کریسمس فرصتی برای تعطیلات و استراحت برای بسیاری از مردمان در سراسر جهان است. اما برای تویوتا نه! این شرکت از آغاز سال ۲۰۱۳ برای معرفی سدان لوکس کراون در ژاپن استفاده کرده است.
تویوتا کراون از سال ۱۹۵۵ پا به عرصه وجود گذاشت و تاکنون ۱۴ نسل از آن به بازار عرضه شده است. امسال کراون S210 جانشین مدل S200 می شود که چهار سال در خط تولید قرار داشت. کراون جدید در دو مدل رویال (لوکس) و اتلیت (اسپرت) روانه بازار می شود. جلوپنجره بسیار بزرگ و عجیب این ماشین که قسمت عمده ای از سپر را هم در بر می گیرد، تلاشی برای بهبود تصویر این خودرو و جذب جوانترها به سوی آن است. تویوتا امیدوار است با اسپرت کردن و بروزآوری طراحی کراون، متوسط سن خریداران آن را از ۵۰ به ۴۰ سال برساند.هر دو مدل رویال و اتلیت قابل سفارش به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل هستند. هر دو مدل را می توان با یک موتور هایبریدی شامل موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر با یک موتور الکتریکی ۱۴۳ اسبی و ۳۰۰ نیوتن متری جفت می شود. البته در هنگام کارکرد همزمان، این مجموعه ۲۲۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. از نکات جالب این پیشرانه مصرف سوخت ۴.۳ لیتری آن در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این اندازه، رقمی مطلوب محسوب می شود. این پیشرانه جایگزین موتور ۳.۵ لیتری سابق این خودرو می شود. موتور پایه مدل رویال ۲.۵ لیتری شش سیلندر بنزینی با توان ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتن متر است اما قویترین موتور که یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی ۳۱۰ اسبی و ۳۷۷ نیوتن متری است، صرفا برای مدلهای اتلیت قابل سفارش است. انتقال قدرت در مدل هایبریدی توسط یک گیربکس E-CVT و در سایر مدلها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک Super ECT و در مدل ۳.۵ لیتری اتلیت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می گیرد.
siavash
۷ دی ۱۳۹۱اول اینکه ماشین قشنگیه و دوم اینکه چرا این مدل در ایران نیست؟
عشق ماشین
۷ دی ۱۳۹۱از کمری خیلی بهتره
BABAK JAFARI
۸ دی ۱۳۹۱چون این ماشین رو چند روز پیش رونمایی کردن.
galardo
۸ دی ۱۳۹۱مدل قدیمیاش تو ایران هست یکه در مقایسه با فرغونای خودمون .حالا ببین 2013این ماشین دیگه چیه؟
hesan
۱۱ دی ۱۳۹۱همه جاش خوبه اما جلو پنجرش مذخرفه.
سام*
۱۱ دی ۱۳۹۱این مدل و مدل قبلی اون اختصاصی برای بازار زاپن طراحی میشن.برای بازار خاور میانه و استرالیا تویوتا اریون رو همه میشناسیم.اریون دقیقا با موتور 3.5 لیتری با توان 272 اسب بخار ارایه شد.این موتور 3.5 لیتری بین اریون و لکسوس es و کروان زاپن و کمری 6 سیلندر امریکا مشترک هست.
علی
۳ شهریور ۱۳۹۳با سلام ؛ تویوتا کراون فقط در ژاپن عرضه میشود ( تا آنجایی که بنده اطلاع دارم) تویوتا این اتومبیل را فقط برای ژاپنی ها طراحی و تولید میکند.
....
۷ دی ۱۳۹۱من خوشم نمیاد
عرفان
۷ دی ۱۳۹۱جلو پنجرش یه ذره متناسب تر بود خیلی خوب بود
ali
۷ دی ۱۳۹۱اه اه اه این چیه دیگه…مقابل رقبا کم میاره
وحید
۷ دی ۱۳۹۱از قدیم ازین مدل تویوتا خوشم میومد،مدلای قدیمیش که تو ایران هس پر امکاناتن
شاید طراحیش انقدا دلچسب نباشه اما خاصه
مخصوصا اون موتور جیگرش که تو مصرف فوق العادس
به امید اینکه ی روز از دست این مافیای خودروسازی نجات پیدا کنیم
………..
viper
۸ دی ۱۳۹۱گقتم بهت بگم جون جای دیگه هم این حرف رو مطرح نکنیواین مدل از تویوتا فقط اختصاصی برای بازار زاپن هستش مانند مدل toyota x mark
محسن
۷ دی ۱۳۹۱تو ایران باید حسرت به دل اینجور ماشینات بود
میلاد
۷ دی ۱۳۹۱رینگ ولاستیکش کوچک
سامان
۷ دی ۱۳۹۱جلوش خشنِ و در مجموع من از طراحیش خوشم اومد ولى کراون بیشتر به کیفیت و امکانات تشریفاتى دقت میکند تا به طراحى
حسین
۷ دی ۱۳۹۱چیز جدیدی است
چراغ جلوش شبیه ترکیب کردن چراغ جلو بنز Eبا جنسیس است
با توجه به قدمتش شایدم برعکس باشد
ali
۷ دی ۱۳۹۱مدل اسپرتش ( toyota crown athlete series ) به نظر من خیلی قشنگتره ولی باید دید قیمتش چقدر هست !!!
amin7
۷ دی ۱۳۹۱بنظر من زیاد جالب نیست!جلو پنجرش یه جورایی مثل ائودی میمونه چراغاش مثل جنسیس!اگر ارم تویوتا رو میزد بهتر میشد! از کارخونه ای که لندکروز تولید میکنه بعیده همچین طراحی بزنه !!!
hamid
۷ دی ۱۳۹۱تویوتا همیشه یه قدم از بقیه خودروسازهای آسیایی جلوتر بوده. به امید روزی که همچین ماشینایی رو بدون تعرفه وارد کشور کنیم….
سامان
۷ دی ۱۳۹۱حمید جان حرف دل من را زدى
AMIN
۷ دی ۱۳۹۱مدل های سدان تویوتا همیشه راحتی و آرامش و بی دردسری رو نشون میده… نه یکدفعه ازش هیجان زده میشی نه اینکه زود خسته کننده میشه… کلا یه چیزه نرمالیه
سامان
۹ دی ۱۳۹۱امین جان من خیلى در مورد ماشین مطالعات داشتم و خیلى کتاب، مجله و روزنامه خوندم ولى واقعاً هیچجا به زیباى که تو تویوتا را توصیف کردى ندیدم.
دقیقاً همینیه که میگى نه تو نگاه اول محوش میشى و نه بعد از چند سال ازش خسته میشى، همیشه یک چیز نرمال، متعادل و قابل قبولیه
من که عاشق تویوتام
نیما
۷ دی ۱۳۹۱اما همیشه تکرار تو کار طراحیش بوده
اگه حرفی از موتور و بقیه چیزا نباشه
تویتا کلا تو طراحی حرف خاصی نداره
قشنگه اما چشم گیر نیست
بیشترا بخاطر موتورش میخرنش
اما لکسوس باز میشه گفت بهتر داره عمل میکنه هر چند ماشیناشون ماله دو قشر مختلف جامعه است
رضا
۷ دی ۱۳۹۱تویوتا کرون به معنای تاج سر یه جورایی اسیر سواریشم موتورش کم مصرف نرمی فوق العاده دیگه چی بگم حیف که …….دلم پره
محمد.............
۷ دی ۱۳۹۱چه خوب چه بد چه خوشکل چه زشت واسه ما گرون تموم میشه پس نظر راجب چیزی بدیم که بتونیم حداقل به حق بدستش بیاریم نه…
محمد
۷ دی ۱۳۹۱حرفت کاملا” درسته البته تاحدودی یعنی به نظر تو اون کسی که پول داشتن یه دوچرخه هم نداره حق نداره اینجا بیاد و نظری بده ؟؟؟
نیما
۸ دی ۱۳۹۱وقتی ایرانی جمهعت مازراتی 850 ملیونی سواره پس یک ماشین 150 تومن چیزی نیست…
تویتا گرونترینش 260 تومن تو ایران اونم suv
سندان گرونش 100
که خدایی خیلیا 100 تومن ماشینو ذارن
پس میتونیم نظر بدیم
سامان
۸ دی ۱۳۹۱گرانترین SUV تویوتا در ایران
تویوتا لندکروز هست که ۲۴۰ تا ۲۶۰ تومان فروخته مى شود
و گرانترین سدانش
تویوتا آریون گرند هست که ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان است
در ضمن اینها فقط تویوتا ها هستند وگرنه گرانترین لکسس SUV در ایران
لکسس LX570 هستش که نیم میلیارد تومان قیمت دارد
و گرانترین سدانش
لکسس LS460l هست که ۴۰۰ میلیون تومان مى باشد
مجتبی
۷ دی ۱۳۹۱ما که پولشو نداریم وحسرت به دل میمونیم پس نظرم نمیدیم .ای خداااااااااااااااااااا
wolfox
۷ دی ۱۳۹۱سلام عمر متوسط یک ایرانی 75ساله و75سال باید حسرت سوار شدن تو یه ماشین خوبو بخوره چرا اخه مگه چند بار بدنیا میایم.پراید پراید و فقط پراید
فرزاد سبزیکار
۸ دی ۱۳۹۱باعرض سلام
به نظرمن تویوتا نباید اصالت اصلی خودش رو از دست بده.حالا چه بسا این تغییر هرچند جزیی باشه مثل نماد روی کاپوتو غیره….
باتشکر
ت
۸ دی ۱۳۹۱سایت جدیدا ی کم تنبل شده
قسمت تجربه و ازمایش اگه بهش بیشتر توجه بشه عالیه
سپاس از مدیر سایت
:)
۸ دی ۱۳۹۱راست می گه
slr722
۸ دی ۱۳۹۱مثل همیشه تویوتا زشت طراحی میکنه…
ولی خر کار خر کار…
ایمان
۹ دی ۱۳۹۱ووووووو عالیه
کاش فوتبالیست بودم میتونستم بخرمش
مهزیار
۱۲ دی ۱۳۹۱به قول یکی از تیتر های مجله ماشین:
می خواهند بزرگ شوند…
فردین
۱۲ دی ۱۳۹۱من ک میگم خوبه ی طرح جالبه .ولی خب کسی ک اینو میخره یا امثال اینو باید 20 برابرشو داشته باشه .ادم باید ببینه چه انتظاری از ی ماشین خوب داره .سلیقه ها متفاوته .به نظر هم احترام بزارین
رهام
۲۱ دی ۱۳۹۱من یه مدل 1988 رو داشتم عالی بود؛2800 سی سی خیلی خوب راه میرفت خیلی نرم بود و آخر امکانات
rayan Titi
۱۴ بهمن ۱۳۹۱من عاشق ماشینای تویتا هستم فقط یه مشکل داریم تو ایران که وحشتناک گرونه یاریس الان 80 میلیونه چه بریه به این
امیدوارم سریع تر ارزون بشن ماشینا
كامران حقي
۲۷ خرداد ۱۳۹۲این مدل تو ایران نمیاد چون حدود ۱ میلیارد در میاد و کسی زورش نمیرسه بخره
رهگذر
۱۶ مهر ۱۳۹۲روکش صندلیش مثل پالاز موکته!!! کلا ژاپن با طراحی موندگار مشکل داره! و خوب چون دیگه مشتری هاشو پیدا کرده هر چی بزنه تویوتا سوارا میگن به به چه چه!!!
مهدی
۶ آذر ۱۳۹۲سلام به همه
این مارک تویوتا تکلیف معلوم میکنه.لکسوس پیشش هیچه.آلیاژش یکه.مخالفاماشین شناس نیستن.من1997شودارم.یکیه توایران.بعدماشین آمریکاروش ماشین نیست.خواهشااونایی که تجربه نکردن نظرندن
مهدی
۶ آذر ۱۳۹۲سلام به همه
من1997 شودارم عالیه