تویوتا

تاج پادشاهی تویوتا: کراون 2013

کریسمس فرصتی برای تعطیلات و استراحت برای بسیاری از مردمان در سراسر جهان است. اما برای تویوتا نه! این شرکت از آغاز سال ۲۰۱۳ برای معرفی سدان لوکس کراون در ژاپن استفاده کرده است.

Toyota Crown Royal series
Toyota Crown Royal series
تویوتا کراون از سال ۱۹۵۵ پا به عرصه وجود گذاشت و تاکنون ۱۴ نسل از آن به بازار عرضه شده است. امسال کراون S210 جانشین مدل S200 می شود که چهار سال در خط تولید قرار داشت. کراون جدید در دو مدل رویال (لوکس) و اتلیت (اسپرت) روانه بازار می شود. جلوپنجره بسیار بزرگ و عجیب این ماشین که قسمت عمده ای از سپر را هم در بر می گیرد، تلاشی برای بهبود تصویر این خودرو و جذب جوانترها به سوی آن است. تویوتا امیدوار است با اسپرت کردن و بروزآوری طراحی کراون، متوسط سن خریداران آن را از ۵۰ به ۴۰ سال برساند.
هر دو مدل رویال و اتلیت قابل سفارش به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل هستند.
تویوتا کراون رویال 2013 هیبریدی
toyota crown royal saloon hybrid
هر دو مدل را می توان با یک موتور هایبریدی شامل موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر با یک موتور الکتریکی ۱۴۳ اسبی و ۳۰۰ نیوتن متری جفت می شود. البته در هنگام کارکرد همزمان، این مجموعه ۲۲۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. از نکات جالب این پیشرانه مصرف سوخت ۴.۳ لیتری آن در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این اندازه، رقمی مطلوب محسوب می شود. این پیشرانه جایگزین موتور ۳.۵ لیتری سابق این خودرو می شود. موتور پایه مدل رویال ۲.۵ لیتری شش سیلندر بنزینی با توان ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتن متر است اما قویترین موتور که یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی ۳۱۰ اسبی و ۳۷۷ نیوتن متری است، صرفا برای مدلهای اتلیت قابل سفارش است.
toyota crown athlete interior
toyota crown athlete interior
toyota crown royal saloon interior
toyota crown royal interior
toyota crown athlete series
toyota crown athlete series
انتقال قدرت در مدل هایبریدی توسط یک گیربکس E-CVT و در سایر مدلها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک Super ECT و در مدل ۳.۵ لیتری اتلیت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. siavash

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اول اینکه ماشین قشنگیه و دوم اینکه چرا این مدل در ایران نیست؟

    1. عشق ماشین

      ۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      از کمری خیلی بهتره

    2. BABAK JAFARI

      ۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      چون این ماشین رو چند روز پیش رونمایی کردن.

    3. galardo

      ۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (182 ديدگاه)

      مدل قدیمیاش تو ایران هست یکه در مقایسه با فرغونای خودمون .حالا ببین 2013این ماشین دیگه چیه؟

    4. hesan

      ۱۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      همه جاش خوبه اما جلو پنجرش مذخرفه.

    5. سام*

      ۱۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این مدل و مدل قبلی اون اختصاصی برای بازار زاپن طراحی میشن.برای بازار خاور میانه و استرالیا تویوتا اریون رو همه میشناسیم.اریون دقیقا با موتور 3.5 لیتری با توان 272 اسب بخار ارایه شد.این موتور 3.5 لیتری بین اریون و لکسوس es و کروان زاپن و کمری 6 سیلندر امریکا مشترک هست.

    6. علی

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام ؛ تویوتا کراون فقط در ژاپن عرضه میشود ( تا آنجایی که بنده اطلاع دارم) تویوتا این اتومبیل را فقط برای ژاپنی ها طراحی و تولید میکند.

  2. ....

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    من خوشم نمیاد

  3. عرفان

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جلو پنجرش یه ذره متناسب تر بود خیلی خوب بود

  4. ali

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اه اه اه این چیه دیگه…مقابل رقبا کم میاره

  5. وحید

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    از قدیم ازین مدل تویوتا خوشم میومد،مدلای قدیمیش که تو ایران هس پر امکاناتن
    شاید طراحیش انقدا دلچسب نباشه اما خاصه
    مخصوصا اون موتور جیگرش که تو مصرف فوق العادس
    به امید اینکه ی روز از دست این مافیای خودروسازی نجات پیدا کنیم
    ………..

    1. viper

      ۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      گقتم بهت بگم جون جای دیگه هم این حرف رو مطرح نکنیواین مدل از تویوتا فقط اختصاصی برای بازار زاپن هستش مانند مدل toyota x mark

  6. محسن

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو ایران باید حسرت به دل اینجور ماشینات بود

  7. میلاد

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    رینگ ولاستیکش کوچک

  8. سامان

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    جلوش خشنِ و در مجموع من از طراحیش خوشم اومد ولى کراون بیشتر به کیفیت و امکانات تشریفاتى دقت میکند تا به طراحى

  9. حسین

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    چیز جدیدی است
    چراغ جلوش شبیه ترکیب کردن چراغ جلو بنز Eبا جنسیس است
    با توجه به قدمتش شایدم برعکس باشد

  10. ali

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مدل اسپرتش ( toyota crown athlete series ) به نظر من خیلی قشنگتره ولی باید دید قیمتش چقدر هست !!!

  11. amin7

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنظر من زیاد جالب نیست!جلو پنجرش یه جورایی مثل ائودی میمونه چراغاش مثل جنسیس!اگر ارم تویوتا رو میزد بهتر میشد! از کارخونه ای که لندکروز تولید میکنه بعیده همچین طراحی بزنه !!!

  12. hamid

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    تویوتا همیشه یه قدم از بقیه خودروسازهای آسیایی جلوتر بوده. به امید روزی که همچین ماشینایی رو بدون تعرفه وارد کشور کنیم….

    1. سامان

      ۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      حمید جان حرف دل من را زدى

  13. AMIN

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    مدل های سدان تویوتا همیشه راحتی و آرامش و بی دردسری رو نشون میده… نه یکدفعه ازش هیجان زده میشی نه اینکه زود خسته کننده میشه… کلا یه چیزه نرمالیه

    1. سامان

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      امین جان من خیلى در مورد ماشین مطالعات داشتم و خیلى کتاب، مجله و روزنامه خوندم ولى واقعاً هیچجا به زیباى که تو تویوتا را توصیف کردى ندیدم.
      دقیقاً همینیه که میگى نه تو نگاه اول محوش میشى و نه بعد از چند سال ازش خسته میشى، همیشه یک چیز نرمال، متعادل و قابل قبولیه

      من که عاشق تویوتام

  14. نیما

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    اما همیشه تکرار تو کار طراحیش بوده
    اگه حرفی از موتور و بقیه چیزا نباشه
    تویتا کلا تو طراحی حرف خاصی نداره
    قشنگه اما چشم گیر نیست
    بیشترا بخاطر موتورش میخرنش
    اما لکسوس باز میشه گفت بهتر داره عمل میکنه هر چند ماشیناشون ماله دو قشر مختلف جامعه است

  15. رضا

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا کرون به معنای تاج سر یه جورایی اسیر سواریشم موتورش کم مصرف نرمی فوق العاده دیگه چی بگم حیف که …….دلم پره

  16. محمد.............

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چه خوب چه بد چه خوشکل چه زشت واسه ما گرون تموم میشه پس نظر راجب چیزی بدیم که بتونیم حداقل به حق بدستش بیاریم نه…

    1. محمد

      ۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      حرفت کاملا” درسته البته تاحدودی یعنی به نظر تو اون کسی که پول داشتن یه دوچرخه هم نداره حق نداره اینجا بیاد و نظری بده ؟؟؟

      1. نیما

        ۸ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        وقتی ایرانی جمهعت مازراتی 850 ملیونی سواره پس یک ماشین 150 تومن چیزی نیست…
        تویتا گرونترینش 260 تومن تو ایران اونم suv
        سندان گرونش 100
        که خدایی خیلیا 100 تومن ماشینو ذارن
        پس میتونیم نظر بدیم

      2. سامان

        ۸ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (147 ديدگاه)

        گرانترین SUV تویوتا در ایران
        تویوتا لندکروز هست که ۲۴۰ تا ۲۶۰ تومان فروخته مى شود
        و گرانترین سدانش
        تویوتا آریون گرند هست که ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان است

        در ضمن اینها فقط تویوتا ها هستند وگرنه گرانترین لکسس SUV در ایران
        لکسس LX570 هستش که نیم میلیارد تومان قیمت دارد
        و گرانترین سدانش
        لکسس LS460l هست که ۴۰۰ میلیون تومان مى باشد

  17. مجتبی

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که پولشو نداریم وحسرت به دل میمونیم پس نظرم نمیدیم .ای خداااااااااااااااااااا

  18. wolfox

    ۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام عمر متوسط یک ایرانی 75ساله و75سال باید حسرت سوار شدن تو یه ماشین خوبو بخوره چرا اخه مگه چند بار بدنیا میایم.پراید پراید و فقط پراید

  19. فرزاد سبزیکار

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    باعرض سلام
    به نظرمن تویوتا نباید اصالت اصلی خودش رو از دست بده.حالا چه بسا این تغییر هرچند جزیی باشه مثل نماد روی کاپوتو غیره….
    باتشکر

  20. ت

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    سایت جدیدا ی کم تنبل شده
    قسمت تجربه و ازمایش اگه بهش بیشتر توجه بشه عالیه
    سپاس از مدیر سایت

    1. :)

      ۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      راست می گه

  21. slr722

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    مثل همیشه تویوتا زشت طراحی میکنه…
    ولی خر کار خر کار…

  22. ایمان

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ووووووو عالیه
    کاش فوتبالیست بودم میتونستم بخرمش

  23. مهزیار

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    به قول یکی از تیتر های مجله ماشین:
    می خواهند بزرگ شوند…

  24. فردین

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ک میگم خوبه ی طرح جالبه .ولی خب کسی ک اینو میخره یا امثال اینو باید 20 برابرشو داشته باشه .ادم باید ببینه چه انتظاری از ی ماشین خوب داره .سلیقه ها متفاوته .به نظر هم احترام بزارین

  25. رهام

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    من یه مدل 1988 رو داشتم عالی بود؛2800 سی سی خیلی خوب راه میرفت خیلی نرم بود و آخر امکانات

  26. rayan Titi

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من عاشق ماشینای تویتا هستم فقط یه مشکل داریم تو ایران که وحشتناک گرونه یاریس الان 80 میلیونه چه بریه به این
    امیدوارم سریع تر ارزون بشن ماشینا

  27. كامران حقي

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مدل تو ایران نمیاد چون حدود ۱ میلیارد در میاد و کسی زورش نمیرسه بخره

  28. رهگذر

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    روکش صندلیش مثل پالاز موکته!!! کلا ژاپن با طراحی موندگار مشکل داره! و خوب چون دیگه مشتری هاشو پیدا کرده هر چی بزنه تویوتا سوارا میگن به به چه چه!!!

  29. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه

    این مارک تویوتا تکلیف معلوم میکنه.لکسوس پیشش هیچه.آلیاژش یکه.مخالفاماشین شناس نیستن.من1997شودارم.یکیه توایران.بعدماشین آمریکاروش ماشین نیست.خواهشااونایی که تجربه نکردن نظرندن

  30. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه

    من1997 شودارم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا