به گزارش وبسایت ژاپنی Best Car، رئیس تویوتا «آکیو تویودا» به مهندسان این شرکت گفته است که کوپهٔ جدید GR86 نباید مثل یک کپی از سوبارو BRZ احساس شود و به همین دلیل توسعهٔ آن کمی طول میکشد. رئیس تویوتا میخواهد رانندگان بلافاصله بفهمند که در یک GR86 هستند نه BRZ. گفته میشود برای رسیدن به این هدف، تیم سازنده در حال بررسی استفاده از برنامهٔ تعویض دندهٔ جدید و یا حتی تغییر تنظیم موتور هستند. در ابتدا قرار بود GR86 تا اواخر امسال به بازار عرضه شود اما حالا گفته میشود این مهندسی مجدد ممکن است عرضهٔ خودرو را تا اواخر سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیندازد.
نسل جدید سوبارو BRZ که اواخر سال گذشته معرفی شد، کاملاً به نسل قبلی خود وفادار مانده و صرفاً پیشرفتهایی جزئی را تجربه کرده است. البته BRZ جدید در پیشرانه پیشرفت مهمی داشته زیرا موتور ۲ لیتری قبلی آن حالا با یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی جایگزین شده که با ۲۳۰ اسب بخار قدرت، ۳۰ اسب بخار از قبل قویتر است. علاوه بر این، به نظر میرسد درهٔ معروف در منحنی گشتاور موتور BRZ قبلی هم حالا صاف شده که به بهبود کشش خودرو کمک میکند.
درهرحال، دیدن اینکه چگونه دو خودرویی که بر اساس یک پلتفرم ساخته میشوند باهم متفاوت خواهند بود میتواند جالب باشد. البته این اولین باری نیست که تویوتا خودروی اسپرت شرکت دیگری را بهطور خاص برای خود تنظیم میکند زیرا سوپرا و Z4 هم بر اساس یک پلتفرم ساخته شدهاند.
دانیال
۶ فروردین ۱۴۰۰از خوبان
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۰متاسفانه بر خلاف سوپرا و ب ام و که طراحی ظاهری کاملا متفاوت از هم دارند و از نظر طراحی خارجی مستقل هستن ، این brz و gr86 علاوه بر پلتفرم یکسان ، سبک طراحی مشابه دارند و این یکم مشکل ساز هست.
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۰چه ماشین خوش دستی به نظر میرسه .
اما در این کلاس نیسان Z جدید پرچمداره .
البته نمیدونم واقعاً میشه در یک کلاس قرارشون داد !!!
آخه از نظر سایز در یک رده هستند ، ولی از نظر قدرت بسیار متفاوت هستند و این نیسان Z هست که هم با اِرفاق میشه با سوپرا مقایسش کرد و هم با این خودروی سوبارو و تویوتا !!!
datsun
۶ فروردین ۱۴۰۰نیسان زد تو یه لول بالاتره اگه سیلویا تولید میشد رقیب ۸۶ بود سوپرا از گذشته برای رقابت با نیسان زد تولید شد. نیسان زد جدید هم به راحتی رقیب قدری برا سوپرا جدیده و تو مدلهای نیسمو حتی بهتر.
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۰ممنون??
جداً که نیسان Z جدید فوقعلاده معرکه شده چه در ظاهر متمایزش و چه در قوای محرکه .
Amirreza
۷ فروردین ۱۴۰۰نیسان زد قیمتشم بالاتره
یوسف
۶ فروردین ۱۴۰۰این کار تویوتا خیلی زشته…. عملا داره میگه… مشتری های عزیز قورباغه ها رسیده و ما داریم رنگ میزنیم و شما در آینده تشریف بیارین… قناری هاتون رو تحویل بگیرین… قربونتون برم تویوتا… بوس بوس…
خاک تو سرت تویوتا… خجالت بکش… یا بی خیالش شو یا خودت تولیدش کن
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۰مسائل مالی اجازه نمیده
و گرنه تویوتا از خداشه که مشتریاش راضی باشن
کلا این دور و زمونه ماشینا بعضیاشون بی هویت شدن
مثلاً همین ب ام و
پلتفرم M5 و M8 و X5 m و X6 m و … مثل همه و داره قناری ساخت خودشو در رنگهای مختلف به مشتریا میده .
یا جنرال موتور که داره یه موتورو در کوروت و پیکاپ هاش استفاده میکنه
خیلی خوب میشد هر ماشین یه موتور جدا داشت که واقعا اونو یه هویت مستقل بدونی .
من هم مثل شما مخالف این کار ولی خب چه میشه کرد ، سیاسته دیگه
و البته ماشینایی که مثال زدم بسیار عالی هستن و هدفم تخریب اونا نیست و فقط از یکسان بودنشون گله کردم
Me
۶ فروردین ۱۴۰۰از من ضد تویوتا تر باز تویی پسر?
Twin H Power
۶ فروردین ۱۴۰۰سوپرا که ب ام و هس .
اینم که سوبارو …
OMID
۶ فروردین ۱۴۰۰چقدر چرت و پرت
ماشاالله ادب هم از سر روی کامنت ها میباره
sepehr
۶ فروردین ۱۴۰۰واقعا همینطوره
نظرات کاملا غیر فنی و متعصبانه
محمدهادی
۷ فروردین ۱۴۰۰آخه چه مشکلی با خود تویوتا داشتی اینجوری شاکی وار کامنت دادی
من نمیفهمم؟؟
مگه فقط تویوتا اینکارو کرده؟
اصلا کجاش عیب داره اینکار؟
هزاران بار توی دنیای خودرو این اتفاق افتاده اما هیچوقت کسی جبهه ی وحشتناکی مثل شماها که نگرفته بلکه بسیار هم محبوب درومدن این ماشینها
نمونه ی خیلی مشتی این اتفاق همین پلتفرم مشترک آئودی R8 و لامبورگینی گالاردو بود که هرجفتشونم جزو اسطوره های جهان اسپورت شدن
من نمیدونم چرا انقد با پلتغرم مشترک با بی ام و یا سوبارو مشکل دارین شماها؟؟
ای بابا
Amirreza
۷ فروردین ۱۴۰۰چرا جدیدا تویوتا انگار تنبلیش میشه که خودش یه مدل کاملا مستقل بده بیرون ، اون از سوپرا ، اینم از این ، باید یه فکر اساسی در مورد خودرو هاشون بکنن و باید برای معرفی خودروهای برقی هم یکم عجله کنن چون دارن کم کم عقب میفتن ??