورد ساده کرولا هست که در نگاه اول توی ذوقتون میخوره ولی یه مدت که ماشین رو سوار بشید متوجه میشید که کنترل تمام قسمتها در دستتون هست و از فرم داشبورد خوشتون میاد . سادگی داشبورد توی تمام مدلهای تویوتا وجود داره
سوم روکش پارچه ای کرولا هست که در ابتدا فکر میکنید که چرا چرمی نیست ولی به مرور زمان از جنسش خوشتون میاد مخصوصا بعد از اینکه مطمئن میشید که جنس پارچش خیلی عالیه
عبب چهارم تعداد ایربگهاست که توی تمام مدلهای وارداتی 2 تا برای سرنشینهای جلوست
اگه بخواهید با خودروهای مشابه مقایسه کنید مزدا3 و مگان فول و النترا و کرولا جدید توی یک مایه هستن . ولی به نظر من کرولا توشون سره .البته اگه دنبال آپشن زباد نباشید.
چند تا حسن دیگه :
سیستم ورود بدون کلید کرولا لمسی که نسبت به ماشین های کره ای جالب تر و راحت تره
طراحی بدنه زیبایی داره که در عین سادگی حالت تهاجمی داره و فکر نکنم حالا حالا ها ازش خسته بشید
کروز کنترل پر کاربردی داره که البته توی اغلب ماشین های در این رنج قیمت وجود داره
در کل ماشین خوبیه .