تویوتا از سال ۱۹۳۶ تاکنون مشغول ساخت تاکسی برای بازار ژاپن بوده و در آن سال مدل AA را عرضه کرده است. هماکنون این خودروساز محبوب آماده تولید مدل جدیدی میشود. خودروی مورد بحث که JPN تاکسی نام دارد به خاطر سقف بلند خود فضای سر زیادی را ارائه نموده و فاصله مناسب بین محورها فضای پای مناسبی را ایجاد کرده است. به لطف کف مسطح و کم ارتفاع و همچنین محدوده بزرگ باز شدن دربهای کشویی، ورود و خروج به این خودرو بسیار آسان است.
اگرچه استایل بیرونی خودرو با جذاب بودن فاصله چشمگیری دارد اما تویوتا میگوید در طراحی خودرو از سدان بزرگ کراون استفاده کرده است. آینه جانبی جای گرفته روی گلگیرهای جلو به یاد آورنده خودروهای کلاسیک قدیمی است. این خودرو در دو تریم پایهی ناگومی و فول تاکومی فروخته خواهد شد که دومی دارای چراغهای جلوی LED و چراغ عمودی نصب شده روی ستونهای D میباشد.
همانند هر تاکسی دیگر کابین این خودرو نیز مهمترین بخش است. شیشههای بزرگ دید فوقالعادهای ایجاد کرده و صندوق بزرگ نیز ظرفیت ۴۰۱ لیتری دارد. این خودرو به سادگی میتواند ویلچرها را حمل کرده و نورپردازی LED عقب به آسانی باعث پیدا کردن کمربند ایمنی در شب میشود.
تویوتا میگوید کابین تاکسی JPN در تمامی شرایط کاملاً آرام خواهد ماند زیرا متریال خفه کننده صدای زیاد به همراه شیشههای ضد صدا بکار رفتهاند. برای افزایش راحتی، نسخه تاکومی دارای ورودیهای هوا و صندلیهای عقب گرم شونده میباشد.
طبیعتاً بحث ایمنی اولویت زیادی در زمان توسعه این خودرو داشته و در کل ۶ کیسه هوا بهصورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. همچنین سیستم ایمنی Sense C تویوتا را نیز نباید از یاد برد. سیستم پیشگیری از برخورد بهصورت استاندارد در تاکسی جدید تویوتا وجود داشته درحالیکه خریداران با پرداخت هزینه بیشتر میتوانند سیستم تشخیص موانع را نیز سفارش دهند.
صرف نظر از نوع تریم، هر دو نسخه با پیشرانه ۱.۵ لیتری سازگار با سوخت گاز مایع LPG در دسترس بوده و قدرت آن به چرخهای جلو فرستاده میشود.
ali a
۳ آبان ۱۳۹۶واقعا یه تاکسی کامل هست وبا طراحی با مزه و کاربردی…احسنت به تویوتای کاربلد… یه چیز جالب اینکه رسم آینه بغل های روی کاپوت رو هم ادامه داده تویوتا تو تاکسی هاش…
فواد
۳ آبان ۱۳۹۶در اینکه تویوتا همه چی تمومه شکی نیست ولی خداییش با اون بیانیه ی عجیب غریبی که دیروز داد واقعا از چشمم افتاد. ترجیح میدم از برندهایی که واقعا نمایندگی تو ایران دارن و معامله کردن با کشورم براشون خفت به حساب نمیاد ماشین تهیه کنم که خوشبختانه کم هم نیستن.
کوروش
۳ آبان ۱۳۹۶به عنوان یک طرفدار حالم از تویوتا بهم خورد اهمیت بازار امریکا رو درک می کنم ولی حرفش واقعا … خاک بر سر ما که اینقدر هم اضافه به این ایرتویای …. می دیم پدر من از دیروز تو فکر فروش کرولاست
John
۳ آبان ۱۳۹۶تاکسیای خودمونم خیلی خوبه، خدارو شکر سیستم حمل و نقل عمومیه خوبیم داریم
HORSE
۳ آبان ۱۳۹۶داداش جدی که نگفتی یوقت!؟
حامد
۳ آبان ۱۳۹۶خوبیش اینه که هر جا وایسی یه پراید برات بوق میزنه?
نوید جهرمی
۳ آبان ۱۳۹۶اگر دختر باشی هر جا باشی ماشین برات بوق میزنه.مخصوصا ماشینای مدل بالا
حمیدرضا
۳ آبان ۱۳۹۶تاکسی یعنی این سیستم تاکسی رانی در انگلستان هم به همین سبکه خودروهای بزرگ جادار و ایمن ولی جالب ترین نکته برای من تفاوت رنگ صندلی سرنشینان با راننده هست و اینکه کلیه ادوات جوری طراحی شدن که راننده کاملا بهشون مسلطه
me84
۳ آبان ۱۳۹۶.
اگه آینه هاش برقی نباشه، برای تنظیم کردنشون باید پیاده بشی بری نتظیمشون کنی. تازه اگه با یه بار پیاده شدن بتونی تنظیم کنی. تا بخواد تنظیم بشه پیرت دراومده. ولی جدای از شوخی بعضی از ماشینای قدیمی که آینه رو گلگیر بود(تو ماشینای ژاپنی خیلی مرسوم بود) تنظیم آینه ها واقعا معضلی بوده برای خودش.