۲.۱ میلیون دلار پول زیادی برای هر چیزی بوده و با آن میتوان خودروهای زیادی را انتخاب کرد؛ اما در ژانویهی سال ۲۰۱۹ بود که این مبلغ صرف خرید تویوتا سوپرای جدید در حراجی برت جکسون شد. البته این سوپرا کمی با مدلهای دیگر فرق دارد.
این خودرو از ویژگیهای متمایزی سود میبرد که واضحترین آن شماره شاسی میباشد. ۵ رقم آخر شماره شاسی این خودرو ۲۰۲۱ است که نشاندهندهی مدل سال خودرو و شمارهی تولیدی میباشد که اولین خودروی خارج شده از کارخانه در اتریش است. در کل تصاحب اولین خودرو شرایط بسیار خاصی ایجاد میکند. با توجه به اینکه طرفداران این خودرو زمان زیادی را منتظر معرفی نسل جدید سوپرا بودند بنابراین خبرسازی اولین نمونهی تولیدی از این خودرو طبیعی جلوه میکند.
اما خب این تنها ویژگی سوپرای ۲.۱ میلیون دلاری نیست. خودروی موردبحث اولین نمونه از مدلهای سفارشی لانچ ادیشن بوده و از نشانهای ویژه و آینههای جانبی قرمزرنگ سود میبرد. همچنین باید به رنگ بدنهی خاکستری مات فانتوم هم اشاره کنیم که جلوه دیگری به این کوپهی ژاپنی بخشیده است. این رنگ جزو رنگهای مدل لانچ ادیشن نیست و بنابراین آن را به نمونهی تک دستگاهی جذابی تبدیل کرده است. از جمله ویژگیهای شاخص این خودرو میتوان به بستهی مسابقهای تویوتا و تصویر امضا شده توسط آکیو تویودا مدیرعامل این شرکت اشاره کرد. بد نیست بدانید تمامی مبلغ ۲.۱ میلیون دلار به خیریه اختصاص یافته است.
خریدار این خودروی ویژه مالک نمایندگی خودرویی است که در میان هلدینگ های خودرویی زیاد آن مالکیت نمایندگی تویوتا هم به چشم میخورد. برنامهی او برای این خودروی اسپورت مشخص نیست هرچند حدس میزنیم آن را در شوروم تویوتا پارک نماید تا مشتریان برای خرید سوپراهای بیشتر به نمایندگی مراجعه کنند. مشخص نیست که خریدار این خودرو سرمایهگذاری هوشمندانهای روی سوپرای جدید انجام داده یا نه اما برخی از طرفداران تویوتا نسبت به استفاده از قوای محرکهی ب ام و در سوپرا انتقاداتی دارند.
" Swedish Arrogant Tiger"
۸ تیر ۱۳۹۸2 میلیون دلار برای سوپرا؟؟ هر جو حساب کنیم این ماشین ارزشش رو نداره برام عجیبه چطور قیمت گذاری کردن، اما حرکت جالبی بود اختصاص به خیریه.
علیx76
۸ تیر ۱۳۹۸ساده ترین دلیلش میتونه همین خبر باشه
یعنی الان این خبر و عکس و اسم این فرد تو اکثر سایت های خودرویی جهان منتشر شد
شاید برای من مهم نباشه اما برای یه بیزینس من که نمایندگی تعداد زیادی برند خودرو رو داره قضیه فرق میکنه
محمد
۸ تیر ۱۳۹۸“مشخص نیست که خریدار این خودرو سرمایهگذاری هوشمندانهای روی سوپرای جدید انجام داده یا نه ”
.
دقیقا سوال منم همین بود
مگه این خودرو چقدر قراره در آینده ارزش کلکسیونی به هم بزنه،
که این دوستمون براش ۲.۱ میلیون دلار پول داده؟؟؟
.
واقعا این پول سرمایهگذاریه ؟؟؟
یا هدر دادن پولی که میشد باهاش خودروهای خاصتر و با ارزش کلکسیونی بیشتر در آینده خرید؟؟؟
زمان نشان خواهد داد
و البته شخصا بعید میدونم
سورنا
۸ تیر ۱۳۹۸بله بهترین کارو کرد
این یه نوع بازاریابی و برندسازی هوشمنده
اگر میخواست اسم خودشو با تبلیغات و بازاریابی و … سر زیون ها بندازه بالای چند ده میلیون باید خرج میکرد
این یکی از روش های کم هزینه ولی پر بازده هستش که اکثر متخصصین تبلیغات و برندسازی رو اون تاکید دارن که تبلیغات هوشمند هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری هست …
نمونش خود ماها که اینور دنیا هستیم و الان این طرفو شناختیم …
هادی نجفی
۸ تیر ۱۳۹۸بیشتر به خاطر اینکه برای خیریه بود اینقدر قیمت گذاشتن، مثلا ماشین بی ام و ۲۰۰۲ آقای بیوک که به شوماخر ایران معروفه برای سیل زده ها به قیمت ۱ میلیارد هم طالب داشت، یا ماشین احمدی نژاد?
به پول ما این تویوتا میشه ۳۰ میلیارد تومن!!!
Khosrow
۸ تیر ۱۳۹۸2 میلیون دلار و میزارم جلوم نگاش میکنم / هم ارزش بالاتر میره هم خیلی خوشگل تر از سوپراست ..
مانی
۹ تیر ۱۳۹۸چون تورم منفی چیز خیلی بدیه
همه کشور ها تورمشون مثبت هست
و برای بعضی ها مثل ژاپن به صفر خیلی نزدیکه
بنابر این ارزش 2میلیون دلار هیچوقت زیاد نمیشه
بهزاد
۸ تیر ۱۳۹۸این میزان پول به خاطر امور خیریه بوده نه ارزش کلکسیونی!
کلا حراج هایی که برای امر خیر برپا میشه نشان دهنده ی ارزش واقعی اون کالا نیست مثل ماشین علی کریمی یا آقا محمود!