ماه پیش کار اند درایور خبری منتشر کرد و در آن گفته شد که تویوتا سوپرای جدید قدرت بیشتری در مقایسه با اعداد رسمی سازنده دارد. این نشریه ادعا میکرد تست داینوی انجام شده قدرت ۳۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۵۷۹ نیوتون متری سوپرا در چرخهای عقب را نشان داده است. شاید باور کردن این موضوع در آن زمان اندکی سخت بود اما خبر خوب اینکه اخیراً ویدئوی مربوط به این تست منتشر شده و شاهد اثبات ادعای این مجله هستیم.
در واقع نتایج به دست آمده درست هستند و سوپرا در چرخهای عقب قدرت ۳۳۹ اسبی و گشتاور ۵۷۹ نیوتون متری دارد؛ اما موضوع جالب اینکه تویوتا اعلام کرده خروجی و گشتاور این خودرو در میللنگ به ترتیب برابر با ۳۳۵ اسب بخار و ۴۹۵ نیوتون متر میباشد. با توجه به تلفات قدرتی که در گیربکس و اکسل عقب وجود دارد، بنابراین نتیجهی نهایی باید ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از قدرت در میللنگ باشد اما اینگونه نیست.
در حقیقت نتایج به دست آمده حتی بیشتر هم شده و گشتاور در چرخها به بالاتر از رقم ادعایی سازنده در میللنگ رسیده است. کمی برعکس فکر کنیم: قدرت و گشتاور در میللنگ باید ۲۵ درصد بیشتر از قدرت و گشتاور روی چرخ باشد بنابراین خروجی واقعی سوپرای جدید میتواند حدود ۴۰۰ اسب بخار و ۶۷۸ نیوتون متر باشد. البته همهی این موارد فعلاً در حد گمانهزنی قرار دارد و بهصورت رسمی ثابت نشده است.
آیا پیشرانهی سوپرا واقعاً نسخهی کمتوانتر پیشرانهی بامو Z4 است؟ دلایل زیادی میتواند برای عدم همخوانی قدرت و گشتاور اعلامی کارخانه و نتایج مشاهده شده در تست داینو وجود داشته باشد اما اگر حدس ما درست باشد، تویوتا دراینباره دروغ گفته و ما هم خوشحال میشویم توضیحات ژاپنیها دراینباره را بشنویم.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۱ خرداد ۱۳۹۸دروغ به این خوبی مگه بده شاید به خاطر قوانین سخت گیرانه زیست محیطی همچین کاری کرده قبلا هم سابقه داشته این چنین حرکاتی مثل بحران نفتی دهه 70 برای امریکا که شرکتها برای مالیات کمتر قدرت واقعی کمتر اعلام میکردن از اون کارهای خوب خودروسازها هستش
Ahmadreza 2002
۲۲ خرداد ۱۳۹۸من حدث میزنم ک هدفش بیشتر این باشه ک مجلات هی روش بحث کنن و تست بگیرن و…
این طوری مدت بیشتری تو مرکز توجه مجلاته و یه جورایی ی طبلیغ گسترده کرده تویوتا بدون این که هزینه خاصی داده باشع و به طبع فروش بهتری تجربه میکنه
تازه عملکرد تحسین بر انگیز تری هم خواهد داشت به عنوان ی ماشین 335 اسبی چون در واقع قوی تر این حرفاس
امیر
۲۱ خرداد ۱۳۹۸چون تویوتا هست دروغ گفته ولی محصولات اروپایی بخاطر مهندسیشون هست!!!!
ن طرفدار تویوتا هستم ن تنفری از محصولات اروپایی دارم
فقط شکل گفتار متن و شاید تعصبات الکی برام جالبه..!
NAVID۰۰۹۸
۲۱ خرداد ۱۳۹۸یعنی تویوتا خودش نمیفهمیده که مجله ها و تسترها همه جور کاری برای بررسی انجام میدن .
باید ببینیم جوابیه تویوتا چیه و دلیل اینکه گشتاور را پائینتر اعلام کرده چی بوده ، اما فاصله اسب بخار مورد تست با اعلامی تویوتا کم هست .
AMIR / ARMI
۲۱ خرداد ۱۳۹۸دیگه جواب دادن نداره که
دلیل این کارشون مشخصه
فریب افکار عمومی
این راه و رسم رو هم از همون سازنده انجین سوپرا یاد گرفتن
هر کاری میکنن تا سرزبون ها بیوفتن
شتاب کند تر میگن
گشتاور و قدرت رو پایین تر میگن
ولی یادشون رفته در ماشین های پرفورمنس
یارویی که ماشین میخره همه چی از ماشین میدونه
این به ضرر خودشون هست
برای همین در کوپه های پرفورمنس امریکایی ها خدایی میکنن
چون به عقل خریداران این نوع ماشین ها احترام میزارن و دروغ نمیگن
حسن
۲۱ خرداد ۱۳۹۸موافقم با امیر
این ماشین همچیزش عالیه به غیر از موتورش
اکه تویوتا برای این محصولش موتور میساخت این همه شبه و سوال پیش نمی اومد
917
۲۱ خرداد ۱۳۹۸جالبه وقتی که نیسان gtr r35 اومد یه سریا رفتن موتور vr36 نسل جدید رو روی نسل های قدیمی تر مثل r34 نصب کردن ولی در مورد سوپرا برعکسه، یه چنتا ویدیو دیدم که موتور 2jz نسل قبل رو روی نسل جدید نصب کردن که نشان از نارضایتی طرفداراس
MAHDI
۲۱ خرداد ۱۳۹۸یعنی ازدید شما کاره فورد قشنگ بوده؟؟؟
که در مدل فورد GT قدرت پیشرانه رو بیشترگفتن اما در حقیقت خیلی ضعیف تر بوده
AMIR / ARMI
۲۱ خرداد ۱۳۹۸یعنی میخوای بگی با 2471 تا کامنت
از دنیای ماشین همچین چیز های ساده ای رو نمیدونی
یا مثلا میخوای کسایی که اولین بار همچین مطلبی رو میخونن
فورد بد نشون بدی بهشون
یا مثلا کار تویوتا و المانی هارو خوب جلوه بدی
چون همه بچه های سایت میدونن
تست داینو نتایجش باید پایین تر از اعلامی کارخونه باشه
در غیر این صورت کمپانی دروغ گفته
Ahmadreza 2002
۲۲ خرداد ۱۳۹۸به شخصه به جز پاگانی ابدا رو هیچ برندی تعصب ندارم اماباید بگم که فورد دروغی نگفته به احتمال زیاد و فقط قدرت و گشتاور سر میل لنگ رو گفته ک طبیعیه کمتر از قدرت و گشتاور سر چرخ ها باشه ک مجلات به دست میارن
کلا بعضی شرکت ها قدرت سر میل لنگ رو میگن (مثل ب ام و تو ام 5 کامپتیشن)و برخی قدرت چرخ ها رو مثل همین فورد
Ahmadreza 2002
۲۲ خرداد ۱۳۹۸دوستان بخش دوم کامنتم در مورد ام 5 کامپتیشن و فورد رو بر عکس گفتم
محمد
۲۲ خرداد ۱۳۹۸پایینتر اعلام کردن مشخصات فنی، بیسابقه نبوده
.
خیلی وقتا تفاوت بین قدرت اسمی و قدرت تحویلی به چرخ با توجه به راندمان موتور هست که اعداد رسمی و تست متفاوته
.
اما اینکه الان بیشتره،
میخوندم که قبلا هم این کارو میکردن که بگن یه خودرو با قدرت کمتر، عملکرد بهتری نسبت به رقبای قویتر داره
.
شاید امروز در سال ۲۰۱۹ جای این فنون بازاریابی نباشه،
شایدم هنوز باشه چون اگه این خبر نبود، الان من و شما راجع به سوپرا صحبت نمیکردیم
و حاشیه و جنجال در جهان امروزی خودش یه تبلیغ قوی و رایگانه
اما بهرحال منم بیشتر طرفدار واقعیت هستم تا بازیهای خودروسازان به هر بهانه و دلیل با اعداد
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۲۱ خرداد ۱۳۹۸چه صدای جذاب و هارمونیکی داره.
یعنی داره علاقم به این ماشین روز به روز بیشتر میشه.
هیچ وقت ی 6 خطی رو دسته کم نگیرید چون میتونه تا خرخره تیون بشه.
Mohammadreza
۲۱ خرداد ۱۳۹۸نکته عجیب و جالب اینه که قدرت و گشتاور بعد از دور ۵هزار افت پیدا میکنن و در بررسی ها هم ذکر شده که پیشرانه در دور های بالای ۵هزار حس محدود بودن رو القا میکنه.
فک میکنم پیشرانه محدود شده و از اونجا که تاپ اسپید این خودرو هم محدود شده این قضیه خیلی دور از ذهن نیست
در نتیجه فک میکنم تو قدم اول برای ارتقا این انجین فقط محدودیت های اعمال شده رو بر میدارن
اگه بررسی ها این خودرو تو یوتیوب رو نگاه کنید متوجه میشوید سوپرا طوری طراحی شده که خیلی جا برای ارتقا داشته باشه برای مثال با اینکه این خودرو همینطوریش هم (به گفته مجلات)شاسی خیلی محکمی داره ولی بازهم بالای موتور بخش های برای نصب میله های تقویت کننده پیش بینی شدن که در مدل پایه این میله ها نصب نشدن
فک میکنم تویوتا در نسخه های انتهایی و داغ تر قدرت رو به بیش از ۵۰۰ اسب خواهد رسوند (البته نه الزاما با موتور بی ام چون احتمال نصب یه انجین که توسط گازو ریسینگ توسعه پیدا کرده باشه وجود داره)
ولی با تمام این تفاسیر من همچنان از دست تویوتا بخاطر سوپرا ۲۰۲۰ دلخورم و بنظرم سوپرا میبایست در نسخه پایه ۵۰۰ اسب قدرت میداشت
هرچند صلاح مملکت خویش خسروان دانند
مانی
۲۱ خرداد ۱۳۹۸اونوقت شاید مجبور میشد اسم ماشین رو بذاره لکزز سوپرا
sina
۲۲ خرداد ۱۳۹۸دقیقا بحث همینه، این ماشین قراره تو محدود قیمت 50 هزارتا باشه و قرار نیست جایگزین لکسس lfa باشه.
بیشتر قراره رقیب ماشین هایی مث زد 4 و کی من و تا حدودی سیویک تایپ آر باشه که کاملا قدرت و شتابش رقابتی هست در اون بازه.
البت اینکه میتونس از موتورهای خودش اسفاده کنه تویوتا یه بحث دیگه است که احتمالا بعلت فقدان موتور شیش سلندر خطی تو محصولات تویوتا معرفیش دو سه سالی به تعویق میفتاد.