تویوتا، برندی که در ذهن همه مردم جایگاه ویژهای دارد. تقریباً همه خودروشناسان به این موضوع پی بردهاند که محصولات این کمپانی خوشنام به صاحبش”چه به لحاظ رکاب و سواری و چه به لحاظ عمر و کم استهلاکی” بسیار وفادار میباشد.
کمری یکی از شناختهشدهترین و پرفروشترین خودروهای این کمپانی در سرتاسر دنیا که از اولین نسل خود که در سال ۱۹۸۲ وارد بازار شد تاکنون ۹ نسل بهروز شده، که اینجا تصمیم دارم ششمین نسل از تویوتا کمری یعنی XV30 که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ تولید شد و سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ وارد کشورمون شد و پس از گذشت ۱۰ سال از حضورش در کشور به چالش بکشم.ده سال پیش وقتی توی خیابان اولین تویوتای کمری ۲۰۰۵ رو با هیکل کشیده و زشت دیدم که در حال عبور بود فقط این جمله توی ذهنم نقش بست”چه فرد بیسلیقهای پولشو با این ماشین بیریخت میده”…
اما از اون روزی که خودم با این ماشین رانندگی کردم تازه متوجه شدم چطور میتونه این ظاهر زشت چنان برات زیبا بشه که یکه ماشینهای زیبای خیابون هم دیگه کنار این ماشین به چشمت نیاد.
حالا کمکم به سمت این تویوتای زشت حرکت میکنم. هرچه به جلوی این ماشین نگاه میکنم هیچ اثری از زیبایی حتی در مقایسه با طراحیهای زمان خودش نمیبینم، البته از بهت و خشونتی که توی چهره این ماشین هست نمیتونم چشمپوشی کنم و انگار این ابهت چیز دیگه ای میخواد به من بگه.
از نمای بغل در نظرم بسیار کشیده میاد مخصوصاً توی قسمت عقب خیلی محسوس تره، ولی برق و جلای خاصی که همیشه توی رنگهای تویوتا هست یا کیفیت لوازم بیرونی مثل چراغهای عقبش که ساخت شرکت بزرگ ژاپنی Koito ست خیلی به چشم میاد که میبینم بعد از این همه سال هنوز ذرهای تغییر رنگ نداده یا حتی ذرهای گرد و خاک واردش نشده.بهطور کلی سه مدل کمری ۲۰۰۵ وارد ایران شد که هر مدل ساخت استرالیا بود البته نمونههای ژاپنی هم موجود بود که وارد کشور ما نشد. ابتدا مدلهای مختلف رو معرفی میکنم.
مدلهای استرالیایی:
Xli: این مدل بسیار ساده و بدون هیچ امکانات و آپشن خاصی بود که بعضاً ایربگ و ABS جز آپشن های انتخابی این مدل بود.
GLi: این مدل دارای سانروف، پرده عقب، دستگیرههای داخلی و قاب پلاک و شیفت لاک کروم، طراحی داخل چوب، نمایشگر موقعیت شیفتر دنده در صفحه کیلومتر (مدل اتوماتیک)، رینگ آلومینیوم، تنظیم ارتفاع چراغ از داخل، نمایش مدیا مصرف بنزین و ….
هر دو مدل بالا MCV36 دارای پیشرانه 2400cc چهار سیلندر 2AZ-FE دارای دو میل سوپاپ و تک VVT-I با توان ۱۵۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور میباشد که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ بر روی کمری قرار گرفت و گیربکس هم در نوع ۴ دنده اتوماتیک و ۵ دنده دستی وجود داشت.
Grande: این مدل دارای آپشنهای اولیه GLi بعلاوه سیستم ایرکاندیشن دیجیتال، بال عقب، فرمان و سر دنده چرم، و بهصورت آپشن صندلیهای چرم و برقی و چهار ایربگ موجود هست، پیشرانه گرند 1MZ-FE بود که با حجم موتور ۳۰۰۰ توان حداکثر ۱۹۴ اسب بخار رو توی دور موتور ۵۲۰۰ دور می تونست تولید کنه، این موتور از سال ۱۹۹۶ ساخته شد و به لحاظ محکمی و دوام در بین مکانیکهای تویوتا شهرت خاصی داره.
البته از سال ۲۰۰۲ نسخه VVT-I این موتور هم ساخته شد ولی فقط روی کمریهای سفارش امریکا قرار گرفت که می تونست تا ۲۱۰ اسب بخار رو توی دور موتور ۶۰۰۰ دور توان تولید کنه. حتی نسخه 3MZ-FE هم بهصورت آپشن موتور توی مدل SE سفارش امریکا قابل سفارش بود که در واقع همون موتور بود ولی حجم موتورش ۳۳۰۰ شده بود. اولین ماشینی که قراره تست کنم یه کمری GLi مدل ۲۰۰۶ دارای گیربکس اتوماتیک هست.
به طرف در راننده حرکت میکنم. وقتی داشتم در رو باز میکردم به محض اینکه دستگیره رو کشیدم متوجه مهندسی همیشگی تویوتا شدم که در با صدای خیلی نرم و بسیار آروم باز شد. در رو کامل باز کردم وقتی نگام به طراحی داشبورد و صفحه کیلومتر افتاد دیدم ای وای داخلش از بیرونش هم زشت تره…هیچ اثری از زیبایی نمیدیدم. خیلی محافظهکارانه طراحی شده یا به قولی پیر مردی. روی صندلی نشستم، صندلی کمی جلو بود اهرم صندلی رو کشیدم که بیارم عقب، اما بازم یه چیزی بین این زشتی خودنمایی میکرد”مهندسی تویوتا”با یه جذابیت خاصی صندلی به عقب رفت با وجود اینکه برقی نبود. در رو بستم یه سکوت همراه با یه آرامش خاصی درونش حکمفرما بود. احساس میکردم خیلی بهش مسلطم. سویچ رو وارد کردم و استارت زدم، صدای استارت نرم و همیشگی تویوتا (استارتهای تویوتا به استارتهای گیربکسی معروفن و حتی با باطری ضعیف هم پر قدرت استارت میزنن البته صدای استارت گرند چیز دیگه آیه که واقعاً با دور بالا و قدرت زیاد استارت میزنه). ماشین که روشن شد کولر رو روشن کردم (من استان بوشهر زندگی میکنم و هوا بس ناجوانمردانه گرمه) چند ثانیه که گذشت دیدم عجب برودت سرمایی داره. واقعاً محشر بود، کولر تویوتا همیشه معروفه و کولر این مدل به نظرم یه سر و گردن بالاتر از اتاق بعدش بود. به آینهها نگاه کردم مثل همیشه، دید عالی آینههای تویوتا تأکیدی بر”مهندسی تویوتا”بود.
شیفتر دنده رو روی حالت درایو قرار دادم و شروع به حرکت کردم و دندهها خیلی نرم و یکی بعد از دیگری عوض میشدن و برام عجیب بود که این ماشین با این هیکل بزرگش برخلاف چیزی که تصور میکردم خیلی قابل کنترل بود. نرم گاز میدادم سرعت به ۱۲۰ رسید. خیلی نرم و بیصدا بود اصلاً باور نمیکردم. تعلیقش حتی از مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ هم نرمتر بود و منو یا لکسوس مینداخت. موجهای جاده رو خیلی عالی و با آرامش دفع میکرد درست برعکس هیوندای که همیشه روی موجهای جاده عین پاندول ساعت منو چپ و راست میکرد. همش به خودم میگفتم”خدای من عجب زیر پا و سواری داره ولی من این همه سال به خاطر قیافش حتی در موردش فکر هم نکرده بودم”.
دومین نکتهای که خیلی توجه منو جلب کرده بود انعطافپذیری فوقالعاده گیربکسش بود. چهار دنده اما خیلی تیز و سریع بود انگار فقط منتظر بود من یه تغییر روی پدال گاز بدم تا یه عکسالعمل به من نشون بده. شاید برای شتابهای عالی موتور ۲۴۰۰ ش کمی ضعیف بود اما وقتی پامو تا ته روی گاز فشار میدادم بدون کوچکترین مکثی این موتور و گیربکس هرچه قدرت داشتن برای من رو میکردن.
اینقدر این گیربکس منعطف بود که حتی توی سرعت ۵۵ تا با تخته کردن گاز دنده رو به یک معکوس میداد. وارد یه اتوبان مستقیم شدم گفتم وقتشه ببینم هنر شتاب و سرعتش رو. پدال گاز رو فشار دادم تا ۱۲۰ تا رو خوب بود بعدش وارد دنده ۳ شد و تا ۱۵۰ رو بازم قابل قبول رفت ولی دیگه حرکت سریع عقربه سرعت رو نمیدیدم. همین لحظه یه نگاه به دماسنج هوای بیرون کردم دمای هوا ۴۴ درجه بود آخه تیرماه بود و ماشین هم با کولر روشن و پای منم تا آخر روی گاز اما دمای موتور از خط سوم یعنی ۷۰ درجه بالاتر نمیآمد. این سومین نقطه قوت بزرگ این ماشین بود که برای آب و هوای گرم جنوب انگار نه انگار اثری به دمای موتورش داشت. به سرعت رفتنم ادامه دادم تا اینکه سرعت به ۱۸۰ رسید و دنده ۳ هم به انتهاش رسید و وارد دنده ۴ شد. دیگه افت شتاب محسوس بود که سرعت خیلی به کندی اضافه میشد. سرعت به ۲۰۰ رسید باز هم سیستم تعلیق فوقالعاده عمل میکرد، انگار هرچه سرعت بیشتر بالاتر میرفت عملکرد تعلیق هم بهتر میشد. تا ۲۰۰ رفت اما تلاش برای افرایش سرعت بیفایده بود چیزی در حدود ۲ دقیقه طول کشید تا سرعت از ۲۰۰ به ۲۰۵ برسه و همین انتهای سرعتش بود البته با کولر و هوای گرم. بعد از چند وقتی که باهاش رانندگی کردم دیدم که مصرفش حتی از اتاق ۲۰۰۷ ش هم که تجربه زیادی از رانندگی باهاش رو داشتم کمتره. بیرون شهر با کولر روشن معمولاً بین ۶ تا ۷ مصرف میکرد و این عدد فوقالعاده کم بود. با این کمری چهار سیلندر تقریباً ۴۰ هزار کیلومتر رانندگی کردم و کوچکترین هزینهای برای من نداشت و تنها سودی که برام داشت این بود که تصورم ۱۸۰ درجه در مورد این نوع کمری عوض بشه. تنها عیبش موتور چهارش بود که خواسته منو برآورده نمیکرد و تصمیم به فروشش گرفتم و فروختمش. گشتم و یه گرند ۶ سیلندر خریدم. با وجود اینکه در تمام این مدت کنارشون لکسوس ES داشتم. میتونم بگم کمری ۲۰۰۶ تنها ماشینیه که سواریی نه برابر، اما نزدیک به لکسوس رو به من داد که حتی آریون هم همچین سواری نداشت. گرند همون زیر پا رو داره ولی مشکل کم شتابی رو دیگه نداره و برای سبقتها عملکرد خیلی بهتری داره در مورد مصرف گرند نسبت به چهار سیلندر باید بگم ۲۰ درصد مصرفش بیشتره اما اون صدای ناز موتور که شبیه صدای لکسوسه و شتاب عالی می ارزه این رقم افزایش مصرف. با تشکر که وقت گذاشتین و تجربه اندک اینجانب رو مطالعه کردین.
نویسنده: محمد کیانی
سعید
۱۷ مهر ۱۳۹۴با تشکر از اقای کیانی
تویوتا ثابت شده است اما یه نظر من طراحی بیرونیش برای سال های2005تا2007خیلی هم معقوله و از نمای بغل شیکه .منم جنوبیم البته کرمان و بواسطه کار کشاورزی بابام تویوتا وانت زیاد سوار شدم از هایلوکس های1983تا2012همشون یه چنتا وجه مشترک داشتن:1همیشه به صاحبشون اطمینان میدادن که از عهده همچی برمیان2هیچوقت مرگ نداشتن3در های همشون با فشار یه انگشت بسته میشد4گیربکس فوقالعاده نرم
مصطفی
۱۷ مهر ۱۳۹۴خیلی هم طراحیش قشنگه فقط قدیمی شده.
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۴طراحیش این قدرم بد نیس این ماشین تقریبا هم دوره ی نیسان ماکسمای خودمونه فقط یه مقدار قدیمی شده
متوهم
۱۸ مهر ۱۳۹۴اون سه نکته آخرت خرابم کرد.واقعاً تویوتا یعنی اطمینان
حسن
۱۷ مهر ۱۳۹۴با تشکر از دوست عزیز بابت مقاله.. اتفاقاً برادر من کمری 2014 داره. یه چند باری دست خودم بوده و باهاش مسافرت رفتم. تا اینکه یه دوستی که بنگاه ماشین داره و یه گرند دست دو تمیز خریده بود بهم پیشنهاد داد اون ماشینو بخرم.با تردید اینکارو انجام دادم. داداش من وقتی ماشینمو تست کرد براش غیر قابل تصور بود که کمری که حدود ده سال کار کرده از لحاظ سواری ولذت رانندگی حتی سرتر از 2014 باشه.
حسن
۱۷ مهر ۱۳۹۴با تشکر از دوست عزیز بابت مقاله.. اتفاقاً برادر من کمری 2014 داره. یه چند باری دست خودم بوده و باهاش مسافرت رفتم. تا اینکه یه دوستی که بنگاه ماشین داره و یه گرند دست دو تمیز خریده بود بهم پیشنهاد داد اون ماشینو بخرم.با تردید اینکارو انجام دادم. داداش من وقتی ماشینمو تست کرد براش غیر قابل تصور بود که کمری که حدود ده سال کار کرده از لحاظ سواری ولذت رانندگی حتی سرتر از 2014 باشه.
shahab
۱۷ مهر ۱۳۹۴مهندسی تویوتا حرف نداره
میخوان مردم تو ماشیناشون احساس آرامش داشته باشن
محسن
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام
دوست عزیز نظر شما در خصوص قیافه کمری 2006 قطعا نظر شخصیتونه وگرنه نظر خیلی ها این نیست و گرند رو حتی از مدل 2014 و 2015 هم زیباتر و با ابهت تر و خوش استایل تر میدونم.
از لحاظ نرمی سواری هم واقعا توتمام ماشین های دوره خودش تکه,از لحاظ دوام فرم بدنه و به اصطلاح خودمون لش نشدن هم هنوز هم که هنوزه با گذشت 8 سال همون فرم اولیه رو داره و من تصادفش با نیسان آبی! رو دیدم که چراغ جلوش داخل رفت اما نشکست و بعد صافکاری همون چراغ رو روش سوار کردن.
میلاد
۱۷ مهر ۱۳۹۴من به شخصه خودم لذت وراحتی رانندگی رو ترجیح میدم به زیبایی ماشین…پس زنده باد تویوتا
Toma
۱۷ مهر ۱۳۹۴ماشین خیلی خوبیه ولی باید قبول کرد که ظاهر قشنگی نداشت حتی زمان خودش.درسته که سلیقه ایه ولی واقعیت اینه.
حامد
۱۷ مهر ۱۳۹۴یه ماشین کهنه و قدیمی و پیرمردی که سر تا سر تهران بگردی ۱ دونه هم نمیبینن هدف از این تست معلوم نیست چیه! ضمنا ماشینهای هیوندا بهترین لذت رانندگی دَارد .
سامان اذری
۱۷ مهر ۱۳۹۴جوک سال رو هم شنیدیم
سواری هیوندای. از کمری بهتر :)
عمو تو برو همون هیوندای رو سوار شو
علیرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۴آقا من خودم الانترا دارم…کمری هم نداشتم اما تو کیش سوار تاکسی هاش شدم…الانترا 2015 حداقل تو نرمی تعلیق و درهاش به پای کمری 2005 نمیرسه…والسلام
==ARASH==1987==MITSUBISHI===
۱۸ مهر ۱۳۹۴منظور حامد جان مخ زدن راحتر با هیونداست وگرنه لذت رانندگی چه به هیوندا….
متوهم
۱۸ مهر ۱۳۹۴نمیدونم چه سیستمیه هرکی هرچی داره بهترینه…آره هیوندا خیلی خوبه خوش باش..شما اگه بیشتر داشتی تویوتا نمیخریدی؟؟یکم بیشتر داشتی لکسس و بی ام و و بنز نمیخریدی؟؟؟؟بازم میگفتی هیوندا بهتره؟؟؟
fluid
۱۷ مهر ۱۳۹۴وت عزیز نویسنده گرامی سرعت نهایی ماشین ۲۰۵ تا به سختی ذکر کردی احتمالا ماشین مورد تست شما مورد داشته اخه عزیزم خدا شاهده من با سمند ۸۵ ۲۲۰ تا رفتم اونوقت با این به سختی ۲۰۵ تا رفتی؟!
میلاد
۱۷ مهر ۱۳۹۴منم با دوچرخه سه مار مدل 1991 میلادی 130 تا رو راحت پر کردم.
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۴دادا خوبه گفته تو هوای گرم و با کولر. مطمأنم سمند شمام تو اون شرایط 200 تا رو نمیتونه پرکنه.
شخصاً امتحان کردم ک میگم.
علی
۲۳ دی ۱۳۹۴داداش سمند تو هوای گرم 44 درجه ازش کولر بگیری سکته میکنه چه برسه به 200 کیلومتر در ساعت
Reza
۱۲ دی ۱۳۹۵سمند !!!!!! خدایی جوک خوبی بود، آخه سمند را آدم با تویوتا مقایسه میکنه . سمند را با پژو ۴۰۵ مقایسه کن
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۴آدمایی که عقلشون تو چشمشونه همین ظاهر بزک کرده هیوندای و کیا رو میبینن و فکر میکنن همه چیه ماشین به ظاهرشه ولی از درونش هیچ خبری ندارن.
به نظر شما دوستان وقتی صاحب نمایندگی هیوندای سوار تویوتا میشه چه معنی میتونه داشته باشه؟؟؟؟
sina
۱۷ مهر ۱۳۹۴اخه چرا بعضی ها یه نظرایی میدن که خودشونم میدونن تعصب محض و هیچ منطقی توش نیس؟
محمدرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۴من چند سال قبل گرند سوار شدم فقط میتونم بگم در کل مسیر شیفته سکوت کابین و غرش موتور بودم ! اگه ترتمیز و کم کارکرد هنوز باشه بشخصه خریدارم
ali ayat
۱۷ مهر ۱۳۹۴خیلی جالب بود ایول خب من یه سراتو سری قدیمی یعنی دو نسل پیشش رو سوار شدم خیلی سواری بدی داشت خشک که بود هیچی انگار تو شهر بازی بودی یکی از آشنایان یه نسل جدیداشو خرید که الان سایپا داره مونتاژ میکنه اونم سواریش خیلی خشک بود ولی حداقل الاکلنگ نبود سوار اپتیمای دوستم شدم خییلی بهتر شده بود خیلی ولی عقب خودرو هنوزم خشک بود یعنی خشک نه ها ضربه ها رفلکس میشد به اتاق ولی خیلی بهتر بود هفته پیش سوار یه سوناتا ال اف شدم اونم خییلی خیلی بهتر بود درست عین یه تویوتا خب قطعا اپتیما نسل جدید با اون همه تغییرات سواریش بهتره و کلا میخوام بگم پیشرفتشونو دوس دارم همین
البته یه بحث جدای از سواری یادم اومد من یه ریو مدل ۸۵دارم و هم گازش دادم هم خیلی معمولی ازش نگه داری کردم الان ده سال این ماشین عمر کرده فقط صفحه کلاچ با یه میل موجگیر ماشین اونم به خاطر جاده های بد شهر اینجور شده عوض کردم (البته لنت باتری اینا همیشه هست)از نظر قدرت موتور هم عالییی هست یه بار تا حالا هم داغ نکرده اونوقت سوالم اینه چطور بعضی دوستان میگن عمر مفید این ماشین ها سه الی چهار ساله بعد داشبورد صدا میده یا موتور یه جور میشه صندلیش ال میشه بل میشه؟؟!(اینم ریو هست کره ای ولی مونتاژ سایپا و تکنولوژیش مال ۱۵سال پیش هست)
علی مومنی نوشهری
۱۳ مرداد ۱۴۰۲با سلام
خود ریو و ورنا کلا صدای موتور خیلی داخل کابین میاد و بعدش سواری زیاد نرمی هم ندارد چون من هم ورنا رو دارم هم کمری 2006 اصلا قابل مقایسه نیستند
هیوندا از کیا نرمتره ولی هر کاری بکنه نمیتونه نرمی تویوتا را داشته باشد
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۴ماشین های تویوتا هرچی بیشتر راه برن نرم تر میشن
خدا شاهده تاحالا تو عمرم مکانیکی ندیدم که از ماشین های تویوتا بد بگه
فقط جدیداش تو طراحی یکم افت کردن
DAIMLER
۱۷ مهر ۱۳۹۴نمی دونم چی شده که همه یهویی توی کامنت ها صاحب کمری گرند شدن !
احسان
۱۷ مهر ۱۳۹۴یکی از اشنا هامون یه چهار سیلندرش رو داشت فروختش سوناتا گرفت مدل ۲۰۰۷ چهار سیلندر ولی میگفت سواری تویوتا بهتر بود
P.G
۱۷ مهر ۱۳۹۴آقا این ماشین اونجورى که شما میگى زشت نیست ها!
والا یه جورى میگین زشت فکر کردم منظورتون پیکان وانت مدل ۶۴
به نظر من طراحى خیلى معقول و قشنگى هم داره،بسیار هم ماشین خوبیه
Archi KHAN
۱۷ مهر ۱۳۹۴دوستان برای خرید یه ماشین دست دوم ، 7-8 سالِ ، شما کدوم را ترجیح میدید ؟
ماکسیما + + +
کمری گرند ( 6سیلندر) _ _ _
Amir
۱۷ مهر ۱۳۹۴داداش کمری خیلی بهتره. شخصا تا حالا هیچوقت نشنیدم کسی از کمری بد بگه. ما جنوب هستیم کمری 8-9 سال مداوم تو جاده است با وجود اینکه تقریبا نصف سال هم کولر استفاده میکنیم تو این جاده های داغون هیچوقت آخ نمیگه.
احمد باقری
۱۷ مهر ۱۳۹۴ماشین فو ق العاده ای هست، اگر اینطور نبود، هنوز که هنوزه تولیدنمی شد و نمونه های جدیدی ازش طراحی نمی شد.
داود
۱۷ مهر ۱۳۹۴طراحی این خودرو توی سال 2002 انجام شده و در سال 2005 تازه وارد ایران شده!!! انتظاری هم ازش نمیره که
امیر007
۱۷ مهر ۱۳۹۴کجاش زشته این که خیلی خوشگلو با ابهته من سوار شدم واقعا نرمه و جون داره
یه پسر
۱۷ مهر ۱۳۹۴به نظر من کمری گرند همین الانم ماشین قشنگیه چه برسه به ده سال پیش
من واقعا بابت پست خوبتون متشکرم
اما اصلا نتونستم زشت بودن کمری رو اونم برای ده سال پیش قبول کنم
یادش بخیر اون موقع ها تو جریان های اقتصادی عجیب غریبی که داشت شکل می گرفت و نهایتا به فاجعه سال 91 رسید ( 3 برابر شدن دلار ) باعث شده بود این ماشینا رو یه طیفی سوار شن که ببخشین ببخشین یه مدت به تویوتا چوپونی معرو ف بود :)
arash
۱۸ مهر ۱۳۹۴تورو جان هرکی دوست دارید نظر متعصبانه و ترول بازیاتونو برا خودتون نگه دارید ادم یه مقاله میخونه لذت میبره رغبت نگاه کردن به کامنتارو میگیرن یه عده از دوستان.هیوندا به جای خودش خیلی خوبه المانیا عالین ژاپنیا هم چینیا هم دارن وارد میشن.عقده فلان کارخونه نداشته باشین کیفیت متناسب با قیمت و سلیقه مهمترین رکن انتخابه.
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۴شخصاً در دو مورد تویوتا نظرم رو منیتونه جلب کنه. یکی طراحی دوم خروجی موتورشون. اما با کیفیت ترین ماشینایی ک دیدم و ب جرأت میگم مناسب ترین خودرو برای کشورمون خودروهای ساخته تویوتاست.
کاش ب جای آشغال هایی ک این همه سال مونتاژ کردیم حداقل ب اندازه پاکستان تویوتا مونتاژ کرده بودیم و در اختیار مردم میزاشتیم.
Rouzbeh
۲۱ مهر ۱۳۹۴گرند و ماکسیما واقعا نسبت به مدلشون عالی عمل کردن با اینکه طراحیش بر میگرده به حدود2002 . هنوز که هنوز به صدتا ماشین می ارزن
حسام
۹ بهمن ۱۳۹۴آقا کشتی..کشتی…واقعی از نرمی..وکم صدایی..من یه gli دارم واقعا راضیم.
مهران
۲۲ اسفند ۱۳۹۴نمیدونم چرا من همون مدل 2006 رو بیشتر دوست دارم. :/
از طراحیش حس میکنم خیلی مسلطه رو جاده.
اگر بد بود این آمریکاییا اینقدر طرفدارش نبودن.
دارم پول جمع میکنم به عشق خرید یکیشون.
نوید
۲۷ فروردین ۱۳۹۵با عرض سلام و ارادت خدمت هموطنان ارجمند. لطفا مرا در مورد خرید تویوتا مدل ۲۰۰۵ – ۲۰۰۶ راهنمایی بفرمایید. xli – Gli – Grand . سپاسگزارم.
تویوتا
۲۷ فروردین ۱۳۹۵دوستان سلام. لطفا مرا در مورد خرید تویوتا مدل ۲۰۰۵ – ۲۰۰۶ راهنمایی بفرمایید. xli – Gli – Grand . سپاسگزارم.
فرهاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان عزیز من ماشین های زیادی داشتم و تجربه سواری با اونها را داشتم ولی از نظر نرمی و کم استحلاکی هیچ کدوم مثل تویوتا نبود مخصوصا 6 سیلندر گرند 2006 دنده دستی لوازم یدکی ارزان البته اگر بخوای ببری نمایندگی قیمت ها قطعات 4 برابر میشه برا نمونه رادیاتور تویوتا گرند با رادیاتور لکسوس یکی هستن ولی از لوازم یدکی رادیاتور را گرفتم 300 تومان ولی نمایندگی 700 بهم قیمت داد برا لکسوس سوال کردم گفت 1 میلیون در صورتی که هیچ فرقی با هم ندارن الانم ی هیوندا کوپه دارم هر چند خودرو خانواده نیست ولی در کل ماشین خوبی
آرتا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام ، کمری پرفروش ترین تویوتا در امریکا شد(سالش رو نمیدونم) واقعا از بهترین های تویوتاست یادمه سالهای قبل 206 سفید قیمتش بالاتر بود فقط بخاطر اینکه قیافش از جلو شبیه کمری گراند بود.