سوپرا خودرویی است که همهجا دربارهی آن صحبت میشود. در فیلمها، بازیهای ویدئویی، اینترنت و البته در دنیای واقعی نام سوپرا سر زبانهاست. بیش از ۱۵ سال است که سوپرا فروخته نمیشود و قطعاً افراد زیادی مشتاق راندن این خودرو هستند. تویوتا از سال ۲۰۱۴ و با رونمایی کانسپت FT-1 همهی طرفداران را مشتاق دیدن نسل جدید این خودرو کرد اما تا همین چند وقت پیش کسی نمیدانست که آیا واقعاً نام سوپرا زنده خواهد شد یا خیر. نهایتاً به روزهای معرفی رسمی این خودروی اسطورهای نزدیک میشویم.
پس از حضور کانسپت GR سوپرا ریسینگ در گرن توریسو اسپورت و همچنین نمایش پروتوتایپ سوپرا در فستیوال سرعت گوودوود، طرفداران این خودرو در سراسر دنیا منتظر دیدن نسخه نهایی تولیدی هستند. البته باید چند هفته یا چند ماه منتظر رونمایی رسمی باشیم تا سرانجام پنجمین نسل سوپرا A90 رخ بنماید.
به منظور آسانتر شدن این انتظار، کانال یوتیوب Cars Evolution تصمیم گرفته نگاهی به تاریخچه سوپرا داشته باشد. داستان در پایان دهه ۷۰ میلادی شروع میشود، زمانی که نسل اولین خانواده سلیکا A40 عرضه شد؛ اما در سال ۱۹۸۶ و سومین نسل A70 است که نام سلیکا بازنشسته شده و بدین ترتیب سوپرا به مدل تکوتنهای خانواده بدل میشود.
با تولید هر نسل جدید از این خودرو بر قدرت آن نیز افزوده میشود به گونهای که کار سوپرا با ۱۰۰ اسب بخار آغاز شده و در چهارمین نسل A80 مرز ۳۲۰ اسب بخار را نیز رد میکند. نسل جدید سوپرا طبق خبرهای منتشر شده دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۳۵ اسب بخار خواهد بود. ظاهراً این پیشرانه را بامو ساخته است.
تنها با نگاه به این ویدئو میتوان گفت که نسل جدید تویوتا سوپرا باید انتظارات فراوانی را برآورده کند بنابراین امیدواریم که A90 هم همانند نسلهای پیشین خاطرات خوشی را رقم بزند…
سامان
۱۷ مرداد ۱۳۹۷نام تویوتا با افتخار همراه است…سوپرا هم یکی دیگر از این افتخارات برند جهان در جهان تویوتتتتتتا
Abbas us.c
۱۷ مرداد ۱۳۹۷لعنتی اون انجین 2jz gte دوست داشتنی ترین انجین ژاپنیه
JDMبازا با افتخار میپرستنش واقعا یکی از غول های ژاپن هست این انجین، شاید غولترین
LAMBORGHINI
۱۷ مرداد ۱۳۹۷چه دورانی بود دهه ی 90 واسه خودروسازی ژاپن
مزدا RX-7
نیسان GT-R Skyline
میتسوبیشی لنسر اوو
تویوتا سوپرا
هر برند ژاپنی “حداقل” یه محصول خارق العاده داشت که میتونستی به اسم و عظمتش قسم بخوری
محمد
۱۷ مرداد ۱۳۹۷از بین خودرو های ژاپنی اول gtr بعد 370z و بعدش هم سوپرا الیته یه گزینه افتخاری هم دارم لکسس lc500
#ali.m#
۱۸ مرداد ۱۳۹۷سوپرا همیشه عالی بوده .
نسل چهارم با ماشین هایی مقایسه میشد و رقبایی رو کنار میزد که باورش سخته .
جالبه که در چند تا مجله معتبر حتی در مقایسه با استون مارتین db7 پیروز شد.
یه جاهایی با 911مقایسه میشد اونم سوپرا که یه ماشین ارزون قیمته.
این ماشین خوراک تیونینگ بود جوری که تا2000اسب بخار هم ازش قدرت میگرفتن .
خلاصه که سوپرا مثل یک تیم فوتبال جوون بود که بدون خرج های میلیاردی با تیم های گرون پایتخت سرشاخ میشه .
?سوپرا?
Mohammadreza
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ما هیچ
ما نگاه
محمد
۲۲ تیر ۱۳۹۸بهترین ماشین واسه تیون سوپرا هست که تا۲۰۰۰ اسب هم ازش گرفتن من خودم عاشق gtr هستم ولی هرچی کلیپ بین این دو دیدم سوپرا برنده شده.اولسوپرا بعدgtr